eitaa logo
در محضر قرآن کریم
96 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
549 ویدیو
3 فایل
إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهدی لِلَّتی هِيَ أَقوَم تفسیر آیات قرآن برگرفته از تفاسیر شیعه و بخصوص تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی 🔼 ارتباط با ادمین: @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
س بقره ج 166 آیه083.mp3
12.75M
آیه 83 سوره بقره آیت‌الله جوادی آملی https://eitaa.com/quraanalkarim/4616
💌 برای علاقمند شدن به خدا https://eitaa.com/quraanalkarim/4616
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما هر جور دلمون می‌خواد میریم بیرون مردا نگاه نکنن❌👀 تمثیل جالبی بود👌 https://eitaa.com/quraanalkarim/4616 ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از فرمول‌هایی که در دعای ندبه آمده می‌تونی حدس بزنی، «چقدر بد» یا «چقدر خوب» داری زندگی می‌کنی! https://eitaa.com/quraanalkarim/4616
💠 نماز مقبول
 
🔹 نماز درجاتی دارد؛ بر درجه نازله ‌اش یك نحو فضیلت بار است، بر درجه وسطایش یك نحو فضیلت و بر درجه عالیه ‌اش یك نحو فضیلت. 

🔹 حقیقت نماز آن است كه «قُربانُ كُلِّ تَقِی» است، ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾ است. 
اگر كسی نماز خوانده مثلاً نماز ظهرین را خوانده، می‌ خواهد ببیند  یا نشد _ البته اصل این مطلب در قیامت معلوم می ‌شود ولی در دنیا هم  _ اگر تا غروب موفق شد خودش را حفظ بكند و هیچ گناهی نكند، این خوشحال باشد كه نماز ظهرینش قبول شده است، چون نماز آن است كه ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾. 

🔹 اگر گفتند: «الصلاة ما هی»، مثل اینكه بگویند: «الماء ما هو»؛ آب چیست، خب آب آن است كه رفع عطش بكند؛ اگر گفتند: «الصلاة ما هی؟»، در پاسخ می گویند: ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾. 

🔹 خب اگر كسی نماز خواند و بعد از اینكه از مسجد یا محلّ نماز بیرون آمد، مبتلا به گناهی شد، معلوم می‌ شود که او نماز نخوانده است! البته صحیح است یعنی قضا ندارد؛ ولی  است. قبول، یك حكم فقهی نیست، یك حكم كلامی است؛ صحّت، یك حكم فقهی است. این نماز, قضا ندارد چون در ظاهر خوانده شده است؛ اما چون ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ ﴾ نیست، قبول نشده است.
 آدم می ‌تواند خودش تشخیص بدهد! 




📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 25
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠بسم الله الرحمن الرحیم (۱۷/آل عمران) ✅️منظور ‌از‌ «جهالت‌» ‌در‌ آیه فوق‌ طغیان‌ غرایز و تسلط هوسهای‌ سرکش‌ و چیره‌ شدن‌ ‌آنها‌ ‌بر‌ نیروی‌ عقل‌ و ایمان‌ ‌است‌، و ‌در‌ ‌این‌ حالت‌، علم‌ و دانش‌ انسان‌ ‌به‌ گناه‌ گر چه‌ ‌از‌ ‌بین‌ نمی‌رود اما تحت‌ تأثیر ‌آن‌ غرایز سرکش‌ قرار گرفته‌ و عملا بی‌اثر می‌گردد، و هنگامی‌ ‌که‌ علم‌ اثر ‌خود‌ ‌را‌ ‌از‌ دست‌ داد، عملا ‌با‌ جهل‌ و نادانی‌ برابر خواهد ‌بود‌. ✅️نکات آیه؛ ۱_وعده الهى به پذیرش توبه گنهکاران ۲- پذیرش حتمى توبه، مشروط به تأخیر نینداختن آن از سوى گنهکاران . ۳- جهل، منشأ ارتکاب گناه، در برداشت فوق کلمه «بجهالة» قید توضیحى گرفته شده است ; یعنى هر «سوء» و گناهى ناشى از نوعى جهل و نادانى است. ۴- تائبان، داراى مقامى ارجمند در پیشگاه خداوند هستند.کلمه «اولئک» که براى اشاره به دور است بیانگر عظمت و ارجمندى توبه کنندگان مى باشد. ۵- توجه به علم گسترده خداوند، بازدارنده آدمى از توبه هاى غیر واقعی و یادآورى علم گسترده خداوند پس از بیان توبه و شرایط آن، مى تواند بیانگر مطلب فوق باشد. ۶- علم و حکمت الهى، اساس پذیرش توبه گنهکاران ◀️توبه ی کامل آن است که آثار و رسوبات گناه را بطور کلی از روح و جان انسان بشوید. https://eitaa.com/quraanalkarim
.... 🍀اگـر امـروز مواظب لقمه غذایت نباشی 🍀فردا مجبوری مواظب حجاب دخترت با... غیرت پسرت یا... و حیای همسرت باشی 🍀زیرا: لُـقـمـه حـرام شروع کننده همه مصیبت هاست https://eitaa.com/quraanalkarim
آیه 83🌹ازسوره بقره 🌹 وَ إِذْ أَخَذْنا مِيثاقَ بَنِي إِسْرائِيلَ لا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً وَ ذِي الْقُرْبى‌ وَ الْيَتامى‌ وَ الْمَساكِينِ وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِنْكُمْ وَ أَنْتُمْ مُعْرِضُونَ‌ و (بياد آريد) زمانى كه از بنى‌اسرائيل پيمان گرفتيم، جز خداوند يگانه را پرستش نكنيد و به پدر و مادر و خويشان و يتيمان و بينوايان، احسان كنيد و با مردم، به زبان خوش سخن بگوييد و نماز را برپاى داريد و زكات بدهيد. امّا شما (با اينكه پيمان بسته بوديد،) جز عدّه‌ى كمى، سرپيچى كرديد و روى گردان شديد. https://eitaa.com/quraanalkarim