eitaa logo
مرتضی رجائی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
712 ویدیو
44 فایل
🔰نویسنده حوزه #تربیت 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی 📚تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب (۵جلد)، قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی (۵جلد)، تربیت با کتاب (۴جلد)، خلوت ناامن. 🆔️ @rajaaei
مشاهده در ایتا
دانلود
مرتضی رجائی
همین دو شب پیش بود که بعد از نماز در صحن نشسته بودم و داشتم از تماشای شیدایی آن همه زائر لذت می‌بردم. راستی، چقدر زود دلم تنگ شده است. بود و ، و صحن پر از زائرهایی که دنبال جای دنجی بودند برای یا یا شاید هم . شاید از همه جا شلوغ‌تر، محوطه مقابل بود، که بالاسر مطهر به حساب می‌آید. احوال زائران نمازگزار و انواع مواجهه آن‌ها با دیگرانی که می‌خواستند در آن بخش از صحن جایی پیدا کنند و بخوانند، یک نوشته از را به یاد من آورد که برای یکی از فیلم‌هایش نوشته و خودش آن را خوانده است: "جنگ ما با شیطان از آغاز می‌گردد. محراب از ریشه «حرب» است؛ یعنی محراب نماز، ماست و با همان تكبیرةالاحرام نخستین، نمازگزار همه قدرت‌های ظاهری و مجازی را نفی می‌كند و به مبدأ همه قدرت‌ها، ذات ذوالجلال، متوجه می‌شود". با خطور این جملات به ذهنم، رفتارهای مختلف نمازگزاران برایم جلوه دیگری پیدا کرد: با این نگاه، آن‌ها که سفت سر جایشان چسبیده بودند و حاضر نمی‌شدند جایشان را به دیگران بدهند، رزمندگانی بودند که حاضر نمی‌شدند خودشان را در این ترک کنند؛ بیشتر آن‌ها که خسته شده بودند و می‌خواستند کمی استراحت کنند، همین‌طوری سنگرشان را رها نمی‌کردند و نمی‌رفتند، بلکه منتظر می‌نشستند تا یک تازه‌نفس داوطلب در جای آن‌ها بشود؛ از این منظر، وقتی داوطلبان بیش از یک نفر باشند، طبیعی است که نمازگزاران اهل دقت جایگزینشان را خودشان انتخاب کنند و به کسی که به نظرشان برای حضور در این سنگر آماده‌تر است، اشاره کنند که بیاید و سر جایشان بنشیند. وقتی نگاهی به این انداختم، دیدم آمد و شدهایی هست، ولی هیچ‌گاه صحنه از رزمندگان خالی نمی‌شود؛ حتی وقتی کسی قبل از رسیدن یک داوطلب می‌رود، چیزی نمی‌گذرد که کسی می‌آید و جای خالی‌اش را پر می‌کند. پ‌ن: عکس مربوط به شب جمعه هشتم مهر ۱۴۰۰، در محوطه مقابل باب الرأس در صحن حرم سیدالشهداست. 🆔️ @rajaaei_ir
‏‎ مردم را به فکر کردن دعوت می‌کند و هدایت ذهن مردم را به عهده می‌گیرد. ولی درباره مسائل مختلفی مثل ماجرای ‎، برخی مسئولان حکومت همگام با دیگر حکومتهای جهان مدرن جلوی فکر مردم و حتی پرسش نخبگان را گرفته‌اند. اینها به جای هدایت ذهن مردم، دوست دارند اختیار ذهن مردم را به دست داشته باشند، تا راحت بتوانند بر آن‌ها حکومت کنند. ایجاد خفقان رسانه‌ای و بایکوت مخالفت‌های برخی دانشمندان و نخبگان در سراسر جهان درباره پروتکلها و ، یک مصداق برجسته از این رویکرد است. 🆔️ @rajaaei_ir
‏‎ چقدر صریح و شجاعانه داره به موضوع مواجهه آزاردهنده برخی از ما ایرانی‌ها با خواهران و برادران اهل ‎ می‌پردازه؛ احسنت. واقعاً اگه این پسر می‌خواست با یه دختر اروپایی یامثلاً لبنانی ‎ کنه، بازم خانواده‌ش این‌طور مخالفت می‌کردن؟! تا الآن هم خیلی دیر شده؛ ولی حالا و در آغاز ، دیگه باید تکلیفمون رو با ‎ روشن کنیم. 🆔️ @rajaaei_ir
رئیس جدید رسانه ملی در توئیتر خود نوشت: رسانه عرصه رساندن است، نه بازداشتن و پوشاندن. 💠‏چه جمله نغز و پر مغزی! کاش در حد شعار باقی نمونه. مثلاً در ماجرای ‎ شما می‌تونید به‌جای سیاست فعلی ‎ و بایکوت دانشمندانی که دیدگاه متفاوتی دارند، به اونا هم فرصت اندکی برای اظهار نظر بدید تا حرف موافق و مخالف از طریق ‎ به مردم برسه و مخاطبان خودشون فکر کنن و تصمیم بگیرن؟ 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏فارغ از اینکه به نظرم جا دارد فقها در ‎ بررسی کنند که آیا کسی بدون داشتن این روحیه و نگاه به مردم، صلاحیت مسئولیت کلانی در حد ‎ را دارد یا نه، متصدیان تربیت در جامعه باید پاسخ دهند که چرا چنین مدیرانی به اندازه نیاز حکومت اسلامی تربیت نشده اند. ‎ 🆔️ @rajaaei_ir
مرتضی رجائی
دیشب بار دیگر قهرمان ملت ایران شد؛ امروز به بهانه قهرمانی او، می‌خواهم درباره کسانی بنویسم که با همه پیروزی‌هایشان، خود نمی‌شوند یا نمی‌مانند. قهرمان شدن می‌خواهد، همان‌طور که قهرمانِ یک ملت غیور ماندن، بدون غیرت ممکن نیست؛ چون ملتی که و غیرت دارد، نمی‌تواند جز غیرتمندان را قهرمان خود بداند. یک ملت غیور از پیروزی نماینده‌هایش در عرصه‌های مختلف خوشحال می‌شود، ولی حتی به نماینده‌ای که مردانه جنگیده و در میدان مبارزه کم‌فروشی نکرده است هم افتخار می‌کند؛ همان‌طور که ملت ما بعد از شکست یزدانی از ، به او افتخار کردند و او را سر دوش گرفتند. غیرت که داشته باشی، تفاوت حریف‌هایت و اهمیت بیشتر غلبه بر بعضی از آن‌ها را در نگاه مردمت درک می‌کنی؛ همان‌طور که حسن یزدانی می‌دانست شکست او در برابر ، برای مردمش خیلی سنگین بوده است. آن‌وقت، قول می‌دهی و همه تلاشت را می‌کنی، تا با پیروزی بر او در یک مسابقه دیگر، پرچم مقتدر اما مظلوم را در برابر پرچم بالا ببری. غیرت که داشته باشی، تفاوت حریفی از یک کشور اصیل را با حریفی از یک درک می‌کنی و حاضر نمی‌شوی برای پیروزی و رسیدن به مدال، با نماینده یک رژیم جعلی مسابقه بدهی؛ چون می‌دانی حتی اگر پیروز شوی، قهرمان ملت غیور خود نخواهی شد. اما این غیرت از کجا می‌آید؟ درست است که غیرت با شیر پاک مادر و لقمه حلال پدر می‌آید، اما نباید تأثیر را در حفظ و شکوفایی و بالندگی‌اش نادیده گرفت. تعارف را کنار بگذاریم؛ کم نبودند کسانی که ملت ما آن‌ها را قهرمان خود می‌دانستند، ولی از جایی به بعد پیروزی‌های بیشتر و مدال‌های جدید را بر مردم خود بودن ترجیح دادند. قهرمان شدن و قهرمان ماندن می‌خواهد، همان‌طور که پیروزی در یک مسابقه مربی می‌خواهد. چه بهتر که مربی هر دو جنبه یک نفر باشد؛ اما اگر نشد، باید برای ریشه‌دار کردن ورزشکاران و دیگر نمایندگان ملتمان در عرصه‌های بین‌المللی، مربی در نظر بگیریم. 🆔️ @rajaaei_ir
‏اگه ‎ جلوی مصاحبه ‎ رو با شاگردانش گرفته،چون در شلوغی و التهاب و خستگی بعد مسابقه، ممکن بود دوست رو از دشمن تشخیص ندن. این کار، قطعاً یک اقدام سیاسی ارزشمنده، که اگه ریشه‌دار و با اعتقاد باشه، ارزشمندتر هم خواهد بود. تکثیر این رویکرد با ‎ ممکنه. 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا