▫️ قرائت زیارت اربعین، همنوا با رهبر انقلاب
📅 پنجشنبه ۱۷ مهر، ساعت ۱۰
📲 پخش زنده از شبکه یک و شبکههای اجتماعی KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"میاد خاطراتم جلوی چِشام(۲)
من اون خستگیِ تو راهو میخوام
میخواستم مثِ اهلبیت حسین
با اهل و عیالم پیاده بیام
آاه حسرت، تو سینهمه و، میباره چِشام، به پای غمت
این غم کم نیست، لیاقتشو، ندارم آقا، بیام حرمت
جاده به جاده، پای پیاده
جا موندم اما، زائر زیاده..."
خدا حفظ کنه و توفیق بیشتر بده به حاج میثم آقای مطیعی.
سالهای قبل وقتی مشرف میشدیم برای پیادهروی، این نوحه قشنگ رو که گوش میکردیم، یاد جاماندگان از پیاده روی میافتادیم و به نیابت از آنها قدم برمیداشتیم و زیارت میکردیم؛ مخصوصاً برای حضرت آقا که مطمئنیم خیلی دلش میخواهد مشرف شود و نمیشود.
سالهای قبل این نوحه را در مسیر پیادهروی گوش میکردیم و اشک میریختیم، ولی باورمان هم نمیشد که یک سال اربعین برسد که ایران باشیم و شب اربعین این نوحه را بخوانیم و های های فریاد بزنیم.
اما امشب همان شب بود، در مجلس روضهای که در منزل برادرم آشیخ محمدجواد درودی برقرار بود، پس از سخنرانی آشیخ احسان الله درویشی، ناگهان دوست عزیزمان آشیخ محمدجواد دیانی این نوحه را شروع کرد و فریادمان از عمق جان بلند شد.
خدایا، امسال را آخرین سال حسرت ما برای زیارت اربعین قرار بده.
خدایا، تا زنده ایم زیارت سیدالشهدا را نصیب ما کن، مرگ ما را شهادت در راه ارباب قرار بده و در آخرت شفاعت او را نصیب ما کن.
خدایا، سال آینده را سال تشرف ما به کربلا همراه با مهدی فاطمه مقدر بفرما.
#در_حسرت_اربعین
#حماسه_اربعین
🆔️ @rajaaei
امسال هم مثل سالهای قبل، حاج #قاسم_سلیمانی ، زحمت #زیارت_اربعین ما رو میکشه؛
خیلیها نیت کرده بودن امسال به نیابت حاجی برن پیاده روی و نائب الزیاره ش باشن،
ولی حالا ما جا موندیم و حاجی امروز تو کربلا نائب الزیاره ماست؛
درست مثل سالهای قبل که شب و روز نداشت تا امنیت سفر ما تأمین بشه.
شادی روح همه شهدای مدافع حرم، به ویژه شهید سلیمانی و شهید ابومهدی صلوات.
🆔️ @rajaaei
نخستین کنگره اقتصاد اسلامی.pdf
1.31M
متن PDF نخستین کنگرهٔ اقتصاد اسلامی، مشهد مقدس، شهریور ۱۳۶۷
با حضورِ
سید محمود هاشمی شاهرودی
محمد مؤمن قمی
محمدتقی مصباح یزدی
سید کاظم حائری
سید منیرالدین حسینی الهاشمی
محمد واعظزاده خراسانی
احمد جنتی
محمدرضا مهدوی کنی
محمد محمدی گیلانی
محمدعلی تسخیری
ابراهیم امینی
و...
🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ما با یک وضعیت به غایت مضحک و در عین حال موهن طرفیم. مافیای کنکور و روش های ابلهانه تست زنی آنچنان پیش رفته اند که صحنه تصویری را این طور تسخیر کرده و ما را به ریشخند می گیرند.
🔹آنان با نهایت بی شرمی چشم در چشم ما، برای آموزش معارف دینی، میان نام زنهای تتلو و یک لغت از قرآن ارتباط پیدا می کنند و با وصل کردن آنها به هم مثلا می خواهند روشی نوین خلق کنند.
🔸پایان این بازی توهین آمیز و سراسر بیمار کجاست؟
🆔️ @rajaaei
📌چرا روایت نمیکنیم؟!
میدانم که "جنگ روایتها" را همهتان شنیدهاید؛ حداقل یک بار.
شاید بعضیهایتان فکر میکنید این یکی از جنگهای مدرن است که میدان آن در عصر حاضر به روی ما گشوده شده است، اما نه؛ این جنگ، پیشینهای به طول تاریخ دارد.
اگر تاریخ خوانده باشی، حتی کمی و حتی اگر سرسری، حداقل دو سه باری با استفاده از روایت و روایتگری برای پیروزی در جنگهای طول تاریخ مواجه شدهای.
چرا راه دور برویم؟! قرآن که خواندهای؛ داستان ابراهیم را یادت هست؟ یادت هست که ابراهیم چگونه در برابر بت پرستی مشرکان، بتها را شکست و با گذاشتن تبر به دوش بت بزرگ و انداختن گناه شکستن بتها به گردن او، روایتی ساده و ملموس از ناتوانی و ناکارآمدی بتها ساخت؟
داستان موسی و فرعون را چطور؟ یادت هست که وقتی فرعون میخواست مردم را علیه موسی بشوراند، او را دشمن دین و ملت و فرهنگ آنها معرفی کرد و با قرار دادن او در برابر ساحران، میخواست مقامش را در حد یک ساحر تنزل دهد؟ آیا این چیزی جز روایتسازی است؟
اگر قلم در دستت است و میتوانی بنویسی، امروز روز روایت است؛ انقلاب اسلامی روایتهایی ساده و صمیمی و البته دقیق و عمیق میخواهد.
پس چرا روایت نمیکنیم؟!
🆔️ @rajaaei
بسم الله الحکیم
اقتصاد اسلامی جدی است نه شوخی
مخالفت برخی از مدرسان حوزه علمیه سنتی با مکتب اقتصاد اسلامی عکس العمل یک واقعیت مهم در حوزه علمیه قم و مشهد است. این واقعیت عبارت از استقبال گسترده طلاب نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی به فلسفه های مضاف و فقه های تخصصی و فقه های نظام های اسلامی است که در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر عج و مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی و مدرسه امام کاظم علیه السلام و مدرسه مشکات و پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه، فرهنگ و اندیشه اسلامی، علوم و فرهنگ اسلامی و... تاسیس و توسعه یافته است.
این واقعیت مبارک در دانشگاه های علوم انسانی هم در حال شکل گیری است و به همین دلیل سکولارها را داغ دیده کرده است.
آری گرایش به فقه های تخصصی یک واقعیت جدی است اصلا شوخی نیست و شوخی بردار هم نیست.
حال عده ای از دانشگاهیان شبه روشنفکری در قم از پیدایش استادان فاضل جوان در گرایش های فقه تخصصی همچون فقه اقتصاد و فقه سیاست و فقه فرهنگ و فقه تربیت و فقه مدیریت و فقه قضا و فقه امنیت و غیره نگران هستند و چماقی به نام ایدئولوژی بر سر این جریان می زنند تا مانع گسترش جریان عقلانیت اسلامی بشوند و جامعه را به سمت ایدئولوژی لیبرالیستی سوق دهند.
مخالفان اسلام جامع نگر بدانند این واقعیت به لطف الهی با جدیت تمام در حال پیش روی در حوزه و دانشگاه است.
عبدالحسین خسروپناه
۱۰ مهر ۱۳۹۹ حوزه علمیه قم
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرزیدنت روحانی، پس از تعطیلی جلسه سران قوا به دلیل حضور آقای قالیباف در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی:
کسی نمیتواند وسط مسیل بایستد و بگوید "نمی ترسم" باید به عقل، مقررات و پروتکل بهداشتی عمل کرد.
این ویدئو واکنش همراه با عصبانیت و پرخاش علی زکریایی به این حرفهاست.
🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرزیدنت روحانی، پس از تعطیلی جلسه سران قوا به دلیل حضور آقای قالیباف در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی:
کسی نمیتواند وسط مسیل بایستد و بگوید "نمی ترسم" باید به عقل، مقررات و پروتکل بهداشتی عمل کرد.
این هم واکنش محمدحسین پویانفر به این سخنان.
🆔️ @rajaaei
با مرگ هارون، موسی بن عمران دستانش را به سوی آسمان گشود و گفت: "پروردگار من، برادرم هارون درگذشت؛ او را بیامرز".
وحی آمد: ای موسی، اگر درباره آمرزش اولین تا آخرین از من درخواست کنی، خواستهات را اجابت خواهم کرد؛ جز درباره قاتل حسین بن علی، که همانا خودم منتقم او از قاتلش هستم.
(صحیفه الإمام الرضا، ص۸۷)
🆔️ @rajaaei
منکر تأثیر عنصر تصویر و نشانههای بصری در تولید یک اثر هنری و انتقال پیام نیستم، ولی هر طور حساب میکنم، نقش کلام را پررنگتر میبینم؛ چه در شکل گفتاریاش و چه در شکل نوشتاریاش.
برای توضیح این مطلب به این مثال توجه کنید: این شبها که شبکه سه در حال پخش #سریال_نجلا است، کارگردان همه تلاشش را کرده تا همه نشانههای بصری مربوط به زندگی مردم در آبادان و خرمشهر را برای اثرگذاری بیشتر سریال استخدام کند، ولی ضعف لهجه برخی از بازیگران، بیننده را از حال و هوای سریال دور میکند.
مثلاً وقتی حسام منظور در نقش عَبِد مدام کلمه "کُکا" را چیزی شبیه "کوکا" تلفظ میکند، کسی که اندک آشنایی با این لهجه دارد، حسش خراب میشود.
🆔️ @rajaaei
📌هنر متعالی، هنر سکولار!
این روزها بهواسطه درگذشت مرحوم محمدرضا شجریان، گروههای مختلفی نظراتی منتشر کرده اند؛ برخی او را استاد آواز ایران خواندند و برخی نماد هنر مستقل، برخی از آب گل آلود درگذشت او، همانند حیاتش، ماهی تسویه حساب سیاسی گرفته و برخی در صدد مصادره ایشان به مثابه نماد هنر ملی برای جمهوری اسلامی هستند.
بنده به عنوان دانش آموخته علوم اجتماعی و علوم انسانی، روی سخنم با آن گروهی است که در این میانه از هنر متعالی و هنر اصیل شجریان سخن گفته و ایشان را نمادی از هنر ملی و هنر ایرانی دانسته اند... و لازم دانستم در حد بضاعت فضای مجازی، کوتاه سخنی و کوتاه یادآوری ای داشته باشم به همه هم مسلکان و هم مسیران دیروز و امروزم....
باید در ابتدا پرسید، وقتی سخن از هنر متعالی به میان می آوریم، دقیقا از چه چیز حرف میزنیم؟ در این باب، طرح چند پرسش ضروری است، تعالی را چه تعریف میکنیم؟ آیا تعالی امری فردی است یا اجتماعی؟ اگر تعالی را در نسبت با سرنوشت یک قوم تعریف وفهم کنیم، ایا هر هنری که صرفا مضمون ان در پیوند با اشعار قدیمی پارسی باشد، یا موسیقی اصیلی باشد، از هنر، هنری متعالی می سازد؟ ارزش اثر هنری به چیست؟ و چرا؟
ایا هنر، مستقل از دیگر شئون حیات اجتماعی بشر است؟ در جهان و زمانه ای که هنر، ادبیات و همه ی شئون حیات فرهنگی بشر در ارتباط سازنده با دیگر شئون سیاسی و اجتماعی او و در نسبت مستقیم با قدرت رغم میخورد، ایا میتوان از هنر متعالی ای سخن گفت که بی نسبت با حیات فکری، فرهنگی و سیاسی مردم باشد؟
تفاوت هنر متعالی، با هنر سکولار در چیست؟
شاید کمی ایدئولوژیک به نظر برسد، اما اگر بنیانگذار کبیر انقلاب را نه فقط مرد سیاست بلکه فیلسوف، سیاستمدار و عارف واصلی بدانیم که در همه شئون انقلاب، نظرات او دارای عمق و منطبق بر اسلام ناب محمدی (ص) است توجه به اشارات او درباب هنر میتواند ما را به تعریف دقیقی از هنر متعالی رهنمون سازد، هنری که سکولار نیست، هنری که مدافع انسان سکولار نیست، و هنری که انسان سکولار نمی افریند...هنری که اصیل است.
«هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالوصفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا، لذت میبرند تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب و در راس آنان آمریکا و شوروی را بیاموزد.
هنرمندان ما تنها زمانی میتوانند بیدغدغه کولهبار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چارچوب مکتبشان، به حیات جاویدان رسیدهاند.»
هنری متعالی است، که روح توحید بر ان سایه افکنده باشد و روح توحید چیزی نیست جز نفی عبودیت غیر خدا در همه ساحات .... اگر اینگونه به هنر نظر بیافکنیم، شاید بجای انکه در اواز بدنبال مصداقی برای هنر متعالی بگردیم، ساحات دیگری برای هنر متصور شویم، و هنرمند برایمان تعریف دیگری بیابد... و یا موسیقی و اوازی را نماد هنر متعالی بدانیم که اولا مولود انسان متعالی باشد بنابر تعریفی که ارائه شد و در ثانی برای غایتی متعالی به صدا و نوا در بیاید... در واقع ارزش هنر متعالی، هنر اصیل ناظر به غایت ان است و اینجاست که روح هنر و اثر هنری متولد می شود و موضوعیت می یابد...
هنرمند گاهی ان جوان رزمنده ای می شود که به قول استاد اواز ایران افتخارش ان است که درباره انها یک خط هم نخوانده است...
با توجه به انچه بصورت اجمال گفته شد، بازهم باید پرسید، هنر متعالی چیست؟ و آیا هنر شجریان را میتوان مصداقی از هنر متعالی دانست؟
فاطمه فلاح نژاد
دانشجوی دکتری علوم اجتماعی دانشگاه تهران
🔸️🔸️🔸️
رحمت خدا بر شیر پاکی که خوردهاید شیرزن؛ نوع نگاه و سطح تحلیلتان، صد شرف دارد به موضع گیری های منفعلانه برخی داعیه داران انقلابی گری و حتی انفعال برخی از دوستان عمامه به سر من.
🆔️ @rajaaei
🎙 حجتالاسلام دکتر #احمد_رهدار، در نشست «ورود طلاب به #بورس؛ آسیبها، چالشها و فرصتها»، در سالن جلسات مرکز خدمات حوزههای علمیه:
🔺 دنیایی که به طلاب، معرفی میشود، کمترین ارتباطِ منطقی را با دین دارد. دنیای دین، مانند مزرعهای است که در آن، با کار و تلاش میتوان به نتیجه رسید/ کنشگری در زندگی جهانی، نیازمند زندگی میلیاردی است/ رسالتهای دین، کوتوله شده و معلوم است که در میدانِ رسالتهای کوتوله، پولِ زیادی، فساد میآورد؛
🔺 زندگی اقتصادی بزرگانی مانند «حضرت خدیجه» ‹سلاماللّٰهعلیها› و «سلمان فارسی» تئوریزه نشده/ 80درصد علما، از ثروتمندانِ زمان خودشان بودند؛ زُهد «شیخ انصاری» را به تصویر کشیدیم، امّا تجارت «ملاعلی کنی» را ندیدهایم؛ «محمد بن ابی عمیر» از بزرگترین تُجّار بغداد در زمان خودش بوده؛
🔺 دنیایی که در ادبیات دینی، به ما آموزش داده میشود، ربطی به دین ندارد و بیشتر شبیه القائات صوفیانه است/ متأسفانه روشنفکران عالم اسلام، هرچه بیشتر درس میخوانند، توان خود را برای ادارۀ عالم، بیشتر از دست میدهند؛
🔺 بیشاز دو برابر نقدینگی لازم برای تکمیل پروژههای عمرانی، توسط مردم در بانکها سرمایهگذاری شده؛ اگر این پول، توسط مردم، به یکدیگر قرض داده میشد، هیچ مشکل خُردی در کشور باقی نمیماند؛
🔺 فرهنگسازی و تئوریزهکردنِ مفاهیمی مانند برکت و قرضالحسنه، بسیار دشوار شده؛
🔺 از بین رفتن سرمایه در بورس، در ناراضیسازی طلاب از نظام و تغییر نگرش سیاسی آنها مؤثر است...
🌐 خبرگزاری رسا
🌐 پایگاه خبری مفتاح
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
📌درس های درست نویسی: هرچه ساده تر، بهتر!
🔆خوانندگان، نوشته هایی را دوست دارند که دشوار را آسان کند، نه آسان را دشوار. اصلاً وظیفۀ نخست و اصلی نویسنده همین است: انتقال آسان مفاهیم به خواننده. نویسندۀ ماهر، از دو جملۀ هم معنا که یکی ساده است و دیگری کمی پیچیده اما زیبا، حتماً اولی را انتخاب می کند و عطای دومی را به لقای آن می بخشد.
🔆کلام باید عادی به نظر آید و برای مخاطب مأنوس باشد. الفاظ و عبارات، هرچه معمول تر و به اذهان مخاطبان نزدیک تر، بهتر. سخن باید چنان طبیعی باشد که هر کس می شنود، گمان کند خودش هم می تواند چنین بگوید یا بنویسد. مثلاً این جمله را در نظر بگیرید: «نویسندۀ ماهر، از دو جملۀ هم معنا که یکی ساده است و دیگری کمی پیچیده اما زیبا، حتماً اولی را انتخاب می کند». می شود به جای «حتماً» از «به حتم» و به جای «انتخاب می کند» از «برمی گزیند» استفاده کرد؛ ولی وقتی نوشتن «حتماً» و «انتخاب می کند» غلط نیست، چرا باید با استفاده از «به حتم» و «برمی گزیند»، نوشته را برای خوانندۀ عمومی غیر طبیعی کنیم؟ مگر جز این است که بیشتر ما فارسی زبان های این دوره اگر بخواهیم این جمله را بگوئیم، با دو کلمۀ «حتماً» و «انتخاب می کند» خواهیم گفت؟
🔆البته سادگی و صمیمت قلم، نباید به ابتذال و محاوره نویسی بینجامد. همان طور که برخی، دشوارنویسی را نشانۀ زیبایی و فضیلت قلم می پندارند، برخی هم هستند که چنان در ساده نویسی افراط می کنند که گویی فرقی میان نوشتار و گفتار وجود ندارد؛ در حالی که سادگی در میانه روی است و میانه روی در اینجا، یافتن راهی میان دشوارنویسی و گفتارنویسی است و البته که راه میانه، از هر دو سخت تر است.
(برگرفته از کتاب بهتر بنویسیم، ص ۱۳۷-۱۳۵)
#نویسندگی
#ساده_نویسی
🆔️ @rajaaei
قسمت سیام برنامه تلویزیونی #مصیر
دومین قسمت از مجموعه برنامهی استاد علی صفایی حائری
با موضوع: ولایت فقیه در اندیشه استاد صفایی
با حضور حجتالاسلام مسعود حیدری نیک، شاگرد استاد صفایی
📅یکشنبه 20 مهر
🕘ساعت ۲۱
📺شبکه چهار سیما
#علی_صفایی
#استاد_صفایی
#مسعود_حیدری_نیک
#تعلیم_و_تربیت
#تربیت
#مصیر
#مصیرصفایی
#شبکه_چهار_سیما
«محفل زمانه شناسی»
در #عصر_امام_خمینی،
بخش اصلی #هویت_ملی ما را اینها تشکیل میدهند،
نه آنکه افتخارش این است که دو خط شعر هم برای آنها نخوانده است.
خوش آمدید جگرگوشههای وطن.
#شهدای_خان_طومان
🆔️ @rajaaei
📌هیچ وقت آمریکا برای رضای خدا به کسی بورس تحصیلی نمیدهد!
به این عکسها دقت کنید:👆
آمریکا به آن سه جوان افغان بورسیه تحصیلی داده است.
از راست :
۱_ زلمای خلیل زاد
۲- شیرمحمدعباس
۳- اشرف غنی.
👈 حالا تصادفاً و خیلی اتقاقی میبینیم که:
🔸اولی شد سفیر آمریکا در افغانستان
🔸دومی شد رییس گروه طالبان
🔸و آخری یعنی آقای اشرف غنی، شده رییس جمهور افغانستان
#مشارکت_اعضای_کانال
🆔️ @rajaaei
📌درس های ساده نویسی: تا می توانید کمتر از فعل وصفی استفاده کنید!
روی هم رفته، زبان گفتاری فصیح تر از زبان نوشتاری است. شاید مهم ترین علتش این باشد که نویسنده، چشم در چشم مخاطب خود ندارد و درنتیجه، احساس صمیمیت کمتری با او دارد؛ اما در گفت و گو، دلیلی برای تصنع و تکلف وجود ندارد. درنتیجه، نوشته هرقدر نزدیک تر به گفتار باشد، صمیمی تر و فصیح تر خواهد بود.
البته این سخن به آن معنا نیست که باید زبان نوشتاری را یک سره گفتاری کرد؛ بلکه این دو زبان در عین اینکه پیوسته با هم دادوستد می کنند، هر کدام باید در داخل مرزهای خود زیست کنند. مثلاً مردم در گفتار روزانۀ خود معمولاً از فعل «برخاست» یا جملۀ «سخن گفت» استفاده نمی کنند و به جای آن می گویند: «بلند شد» و «حرف زد»؛ ولی در یک نوشته، نه تنها این طور نیست که حتماً باید از «بلند شد» یا «حرف زد» استفاده شود، بلکه در برخی از موارد، مانند متن های علمی، این کاربرد ممکن است ناپسند هم دانسته شود.
یکی از چیزهایی که زبان نوشتار را به زبان گفتار نزدیک می کند، «پرهیز از به کار بستن فعل وصفی» است. ما در گفتارهای خود نمی گوییم: «کتاب را باز کرده، خواند»؛ بلکه می گوییم: «کتاب را باز کرد و خواند». استفاده از فعل وصفی (مثل «باز کرد» در جملۀ قبل)، کلام را رسمی می کند. به همین دلیل، معمولاً در نامه های دوستانه، داستان و رمان، مطالب آماده شده برای کانال های فضای مجازی و به طور کلی در متن های غیر رسمی از آن استفاده نمی شود. حتی در نوشته های علمی هم بهتر است کاربرد این نوع فعل به حداقل رسانده شود تا از خشکی آن کاهش یابد.
(رضا بابایی، بهتر بنویسیم، ص۱۵۱-۱۵۰)
تمرین: چند نمونه از جمله های دارای فعل وصفی را بازنویسی کنید و اثر این تغییر را در ساده و دلچسب تر شدن جمله ببینید.
#نویسندگی
#ساده_نویسی
#پرهیز_از_فعل_وصفی
@rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حتماً این ۸ دقیقه را ببینید!
این چند روز بارها این جمله را شنیدهاید که "به جز چند شنونده حرفهای شجریان، بیشتر هواداران، تقریباً هیچ قطعه ای جز ربنا را نشنیدهاند و نمیشناسند"،
ولی این ویدئو جز این مطلب دلالتهای دیگری هم دارد:
🔸️بیشتر همانهایی که ربنا برایشان نوستالژی است، به جنبه هنری و موسیقایی آن کاری ندارند، بلکه چون آنها را یاد حال و هوای ماه رمضان و حس معنوی میاندازد، آن را دوست دارند.
🔸️بیشتر طرفداران شجریان، هیچ اطلاعی از موضعگیری های خاص او ندارند؛ وگرنه اینطور مطلق او را ستایش نمیکنند و در ارادتشان تردید میکنند.
🔸️اگر بعضی چیزها برای مردم گفته شود، خواهند پرسید که "پس استاد کجا و چطوری به این شهرت رسیده؟"، یا اینکه "مگر جز این است که ایشان به یمن همین ربنا و اعتقاد مردم به اسلام مشهور شده است؟"
✴بعضی از جملاتی که مردم در این مصاحبهها میگویند و شوکه شدن آنها و اعترافشان به اینکه در حرفهای شجریان ضد و نقیض هست، قابل تأمل است:
🔸️قابل تأمل برای کسانی که منفعلانه و با شعار جذب حداکثری، دارند از تبیین و روشنگری خطاهای وی برای مردم و نسل جوان و از تربیت و آماده سازی آنها برای موارد مشابه بعدی غفلت میکنند؛
🔸️قابل تأمل برای کسانی که برای خوشایند قشر خاکستری دارند روی بُعد هنری ایشان تأکید میکنند، به جای آنکه به سراغ پررنگ کردن عناصر اصیل هویت اسلامی و ملی در وجود آنها بروند تا بتوانند در این موارد به درستی مرزبندی کنند؛ عناصری مثل اصل ارادت مردم به اسلام، ارادت به اصل نظام، ارادت به شهدا و...
#شجریان
#ربنای_شجریان
#جذب_حداکثری
#قشر_خاکستری
🆔️ @rajaaei