فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️غدیر؛ برای چراغانی و قصیدهخوانی، یا اقامه عدل؟
🎙 #امام_خمینی:
💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیدهخوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست.
💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای #حکومت است، نه به معنای مقام معنوی.
💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کردهاند، نه از باب این است که حکومت یک مسئلهای است، آنکه هست #اقامه_عدل است.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | امام کاظم علیهالسلام و مبارزه با زره تقیّه
🌷 سالروز ولادت امام کاظم علیهالسلام
💻 Farsi.Khamenei.ir
May 11
امر به معروف و نهی از منکر تخصصی
✍محسن ریسمان سنج
در گذشته جامعه انسانی سادگی و بساطت داشت و این همه نهاد و دستگاه تخصصی ذیل عنوان دولت و دیگر نهادها وجود نداشت. دنیای مدرن و دولت مدرن پیچیدگی های برای جامعه به ارمغان آورده که برای فهم درست مسائل اجتماعی باید به این پیچیدگی ها توجه کرد.
امر به معروف و نهی از منکر به عنوان سامانه خداوند متعال برای پیشگیری، اصلاح و پیشرفت جامعه انسانی، در دوران سادگی و بساطت جامعه، ساده و عمومی و فردی بود یعنی نه نیاز به تخصص خاصی داشت، نه نیاز به مجوز خاصی و نه نیاز به تشکل و گروه. در جامعه ای که همه چیز ساده و بسیط بود فریضه هم همینگونه بود.
اما در دوران مدرن به نسبت به پیچیدگی هایی که دولت و جامعه پیدا کرده است امر به معروف و نهی از منکر هم می بایست پیچیدگی پیدا کند و نمی شود مسائل پیچیده جامعه امروز رو با امر به معروف و نهی از منکر ساده و سطحی حل کرد. پیشگیری و اصلاح و پیشرفت جامعه ابعاد و التزامات دیگری پیدا کرده است.
اینجاست که ما در زمانه ای که زندگی می کنیم همزمان به دو نوع امر به معروف و نهی از منکر نیاز پیدا می کنیم:
۱. امر به معروف و نهی از منکر عمومی_مردمی:
در این نوع از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که به #ولاء_طرفینی قرآنی برمی گردد هم آمر به معروف و ناهی از منکر و هم مخاطب فردی از آحاد مردم هستند که حق و تکلیف دارند نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند و از رواج گناه و خطا جلوگیری کنند. این دو فریضه وظیفه همه آحاد مردم مسلمان اند و مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی. لذا برای انجام آنها نیازی به مجوز وجود ندارد، نیازی به گروه و تشکل نیست و همه وظیفه دارند در تمام طول روز و در تمام طول زندگی در شرایطی که با یک ناهنجاری روبه رو می شوند یا هنجاری را در حال ترک می بینند به اجرای این واجب الهی مقید باشند. (البته شرایط و ضوابطی دارد که در رساله ها مورد بحث قرار گرفته است و البته هنوز هم جای بحث و گفتگو دارد) و ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم از سازماندهی و کار ستادی در این زمینه نهی شده و وظیفه دارد کاری کند که همه مردم این دو واجب را واجب بدانند.
۲. امر به معروف و نهی از منکر تخصصی:
در جامعه امروز ریشه بسیاری از امورات زندگی انسان ها به دولت ها و سیاستهایشان برمی گردد شخصی ترین مسائل جامعه دیروز مانند ازدواج و فرزندآوری امروز موضوع دو قانون مهم در کشور هستند که در حال اجرا می باشند. در این نوع از امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح گری جامعه باید به مصاف مسائلی رفت که جنسشان تخصصی هست و مخاطب آن هم سیاستگزاران و مسئولان جامعه هستند. اگر چه اصل امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب کفایی وظیفه فرد فرد مسلمانان است اما در امر به معروف و نهی از منکر تخصصی مانند مسائل مرتبط با بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، مسکن سازی، بانکداری، اقتصاد و... اولا همه نمی توانند معروف و منکر در آن عرصه را تشخیص دهند و در صورت تشخیص هم راهبری اصلاح گری در آن عرصه کار ساده و همگانی نیست. اینجاست که ضرورت پیدا می شود در مقابل نهادهای حقوقی (دستگاههای حاکمیتی) مجری، نهادهای حقوقی ناظر و اصلاح گر (تشکل) و مردمی تشکیل شود و بصورت تخصصی با رویکرد حل مسئله برای اصلاح و پیشرفت کشور تلاش کند. امر به معروف و نهی از منکر در دیگر یک فعل در یک لحظه گذرا نیست ک تذکر لسانی به صورت بگو و برو نیست بلکه یک فرآیند زمان دار مشتمل بر شناخت نظام مسائل عرصه، اولویت بندی مسئله ها، پیدا کردن راه حل و مطالبه گری اصلاح است .
انجام این واجب الهی توسط نخبگان هر عرصه از ضروری ترین و واجب ترین نیازهای امروز ماست.
#ولاء_طرفینی
#تذکر_لسانی
#نظارت_مردمی
#مطالبه_گری
#احساس_مسئولیت
#هم_سرنوشت
@rismansanj
⭕️ هر راهی جز میدان دادن به مردم به بیراهه میرسد!
🔹#رهبر_انقلاب به عنوان دیدهبان انقلاب اسلامی در ۱۰ سال اخیر ۱۲ بار فرمودند ما در #عدالت عقبیم!
🔸یکی از راههای تحقق عدالت اجتماعی دخیل کردن خیلی میلیونی #مردم در چرخه #تولید است. یعنی کارگران هرجایی که کار میکنند؛ سهامدار کارخانه خودشان هم باشد.
🔹حرف مکتبی این است : برای عدالت اجتماعی فرصت برابر در #منابع، قدم اول است! قبل از اینکه سراغ درآمدها بروید؛ قبل از اینکه به فکر یارانهها و رزمایش مومنانه باشید.
🔸#خیریه_کاری برای دورهای که حکومت دست شماست، هزار هزار میلیارد، دو هزار هزار میلیارد سالانه بودجه میبندید، میتواند یک کار #سرکاری باشد!
🔹اقتصاد مردمی، به زبان ساده، یعنی #منابع از نفت گرفته تا زمین و اعتبارات بانکی و ... باید به شکل مساوی و فرصت برابر بین مردم توزیع بشود.
🔸زمین جمهوری اسلامی در اقتصاد کج است! آقای رئیسی به نسبت دولت قبل ارز بیشتری وارد میکند اما وضع بهتر نمیشود! سر سفره مردم نمیآید؛ چون زمین کج است. همان چند ماهی که برجام یک مقداری اجرا شد، فقط وضع دهکهای بالا خوب شد.
🔹شهید بهشتی سیاست، اقتصاد و فرهنگ قانون اساسی را متناظر چیده بود. یعنی میدانست وقتی کارگر به حقش میرسد که به لحاظ سیاسی جایی در حکمرانی داشته باشد و در فرهنگ صدایی داشته باشد.
🔸اگر صدای کارگر و کارمند به جایی نرسید، دستش هم در دستگاههای حکمرانی بسته بود، حقش هم گیرش نمیآید!
🔹۲۰هزار تاجر داریم برایشان یک پارلمانی بزرگ داریم به نام #اتاق_بازرگانی با تمام اختیارات حاکمیتی! اما ۱۵ میلیون کارگر داریم که شورای قسطشان فقط ۳ درصد تشکیل شده! حقش بهش نرسیده چون شورای او که ابزار حکمرانی سیاسی اوست کوچک است.
🔺#منبر هیأت برای تعریض و کنایه که نیست! باید آن غرهایی که شنیدید وناراحتیهایی که شنیدید را در مسیر درست سامان بدهید. بگویی راه قانونی این است؛ هیأت باید صدای مردم برای مطالبهگری باشد!
حجت الاسلام قنبریان، حسینیهاعظم زنجان
@rismansanj
♦️مستاجریم یا صاحب خانه؟
✍محسن ریسمان سنج
ما مستاجرها زندگی عجیبی داریم، منزل آدم که قرار باشد مدام عوض شود انسان به هیچ کجا حس دلبستگی پیدا نمی کند. روی هیچ خانه و ساختمانی نمی شود برنامه ریزی بلند مدت کرد، در هیچ خانه ای نمی شود اصلاحات اساسی ایجاد کرد، تعمیرات خانه را باید به صاحبخانه ارجاع داد تا یا خودش بیایید انجام دهد یا هزینه را از اجاره کم کند...
خلاصه اینکه خانه مستاجری هیچ وقت خانه خود آدم نیست و همیشه با آن حس غریبگی داریم.
ما در جمهوری اسلامی مستاجریم یا صاحبخانه؟!
مسئله اساسی این است که اگر میخواهیم ایرانی آباد و جامعه ای شاداب و حکمرانی ای براساس عدل و حق داشته باشیم باید همه #ما_مردم خودمان را صاحب این خانه بدانیم.
صاحب خانه هایی مانند اعضای یک مجتمع مسکونی بزرگ که برای مدیریت آن، مدیر ساختمانی انتخاب کرده اند اما وجود آن مدیر ساختمان به هیچ وجه موجب سلب مسئولیت از مالکین نگردیده است. مدیر ساختمان ها می آیند و می روند آنکه می ماند مالک است که باید ملک را برای خودش و فرزندانش حفظ کند و محیطی امن و عدل و آباد برای زندگی فراهم کند.
ما نسبت به این کشور و این نظام مستاجر نیستیم صاحبخانه ایم. باید با احساس مسئولیت مسائل کشور را دنبال کنیم. مالک همه همّش آبادی ملکش است. باید برای آبادانی این مِلک و مُلک بکوشیم.
چهارم محرم/ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
@rismansanj
51.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت چهارم میزگرد خبرگزاری بسیج خوزستان
با موضوع: هفته امر به معروف و نهی از منکر
تهیه شده در گروه تلویزیونی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان
کانال های #خبرگزاری_بسیج_خوزستان در ایتا و روبیکا؛
🆔 https://eitaa.com/basijnews_khuzstan
🆔https://rubika.ir/basijnews_khuzstan
جدیدا مد شده وقتی به یه مسئولی میگی فلان جا فساده ، فلان شخص داره دزدی می کنه، فلان ساختار فسادزاست... میگه ما دنبال کاریم برای حاشیه ها وقت نداریم!
عجبا و واعجبا
مبارزه با فساد برای مسئولی که با رای مومنین سرکار اومده حاشیه محسوب میشه...
آقاجان!
دیگه گذشت اون دوره که فضای مدیریت تون تاریکخانه بود
باید به شفافیت تن بدید به پاسخگویی تن بدید به مبارزه با فساد تن بدید
اون که میگه فساد رو جمع کن و نذار به مردم ظلم بشه دنبال حاشیه نیست... دنبال عدالته و عدالت اساس دینه...
@rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جامعهای که رؤیا دارد، به روزمرگی نمیافتد!
▶️ #محمدصادق_شهبازی:
🔹در جامعه ما ۳ مسئله بحرانی وجود دارد:
۱. #تبعیض محسوسی که مردم احساس میکنند مشکلات مال همه نیست.
۲. مردم احساس وجود #تدبیر در کشور نمیکنند.
۳. که به نظرم از همهاش مهمتر است این است که #رؤیا وجود ندارد! رویای یک آینده ممکنی که میتوانیم به سمتش برویم.
🔸راه حل ما رؤیاسازی است!
🔺یک عده فکر میکنند آن #جهاد_تبیینی که آقا میگوید یعنی که آمار این چیز و آن چیز را نشان بدهیم! جهاد تبیین یک بخش جدیاش این است که:
- به مردم نشان بدهیم ریشه مشکلات کجاست؟!
- آیا این مشکلات قابل حل و تغییر هست یا نه؟
- آیا نخبگان #راهحلی برای آن دارند؟
- و در نهایت نشان دهیم این #امکان_تغییر وجود دارد.
🎬 @Mostazafin_TV
ملئت بطونکم من الحرام
دعوا شد سر کشتن امام
ملئت بطونکم من الحرام
دعوا شد سر غارت خیام
ملئت بطونکم من الحرام
تو سروصدا نمیرسه صدام
حسین ای وای حسین ای وای
حسین ای وای حسین ای وای
@rismansanj
امروز هم...
یکی از سنگینترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرامخوارسازی، با لطایفالحیل افرادی را حرامخوار میکنند؛ وقتی حرامخوار شد، مثل حیوان جلّال،دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرامخواری دور کرد.
رهبر معظم انقلاب
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
♦️ظاهر و باطن
مجلس عزای امام حسین (ع) مثل نمازه
یه ظاهری داره و یه باطنی
درسته که نماز بدون باطن و بدون حقیقت و بدون روح "تنهی عن الفحشاء و المنکر" نیست ولی اگر همین ظاهر نماز نباشه آدم به باطن و حقیقت نماز راهی داره؟
ظاهر مجلس عزای اباعبدالله همین تکیه ها و هیئت ها و زنجیرزنی ها و دمام زنی ها و دسته جات عزاداری است که موجب شده این مجالس در طول تاریخ حفظ بشه و در عرض جغرافیا تکثیر بشه
اساس ظاهر مجلس امام حسین شور و عشق و حرراتیه که رسول خدا فرمود تا ابد سرد نمیشه
و ما موظفیم نگذاریم این ظواهر و مناسک تضعیف بشه
اما این پوسته و ظاهر برای اینه که ما به یک عمق برسیم
به باطن
به حقیقت
به روح
به پیوستن به سپاه تاریخی اباعبدالله و حسینی شدن و حسینی ماندن
ورود به ساحت قدسی اباعبدالله همزمان هم به عشق و احساس نیاز داره هم به معرفت و شناخت.
به اسم دعوت انسان ها به معرفت و شناخت نباید عمومی بودن و شور و علاقه عمومی به امام حسین رو تخریب کرد. خود اباعبدالله هم هوای همه عزاداراهاش رو داره و حکایتهاش رو زیاد شنیدیم
اما باقی موندن در صرف پوسته و ظاهر هم موجب میشه نتونیم به درد امام زمان مون بخوریم.
#مهلا اگه میخواد شور عمومی و عشق همگانی رو تقویت کنه و پاتکی باشه بر تبلیغات رسانه های معاندی که به نام مبارزه با جمهوری اسلامی، کل دین مردم رو نشانه گرفتن...
اگر در تلاشه که بگه همه باید پای کار امام حسینی بمونیم که برای همه است...
اگر تقویت پوسته و ظاهر مجلس عزا را هدف قرار داده... تلاشش قابل تقدیره
ولی تیم مهلا باید دقت داشته باشند محبت امام حسینی نجات بخش جامعه است که ما رو از این ظاهر در مسیر به سمت باطن و حقیقت حرکت بده... وگرنه خود مجلس امام حسین هم بیشتر از یک مخدر و نوستالوژی نمیشه
@rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد کنیم
جدی هم نقد کنیم
با دلسوزی هم نقد کنیم
ولی افراد رو به زور از قطار انقلاب پیاده نکنیم
@rismansanj
35.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اصلاحگری در دولت تراز اسلامی با قطع دست زیادهخواهان از بیتالمال
🔻حجتالاسلام افشار، پژوهشگر انقلاب اسلامی در #ثریا:
🔹اگر از دولت تراز اسلامی در حکومت علوی صحبت میکنیم باید در درجه اول به اصلاحگری در لایحههای مختلف در ساختار نظام توجه کنیم.
🔹در حکومت عدل، با بهرهگیری زیادهخواهان مخالفت میشود.
🔹سهم افراد، بیش از آنچه که در بیتالمال مطرح است در جامعه عدل علوی جایی ندارد.
@sorayatv
🔴 برنامه زنده #ثریا
یکشنبه ۸ مردادماه | ساعت ۲۳:۱۵
هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعوت روحالله ایزدخواه
برای ورود به مجلس، از آنها که ...
✳️ بسمالله بگویید و برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، و تحول اساسی در اداره کشور، به میدان بیایید...
@dr_izadkhah
🔴 عاشورا به وقت شام!
💢قسمت اول
• اعتماد به نفس دستگاه اموی
بنی امیه پس از شهادت امیرالمومنین(ع) کل مملکت اسلام را -بزرگتر از خاورمیانه کنونی- یکپارچه در دست گرفتند.
قدرت نظامی برتر منطقه در مقابل روم و ایران شدند!
عمده فتوحات در دوره آنان انجام شد
توانستند خلافت اسلامی را تبدیل به سلطنت و حتی آنرا موروثی کنند و این کار را هم بنام اسلام کردند!
قدرت و هژمونی تبلیغاتی شان از نظامی شان بیشتر بود و توانستند #شخصیت_دوم_اسلام -یعنی علی(ع)- را نه فقط از خلافت محروم بلکه فضایل او را از زبانها جمع کنند و بالاتر از آن سبّ و لعن او را بر زبانها در همه شهرها جاری کنند!
تا عاشورا ۲۰ سال از اجرای این سیاست تبلیغاتی می گذشت و کاملا خود را موفق می دیدند!
⬅️ بنظرتان اینها به دستگاه اموی اعتماد به نفسی نمی دهد که ماجرای مخالفت حسین(ع) را خُرد ببیند و گمان کند از عهده اش بر می اید؟
حسین(ع) بیشتر از علی(ع) فضیلت در چشم مردم نداشت وقتی صاحب لیله المبیت و خندق و خیبر را می توان تا مرتبه سبّ و لعن کشاند چرا نوه رسول الله -که خاطرات کودکی با پیامبر دارد- را نتوان خارجی و مارق و کافر جا زد؟!
این واقعا از دستگاه تبلیغاتی اموی و #پروپاگاندای آنها بر می آمد!
• گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا
ولایتعهدی یزید را در یک پروژه ۹ساله (۵۱ تا۶۰ق) به تدریج دنبال کردند. سران را خریدند و مخالفان را ترساندند طوری که فقط چند مخالف محدود از جمله امام حسین(ع) ماند!
تدبیر دارالندوه ای سران کفار مکه برای قتل پیامبر(ص) را، درباره حسین(ع) بازتولید و اجرایی کردند و این بار جای لیلة المبیت ، عاشورا رقم خورد!
از خود نمی پرسید برای جنگیدن با نزدیک به ۷۰نفر ، چرا لشکر ۳۰ هزار نفره آوردند؟! چرا؟! (بین ۲۲هزار تا ۳۵هزار گزارش شده است)
⬅️ برای این بود که دست همه قبایل کوفه به این خون آلوده شود! اینجور انتقام و خون خواهی هم منتفی می شد!
- لذا حتی سرها را به نسبت قبایل تقسیم و جنایت پیشه گان قبایل در کربلا را( شمر، حرمله، خولی و...) حامل سرها کردند: هوازن ۲۰ سر، بنوتمیم ۱۷ سر، بنو اسد ۶سر، مذحج ۷سر، دیگر قبایل ۹سر!
• البته عده ای هم از جنگ گریختند از لشکرهای ۱۰۰۰نفری اعزامی به کربلا ۳۰۰ تا ۴۰۰ می رسیدند و بقیه بخاطر کراهت از قتل حسین(ع) در بیابان متواری می شدند. روز عاشورا همین ها بر تلی جمع شده بر حسین(ع) ندبه و برای پیروزی اش دعا می کردند!
این تماشاگران که دو سومِ کل بودند اگر بجای تماشاگری و گریه مذموم یک تکبیر گفته به حسین ملحق می شدند کار تمام بود!
کلیشه دوصف در کربلا ، غلط مشهور است! سه صف بود؛ صف تماشاگران در همان کربلا بزرگتر بود! اینها مقصران همیشه تاریخ اند!
• معادله را یک زن بهم زد!
در چنین شرایطی اعتماد به نفس تبلیغاتی اموی بیجا نبود. او بیرون منطقه کوفه اصلا پنهان کرده بود که اینها خاندان رسول الله اند! مثل اسیران مرزها و کشور گشایی داشت واردشان می کرد!
مردم شام اصلا نمی دانستند پیامبر غیر از بنی امیه خویشاوندی دارد!!!
برای کوفه هم آنجور تدبیر کردند که مخالفتی برنخیزد!
❗️همه چیز درست و محاسبه ها دقیق بود اگر زینب(س) نبود!
امام سجاد(ع) تا شام در بیماری است و خطبه ای نخوانده؛ همه حماسه این روزها مال زینب و بچه های زیر چتر اوست (مثل فاطمه صغری، امام باقر و...)
- در کوفه و شام خطبه هایش و در مسیر تدبیرهایش ، #روایت_اصیل عاشورا را جا انداخت و دستگاه عجیب تبلیغاتی اموی را در هم شکست!
وقتی جا زده اند اینها اسیران خارجی بلکه مشرک اند (مثل ترک و دیلم) ، مردم برایشان زکات می ریختند! یک کلمه فریاد می شد: زکات برما حرام است! مسلمانان مفتون شده در دستگاه اموی را میخکوب می کرد که اینها مساله شرعی از کجا می دانند؟! زکات فقط بر بنی هاشم از خاندان رسول الله حرام است! و حالا گوشها تیز بود که بشنوند: اینها دختران و بچه های خودِ رسول الله اند! و طلسم اموی باطل می شد!
عبیدالله در مواجهه اول با حماسه زینب(س) گفت:... اکذب احدوثتکم! خدا احدوثه شما را تکذیب و باطل کرد!
- احدوثه از حدیث است در سوره مومنون خداوند سلاطین کفر را "احادیث" می خواند. سرجمع یعنی افسانه و اسطوره و تاریخ!
در واقع گفت نظریه امامت و ولایتی که ادعا می کنید خدا برایتان جعل کرده ، یک اسطوره و افسانه بود!
خدا شما را یاری نکرد و در عاشورا کشت!
- زینب(س) با کلام و تدبیرش می خواهد ثابت کند "احدوثه" سلطنت اموی( و هر سلطنتی) است و امامت و حسین(ع)، "اولوا بقیه" (۱۱۶ هود و مقابل احدوثه) است.
ماجرای زینب(س) از اینجا شروع می شود!
استاد قنبریان/ ۶ مرداد ۱۴۰۲ / هیئت الزهرا دانشگاه شریف
@rismansanj
🔴 عاشورا به وقت شام!
💢 قسمت دوم
احدوثه یا اولو بقیه؟!
عبیدالله اولین اقدام زینب کبری(س) را در کوفه دید. به او تهاجم کرد که: "خدا شما را کشت و مفتضح تان کرد و اکذب احدوثتکم(افسانه تان را باطل کرد)!" منظورش ادعای امامت و ولایت از جانب خدا بود که ظاهرا در کربلا یاری (از خدا و مردم) نشد!
در قرآن این دوگانه مقابل هم هست:
- احدوثه: "جعلناهم احادیث"(۴۴مومنون) که درباره تکذیب کنندگان الهی همان طواغیت و سلاطین جوراست: "آنها را احادیث قرار دادیم"؛ یعنی فقط خبری از آنها ماند، افسانه شدند و به تاریخ پیوستند!
- اولوا بقیه: "...اولوا بقیه ینهون عن الفساد فی الارض"(۱۱۶ هود)
در مقابل قرآن، کسانی را که نهی از فساد در زمین می کنند "اولوا بقیه" یعنی صاحبان بقاء و نامیرا می خواند. آنها باقی اند "مابقی الدهر"! از آنها فقط جسمی می میرد که حضور دائمی شان را بیشتر می کند.
زینب کبری(س) باید نشان دهد که حسین(ع) نامیرا است چون برای نهی از فساد در زمین برخاست! و یزید و دستگاه اموی، احدوثه است؛ جولانی است که به زودی تمام میشود!
این دریافت، #کانون_امید یک مجاهد و کنشگر است. اگر حرکت خود را در مدار "اولوا بقیه" دید ، دیگر جایی برای نگرانی نیست . این شکست های ظاهری و حتی کشته شدن و اسارت همه مقدمه پیروزی بزرگ و نامیرایی است.
اگر جریان مقابل خود را هم "احدوثه" دید ، بالانشینی و سلطه و طمطراق او ناامیدش نمی کند و می داند او رو به افول و تمام شدن است.
⬅️ در همه آن مصائب و ناملایمات جاری این درک بزرگ به زینب کبری(س) و اسیران، امید داد. امیدی که طلیعه پیروزی شد.
بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟!
دستگاه اموی تبلیغات و پروپاگاندای خود را بر یک نظریه مبنا استوار کرد.
و فقط افزایش بوق چی هایش نبود!
دو دستی کار می کرد:
-در صحنه واقعیت، کاری می کرد و حادثه ای می ساخت
در صحنه ذهنیت، با دستگاه تبلیغاتی خود آنرا به صورت دلخواه روایت می کرد و برساخت خود را در اذهان مردم هک می کرد.
ساخت دوگانه جماعت-امامت!
تنها خلیفه ای که غیر از نص الهی، جماعت مردم با او بیعت همگانی، عمومی و علنی کردند، حضرت علی(ع) بود!
به تحقیق بیعت او جمع بین "عموم مردم مدینه"،"نمایندگان شهرهای بزرگ اسلام( کوفه، بصره، مصر) " و "اهل حِلّ و عقد" بود که چنین بیعت فراگیری برای احدی در حجاز بلکه در ایران و روم و یونان گزارش نشده است!
بنی امیه می خواست با چنین خلافتی، دوگانه امامت یا جماعت بسازد! این اوج توانایی تبلیغاتی و منقلب کردن واقع بود!
خودشان بر علی(ع) شوریدند( جنگ صفین)، دیگر امتیاز خواهان را هم شوراندند( جنگ جمل)؛ بعد از این شورش های خود ساخته علیه امامت، عکس هوایی گرفتند که: دوره علی(ع) دوره تفرقه و شکستن جماعت است!با دستگاه تبلیغاتی دوگانه جماعت-امامت را پروراندند و جا انداختند که جماعت مسلمین ، با ادعای امامت همراه نیست! و خود را جانب جماعت قرار دادند!
در زمانه ما این ترفندی اموی با دوگانه جمهویت- ولایت بازتولید میشود !
عجبا که برخی طرفداران ولایت را هم قانع می کند ایندو مقابل هم اند!
استاد قنبریان / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / هیئت الزهرا دانشگاه شریف
@rismansanj
🔴 عاشورا به وقت شام!
💢 قسمت سوم
قطار آقایان نصیحت!
بنی امیه وقتی دوگانه جماعت_امامت را در جامعه جا انداختند، نه فقط علیه "#نظام_علوی" خرجش کردند؛ بلکه علیه اعتراض و قیام و "#نهضتِ_امامت" هم علیه خود بکارش گرفتند!
در آستانه قیام حسینی علیه سلطنت موروثی اموی و خلافت نامسلمانی مثل یزید آقازادگان و شخصیت هایی قطار می شوند با تکیه بر همین نظریه مبنا ، حسین(ع) را نهی و نصیحت کنند:
- عبدالله بن عمر گفت: از خدا بترش و تفرقه در جماعت نساز!
- نمایندگان عمروبن سعید بن عاص -حاکم مکه- وقت خروج امام از مکه گفتند: آیا از خدا نمی ترسی که از جماعت خارج و بین این امت تفرقه می افکنی؟!
- عمره بنت عبدالرحمن نجاری -شاگرد عایشه- همین مضمون را با نامه برای امام نوشت!
- عمروبن حجاج -از دعوت کنندگان امام که حالا موکل فرات و مانع آب خوردن همراهان امام شده بود- می گفت: ما اطاعت امام(یزید!) را کنار نگذاشته و از جماعت کناره گیری نمی کنیم!
- و...
زینب و ما ادراک ما زینب!
زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) و آن زن و بچه های اسیر شده مقابل چنین دسیسه کامل و حساب شده و هژمونی تبلیغاتی، کارستان کردند.
اعتماد آنها به خدا (وعده اولوا بقیه) و وجدان مردم بود؛ مردمی که مفتونِ فتنه تبلیغات اموی شده بودند!
زینب اگر می توانست عواطف مردم را به حسین(ع) بازگرداند ، "ملامت" و بعد "تنفر" و بعد "انتقام" را به جماعت برمی گرداند!
توطئه #شراکت_در_خون (با حضور همه قبایل کوفه در کربلا) را می شکست و زمینه خون خواهی ها و قیامها فراهم می شد!
و زینب(س) در ورودی کوفه، به عالی ترین صورت از این کار برآمد. تماشاگران دیروز کربلا که امروز برگشته و می گریستند را ستایش نکرد بلکه ملامت را بر جان آنها نشاند و زمینه اتفاقات بعد فراهم شد.
استاد قنبریان/ ۷ مرداد ۱۴۰۲ / هیئت الزهرا دانشگاه شریف
@rismansanj
🔴 عاشورا به وقت شام!
💢 قسمت چهارم
دوگانه جماعت_امامت!
بنی امیه دو دستی کار می کرد. با یک دست پدیده ای را می ساخت و با دست دیگر روایت دلخواه خودش را و با دستگاه تبلیغاتی فراگیرش به اذهان حقنه می کرد.
از قضا هیچ خلیفه ای به اندازه علی(ع) برآمده از جماعت نبود:
دو ۱۸ ذی حجه ( سال ۱۰هجری که غدیر بود و سال ۳۵هجری، که بیعت برای خلافت بود) بی نظیرترین بیعت اختیاری با علی(ع) انجام شد. یعنی امامت و خلافت با جماعت عجین بود لکن بنی امیه خود بر چنین جماعتی شورید و در عین حال دوره علی(ع) را دوره فتنه و تفرقه جا زد!
اینرا به خورد ما شیعیان هم دادند!
بعدتر طیفی از مسلمین "اهل سنت و جماعت" نام گرفت در حالیکه طیف دیگر نه اهل "بدعت" بود و نه "ضد جماعت"! بلکه امامت آنها بیش از خلافت دیگران همراهی جماعت را در بدو امر به همراه داشت!
امروز همین معرکه در جمهوریت-ولایت مطرح است. ولایت از اول همراه با جمهور مردم بوده ؛ نمیشود علیه جمهور و ولایت شورید و بعد خود دوگانه ساخت که جمهوریت یا ولایت؟!
پیراهن عثمان!
• پروپاگاندای اموی نه فقط سر دوگانه های نظری، عملیات طراحی می کرد بلکه ماهرانه از #نماد هم استفاده می کرد:
در ماجرای قتل عثمان، زود پیراهن خون آلود او و انگشتان قطع شده زنش به شام فرستاده شد؛ معاویه پیراهن خون آلود را بر نیزه کرد و کنار منبر عَلَم کرد و بهانه خون خواهی از عثمان تراشید و بر خلیفه مورد بیعت مسلمین (علی) شورید!
۲۵ سال بعد یزید در اولین خطبه سلطنت موروثی اش این پیراهن را برتن کرد و برای کوفه و مخالفان خود خط و نشان کشید!
همین نماد، توجیه جنایات کربلا شد!
هم به حر و هم به ابن سعد و موکلان فرات نامه زده شد که حسین(ع) را در بیابان دور از آب سکنی دهید و اجازه نوشیدن یک قطره از فرات را به او ندهید همانطور که با خلیفه مقتول (عثمان) کردند!
حیرت آور در این جنگ تبلیغاتی این بود در محاصره خانه عثمان تنها علی(ع) و دو فرزندش (حسن و حسین) بودند که آب و غذا به او می رساندند!
استاد قنبریان/ ۸ مرداد ۱۴۰۲ / هیئت الزهرا دانشگاه شریف
@rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ باز هم ایده حذف ارز و همان حرفهای تکراری!
🔹شاید باورش سخت باشد ولی این روزها دوباره بحث حذف ارز ۲۸۵۰۰ توسط برخی از جمله محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و همان استدلالهای قبلی را دوباره تکرار کردهاند!
🔸ظاهراً بزرگواران از تجربه حذف ارز ۴۲۰۰ و افزایش شدید قیمتها و تورم درس نگرفتهاند که باز همچین پیشنهاداتی میدهند! در دنیای دیگری سیر میکنید یا خوشتان آمده؟!
🔹خرمشهر اقتصادی را فتح کردید؛ اینبار کجا را میخواهید فتح کنید؟!
🔺#رضا_غلامی، اقتصاددان و مدیرمسئول بازارنیوز در اینباره توضیح میدهد.
🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در راه حق، از کمی رهروان نهراسید!
▶️وقت #فتنه یا جنگ که میرسد، اهالی فتنه خود را بیشمار مینمایانند و اهالی جنگ عِده و عُدهی خود را به رخ میکشند؛ بلکه اهل حق را بترسانند و بلغزانند.
🎙استاد #سید_علی_خامنهای در روزهایی که رژیم #طاغوت چنگ و دندان برای مبارزین انقلابی نشان میدهد و رهبرشان در تبعید است، اینگونه ترس از تنهایی در #راه_حق را از روح مبارزین میزداید:
🔹مگر نشنیدهای «لا تستوحشوا فی طریق الهدی لقلة اهله»، در راه خدا، در راه درست، در راه هدایت، با کم بودن یا زیاد بودن رهروان، نبایستی انسان راهش را عوض کند و تصمیمش را دگرگون کند.
🔸مهمترین تأثیر روانی #توحید در روح یک انسان این است که در راه خدا، در راه #تکلیف، در راه آنچه که هدف وجود خود تشخیص میدهد، از دشمنان این راه نهراسد.
🔹نمیگویم ضعف اعصاب نداشته باشد، گاهی دلش هم اضطرابی پیدا نکند، نه؛ ترس فعال نداشته باشد. ترس و بیمی که او را از پیمودن راه خدا باز بدارد، در وجود او نباشد.
#ترس
🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 " حمدالله مستوفی جغرافیدان مورخ شاعر و نویسنده ایرانی متولد ۶۸۰ هجری قمری با استفاده از هوش مصنوعی با شما سخنی دارد. "
🇮🇷 #انتخابات
🇮🇷 #دعوت_نخبگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحریمهای هوشمند آمریکا، ولا طرفینی رو از بین برده
چه طوری تونستن این کار رو بکنن؟!
ــــــــــــــــــــــــ
تحلیل حجتالاسلام #قنبریان از هدف تحریمهای آمریکا
#ولاء_طرفینی
#پیوندهای_اجتماعی
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh