eitaa logo
محسن ریسمان سنج
624 دنبال‌کننده
230 عکس
235 ویدیو
7 فایل
خوشحال میشم نظرتون رو بگید امری هم بود در حد توان در خدمتم @MRismansanj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد کنیم جدی هم نقد کنیم با دلسوزی هم نقد کنیم ولی افراد رو به زور از قطار انقلاب پیاده نکنیم @rismansanj
35.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اصلاح‌گری در دولت تراز اسلامی با قطع دست زیاده‌خواهان از بیت‌المال 🔻حجت‌الاسلام افشار، پژوهشگر انقلاب اسلامی در : 🔹اگر از دولت تراز اسلامی در حکومت علوی صحبت می‌کنیم باید در درجه اول به اصلاح‌گری در لایحه‌های مختلف در ساختار نظام توجه کنیم. 🔹در حکومت عدل، با بهره‌گیری زیاده‌خواهان مخالفت می‌شود. 🔹سهم افراد، بیش از آنچه که در بیت‌المال مطرح است در جامعه عدل علوی جایی ندارد. @sorayatv 🔴 برنامه زنده یکشنبه ۸ مردادماه | ساعت ۲۳:۱۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعوت روح‌الله ایزدخواه برای ورود به مجلس، از آنها که ... ✳️ بسم‌الله بگویید و برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، و تحول اساسی در اداره کشور، به میدان بیایید... @dr_izadkhah
🔴 عاشورا به وقت شام! 💢قسمت اول • اعتماد به نفس دستگاه اموی بنی امیه پس از شهادت امیرالمومنین(ع) کل مملکت اسلام را -بزرگتر از خاورمیانه کنونی- یکپارچه در دست گرفتند. قدرت نظامی برتر منطقه در مقابل روم و ایران شدند! عمده فتوحات در دوره آنان انجام شد توانستند خلافت اسلامی را تبدیل به سلطنت و حتی آنرا موروثی کنند و این کار را هم بنام اسلام کردند! قدرت و هژمونی تبلیغاتی شان از نظامی شان بیشتر بود و توانستند -یعنی علی(ع)- را نه فقط از خلافت محروم بلکه فضایل او را از زبانها جمع کنند و بالاتر از آن سبّ و لعن او را بر زبانها در همه شهرها جاری کنند! تا عاشورا ۲۰ سال از اجرای این سیاست تبلیغاتی می گذشت و کاملا خود را موفق می دیدند! ⬅️ بنظرتان اینها به دستگاه اموی اعتماد به نفسی نمی دهد که ماجرای مخالفت حسین(ع) را خُرد ببیند و گمان کند از عهده اش بر می اید؟ حسین(ع) بیشتر از علی(ع) فضیلت در چشم مردم نداشت وقتی صاحب لیله المبیت و خندق و خیبر را می توان تا مرتبه سبّ و لعن کشاند چرا نوه رسول الله -که خاطرات کودکی با پیامبر دارد- را نتوان خارجی و مارق و کافر جا زد؟! این واقعا از دستگاه تبلیغاتی اموی و آنها بر می آمد! • گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا ولایتعهدی یزید را در یک پروژه ۹ساله (۵۱ تا۶۰ق) به تدریج دنبال کردند. سران را خریدند و مخالفان را ترساندند طوری که فقط چند مخالف محدود از جمله امام حسین(ع) ماند! تدبیر دارالندوه ای سران کفار مکه برای قتل پیامبر(ص) را، درباره حسین(ع) بازتولید و اجرایی کردند و این بار جای لیلة المبیت ، عاشورا رقم خورد! از خود نمی پرسید برای جنگیدن با نزدیک به ۷۰نفر ، چرا لشکر ۳۰ هزار نفره آوردند؟! چرا؟! (بین ۲۲هزار تا ۳۵هزار گزارش شده است) ⬅️ برای این بود که دست همه قبایل کوفه به این خون آلوده شود! اینجور انتقام و خون خواهی هم منتفی می شد! - لذا حتی سرها را به نسبت قبایل تقسیم و جنایت پیشه گان قبایل در کربلا را( شمر، حرمله، خولی و...) حامل سرها کردند: هوازن ۲۰ سر، بنوتمیم ۱۷ سر، بنو اسد ۶سر، مذحج ۷سر، دیگر قبایل ۹سر! • البته عده ای هم از جنگ گریختند از لشکرهای ۱۰۰۰نفری اعزامی به کربلا ۳۰۰ تا ۴۰۰ می رسیدند و بقیه بخاطر کراهت از قتل حسین(ع) در بیابان متواری می شدند. روز عاشورا همین ها بر تلی جمع شده بر حسین(ع) ندبه و برای پیروزی اش دعا می کردند! این تماشاگران که دو سومِ کل بودند اگر بجای تماشاگری و گریه مذموم یک تکبیر گفته به حسین ملحق می شدند کار تمام بود! کلیشه دوصف در کربلا ، غلط مشهور است! سه صف بود؛ صف تماشاگران در همان کربلا بزرگتر بود! اینها مقصران همیشه تاریخ اند! • معادله را یک زن بهم زد! در چنین شرایطی اعتماد به نفس تبلیغاتی اموی بیجا نبود. او بیرون منطقه کوفه اصلا پنهان کرده بود که اینها خاندان رسول الله اند! مثل اسیران مرزها و کشور گشایی داشت واردشان می کرد! مردم شام اصلا نمی دانستند پیامبر غیر از بنی امیه خویشاوندی دارد!!! برای کوفه هم آنجور تدبیر کردند که مخالفتی برنخیزد! ❗️همه چیز درست و محاسبه ها دقیق بود اگر زینب(س) نبود! امام سجاد(ع) تا شام در بیماری است و خطبه ای نخوانده؛ همه حماسه این روزها مال زینب و بچه های زیر چتر اوست (مثل فاطمه صغری، امام باقر و...) - در کوفه و شام خطبه هایش و در مسیر تدبیرهایش ، عاشورا را جا انداخت و دستگاه عجیب تبلیغاتی اموی را در هم شکست! وقتی جا زده اند اینها اسیران خارجی بلکه مشرک اند (مثل ترک و دیلم) ، مردم برایشان زکات می ریختند! یک کلمه فریاد می شد: زکات برما حرام است! مسلمانان مفتون شده در دستگاه اموی را میخکوب می کرد که اینها مساله شرعی از کجا می دانند؟! زکات فقط بر بنی هاشم از خاندان رسول الله حرام است! و حالا گوشها تیز بود که بشنوند: اینها دختران و بچه های خودِ رسول الله اند! و طلسم اموی باطل می شد! عبیدالله در مواجهه اول با حماسه زینب(س) گفت:... اکذب احدوثتکم! خدا احدوثه شما را تکذیب و باطل کرد! - احدوثه از حدیث است در سوره مومنون خداوند سلاطین کفر را "احادیث" می خواند. سرجمع یعنی افسانه و اسطوره و تاریخ! در واقع گفت نظریه امامت و ولایتی که ادعا می کنید خدا برایتان جعل کرده ، یک اسطوره و افسانه بود! خدا شما را یاری نکرد و در عاشورا کشت! - زینب(س) با کلام و تدبیرش می خواهد ثابت کند "احدوثه" سلطنت اموی( و هر سلطنتی) است و امامت و حسین(ع)، "اولوا بقیه" (۱۱۶ هود و مقابل احدوثه) است. ماجرای زینب(س) از اینجا شروع می شود! استاد قنبریان/ ۶ مرداد ۱۴۰۲ / هیئت الزهرا دانشگاه شریف @rismansanj
🔴 عاشورا به وقت شام! 💢 قسمت دوم احدوثه یا اولو بقیه؟! عبیدالله اولین اقدام زینب کبری(س) را در کوفه دید. به او تهاجم کرد که: "خدا شما را کشت و مفتضح تان کرد و اکذب احدوثتکم(افسانه تان را باطل کرد)!" منظورش ادعای امامت و ولایت از جانب خدا بود که ظاهرا در کربلا یاری (از خدا و مردم) نشد! در قرآن این دوگانه مقابل هم هست: - احدوثه: "جعلناهم احادیث"(۴۴مومنون) که درباره تکذیب کنندگان الهی همان طواغیت و سلاطین جوراست: "آنها را احادیث قرار دادیم"؛ یعنی فقط خبری از آنها ماند، افسانه شدند و به تاریخ پیوستند! - اولوا بقیه: "...اولوا بقیه ینهون عن الفساد فی الارض"(۱۱۶ هود) در مقابل قرآن، کسانی را که نهی از فساد در زمین می کنند "اولوا بقیه" یعنی صاحبان بقاء و نامیرا می خواند. آنها باقی اند "مابقی الدهر"! از آنها فقط جسمی می میرد که حضور دائمی شان را بیشتر می کند. زینب کبری(س) باید نشان دهد که حسین(ع) نامیرا است چون برای نهی از فساد در زمین برخاست! و یزید و دستگاه اموی، احدوثه است؛ جولانی است که به زودی تمام میشود! این دریافت، یک مجاهد و کنشگر است. اگر حرکت خود را در مدار "اولوا بقیه" دید ، دیگر جایی برای نگرانی نیست . این شکست های ظاهری و حتی کشته شدن و اسارت همه مقدمه پیروزی بزرگ و نامیرایی است. اگر جریان مقابل خود را هم "احدوثه" دید ، بالانشینی و سلطه و طمطراق او ناامیدش نمی کند و می داند او رو به افول و تمام شدن است. ⬅️ در همه آن مصائب و ناملایمات جاری این درک بزرگ به زینب کبری(س) و اسیران، امید داد. امیدی که طلیعه پیروزی شد. بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! دستگاه اموی تبلیغات و پروپاگاندای خود را بر یک نظریه مبنا استوار کرد. و فقط افزایش بوق چی هایش نبود! دو دستی کار می کرد: -در صحنه واقعیت، کاری می کرد و حادثه ای می ساخت در صحنه ذهنیت، با دستگاه تبلیغاتی خود آنرا به صورت دلخواه روایت می کرد و برساخت خود را در اذهان مردم هک می کرد. ساخت دوگانه جماعت-امامت! تنها خلیفه ای که غیر از نص الهی، جماعت مردم با او بیعت همگانی، عمومی و علنی کردند، حضرت علی(ع) بود! به تحقیق بیعت او جمع بین "عموم مردم مدینه"،"نمایندگان شهرهای بزرگ اسلام( کوفه، بصره، مصر) " و "اهل حِلّ و عقد" بود که چنین بیعت فراگیری برای احدی در حجاز بلکه در ایران و روم و یونان گزارش نشده است! بنی امیه می خواست با چنین خلافتی، دوگانه امامت یا جماعت بسازد! این اوج توانایی تبلیغاتی و منقلب کردن واقع بود! خودشان بر علی(ع) شوریدند( جنگ صفین)، دیگر امتیاز خواهان را هم شوراندند( جنگ جمل)؛ بعد از این شورش های خود ساخته علیه امامت، عکس هوایی گرفتند که: دوره علی(ع) دوره تفرقه و شکستن جماعت است!با دستگاه تبلیغاتی دوگانه جماعت-امامت را پروراندند و جا انداختند که جماعت مسلمین ، با ادعای امامت همراه نیست! و خود را جانب جماعت قرار دادند! در زمانه ما این ترفندی اموی با دوگانه جمهویت- ولایت بازتولید میشود ! عجبا که برخی طرفداران ولایت را هم قانع می کند ایندو مقابل هم اند! استاد قنبریان / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / هیئت الزهرا دانشگاه شریف @rismansanj
🔴 عاشورا به وقت شام! 💢 قسمت سوم قطار آقایان نصیحت! بنی امیه وقتی دوگانه جماعت_امامت را در جامعه جا انداختند، نه فقط علیه "" خرجش کردند؛ بلکه علیه اعتراض و قیام و "" هم علیه خود بکارش گرفتند! در آستانه قیام حسینی علیه سلطنت موروثی اموی و خلافت نامسلمانی مثل یزید آقازادگان و شخصیت هایی قطار می شوند با تکیه بر همین نظریه مبنا ، حسین(ع) را نهی و نصیحت کنند: - عبدالله بن عمر گفت: از خدا بترش و تفرقه در جماعت نساز! - نمایندگان عمروبن سعید بن عاص -حاکم مکه- وقت خروج امام از مکه گفتند: آیا از خدا نمی ترسی که از جماعت خارج و بین این امت تفرقه می افکنی؟! - عمره بنت عبدالرحمن نجاری -شاگرد عایشه- همین مضمون را با نامه برای امام نوشت! - عمروبن حجاج -از دعوت کنندگان امام که حالا موکل فرات و مانع آب خوردن همراهان امام شده بود- می گفت: ما اطاعت امام(یزید!) را کنار نگذاشته و از جماعت کناره گیری نمی کنیم! - و... زینب و ما ادراک ما زینب! زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) و آن زن و بچه های اسیر شده مقابل چنین دسیسه کامل و حساب شده و هژمونی تبلیغاتی، کارستان کردند. اعتماد آنها به خدا (وعده اولوا بقیه) و وجدان مردم بود؛ مردمی که مفتونِ فتنه تبلیغات اموی شده بودند! زینب اگر می توانست عواطف مردم را به حسین(ع) بازگرداند ، "ملامت" و بعد "تنفر" و بعد "انتقام" را به جماعت برمی گرداند! توطئه (با حضور همه قبایل کوفه در کربلا) را می شکست و زمینه خون خواهی ها و قیامها فراهم می شد! و زینب(س) در ورودی کوفه، به عالی ترین صورت از این کار برآمد. تماشاگران دیروز کربلا که امروز برگشته و می گریستند را ستایش نکرد بلکه ملامت را بر جان آنها نشاند و زمینه اتفاقات بعد فراهم شد. استاد قنبریان/ ۷ مرداد ۱۴۰۲ / هیئت الزهرا دانشگاه شریف @rismansanj
🔴 عاشورا به وقت شام! 💢 قسمت چهارم دوگانه جماعت_امامت! بنی امیه دو دستی کار می کرد. با یک دست پدیده ای را می ساخت و با دست دیگر روایت دلخواه خودش را و با دستگاه تبلیغاتی فراگیرش به اذهان حقنه می کرد. از قضا هیچ خلیفه ای به اندازه علی(ع) برآمده از جماعت نبود: دو ۱۸ ذی حجه ( سال ۱۰هجری که غدیر بود و سال ۳۵هجری، که بیعت برای خلافت بود) بی نظیرترین بیعت اختیاری با علی(ع) انجام شد. یعنی امامت و خلافت با جماعت عجین بود لکن بنی امیه خود بر چنین جماعتی شورید و در عین حال دوره علی(ع) را دوره فتنه و تفرقه جا زد! اینرا به خورد ما شیعیان هم دادند! بعدتر طیفی از مسلمین "اهل سنت و جماعت" نام گرفت در حالیکه طیف دیگر نه اهل "بدعت" بود و نه "ضد جماعت"! بلکه امامت آنها بیش از خلافت دیگران همراهی جماعت را در بدو امر به همراه داشت! امروز همین معرکه در جمهوریت-ولایت مطرح است. ولایت از اول همراه با جمهور مردم بوده ؛ نمیشود علیه جمهور و ولایت شورید و بعد خود دوگانه ساخت که جمهوریت یا ولایت؟! پیراهن عثمان! • پروپاگاندای اموی نه فقط سر دوگانه های نظری، عملیات طراحی می کرد بلکه ماهرانه از هم استفاده می کرد: در ماجرای قتل عثمان، زود پیراهن خون آلود او و انگشتان قطع شده زنش به شام فرستاده شد؛ معاویه پیراهن خون آلود را بر نیزه کرد و کنار منبر عَلَم کرد و بهانه خون خواهی از عثمان تراشید و بر خلیفه مورد بیعت مسلمین (علی) شورید! ۲۵ سال بعد یزید در اولین خطبه سلطنت موروثی اش این پیراهن را برتن کرد و برای کوفه و مخالفان خود خط و نشان کشید! همین نماد، توجیه جنایات کربلا شد! هم به حر و هم به ابن سعد و موکلان فرات نامه زده شد که حسین(ع) را در بیابان دور از آب سکنی دهید و اجازه نوشیدن یک قطره از فرات را به او ندهید همانطور که با خلیفه مقتول (عثمان) کردند! حیرت آور در این جنگ تبلیغاتی این بود در محاصره خانه عثمان تنها علی(ع) و دو فرزندش (حسن و حسین) بودند که آب و غذا به او می رساندند! استاد قنبریان/ ۸ مرداد ۱۴۰۲ / هیئت الزهرا دانشگاه شریف @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ باز هم ایده حذف ارز و همان حرف‌های تکراری! 🔹شاید باورش سخت باشد ولی این روزها دوباره بحث حذف ارز ۲۸۵۰۰ توسط برخی از جمله محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و همان استدلال‌های قبلی را دوباره تکرار کرده‌اند! 🔸ظاهراً بزرگواران از تجربه حذف ارز ۴۲۰۰ و افزایش شدید قیمت‌ها و تورم درس نگرفته‌اند که باز همچین پیشنهاداتی می‌دهند! در دنیای دیگری سیر می‌کنید یا خوشتان آمده؟! 🔹خرمشهر اقتصادی را فتح کردید؛ این‌بار کجا را می‌خواهید فتح کنید؟! 🔺، اقتصاددان و مدیرمسئول بازارنیوز در این‌باره توضیح می‌دهد. 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در راه حق، از کمی رهروان نهراسید! ▶️وقت یا جنگ که می‌رسد، اهالی فتنه خود را بی‌شمار می‌نمایانند و اهالی جنگ عِده و عُده‌ی خود را به رخ می‌کشند؛ بلکه اهل حق را بترسانند و بلغزانند. 🎙استاد در روزهایی که رژیم چنگ و دندان برای مبارزین انقلابی نشان می‌دهد و رهبرشان در تبعید است، اینگونه ترس از تنهایی در را از روح مبارزین می‌زداید: 🔹مگر نشنیده‌ای «لا تستوحشوا فی طریق الهدی لقلة اهله»، در راه خدا، در راه درست، در راه هدایت، با کم بودن یا زیاد بودن رهروان، نبایستی انسان راهش را عوض کند و تصمیمش را دگرگون کند. 🔸مهم‌ترین تأثیر روانی در روح یک انسان این است که در راه خدا، در راه ، در راه آنچه که هدف وجود خود تشخیص می­‌دهد، از دشمنان این راه نهراسد. 🔹نمی­‌گویم ضعف اعصاب نداشته باشد، گاهی دلش هم اضطرابی پیدا نکند، نه؛ ترس فعال نداشته باشد. ترس و بیمی که او را از پیمودن راه خدا باز بدارد، در وجود او نباشد. 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 " حمدالله مستوفی جغرافیدان مورخ شاعر و نویسنده ایرانی متولد ۶۸۰ هجری قمری با استفاده از هوش مصنوعی با شما سخنی دارد. " 🇮🇷 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحریم‌های هوشمند آمریکا، ولا طرفینی رو از بین برده چه طوری تونستن این کار رو بکنن؟! ــــــــــــــــــــــــ تحلیل حجت‌الاسلام از هدف تحریم‌های آمریکا ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️مستند نیوجرسی روایتی از یک فساد و بی عدالتی در میدان تره بار اهواز 🔻 در طی هفته گذشته کلیپی تحت عنوان تیر اندازی در میدان تره بار الغدیر اهواز در فضای مجازی پخش شد ماجرا چه بود؟! 🔻ماجرا تره بار اهواز به چه زمانی برمیگردد؟ 🔻مهدی مرعشی کیست ؟! 🔻چرا با وجود اینهمه اطلاعات هنوز این موضوع ادامه دارد؟! 🔻یک رقابت یا یک انحصار؟! 🔻ماجرای اسناد غرفه های میدان تره بار الغدیر چیست؟ 🔻یک پروژه علیه امنیت ملی؟! 🔴اینها و دیگر سوال ها ، سوال هایی بود که ذهن عده ی زیادی از مردم و دانشجویان را درگیر کرده است انجمن اسلامی دانشجویان در راستای روشن سازی و بررسی این موضوعات در حال گفت و گو با صاحب نظران ، معتمدین آگاه و متولیان امور در این حوزه میباشد و بزودی ان شاءالله پوشش خبری این گفت و گو در کانال های ارتباطی انجمن قرار خواهد گرفت. 🔰انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز @scu_anjoman
ریاست محترم جمهوری ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ریاست محترم شورای نگهبان ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با سلام همانطورکه همگی اذعان دارند بسیاری از نارضایتی‌های کنونی جامعه، به‌خصوص اقشار مستضعف، محروم یا کم‌برخوردار ناشی ازعدم اجرای اصل ۴۳ قانون اساسی است. در طول سالیانی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، دولت‌ها به بهانه‌های مختلف از این اصل شانه خالی کرده یا طفره رفته‌اند و به‌واسطه بی‌توجهی دولت و مجلس و نفوذ تفکر سرمایه‌داری و سرمایه‌سالاری در لایه‌های پنهان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر اجازه اجرای درست و کامل این اصل داده نشده است. لذا برای تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه‌کن ‌کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادگی او، تقاضا داریم اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط مندرج در اصل ۴۳ قانون اساسی احیاگردد. متن اصل ۴٣ https://eitaa.com/reza_afshar/236 «درخواست اجرای کامل اصل ۴۳ قانون اساسی»ازطریق لینک زیر:👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.karzar.net/81932 لطفا نشر حداکثری داده شود
مغز اصلی اقتصاد اسلامی و ایده اصلی برای برون رفت از شرایط کنونی و جبران تورم و رشد تولید همین اصل ۴٣ هست: 🔺اصل ۴٣ قانون اساسی: برای تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه‌کن ‌کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، باحفظ آزادگی او، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران براساس ضوابط زیر استوار می‌شود : ▫️۱. تأمین نیازهای اساسی: مسکن‌، خوراک‌، پوشاک‌، بهداشت‌،درمان‌، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده‌ برای همه‌. ▫️۲. تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به‌ اشتغال کامل و قراردادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به‌ کارند ولی وسایل کار ندارند، در شکل تعاونی‌، از راه وام بدون بهره ‌یا هر راه مشروع دیگر که نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه های خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت یک کارفرمای ‌بزرگ مطلق درآورد. این اقدام باید با رعایت ضرورت های حاکم بر برنامه‌ریزی عمومی اقتصاد کشور در هر یک از مراحل رشد صورت‌ گیرد. ▫️۳. تنظیم برنامه اقتصادی کشور به صورتی که شکل و محتوا و ساعات کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی‌، فرصت و توان کافی برای خودسازی معنوی‌، سیاسی و اجتماعی و شرکت ‌فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد. ▫️۴. رعایت آزادی انتخاب شغل و عدم اجبار افراد به کاری معین و جلوگیری از بهره‌کشی از کار دیگری‌. ▫️۵. منع اضرار به غیر و انحصار و احتکار و ربا و دیگر معاملات‌ باطل و حرام‌. ▫️۶. منع اسراف و تبذیر در همه شئون مربوط به اقتصاد، اعم از مصرف‌، سرمایه‌گذاری‌، تولید، توزیع و خدمات‌. ▫️۷. استفاده از علوم و فنون و تربیت افراد ماهر به نسبت احتیاج برای‌ توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور. ▫️۸. جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانه بر اقتصاد کشور. ▫️۹. تأکید بر افزایش تولیدات کشاورزی‌، دامی و صنعتی که نیازهای‌ عمومی را تأمین کند و کشور را به مرحله خودکفایی برساند و از وابستگی برهاند. 🔺هر کسی که میگوید ایده اقتصادی نداریم و مجبوریم از غرب یا شرق منقرض شده استفاده کنیم کافیست به ادله اصل ۴٣ و مشروح مذاکران آن مراجعه کند! ✍🏼 ٢٣ فروردین ١۴٠٢ ٢١ رمضان ١۴۴۴ ________________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تصویب افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت سکونت‌گاهی کشور ➖به تازگی مصوبه‌ای در کمیسیون تلفیق تصویب شده که می‌تواند کمک خوبی به حل مسئله مسکن کند. ▶️مهدی عسگری (نماینده مجلس شورای اسلامی): 🔹 یکی از مسائل ما در حوزه‌ی ، محدودیت عرضه زمین و افزایش بی‌رویه قیمت آن است که باعث شده بالاترین رقم در ۳۰ سال گذشته در بخش زمین و مسکن رقم بخورد، بیش از و سکه! 🔸مساحت محدوده‌ی شهری و روستایی ما حدود ۸ دهم درصد است که طبق مصوبه ۲ دهم درصد (سیصد و سی هزار هکتار) باید به آن اضافه شود؛ یعنی معادل ۲۵ درصد مساحت کنونی شهرها و روستاها، افزایش عرضه زمین خواهیم داشت و این تحول بسیار بزرگی در طول برنامه ۵ ساله هفتم محسوب می‌شود. 🔺پ.ن: البته مشکل مسکن تنها از سمت نیست؛ که به واسطه سرمایه‌ای شدن مسکن حاصل شده نیز همچنان وجود دارد! اگر فکری برای توزیع عادلانه این میزان زمین اضافه شده نشود، این کار هم نتیجه‌‌ی مورد نظر را نخواهد داشت! 🎬@Mostazafin_Tv
|حلقه کتابخوانیِ مدرسه فکرت ▪️سومین حلقه‌ی کتاب‌خوانیِ فکرت 💠 بازخوانی تحلیلی کتاب «مبانی نظری قانون اساسی، شهید آیت الله دکتر بهشتی» با ارائه‌ی استاد محسن قنبریان ▫️شرکت در این حلقه‌ی کتاب رایگان بوده و امکان مشارکت حضوری و مجازی فراهم است. برای ثبت نام به آی‌دی زیر پیام دهید: @Madrese_Fekrat ⏰ ۲ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای، یکشنبه‌ها: ۲۹ مرداد و ۵ شهریور ساعت: ۱۷:۳۰ تا ۱۹ مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
⭕️وقتی طلسم شیطان می‌شکند... ✍️سید شهیدان اهل قلم، شهید : 🔹اگر ما از قدرت اسلحه‌ای كه در دست دشمن نهاده‌اند بترسیم، دیگر هیچ راهی برای غلبه بر در كره‌ی زمین وجود ندارد! چرا كه دشمن با اتكا به قدرت سلاح گردن‌كشی می‌كند و سلاح‌های پیشرفته نیز غالباً در دست آنهاست. 🔸‌‌طلسم شیطان، است و اگر آن را در درون خویش بشكنی، دیگر او را بر تو تسلطی نیست! 🎬 @Mostazafin_Tv
♦️ نزدیک قله ایم ✍محسن ریسمان سنج انبیا آمدند انسان را در مسیر رشد و تعالی کمک کنند، قرآن بارها به پیامبر اسلام یادآوری می کند تو بر انسان ها سلطه ای نداری و نمی توانی هرکسی را دوست داری هدایت کنی، هدایت تابع اراده فرد است و انبیا در جایگاه نبوت فقط بشیر و نذیر هستند. قرآن یه صراحت می گوید: ما راه را نشان می دهیم حال اگر می خواهی شاکر باش اگر میخواهی کافر و صراحتا اعلام می کند: لا اکراه فی الدین. چرا ؟ چون غیر از مسیر اراده و انتخاب گری مسیری برای رشد انسان نیست. به گفته قرآن انبیاء آمدند تا غل و زنجیر را از پای انسان ها باز کنند و به گفته امیرمومنان عقل های دفن شده را آشکارا کنند. برای این مقصود باید انسان ها را آگاهی بخشید و بینش و بصیرت داد تا اگر کمی هنوز فطرت انسانی آن چراغ هدایت درونی نوری دارد گرد و غبارش پاک شود و انسان با اختیار و شناخت به سمت خوبی ها حرکت کند. انبیا همه به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند. زیرا ۱. برای رهایی انسان ها از چنگال طواغیتی که روح و جسم انسان ها را در بند می کشند چاره ای جز حکومت الهی نیست ۲. تنها در این صورت است که فرصت حداکثری آگاهی بخشی بوجود می آید و می توان انسانها را در قالب یک جامعه در معرض اراده و انتخاب های مهم قرار داد و رشد اجتماعی را ممکن کرد ۳. به جای صرف سخنرانی و موعظه توسط خود مردم و به قدر رشدی که صورت گرفته ساختارهای جامعه را اصلاح و برای رشد بالاتر مهیا شد. به همین منظور حکومت اسلامی پیامبر در مدینه و حکومت عدل علی در کوفه به عنوان الگوهای حکومت اسلامی ایجاد شدند و در تاریخ ماندگار شدند. با این نگاه اگر بخواهیم یک حکومت را از باب اسلامی بودن مورد مطالعه قرار دهیم باید ببینیم : ۱. چقدر در مقابل طواغیت عالم ایستادگی کرده و چه مقدار استقلال را اصل قرار داده و چه مقدار موجبات آزادی فکری، اجتماعی و معنوی و دور شدن آحاد جامعه از عوامل جهل آور، مشغله های کاذب و گرفتار کننده، مخدرات، مسکرات و منکرات فراهم کرده است. ۲. چقدر شرایط کنش گری مردمی و تحقق جمهوریت واقعی را فراهم نموده است و در نظر (مبانی شکل گیری حکومت) و عمل (رفتار حاکمان و مردم) تا چه اندازه اراده و انتخاب مردم مهم است و سطح کنش گری و مطالبه گری مردم چه اندازه است ۳. چه اصلاحاتی براساس کنش گری و مطالبه گری مردم در جامعه ایجاد شده و جهت گیری مطالبات مردم به سمت ارزش ها و آرمانهای الهی است و کمیت و کیفیت اعتراض مقدس مردم که لازمه رشد مستمر است موجب تحولات مثبت در جامعه گردیده است؟ با نگاه کلان به وضعیت جامعه ایران و شرایط جهان من به صورت قطعی اعتقاد دارم که به قله نزدیکیم و نباید خسته شویم... از دل حملات فرهنگی حیوان پنداری غربی و تصلب و تحجر داخلی نسلی در حال شکل گیری است که پرچم اسلام ناب و ارمان های انسانی_اسلامی را بلند خواهد کرد و زمینه ساز ظهور ولایت عظما خواهد بود. ان شاالله @rismansanj
«دومین وبینار تخصصی»: نقش مدیریت شهری در نشاط اجتماعی بانوان مهمان برنامه: "سرکار خانم مریم اردبیلی" دکتری آینده پژوهی و مشاور امور بانوان شهردار تهران کارشناس مجری برنامه: "سرکار خانم مریم دغاغله" دکتری مطالعات زنان و فعال اجتماعی زمان: دوشنبه،۳۰مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ آدرس وبینار: بستر نرم افزار اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/m44662_175043/heat-boshra ⭕️ بر روی لینک بالا کلیک کنید و با کلیک بر روی گزینه مهمان وارد اتاق گفتگو شوید. ⭕️ از مرورگر کروم استفاده کنید. جهت اطلاع از برنامه های آتی، عضو کانال هیئت بانوان بشری شوید: https://eitaa.com/heyat_banovan_boshra
💢 طعن به آن ‌‏کسی‌‏ وارد بشود که در امور مسلمین دخالت‌‎ ‌‏نمی‌کند. (۲۲م‍ه‍ر ۱۳۶۱): 🔹 نماز جمعه و مساجد در صدر اول اسلام، یک وضعی داشت و بعد به تدریج، آن‌‎ ‌‏محتوای خودش را از دست داد. در بین مسلمین، یک طایفه‌شان اصلاً اقامه‌ی جمعه‌‎ ‌‏نمی‌کردند و یک دسته‌ای هم که اقامه‌ی جمعه می‌کردند، تقریبا بود؛ مسائل‌‎ ‌‏منحصر می‌شد به یک چند جمله نصیحت و ختم می‌شد. 🔸در صدر اسلام، مسجد و نماز‌‎ ‌‏جمعه یک ابزاری بود در دست کسانی که می‌خواستند فعالیت در امور کشوری بکنند. از‌‎ ‌‏مسجد، همه‌ی این مسائل بیرون می‌رفت؛ شکل می‌گرفت و نماز جمعه‌ها این‌طور نبود. 🔹 شما‌‎ ‌‏خطبه‌هایی ‌‏[‌‏را‌‏]‌‏ که در نماز جمعه‌های آن وقت خوانده شده است، ملاحظه می‌فرمائید که‌‎ ‌‏چه وضعی بوده است آن نماز جمعه‌ها و چه محتوایی داشته است و مع‌الأسف، دست‌های‌‎ ‌‏خائنی از اول تقریباً به تدریج این را از بین بردند؛ به طوری که نماز جمعه اصلاً هیچ‌‎ ‌‏محتوا دیگر نداشت.‏ 🔸 سفارش کرده است که باید اهتمام ‌‏[‌‏به‌‏]‌‏ امور مسلمین ‌‏[‌‏داشته باشید‌‏]‌‎ ‌‏اهتمام به امور مسلمین فقط همین است که ما بگوییم نماز چند رکعت است و شک بین‌‎ ‌‏کذا چی است؟! این اهتمام به امور مسلمین است؟! 🔹 مسئله‌گویی که اهتمام به امور مسلمین‌‎ ‌‏نیست. امور مسلمین عبارت از امور مسلمین است، امور مسلمین است،‌‎ است و کسی که اهتمام به این نکند، به حسب آن روایت، ‌‏فَلَیْسَ‌‎ ‌‏بِمُسْلِمْ‌‎. و ما امیدواریم که لا‌اقل از این دنیا نرویم و مشمول این نشویم که شما‌‎ ‌‏مسلم نبودید؛ برای اینکه در امور مسلمین اهتمام نداشتید. ما باید دنبال این مسئله باشیم‌‎ ‌‏که با اهتمام تمام، بر امور مسلمین نظارت تام و تمام بر امور داشته باشیم.‏ 🔸 این‌طور نباشد که توی مسجد‌‎ ‌‏اگر یک امام جماعتی، جمعه‌ای بخواهد یک کلمه‌ای بگوید که مربوط به اجتماع‌‎ ‌‏مسلمین است، مورد طعن واقع بشود: «این چرا این طور کرده است؟!» بیایند و او را طعنش‌‎ ‌‏بدهند. 🔹 طعن به آن ‌‏[‌‏کسی‌‏]‌‏ وارد بشود که در امور مسلمین دخالت‌‎ ‌‏نمی‌کند، کناره‌گیری می‌کند، عزلت می‌کند. 🔺 شما ببینید قضیه عزلت در اسلام اصلاً نبوده؛ ‌‏اساس نداشته این عزلت... این در یک طوایفی بوده است غیرمسلمین؛ اما آمده است در مسلمین؛ یک‌‎ ‌‏وقت رسیده به آن‌جایی که «آقا خیلی آدم خوبی است، اصلاً توجه ندارد به اینکه فلان‌‎ ‌‏چیز چه جور می‌شود!» 🗓به مناسبت ۳۰ مرداد، روز جهانی مسجد @rismansanj
32.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفاوت میان ستاد احیای امر به معروف با تذکر دادن زبانی آن 👤حجت الاسلام محمدحسین طاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور 🆔 @salamtehrantv5 @rismansanj
🔰 دنیای مدرن و زیارت اربعین ❇️ چرا در دنیای مدرن، زیارت اربعین برای جوان‌ها جذاب و موثر شده است؟ 🔶 در قدم اول به این مورد فکر کنیم که چرا در دنیای مدرن، زیارتی مثل اربعین این قدر برای جوان‌ها جذاب و موثر می‌شود؟ 🔷 دنیای مدرن رابطه انسان‌ها را از رابطه‌ی انسان-انسان یا انسان و اهالی تبدیل کرده است به رابطه‌ی انسان و مؤسسات، از علم‌آموزی گرفته تا گرفتن خدمات اجتماعی تا همه کارهای اقتصادی و حتی کارهای سیاسی از طریق نهادهایی اجتماعی-سیاسی و موسساتی تعبیه شده است؛ این خصوصیت دنیای مدرن است که هر آدمی جداگانه با بانک، جداگانه با بیمه، جداگانه با دانشگاه در ارتباط است. 🔶 در این دنیا وقتی یک دالانی باز می‌شود که رابطه انسان-انسان رو ترتیب می‌دهد، که انسان‌ها با هم‌دیگر، حالت اهالی یک کوچه، اهالی یک دین اهالی یک فرهنگ می‌شوند و از هم‌دیگر خدمات متقابل می‌گیرند، از هم‌دیگه یاد می‌گیرند، بر غنای هم‌دیگر می‌افزایند، بر ایمان هم‌دیگر می‌افزایند و حتی خوراک‌شان و پوشاک‌شان و محل اسکان‌شان رو به کمک هم‌دیگر احیا می‌کنند؛ کأنه واقعا یک دالانی از آن جهنم شهرنشینی و غربت به سمت یک بهشتی که اهلیت و نزدیکی قرابت در آن هست، باز می‌شود. 🔷 حالا تا این‌جا را که همه به اصطلاح ادیان دیگر هم می‌تونند داشته باشند، همه فرهنگ‌های دیگر هم می‌تونند داشته باشند؛ اما وقتی پای تقدس‌هایی مثل امام حسین(ع) وسط میاد، این رنگ و بوی خیلی بیشتری رو می‌گیرد و طوری می‌شه که انسان در آن واحد هم به نیازهای مادی و ظاهری خودش و در کنارش به نیازهای معنوی خودش و در سطح کلانش به نیازهای اجتماعی-سیاسی کلان خودش با یک پیاده‌روی می‌رسد؛ یعنی یک عمل واحد است اما مجموعه نیازهای ما رو پاسخ می‌دهد، هم این حس غربت ما رو تبدیل می‌کند به قرابت و با هم‌نشینی کردن با دیگران حس الفت به ما دست می‌دهد. 🔶 انسان برای اولین بار انگار عهد تازه‌ای رو تجربه می‌کند که رابطه‌اش، رابطه‌ی انسان-انسان، آدم-آدم شده است؛ در عین حال نیازهای مادی‌اش رفع می‌شود، یک سفری رفته است، با یک موؤنه (خرج) کم نیازهای باطنی‌اش رفع می‌شود. یعنی مثلا فرض کنید یه گناهی دارد، یه خصوصیت بدی دارد که می‌خواست با این قدم‌زنی‌های طولانی در واقع سر من خودش پا بگذارد و از اون خصوصیت بد دربیاد. من یادم هست، دیدم از جوان‌هایی که می‌گفتند از لحظه‌ای که از خانه درآمدیم سر یه خصلت اخلاقی‌مان که مانع اصلی رشد ما بود و آن چیزی که توی مناجات ابوحمزه ثمالی می‎‌خونیم که فَرِّق بَيني وَبَينَ ذَنْبِي الْمانِعِ لي مِنْ لُزُومِ طاعَتِكَ. 🔷 گناهان همه‌شان به سویه نیستند، بعضی گناهان خیلی جدی‌ترند، اصلی‌ترند برای ما، مانع چسبندگی ما به طاعت پروردگار می‌شوند؛ یک جوانی می‌گفت که من از اربعین از قدم اولی که برداشتم، سر آن گناهی که خودم می‌شناختم پا گذاشتم. همین‌طور با یاد اباعبدالله(ع) به حرم که رسیدم، به حائر حسینی که رسیدم، تقریبا دیگر از آن چیزی در درون من نبود. 🔶 پس پاسخ درون و نیازهای معنوی‌مان هم هست، در دیگران وقتی با دیگران شریک می‌شویم، داخل این مسیر بزرگ، یک نیاز بزرگ اجتماعی و سیاسی رو هم داریم، جواب می‌دهیم. در واقع لشکر بزرگ مؤمنانه برای مقاصد عالیه‌ی دینشان. پس یک دانه عمل هست، اما با کارآمدی، با اصطلاحاً کاربری‌های مختلف و به خاطر همین یک عمل جذاب و مفید هست که خیلی خوب هست جوان‌ها بهش اقبال بکنند، هم به بعد معنوی‌ و درونی‌اش بپردازند، هم توجه به نظام کل داشته باشند که دارند یک کار بزرگ سیاسی-اجتماعی انجام می‌دهند و هم به لحاظ این الفتی که شکل می‌گیرد که همه، همه چیز مضاف الیه‌اش شده حسین(ع). یعنی ما هم با کسایی که همشهری‌مان نیستند، حتی هم کشور با ما نیستند، هم زبان با ما نیستند، از حیثی که زوار امام حسین(ع) هستند، یک نسبت خوبی می‌گیریم. این حس‌های خوب را بعدا می‌توانیم برگردانیم از داخل خانواده و تا داخل دانشگاه‌مان و جاهای دیگر طرحی نو دراندازیم و روابط نویی رو بسازیم که روابط بیشتر رابطه انسان-انسان بشوند تا انسان با مؤسسه، انسان با ماشین، انسان با به اصطلاح جایگاه‌ها و بنگاه‌های مختلفی که بیگانه از آدمی هستند و به شکل خیلی روتین می‌خواهند کارها رو جلو ببرند. 🗣 حجت‌الاسلام @rismansanj
🌟 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دانشگاه قم برگزار می‌کند: 🏠 سومــــین رویـــداد مـــلی اقتصـــادی هجــرت "خانه سلیمانی" 🔻 ویژه بانوان 📚 در محورهای: • نقش‌آفرینی بانوان در عرصه اقتصاد و اشتغال • خلق ارزش متناسب با الگوهای اقتصادی انقلاب اسلامی • ترسیمی از فناوری اجتماعی مطلوب برای حضور مؤثر بانوان در امور اقتصادی 🗓️ زمان برگزاری: ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه 📍محل برگزاری: دانشگاه قم ⏳ مهلت ثبت‌نام: تا ۱۰ شهریور ماه 🖥 نشانی ثبت‌نام: 🌐 www.hejrat3.ir 🔆 کانال اطلاع‌رسانی رویداد در پیام‌رسان‌های ایتا و بله: 🆔 @khanehsoleimani