eitaa logo
روشنگر مدیا
951 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
❌نجات بخشی و رستگاری سراب فرقه ها ▫️انسان همواره به دنبال راه نجات و رستگاری بوده است. #فرقه‌ها با اتکا به این خصلت ذاتی انسان ، در تبلیغاتشان بر قابلیت نجات بخشی خود و گمراهی دیگران با تأکید می‌ورزند. به عبارت دقیق‌تر، آن‌ها در عین حالی که فرزندان خلف کثرت‌گرایی هستند اما به شدت انحصارگر بوده و خود را یگانه راه نجات می‌دانند. ▪️جریان‌های فرقه ای مدام بر برگزیدگی فرد جذب شده و پیروان تأکید نموده و به آن‌ها چنین القا می‌کنند که فقط شما راه نجات را پیدا کرده اید و بر صراط #رستگاری قرار دارید. @feraghvaadyan
⭕️ مخالفت باب با علوم و کتب 🔹اسدالله مازندرانی، مبلغ و نویسنده ی مشهور ، تصریح می کند که: باب پیروان خویش را به محو کتب رایج در حوزه های علوم دینی شیعه (در رشته های منطق، فلسفه، اصول و...) فرمان داده و در پاسخ به سؤال بعضی از اصحابش، گفته بود: برخدا توکل کن و همه ی کتاب ها را نابود ساز و نیز گفته بود: هر که آیات ما را تصدیق کند بر او فرض است که به محو همه ی کتب شیعیان همت گمارد: «اتکل علی الله و امح الکتب کلّها و خذ عطاء ذکر اسم ربک و قال [علیه السلام] و لکن من صدق بایاتنا فرض ان یمحو کلّ ما کتب القوم الا بعضاً من آیات البیان من قبل حکم البدع ».(1) ♦️ به نوشته ی همین مبلغ بهائی: «حکم منع از ممارست علوم رسمیه ی معموله آن ایام [یعنی کتبِ درسی رایج در حوزه های علوم دینیه در رشته های گوناگون] و محو کتبی که... به نام علوم فقه اجتهادی و اصول الفقه و کلام... مشهور شده... و نیز محو کتب مطوَّله ی مباحب لفظیه ی فرعیه ی لغت العرب و هم مسائل مصطلحه ی منطقیه و امثالها در بیانات و آثار حضرت باب اعظم از آغاز ظهور...، ثابت و درخشان، و بابیه به آن عقیده مشهور و نمایان بودند و بالاخره در کتاب مستطاب بیان، قانونی در این خصوص تنظیم فرمودند تا کتب وَفیره ی [=فراوان] مذکوره ی معروفه به نام علم و دین... از میان » برود.(2) 📚1. ظهور الحق، ص255. 2. همان. @feraghvaadyan
💢 عدالت و انصاف در برخورد با اقلیت های دینی «📌روح کلی قانون اساسی در برخورد با اقلیت های دینی و مذهبی مبتنی بر عدالت و انصاف است. با توجه به اینکه میزان #اقلیت‌های_دینی در ایران کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور است متوجه می‌شویم که نسبت نمایندگان آن‌ها با توجه به ترکیب جمعیتی، چندبرابر میزان تناسب ایشان است. این یکی از ترتیبات حفظ حقوق و تضمین مشارکت سیاسی گروه های اقلیت محسوب می‌گردد که در اصطلاح« کرسی‌های تضمین شده» خوانده می‌شود»(1) 📚1.حسینی بهشتی، سید علیرضا، بنیاد نظری سیاست در جوامع چند فرهنگی، تهران،نشریه بقعه،1380،ص279. @feraghvaadyan
💢 انفعال و بی تفاوتی حاصل تفکر انجمن حجتیه 🔘 به لحاظ اجتماعی هیچ رسالتی بر دوس اعضای خود نمی‌گذارد چرا که در ساحت فکری انجمن، تغییر این جهان کار حجت خداست و نباید در این امر پیش‌دستی کرد؛ مقدمات ظهور نیز خود فراهم خواهد شد. ضمن اینکه انجمن به اصول و حقوق عام انسانی فرادینی و فرا ملی و جهان شموب معتقد نیست. برائت از دشمنان هم‌عصر ائمه معصومین(ع) است و مبارره با فلان قدرت استعمارگر یا مستبد به هیچ وجه در دستور کار انان نیست. اینها جملگی به معنای بی تفاوتی و بوده و از این جهت نیز تفکر انجمن با بورژوازی پیوند می‌خورد. @feraghvaadyan
▪️اربعین حسینی تسلیت باد @Feraghvaadyan
💢 اعتقاد باب به تخریب کلیساها 🔘 «باب» معتقد بود که می بایست همه کلیسا ها تخریب شود. ابوالفضل گلپایگانی از نویسندگان بهائی، در کتاب کشف الغطاء که به دستور عبدالبهاء، دیگر پیشوای تشکیلات آن را نوشته، معتقد است که باور بابی اعتقاد به تخریب همه کلیساها دارد. جالب است اعتقاد و اندیشه های ناصواب باب، تمام ادیان و مذاهب را نشانه گرفته و حکومت بابی به دنبال این است که در صورت قدرت گرفتن، هیچ اثری از عبادتگاه های مذاهب در کره زمین باقی نگذارد. جالب‌تر آنکه در این روزها مبلغان بهائی برای برگزاری جشن دویستمین سالگرد تولد باب از نیز دعوت به عمل می‌اورند! @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📖نوبت پاییز فصلنامه «روشنا» منتشر شد ‌ 📣هشتاد و دومین شماره از فصلنامه تخصصی فرق و ادیان( ) منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت. در این شماره از نشریه ، بررسی یکی از چالش‌برانگیزترین و در عین‌حال، مهم‌ترین مقولات حوزه فرق و ادیان،‌ یعنی «قانون ضدفرقه» در قالب یک پرونده ویژه(فرقه‌ها در میزان)، در دستورکار قرار گرفته‌است. در سایر بخش‌های فصلنامه نیز مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها، مقالات، گزارش‌ها و یادداشت‌های تحلیلی در باب ،‌ ، ، و با در نظر گرفتن مسائل روز، ارائه شده‌. تلاش بر آن بوده تا در این شماره از فصلنامه نیز در راستای مراعات تنوع ساختاری- محتوایی، ازقالب‌های متنوع و تازه در حوزه طراحی و نگارش بهره گرفته شود. در نوبت پاییز 1398 روشنا می‌خوانیم: ‌ 🚩بهائیت: ▫️جشن تولد تروریست ▫️عاشقی گر زین سر و گر زان سر است *عاقبت ما را بدان سر رهبر است ▫️کینه بابیان از علمای شیعه ‌ 🚩انجمن‌حجتیه: ▫️تقیه سیاسی؟ ▫️کژفهمی‌های انجمن ▫️ مدارس مذهبی یا تشکیلاتی؟ ‌ 🚩ادیان: ▫️قوانین «ضدفرقه»؟ ▫️«پلورالیسم سیاسی » و جریا ن‌های فرقه ای ▫️انعکاس واقعی تها از مسیر قانون ▫️نگاه فقهی به اقلیت ▫️فرقه گرایی و قانون ▫️تصویب «قوانین ضدفرقه »، نیازمند اهل فن است ▫️لزوم بومی‌سازی قوانین ▫️«اقلیت‌های دینی» از «فرقه‌گرایی»، آسیب خورد ه‌اند ▫️قانون ضدفرقه از نگاه کارشناسان و متولیان ▫️به نام «مذهب » ‌ 🚩تصوف ▫️«ناخالصی‌های فقری» ▫️متحدان بالقوه ▫️«طابه «،» تصوف » و «سیاست» ▫️«عرفان و معنویت؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» ‌ 🚩مسیحیت‌تبشیری ▫️اتحاد مسیحیان علیه ایران؟ ▫️اولین مخالفان مسیحیت اوانجلیستی خودِ مسیحیان هستند ▫️مسیح در قرآن )قسمت اول) ▫️شبهات صلیبی ‌ 🚩فرقه‌های نوظهور ▫️جنس لطیف و کما ل‌گرایی ▫️فرقه‌ها و رژیم غذایی ▫️گرفتار « افراط » «تفریط» نشویم ▫️فرقه‌گرایی و«هویت ملی» ‌https://www.instagram.com/p/B31fFIJBih0/?utm_source=ig_web_copy_link @Feraghvaadyan
🔴 بهائيان ؛ شكنجه گران اصلي ساواك 🔹يكي ديگر از معروف ترين شكنجه گران بهائي ساواك، فريدون توانگري معروف به آرش بود. وي در سال 1329ش، در تهران به دنيا آمد و سند ازدواج او به تاريخ 14/5 سنه 2537(1357)در دفتر لجنه بهائيان تهران ثبت گرديده است.احمد اللهياري (عضو سابق كانون نويسندگان )، به غير از ثابتي به معرفي چندتن ديگر از بهائياني كه از شكنجه گران بودند مي پردازد: «يكي ديگر از شكنجه گران بهائي ساواك سرهنگ زيبايي نام داشت و شايع بود كه چند نفر را زير ضربات مشت و لگد خود كشته است. مردم به قدري از سرهنگ زيبايي نفرت داشتند كه در آستانه پيروزي انقلاب و در اواسط سال 1357 به خانه وي حمله بردند و محل سكونت او را به آتش كشيدند.»(1) 🔻از ديگر مديران ارشد ساواك، سرهنگ شيروانلو بود. او از زمان فرمانداري نظامي، فعّاليت هاي جاسوسي و مبارزه با مردم را دنبال كرد و با اينكه بازنشسته شده بود، همچنان در ساواك به كار اشتغال داشت. سرهنگ شيروانلو آن قدر مورد توجه بود كه هر لحظه به شاه دسترسي داشت و برهمين اساس توانست پسرش فيروز شيروانلو را در ساواك استخدام كند و وي را به قائم مقامي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و به رياست واحد هنري دفتر فرح پهلوي برساند. 📚1. احمد اللهياري، بهائيان در عصر پهلوي، نيمه پنهان، ج 31، صص138-139. @feraghvaadyan
♨️ روایت نویسنده اسرائیلی از خداباوری ↩️کتاب «انسان خردمند» که عکس گرفتن با آن و انتشارش در اینستاگرام نشانه فرهیختگی بود و مدتی روی موج فروش قرار داشت و همچنان نیز عرضه می‌شود، اثری است که نویسنده آن را براساس مغالطه‌های فراوان تالیف کرده و به شبهات بسیاری دامن می‌زند. ✅روشنگر به نقل از فارس/ نویسنده هیچ‌جا از کتابش از نوشتن علیه باور به خدا دریغ نمی‌کند و تلاش می‌کند هرطور شده نشان دهد که انسان خدای عصر جدید است انسانی که می‌تواند مرغ چاق تولید کند خدایی است با محدودیت‌ها خاص خودش که به مرور برطرف خواهد شد. «اولین شکاف در نظام کهن حدود ده هزار سال قبل، در طی انقلاب کشاورزی، ایجاد شد. انسان خردمند، که در آرزوی مرغ‌های چاق و کم‌تحرک بود پی برد که اگر زمینه حفت‌گیری چاق‌ترین مرغ را با کندروترین خروس فراهم کند، نسل‌های بعدی‌شان چاق و کندرو خواهد شد، و اگر نسل‌های بعد را با هم بیامیزد، می‌تواند نژادی از پرندگان چاق و کندرو را پرورش دهد. این نژاد مرغ که با طراحی هوشمندانه انسان و نه یک #خدا، به وجود آمد برای طبیعت ناشناخته بود. اما هنوز انسان خردمند در مقایسه با یک ایزد قادر متعال مهارت‌های طراحیِ محدودی داشت. 🔻بیشتر بخوانید:👇🏻 https://plink.ir/6hzYs @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🔻سازمان زنان #زرتشتی گردهمایی خانوادگی سادی را در آبان ماه برگزار می کند 🔹پاپ فرانسیس، رهبر #کاتولیک‌های جهان قصد دارد در زمان سفرخود به عراق در سال 2020 با آیت‌الله سیستانی دیدار کند 🔸 بررسی و پیگیری ثبت زادروز اشوزرتشت، پیامبر آریایی، در سال‌نمای رسمی کشور @feraghvaadyan
🔴 شگردهای تبلیغ در بهائیت ♨️مهناز رئوفی متبری بهائی: تبلیغ، کار اصلی بهائیان است. از کودکی بچه ها را مبلغ بار می‌آورند و تبلیغ تنها کاری است که به‌طور جدی و مداوم از خواسته می‌شود. تمام رفتارهای دیگر مثل منصف بودن،ارتباطشان با مسلمانان و سایر افراد، نشان دادن رفتار‌خوب از خودشان، منصف بودن در صنف‌های مختلف و خصوصیات خوب اهلاقی، همه ابزاری است برای جذب افراد به سمت بهائیت. ↩️یکی از شگردها همین خوش اخلاق بودن با دیگران و شاخص بودن در صنف‌های مختلف است. شگرد دیگرشان این است که به کمک دیگران می‌شتابند تا با این کار فرد را به سمت جذب کنند و در نهایت بگویند ما بهائی هستیم. اگر کسی مشکل مالی داشته باشد سعی در رفع آن می‌کنند تا فرد مدیون شده و به وی پیشنهاد بهائی شدن می‌دهند. ❗️بعضا به روستاها رفته و به سراغ سالمندان و افرادی که اطلاع کمی از دارند می‌روند و تلاش می‌کنند اسلام را از چشم <ن‌ها بیندازند -خودشان اسم این کار را خدمت گذاشته‌اند- و در نهایت بهائیت را تبلیغ می‌کنند. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انتظار فرج به مقصد کج! 👈🏻فیلم کوتاه در خصوص رویکرد انفعالی #انجمن_حجتیه به انتظار @feraghvaadyan
💢 ادیان از اهداف اصلی تروریست‌ها محسوب می‌شوند ✅روشنگر به نقل از ایرنا/ در بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حادثه تروریستی در افغانستان آمده است: حمله تروریستی به نمازگزاران در روستای جودره استان ننگرهار افغانستان در نماز جمعه روز ۲۶ مهرماه ۱۳۹۸، ۹۸ انسان بیگناه را به خاک و خون کشید. 🔻در ادامه این بیانیه آمده است: این حمله و دیگر حملات مشابه همچون حمله به مساجد افغانستان و پاکستان و مصر و مسجد کرایست چرچ در نیوزلند و کلیساهای مصر و پاکستان و سریلانکا و بورکینافاسو و کنیسه‌ها در امریکا و آلمان نشان می‌دهند که نه تنها #ادیان منشا تروریسم نبوده، بلکه خود نیز از جمله اهداف اصلی تروریست‌ها محسوب می‌شوند و هرگونه ارتباط تروریسم با ادیان الهی را منتفی می‌نمایند. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://plink.ir/ryfq4 @feraghvaadyan
‌ 💢تقابل با نفوذ جریان‌های فرقه ای ‌ 🔘امروزه بیشترین تمرکز جریان‌های فرقه‌ای، از جمله #مسیحیت_تبشیری بر اقشار آسییب‌دیده به‌ویژه معتادان و سرخوردگان اجتماعی است. چنانچه توجه و حمایت ویژ‌ه تری به این اقشار وجود داشته باشد بخش اعظم جذب فرقه ها کنترل می شود. هرچه در این زمینه بهتر عمل شود موفقیت بیشتر خواهد بود. کنترل زمینه های گرایش از اهمیت زیادی برخوردار است. ‌ ↩️یک وجه دیگر، آگاهی بخشی در خصوص جنبه های معنوی است که نهادهای فرهنگی باید به پاخیزند و حقیقت دکان‌بازی‌ها و دغلکاری‌های به‌اصطلاح معنوی را بر‌همگان عیان سازد. تازمانی که آگاهی فراگیر باشد مفری برای ظهور ورشد #جریان‌های_فرقه ای وجود ندارد. ‌ @feraghvaadyan
👁‍🗨شناسایی شبکه هنجارشکن بهاییت در استان فارس 🔴روشنگر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، تعدادی از عوامل تشکیلاتی #فرقه_بهاییت که با هدایت مسئولان خود در خارج از کشور به بهانه سالروز #تولد یکی از سرکردگان فرقه، درصدد ساماندهی عناصر خود در مناطق مختلف #شیراز و برگزاری جلسات و محافل خصوصی و نامتعارف در ایام سوگواری دهه آخر #ماه_صفر بوده، شناسایی شده و دستگیر شدند . 🔴همچنین عوامل این شبکه مدت‌ها قبل با سفر به خارج از کشور و برنامه ریزی گسترده، قصد تحت الشعاع قرار دادن پیاده روی #اربعین حسینی را داشتند که با شناسایی و #دستگیری به موقع عوامل دخیل در موضوع در این پروژه نیز ناکام ماندند. @Feraghvaadyan
❌ نقش صوفی‌گری در سیاست خارجی آمریکا 🔸بیش از دو دهه است که اسنادی مبنی بر سرمایه‌گذاری غرب و در رأس آن، ایالات‌متحده بر جریان صوفی‌گری در یکی از محوری‌ترین و مهم‌ترین حوزه‌های تصمیم‌گیری و عمل خود یعنی سیاست خارجی، عیان گردیده. انتشار گزارش‌هایی از اجلاس مراکز بین‌المللی امریکا یا طرح‌ها و پروژه‌های بلندمدتی چون «ایجاد شبکه‌هایی از میانه‌رو» در سال‌های گذشته، نمودهایی از این‌دست‌اند. ▪️حمایت آشکار ایالات‌متحده از برخی تحرکات و جریان‌های برآمده از تصوف‌فرقه‌ای در شرق و غرب از یک‌سو و اعمال فشار بر برخی جوامع هدف‌، از جمله ایران به بهانه سرکوب اقدامات تخریبی برخی فعال در کشور،‌ از جمله دراویش نعمت‌اللهی گنابادی از سوی دیگر، سرنخ‌هایی هستند که در انتها به طرحی عمیق و گسترده ختم خواهندشد. با عنایت به تداوم این طرح‌ و رویکرد در سیاست خارجه امریکا، یادداشت حاضر به بررسی این مسئله اختصاص یافته‌است. 🔹تصمیم‌گیران و خط‌دهندگان به سیاست‌ خارجی امریکا، را ابزاری برای نشر و ترویج اسلامی مبتنی بر ارزش‌ها و هنجارهای برآمده از فرهنگ سرمایه‌داری غرب، به‌ویژه «سکولاریسم» قلمداد نموده و سعی در بهره‌برداری حداکثری از آن و تبدیلش به یک «فرصت» در برابر آنچه «جریان‌های افراط‌گرا» می‌خوانند، دارند. جالب‌آنکه از دیدگاهی، وهابیت و سلفی‌گری، دست‌پخت همین سیاست راهبردی ایالات‌متحده می‌باشد که برای پیشبرد مقاصد خویش در منطقه، به مقتضیات شرایط، عَلَمشان کرد و اینک با تغییر شرایط مزبور، مترصد امحا و جایگزینی‌شان با گزینه‌های دیگر است. @feraghvaadyan
💠نگاه قرآن به گفت و گوی #ادیان و مذاهب ♦️بارزترین آیه نسبت به موضوع گفت و گوی ادیان و مذاهب، آیه شریفه "قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَی کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ" میباشد. با الهام گیری از این آیه شریفه چند نکته قابل توجه است. نکته اول؛ این آیه شریفه پیامبر اکرم(ص) را به گفتگوی با اهل ­کتاب امر می­ کند. امر هم ظهور در وجوب دارد. یعنی تا قرینه ­ای نباشد ما شرعاً امر را دالّ بر وجوب می­ دانیم و اینجا نه تنها قرینه صارفه از وجوب نداریم بلکه مؤید داریم؛ لذا مدلول این آیه کریمه وجوب دعوت اهل­ کتاب و گفتگوی با آنها بر پیامبر(ص) است. بیشتر بخوانید:👇🏻 https://plink.ir/HCLX1 @feraghvaadyan
♨️نقد شیطان پرستی رتبه نخست کتاب‌های انتقادی در موضوع عرفان‌های کاذب ▪️تاکنون نزدیک به ۲۴۵ عنوان کتاب در موضوع نقد پیرامون نوظهور در کشور منتشر شده است. از این تعداد کتاب، ۶۵ عنوان (حدود ۲۶ درصد) به نقد و بررسی «شیطان پرستی» اختصاص دارد. این آثار از سال ۱۳۸۸ وارد عرصه نشر شده و تا سال ۱۳۹۲ با رشد فزاینده ای در انتشار آنان مواجهیم. مهمترین عواملی که به رواج گسترده این کتاب ها که برخی از آنها به چاپ بیستم نیز رسیدند، موج وسیع نقد و بررسی شیطان گرایی در رسانه ها و جوامع دانشجویی بود. 💢 عمده نقدهای منتشره در موضوع شیطان پرستی، چه در حوزه مکتوب و چه در کارگاه ها و برنامه های چندرسانه ای، از توصیف غلط این پدیده رنج می برد. بسیاری از نمادها به نفع این جریان مصادره و تا مدتی تب نمادگرایی و معرفی نمادهای در اقصی نقاط کشور به چشم می خورد. بیشتر بخوانید:👇🏻 https://plink.ir/wPP9Q @feraghvaadyan
❌نقش صوفی‌گری در سیاست خارجی آمریکا(2) 👈🏻تمرکز بر ایران ▪️در اسناد سیاست راهبردی امریکا، مطالب زیادی در خصوص اهمیت ایران در جریان تصوف و لزوم تمرکز بر آن وجود دارد: «اما در ایران در یک دهه گذشته، موج بزرگی از در اشکال مختلف به راه افتاد. بسیاری از کتاب‌هایی که نویسندگان غربی راجع به عرفان و تصوف نوشتند، به فارسی ترجمه شد. برخی تشکیلات شناخته‌شده صوفی‌ها که در ایران فعال هستند و شاخه‌هایی در اروپا و آمریکا دارند، عبارتند از: تشکیلات نعمت‌اللهی، قادریه (محبوبعلی شاه، پیر مراغه) که شریعت را مد نظر قرارداده و به مناسبت اسلامی و شیعی، مجالسی برپا می‌کنند، نعمت‌اللهی گنابادی، شمسیه، ذهبیه و در بین سنی‌ها، نقشبندیه و قادریه که در کردستان، فعال هستند. 🔻صوفی‌گرایی، نماد جهان‌وطنی عقلانیت و ابعاد روحانی و معنوی اسلام است که می‌خواهد با سایر ادیان و فرهنگ‌های ابراهیمی در مکاشفه‌های روحی، تعامل داشته باشد. از آنجا که صوفی‌گری از طریق تجار و مسافرت کردن علما گسترش یافت، توانست هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی، مخاطبانی جذب کند.»(1) ▫️بر اساس همین نگرش است که در نشست‌های -به‌اصطلاح- «آزادی ادیان» برگزارشده در امریکا طی سال‌های اخیر، همواره بیانیه‌هایی در خصوص نقض حقوق گنابادی –به‌ویژه پس از غائله گلستان هفتم اسفندماه 1396- یا ادعای «حصر» رئیس فرقه مزبور(نورعلی تابنده) از سوی شرکت‌کنندگان صادر شده‌، بی‌آنکه به اقدامات و تحرکات ایشان در حوزه تهدید امینت ‌ملی و اعتقادی اشاره گردد. 1. «نقش بالقوه صوفی گری درسیاست خارجی آمریکا»، مجله ویستا به نقل از روزنامه جمهوری‌اسلامی ایران. https://t.me/feraghvaadyan/6825 @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ بعضی از شبانان ایرانی به گناه جنسی مبتلا شده اند! ❗️اعتراف هرمز شریعت پناهی مدیر یکی از شبکه‌های #مسیحی به فساد در #کلیسا‌های_خانگی ایرانی؛ وی همچنین به کلاهبرداری توسط #کشیش‌ها نیز اشاره کرده است. موضوعی که در گفتگو‌های مستبصران مسیحی با نشریه «روشنا» با صراحت گفته شده بود و این بار از زبان خود گردانندگان جریان تبشیر بیان می‌شود. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⁉️پایان «مجذوبعلي شاه»؟ 🔸🔹فرقه گنابادی و چالش‌های قطبیت؛ تحلیلی بر آخرین تحولات دراویش گنابادی ✍🏻روزهای گذشته، ایامی پرتلاطم برای دراویش گنابادی بود؛ «نورعلی تابنده»، قطب سالخورده فرقه به سبب مشکلات ناشی از کهولت سن در بیمارستان بستری شد و حال و روز خوبی نداشت. 🔸این مسئله، جوش و خروشی نهانی در میان دراویش بر پا کرد. در این میان،‌ گروه‌ها و جناح‌‌های رقیب داخلی، هر یک از موضعی خاص نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند تا بار دیگر شاهد چنددستگی حاکم بر فرقه باشیم. 👈🏻با وجود تأکید ظاهری تمام جرگه ها بر «لزوم اتحاد و پرهیز از تفرقه»، اما اعمال و مواضع، حکایت از حقایقی دیگر دارد. وخامت حال تابنده، ولوله‌ای در میان جریان‌های رقیب –مدعی جانشینی- می‌اندازد و هر یک می‌کوشند بهترین اقدام را در مسیر تحقق منویات خویش عملی سازند. 🔹برخی شخصیت‌ها و منتسبان از خارج از کشور برای ملاقات وی می‌آیند، عد‌ه‌ای با هجمه و تخریب شخصیت جانشین معرفی‌شده از سوی تابنده(علیرضا جذبی، از مشایخ فرقه) سعی در کارشکنی دارند، شماری به طرفداری از یکی از مشایخ مطرح و مدعی جانشینی می‌پردازند، جرگه‌ای نیز با برگزاری جلسات مخفیانه و آشکار، مسیر و رویکرد تازه خود را در شرایط کنونی، طراحی می‌نمایند. 👈🏻و تمام این‌‌ها، ترجمان همان عبارت «چالش قطبیت» در فرق درویشی است که فرقه گنابادی نیز از آن مستثنی نمی‌باشد. چالشی مهم و حیاتی که آینده فرقه بدان وابسته است. 🔺 تابنده را در مرور کارنامه فکری‌-عملی‌اش باید قطبی متفاوت برای دراویش گنابادی، ارزیابی کرد که می‌توان ادعا کرد در دروان قطبیت وی، چالش‌برانگیزترین مسائل و فراز و نشیب‌های دارای تم اجتماعی-سیاسی در فرقه مزبور رقم خورد؛ امری که فرقه گنابادی را در مسیری تازه از درویشی‌گری قرار داده‌است. 🔺 با وخامت حال تابنده و بلند شدن زمزمه‌های جانشینی این و آن در فرقه، با دو مسئله اساسی مواجه هستیم: 1️⃣نخست آنکه، با توجه به شرایط بحرانی و پیچیده حاکم بر فرقه، آیا اساساً از این چالش و پیچ تاریخی به سلامت عبور خواهد کرد یا اینکه همچون برخی دیگر مصادیق موجود در تاریخ، دستخوش پیامدهایی چون انشعاب، تجزیه، اضمحلال و دی یک کلام، تحول ماهوی-ساختاری خواهدشد؟ 2️⃣دوم اینکه، جانشین قطب فعلی –فارغ از جناح‌بندی‌های تندرو، میانه‌رو موجود در فرقه- به لحاظ شخصیتی-عملی چه اثاری بر فرقه مترتب خواهدشد و آیا تحولات ناشی از مدیریت نورعلی تابنده همچنان بر دراویش گنابادی، حاکم خواهد بود یا اینکه به مرور رنگ می‌بازد و فرقه را به لحاظ بینشی-عملی در مسیری تازه قرار خواهدداد؟ ◀️به نظر می‌رسد، سال 98 را باید جزء یکی از نقاط‌عطف فرقه گنابادی تحلیل کرد. 📚بخش تحلیلی روشنگر https://www.instagram.com/p/B3_caBshIcs/?utm_source=ig_web_copy_link @Feraghvaadyan
💢 بهاء الله همان حضرت مسیح(ع) است?! 🔷فرقه بهائیت دارای اعتقادات عجیبی است که با آموزه های دیگر ادیان الهی تطابق ندارد. یکی از این اعتقادات موعود بودن سرکرده فرقه است که میرزا حسینعلی نوری را همان حضرت مسیح می‌دانند. عبدالبهاء برخلاف پدرش رجعت حضرت مسیح(ع) را «حضرت اعلی» یعنی« باب» معرفی می‌نماید و خطاب به بهائیانی که در این مسئله دچار اختلاف شده بودند، می‌گوید:« در خصوص رجعت ثانوی حضرت مسیح، مرقوم نموده بودید که در میان احبا اختلاف است. سبحان الله، بکرات و مرات از قلم عبدالبهاء جاری و نص صریح قاطع صادر که مقصود در نبوات از رب‌الجنود و موعود جمال مبارک و حضرت اعلی است و باید عقاید کل مرکوز بر این نص صریح قاطع باشد»(1) 👈🏻آنچه میان کنونی متداول است دیدگاهی است که شوقی افندی درباره رجعت حضرت مسیح(ع) دارد که معتقد است بهاءالله همان مسیح موعود است که رجعت نموده و همراه باب که مدعی مهدویت بوده ظهور کرده است. @feraghvaadyan