فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مدعی عرفان اسلامی که قرآن را تا به حال نخوانده!
🔹محمدعلی طاهری سرکرده #فرقه_عرفان_حلقه که در کتابهای خود هدف خود از عرفان حلقه را اعتلای عرفان اسلامی بیان کرده و در بسیاری از کلاسهای خود با استناد به آیات قرآن مبنایی برای عرفان ساختگی خود ایجاد کرد.
👈🏻جالب اینکه سرکرده فرقه عرفان حلقه خود معترف است که تا به حال یکبار هم کامل قرآن را نخوانده اما ادعای میکند که عرفان او، منجر به اعتلای #عرفان_اسلامی خواهد شد.
@Feraghvaadyan
✅حضور نمایندگان اقلیتهای دینی کشور در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره)
💠مراسم بزرگداشت ١٢ بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در سال ٥٧ و آغاز جشنهای چهل و یکمین سالگرد پیروزی #انقلاب_اسلامی امروز (شنبه) همزمان با سراسر کشور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور پرشور مسئولان لشکری و کشوری، خانواده های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، نمایندگان اقلیت های دینی و بزرگان #ادیان_توحیدی از جمله کلیمیان، آشوریان، زرتشتیان، ارامنه برگزار شد.
@Feraghvaadyan
♨️به امید قیام امام(عج)
🔸روی سنگ مزار شهید«محسن پالیزبان» که سابقه عضویت در #انجمن_حجتيه را دارد نوشته شده«اینجا مزار شهیدی است که به امید قیام امامش آرمیده است.
👈🏻آری اینان به امید قیام امام جان خود را در کف نهادند اما انجمنی ها خون این عزیزان را هدر رفته می پندارند و چقدر سطحی است این تفکر حجتیه ای!
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅ سهم اقلیتهای دینی از ایران
↩️آنچه «بی.بی.سی» فارسی نمیخواهد ببیند!
🔻به بهانه برگزاری جشن «سده»، بی.بی.سی فارسی با مستمسک قرار دادن این جشن باستانی که هر ساله توسط #زرتشتیان کشور برگزار میشود، به رعایت حقوق اقلیتهای دینی ایران هجوم و آن را زیر سؤال بردهاست. این در حالی است که این جشن و بسیاری از جشنها و مراسم مذهبی پیروان ادیان توحیدی، در کمال آرامش و آزادیهای لازم برگزار میشود. جشن سده، مصداق باررز این امر است که امسال نیزهمچون سالهای گذشته در شهرهای مختلف کشور از جمله: کرمان، یزد، تهران و سایر نقاط زرتشتینشین برگزار شد.
🔹بی.بی.سی فارسی در این گزارش به «برخی مسائل قانونی و اجتماعی اقلیتهای دینی کشور» اشاره کرده که اغلب در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و طبیعتاً قانوگذاری برای بخشی از مردم کشور با رعایت موازین شرعی و ملاحظات اجتماعی و حقوقی، مستلزم گذر زمان، بررسی و کارشناسی میباشد اما آنچه واضح است، استیفای حقوق اقلیتهای دینی است که تا کنون توسط نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی، محقق شده و نمونه آن را در اصلاح قانون « دیه» می توان به وضوح مشاهده کرد.
♦️بی.بی.سی، یکطرفه و بدون درنظر گرفتن بخش اعظم آزادیهای لازم اقلیتهای دینی در ایران، صرفاً با ذکر برخی محدودیتها(ی در حال بررسی) سعی بر القای این مطلب دارد که حقوق #اقلیتهای_دینی در ایران مراعات نمیشود اما #مسیحیان، #کلیمیان و زرتشتیان کشور، خود اذعان دارند که دستکم برای برگزاری انواع مراسم خود با هیچ منع و محدودیت قانونی مواجه نبوده، در عینحال از حمایتهای حوزههای مختلف نیز برخوردار بوده و هستند.
@Feraghvaadyan
💢 آمارهای بدون سند مبلغ بهائی در شبکه سعودی
▪️مرتضی اسماعیل پور از مبلغان #فرقه_بهائیت که تمام تلاش خود در مخافت و ضدیت با نظام اسلامی به کار بسته، اطلاعات و آماری بدون سند را برای هجمهسازی علیه جمهوری اسلامی ارائه میدهد.
↩️جالب اینکه فرقه بهائیت یکی از اصول خود را عدم دخال در سیاست عنوان کرده و اقدامات افرادی چوت اسماعیل پور و عرفان ثابتی به خوبی نشان می دهد که #بهائیت یک فرقه سراسر تناقض است.
@feraghvaadyan
✉️پیام اسقف اعظم ارامنه تهران به مناسبت 41 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران
🎊در آستانه 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم. ملت ایران هر سال با ایمانی راسخ و خلل ناپذیر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیرد.
🔹پیروزی ها منبع الهام و حیات روحانی یک ملت بشمار می آیند. مسیر انقلابی که چهل و یک سال پیش به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد همواره نبوده است. دشمنان داخلی و خارجی انقلاب در راستای مقابله با انقلاب آن بیهوده کردند اما ملت ایران با پیروی از امام خمینی و با امید به اینکه انقلاب تبدیل به نقطه عطفی خواهد شد به مبارزه خود ادامه داد.
🔹امام خمینی (ره) با انقلاب مردم محور خود به موازات ملت ایران، حیات دیگر ملت های منطقه را نیز دستخوش تغییر کرد و از این تلاطم جامعه ای جدید متولد شد که جهان ایدئولوژی آن بر پایه واقعیات های دینی و ارزش های بی بدیل انسانی و اخلاقی بنا شده است.
🔹به همین دلیل نیز ملت ایران به پاسداری از انقلاب پرداخته و هنگامیکه رژیم صدام با ترغیب آمریکا جنگ هشت ساله را به ایران تحمیل کرده و درصدد مقابله با پیشرفت انقلاب بر آمد با خون خود به دفاع از آن پرداخت.
🔹جامعه ارامنه نیز در دوران انقلاب اسلامی به عنوان بخش تفکیک ناپذیر جامعه ایران در کنار انقلاب ایستاد و در هنگام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با نثار خون خود در کنار برادران مسلمان از تمامیت ارضی ایران دفاع کرد.
🔹اکنون ملت ایران در حال چیدن ثمرات سعادت بخش حاصل از انقلاب و پیشرفت در عرصه های مختلف بوده و با رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای شاهد پیروزی در زمینه های متعدد است.
🔹در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب را گرامی داشته و این سالگرد را به محضر مبارک آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری اسلامی، مقامات و مسئولان و ملت شریف ایران تبریک عرض می نمائیم.
▫️روح شهدای انقلاب قرین آرامش باد.
درود بر ملت ایران که همواره از سرزمین و انقلاب خود دفاع کرده و از این پس نیز دفاع خواهد کرد.
هزاران درود بر ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ضامن صلح و امنیت کشور محسوب می شوند.
پاینده باد ملت ایران.
✅ اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران
28 ژانویه 2020 میلادی
8 بهمن ماه 1398 شمسی
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
♦️هیئت داروران چهاردهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر اثر "به رنگ دانوب" سروده واهه آرمن شاعر مسیحی #ارمنی از نشر چشمه را به عنوان آثر برتر انتخاب کردند
🔹برگزار جشن سده توسط #زرتشتیان در شهرهای مختلف ایران از جمله، تهران، کرمان و یزد
🔸حضور نمایندگان #اقلیتهای_دینی کشور در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره)
الهام فخاری رییس شورای اسلامی استان تهران یک #مسیحی ارمنی را به عنوان مشاور خود در امور اقلیتهای دینی و مذهبی منصوب کرد
@Feraghvaadyan
✅ نشست علمی: نقد معنویت جدید از دیدگاه غربیان
◾️ نشست علمی «نقد #معنویت_جدید از دیدگاه غربیان» به عنوان یکی از پیشنشستهای «همایش ملی معنویتهای نوظهور؛ شاخصهها و نقدها» برگزار میگردد.
◾️ «دکتر هادی وکیلی»و «دکتر احمد شاکرنژاد» از اساتید و پژوهشگران #عرفانهای_نوظهور به عنوان ارائه دهنده در این برنامه حضور خواهند داشت.
@Feraghvaadyan
💢حسن ظن حکومت پهلوی به بهائیان
▪️ در دوران حکومت پهلوی بهائیان وضعیت مطلوبی پیدا کردند چرا که رضاخان پهلوی اعتماد کامل به #بهائیان داشت و از نفوذ آنها در ارکان حکومتش باکی نداشت. همچنان که در خاطرات ارتشبد حسین فردوست میخوانیم: «سرگرد صنیعی در آن زمان از بهائیهای طراز اول بود. او بعدها سپهبد و مدتی هم وزیر جنگ شد. انتصاب او به سمت آجودان مخصوص ولیعهد، حاکی از احترام و اعتماد رضاخان به بهائیها و میزان نفوذ آنان در دستگاه دولتی است».(1)
🔻 اما بی شک دوره پهلوی دوم، عصر طلایی بهائیان در ایران به شمار میرود چرا که بسیاری از مناصب و پستهای مهم سیاسی را در اختیارگرفته بودند و علت اصلی این امر هم اقبال و حسن ظن شخص شاه به بهائیان بود.
اعتماد به بهائیان و جایگاه آنان در حکومت پهلوی تا جایی بود که به گفتهی فردوست: «... محمدرضا از تشکیلات بهائیت و به خصوص حضور افراد #بهایی در تصدی پستهای مهم و حساس مملکتی اطلاع کامل داشت و نسبت به آنان حسن ظن نشان میداد...».(2)
📚1. خاطرات ارتشبد حسین فردوست، ج 1، ص 59-57.
2.عبدالله شهبازی، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج 1، ص 376.
@Feraghvaadyan
💢فرقه ذهبیه و اعتقاد به امام زمان(عج)
🔸فرقههای صوفی، دچار کج راهی در اعتقادات شده اند که در گفتار برخی اقطاب این فرق مشهود است. مثلاً بعضی از اقطاب #فرقه_ذهبیه معتقدند امام زمان(عج) از دنیا رفته است! علاءالدوله سمنانی از صوفیان قرن هفت و هشت هجری و قطب هفدهم فرقهی ذهبیه با اصراری عجیب در مطالبی جداگانه و در دو کتاب مجزا بحث وفات امام زمان عجل الله تعالی فرجه را مطرح میکند. وی شیعیان را خارج از دین دانسته و آنها را با لقب روافض مورد خطاب قرار میدهد.
🔘سمنانی در یکی از کتابهایش چنین مینویسد: «جماعتی از اهل قبله که ایشان را روافض (شیعه) گویند ایمان ایشان آنگاه ایمان است که #اعتقاد کنند که محمد حسن عسکری «عجل الله تعالی فرجه» زنده است و مهدی اوست و بیرون خواهد آمد و خدای میداند که آنگاه که او غایب شده بود در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدای میداند که او مرده است و او را در مدینه رسول «صلی الله علیه و آله» دفن کردهاند و شبههای در این نیست و چون مرا به تحقیق معلوم شد بترسیدم که از خلق پنهان کنم»(1)
📚1. سمنانی، چهل مجلس یا رساله اقبالیه، تحریر امیر اقبال شاه بن سابق سجستانی، با مقدمه، تصحیح و تعلیقات نجیب مایل هروی، تهران: ادیب، ۱۳۶۶، ص ۲۱۷.
@Feraghvaadyan
✅ دیدار پاپ فرانسیس با شیخ الازهر در واتیکان
🔸 روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ پاپ فرانسیس در در دیداری با «شیخ احمد الطیب»، شیخ دانشگاه الازهر، به بررسی برنامه های همکاری مشترک الازهر و #واتیکان برای کمک به برقراری اخوت بین انسان ها پرداختند.
در این دیدار بر نقش اصلی نهادهای بزرگ دینی در گسترش اصول و ارزش های خیرخواهی و نوع دوستی و صلح تاکید کرد و سند میثاق برادری انسانی را که سال گذشته بین واتیکان و الازهر به امضا رسید،
🔻راهنمایی برای انسان معاصر در رسیدن به صلح و دوستی و خیرخواهی توصیف کرد. وی گفت این سند مرجعی جهانی برای همه کسانی است که به انسانیت ایمان دارند. مفاد این سند تذکریست به ضمیر زنده انسان ها برای مقابله با خشونت و #افراطگرایی.
📌شیخ احمد الطیب نیز این دیدار را اقدامی عملی و دعوتی واقعی از همه پیروان #ادیان برای پایبندی به برادری انسانی و کنار گذاشتن نفرت ها و تلاش همه جانبه برای واداشتن افکار عمومی جهان برای تعمق درباره ارزش های برادری و همزیستی دانست.
@Feraghvaadyan
⭕️ تبلیغ آسترولوژی در کانالهای سرگرمی
▪️#خرافهگرایی و توسل به امور باطل، یکی از مهمترین نتایج تمایل به آگاهی و سرنوشت و یا تغییر تقدیر است و هر روز در پوششی تازه رخ مینماید.رمل و اسطرلاب گذشته با اندکی تغییرات «دانش آسترونومی و آسترولوژی» نام میگیرد و این بار فالگیران و رمالان با پوشش علم و توسل به ابزارهای فنی و رسانهای روز، بساط خود را پهن میکنند.
▫️در همین راستا در اغلب رسانه ها تبلیغاتی از #آسترولوژی و خرافه گرایی دیده می شود حتی در کانالهای سرگرم کننده و جوک و تفریحی نیز این تبلیغات به چشم میخورد که با توجه به عدم نظارت جدی در فضای مجازی اینگونه تبلیغات در دراز مدت ذائقه جامعه به سمت خرافات را تغییر خواهد داد و زنگ خطری است برای متولیان و مسئولان فرهنگی کشور.
@Feraghvaadyan
♦️پایان چله «ثابتعلیشاه»؟!
↩️ قطب تازه فرقه گنابادی، بالأخره روزه سکوت خود را شکست
🔸با گذشت بیش از 40 روز از مرگ «نورعلی تابنده»، قطب سابق #فرقه نعمتاللهی سلطانعلیشاهی گنابادی، مهمترین رویداد را باید شکستن سکوت جانشین وی(علیرضا جذبی) دانست که با صدور بیانیهای چند صفحهای، رویکرد و خط مشی فکری-عملی خود را تا حد زیادی آشکار ساخت، بلکه پاسخی باشد بر انتقادها، هجمههای جریانها و گروههای معارض و رقیب.
🔻در حالیکه طی ایام اخیر، برخی جریانهای درونفرقهای مشخص با انتشار مطالبی خاص، در مسیر هجمه به جانشین تازه قطبیت، زیرسؤال بردن اعتبار جانشینی وی و در عینحال، حمله به حاکمیت و نظام را در دستورکار خود قرار دادهاند، شماری دیگر بر بزرگنمایی و تقدیس «#نور_علی_تابنده» تأکیده کرده و برخی چهرههای خاص(م.ص) ، ادعای جانشینی سر دادهاند، تداوم سکوت علیرضا جذبی میتوانست تبعاتی ناخواسته در پی داشته باشد که با صدور بیانیه فوقالذکر، تا حدی آن را مرتفع ساخت، اما سایه تهدیدها همچنان بر سر فرقه، باقی است.
👈🏻با این حال، هنوز برای ارزیابی و قضاوت در باب کیفیت رفتاری و مدیریتی جذبی، زود است و گذشت زمان، روشن خواهدکرد که این جانشین تازه، چه در چنته دارد.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️مدح «نورعلی تابنده» در روزنامه سراسری 👈🏻...و تناقضی به نام «تبلیغ درویشی»
📌درحالیکه بند تازه منتشرشده بیانیه چندین صفحهای قطب جدید #فرقه_گنابادی بر «عدم تبلیغ در درویشیگری» تأکید دارد، شاهد تبلیغ مستقیم این مرام توسط یکی از چهرههای فعال دراویش از رهگذر یکی از رسانههای قدیمی و کثیرالانتشار سراسری هستیم.
▪️مقاله «روح مصلح»، به قلم «ع.م.ص»، روز گذشته (15 بهمنماه جاری) در روزنامه «ا» منتشر شد تا تناقض تبلیغ #درویشی، بار دیگر عینیت یابد. در این مطلب نسبتاً طویل، «نورعلی تابنده»، قطب سابق و تازه متوفی فرقه نعمتاللهی گنابادی با صفاتی چون «مصلح اجتماعی»، «عارف»، «سالکالی الله» و امثالهم مورد معرفی و دربیانی بهتر، مدح و منقبت قرار گرفته، با اشاره مستقیم به نام سلسله، اقطاب و سبک زندگی و مبانی فکری دراویش، تبلیغ درویشیگری، بیش از هر زمان دیگری به شکل عریان رخ مینمایاند.
🔻دیگر نکته قابلتأمل این مدحنامه تبلیغی، اشاره به فاجعه گلستان هفتم اسفندماه 1396، از زاویه مورد علاقه برخی طیفهای افراطی و روشنفکر درویش است؛ یعنی انتساب حوادث به عوامل خارجی –بهصورت تلویحی، بخشهایی از حاکمیت یا برخی ارگانهای مشخص- و تطهیر چهره دراویش افراطی که صدالبته این طرز فکر از ممدوح(نویسنده) چندان دور از انتظار نبوده و همان تعابیر و تحلیلهای نورعلی تابنده را تداعی مینماید.
از کیفیت و چرایی انتشار این مطلب از رسانه مزبور درمیگذریم که حوزهای جداست و تحلیلهایی چندبعدی میطلبد. نقطه قابلاشاره و تأکید در این مختصر، اشاره به رشد قارچگونه تناقضات روزافزون فکری-عملی در دراویش نعمتاللهی است که ابهام در خصوص چشمانداز آینده اندیشهای-ساختاری این فرقه را دوچندان میسازد.
↩️درحالیکه #قطب تازهوارد با عبارت «...در درویشی، اصولاً تبلیغ نیست»، سعی در استحکام اعتبار نزد مریدان دارد، در همان حین، شاهد تبلیغاتی اینچنین از سوی فقرا –ی روشنفکر- هستیم و نیک واقفیم که توسعه و تعمیق تناقضات، به زبان ساده حکایت از همان داستان لنگیدن یک جای کار دارد!
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
⭕️ اجرای جشنهای دهه فجر با مشارکت ادیان توحیدی
🔹سید مجتبی میردهقان مدیر دفتر امور #اقلیتهای_دینی وزارت فرهنگ و ارشاد در نشست خبری اسلامی از اجرای برنامههای دهه فجر اسلامی با مشارکت هموطنان ادیان توحیدی خبر داد گفت: برگزاری هم اندیشی سالیانه پیشوایان مذهبی و فعالان فرهنگی و اجتماعی #ادیان_توحیدی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیشب برگزار شد.
🔻وی افزود: جشن مهمانی لالهها و گلباران قبور شهدای ادیان توحیدی در آرامستان ارامنه تهران ساعت ۱۴ فردا برگزار میشود.
🔸میردهقان گفت:: هموطنان ادیان توحیدی در استانهای اصفهان، فارس، یزد، آذربایجانهای شرقی و غربی نیز مراسم متنوعی برگزار میکنند.
↩️در این نشست نمایندگانی از ارامنه، #آشوریان و کلدانیان، #زرتشتیان و #کلیمیان برنامههای خود را درباره جشنهای دهه فجر اعلام کردند.
@feraghvaadyan
39.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️آنچه باید در مورد انجمن حجتیه بدانیم
🔹انجمن حجتیه مهدویه ابتدا با هدف مبارزه با #بهائیت تشکیل شد ولی بعد ها دچار انحرافاتی شد که نقطه آغاز این انحراف سخنرانی آقای حلبی مؤسس #انجمن_حجتیه علیه امام خمینی(ره) در بازار تهران مبنی بر جدایی دین از سیاست و انتقاد از مشی مبارزه با طاغوت توسط امام بود.
@Feraghvaadyan
♨️بزرگترین کلیسای پايتخت ثبت ملی شد
🔘 #کلیسای_سرکیس_مقدس که بزرگترین کلیسای تهران که در سال ۱۳۴۹ خورشیدی بنا شد، واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.
👈🏻جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخیفرهنگی غیرمنقول ۱۵ بهمنماه به ریاست معاون میراثفرهنگی کشور برگزار و درآن آثار ۹ استان با حضور اعضای شورا موردبررسی قرار گرفت که در این جلسه کلیسای سرکیس مقدس واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.
@feraghvaadyan
⭕️ استعمارهدف غایی مسیحیت تبشیری
🔹در حقیقت اینها یک دین نیستند، بلکه یک سیاست هستند، یک استعمار به شمار می روند، رییس جمهور کنیا میگوید وقتی کشیشها به سرزمین ما آمدند، ما زمینهایمان را در اختیار داشتیم و آنها در دستشان کتاب مقدس داشتند، ولی امروز بعد از پنجاه سال آنها در دستشان زمینهای ما را دارند و ما در دستمان کتاب مقدس است.
❗️هر جا که شما می بینید ناقوس کلیسا به صدا در می آید، بدانید که بلافاصله بعد از آن، ناقوس جنگ به صدا در می آید، ناقوس استعمار به صدا درخواهد آمد و خودتان را آماده آن روز کنید، آنچه که امروز دارد به اسم مسیحیت ترویج می شود، مسیحیت سنتی نیست، بلکه #مسیحیت_تبشیری و استعماری است، اینها همیشه سردمداران یک استعمار و جلودار این داستان با روشهای مختلف بوده اند.
🔻 شما یک مجسمه سنتی و قدیمی از مریم مقدس نمی توانید پیدا کنید که بدون حجاب باشد یا راهبهها که کاملا پوشیده هستند، ولی امروز در #کلیسای_تبشیری نه تنها حجاب وجود ندارد، بلکه رقص مختلط دیده می شود، آوازه خوانی وجود دارد، در حالی که کتاب مقدس می گوید زنها در کلیسا حتی نباید حرف بزنند و حتی سئوالشان را در خانه از همسر خود بپرسند، این متن کتاب مقدس است و نشان می دهد که این دیانت نیست بلکه سیاست همراه استعمار است، نشان می دهد که آنها نمی خواهند پیرو انجیل باشند، اینها می خواهند پیرو آن سیاست خود باشند و ابزارشان #مسیحیت است.
↩️پس مسیحیت تبشیری، ابزار دیانت است، اما واقعیتشان سیاست می باشد و لذا بقیه مسیحیها مثل ارامنهای که در ایران هستند، به شدت با اینها مخالفند و با این افکار می جنگند و در مقابلشان موضع گیری می کنند، اما با این وجود صدای بلندی ندارند.
@feraghvaadyan
♨️ «تصوف»، علت عقبماندگی جوامع اسلامی
🔹استاد شفیعی کدکنی در اظهار نظری گفته است: « من نیز با کسروی، در این نکته، موافقم که یکی از علل، و شاید تنها علت، در عقبماندگی جوامع اسلامی، تصوف است؛ اما به مانند کسروی نمیخواهم این «علت بدبختی» را با دشنام و ستیزهجویی از میان بردارم، زیرا برای من به مانند روز روشن است که عرفان و #تصوف، با مخالفتهایی از نوع مخالفت کسروی هرگز از میان برداشته نخواهد شد.»(1)
🔻«عرفانی که اکنون غالباً در ایران در "محافل" و در "کتب" و "نشریات" عرضه می شود، عرفانی است که تبار ایرانی را تباه خواهد کرد و کوچک ترین جایی برای خِرَد و اراده و جنبش باقی نخواهد گذاشت. مجموعۀ بی نهایتی است از بازی با الفاظ که عارفانش می توانند ناظر قتل عام هزاران جوان و پیر باشند و بعد هم بگویند: "تجلی ذات احدیت بود در مقام اسم قهار»(2)
📚1.زبان شعر در نثر صوفیه، ص 19.
2.همان،99.
@Feraghvaadyan
🔘 انجمنیها پس از انقلاب اسلامی
📌«پس از انقلاب نیروهای تربیت شده در #انجمن_حجتیه به سه دسته تقسیم شدند؛ دسته نخست مانند پرورش، دکتر صادقی استاد دانشکده الهیات مشهد، عبدالکریمی استاد دانشگاه مشهد، مهندس مصحف و بسیاری دیگر به انقلابیون پیوستند. جوانانی نیز بودند که دستکم چند سالی انجمن را تجربه کرده و به صف انقلابیون پیوسته بودند. برخی مانند مهندس مهدی طیب که مسئولیت برگزاری مراسم سخنرانیها را در تهران برعهده داشت، نه تنها به انقلابیون پیوستند، بلکه به نوعی در برابر انجمن هم قرار گرفتند. دسته دوم در برابر #انقلاب بیتفاوت ماندند و دسته سوم به انتقاد از آن پرداخته به صف مخالفان از نوع دیندار پیوستند.»(1)
📚1. انقلاب اسلامی و مردم مشهد، ص207.
@feraghvaadyan
⭕️ «آرش» شکنجه گر بهائی ساواک
♨️ یکی از معروف ترین شکنجه گران بهائی ساواک، فریدون توانگری معروف به آرش بود. وی در سال 1329ش، در تهران به دنیا آمد و سند ازدواج او به تاریخ 5/14سنه 2537(1357) در دفتر لجنه #بهائیت تهران ثبت گردیده است.
آرش در سال 1351ش، با مدرک دیپلم به استخدام ساواک درآمد و به عنوان یک نیروی عادی مشغول خدمت گردید. در اوایل سال 1352 با ارتقاء مسئول اقدام دایره عملیات شد و به شکنجه مردان و زنان مبارز پرداخت. به طوری که در سال 1354رهبر دایره عملیات گردید.
🔹همزمان با رهبری دایره عملیات، همچنان در امر بازجویی و شکنجه دخالت داشته و رفتاری در حد اعلای قساوت با زندانیان داشت تا آن جا که در کمیته مشترک #ساواک از او به عنوان خشن ترین بازجو یاد شد. وی به خاطر جدیت در سرسپردگی، مدالهای متعددی از مقامات ما فوق خود دریافت نمود و تا واپسین روزهای حکومت طاغوت مجدانه در کمیته مشترک مشغول خدمت به اربابان خود بود.»(1)
📚1. قاسم حسن پور، شکنجه گران میگویند، ص 13.
@feraghvaadyan
🔴 معنویتهای نوظهور مدل بدلی عرفانهای اصیل
▪️نام دیگر #معنویتهای_نوظهور «عرفانهای بدلی» است. زیرا مدعیان معنویت در این فرقهها با نگاهی به مهمترین تعالیم #ادیان بزرگ مثل ایمان به خدا، معاد، دنیاگریزی، انجام تکالیف شرعی مانند نماز با حذف یا تحقیر این تعالیم، دستورالعمل های دیگری به مخاطبان خود توصیه میکنند.
🔹بدل سازی عرفان ها عموماً از طریق موارد زیر صورت می پذیرد:
۱- به جای ایمان به خدا و خود، تنها ایمان به خود و کشف الوهیت درون انسان را توصیه میکنند.
۲- به جای اعتقاد به معاد، اعتقاد به آموزه ناموجه #تناسخ را معرفی میکنند.
۳- مراقبههای بیروح و گاه دشوار را جایگزین انجام نماز و عبادات و ارتباط با خدا می کنند.
۴- انسان را به عشق زمینی و فروتر، و یا حداکثر عشق انسانی (نه الهی) دعوت میکنند.
۵- به جای دعوت به تفکر و اندیشه، مخاطبان را به توقف اندیشه و استدلال فراخوانده و آن را مانع معنویت میدانند.
۶- آنها به جای توجه انسان به دستورات اخلاقی و انسانی، بر توصیه های مادی و لذتگرایانه تاکید دارند.
@feraghvaadyan
♨️ تمرکز و سرمایهگذاری مسیحیت تبشیری در آسیا
🔹جریان #مسیحیت_تبشیری قرن گذشته را به عنوان قرن آفریقا معرفی کردند، به همین خاطر تا ابتدای قرن گذشته در آفریقا فقط پنج میلیون مسیحی وجود داشت، اما در انتهای قرن، دویست میلیون نفرمسیحی در کشورهای آفریقایی بودو این مطلب را هم واتیکان اعلام کرد و هم جریان مسیحیت تبشیری.
🔘 حتی قسمتی از سودان را جدا شد، برخی از کشورهای مرکز آفریقا، امروز چالش بزرگی را بین #اسلام و مسیحیت دارند، در همین راستا جریان تبشیر قرن جدید را به عنوان قرن آسیا معرفی کرده، شاید پیشتاز کشورهای آسیایی هم کشور کره جنوبی باشد، و بعد ویتنام، مالزی و اندونزی.
❗️کشور کره جنوبی 🇰🇷یک کشور بودایی نشین بود، اما امروز در حال تبدیل شدن به یک کشور مسیحی نشین است. امروز در کشور اندونزی🇮🇩، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان، چهارده هزار مبشر مسیحیت تبشیری وجود دارد. آنها این قرن را قرن آسیا اعلام کردند و برای آن سرمایه گذاری کرده و کشورهای اسلامی یکی از اهداف مهم آنها به شمار میرود.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران: ایران، کشور ادیان است و به همه پیروان #ادیان_توحیدی تعلق دارد.
🔻در بین خانوادههای پیرو ادیان توحیدی بعضی دو #شهید بعضی تنها فرزند ذکور خود را تقدیم وطن کرده اند.
@feraghvaadyan
🛑بهائیان همانند یهودیان صهیونیست
💢 کارگزاران استعماری و طراحان ساواک از همان ابتدای کار کوشیدند افسران غیرمسلمان را به این سازمان انتقال دهند و از وجود آنان در راه تحقّق اهداف خود بهره بگیرند، از آنجا که در ارتش افسران یهودی وجود نداشتند، مسئولان امور کوشیدند تا به جای آنان از افسران بهائی که قرابت فکری و رفتاری مشابه با یهودیان صهیونیست داشتند و همچون صهیونیستهای یهودی کینهای کور و آشتیناپذیر با مسلمانان ابراز میکردند، در این سازمان و در برخورد با مبارزان مسلمان سود جویند. به همین دلیل برخی از مدیران ارشد ساواک را بهائیان تشکیل میدادند که از میان آنها میتوان روحالله ثابتی، سرهنگ زیبایی، سرهنگ شیروانلو و ... را نام برد.»(1)
📚1. احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی، نیمه پنهان، ج31، صص 34-135.
@feraghvaadyan
♨️ متعالی شدن آسان با مدیتیشن؟!
🔹مدیتیشن یا مراقبه عملی است که در اغلب فرقهها و باصطلاح معنویتهای نوپدید به طور مشترک بر آن تأکید میشود و هدف آن را نیز خودآگاهی و متعالی شدن انسان از طریق خلسه هایمعنوی معرفی میکنند. #مدیتیشن انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها مبتنی بر تکرار برخی واژه ها است مثلا «دربعضی مراقبه ها گفتن و تکرار کلمه «ام ، om» تأکید میشود که -یوگیستها معتقدند اَن- تجسم مرتعش خلقت است و گویا فرد با تکرار این کلمه میگوید«من هستم»، «من حضور دارم» و ...»(1)
❗️نکته جالب در مدیتیشنها تأکید بر« من» و تکیه بر ابعاد درونی انسان است. در اغلب شبه #معنویتهای_نوظهور «من» جایگزین « خدا» شده و مهمترین اختلاف ادیان اصیل و توحیدی با فرقهها ومعنویتهای جدید همین است که ادیان همواره انسان را به سمت «خدا» و ارتباط با خالق هستی دعوت میکنند اما این معنویتها دائماً افراد را به توجه به « خود» (و به تعبير بهتر، «منيت») سوق میدهند. طبیعتاً چنین روشی در صورت موفقیت، فقط انسان را در ابعاد مادی ،بارور خواهد ساخت چرا که به نوعی اعتماد به نفس فرد و ابزارهای رسیدن به موفقیت های مادی را تقویت خواهد کرد، حال آنكه بعد معنوی انسان با توجه و توسل به حقیقت واقعی یعنی خداوند متعال به کمال خواهد رسید و با اين حجم از منيت و بهاصطلاح، «خودخدايي»، ديگر جايي براي آفريدگار باقي نخواهدماند؛ چنانچه در ايدئولوژي «اومانيسم» غربي، شاهد رواج اين رويه هستيم.
📚1.ماهنامه دانش یوگا،بهمن 1398،ص11.
@feraghvaadyan