eitaa logo
روشنگر مدیا
1هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
559 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش صریح رهبران دینی ، در پاسخ به اهانت نشریه موهن فرانسوی به ساحت مرجعیت دینی 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺محوری‌ترین شگردهای تبشیری ✍️یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تمرکز مبلغان ، مسائل اجتماعی است. از آن‌جایی که پرداختن به عقاید، افکار و‌رفتارهای دینی مسیحیت، برای مخاطبان مسلمان که با غنای آموزه‌های ، آشنایی و قرابت دارند، جذابیتی نخواهد داشت، لذا مبلغان به سمت امور اجتماعی و عاطفی تغییر زاویه داده‌اند و اقشار آسیب‌دیده و طردشده اجتماعی، از گروه‌های هدف اصلی مبشران مسیحی محسوب می‌شوند. آن‌ها ضمن حمایت مادی و معنوی از این اقشار، شخصیتی کاذب و ساختگی برایشان می‌سازند و نکته قابل تأمل این است که اغلب گروندگان به مسیحیت، اهل مطالعه و تفکر نبوده، شناخت عمیقی از مسیحیت ندارند و صرفاً به سبب پر شدن خلأهایشان، جذب این جریان می‌شوند. ✝️روش جذب مبشران، بر دو نکته متکی است: یکی، تأکید بر خدمت و دیگری، قاطعیت. خدمت به معنای خیررسانی و کمک به دیگر انسان‌هاست. البته این کمک اقتصادی تا زمانی صورت می‌گیرد که شخص بتواند نیازمندی‌های اولیه‌اش را تأمین کند و بعد از تمکین مالی، باید خود ذیل عناوین بشردوستانه به کمک نماید. ❌قاطعیت نیز به این معناست که مبشران مسیحی، تمام مسائل را با قطعیت بیان می‌کنند. مثلاً می‌گویند: مسیحی شو تا رستگار شوی، بدون آنکه هیچ اشاره‌ای به منبع این سخن یا مسیر رسیدن به این داشته باشند. این زبان قاطع به پیشبرد منویات مبلغان و اثرگذاری کلامشان، یاری می‌رساند. 🔰آن‌ها با تلفیق این دو گزاره، فعالیت تبلیغی خود را پی می‌گیرند. این در حالی است که نگاه دوستی، و کمک‌های بشردوستانه مورد ادعای مبلغان تبشیری، کمتر در کتاب مقدس به چشم می‌خورد و بیشتر عبارات، مروج خشونت هستند که به هیچ‌وجه مورد اشاره قرار نمی‌گیرند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
🔺جهاد در تفکر انجمن حجتیه ✍️در مبانی تفکری ، نگاه مثبتی به در عصر غیبت وجود نداشته و ریخته شدن خون را تحت رهبری غیرمعصوم، جایز نمی‌دانند. افراد دارای تفکر انجمن حجتیه، در سال‌های نهضت امام خمینی(ره) و همچنین دفاع مقدس، با تمسک به همین اعتقاد، در فضای رسمی و حکومتی اعلام می‌کردند ما جوانان و نوجوانان را به سمت انقلابی‌شدن سوق نمی‌دهیم. 🔀 فکر و مسیر زندگی کسانی که وارد انجمن حجتیه می‌شدند، بر این اساس شکل می‌گرفت که در زمان غیبت، هیچ حرکتی به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین فعالیت و مبارزات سیاسی حضرت امام(ره) را کاری لغو می‌دانستند. در سخنانی که از شیخ محمود حلبی، رئیس انجمن حجتیه در ادامه می‌آید، جنگ و ، تنها در پرتو قیام امام معصوم(ع) صحیح شمرده می‌شود: آقا اول شما پیشوا پیدا کنید... اول شما یک افسر، یک پیشوا، یک رهبر معصوم پیدا کنید، یک رهبری که بتواند اداره اجتماع کند، روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت کافی نیست. اول، او را پیدا کنید...آن وقت از من هم واجب است منبر را رها کنم...هفت تیر به کمرم ببندم، بروم جلو.(۱) 💢مایه فکری انجمنی‌ها، نوعی دینداری خنثی، سازش‌کارانه و عافیت‌طلب است. در این سبک زندگی، نه کسی کشته می‌شود، نه اسیر و نه شکنجه. حجت‌الاسلام عمادی در خاطراتش به تفکر انجمن حجتیه مبنی بر عدم دخالت در و همان دینداری بی‌دردسر، اینچنین اشاره می‌کند: مخصوصاً در سال‌های ۱۳۵۸-۱۳۵۹، روشنگری بسیاری لازم بود، چون تبلیغات زیادی می‌شد. از سویی متحجرین، از سوی دیگر انجمن حجتیه که می‌گفتند امام زمان می‌آید و لازم نیست که ما این همه کشته بدهیم.(۲) 📚پی‌نوشت: ۱. قسمتی از خطبه شیخ محمود حلبی تحت عنوان نظام در اسلام. ۲. ایرج تبریزی، خاطرات حجت‌الاسلام عمادی، صفحه ۱۳۴. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺کشیش، تحلیلگر سیاسی یا برانداز؟ ✝️وقتی کشیش‌ نمای تبشیری، تحلیلگر شبکه "من و تو" می‌شود 🌀یکی‌از هجمه ها و شبهات همیشگی جریان علیه نظام، تاکید بر سکولاریسم و جدایی دین از سیاست بوده که همواره حکومت دین بنیان ایران و ورود روحانیت به حاکمیت و سیاست را مورد نقد و حمله قرار داده‌اند. اما گویا این اعتقاد صرفا برای خارجی‌ها جاری و ساری‌ بوده و هرگونه مداخله و ایفای نقش برای عناصر تبشیری، نه فقط مجاز که یک مسئولیت و هدف تلقی می شود. به همین خاطر است که _ به اصطلاح_ روحانیون و مردان خدا(کشیش یا شبان‌های تبشیری)، این روزها صندلی موعظه و اعتراف شنوی خود را عملا ترک گفته و بر مسند تحلیلگری سیاسی و خط دهی به نیروهای برانداز از واسطه رسانه‌های معاندی همچون من و تو، تکیه زده‌اند. ⚠️چنانکه «فرد پطروسیان»، از عناصر ماده ۱۸، در مسند یک کارشناس به تحلیل سیاسی در اتاق خبر من و تو می‌پردازد! تناقضی از این واضح تر وجود دارد؟ به نظر می‌رسد این‌روزها تبشیری‌ها جسورانه‌تر از قبل، ردا و پوشش ظاهری مذهب و روحانیت را کناری نهاده و هر چه بیشتر ماهیت حقیقی خویش را آشکار ساخته‌اند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔹 کلیمیان و پیروزی انقلاب اسلامی 📆در دوم دی ماه ۱۳۵۷ جمعی از مبارزان یهودی به منزل آیت‌الله طالقانی رفتند تا با جریان مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی اعلام همبستگی کنند و این اولین اعلام موضع و همراهی با انقلاب اسلامی مردم ایران بود. در همان جلسه، هسته اولیه تشکل جامعه روشنفکران یهودی شکل‌ گرفت و هشتم دی ماه ۱۳۵۷، اعلامیه‌ای رسمی توسط این تشکل در حمایت از انقلاب منتشر شد که انعکاس فوق‌العاده‌ای در جامعه پیدا کرد. ⬅️جامعه روشنفکران در ۱۳۵۷، اعلام کرد در راهپیمایی بر علیه رژیم پهلوی شرکت خواهد کرد تا جایی که خبرگزاری‌‌های خارجی اعلام کردند ۱۲ هزار یهودی در تظاهرات شرکت کرده‌اند. اربعین ۵۷ یکی از سرفصل‌های مهم همراهی یهودیان با ملت ایران است. ✌️پس از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت دین‌بنیان، سیلی از دیدگاه‌ها و تبلیغات جریان‌های مختلف در خصوص تکلیف کلیمیان ایران در نظامی با رویکرد ضدصهیونیستی، به راه افتاد اما درایت امام خمینی(ره) در ابراز مواضع صریح خود در باب تمایز میان یهودیت و تمایلات صهیونیستی، همچون آبی بر آتش بود. 🔘امام خمینی(ره) در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۸ در سخنانی تاریخی فرمودند: و اما جامعۀ ، و سایر جوامعی که در ایران هستند و اهل این ملت هستند، اسلام با‏‎ ‎‏آنها همان رفتار را می کند که با سایر اقشار ملت می کند. اسلام بر آنها ابداً اجحاف جایز‏‎ ‎‏نمی داند. ابداً اینطور نیست که آنها را بخواهد در مضیقه ای بگذارد.(1) 📘پی‌نوشت: ۱. صحیفه امام خمینی(ره)، جلد ۷، صفحه ۲۸۷. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صحبت‌های دکتر «حمیدرضا اسماعیلی» نویسنده کتاب پیرامون موضوعات مطرح شده در کتاب. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔺تغییر استراتژی مسیحیت تبشیری از سازمان تبلیغی مسیحی به جنبش‌های مردم محور کلیسای خانگی ✍️پژوهشگرمیسیولوژی گفت: بعد از شکست سازمان های تبلیغی، از جنبش های مردمی اسلامی سال ۵۷ الگو گرفت و جنبش‌های مردمی موسوم به را جایگزین مراکز سازمانی تبلیغی مسیحی کرد، تنها راه مواجهه صحیح با کلیسای خانگی فقط مدل نویسی برای بهبود فعالیت‌های گروه‌های اسلامی است. ✝️در زمان قاجار و پهلوی مراکز آموزشی، تربیتی، بهداشتی زیادی در ایران تأسیس شد این مراکز به صورت سازمانی زیر نظر مراکز شبه دولتی وابسته به خارج بوده ولی به خاطر مردمی نبودن اصلا موفق نبودند، نکته مهم این بود بعد سال ۵۷ این مراکز همه تعطیل شدند و مسیحیت تبشیری با الگو گیری از جنبش‌های اسلامی در دوره مدل جنبش کاشت در ایران را اجرا کرد. / ادامه 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔴 دستگیری تعدادی از فعالان فرقه انحرافی عرفان حلقه در همدان و تویسرکان 🔰کریم‌پور، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان: 🔸سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات اطلاعاتی ۹ نفر از فعالان فرقه انحرافی عرفان حلقه را در همدان و تویسرکان دستگیر کردند. 🔹این افراد با استفاده از بی‌اطلاعی برخی از شهروندان و با ادعا‌های واهی مانند فرا درمانگری، شفابخشی، ترک اعتیاد و سایر موارد به فعالیت‌های غیر قانونی و آموزش‌های انحرافی اقدام می‌کردند. @tahlil_f @RoshangarMedia
نفوذ فرقه گرایان در مراکز فرهنگی شهر زاهدان 🔹تصاویر بالا حضور یک عضو در تجمعات ضد انقلاب خارج کشور است که با و حمایت از آشوبگران برگزار شد. 🔸به گزارش پایگاه خبری مفاز: قابل توجه نهادهای نظارتی که این خانم فرقه گرا فروردین ماه سال ۱۴۰۱ با حمایت اداره روابط عمومی بین الملی در استان سیستان و بلوچستان حضور داشته و در شهرستان های زاهدان و چابهار کارگاه تکنیک عبور از غم و اندوه برای بانوان برگزار کرد. دقت کنید فعالیت پیش از آشوبگری به بهانه حقوق زن از کجا آغاز شد. @mafaz_news @RoshangarMedia
🔺یارگیری آتئسیم برای باقیمانده پهلوی 🔺آتئیست‌های سلطنت‌طلب یا سلطنت‌طلبان آتئیست؟ ⏪جریان فارسی زبان که عناد با اسلام و نظام جمهوری اسلامی، خمیرمایه وجودی آن را شکل داده، همواره در نهان و آشکار، تعلق خاطر خود به جریان سلطنت طلب را با حمایت از آن و در مسیر ضربه به نظام نشان داده است. ⚛️اکنون نیز در جریان اخیر که از همان ابتدا با انتشار اخبار، شایعه پراکنی، تهییج افکار عمومی، تشویق و آموزش نبرد خیابانی و..‌.، در مسیر دامن زدن به آن فعالیت نموده، با تشکیل کمپین و راه اندازی کارناوال مجازی امضاگیری برای باقیمانده به عنوان لیدر اغتشاشات، بار دیگر حمایت تمام عیار خود را از این خاندان و جریان سلطنت طلب آشکار ساخت. 🔰به نظر می رسد آتئیسم فارسی زبان بیشتر جنبه سیاسی دارد و گروهک فشاری است در پوسته . 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
✝️سند واتیکان، نخستین مواجهه کلیسا با فرقه‌ها ✴️پیدایش فرقه‌ها و جنبش‌های نوپدید معنوی، چالش‌های زیادی در جهان در پی داشت و بررسی نخستین واکنش‌های به این مقوله، شاید آنطور نشود که باید مورد توجه قرار نگرفته.‌ 📌در این میان ، سند را باید یکی از محوری‌ترین اسناد مرتبط با این امر دانست که دربردارنده مواضع کلیسای کاتولیک به فرقه‌گرایی عصر جدید است. 👈در این سند که در سال 1986 و پس از یک دوره بی‌اعتنایی نافرجام صادر شده، ضمن نظر کلی کلیسا به تکنیک‌های آموزش و روش جذب و تربیت در فرقه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله پرداخته شده. 📊سند واتیکان با استناد به مطالعه و تحلیل فرقه‌ها ادعا می کند که برخی روش‌های آن‌ها برای افراد، خانواده و جامعه، مخرب هستند. همچنین اعلام می‌دارد امکان دیالوگ با فرقه‌ها بسیار کم و غیرممکن است، زیرا آن‌ها نسبت به دیالوگ بسیار بسته هستند در سند واتیکان از واژه‌های تندی برای توصیف جدید استفاده و بر لزوم بررسی مداوم تاکید شده است. این تاکید در نهایت باعث شد پروژه فدراسیون بین‌المللی دانشگاه‌های فعالیت خود را در دو وجهه تقویت زمینه‌های الهیاتی و شبانی کاتولیک و هماهنگ سازی مطالعات آکادمیک درباره جنبش‌های نوپدید دینی آغاز کند. ↩️به هر حال آنچه مسلم است، کلیسا هنوز نتوانسته چالش خود را با این پدیده به صورت کامل حل و فصل کند و در دریایی از دوگانگی و تعارضات نظری و عملی مغرق است، از یک سو بر گفتگو تاکید دارد و از سویی آن‌ها را قابل نمی‌بیند، از یک سو مبانی عرفانی و معنوی این جنبش‌ها را نقد می‌کند و از سوی دیگر می‌کوشد با معرفی عرفان و معنویت مسیحی، همان جاذبه‌ها را ایجاد کند. 🔚به این ترتیب، امروز پدیده جنبش‌های نوین دینی و معنوی به دغدغه‌ای سراسری برای بشر مبدل شده. 📄برگرفته از مقاله واکنش کلیسای کاتولیک به جنبش‌های نوپدید دینی ، نوشته احمدرضا مفتاح، انیسه قناد زاده. 🌎 ŸŸ به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید🔔 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0