eitaa logo
روشنگر مدیا
956 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
👈تلاش طیف افراطی گنابادی برای القای رویکرد سیاسی و تشجیع دراویش ⁉دلیل مانور این روزهای افراطیون بر سوابق سیاسی قطب چیست؟ @Feraghvaadyan
👈قدردانی سخنگوی سازمان #تبشیری ماده ۱۸ از اعمال فشار جهانی بر حکومت ایران در تریبون "من و تو" 📺این روزها من و تو علاوه بر یار غارش #بهائیت ، خدمات ویژه ای جهت دروغ پراکنی #مسیحیت_‌تبشیری هم ارائه می دهد! @Feraghvaadyan
نمونه‌ای دیگر از واکنش‌های #دراویش به شایعه پراکنی و تلاش عناصر افراطی #گنابادی برای تحریک احساسات مریدان به واسطه تأکید بر حصر #قطب گویا #افراطیون و ائتلاف تازه آنها دیگر اعتباری نزد دراویش ندارند. @Feraghvaadyan
⛪مونیسم؛ فرقه ای با تفکرات انسان خدایی 👈در میان فرقه های تبشیری, کلیسای اتحاد جهان یا مونیسم, با اعتقاد به ثنویت و انسان خدایی, با دیگر فرقه های تبشیری تفاوت دارد. 🔼سان میونگ مون, رهبر این فرقه با ادعای الهام, کلیسای اتحاد را تاسیس کرد و در ادامه, مدعی شد خود و همسرش, والدین راستین ابنای بشر هستند که واسطه به کمال رسیدن آدمی می باشند. 🔼یکی از موارد جالب توجه این فرقه, تاکید بر ازدواج تشکیلاتی به صورت دسته جمعی است که به "تبرک" شهرت دارد و البته مورد انتقاد واقع شده است. 🔼این کلیسا جنجال ها و حواشی زیادی داشته و رهبر آن بارها به اتهامات مختلفی چون پولشویی, فرار از مالیات, سواستفاده جنسی, قاچاق دختران و... محاکمه شده, هرچند به واسطه نفوذ سیاسی, اقتصادی و رسانه ای گسترده در امریکا و کره, توانست خود را از تمامی اتهامات مبرا سازد. 🔼میونگ مون در سال ۲۰۱۲ در ۹۲ سالگی درگذشت و همسرش جانشین وی شد. 📚آرشیو تحقیقی روشنگر @Feraghvaadyan
جمعی از یهودیان ضد صهیونیسم دیروز جمعه در نیویورک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند./ مهر @Feraghvaadyan
و بیهودگی 🔹«در اینجا از اشاره‌ای به آثار و تبعات منفی صوفیگری ناگزیریم و در این‌باره نیازی به نقل مقالات مخالفان تصوف نمی‌بینیم زیرا کمتر نویسنده‌ای از خود متصوفه سراغ داریم که از این مقوله سخنی نگفته و از انحرافات و کجرویهای مدعیان ننالیده باشد.  🔸در حقیقت تصوف به‌رغم ظاهر نرم و آسانش نسخه‌ای است صعب و دشوار و کسی که پای در این وادی می‌گذارد همواره در معرض آفتها و لغزشهاست. به قول امام محمد غزالی «در هیچ چیز چندان غلط راه نیابد که در آن»، یا به گفته‌ی مولانا «هر جوینده را راه نیست»، زیرا که گرد بر گرد سراپرده‌ی جمال دورباش می‌زنند.  🔹وقتی علم را حجاب می‌دانند و آشکارا از کتاب و دفتر تبرّی می‌جویند و حتی سخن از به آتش‌کشیدن یا به آب دادن نوشته‌ها می‌رود طبعاً خطر سقوط در پرتگاه جهل و غباوت دامنگیر می‌شود و آنکه معتقد است که هر ظاهری باطنی دارد و ظاهر را در برابر باطن بی‌ارج و خوار می‌شمارد لامحاله با وسوسه‌ی استخفاف نسبت به ظواهر شرع و فروگذاشت آن دست به گریبان می‌گردد و اگر دم از توکل می‌زند لاجرم در دام بطالت می‌افتد. چنانکه هر گاه آسیاسنگی از کوه فروغلتد برخاستن از سر راه سنگ را ناروا می‌انگارد.  🔸راه تصوف باریکه‌ای است سخت تند و تیز و لغزان که از یک‌سو با سنگلاخ افراط در زهدگرایی و وسواس در دامن‌چیدن از لذات و مباحات و خوارداشتِ تن و از سوی دیگر با منجلاب اباحه و فسق و بطّالی و بیهودگی همجوار است.» ↙️منبع: کتاب شمس تبریزی(صفحات ۲۴ و ۲۵)، اثر محمد علی موحد @Feraghvaadyan
✳️ #دین نبودن #بابیت در ملاک #بهائیت❗️ ♻️طبق تعریف #پیشوایان_بهائی، مسلک بابیت دین به شمار نیامده و لذا، بهائیتی که خود را ادامه‌ی بابیت و #موعود_باب برشمرده نیز از دایره‌ی #ادیان خارج خواهد بود.
روشنگر مدیا
✳️ #دین نبودن #بابیت در ملاک #بهائیت❗️ ♻️طبق تعریف #پیشوایان_بهائی، مسلک بابیت دین به شمار نیامده و
✳️ نبودن در ملاک ❗️ 🔹 طبق تعریف از دین، اگر آموزه‌ای سبب و و خون‌ریزی شود اطلاق "دین" بر آن صحیح نیست؛ همچنان که می‌خوانیم: «اگر دین سبب قتال و درّندگی شود، آن دین نیست».[1] 🔶 این ادعا در حالیست که به تصریح متون ، آیین ساختگی بابیت مروج و و خون‌ریزی بوده است. 🔺چنان که گفته است: «و در یوم ظهور حضرت (باب) منطوق بیان، ضرب اَعناق (زدن گردن‌ها) و حَرق کُتُب و اوراق (سوزاندن کتاب‌ها و نوشته‌جات) و هدم بقاع (نابودی اماکن) و قتل عام، إلّا مَن آمن و صدق (مگر کسانی که به او ایمان بیاورند و تصدیقش کنند) بود».[2] ♻️با این حال، طبق تعریف پیشوایان بهائی، مسلک بابیت دین به شمار نیامده و لذا، بهائیتی که خود را ادامه‌ی بابیت و برشمرده نیز از دایره‌ی خارج خواهد بود. @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📙[1]. اشراق خاوری، پیام ملکوت، ص 44. 📕[2]. عباس افندی، مکاتیب، ج 2، ص 266.
⛔️بیانات رهبر معظم انقلاب در صدر اخبار خارجی رسانه های روسیه ✅بیانات روز پنجشنبه رهبر معظم انقلاب در همایش دهها هزار نفری بسیجیان در رسانه های روسیه بازتاب گسترده داشت و در صدر اخبار خارجی آنها قرار گرفت. ✅به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،برخی از رسانه های روسیه همچون تاس و آژانس اخبار فدرال روسیه، روز پنجشنبه بیانات رهبر معظم انقلاب را پوشش خبری داده و تفسیرهایی در این باره نوشتند. ✅خبرگزاری تاس در گزارشی با تیتر «اقدامات بی ثبات کننده آمریکا نباید بدون پاسخ بماند» به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: شیوه فشار بر ایران از طرف آمریکا غیرموثر است. ✅خبرگزاری روسی نوشت: رهبر ایران تصریح کرد که اقدامات امپریالیسم جهانی و دستگاه حکومت آمریکا نباید بدون پاسخ بماند. ✅تاس نوشت: رهبر روحانی ایران از سیاست های آمریکا برای فشار بر ایران انتقاد کرد و گفت که به نظر رئیس جمهوری آمریکا باید دو سه ماه صبر کرد و ایران شکست می خورد. ✅در ادامه خبر به نقل از رهبر معظم انقلاب گفته شد: سران آمریکا ۴۰ سال پیش نیز این گونه فکر می کردند و بار دیگر خواهند دید که ایران شکوفا می شود. ✅تاس خاطرنشان کرد: روابط ایران و آمریکا پس از روی کار آمدن ترامپ متشنج شده و رئیس کاخ سفید بارها تهران را به بی ثبات کردن اوضاع منطقه و حمایت از تروریسم متهم کرده است. «اما سران ایران وعده داده اند که تسلیم فشار واشنگتن نشوند و به سیاست این کشور ادامه بدهند.» ✅خبرگزاری اوراسیادیلی در گزارشی با عنوان «رهبر ایران از مردم این کشور خواهان ایستادگی دربرابر تهدید آمریکا شد» به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: مردم ایران در دوره حساسی از تاریخ خود بسر می برند و در برابر تهدیدهای آمریکا و مشکلات اقتصادی ایستادگی می کند. ✅رسانه روسی افزود: رهبر ایران مردم کشورش را دعوت به تحمل و ایستادگی در برابر وضع دشوار اقتصادی کرد و سیاست های آمریکا در خاورمیانه را به باد انتقاد گرفت. ✅در این گزارش آمده است: سخنرانی رهبر انقلاب ایران در ورزشگاه آزادی و در حضور بسیجیان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت. ✅اوراسیا دیلی به نقل از سخنان ۲ ماه پیش رهبر معظم انقلاب که در توییت رهبری منتشر شد، نوشت: حکومت ایران قصد ندارد با ایالات متحده بجنگد یا با آن مذاکره کند. ✅آژانس اخبار فدرال روسیه نیز در گزارشی با عنوان «اقدامات بی ثبات کننده آمریکا نباید بدون پاسخ بماند» اظهارات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان را پوشش خبری داد. ✅رسانه روسی به نقل از رهبر انقلاب نوشت: اقدامات امپریالیسم جهانی باید پاسخ مناسب داشته باشد. ✅«رهبر عالی ایران تصریح کرد که دشمنان ایران سعی می کنند علیه این کشور اقدام کنند اما تهران باید با این تلاش ها مقابله کند.» ✅به گزارش آژانس اخبار فدرال روسیه، رهبر ایران وضعیت عراق و کل منطقه را پیچیده خواند و از سیاست های آمریکا برای فشار بر ایران انتقاد کرد. ✅رسانه روسی نوشت: آیت الله خامنه ای با یادآوری سخنان ترامپ که گفته بود ایران پس از دو ماه شکست می خورد، تصریح کرد که دولت آمریکا ۴۰ سال است که فکر می کند ایران شکست می خورد اما این کشور پیشرفت می کند. ✅تارنمای روسی وستنیک قفقاز هم بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد که در آن خاطرنشان شده بود: عظمت و اقتدار ایران سخن صرف نیست و یک واقعیت است. ✅رسانه روسی نوشت: امروز عظمت ملت ایران یک امر بدیهی است و همه جهان این را می پذیرند. ✅رهبر انقلاب ایران همچنین به اقدامات بی ثبات کننده آمریکا و متحدانش در منطقه اشاره و تاکید کرد که این اعمال آنها نباید بدون جواب بماند. ✅به نوشته رسانه روسی، رهبر معظم انقلاب از ملت ایران دعوت به مقابله با اقدامات ضدایرانی دشمنان این کشور کرد. ✅تارنمای روسی لیگانیوز. نت هم در گزارشی با عنوان «رهبر انقلاب ایران به آمریکا وعده سیلی داد» نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران در جمع دهها هزار نفر از افراد نظامی (بسیجیان) در ورزشگاه آزادی تهران به مسائل مربوط به تحریم های اقتصادی این کشور و اختلافات با آمریکا پرداخت. ✅«رهبر انقلاب با انتقاد از تحریم های آمریکا اعلام کرد که تهران به آمریکا سیلی می زند و سیاست های تحریم این کشور را به چالش می گیرد.» ✅رسانه روسی افزود: آیت الله خامنه ای همچنین این ادعا را که ایران در طول چند ماه همانطور که ترامپ به سران اتحادیه اروپا وعده داده فرو می پاشد را رد کرد. ✅آیت الله خامنه ای همچنین دوره کنونی ایران را حساس خواند که از یک سو مورد تهدید آمریکا قرار می گیرد و از طرف دیگر بخش قابل توجهی از ملت ایران با مشکلات اقتصادی مواجه شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍منکران وجود خدا که قائل به تصادفی و بی‌خالق بودن جهان آفرینش هستند، چه پاسخی در قبال وجود "هوشمندی" دارند؟! ✍🏻عقلاً نه هوشمندی از فقدان هوش پدید می‌آید نه وجود از عدم؛ الا بواسطه وجودِ خالقی حکیم✨
✅گرایش به در 🔹خانواده های مسیحی، یهودی و مسلمان کانادادیی می گویند که در مدارس مذهبی بر ارزش هایی که در خانه به فرزندان آموزش داده می شود، تاکید می شود. 🔹 بسیاری از خانواده های کانادایی اینگونه مدارس را به سیستم آموزشی سکولار ترجیح می دهند. خانواده‌های مسلمان، مسیحی و یهودی انتاریویی، به دلایل مختلف مدارس مذهبی خصوصی را انتخاب کرده اند. اما وجه اشتراک این خانواده ها اعتقاد راسخ ایشان به لزوم تداوم شیوه تعلیم و تربیت از خانه به مدرسه می باشد. 🔹عثمان و عایشه ، از جمله مسلمانان ساکن کانادا ، می خواستند فرزند اول شان لابیکا را به مدرسه ابتدایی دولتی در تورنتو بفرستند اما پا معرفی شدن برنامه جدید آموزش جنسی در مدارس دولتی از سوی دولت لیبرال، از تصمیم خود منصرف شدند و دخترشان را در کلاس اول ابتدایی در مدرسه احمدیه در میسی ساگا ثبت نام کردند. خانم شاهد می گوید: <فکر نمی کردیم که برای فرزندان مان آموختن بعضی چیزها مناسب باشد.> آقای شاهد ک نیز می گوید که صرفنظر از اعتقادات مذهبی، برای یک کودک زود است که با بعضی مفاهیم آشنا بشود. ما ترجیح می دهیم دخترهایمان لابیکا ۷ و لابینا ۳ ساله، در سن بلوغ آموزش جنسی دریافت کنند.> خانواده های مسلمان بابت ثبت نام فرزندان خود در مدرسه احمدیه سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دلار می پردازند. 🔹در انتاریو، هیچ مدرسه مذهبی خصوصی ( به جز مدارس کاتولیک)، بودجه دولتی دریافت نمی کنند./ایران جوان @Feraghvaadyan
🚸مدارس مذهبی، کمپ‌های 🎓 سالیان سال است، آغاز با بازگشایی مدارس گره خورده و هر یک تداعی‌گر دیگری است. به این مناسبت مسئله انجمن‌حجتیه در کشور را در اختصاصی روشنا با که از کودکی در این فضا رشد یافته و هم‌اکنون نیز در مدارسی با حضور مشغول به تدریس است، بررسی می‌کنیم. 🎤 ❓کمی از محتوای آموزشی‌شان کمی صحبت کنید، چه الگوهایی را برای دانش‌آموزان معرفی می‌کنند؟ 👤بیشتر پردازش‌هایشان روی داستان ائمه(ع) است. اگر درسی در مورد شهدای باشد، معلم خیلی سریع از آن می‌گذرد و این مقوله‌ها اصلاً تقویت نمی‌شود اما روی هر چیزی که خودشان بخواهند، مدت‌ها هم می‌توانند بحث کنند. انجمن این فکر را در ذهن ایجاد می‌کند که نباید به حکومت کاری داشت. نکته‌ای که بد نیست بگویم این است که من نشنیدم از این گروه، کسی از مستضعفان دستگیری خاصی بکند. شاید مثلاً در برگزار کردن مناسبات مذهبی، فعال باشند اما برنامه‌ای برای کمک به نیازمندان ندارند چون نسبت به همه می‌شوند. ❓چه فوق برنامه‌هایی در این مدارس ارائه می‌شود؟ (اعم از محصولات فرهنگی، سی‌دی، کتاب، جزوه و...) 👤این مدارس عموماً از یک سنی به بعد، بچه‌ها را به جلسات اعتقادی هدایت می‌کنند، مجالسی که هر روز در خانه یک نفر است. ببینید آن‌ها چه‌طور برنامه‌ریزی دقیقی دارند. مثلاً، فرزند من از اول دبستان در یک مدرسه بوده و خانواده اکثر هم‌کلاسی‌هایش را می‌شناسم که چقدر مذهبی هستند. این بچه‌ها 10 سال با یکدیگرند، حالا بعد از 10 سال، این افراد شناخته‌شده می‌خواهند بین خودشان دورهمی اعتقادی بگذارند. معلوم است پدر و مادرها هم هیچ ممانعتی برای رفتن فرزندشان به این مجالس مذهبی به عمل نمی‌آورند. بنابراین، این‌گونه رفت و آمدها راحت صورت می‌گیرد. در این رفت و آمدها جزواتی هم رد و بدل می‌شود. این جزوه‌ها بسیار جذابند و فرد یک صفحه‌اش را که می‌خواند به ادامه دادن ترغیب می‌شود. به صورت اصولی هم شروع می‌کنند. مثلاً اولین جزوه‌ای که می‌دهند، پنج صفحه آ5 است، بعد می‌شود شش صفحه، دو سال بعد هشت صفحه و به همین ترتیب صفحات بیشتر و بزرگ‌تر می‌شود و فرد همه آن‌ها را می‌خواند. اگر بررسی کنید انجمن، یکی از گروه‌هایی است که آمار مطالعه بسیار بالایی دارد. چون فن خواندن را هم می‌دانند. ❓عمدتاً دبیران چه دروسی، انجمنی هستند؟ 👤«هدیه‌های آسمانی» (که همان دینی و قرآن است)، ادبیات و اجتماعی. این‌ها درس‌هایی است که به راحتی می‌توان از طریق آن، بستر را برای ورود به انجمن، آماده کرد. @Feraghvaadyan
✅حس مشترک با ↙️«محمد عیدی»، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان اظهار کرد: هیچ‌گاه بین ایرانیان و ارامنه احساس ناهمگونی نبوده‌ تا جایی‌که در ارمنستان کتاب‌های ادبی مفاخر بزرگ ایرانی مانند شاهنامه فردوسی، اشعار حافظ، سعدی، مولوی و حتی قابوس نامه ترجمه شده‌‌است. 🔗وی افزود: هنرمندان مسیحی ارمنی در دوره‌های مختلف تاریخی در فرهنگ و هنر بخش‌هایی از ایران تأثیگذار بوده‌اند. 📍عیدی تأکید کرد: مردم ایران با همشهریان ارمنی، دارای حس مشترک هستند و در فراز و نشیب‌های تاریخی در کنار یکدیگر بوده‌اند، شماری از هموطنان ارمنی در جنگ تحمیلی برای دفاع از ایران به شهادت رسیدند. ارامنه اصفهان در زمینه اقتصادی و صنعتی باعث توسعه این شهر شده‌اند و افراد بزرگی مانند استادان هنرمند «نهاپتیان»، «یسایی شاهیجانیان»، «میناسیان» و «قوکاسیان»، از مفاخر هنری اصفهان به شمار می‌آیند./ ایمنا @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺 در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تشکیلات بهائیت تلاش نمود تا نقش ابزاری خود را برای فشار بر کشورمان ایفا کند. در این نشست خانم دیان علائی، نماینده‌ی جامعه‌ی جهانی بهائی در سازمان ملل، در نطق خود مدعی شد: «جامعۀ جهانی بهائی نسبت به تلاش‌های فعالانه و سیستماتیک دولت ایران در جهت نابودی جامعۀ بهائی، بزرگ‌ترین اقلیت دینی غیرمسلمان این کشور، هشدار داده است. هم اکنون حدود ۶۰ بهائی به دلیل اعتقاد خود زندانی هستند... حتی یک خانواده بهائی در ایران از این آزار و اذیت‌ها در امان نبوده است...». 🔹اما در پاسخ به این شوی سیاسی تشکیلات بهائیت می‌بایست چند نکته را متذکر شد: 🔹اول: ادعای بزرگ‌ترین اقلّیت دینی برای بهائیت در ایران، ادعای باطلی است؛ چرا که از طرفی گذاشتن نام دین بر این تشکیلات صحیح نبوده و از طرفی دیگر هیچ آمار جمعیتی، چنین ادعای خیالی را برای پیروان تشکیلات بهائیت تأیید نمی‌کند. 🔹دوم: به اعتراف این گزارش، از جمعیت ادعایی سیصدهزار نفری بهائیان در ایران، تنها 60 نفر در زندان به سر می‌برند؛ حال آن‌که اگر بازداشت بهائیان صرفاً به دلایل عقیدتی می‌بود، می‌بایست سیصدهزار بهائی زندانی می‌داشتیم. 🔹با این حال چگونه می‌توان انتظار داشت که بهائی بودن، باعث جلوگیری از پیگرد قضایی مجرمین در ایران شود؟! 🔹سوم: در شرایطی که آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای تحریم و فشار بیشتر بر مردم ایران، برای توجیه زورگویی و عهدشکنی خود است، تشکیلات بهائیت با سیاه‌نمایی و شوی سیاسی، وظیفه‌ی ابزاری خود را برای توجیه این رفتار ایفا می‌کند./بیداری پلاس @Feraghvaadyan
🔸ژرژیک آبراهامیان، نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به مواضع سرکرده‌های تروریست‌ها در سوریه گفت: حمله موشکی سپاه یک عملیات کوبنده و با هدف مشخص بودو ضرباتی را به طراحان عملیات تروریستی در اهواز وارد کرد. ↙️نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران اظهارداشت: نیروهای امنیتی ما بر حرکت‌ها و برنامه‌های دشمنان علیه ملت ما اشراف کامل دارند و هرگونه عملیات تروریستی بی‌گمان بی‌جواب نمی‌ماند. ➕آبراهامیان خاطرنشان کرد: پیامی که این عملیات داشت بیانگر اقتدار و قدرتی است که جوانان ما به آن دست یافته‌اند و دشمنان ما را در صدها کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهای جغرافیایی مورد هدف قرار دهد. ▪️وی در پایان با تسلیت به بازماندگان خانواده‌های قربانیان حادثه تروریستی اهواز گفت: این اقدامات تروریستی نمی‌تواند در اراده ملت ما خللی ایجاد کند و نیروهای مسلح پاسخ کوبنده و دندان‌شکنی به عامران و عاملان اینگونه اقدامات و تلاش‌ها خواهند داد./ فارس @Feraghvaadyan
🗯 تصور جامعه‌ای که در اکثریت‌اند❗️ 🖌 هرچند به دلیل در اقلّیت بودن شعار سر می‌دهد، اما در واقع پیامبرخوانده‌ی بذر و از غیربهائیان را در دل پیروانش افشانده است. 🖍 همچنان که پیامبرخوانده‌ی بهائی، ملاقات پیروانش با غیربهائیان را ممنوع اعلام کرده است: «با آنان که به خدا و آیاتش کافر شدند (:کسانی که حاضر به پذیرش بهائیت نشدند) نکنید و از مثل آن‌ها دوری کنید».[1] 🖍 و یا آن‌جا که گفته است: «بر هر نفسی لازم است که از انفس خبیثه مشرکه (:بخوانید ) اجتناب نماید».[2] 🖍 او همچنین دستور به با غیربهائیان داده است: «إنقَطع عَن الَّذین أشرَکوا و کانوا مِن الخاسرین [3]؛ با آنان که مشرک و زیان‌کار شدند (:بخوانید غیربهائیان)، قطع رابطه کن». ♻️ آری؛ جامعه‌ای که بهائیان در اکثریت باشند، غیربهائیان مورد تحریم همه‌جانبه و بایکوت قرار خواهند گرفت و شعارهای تبلیغاتی و ظاهرسازی دیگر در آن‌جا معنایی نخواهد داشت. 📌 البته بهائیت در عمل نشان داده حتی اقلّیت نیز نتوانسته عاملی برای طلبیش شود و با حکم به روی‌گردانان از خود [4]، سیاست همه‌جانبه را در خصوص آنان پیش می‌گیرد. ♻️ با این حال آموزه‌ی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با پیروان جمیع ادیان در این فرقه [5]، بیشتر به شعاری توخالی شباهت دارد. @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📓[1]. «لا تُعاشروا معَ الَّذین هم کفروا بالله و آیاته ثم اجتنبوا عن مثل هولاء»: اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج 8، ص 39. 📓[2]. همان. 📕[3]. حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه، ص 90. 📙[4]. ر.ک: شوقی افندی، توقيعات مبارکه، ج 4، ص 95-94. 📘[5]. ر.ک: احمد یزدانی، نظری اجمالی در دیانت بهائی، ص 51.
🔴 چاپ کتاب در ایران ۳۸۰ ساله شد 🔹 برگزاری «سیصد و هشتادمین سالگرد چاپ نخستین کتاب در ایران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت
روشنگر مدیا
🔴 چاپ کتاب در ایران ۳۸۰ ساله شد 🔹 برگزاری «سیصد و هشتادمین سالگرد چاپ نخستین کتاب در ایران» در نمایش
🔹 مراسمی به مناسبت «سیصد و هشتادمین سالگرد چاپ نخستین کتاب در ایران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت و با حضور سفیر ایران برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان و شورای خلیفه‌گری ارامنه جنوب ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نشستی را برگزار می‌کنند. بر اساس این گزارش، این نشست چهارشنبه ۱۰ اکتبر تحت عنوان «سیصدوهشتادمین سالگرد چاپ نخستین کتاب در ایران» برگزار خواهد شد. طبق آنچه اعلام شده غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت میزبان این نشست خواهد بود و ماجدی سفیر ایران در آلمان سخنران این مراسم است؛ ضمن اینکه پیام شورای خلیفه‌گری ارامنه جنوب ایران قرائت خواهد شد. در این مراسم ناشران حاضر در این عرصه بین‌المللی شرکت خواهند کرد و مقامات نمایشگاه مذکور نیز حضور خواهند داشت. این خبر اضافه می‌کند، رونمایی از صفحه اول اثری که در سال ۱۶۳۸ در ایران برای اولین بار با ماشین چاپی در چاپخانه وانک در جلفا منتشر شده و اصل آن در موزه انگلیس نگهداری می‌شود، از جمله برنامه‌هاست. اهمیت رونمایی این اثر از آن جهت است که این ماشین چاپ الگوبرداری شده از دستگاه گوتنبرگ نبوده، بلکه دستگاهی ابداعی است. این کتاب ادعیه مذهبی ارامنه اصفهان است که نسخه‌ای از آن در ایران وجود ندارد. در فضایی که تصویر درستی از ایران در رسانه‌های غربی منعکس نمی‌شود، این رونمایی حائز اهمیت است؛ چرا که نشان‌دهنده تعامل میان ارامنه با مسلمانان ایران بوده که یک هموطن ارمنی توانسته این کتاب را چاپ کند./آراکس @Feraghvaadyan
✅سقف کلیسایی که دزدیده شد 🔸دزدها سقف آهنی یک کلیسای تاریخی را در بریتانیا به وزن ۲۰ تُن، ربودند. این کلیسای قدیمی در روستای هوتون کانکوئست، واقع در مرکز بریتانیا، قرار دارد و متعلق به قرن ۱۴ میلادی است. سرایداران هنگامی متوجه این دزدی شدند که آفتاب از سقف کلیسا به داخل ساختمان تابید. خسارت این دزدی حدود ۱۰۰ هزار پوند (۱۱۳ هزار یورو) برآورد می‌شود. به‌گفته یک افسر پلیس مجرمان می‌بایست روزها با وسیله نقلیه بزرگ، و راه‌اندازی داربست و نردبان بلند سقف کلیسا را دزدیده باشند🔸 @religions @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📜مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای از مسئولان استان فارس درخواست کردند که ضمن رعایت حقوق شهروندی با فرقه ضاله برخورد جدی شود. ↙️متن اطلاعیه به این شرح است: «استان فارس با سابقه تاریخی و تمدنی بزرگ ایران ــ اسلامی و شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام در حراست و حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام و با تقدیم 15 هزار شهید لاله‌گون پیشقدم بوده است. مردم ولایتمدار فارس و شیراز در مبارزه با استعمار بریتانیا و فرقه ضاله بهائیت پیشتاز بوده‌اند. مردم شریف فارس در کمال افتخار و احترام در طول تاریخ با تمام اقلیت‌های مذهبی و ادیان توحیدی زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند. مجمع نمایندگان استان فارس همراه با مردم ولایتمدار استان همواره از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی امام و رهبری دفاع نموده و رژیم جنایتکار کودک‌کش و اشغالگر اسرائیل را دشمن درجه یک بشریت می‌دانیم و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم با رعایت حقوق شهروندی و آحاد ملت بزرگ ایران در چارچوب قانون اساسی به فرقه‌های ضاله و شیطانی و فرقه بهائیت که با پشتیبانی و حمایت انگلیس تأسیس شده و حامیان آنها اجازه توطئه و جولان ندهند و با قاطعیت با مقصران و توطئه‌گران مقابله نمایند. از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهیم با انسجام و اتحاد با خدمت‌رسانی جهادی و انقلابی از آرمان‌های امام و انقلاب دفاع نمایند»./تسنیم @Feraghvaadyan
🚸مدارس مذهبی، کمپ‌های 🎓 سالیان سال است، آغاز با بازگشایی مدارس گره خورده و هر یک تداعی‌گر دیگری است. به این مناسبت مسئله انجمن‌حجتیه در کشور را در اختصاصی روشنا با که از کودکی در این فضا رشد یافته و هم‌اکنون نیز در مدارسی با حضور مشغول به تدریس است، بررسی می‌کنیم. ❓به نظر شما چند درصد از دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، در نهایت اهداف انجمن را محقق ساخته یا حتی جزء بدنه آن می‌شوند؟ 👤فکر می‌کنم اکثر بچه‌های دبیرستانی‌شان، در جلسات و دوره‌های انجمن شرکت می‌کنند. بعضاً می‌بینم در یک هفته 20 جلسه در مناطق مختلف تهران (قلهک، پاسداران، هروی، شمس‌آباد و...) گذاشتند. بدون اینکه جلسه‌ای برای نقد انجمن وجود داشته باشد و همین دانش‌آموزان با جنبه‌های دیگر انجمن هم آشنا شوند. ❓شما در مدرسه‌ای که به فرمایش خودتان جزء مدارس انجمن بوده تحصیل کردید، آیا انجمنی بودنش برایتان محسوس بود؟ 👤بله، آن موقع ما خودمان هم اطلاعاتمان بیشتر بود. بچه‌های الآن فکرشان درگیر مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و روی این مسائل زمان نمی‌گذارند تا مطالعه کنند. اعتقادات قرص و محکم انجمن‌حجتیه را خیلی از هم‌کلاسی‌های قدیمی‌ام دارند. حدود 70 درصد بچه‌ها در آن گروه ماندند و هنوز هم جلسه می‌گذارند. ❓به نظرتان چه حوزه‌ای باعث شده برخی مدارس مذهبی، رنگ و بوی انجمنی داشته باشند؟ 👤هرچند ضعف متوجه آموزش و پروش هم می‌شود اما به طور کلی آموزش و پرورش خیلی نمی‌تواند این موارد را رصد و کنترل کند. این برنامه‌ها اعتقادی است. کسانی که روی برنامه‌های اعتقادی کار می‌کنند، باید این مسائل را پایه‌ریزی و نیروهای توانا تربیت کنند. انجمن، نیروهای حرفه‌ای زیادی دارد، مثلاً یک مسح پا را تا دو ساعت هم می‌توانند توضیح دهند، طوری که بچه با اشتیاق گوش کند و از جایش تکان نخورد. حالا شما برو در یک محیط انقلابی بگو داستان‌های شهدا و انقلاب را مثلاً در مسجد تعریف کنند، آن هم مسائلی که واقعاً تأثیرگذارند و جای کار دارند، اما خوب می‌شود. نسبت کمتری از مدارس و معلم‌ها از شهدا یاد می‌کنند. بچه‌ها معلمشان را خیلی دوست دارند، پس خیلی می‌تواند مؤثر باشد، اما چند درصد معلم‌های ما در رابطه با شهید و انقلاب صحبت می‌کنند؟ یک عده که انجمنی‌اند، یک عده دیگر هم کلاً به این مسائل اهمیت نمی‌دهند. @Feraghvaadyan
✍نقدی بر نقد آقای کمالیان پیرامون همایش تصوف, شاخص ها و نقدها
روشنگر مدیا
✍نقدی بر نقد آقای کمالیان پیرامون همایش تصوف, شاخص ها و نقدها
✍نقدی بر نقد آقای کمالیان پیرامون همایش "تصوف, شاخص ها و نقدها" ⁉️علت موج هجمه ها به همایش تصوف چیست؟ 🔹هنوز چند روز تا برگزاری نخستین همایش ملی تصوف, شاخصه ها و نقدها باقی مانده, اما موج عظیمی از هجمه از سوی برخی فرق درویشی و شماری دایه های مهربان تر از مادر علیه این همایش به راه افتاده است. صرف نظر از چرایی این هجمه ها, در اینجا نقدی داریم بر نقد یکی از منتقدان همایش مزبور با عنوان "صدر هنوز میان حوزویان, تنهاست", نوشته آقای محسن کمالیان که در کانال مصطفی تاجرزاده نشر داده شده است. 🔹نویسنده با محور قرار دادن رویه آقای صدر در تبلیغ و برخورد با مسیحیان و سنیان و متصوفه, برگزاری همایش مزبور را برخلاف این منش دانسته و آن را به دور از "جوانمردی" می خواند. 🔹 در باب نوشته نامبرده به چند نکته اشاره می شود, امید که راهگشا باشد: 🔹ایشان که حتی عنوان همایش را "منفی" خوانده اند, بد نیست اولا, کنکاشی در باب لغت "نقد" داشته باشند تا دریابند که نقد در مضمون کلی, عیار چیزی را سنجیدن بر مبنای ویژگی های مثبت و منفی است. یعنی در نقد, هم به شاخص های پسندیده توجه شده و هم نقاط ضعف مورد اشاره قرار می گیرد و نقد صرفا تمرکز بر وجوه منفی و ضعف مقوله مورد بررسی نیست. ثانیا, گویا آقای کمالیان به درستی, عنوان همایش را مورد توجه قرار نداده اند؛ تصوف, شاخص ها , نقدها, عنوان همایش مزبور است که با "تصوف شناسی انتقادی" کاملا تفاوت معنایی و رویکردی دارد. بدیهی است نامگذاری چنین نشست های علمی تخصصی, هدفمند و پس از اندیشه بسیار صورت گرفته که به درستی می توان به تفاوت معنایی دو عنوان اصلی و انتسابی نویسنده پی برد که در اولی, بررسی شاخص ها, پیش از نقدها قرار گرفته و اهدافی پشت آن قرار دارد. 🔹ایشان از رویه و خدمات ارزشمند آقای صدر در امر تبلیغ نام برده و همایش مزبور را به دور از این منش دانسته, اما به این مسیله اشاره نکرده که تصوف _بنا به اذعان آقای صدر_ مستلزم بدعت آفرینی در دین بوده و بسیاری از آداب و مبانی اعتقادی متصوفه و فرق درویشی برآمده از آن, انحراف از مبانی اصیل دین اسلام محسوب می شود. مصادیق, فراوان است؛ عشریه در مقابل خمس, تاسیس خانقاه در برابر مسجد, سرسپردگی و تجسم صورت مرشد در عبادت, تنها برخی از بدعت های انحرافی فرقه نعمت اللهی گنابادی از فرق متصوفه می باشد. با وجود چنین بدعت هایی, آیا می توان آن را همسنگ دین مسیحیت یا مذهب تسنن دانست؟ به نظر می رسد, نحوه مواجهه با هر مقوله نیازمند درک وجوه و ابعاد آن, همچنین بستری است که مقوله مزبور در آن زیست می کند که در مورد اخیر نیز بستر جامعه ایران با جوامع مورد تبلیغ آقای صدر تفاوت دارد. 🔹آقای کمالی از نکته ای مهم در خصوص فرق برآمده از تصوف و جریان تصوف فرقه ای_آگاهانه یا ناآگاهانه_مغفول مانده؛ مروری بر تاریخ تصوف در ایران, نمایانگر تحرکات برخی فرق درویشی است که گاه, خطرات و آسیب هایی را نیز به همراه داشته است و این ها جدای از مقوله انحرافات عقیدتی است. مراد, برخی رویه های سیاسی و تبرج خواهانه فرق مزبور است که از قضا با منش صوفیانه قدیمی, فاصله دارد به طوری که برخی از تحول معنای فقر و درویشی و پیدایی "سلطنت فقر",سخن رانده اند. نمونه متاخر این پدیده, اقدامات طیف افراطی فرقه گنابادی در غایله گلستان هفتم اسفند ۹۶ بود که با رقم زدن حوادث تاسفبار و شهادت سه تن از نیروهای انتظامی, چهره تازه ای از درویشی گری و تصوف فرقه ای را به منصه ظهور گذاشت. بنابراین, با تحول ماهوی معنای تصوف و درویشی گری, باید از رویکرد های تازه ای به این مقوله نگریست. 🔹مسیله دیگر,اشاره به ناجوانمردانه بودن همایش فوق الذکر است چراکه "تصوف در اقلیت" قرار دارد. در اینجا توجه نویسنده محترم را به این حقیقت جلب می کنیم که این جامعه اقلیت, سالهاست با تمام دستگاه درویشی گری خود در کنار سایر شهروندان از تمامی حقوق برخوردار بوده, خانقاه ها, جماعت خانه ها و جم خانه های بسیاری در نقاط مختلف کشور دایر بوده و هست که مراسم درویشی هم اکنون در آنها برگزار می گردد. از طرفی, شمار زیادی از متصوفه در مقام معلم, استاد, دانشجو و... در حال فعالیت فرهنگی هستند. بنابراین, واژه "اقلیت" معادل "محرومیت و محدودیت" نیست. 🔹نکته پایانی اینکه, برگزاری همایشی با رویکرد علمی تخصصی در سطح ملی در باب پدیدارشناسی و بررسی یک مقوله, برآمده از اهمیت و نقش پدیده مذکور بوده و هدف از چنین هم اندیشی های علمی, دستیابی به دانشی به روز در باب مسیله و در نهایت, اتخاذ روشی مناسب برای تعامل و مواجهه با ابعاد مثبت ومنفی آن است. بدیهی است, وقتی تصوف طی زمان با تغییر و تحولات ماهوی و شکلی همراه شده, بررسی این دگرگونی ها, آثار و نتایج آن, آن هم با عنایت به برخی مصادیق اخیر (حوادث پاسداران تهران) و زیان هایش بر جامعه _درویشی و بیرونی_ امری است ضروری. 📚بخش تحلیلی روشنگر