eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✅دیدگاه امام خمینی(ره) در خصوص فرقه‌های 💠امام خمینی(ره) می فرمایند: «آن که خود را مرشد و هادی خلایق می داند و در مسند دستگیری و تصوف قرار گرفته، اصطلاحات این دو دسته (عارف و حکیم) را به سرقت برده و سر و صورتی به متاع بازار خود داده و دل بندگان خدا را از حق، منصرف و مجذوب به خود نموده و آن بیچاره صاف و بی آلایش را به علما و سایر مردم بدبین نموده، برای رواج بازار خود، فهمیده یا نفهمیده، پاره ای از اصطلاحات جاذب را به خورد عوام بیچاره داده و گمان کرده به لفظ « مجذوب علیشاه » یا « محبوب علیشاه »، حال جذبه و حبّ دست می‌دهد.» 💠امام (ره) در ادامه بیان خود می فرماید: «ای طالب دنیا و ای دزد مفاهیم! این کار تو هم اینقدر کبر و افتخار ندارد. بیچاره از تنگی حوصله و کوچکی کله، گاهی خودش هم بازی خورده، خود را دارای مقامی دانسته، حب نفس و دنیا به مفاهیم مسروقه و اضافات و اعتبارات، پیوند شده، یک ولیده ناهنجاری پیدا شده و از انضمام اینها یک معجون عجیبی و اخلوطه غریبه ای فراهم شده و خود را با این همه عیب، مرشد خلایق و هادی نجات امت و دارای سرّ شریعت دانسته؛ بلکه وقاحت را گاهی از حدّ گذرانده، دارای مقام ولایت کلیه دانسته، این نیز از کمی استعداد و قابلیت ، تنگی سینه و ضیق قلب است.» 📙1.شرح چهل حدیث، حدیث چهارم، باب کبر، ص91. @Feraghvaadyan
⭕️تناقض در ✍️پال توئيچل، مؤسس فرقه هنگامی که از تحليل و توضيح ادعاهاي خود درمانده مي شود، با بيان اينکه آموزه‌هاي اک داراي پيچيدگي هستند و تنها معدودي از انسان‌ها آن را درک مي کنند، به فرافکني می‌پردازد. براي مثال، وقتی درباره نحوه کارکرد اک و مزاياي عجيب آن سخن مي‌گويد، از اين ترفند بهره مي‌جويد: «معدود کساني هستند که قادر به فهم و تشخيص نحوه کارکرد اک باشند. حيطه [ آن] اينچنين پر جلال و بي نهايت پهناور است. انتخاب‌شدگان اندکي که به سوي [ آن] مي‌آيند، در مقايسه با ساير طرق معنوي، در واقع سعادتمندترين پيروان به حساب مي‌آيند.»(1) 👤پال توئيچل ادعا مي‌کند که فهم اک و کارکرد آن فقط از عهده انتخاب‌شدگان برمي‌آيد و بقيه مردم از درک آن عاجزند، در حالي‌که با توجه به برخي ادعاها و نيز آموزه هاي اکنکار- به ويژه اصل خوداستادي- آن‌ها مدعي اند تعاليمشان قابل درک براي عموم مردم است. 📚1. توئيچل، پال، شريعت کي سوگماد، ترجمه؟، ج 1، ص 263. @feraghvaadyan
⬜️ فرافکنی تبشیری 🔸یکی از نکاتی که جریان برای مسیحی سازی جوامع با برنامه‌های مدون متمرکز هستند مقوله اعطای است و در سال‌های گذشته با وعده پناهندگی به افراد بویژه در ایران اقدام به جذب کرده اند اما با این وجود معتقدند که این اقدام توسط انها صورت نمی‌گیرد. ◽️سوال این جاست اگر جریان با وعده پناهندگی افراد را مسیحی نمی‌کند پس چرا در کانال‌های جریان تبشیری اخبار پناهندگان در سرخط اخبار انها قرار دارد؟ @feraghvaadyan
✅ کرونا و بازگشت به دین ◽️«حتّی اگر این حرفِ آگوست کُنت، فیلسوف و جامعه‌شناس فرانسوی، که “خدا در فاصله‌ی میان خواست و ابزارِ انسان‌ها پیدا می‌شود” و یا ” دین در جایی میانِ آگاهی و واقعیّت جوانه می‌زند” را درست بدانیم، کرونا نشان داد که بر خلاف پیش‌بینی او و برخی دیگر از هواداران نظریه‌های‌ ، انسان مدرن از دین بی‌نیاز نیست و علمِ تجربی نمی‌تواند جای خدا را بگیرد.کرونا دست‌های زمینی‌ترین آدم‌ها را نیز رو به آسمان کرد و نیایش را روی میز درمان گذاشت و نشان داد که دین هنوز هم آخرین پناهِ انسان، حتّی در روزگار مدرن است. ◻️ این روز‌ها از تا ترامپ و از مرجع تقلید شیعه تا رئیسِ خاخام‌های و مانک‌های بودایی برای رهایی جهان از بیماری کرونا دعا می‌خوانند. 👈حتّی فرهنگ‌هایی که خدا در آن‌ها “مرده بود” هم فهمیدند که علمی‌ترین مسائل هم ممکن است روزی به دینی‌ترین آن‌ها تبدیل شوند. ♦️کروناویروس را از “تجربه‌های حاشیه‌ای” به تجربه‌های معمول و معنادار روزانه تبدیل کرد.این بیماری به جامعه‌ی مدرن نشان داد که “بسیاری از دین‌پژوهان درباره‌ی میزان سکولاریزاسیون و نیز برگشت‌ناپذیری دین به جهان انسان‌ها، دچار زیاده‌روی شده‌اند و دنیای جدید به اندازه‌ی جهان سنّت تجربه‌های دینی را نیاز دارد” (پیتر برگر)؛ اگر چه این دین‌داری ممکن است به معنای پیروی از نهاد دین و پذیرش وجه تاریخی دین نباشد.»(۱) ۱.یادداشتی از مهراب صادق‌نیا استاد فرق و ادیان @feraghvaadyan
🔰مخالفت با نهضت امام خمینی(ره) ✍️«انجمنی‌ها توجیه سیاست‌گریزی و سیاست زادیی خود را تأسی از عنوان می‌کنند. آنان چگونه هنوز در پیچ و خم دفاع از سابقه‌ دلدادگی خود، به توجیه سیاست‌زدایی از فعالیت انجمن پرداخته و آن را به مثابه «احسن اعمال» برای دیگران به نمایش گذاشته‌اند؟! یعنی با اینکه خود، معترف می‌باشند هرکس می‌خواسته به نهضت امام خمینی (ره) بپیوندد، مجبور بوده چارچوب انجمن را برای فعالیت سیاسی بشکند، و با آن متارکه‌ مطلق برقرار سازد، اما چیزی به نام تقیه‌ مشروع بر رفتار انجمن با دستگاه سیاسی، تطبیق می‌نمایند و داد سخن در این‌باره را به انتها می‌رسانند که این یک تکلیف دینی با توجه به اقتضای زمان بوده‌؛ یعنی درست در همان زمان که امام‌خمینی (ره) فریاد می‌زد، «هرکس فریاد نزند گنهکار است»، خاموشی سیاسی انجمن‌حجتیه عین دستور شریعت به تقیه و بسی مشروع است و مقبول!»(1) 📂۱.ارشادی نیا، محمدرضا، تقیه سیاسی، فصلنامه روشنا،شماره 82. @Feraghvaadyan
📌شاخص‌های عرفان‌های کاذب(3) 💠نفی تقلید از عالمان شایسته دینی ✍️تحقیر علم و دانش حقیقی و منبعث از منابع و متون اصیل دینی و استفاده شده ازعالمان و فقهای شایسته، از ویژگی های برخی عرفانی است. آن‌ها می خواهند مریدان و طرفداران خود را از علما و فقها دور کرده و در دام خود گرفتار کنند. عرفان‌های انحرافی گاه سخن از خودشناسی حتی خلوص و خودسازی می زنند و علم و دانش و فقه را حجاب حقیقت اعلام می کنند. این در حالی است که آیات قرآن و دهها روایت، مسلمین و مؤمنین را به علم‌آموزی تحت هر شرایطی توصیه می کنند. آنچه مسلم است هیچ امری حتی عبادت، ریاضت، خلوص، چله نشینی و ... نمی تواند جای علم آموزی صحیح را نزد عالمان و فقهای اصیل دینی بگیرد. هر کس که به تحقیر علم و تفقه در دین پرداخت و علما و فقها را تحقیر کرد، به خطا رفته و اگر ادعای دارد، در پی تحمیق مریدان خود و به انحراف کشاندن آن‌هاست. 🔸نفی از مجتهدین و فقهای جامع الشرایط یا توصیه به تقلید از فردی که شایستگی علمی و اخلاقی ندارد، در اغلب که ادعای دینی و اسلامی بودن نیز دارند مشاهده می شود، در حالی که به حکم عقل و شرع وقتی کسی خود به مرحله اجتهاد نرسیده، باید در امور دینی و عقیدتی خود به تقلید و تبعیت از دین شناسان و فقهای واجد شرایط بپردازد. جالب آنکه، برخی فرقه های انحرافی در عین حال که به نفی تقلید از عالمان دینی و فقهای جامع‌الشرایط می پردازند، در عین حال مریدان خود را به سرسپردگی بی چون و چرا به رهبر و توصیه می‌کنند. @feraghvaadyan
🔺همسویی با ✍️از آنجا که اغلب عرفان‌واره‌ها و فرق انحرافی از حمایت‌های مالی و تبلیغاتی دولت های استعماری غربی برخوردارند و منافع این دولت‌ها در ایجاد و پرورش چنین فرقه هایی است، سرکردگان و پیروان این فرقه ها با چنین دولت هایی مخالف نبوده و بعضا از آن‌ها تمجید و ستایش نیز می کنند. جدایی دین از سیاست، شعار بسیاری از فرقه های انحرافی است و این در راستای حمایت از منافع استعمارگرانی صورت می گیرد که دین را در تعارض با منافع و چپاول‌های خود می بینند. @feraghvaadyan
💠«اسلام منهای روحانیت» 🔰رویکرد انجمن به روحانیت ✍اگرچه «شیخ محمود حلبی»(مؤسس انجمن)، روحانی و سخنران شناخته‌شده‌ای بود، لیکن اندیشه‌ای خاص در انجمن قوت گرفت مبنی بر اینکه: مبادا برای مناظره و بحث با اقدام کنند؛ چون در صورت انجام مناظره و شکست، این امر برای جامعه روحانیت، بد و ناخوشایند خواهدبود و اساساً جایگاه را والاتر از مباحثه با بهائیان می‌دیدند، لذا از نظر ایشان، مهندسان و دکترها برای این کار بهترند. بر این اساس روحانیان، جایگاه برجسته‌ای در انجمن نداشتند، حتی غالب سخنرانان امروزی نیز غیر روحانی هستند. جالب توجه است که برخی نویسندگان در دسته‌بندی احزاب و جریان‌های سیاسی-مذهبی ایران، نام انجمن را جزء «جریان‌های اسلام منهای روحانیت» ذکر کرده‌‌اند. @Feraghvaadyan
✝️«کرونا ویروس» و هیجان‌زدگی اوانجلیک‌ها ✍🏻با شیوع فراگیر بیماری کووید -19 در سراسر جهان و به‌ویژه افزایش یمار قربانیان در غرب و امریکا، پیروان فرقه افراطی اوانجلیسم، بیش از سایر جریان‌های مذهبی به تکاپو افتاده و نظریه‌هایی خاص ارائه دادند. 👈🏻با توجه به مبانی اعتقادی این جریان در خصوص آخرالزمان و شمردن نشانه‌هایی برای بروز‌آن، بسیاری از طرفداران و عناصر اوانجلیک –که اغلب در امریکا تمرکز دارند- کروناویروس را یکی از نشانه‌های آخرالزمان و ظهور منجی مورد نظر خود موسوم به «ماشیح» دانسته‌اند. «وضعیت موجود برای بسیاری از پیروان کلیساهای اونجلیکال، نشانه و بلکه بشارت‌دهنده نزدیکی فرود آمدن عیسی مسیح است که جهان جدیدی خواهد ساخت و با کمال تعجب، بسیاری از آن‌ها از چنین پیشامدی خوشحال بودند، البته تا قبل از آنکه این موج، امریکا را درنوردد.»(1) 🔹البته در این میان، گروهی دیگر می‌گویند این از علائم آخرالزمان نیست، چراکه معتقدند هفت‌سال قبل از نزول عیسی (ع)، خداوند مؤمنان واقعی را (یک‌صد و چهل و چهار هزار نفر) به‌سوی خود «می‌رباید» و به آسمان می‌برد! و چون این امر رخ نداده، کرونا نشانه آخرالزمان نیست...چنین اعتقاداتی در حال حاضر، خاص اونجلیکال‌هاست. جالب اینکه چند سال قبل بیماری «ابولا» شایع شد و آقای جان هاگی (از شخصیت‌های معروف اونجلیکال) این بیماری را مجازات خداوند به دلیل سیاست «غیردوستانه» اوباما نسبت به اسرائیل عنوان کرد. به هنگام شیوع ایدز و انفجار برج‌های دوقلو در ۲۰۰۱ هم برخی از آنان همین نوع مطالب را بیان کردند و اخیراً برخی از کشیشان اونجلیکال گفتند کرونا نشان‌دهنده مقدمات ظهور عیسی‌مسیح است. یکی از وزرای –حاخام- اسرائیلی نیز درباره کرونا در کنست، گفته بود که نشانه ظهور مسیح است... واقعیت این است که این بیماری به‌صورت غیرمستقیم به‌نوعی هیجان‌زدگی اوانجلیکال‌ها منجر شده. »(2) 🔹با توجه به نفوذ عیان جریان اوانجلیکال در سیاست و سیاستمداران ایالات‌متحده، چالش کرونا بیش از پیش بر دامنه و عمق این نفوذ مادی و معنوی افزوده و نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های ملی و فراملی آن ایفا می‌کند که می‌تواند بر معادلات جهانی، تأثیرگذار باشد. کرونا بار دیگر، بر ارتباط مستقیم مذهب و سیاست در امریکا، صحه گذاشت؛ امری مغایر با قانون اساسی این کشور. 📚پی‌نوشت: 1.کرونا و بحث‌های آخرالزمانی در جهان، گفتگو با محمد مسجدجامعی، دین‌آنلاین، 11 فروردین‌ماه 1399. 2.همان. 3. متمم اول قانون اساسی امریکا بر جدایی نهاد دولت از مذهب تأکید دارد. @Feraghvaadyan
✅یهودیان افراطی قرنطینه را نقض میکنند 🔸به گزارش یورونیوز گروهی از یهودیان افراطی مانع اجرای برنامه‌های محدودکننده برای مهار کرونا هستند. مأموران پلیس ضد شورش اسرائیل در روزهای اخیر با مواردی از تجمعات یهودیان ارتدوکس برای تشییع جنازه یا مراسم مذهبی و نیز تجمع‌های اعتراضی برخورد کرده و با مقاومت گاه به گاه افراد مواجه شده‌اند. روز دوشنبه در یکی از محله‌های بیت المقدس به نام «مئه شعاریم» که بنیادگرایان یهودی در آن سکونت دارند، گروهی از افراد در اعتراض به تصمیم وزارت بهداشت برای وضع محدودیت‌های کرونایی تجمع کردند و پلیس برای متفرق کردن آنها به نارنجک صوتی متوسل شد. هنگامی که مأموران تلاش داشتند برخی افراد معترض را کشان‌کشان از محل دور کنند، مردم حاضر در محل فریاد می‌زدند:« نازی‌ها». پلیس اسرائیل همچنین با استفاده از بالگرد و پهپاد پیام «در خانه بمانید» در سطح شهرها منتشر کرده و افراد متخلف از مقررات قرنطینه را جریمه می‌کنند. مقامات اسرائیلی از شیوع کرونا در اجتماعات مذهبی یهودیان بنیادگرا که «حریدی» نامیده می‌شوند هراس زیادی دارند زیرا بسیاری از این افراد در محله‌های فقیر و دارای امکانات اندک زندگی می‌کنند و مستعد سرایت بیماری هستند. علاوه بر این مراسم مذهبی مختلف نزد این گروه از یهودیان به شکل ویژه‌ای برگزار می‌شود به طوری که در مواقع عادی در قالب گروه‌های بزرگ در کنیسه‌ها و جاهای دیگر نمازها و دعاهای سه روزه برگزار می‌کنند🔸 @Feraghvaadyan
⬜️ فرخ رو پارسا اولین وزیر زن بهائی در عصر پهلوی 🔹حضور فرخ‌رو پارسای به عنوان یک فرد در مقام‌های عالی آموزش و پرورش موجب اعلام نارضایتی‌هایی شد. بر طبق گزارش ساواک، انتصاب وی به معاونت وزارت آموزش و پرورش انعکاسی بدی در بین فرهنگیان و مجامع مذهبی داشته است: ♦️«انتخاب خانم دکتر فرخ‌رو پارسا به معاونت آموزش و پرورش که منتسب به بهائی بودن و از آن می‌باشد، انعکاس بسیار بدی در بین فرهنگیان باسابقه داشته و آنها را که عمری به درستی و پاکی خدمت کرده‌اند مأیوس نموده و نیز انعکاس این عمل در بین روحانیون و افراد مذهبی با اعتراض مواجه شد و آنها را عصبانی نموده است.» @feraghvaadyan
⭕ کرونا اثبات کرد خدا فقط «خدای رخنه پوش» نیست 🔹انسان و جهان پس از انقلاب صنعتی، گرفتار غرور شد؛ به طوری که به تدریج دانش جای خدا را گرفت. نیوتن (۱۶۴۳-۱۷۲۷م) که خود فرد دینداری بود و از طرفی در پیش بردن دانش بشری نقش برجسته ای داشت، نام خدا را خدای رخنه پوش نهاد. به این معنی که هر جا دانش کارساز بود و پاسخگوی نیاز بشر، دیگر جای خدا نبود. فقط هر جا علم کارگر نبود، به تو ّسل می جوئیم. از این رو، خداوند، خدای رخنه پوش نام گرفت. هر چه دانش تجربی بشری پیش می رفت، جای این خدای رخنه پوش، تنگ تر می شد. ◽دیدگاه آگوست کنت، مزید بر علت گردید و موجبات از هستی و انسان را فراهم ساخت. کنت بر این باور نادرست بود که سرگرم شدن به مفاهیمی همچون خدا، انسان را گرفتار رکود علمی کرده است. او با تقسیم ادوار گذشته تاریخ بشر به سه دوره رّبانی، فلسفی و علمی، دوران جدید را دوره علم و دین این دوران را دین انسانیت نام نهاد. انسانیتی که فقط بر محور دانش تجربی حرکت می کرد و علوم انسانی نیز با همین روش اعتبارسنجی می شدند. 👈امروز داستان همان داستان فراموشی خدا و غرور علمی بشر است. کرونا موجب شد نه تنها از جوامع سنتی که از سکولارترین جوامع بشری صدای تضرع و مناجات برخیزد. کرونا بار دیگر اثبات کرد و دانش دو بال برای پرواز بشرند که هر یک بدون دیگری ره بجایی نمی برد. یادداشت دکترعلی غلامی استاد گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان @feraghvaadyan
تأثیر ادیان در بحران جهانی شیوع کرونا ✅ روشنگر به نقل از ادیان نیوز/اخیراً «جان اوپال»، استاد آمریکایی دانشکده تاریخ و مطالعات کلاسیک در دانشگاه «مک گیل» کانادا در مقاله‌ای در روزنامه گلوب اند میل نوشت: من در کانادا در شهر مونترال زندگی می‌کنم که اصول جدایی دین از جامعه در آن شدیداً رعایت می‌شود. تنها نشانه دینی که در اطراف خود می‌بینم زنان و محجبه‌ای هستند که قوانین استانی، حضور آنها را در مدارس و ادارات دولتی منع کرده است. ✅ وی افزود: من و همسرم، فرزندان خود را بر اساس انسانیت و صداقت پرورش می‌دهیم نه اصول دینی. با این حال در شرایط کنونی که بحران کرونا جهان را فرا گرفته است احساس می‌کنم تنها با و نیایش آرامش پیدا می‌کنم. ◽با آنکه هزاران مراسم دینی در سرتاسر جهان به خاطر شیوع کرونا لغو شده است اما رهبران  مختلف مرتباً با دعا و سخنان دینی می‌کوشند به پیروان خود آرامش ببخشند و از آنان در برابر اضطراب و استرس ناشی از این بیماری حمایت کنند. به‌تازگی پاپ از پیروان خود خواست تا برای افرادی که بخش خدمات عمومی در رم را فعال نگهداشته‌اند، دعا کنند. 🔽 بسیاری از همچنان به ارائه خدمات خیریه از جمله اهدای تجهیزات پزشکی به جوامع محروم ادامه می‌دهند و رهبران دینی در مورد گروه‌های آسیب‌پذیر ابراز نگرانی کرده‌اند. مؤسسات خیریه کاتولیک در ایتالیا هنوز آشپزخانه‌های پخت سوپ برای افراد فقیر را با رعایت ملاحظات بهداشتی، فعال نگه داشته‌اند و سازمان‌های یهودی در ایالت کالیفرنیا در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خانواده‌های کم درآمد، پناهندگان و سالمندان هستند. @feraghvaadyan
⭕ مخالفت جریان‌های فرقه‌ای با شریعت ⬜ یکی از آموزه‌ها و تعالیمی که برخی از فرقه‌ها از آن برای جذب پیروان بیشتر استفاده می‌کنند، مخالفت با ادیان الهی و است و تنها راه سیدن به معنویت، حقیقت و کمال را پیروی از فرقه خود عنوان می‌کنند. از این‌رو، برخی افراد سست‌ایمان و ساده لوح که به دنبال یک راه آسان برای ارضای میل کمال‌خواهی درونی خویش هستند، به این فرقه‌ها جذب می‌شوند. مخالفت با ادیان در اندیشه و اکنکار به وضوح دیده می‌شود. ♦مثلاً، پال توئیچل رهبر فرقه مى‌گوید: «تو مى توانى در مقابل همه خدایانى که نام آن‌ها در کتاب‌هاست، به دعا و نماز بنشینى، لیکن آن‌ها صداى تو را نخواهند شنید، مى‌توانى از همه مذاهب موجود، طلب یارى کنى، اما هیچ نصیبت نخواهد شد. این، همچنان یک واقعیت قاطع بر جا مى‌ماند که هیچ فردى تا به حال نتوانسته و در آینده نیز نخواهد توانست از مصائب این زندگى و تردید در خصوص زندگى‌هاى بعدى بگریزد، مگر این سعادت را بیابد که با یک استاد حق (مکتب اکنکار) دیدار کند.»(1) 📚1. توئیچل، پال، سرزمین هاى دور، مترجم؟، انتشارات، سال نشر، ص ص 235. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔚خرافه در مشی اوانجلیست‌ها ❎ کشیش که پیشتر از مردم خواسته بود تا دست خود را بر تلویزیون قرار دهند تا کرونا را درمان کند، این بار مدعی شد با فوت به دستور داد برای همیشه از بین برود. @feraghvaadyan
⭕ شبکه کاتولیک‌های جهان برای صلح خواستار کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد ✅روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ شبکه برای صلح (پاکس کریستی) در نامه سرگشاده‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواست تا در سیاست های تحریمی خود علیه کشورهای خاورمیانه، از جمله ایران تجدید نظر کند... ‌‌◽ بروز اپیدمی این جنبش بین المللی کاتولیک برای صلح را بر آن داشته است تا از رئیس جمهوری آمریكا بخواهد "تحریم هایی را كه تأثیرات بسیار منفی بر مردم غیرنظامی این کشورها دارد، به حالت تعلیق درآورد، یا کاهش دهد و همچنین محدودیت هایی را که مانع از پاسخ لازم دولت های این کشورها برای مبارزه با اپیدمی کرونا می شود، بر طرف کند." "پاکس کریستی" به ویژه به تحریم های مالی اشاره می کند که واردات مواد و تجهیزات پزشکی را مسدود کرده است @feraghvaadyan
❎ فرار روبه جلوی آتئیست‌ها 🔹ویروس توجه تمام بشر به قدرتی فراتر از علم جلب کرد و بار دیگر عیان شد که اراده خداوند فراتر از هر علم و اگاهی است و به نوعی جواب دندان‌شکنی برای ناخدایاوران و مدعیان علم بود. اما که این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند از ترس توجه دوباره انسان به معبود بی همتای خود با ارائه مطالب سخیف سعی در فرافکنی و فرار رو به جلو دارند. @feraghvaadyan
❎ چکیده مشی انجمن حجتیه در دوران غیبت ◽ درصددند در سایه‌ انتظار مقدس با عافیت‌طلبی دست به سکوت زنند و صرفاً در سوز و گداز فراق، ناله‌های اشتیاق بسرایند، جانبداری گفتاری از فرهنگ انتظار را تا جایی که عافیت اقتضا کنند، سرلوحه خود سازند، هیچ تکلیفی را بر جامعه‌ ایمانی، به‌ویژه عالمان دینی و رهبران فکری در عصر غیبت، متوجه ندانند که خود را به رنج اداره جامعه و پیشبرد آن به سوی اصلاح مشغول دارند و تکلیف را خلاف این بدانند. 🔽 آن‌ها مسئولیت را فقط مرثیه‌خوانی برای غیبت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) دانسته و سرلوحه کتاب و دفتر را صرفاً با استمداد از حضرتش، زیبنده ساخته، و با گفتن یا نوشتن یک (یا بقیةالله ادرکنی) بر گوشه نوشتارهای خود، رسالت خود را در عصر انتظار به انجام رسانده، و از طرفی با این کار مصلحت‌جویانه، فهم و درک مخاطب را ربوده، فرصت چون و چرا درباره مدعیانش را از آنان می‌زدایند اما در عمل، هیچ توشه‌ جامعه‌سازی برای ظهور حضرت فراهم نساخته و در آشیانه‌ عافیت آرمیده، و با نیات ساده‌لوحانه، دست مسالمت به زمامداران و خونخواران طاغوتی دراز نمایند. @feraghvaadyan
🔹توزیع بسته‌های بهداشتی میان بیماران مبتلا به کرونا توسط انجمن یزد 🔸 ضدعفونی کردن و محله ارامنه اصفهان توسط طلاب و گروه‌های جهادی ◾برگزاری مراسم‌های مذهبی بصورت آنلاین در نقاط مختلف جهان به دلیل شیوع بیماری کرونا ♦شبکه جهان جهت صلح خواستار کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد @feraghvaadyan
⬜ تصویری که به مذاق تبشیری‌ها خوش نیامد 🔽در روزهای گذشته تصاویری از ضدعفونی کردن و محله ارامنه در اصفهان توسط طلاب و گروه‌های جهادی در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت که نشان می‌دهد مردم ایران فارغ از هر اعتقاد و در بزنگاه‌ها پشت هم خواهند بود و همین اتحاد و نوعدوستی رمز موفقیت ایرانیان بوده‌است. 🔸اما این نوع رفتار و بازتاب آن به مذاق اصلأ خوش نیامد چرا که انسان درصدد ایجاد شکاف بین مسیحی و مسلمان برای اهداف سیاسی خود هستند. پیشتر نیز رسانه‌های تبشیری اینگونه رفتارها را «نمایش حکومتی» خوانده بود. @feraghvaadyan
شبهه در خصوص تولد (علیه‌السلام) . . 🔶️مبلّغان در راستای انکار وجود حضرت حجت بن الحسن العسکری (علیه السلام)، تلاش دارند تا روایات مربوط به میلاد ایشان را غیرمعتبر جلوه دهند؛ ‌ 🔸️همچنان که اشراق خاوری در این خصوص می‌نویسد: «حکیمه خاتون فرموده در وقت تولد فرزند نرجس، من با نرجس به خواب رفتم و نفهمیدم که چطور طفل به دنیا آمد و نیز فرمود: چون طفل از شکم مادر بیرون آمد، به زمین افتاد و سجده کرد و این دو گفتار با هم مخالف است».[1] ‌ 🔷️اما در پاسخ به این شبهه‌ی مبلّغان بهائی می‌گوییم: ‌ 🔹️اولاً: ولادت حضرت حجت بن الحسن العسکری (علیه السلام) از مسلّمات تاریخی و روایی است. تا جایی که آیت‌الله صافی گلپایگانی، تصریحات 68 تن از علمای اهل تسنن را در ولادت ایشان ذکر کرده است.[2] ‌ 🔹️ثانیاً: هرچند که روایات مرتبط با ولادت حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) بسیار زیاد است [3]، اما در هیچ‌کدام از آن‌ها این مطلب نیامده است. تنها در یک‌جا این مطلب آمده که فترت و ضعف بر آن دو عارض شد و در روایت دیگر آمده است که گویا بین آن دو پرده‌ای زده شد؛ ولی بحث خواب رفتن ایشان مطرح نشده است.[4] ‌ 🔹️ثالثاً: این مطلب منافاتی با متولد شدن حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ندارد؛ زیرا در نقل آمده است که حکیمه خاتون منتظر فرزند بود که ناگهان بر او و نرجس خاتون (علیهما السلام) فترت (: وقفه، سُستی، ضعف) عارض شد و در این حال طفل متولد شد. ‌ لذا منظور از عدم توجه به چگونگی تولد فرزند، آن است که ایشان وضع حمل را مشاهده نکرد، ولی پس از تولد، فرزند را دید که سجده می‌کند.[5] و این دو مطلب با هم تنافی ندارد. ‌ ‌ 📚پی‌نوشت: [1]. اشراق خاوری، اقداح الفلاح، ج 1، صص 191-190. [2]. ر.ک: آیت الله صافی گلپایگانی، منتخب الأثر، ج 2، صص 393-371. [3]. همان، صص 416-369. [4]. ر.ک: شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، ج 2، ص 88. [5]. همان. @feraghvaadyan @n_bahaiat
♦ همزمان با نيمه‌شعبان، نخستین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی مقدس‌نما به منظور نقد فعالیت‌های با شعار «فتنه بیدار است؛ پنهانی است» از ۲۱ فروردین تا ۲۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. 🔸«تبیین اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل »، «مقابله با ترویج تفکر دینداران عافیت طلب و سکولار» و «ممانعت از ابزار شدن عافیت طلبان برای غرب، جهت سرکوبی اسلام ناب» ، «تعظیم و پاسداشت توصیه های امام خمینی(ره) در منشور روحانیت پیرامون مقدس نمایان»، «نمایان ساختن چهره حقیقی تفکر و تشکیلات و شبه انجمنی ها» از اهداف اين جشنواره به شمار می‌رود. شرکت در نخستین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی مقدس‌نما برای عموم، آزاد است و هر فرد می‌تواند حداکثر با ارائه پنج اثر همراه با ذکر نام و نام خانوادگی از طریق ربات تلگرام و ادمین کانال جشنواره با نشانی moghadas_nama@ در اين رويداد فرهنگي شرکت نماید. ◼جشنواره ملی مقدس‌نما در سه قالب طراحی پوستر، کاریکاتور و موشن‌گرافیک برگزار می‌شود. آخرين مهلت ارسال آثار 15 خردادماه و برگزاری آيین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان 14 تیرماه سال جاری است. 🔚علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شبکه های اجتماعی تلگرام، سروش، ایتا و اینستاگرام با آیدی moghadas_nama@ و سایت جشنواره به نشانی moghadas-nama.ir اقدام فرمايند. @feraghvaadyan