eitaa logo
سلام فرشته
181 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
9 فایل
خدایا، قلب هایمان را آماده سلام کردن به فرشته هایت بگردان رمان ، داستان و کلیپ و پادکست هاي #تولیدی هشتک خورده انتشار مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. فهرست مطالب: https://eitaa.com/salamfereshte/2162 نویسنده: #سیاه_مشق
مشاهده در ایتا
دانلود
18.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
... یکمی حرف بزن علی نمیره... حرف رفتن نزن علی میمیره... حفظه الله 🏴 شهادت سیده زنان عالم، دخت نبی مکرم اسلام(ص)، ام أبیها، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها‌ تسلیت باد.🏴 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte عليهاالسلام
🔻 از آینده خبر می دهند حفظه الله: 💠در ادامه حضرت، این بحث را اینطور پیش می برند و به ابوذر می فرمایند یَا اباذر! إِنَّ أَوَّلَ شَیْ ءٍ یُرْفَعُ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ الْأَمَانَةُ وَ الْخُشُوعُ، حَتَّی لَا تَکَادَ تَرَی خَاشِعاً باز هم صحبت از خوف است. و حضرت پیش بینی می فرمایند و از آینده خبر می دهند که این معجزه حضرت رسول صلی الله علیه و اله است. اولین چیزی که از این امت اسلامی برداشته می شود، امانت داری است. منظور کدام امانت است؟ امانت خدا. امانت رسول الله. مصادیقش فراوان بودند. امیرالمومنین امانت بود. امانت خدا و رسول. حضرت زهرا سلام الله علیها امانت بود. قرآن امانت بود. شریعت امانت بود. اصلا امانت داری از میان این امت برداشته شد. اولین چیزی که برداشته شد، امانت بود. 🔹آن امانتی که آسمان ها و زمین نتوانستند تحمل کنند و انسان تحملش کرد و وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ ، امانت ولایت است. امانت توحید است. امانت معرفت است. که متاسفانه در این امت، اولین چیزی که برداشته شد، امانت داری بود. امانت ولایت، توحید، شریعت، همه ضایع شد. امانت داری در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها مراعات نشد وَ الْخُشُوعُ،. خشوع هم برداشته می شود. این برداشته شدن امانت، با خشوع یک ارتباط معنا داری دارد. چون خشوع گفتیم یک خوف ناشی از درک عظمت الهی. وقتی خشوع برداشته می شود یعنی دیگر ترس از خدا نیست. این کاملا هم راستا هست با آن برداشته شدن امانت داری. امانت های الهی ضایع می شود چون دیگر ترسی از خدا نیست. اینجا ببینید جایگاه خوف و خشیت. حَتَّی لَا تَکَادَ تَرَی خَاشِعاً، دیگر اصلا فرد خاشعی مشاهده نمی شود. در روایت ما هست که ارتد الناس بعد النبی صلی الله علیه و آله و سلم الا ثلاثه او اربع. که سه چهار نفر باقی ماندند. بقیه همه مرتد شدند. مرتد از ولایت شدند. پشت به ولایت کردند. دنیا برایشان مهم تر از آخرت و معنویت شد و روی کردند به دنیا. 📌تا اینجا پس حضرت نظر ما را جلب کردند به اهمیت خوف در زندگی. در بندگی. در دین داری. در کسب معنویت. در سیر به سوی الی الله. خوف خیلی اهمیت دارد. مهم است. ترس از گناه. ترس ناشی از درک عظمت الهی. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ دوشنبه 1400/10/13 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
‌ ‌ 🏴 شهادت سیده زنان عالم، دخت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و اله و سلم)، ام أبیها، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها‌ تسلیت باد.🏴 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte عليهاالسلام ‌ ‌
📣گزارشى از دوزخ، درمان قساوت 📌در « منازل الآخرة » به سند صحيح از ابوبصير منقول است كه به خدمت امام جعفر صادق عليه السلام عرض كردم : اى فرزند رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم ! مرا بترسان از عذاب الهى كه دلم بسيار قساوت به هم رسانيده است . امام فرمود : « اى ابومحمّد ! آماده باش براى زندگى دور و دراز كه زندگى آخرت است و آن را نهايت نيست و فكر آن زندگانى را بكن و تهيه آن را درست بنما به درستى كه جبرئيل روزى به نزد حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم آمد كه روترش كرده و آثار اندوه در چهره‌اش ظاهر بود و پيش از آن هرگاه مى‌آمد متبسم و خندان بود . رسول خدا فرمود : اى جبرئيل ! چرا امروز چنين غضبناك و محزون آمده‌اى‌؟ جبرئيل گفت : امروز دمهايى را كه بر آتش جهنم مى‌دميدند از دست گذاشتند . رسول خدا فرمود : دمهاى آتش جهنم چيست‌؟ گفت اى محمّد صلى الله عليه و آله و سلم ! خداوند امر فرمود : هزار سال بر آتش جهنم دميدند تا سفيد شد، پس هزار سال ديگر دميدند تا سرخ شد، پس هزار سال ديگر دميدند تا سياه شد، اكنون سياه است و تاريك و اگر قطره‌اى از ضريع ( عرق اهل جهنم كه از چرك فرجهاى زناكاران است كه در ديگهاى جهنم جوشيده و به جاى آب به اهل جهنم مى‌خورانند ) در آبهاى دنيا بريزند، جميع اهل دنيا از گندش بميرند و اگر يك حلقه از زنجيرى كه هفتاد ذرع است و بر گردن اهل جهنم مى‌گذارند بر دنيا بگذارند، از گرمى آن تمام دنيا بگدازند و اگر پيراهنى از پيراهنهاى جهنميان در ميان زمين و آسمان بياويزند اهل دنيا از بوى گند آن هلاك شوند؛ چون جبرئيل اينها را بيان كرد، رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم و جبرئيل هردو به گريه آمدند، پس حق تعالى ملكى فرستاد به سوى ايشان كه پروردگارتان شما را سلام مى‌رساند و مى‌فرمايد كه من شما را ايمن گردانيدم از اينكه گناهى كنيد تا مستوجب عذاب من شويد، بعد از آن هرگاه جبرئيل به خدمت آن حضرت مى‌رسيد، متبسم بود » . پس امام صادق عليه السلام فرمود : « در آن روز اهل آتش، بزرگى و سختى عذاب را مى‌فهمند و اهل بهشت، بزرگى و راحتى بهشت و نعمتهاى آن را مى‌دانند و چون اهل جهنم داخل جهنم مى‌شوند، هفتاد سال سعى مى‌كنند تا خود را به بالاى جهنم مى‌رسانند؛ چون به كنار جهنم مى‌رسند، خزنۀ جهنم گرزهاى آهن بر كلۀ ايشان مى‌كوبند تا به قعر جهنم برمى‌گردند و چون پوستهاى ايشان به آتش سوخته گردد، پوست تازه به بدنشان بپوشانند تا عذاب در ايشان بيشتر اثر كند، پس امام عليه السلام به ابوبصير فرمود : آنچه تو را گفتم كافى است‌؟ ( يعنى قساوت دلت كم شد؟ ) گفت مرا بس است و كافى است » . غرض از نقل اين حديث آن است كه خواننده عزيز ! مراقب دل خود باشد چنانچه قساوتى ديد رجوع كند به طبيب روحانى و چون در اين اوان كه زمان غيبت كبراست امام ما از نظرها غايب و دسترسى به آن حضرت نيست و نيز مؤمن كاملى كه بتواند مرض قلب را تشخيص دهد و از عهدۀ درمان آن برآيد مانند كبريت احمر است، پس بايد به قرآن مجيد و كلمات اهل‌بيت وحى عليهم السلام كه به حمداللّه در دسترس همه است، رجوع كرد و شفاى دل را از آنها طلبيد . قلب سلیم - 1، صفحه 368 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte
🔶گریه برای امام حسین ع ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌دعا برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🎙 حفظه الله 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte علیه السلام
🍂به اندازه یک جرعه آب هم به او نمی داد. حفظه الله: 🌺 از این به بعد، حضرت یک محور بسیار مهم دیگری را مطرح می فرمایند که باز در دینداری و در سیر و سلوک، حائز اهمیت است. و آن بحث دنیا و محبت به دنیا و بی ارزش بودن دنیاست. این هم خیلی محور مهمی است. با دنیا باید چه کار کنیم؟ دنیا را دوست داشته باشیم یا دشمن؟ دنیا خوب است یا بد است؟ این سوال. جواب: کدام دنیا را می گویی؟ مگر چند تا دنیا داریم؟ دوتا دنیا داریم. دنیای مذموم و دنیای ممدوح. اگر بخواهیم توضیح بدهیم، دنیا به حساب این موجوداتی که خداوند در عالم طبیعت قرار داده است، کوه، دشت،بیابان، دریا، جنگل، این نعمت های گوناگون، طلا، تقره، این ها بدون در نظر گرفتن نسبت این ها با انسان، نه خوب است نه بد. موجودات الهی دارند. از منظر تکوینی همه نعمت های الهی هستند. همه آیات الهی هستند که دارند کمالات خدا را نشان می دهند. 🔹اما وقتی نسبت پیدا می کنند با انسان، باید ببینیم که انسان نسبتش با این موجوداتی که در عالم طبیعت هستند، چگونه تعریف شده است. اگر این ها را دوست داشته باشد به گونه ای که هدف خودش قرار داده باشد این می شود دنیای مذموم. اگر به عنوان ابزار به این ها نگاه کند، حتی دوست داشته باشد به عنوان ابزار، این می شود آخرت. این می شود دنیای ممدوح. پس دنیا دو گونه است. دنیای مذموم و دنیای ممدوح. همین دنیایی که داریم مشاهده می کنیم. همین موجوداتی که داریم می بینیم، امکاناتی که داریم می بینیم، اگر هدف ما بشود، ما را از خدا باز بدارد، این می شود دنیای مذموم. اما اگر نه، هدف نباشد، ابزار باشد، از این ها استفاده کنیم برای رسیدن به کمالات. برای رسیدن به قرب. برای آبادانی آخرت، این می شود دنیای ممدوح. 🍀حالا اینجا ببینیم توصیه های حضرت در این باره چیست. می فرماید یَا اباذر! وَ الَّذِی نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِیَدِهِ، لَوْ أَنَّ الدُّنْیَا کَانَتْ تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ جَنَاحَ بَعُوضَةٍ أَوْ ذُبَابٍ، مَا سَقَی الْکَافِرَ مِنْهَا شَرْبَةً مِنْ مَاءٍ الله اکبر. قسم می خورد به جان خودش، ای ابوذر، اگر دنیا، پیش خدا به اندازه بال پشه، یا بال مگس، ببینید بال پشه ومگس چه ارزشی دارد. اصلا پشه و مگس تمامش چه ارزشی دارد که بالش بخواهد ارزشی داشته باشد. دنیا، دنیا که می گوید نه یک بخش دنیا مثلا یک خانه، یک ماشین، کل دنیا، کل عالم طبیعت، کل کره زمین، بلکه همه کرات، همه آسمان ها، کل عالم طبیعت، اگر پیش خدا، به اندازه بال پشه یا مگس، ارزش می داشت، خداوند به کافر، یک جرعه آب نمی داد. شَرْبَةً مِنْ مَاءٍ جرعه ای از آب نمی داد. نه یک لیوان آب. یک جرعه که دهانش مثلا پر بشود و بتواند فرو ببرد. به اندازه یک جرعه آب هم به او نمی داد. ✨الله اکبر.. برای انسان عاقل، فرهیخته، فهیم، متدین، این یک جمله، برای اثبات بی قدری و بی ارزشی دنیا، کفایت می کند. با توجه به اینکه حضرت قسم هم خورده. قسم به جان شریفش خورده است. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ دوشنبه 1400/10/13 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
پيامبر خدا صلى اللَّه عليه وآله: رَكعَتانِ خَفيفَتانِ فِي التَّفَكُّرِ، خَيرٌ مِن قِيامِ لَيلَةٍ دو ركعت نماز مختصر با تفكّر، بهتر از يك شب به عبادت ايستادن است 📚ثواب الأعمال صفحه68 حدیث1 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte
📌نگاه ابزاری حفظه الله: 🌸در جمله بعدی این مطلب را باز تاکید می فرمایند یَا اباذر! الدُّنْیَا مَلْعُونَةٌ، مَلْعُونٌ مَا فِیهَا إِلَّا مَنِ ابْتَغَی بِهِ وَجْهَ اللَّهِ به به. آن بحث دنیای ممدوح و مذموم را اینجا درست می کنند. دنیا ملعونه است. ملعونه یعنی دور از رحمت خداست. البته از چه حیث، از این حیث اگر بخواهد حجاب بین ما و خدا بشود. اگر بخواهد چنان ما را به خودش مشغول بکند خدا را فراموش بکنیم، این ملعونه است. دور از رحمت خداست. ملعون است آنچه که در این دنیاست. 🌼مگر اینکه به وسیله این دنیا و آنچه که در آن هست، ما بخواهیم خشنودی خدا را طلب کنیم. مَنِ ابْتَغَی بِهِ وَجْهَ اللَّهِ ابتغی یعنی طلب. ابتغاء طلب است. طلب وجه خدا. طلب خشنودی خدا. اگر از دنیا استفاده کنیم، خشنودی خدا را و آن جهت الهی را در نظر بگیریم، این ارزش پیدا می کند. می شود دنیای ممدوح. یعنی نگاه ابزاری. اما اگر هدف بشود دنیا، این می شود مذموم و ملعون. اما ابزار باشد برای رسیدن به خدا، این می شود ممدوح. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ دوشنبه 1400/10/13 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | خصوصیات حاج قاسم را ماورایی و دست نیافتنی نکنید 👈🏻 توصیه رهبر انقلاب به همه آنهایی که درباره شهید سلیمانی صحبت میکنند: 🔺 مراقب باشند همه آنهایی که درباره ایشان صحبت میکنند، خصوصیات آقای شهید سلیمانی را خصوصیات ماورایی نکنند. یک انسان زنده‌ای است که جلوی ما دارد حرکت میکند یأکل الطعام و یمشی فی الاسواق. یعنی اینجور نباشد که تصور بشود این یک جایگاه دست نیافتنی است. نه، شهید سلیمانی را تا وقتی که زنده بود هم کسی نمیدانست [که چه کسی است]، الان هم زنده‌هایی هستند که کسی نمیداند که اینها چه هستند. اگر یک وقتی توفیق نصیبشان شد شهید شدند شاید بخشی از آنچه که هستند آشکار بشود، دانسته بشود فهمیده بشود. به این نکته توجه کنید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان رضوان‌الله‌تعالی‌علیهم ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹در عواقب این حرکات [حرکات مخلوقات به سوی خداوند متعال] جاهل می‌گوید:‌ ای کاش خلق نمی‌شدم! عالم می‌گوید: کاش هفتاد مرتبه حرکت به مقصد نمایم و بازگردم و حرکت نمایم و شهید حقّ بشوم! به سوی محبوب، ص ۴۶ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت قدس سره ✅ @bahjat_ir