eitaa logo
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
464 دنبال‌کننده
123 عکس
113 ویدیو
0 فایل
صراط (پاتوق گفتمانیِ جوانان انقلابی💪) ترویج گفتمانِ نخبگانیِ انقلاب اسلامی دکتر اسماعیل کلانتری (دکتری سیاست‌گذاری علم و فناوری، معلم دانشگاه، پژوهشگر، فعال فرهنگی) آیدی من: @esmaeelkalantari آیدی تبادل- تبلیغ (انتشار: ساعت ۲۲ تا ۹ فردا): @Yazenab65
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ترویج ایمان و امید ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز: هر که ایران را دوست دارد، هر که منافع ملّی کشور را دوست دارد، هر که بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد، از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج میبرد و میخواهد آن را اصلاح کند، هر که به دنبال جایگاه باعزّت ایران در نظم جهانیِ پیش رو است، هر که این چیزها را دوست دارد، باید برای ترویج ایمان و ترویج امید در ملّت تلاش کند؛ این وظیفه است. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
💠 سلسله یادداشت‌های (قسمت پنجم: وجوب کفر به طاغوت) 🖋 حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری 📍استاد و تولیت حرم مطهر علیه‌السلام 💠 قرآن کریم پس از آنکه اطاعت از خدا، رسول الله و اولی الأمر را بر مؤمنان واجب می کند(سوره نساء، آیه ۵۹) به مذمّت گروهی می پردازد که به گمان خود در زمره مؤمنانند، امّا دعاوی خود را به طاغوت ارجاع و رأی طاغوت را بر رأی پیامبر ترجیح می دهند.(سوره نساء، آیه ۶۰. همچنین در سوره نحل، آیه ۳۶ و سوره بقره، آیه ۲۵۶، بر اجتناب از طاغوت و تکفیر طاغوت، تاکید شده است.) 🔸 طاغوت در لغت از مادّۀ طَغَی و به معنای طغیان‌گر و متجاوز از حدود است و در اصطلاح قرآن عبارت است از: «هر کس که از حدود الهی و آنچه در وحی و شریعت آسمانی تعیین شده است تجاوز نماید، یعنی احکام الهی را رها و دستور و حکم دیگری را جایگزین دستورات و احکام الهی نماید». برای چنین کسی می توان مصداق های متنوعی را سراغ نمود که شیطان، کفّار، حاکمان جور، انسان های فاسق و قُضات سوء، از جمله مصادیق بارز آن بشمار می آیند. 💠 پنج نتیجه از آیه ۶۰ سوره نساء می‌توان احصاء کرد: 🔸 ۱ - صدر آیه شریفه [= یریدون ان یتحاکموا الی الطاغوت] گر چه از ارجاع داوری به طاغوت – که یکی از مصادیق امور اجتماعی است – سخن گفته و چنین کاری را مذموم و خلاف ایمان شمرده است؛ اما ذیل آیه [=و قد امروا ان یکفروا به] از یک حکم کلی الهی پرده بر می دارد که عبارت است از: وجوب کفر به طاغوت به صورت عام و در همه حوزه ها. در حقیقت ذیل آیه به ترسیم یک کبرای کلی می پردازد که می توان برای آن مصادیق متعددی برشمرد که یکی از آن مصادیق پرهیز از ارجاع داوری به طاغوت است. 🔸 ۲ - وجوب کفر به طاغوت برای عموم مؤمنان، یک حکم کلی، عام، جاودانه و فرا زمانی است . به همین سبب ارجاع داوری به طاغوت توسط انسان مؤمن، خلاف این حکم کلی است و نزد خداوند مذموم و خلاف ایمان شمرده شده است. 🔸 ۳ - مقتضای ایمان حقیقی به خدا و وحی آسمانی، کفر نظری و عملی به طاغوت است. از این رو انسان مؤمن نه فقط در عقیده و نظر، طاغوت را باطل می داند، که در عمل نیز هیچگاه طاغوت را مرجع و تکیه گاه خود قرار نمی دهد، داوری خود را به طاغوت نمی برد و تسلیم رأی و نظر طاغوت نمی شود. 🔸 ۴ – کفر به طاغوت که عموم مؤمنان به آن مکّلف شده اند، فقط در حوزه مسائل و روابط فردی خلاصه نمی شود، بلکه مسایل و روابط اجتماعی مؤمنان را نیز شامل می شود. از این رو مؤمنان هرگز مجاز نمی باشند در اداره امور جامعه دینی طاغوت را مرجع و تکیه گاه خود قرار دهند، بلکه در این حوزه نیز باید به طاغوت کفر بورزند. 🔸 ۵ - «حکم الهیِ وجوب کفر به طاغوت» مستلزم ضرورت «آگاهی از حدود و مرزهای الهی» است. چنین آگاهی خطیر و گسترده ای در گرو شناخت تخصصی دین خدا و یا مراجعه به دین شناسان خبره در هر عصری است. ✅ نتیجه: بر اساس آیه شریفه، انسان مؤمن در عصر غیبت نیز مکلّف به هم کفر نظری و هم کفر عملی به طاغوت است. انسان مؤمن همانگونه که در باور و اعتقاد، طاغوت را نامشروع و نقطه مقابل خدا می داند، در عمل نیز داوری خود را به طاغوت ارجاع نمی دهد و از هرگونه تکیه، مراجعه و واگذاری امور خود به طاغوت نیز اجتناب می ورزد و چنین کاری را خلاف حکم خدا و نامشروع می داند. از سوی دیگر، انسان مؤمن در عصر غیبت نیز همانند انسان مؤمن در عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) و یا عصر حضور امامان معصوم(علیهم السلام) برای شناخت حدود و مرزهای الهی در همه عرصه ها، چه فردی و چه اجتماعی به عالِم ترین و پرهیزگارترین دین شناسان عصر خویش مراجعه می کند و بدینوسیله به شناخت طاغوت، یعنی آن کس که از حدود الهی تجاوز کرده است نائل می شود. این شناخت مقدمه لازم برای کفر نظری و عملی به طاغوت است. محصول کفر به طاغوت نیز این خواهد شد که انسان مؤمن در عصر غیبت در کلیه امور خود، اعم از فردی و اجتماعی، با تقواترین و عادل ترین دین شناسان عصر خویش را مرجع و تکیه گاه خود قرار داده و امور خود را به چنین انسان هایی واگذار می کند، زیرا نقطه مقابل طاغوت، انسان مؤمنی است که افزون بر شناخت دقیق دین خدا، حدود و مرزهای الهی را محترم شمرده، رفتار خود را مو به مو بر آنها تطبیق می‌کند و به غیر دین خدا حکم نمی‌کند. از چنین انسان مؤمنی در اصطلاح به فقیه جامع‌الشرایط تعبیر می‌کنیم. ♦️ پ.ن: این یادداشت بر اساس سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری، در سلسله جلسات ولایت فقیه (پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۰ در حرم مطهر علیه‌السلام)، توسط مهندس امیر عباس حقیقی تنظیم شده است. شرکت در این جلسات به عموم علاقه‌مندان به ویژه ، و پیشنهاد می‌شود. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و هفدهم: اخلاص😊) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ یکی از آسیب‌های⛔️ کار فرهنگی و تربیتی، تلاش برای مطرح کردنِ خود و نامِ خود و طبعاً دور شدن از کار مخلصانه و قربةً اِلَی الله است😐. وقتی کار صبغه‌ی الهی‌اش را از دست بدهد و اخلاصش کم شود، متعاقبا منجر به ظهور و بروز آسیب‌هایی می‌شود که گاهی می‌تواند بسیااااااار خطرناک😨 هم بشود. 💢 یکی از این پیامدهای عدم اخلاص، تخریبِ دیگران است؛ آن چیزی که در بیان عامیانه به آن زیرآب‌زنی هم می‌گویند😐. یعنی کسی که به دنبال خوب جلوه دادنِ خودش هست، تلاش می‌کند دیگران را بد جلوه بدهد، تا خودش خوب بنماید. این اتفاق برای هر کسی که در حوزه‌ی فرهنگ و تعلیم و تربیت‌، کارِ درخوری انجام داده، بدون تردید تجربه شده است😂. یعنی تجربه‌ی زیرآب خوردن😅. منم تجربه کردم😂. یادآوریِ دو حدیثِ زیبا در این باره مرا آرام می‌کند👇: 1⃣ امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: اگر کسى سخنى را بر ضد مؤمنى نقل کند و قصدش از آن، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى‌اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى) شیطان هم او را نمى پذیرد😅. 2⃣ امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: در شگفتم برای کسی‌که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «اُفَوِّضُ اَمری اِلَی‌الله اِن‌َّاللهَ بَصِيرٌ بِالعِباد» پناه نمی‌برد. زیرا به تحقیق شنیدم که خداوند عزوجل به دنبال ذکر فوق فرمود: پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یادشده) از شرّ و مکر فرعونیان مصون داشت💪. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت پنجم 👇 ✔️ تولد جسمی و هویتی کودک 👼 1⃣ تولد جسمی 2⃣ تولد هویتی ( تولد دوم ) ✍🌒کودک علاوه بر تولد جسمی که در واقع ورود او به این دنیا است، تولد دیگری را هم تجربه می‌کند که به آن تولد هویتی می‌گویند. تولد هویتی، به یک معنا ذیل تولد جنسی است. تولد هویتی به معنیِ تولدِ هویت معنوی، روحی و روانی است که هویت اصلی فرد را شکل می‌دهد.💎 🌓برای تولد هویت اصلی فرد، ۹ تا ۱۱ سال بارداری روانی 🧠 نیاز است‼️ هم پدر 👨‍👧و هم مادر👩‍👧 در تولد هویت سالم✅ یک فرزند که از بدو تولد تا دوره نوجوانی (از ۹ ماهگی تا ۱۱سالگی )شکل می‌گیرد، دخیل هستند. 🌔در دوران بارداری و تقویت جسمی انتقال نقایص ژنتیکی🌡 امکان نداشت، ولی در اینجا امکان انتقال نقایص اخلاقی 🚫پدر و مادر به فرزند خود از لحاظ روانی وجود دارد و در تولد سالم روانی فرد اشکال⚠️ ایجاد می‌کند. 🌕در هر دوره از دوران بارداری روانیِ ۹ تا۱۱سال، بخشی از سیستم روانی🧠 کودک شکل می‌گیرد و به آن دوران تحولی💫 می‌گويند؛ یعنی از زمان تولد تا ۱ سالگی، از ۱ تا ۳ سالگی، از ۳ تا ۶ سالگی و از ۶ تا ۱۲ سالگی که بخش‌های ۴گانه است. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼حضرت امام محمد بن علی الجواد (ع) : انجام دهنده ظلم کمک دهنده به ظالم و کسی که راضی به ظلم باشد هر سه شریک هستند کشف الغمه ج۳ ص۳۴۸ ◼شهادت مظلومانه امام جواد (ع) را به تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت تسلیت عرض میکنیم 🖤 (ع) (ع) 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حضرت امام جواد علیه السلام: ✅ كَيْفَ يَضِيعُ مَنِ اَللَّهُ كَافِلُهُ؟ وَ... وَ مَنِ اِنْقَطَعَ إِلَى [غَيْرِ] اَللَّهِ وَكَلَهُ اَللَّهُ إِلَيْهِ. ⬅️ چگونه ضایع می‌شود، کسی که خداوند کفیل اوست؟! و... هر کس به غیر خدا دل ببندد، خداوند او را به همان شخص واگذار می‌کند‌. 📚 نزهة الناظر (حلوانی): ص۱۳۴ ⚫️ شهادت ابن الرضا حضرت جواد الائمه علیهما السلام بر همه شیعیان و محبان و ارادتمندانشان تسلیت باد‌... @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونگی برخورد والدین با کودکان هنگام با یکدیگر ✅ حجت‌الاسلام تراشیون در پاسخ می‌دهند 👆 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
📌 آیت‌الله میرباقری زید عزه 🍃 هیچ‌کس حسود نمی‌شود الّا این‌که به محیط ولایت طاغوت رفته باشد. هیچ‌کس رغبت به دنیا پیدا نمی‌کند الّا این‌که به محیط ولایت ائمّۀ جور وارد شده باشد. چون آنها هستند که دعوت به دنیا می‌کنند و حرص و حسد را ایجاد می‌کنند و لذا هیچ‌کس از حرص و حسد نجات پیدا نمی‌کند مگر این‌که ولایتش را عوض کند. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و هجدهم: امتحان جزوه‌باز😍📚) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ شنبه (پریروز ۱۴۰۲.۰۳.۲۷) امتحان درسِ من از دانشجویان ارشدم بود📙. الان چند سالی است که امتحانات دانشگاه را جزوه‌باز (اُپِن بوک) می‌گیرم. اخیرا علاوه بر امکان استفاده از کتاب و جزوه؛ به‌کارگیری گوشی، لپتاپ و نِت را هم آزاد کرده‌ام. البته در این نوع امتحانات به جای اینکه سؤالات محفوظاتی باشد؛ آنها را تحلیلی طراحی می‌کنم. لذا بچه‌ها باید اولا مطلب را به خوبی فهمیده باشند، ثانیا به اندازه‌ی کافی تمرین کرده باشند تا مسلط باشند و ثالثا توانایی تحلیل داشته باشند. ✅ خب کار من در طرح سؤالات و تصحیح سخت‌تر است؛ کار بچه‌ها هم در فهم مطلب و تحلیل دشوارتر. اما دیگر امتحان متکی بر حفظ چند مفهوم نیست و واقعا فرایند یادگیری بهتر رخ می‌دهد. من معتقدم امتحان، بخشی از فرایند یادگیری است و باید با این هدف، طراحی و اجرا شود. ☘ البته قبلا در سال‌های معلمی در دبیرستان هم گاهی از این شیوه‌ی امتحان استفاده می‌کردم. کوئیزهای جزوه‌باز، گروهی و حتی مشورت‌آزاد. همه‌ی اینها در ارتقای یادگیری بچه‌ها مؤثر است و از آنجا که هدفِ امتحان، هم یادگیری است، هم‌راستا با آن قرار دارد. البته متأسفانه الان سیستم آموزش و پرورش خیلییییییییییی زیاد محفوظات‌محور است و سیاست‌گذاران آن باید فکری به حال این ماجرا کنند. به خاطر سپردن مقداری محفوظات، هرگز معادل یادگیری نیست😐. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: رهبر معظّم انقلاب حفظه‌الله سال ۸۷ در دیدار معلمان استان فارس، در نقد از بیماری حافظه‌محوری در آموزش و پرورش فرمودند: شیوه‏ی سازماندهی آموزش پرورش هم از لحاظ قالب، هم از لحاظ محتوا یک شیوه‏ی تقلیدی محض است. این درست نیست. ما باید نگاه کنیم ببینیم چه لازم داریم، این شیوه‏ای که هست، کجایش معیوب است. این شیوه عیوبی دارد که یکی از عیب‌هایش همین حافظه‏محوری است به‌جای فکرمحوری. آموزش و پرورش ما حافظه‏محور است. بچه‏ها باید همین‌طور دائم محفوظات درست کنند. 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
طبق روایات شیعه (۱) و سنی (۲)؛‌ یک چهارم آیات قرآن درباره اهل بیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است و یک چهارم از آیات قرآن درباره دشمنانشان و یک چهارم درباره امثال و سنن و یک چهارم نیز در باب احکام و فرائض. از میان نیمی از آیات قرآن، که حقیقت و باطنش در باب اهل بیت علیهم‌السلام و دشمنان ایشان است، آیات فراوانی وجود دارد که شأن نزول‌شان واقعه غدیر است و متأسفانه حتی بسیاری از شیعیانِ اهل قرآن و مأنوس با احادیث اهل بیت (علیهم‌السلام) نیز اطلاع چندانی از این آیات (جز آن موارد معدود بسیار مشهور) ندارند. بنا داریم به حول و قوّه الهی و به مدد خود مولی علیه السلام، إن‌شاء‌الله در این ایام باقی‌مانده تا عید الله الاکبر، برخی از این آیات و روایات ذیل آن‌ها را با عنوان تقدیم کنیم. پانوشت‌ها: (۱) به عنوان نمونه حدیثی از امام محمد باقر علیه‌السلام در کتاب کافی شریف (ج۲؛ ص۶۲۸) (نَزَلَ الْقُرْآنُ أَرْبَعَةَ أَرْبَاعٍ رُبُعٌ فِينَا وَ رُبُعٌ فِي عَدُوِّنَا وَ رُبُعٌ سُنَنٌ وَ أَمْثَالٌ وَ رُبُعٌ فَرَائِضُ وَ أَحْكَامٌ.) (۲) به عنوان نمونه حدیثی از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله به نقل از ابن عباس در کتاب مناقب (ص۳۹۴) اثر ابن مغازلی شافعی. (فقال النبي صلى الله عليه وسلم: ((مم تعجبون؟ إن القرآن أربعة أرباع: فربع فينا أهل البيت خاصة، وربع في أعدائنا، وربع حلال وحرام، وربع فرائض وأحكام، والله أنزل في علي كرائم القرآن) ابن مغازلی از بزرگان اهل سنت است به نقل از ابن عباس حدیث فوق را آورده که پیامبر (با قسم جلاله) فرمودند: و الله أنزل فی علی کرائم القرآن. به خدا قسم،‌ آیات تکریم و کرامت در قرآن در شأن علی نازل شده است. این سخن، از یک عالم شیعی نیست! حدیثی است که صحت صدورش را علمای بزرگ اهل سنت اقرار کرده‌اند و این مطلب، مطلبِ تأمّل‌برانگیزی است! @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘ مادرم فاطمه باشد پدرم شاه نجف ❤ هر دو عالم به فدای پدر و مادر من ❤ سالروز ازدواج مبارک و بابرکت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها و آقا امیر المومنین علی علیه السلام را به تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت تبریک و تهنیت عرض میکنیم🌹 🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱⚘🌱 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
(قسمت اول) پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در ابلاغ پیام غدیر نه گمراه شد، نه هدفش را گم کرد و نه از روی هوای نفس سخن گفتند! ۱) آیات ۱ تا ۳، از سوره‌ی نجم: «و النَّجْمِ إِذَا هَوی، مَا ضَل صَاحِبُکُمْ و مَا غَوی * و مَا یَنطِقُ عَنِ الهَوی * إِنْ هُو إِلا وحْیٌ یُوحَی سوگند به ستاره هنگامى‌كه افول مى‌كند * كه هرگز صاحب شما (رسول خدا) گمراه نشده و هدفش را نیز گم نکرده *‌ و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‌گويد.» حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) ذیل این آیات شریفه فرموده‌اند: «هنگامی‌که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در روز غدیر، دست امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) را بلند کردند (و ایشان را به عنوان جانشین خود معرفی کرد)، مردم سه دسته شدند: گروهی گفتند: محمّد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) گمراه شد. و گروهی گفتند: محمّد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) هدفش را گم کرده است. و گروه دیگری گفتند: محمّد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) با هوی‌وهوس خود درباره‌ی اهل بیتش (علیهم‌السلام) و پسر عموی خود (علی‌ علیه‌السلام) سخن می‌گوید. آن‌گاه خداوند سبحان این آیات را نازل کرد «سوگند به ستاره هنگامى‌كه افول مى‌كند * كه هرگز صاحب شما (رسول خدا) گمراه نشده و هدفش را گم نکرد *‌ و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‌گويد.» منبع: شرح الأخبار (قاضی نعمان مغربی): ج۱، ص۲۴۳؛ تأويل الآيات (سید شرف الدین): ج۱، ص۶۰۴؛ تفسیر البرهان (علامه بحرانی): ج۵، ص۱۸۸. نکته‌! خیلی از ما قرآن می‌خوانیم شاید سوره‌ی نجم را هم بارها خوانده‌ایم و معنی آن را نیز دیده‌ایم اما چرا به دستور خود قرآن عمل نمی‌کنیم که در آیه‌ی 44 از سوره نمل فرموده، برای فهمیدن درست آیات، باید بریم سراغ تبیین‌گر قرآن یعنی رسول خدا (و وارثان حقیقی علم‌شان (صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین)) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت ششم👇 ✔️ مقایسه فرایند شکل‌گیری جسمی و هویتی انسان : ✍✅ هر چه آسیب در دوره بارداری جسمی در ماه‌های اوليه باشد،عمق آسیب بیشتر بود و در اینجا هم همین‌طور است و🔚 هرچه آسیب روانی🧠 فرزند در سال‌های اول تولد بیشتر باشد،عمق 🕳 آسیب روانی بیشتر خواهد بود. ✅ در ابتدای دوره تولد 👼 و از ۲ الی ۳ سالگی،هسته‌های مهمی🔴 در شخصيت کودک پایه‌گذاری می‌شود. مثل مفهوم عزت‌نفس که بحث اخلاقی است و اگر بارداری روانی و تربیت یک نوجوان در مسیر از بدو تولد تا ۱۱سالگی،خارج از فضای خانواده‌ شکل بگیرد،فرزند در معرض خطرات⚠️ بسیاری خواهد بود و حتی می‌تواند آبرو و آرامش خانوادگی را به‌شدت متزلزل کند.❌ ✅ اگر برای تولد جسمی جنین یک مسیری سالم طی شود،فرآیند آن به هويت جسمی سالم‌ منتج می‌شود و یک انسان با ویژگی‌های فیزیکی سالم انسانی به‌ دنيا می‌آید✔️؛ در اینجا هم اگر بارداری روانی شکل بگیرد، یک انسان👨 از نظر روحی و معنوی سالم😌✅ متولد می‌شود. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تفاوت فعال و منفعل 👈 حجت‌الاسلام تراشیون در پاسخ می‌دهند👆 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 صبح امروز؛ درخواست پدر شهید قربانخانی از رهبر انقلاب تا از مادر شهید بخواهند لباس مشکی خود را عوض کند 💻 Farsi.Khamenei.ir
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
#حق_با_علی_است (قسمت اول) پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در ابلاغ پیام غدیر نه گمراه شد، نه هدفش را گ
(قسمت دوم، بخش اول) به‌زودی در غدیر خواهند فهمید! یکی از آیاتی که شاید کمتر کسی گمان کند که شأن نزولش (طبق منابع شیعه و سنی)‌ درباره‌ی ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌‌السلام) است، آیات آغازین سوره‌ی نبأ است. در این آیات خدا می‌فرماید: «عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ * عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ * الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ * كَلَّا سَيَعْلَمُونَ * ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ[1] - آنها از چه چيز از يكديگر سؤال می‌كنند؟! * از آن خبر بزرگ * آن خبری که همواره درباره‌ی آن با یکدیگر اختلاف دارند * نه چنین است [که می‌پندارند] به زودی آگاه خواهند شد. * باز هم نه چنین است [که می‌پندارند] به زودی آگاه خواهند شد.» حاکم حسکانی، عالم بزرگ حنفی مذهب اهل سنت (متوفای در قرن 5) در شواهد التنزیل در خصوص شأن نزول این آیات، حدیث ذیل را از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله نقل کرده: ابوسفیان (که نام حقیقی او صخر بن حرب است)‌ بر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله وارد شد و نزدیک حضرتش نشست و گفت: ای محمد! آیا این منصب (رهبری) بعد از تو از آن ماست؟ حضرت فرمود: این امر بعد از من، از آن کسی است که جایگاه او نسبت به من مانند جایگاه هارون نسبت به موسی است. اینجا بود که این آیات شریفه نازل گردید: «آن‌ها از چه چیز از یکدیگر سؤال می‌کنند (نبأ:1)» (یعنی اهل مکه از خلافت علی بن ابی‌طالب از تو می‌پرسند)؛ «از خبر بزرگ * همان که پیوسته درباره‌اش اختلاف دارند (نبأ:2و3)» (یعنی ولایت علی همان خبر بزرگی است که بعضی آن را قبول دارند و بعضی دیگر آن را تکذیب می‌کنند)؛ «هرگز چنین نیست که آن‌ها می‌پندارند (نبأ:4)» این رد بر آن‌هاست؛ (یعنی به زودی "در غدیر[2]"خواهند فهمید که خلافت علی‌بن ابی‌طالب پس از تو حقّی است که محقّق نیز خواهد شد)؛ «سپس به زودی می‌فهمند که این‌گونه که می‌پندارند نیست (نبأ:5)» (یعنی به زودی هنگام مرگ و ورود به قبر، حقیقتاً خواهند دانست و می‌بینند که خلافت و ولایت او حقّ است و از این مسئله مورد سؤال واقع می‌شوند. پس هیچ مُرده‌ای در شرق و غرب عالم و یا در دریا و خشکی باقی نخواهد ماند، مگر آنکه نکیر و منکر از او بعد از مرگش، درباره‌ی ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام پرسش کنند و از او خواهند پرسید: پروردگارت کیست؟ دینت چیست؟ پیامبرت کیست و امامت چه کسی است[3]؟ پانوشت: [1] نبأ:1تا5 [2] از علقمه روایت شده که گفت: روزی در جنگ صفین مردی از سپاه شام غرق در سلاح و قرآنی بر سر، در حالی که آیات: «عَمَّ یَتَسَاءَلُونَ * عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ» را می‌‌خواند، هماورد طلبید. خواستم به جنگ او بروم، اما علی (علیه‌‌السلام) به من فرمود: بایست! سپس خود به رویارویی آن مرد رفته و به وی فرمود: آیا می‌‌دانی مصداق نبأ عظیم (و خبر بزرگی) که مردم درباره‌اش اختلاف کرده‌اند «الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ (نبأ:3)» کیست؟ گفت: نه، نمی‌دانم! امام (علیه‌‌السلام) فرمود: به خدا سوگند من آن خبر عظیمی هستم که درباره‌‌اش به اختلاف افتادید و بر سر ولایتش به جنگ پرداختید و بعد از پذیرش ولایتش روی بر تافتید، و پس از نجات از شمشیرم، به جهت سرکشی‌کردنتان در برابر امر خدا درباره‌ام، هلاک گشتید؛ و در روز غدیر (حقانیت مرا)‌ دانستید و روز قیامت نیز حقیقت آنچه در دنیا دانستید را به عینه خواهید دید... (المناقب (ابن شهر آشوب): ج۳، ص۷۹) [3] شواهد التنزیل، حاکم حسکانی، ج2، ص418؛ طرائف، سید بن طاووس، ج1، ص95 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
📢 ویژگی مهم شهید چمران و امثال او چه بود؟ 💠 آیت‌الله میرباقری زیر عزه 🔻«مراکز آموزشی ما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که خروجی آن، اشخاصی باشند که در عین اینکه به‌دنبال فتح هستند، هم داشته باشند. یعنی علم را فقط برای جلب منافع خصوصی و رسیدن به زندگی راحت و پردرآمد نیاموزند. حتی علم‌آموزی آنان تنها برای خدمت کردن به مردم و ضعفاء - که این نیز کار بسیار ارزشمند و پسندیده‌ای است - نباشد. 🔻بلکه افق نگاه آنان، افقی بلند‌تر باشد؛ کسانی باشند که همچون شهید احمدی‌روشن و سایر شهدای هسته‌ای، و مثل و امثال او، به‌دنبال تغییر موازنۀ به نفع اسلام باشند و در میدان ، با مجاهدت کنند. بصیرت یعنی بدانند و باطل در کجا قرار دارد. انسان بصیر، میدان درگیری را می‌شناسد. به همین خاطر، تمام امکانات خود را در میدان اسلام خرج می‌کند. اما اگر به زمان خود و آرمان‌های حقیقی آگاه نبود، دانشمندی می‌شود که کشور و جبهۀ حق را را رها می‌کند و به کشورهای اروپایی می‌رود و به آنان و پیشرفت هسته‌ای و علمی آنان خدمت می‌کند! در نتیجه کشورهای اروپایی، زمام انرژی هسته‌ای جهان را به دست می‌گیرند و به سایر کشورها می‌گویند که شما حق ندارید حتی یک عدد سانتریفیوژ داشته باشید! 🔻اگر دانشمند ما میدان درگیری تمدنی را شناخت، همین دانش و علم را در اینجا به کار می‌برد و به یک چالش بزرگ با غرب تبدیل می‌شود. درواقع، را به نفع دین تغییر می‌دهد.» 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و نوزدهم: بچه‌ها را بزرگوار بار بیاورید👌) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ مدتی پیش یکی از دوستان داشت در باب هوشمندیِ گوسفندان🐑🐏 صحبت می‌کرد😂. می‌گفت چند وقت پیش رفته بودم روستایمان. دم غروب دیدم گوسفندهای متعلق به خانواده‌های مختلف که همگی با یک چوپان به چراگاه رفته‌اند، موقع برگشتن به روستا، بدون اینکه کسی آنها را راهنمایی کند، هر کدام به خانه‌ی صاحبِ خود می‌روند😊 (توضیح اینکه گاهی که، در یک روستا، تعداد گوسفندهای چند خانواده‌ی مختلف، کم است، همگی با هم یک چوپان می‌گیرند که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند). بنده‌ی خدا می‌گفت داشتیم با هم‌محلی‌مان درباره‌ی این هوشمندیِ گوسفندها😅 در پیدا کردنِ منزلِ صاحب‌شان صحبت می‌کردیم که اتفاق جالب دیگری رخ داد... 💢 می‌گفت دیدم یکی از گوسفندها صدای ناله‌مانندی از خودش درمی‌آورد😕. آن بنده‌ی خدا گفت چند لحظه صبر کن تا بروم و مشکل این گوسفند را حل کنم. می‌گفت رفت از بقالی نزدیکِ همان جا یک نوشابه گرفت و به گوسفند خوراند. گوسفند چند باد گلو داد😳 و آرام شد. هم‌محلی‌مان نزدم برگشت و گفت دلِ گوسفند درد می‌کرد و این جوری خوب شد😅. دقت کردم و دیدم واقعا گوسفند آرام شد😊. 🍃 بعد هم‌محلی‌مان شروع کرد به دردِ دل کردن😄. گفت حالا اگر آن نوشابه را در جمع بعضی آدم‌ها می‌بردم و فقط به یک نفر که دلش درد می‌کرد، می‌دادم؛ اندکی بعد همه شروع می‌کردند به اظهارِ دل درد کردن😂 (تا به آنها هم نوشابه بدهم😅)‼️ ✅ البته این قضاوت به این ترتیب درست نیست. چه بسیار انسان‌هایی که با بزرگواری و مناعت طبع و ایثار، حتی آنجا که خود به امری نیازِ جدی دارند، دیگران را بر خود مقدم می‌شمارند. خداوند در آیه‌ی ۹ سوره‌ی حشر در وصف مؤمنان می‌فرمایند: وَيُؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ (و آنان را بر خود ترجیح می دهند، گرچه خودشان را نیاز شدیدی [به مال و متاع] باشد). 🍃 ما مربیان باید تلاش کنیم متربّیانمان را با بزرگواری و مناعت طبع بار بیاوریم؛ و البته اولین متربی، نفسِ سرکشِ خودمان هست🙏 ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا