eitaa logo
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
464 دنبال‌کننده
123 عکس
113 ویدیو
0 فایل
صراط (پاتوق گفتمانیِ جوانان انقلابی💪) ترویج گفتمانِ نخبگانیِ انقلاب اسلامی دکتر اسماعیل کلانتری (دکتری سیاست‌گذاری علم و فناوری، معلم دانشگاه، پژوهشگر، فعال فرهنگی) آیدی من: @esmaeelkalantari آیدی تبادل- تبلیغ (انتشار: ساعت ۲۲ تا ۹ فردا): @Yazenab65
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بخوان و بیاندیش
hefze nezam chist.mp3
1.18M
مقصود از «حفظ نظام» که مرحوم امام رضوان‌الله‌علیه آن را از اوجب واجبات بیان داشتند چیست؟! آیا مقصود حفظ ساختار سیاسی به هر قیمتی است؟! 🔷 پاسخ رهبر معظّم انقلاب حفظه‌الله: ⬅ اینکه امام فرمودند [حفظ نظام] از اوجب واجبات است، یا اوجب واجبات است، بعضی تصوّر می‌کنند که منظور از نظام که در اینجا گفته می‌شود صرفاً همین ساختار سیاسیِ موجود است که این را ما باید به هر قیمتی حفظ کنیم؛ [نه]، تنها این نیست، نظام فقط ساختار سیاسی نیست؛ نظام یعنی ساختار سیاسی با مجموعه‌ی اهداف و آرمان‌هایی که در آن است. حفظ نظام، یعنی حفظ همه‌ی ارزش‌هایی که نظام اسلامی خودش را متعهّد به آن‌ها می‌داند؛ مثل عدالت، مثل پیشرفت، مثل معنویّت، مثل علم، مثل اخلاق، مثل مردم‌سالاری، مثل قانون‌گرایی، مثل آرمان‌گرایی؛ آرمان‌گرایی جزو مؤلّفه‌های اصلی نظام اسلامی است و نظام اسلامی بدون آرمان‌گرایی یک چیز سطحی و صوری است. 🎙 بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان (ماه مبارک رمضان) - مورخ: ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ https://khl.ink/f/33694 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🖊 علی مصباحی: مادر دوستم داری؟ (آیفر گُردال اُنال؛ ترجمه: سعیده پورمحمّد حاجی‌آقا؛ نشر نگارینه؛ ۲۴ صفحه) روز قبل از نوشتن معرفی این کتاب، پسر چهارسال ‌و نیمه‌ام را در منزل، به دلیل کار اشتباهی که انجام داده بود دعوا کردم، دادی هم سرش زدم (البته کنترل شده، چرا که علی علیه‌السلام می‌فرماید: با خشم، تربیت ممکن نیست!)؛ بغ‌کرد و رفت روی مبل نشست؛ بعد از چند لحظه به من گفت: «بابا منو دوست داری؟!» بلافاصله گفتم: البته که دوسِت دارم پسرم؛ ولی رفتارت رو دوست نداشتم! اما بدون همیشه دوسِت دارم. آن موقع این کتاب را هنوز ندیده بودم، و پیشم نبود؛ اگر این کتاب پیشم بود، حتماً صدایش می‌کردم و همان موقع برایش می‌خوندم. تمام پیام این کتابِ بسیار لطیف و زیبا با تصاویر بسیار دلنشین و صمیمی‌اش، برای تفهیم آخرین جمله‌‌ای است که خانم خرسه به پسر کوچولوش می‌گه: «عزیزم! هیچ‌وقت فراموش نکن، من تو را بی‌هیچ شرط و بهانه‌ای برای همیشه دوست دارم.» بخشی از کتاب: «مادر جان، اگر یک روز بخواهی تمشک بچینم، اگر تمشک‌های چیده شده را هنگام آوردن روی زمین بریزم، باز هم دوستم داری؟» «کوچولوی من،‌اگر یک روز برای من تمشک بچینی و تمشک‌ها را روی زمین بریزی، از این که نمی‌توانم برای تو کیکِ تمشک درست کنم، ناراحت می‌شوم، اما باز هم دوستت دارم.»... «مادر، اگر تیغ‌های کاکتوس را در لباس تو فرو کنم، باز هم دوستم داری؟» «عزیزم، با این کارها از تو عصبانی می‌شوم، اما بدان همیشه دوستت دارم.»... @paragraphnoosh110 www.samanpl.ir 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت دهم 👇 ✔️ ۱۸ طرح واره وجود دارد و هر طرح واره سه ضلع دارد : 1⃣ ضلع اول : پنج نیاز هیجانی اساسی🌱 تمام ما انسان‌ها است. 2⃣ ضلع دوم : خلق‌وخوی🗣اوليه ما است. 3⃣ ضلع سوم (بالا یا رأس): تجارب اوليه دوران کودکی 🧒ما است. ✔️ 1⃣ ضلع اول: پنج نیاز هیجانی اساسی 🌱 ✍ این نیازها در وهله اول و در سنین کودکی توسط والدین 👨‍👩‍👦 و بعد از آن،همسالان،خواهر،برادر،فامیل و معلم در مدرسه👨‍🏫 و یا همکلاسی‌های صمیمی،همسر یا کسانی که فرد با آنها ارتباط اجتماعی👥 دارد تأمین می‌شوند. این ضلع اول از این مثلث طرح واره است.👇 1⃣ نیاز به دل‌بستگی ایمن 😌 2⃣ نیاز به استقلال 🪄 3⃣ نیاز به روابط آزادانه و محترمانه 👥 4⃣ نیاز به خودانگیختگی و تفریح 🏇 5⃣ نیاز به محدودیت‌های واقع‌بینانه ⚖ ✔️2⃣ ضلع دوم : خلق‌وخوی اوليه 🗣 ✍ خلق‌وخوی اوليه یعنی در لحظه اول تولد و قبل از اینکه تولدی به وجود بیاید و بدون اینکه تربیتی صورت بگیرد،یک ویژگی‌های روانی🧠 در جنین وجود دارد. به صورت ژنتیکی واجد اخلاق و روحیاتی است❗️.مثلاً ممکن است ذاتاً مضطرب و یا ذاتاً خونسرد باشد❗️. اگر در این بین تعادلی بین این دو مورد باشد،کار تربیت راحت است. اگر در این مورد تعادل نباشد،باید کودک را به سمت تعادل ⚖رهنمون کرد. ✔️3⃣ ضلع سوم: تجارب اوليه دوران کودکی 🧒 ✍ ضلع بالا و آخر🔺، تجارب اوليه دوران کودکی است که والدین برای کودک خود رقم می‌زنند و بعد از آن خواهر و برادر و فامیل و معلم و همسالان و همکلاسی‌ها برای کودک رقم خواهند زد. ✔️ایجاد ۱۸ طرح واره ناسالم 🔴 در عدم تأمین ضلع های طرح واره ✍ اگر پدر و مادر بتوانند تجارب اوليه دوران کودکی را متناسب با خلق‌وخوی کودک و پنج نیاز هیجانی اساسی او را ارضا و تأمین کنند، رشد کودک، رشد سالمی✅ خواهد بود. اما اگر پدر و مادر نتوانند متناسب با خلق‌وخوی کودک، این پنج نیاز اساسی را در کودک ارضا کنند، طرح واره ناسالم ❌ در روان کودک🧠 شکل می‌گیرد. هسته آن طرح واره های ناسالم❌، خاطرات تلخ ⚫️ دوران کودکی است. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
(13) (قسمت پنجم) ملاک بهشتی و جهنمی شدن؛ حب و بغض نسبت امیر مؤمنان علی علیه‌السلام، بر طبق منابع اهل سنت «أَلْقِیَا فِی جَهَنَّمَ کُلَّ کَفَّارٍ عَنِیدٍ[1] شما دو نفر هر کفر‌پیشه لجوج را در دوزخ بیاندازید.» وقتی ابو حنیفه (یکی از امامان چهارگانه اهل سنت) شنید که اعمش[2] درباره فضایل حضرت علی سخنانی می‌گوید، در حالی که بیماری سختی دارد، همراه با ابن ابی لیلی و ابن شبرمه و شریک بن عبدالله به سراغ او رفت؛ او که از دیگران بزرگتر بود به اعمش گفت: ای ابا محمد، تقوا پیشه کن و از خدا بترس و تو در حالی هستی که در اولین روز از روزهای آخرت و آخرین روز از روزهای دنیا هستی. من شنیده‌ام که تو درباره علی بن ابی‌طالب سخنانی می‌گویی که اگر از گفتنش خودداری کنی برایت بهتر است. اعمش در پاسخ ابوحنیفه گفت: مثلاً چه می‌گویم؟! چه چیز خلاف واقعی می‌گویم؟! به راستی که ابن متوکل قاضی از ابی سعید خدری به من خبر داد که او گفت: رسول خدا صلوات الله علیه و آله فرمود: روز قیامت، خداوند به من و به علی بن ابی‌طالب می‌گوید: شما دو تن هر کس را که محبّ شما است داخل بهشت کنید و هر کس که شما دو نفر را دشمن می‌دارد وارد دوزخ کنید و این است معنای سخن خداوند که می‌فرماید: «أَلْقِیَا فِی جَهَنَّمَ کُلَّ کَفَّارٍ عَنِیدٍ * شما دو نفر هر کفرپیشه‌ی لجوج را در دوزخ بیاندازید» سپس گفت: از نزد من برخیزید که چیزی پاکیزه‌تر از این که به شما گفتم نیست؛ پس از نزد او خارج شدند و دیگر او را ندیدند تا اینکه اعمش مرحوم شد[3]. آلوسی که یکی از متعصب‌ترین علمای اهل سنت است و خیلی به ندرت، حدیثی که مشتمل بر فضیلت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) باشد را تأیید می‌کند، در خصوص این حدیث می‌گوید: اسناد این حدیث صحیح است[4]. در ذیل برخی دیگر از منابع اهل سنت که این حدیث در آن‌ها نقل شده است،‌ ذکر می‌شود: 1. الموضوعات، ابن الجوزی، ج:١، ص:۴۰۰ http://lib.efatwa.ir/43430/1/400 2. الجواهر المضیة فی طبقات الحنفیة، القرشی، عبد القَادر، ج:۲، ص:۵۰۱ http://lib.efatwa.ir/40206/2/501 3. الفوائد المجموعة، الشوکانی، ج:۱، ص:۳۸۲ http://lib.efatwa.ir/43282/1/382 4. اللآلىء المصنوعة فی الأحادیث الموضوعة، السیوطی، جلال الدین، ج:۱، ص:۳۴۸ http://lib.efatwa.ir/43425/1/348 5. تلخیص کتاب الموضوعات نویسنده، الذهبی، شمس الدین، ج:۱، ص:۱۳۶ http://lib.efatwa.ir/43425/1/348 [1] ق:۲۴ [2] سلیمان بن مهران که به دلیل ضعف در بینایی معروف به أَعْمَش بود، (۶۱ ـ ۱۴۷ یا ۱۴۸ق) از علمای کوفه در قرن دوم قمری و از شیعیان و اصحاب امام صادق (علیه السلام) است. با وجود اعتقاد سلیمان به تشیع، علمای اهل سنت وی را بسیار ستوده و توثیق کرده‌اند. وی از راویان فضائل امام علی (علیه السلام) بود و روایاتی در این باب به طور مستقیم از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده است. اعمش به نقل روایات در فضایل امام علی (علیه السلام) شهرت داشت. برخی گزارش‌های تاریخی او را ایرانی‌تبار دانسته‌اند. [3] السیوف المشرقة و مختصر الصواقع المحرقة، الآلوسی، ج۱، ص۶۶۵؛ لینک صفحه‌ی مطلب در کتاب: http://lib.efatwa.ir/46198/1/665) [4] همان ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
1_5526391409.mp3
4.77M
▫️ از رحمت خدا ناامید نشوید ✅کانال منبرهای عالی 👇 http://eitaa.com/joinchat/2043084812Ca1368da7dc 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و بیست و چهارم: فرمول تربیت🍃) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ دو هفته پیش برای یک مأموریتِ کاری، با یکی دو نفر از دوستان راهیِ خرم‌بید (از شهرستان‌های اطراف شیراز) شدیم🚘. یکی از دوستان که در این سفر همراه‌مان بود، ماجرای زیبایی از باسواد شدن پدرش برای‌مان تعریف کرد که بیانش خالی از لطف نیست😊. ماجرا به دهه‌های ۲۰ و ۳۰ شمسی برمی‌گردد که پدرِ آقای مهندس در بازار، شاگردِ خیاط بوده... 💢 شاگرد خیاط هر روز که استادش او را پِیِ خرید به بازار می‌فرستاد، از مسیری می‌گذشت که مُلّایی به طلاب تدریس می‌کرد. یک روز از مُلّا می‌خواهد نوشتن و خواندن را به او هم یاد دهد‼️ مُلّا در ازای دریافت مبلغی، قبول می‌کند که هر روز و در فرصت اندکی که شاگردِ خیاط در حین خرید، به او می‌رسد با عصایش حروفِ الفبا را بر روی زمینِ خاکی ترسیم کند، تا شاگرد خیاط ببیند و بیاموزد‼️ شاگرد خیاط می‌پذیرد و هر روز حرفی می‌بیند و با تکرار آن در ذهن و کلام و نوشتنش با انگشت بر روی هوا (‼️)، به تدریج حروف الفبا و سپس واژگان و جملات را یاد می‌گیرد😊. ✅ پس از مدتی تصمیم می‌گیرد امتحان کلاسِ اول را بدهد. به آموزش و پرورش می‌رود. امتحان می‌دهد و قبول می‌شود👏. سال دوم و سوم را هم همین طور یاد می‌گیرد و امتحان می‌دهد و قبول می‌شود🙂. پس از مدتی دیگر حوصله‌اش سر رفته و مستقیما می‌رود امتحان پایهٔ ششم را بدهد. می‌رود اما قبول نمی‌شود😐. سراغ آقای آل عصفور (از معلمان معروف و قدیمی شیراز) می‌رود و مدتی نزد ایشان تعلیم می‌بیند. دوباره امتحان می‌دهد و این بار قبول می‌شود و مدرک پایهٔ ششم را می‌گیرد🗞. 🍃 صبر، استمرار و روش‌مندی در هر فرایند تعلیم و تربیت لازم است؛ هم در مربی و هم در متربی. به قول حاج آقا تراشیون فرمول تربیت بر این سه اصل استوار است: صبر، استمرار و روش‌مندی. این ماجرا به خوبی هر سه‌ی این اصول را در دل خود داشت و برای من بسیار جالب بود🌸. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘ 🔴حضرت امام علی بن محمد بن الهادی (ع) خشم و غضب به مردم نشانه ناتوانی است و بر زیر دستان علامت فرومایگی و پستی است مستدرک الوسائل ج۲ ص۱۲ ☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘ 🟢میلاد مبارک و باسعادت دهمین امام شیعیان را به تمامی محبان و شیعیان آن حضرت تبریک و تهنیت عرض میکنیم 🌹 (ع) (ع) 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عوامل مزاحم در (قسمت سوم: تنبیه😕) 📍حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
(14) (قسمت ششم، بخش اول) در غدیر ولایت علی را برای مردم علنی کن! «وَ لاتَجْهَرْ بِصَلاتِکَ وَ لاتُخافِتْ بِها وَ ابْتَغِ بَینَ ذالِکَ سَبِیلاً[1] و نمازت را زیاد بلند و آشكار، یا زیاد آهسته و پنهانی نخوان و در میان آن دو، راهى [معتدل] انتخاب ‌کن» حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) در تفسیر آیه فوق، خطاب به جابر می‌فرماید: مقصود از «وَ لاتَجْهَرْ بِصَلاتِکَ * نمازت را زیاد بلند و آشکار نخوان» یعنی ولایت علی (علیه‌السلام) را فعلاً آشکار و علنی نکن تا من زمانش را به تو بگویم؛ چرا که ولایت علی (علیه‌السلام)، حقیقت نماز است! همچنین مقصود از «وَ لاتُخافِتْ بِها * آن را مخفی نخوان» یعنی، آن اکرامی که من در حق علی مقدّر کرده‌ام را از خود او پنهان نکن و خود او را از این مطلب و اکرام آگاه کن. امّا اینکه می‌فرماید: «وَ ابْتَغِ بَیْنَ ذَلِکَ سَبِیلًا * در بین این دو راهی میانه انتخاب کن» یعنی از من بخواه که به تو اجازه دهم امر ولایت علی (علیه السلام) را آشکار کنی». که در روز غدیر خم، خداوند این اجازه را به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) داد و او در آن روز [به خداوند متعال] عرض کرد: «خدایا! هرکس که من مولای او هستم، پس این علی (علیه‌السلام) مولای اوست، خدایا! هرکس که او را دوست بدارد، دوست بدار و با دشمنان او دشمن باش»[2]. شاید مقداری این عبارت امام باقر علیه‌السلام در حدیث فوق که فرمودند:** (در قرآن مقصود از حقیقت نماز، ولایت علی علیه‌السلام است)،** تازگی داشته باشد، در ادامه إن‌شاء‌الله نمونه‌هایی از روایاتِ فراوانی که در آن بیان شده، حقیقت نماز و تأویل حقیقی آن در بسیاری از آیات قرآن، ولایت امیر مؤمنان علی (علیه‌السلام) است، تقدیم می‌شود. [1] اسرا:۱۱۰ [2] عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ قَال سَأَلْتُهُ عَنْ تَفْسِیرِ هَذِهِ الْآیَهْ فِی قَوْلِ اللَّهِ وَ لا تَجْهَرْ بِصَلاتِکَ وَ لا تُخافِتْ بِها وَ ابْتَغِ بَیْنَ ذلِکَ سَبِیلًا قَالَ لَا تَجْهَرْ بِوَلَایَهْ عَلِیٍّ فَهُوَ الصَّلَاهْ وَ لَا بِمَا أَکْرَمْتُهُ بِهِ حَتَّی آمُرَکَ بِهِ وَ ذَلِکَ قَوْلُهُ وَ لا تَجْهَرْ بِصَلاتِکَ وَ أَمَّا قَوْلُهُ وَ لا تُخافِتْ بِها فَإِنَّهُ یَقُولُ وَ لَا تَکْتُمْ ذَلِکَ عَلِیّاً یَقُولُ أَعْلِمْهُ مَا أَکْرَمْتُهُ بِهِ فَأَمَّا قَوْلُهُ وَ ابْتَغِ بَیْنَ ذلِکَ سَبِیلًا یَقُولُ تَسْأَلُنِی أَنْ آذَنَ لَکَ أَنْ تَجْهَرَ بِأَمْرِ عَلِیٍّ (بِوَلَایَتِهِ فَأَذِنَ لَهُ بِإِظْهَارِ ذَلِکَ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ فَهُوَ قَوْلُهُ یَوْمَئِذٍ اللَّهُمَّ مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ. (بحارالأنوار‌، علامه مجلسی، ج۳۶، ص۱۰۵) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
هدایت شده از بخوان و بیاندیش
سلام، در این فایل اکسل، سعی شده تا ۴۰ عنوان از بهترین کتاب‌های مرتبط با غدیر مختص کودک و نوجوان ذکر بشه؛ رنگ سبز، در اولویت است و بعد رنگ زرد. ۱۵ کتاب کودک هست که ۸ عنوانش سبز هست و ۲۵ عنوان نوجوان که ۱۴ عنوانش سبز هست انتشارش هم آزاد هست. به عشق علی... (با تشکر از عزیزانِ مجمع ناشران انقلاب اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی که ما را در تهیه این فهرست یاری دادند) @readandthink 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت یازدهم 👇 ✔️ والدین ناموفق در تربیت جنسی 👨‍👩‍👦❌ ✍دسته اول : 1⃣ والدینی که رابطه فقیر با کودک خود برقرار کرده‌اند و این والدین، اولین نیاز هیجانی یعنی دل‌بستگی ایمن 💚 را در فرزندان خود ارضاء نکرده‌اند. ✍ دسته دوم : 2⃣ والدینی که ضعف⭕️ در استقلال دهی نسبت به فرزندان خود را دارند و در نیاز دوم هیجان ما را که کسب هويت مستقل است (AtanEmy) تأمین نکرده‌اند. ✍ دسته سوم : 3⃣ والدینی که در فرزند خودشان جنسیت زدگی❌ را ایجاد کردند و کاری کردند که از دختر👧 یا پسر👦 بودن خود خوشش نیاید. این‌ها در حقیقت به دو نیاز از نیازهای اساسی به نام دل‌بستگی ایمن و آزادی در بیان نیازها و هیجانات آسیب⚠️ زدند. ✍دسته چهارم : 4⃣ والدینی که نسبت‌ به‌ کنجکاوی های ذهنیفرزندان🤔 خود به شدت سرکوبگری🚫 کردند و یا فرزندان خود را فریب داده و یا اطلاعات نادرست و غلط❌ داده اند و در حقیقت نیاز به دانستن در فرزندان و آزادی در بیان هیجانات و بخش مربوط به دانستن🧠 را تأمین نکردند. ✍ دسته پنجم : 5⃣ والدینی که مثل دسته چهارم( والدینی که خود انگیختگی و تفریح🏇 را در فرزندش ارضا نکردند )عمل کردند و فرزندانشان در محیط فقیری وارد شدند . ✍ سه دسته دیگر از والدین باقی می‌مانند: 6⃣ والدینی که ضعف❌ در مرزدهی دارند. 7⃣ والدینی که فرزندان نازپرورده👨‍👩‍👧‍👦 تربیت کردند. 8⃣ والدینی که پدران ضعیفی👨‍👧‍👦 هستند. این سه دسته، نیاز پنجم هیجانی یا محدودیت‌های واقع‌بینانه و خویشتن‌داری را تأمین و ارضاء نکرده‌اند. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت میز محاکمه (برشی از ) 📍 وقتی متفکران و نویسندگان غربی هم به سر تا پای حمله می‌کنند‼️ 📍 این مدارس باعث می‌شوند بسیاری از بچه‌ها هرگز کشف نشود و بچه‌ها فکر کنند کندذهن هستند. در حالی که استعداد آنها چیز دیگری است. 📍 تاریخ و اسناد نشان می‌دهد این مدارس به وجود آمدند تا مردم را برای کار در کارخانجات ثروتمندان آماده کند. برای همین است که کاملا صنعتی به انسان‌ها نگاه کرده و همه را یک جور می‌کنند. 📍 همه دانشمندان معتقدند انسان‌ها با هم متفاوتند. پس چرا در این مدارس می‌خواهند همه را یک جور قالب بزنند. اگر یک پزشک بخواهد برای همه یک نسخه بنویسد به بار خواهد آمد. 📍 این احتمالاً یکی از بزرگترین جنایت‌هایی است که در تاریخ بشر رخ داده است. 📍 مشکل از معلمان نیست. چرا که آنها در سیستمی کار می‌کنند که در آن حق انتخابی وجود ندارد. 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
(15) (قسمت ششم، بخش دوم) ولایت علی بن ابی‌طالب (علیهما‌السلام)، حقیقت و باطن نماز در آیات قرآن کریم بنا شد تا برخی از آیاتی که در آن‌ها به نماز اشاره شده ولی روایات می‌فرمایند که مقصود حقیقی و تأولیشان ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌‌السلام) است تقدیم شود؛ مبحث را با حدیثی از خود حضرت امیر (صلوات‌الله‌علیه) آغاز می‌کنیم: حقيقت نمازِ مؤمن، من هستم!، من هستم مقصود ندای حی علی الصلاة (بشتابيد به سوی نماز)، من هستم مقصود ندای حی علی الفلاح (بشبتابيد به سوی رستگاری)، من هستم مقصود ندای حی علی خیر العمل (بشتابيد به سوی بهترين عمل)[1]. اما،‌ نمونه آیات: نمونه آیه‌ی شماره ۱: «وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکَبیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعینَ[2] از صبر و نماز یارى جویید؛ و این کار (یعنی استعانت از نماز) جز براى خاشعان، دشوار و سنگین است.» امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) خطاب به سلمان (علیه‌الرحمه) می‌فرماید: حقیقت نماز در قرآن ولایت من است؛ و کسی حقیقتاً نماز را به پا داشته که ولایت مرا اقامه کرده باشد،... سلمان از حضرت امیر صلوات‌الله‌علیه دلیل این مطلب را از قرآن جویا شد؛ حضرت فرمود: دلیل این مطلب، این آیه‌ی قرآن است: «وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَ إِنَّها لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَی الْخاشِعِینَ» [منظور از] صبر در این آیه، پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است و [مقصود از] نماز، اقامه‌ی ولایت من است. به همین دليل خداوند فرموده: إِنَّها لَکَبِیرَةٌ (و ضمیر «ها» در آیه به «صلاة یعنی نماز» بر می‌گردد و نفرموده (إنهما)، یعنی بیان نداشته که کمک گرفتن از صبر و نماز هر دو سخت است، بلکه تنها به سخت بودن نماز اشاره کرده، چرا که حمل ولایت (من) که حقیقت نماز است، کاری بزرگ و سنگین است؛ مگر برای خاشعین که همان شيعيان هستند كه خداوند قلبشان را برای پذيرش ولايت من خاشع كرده است.)»[3]. آیه‌ی شماره ۲: «ما سَلَکَکُمْ فِی سَقَرَ * قالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ[4] چه چیز شما را به دوزخ وارد ساخت»؟! * مى‌گویند: ما از نمازگزاران نبودیم.» حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) در تفسیر آیه فوق که در آن به حسب ظاهر جهنمیان اولین و اصلی‌ترین دلیل دوزخی شدنشان را نمازگزار نبودن عنوان کرده‌اند می‌فرماید: مقصود از اینکه می‌گویند: «لَمْ نَکُ مِنَ المُصَلِّینَ - از نمازگزاران نبودیم» یعنی از شیعیان علیّ‌بن‌ابی‌طالب علیهما‌السلام نبودند[5]. امام صادق (علیه‌السلام) در بیان بسیار تأمّل‌برانگیز خود در تفسیر این آیه می‌فرمایند: در عرب، مصلی به اسبی گفته می‌شود که پشت سر اسب پیش‌تاز در حرکت است، بر این اساس «لَمْ نَکُ مِنَ المُصَلِّینَ - از نمازگزاران نبودیم»، یعنی از کسانی نبودیم که پشت سر پیشتاز و پیشوا و امیر مؤمنان علی بن ابی‌طالب (علیهما‌السلام) حرکت می‌کنند نبودیم[6]! نمونه آیه‌ی شماره ۳: «حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى وَ قُومُوا لِلهِ قانِتینَ[7] در انجام [به موقع و کامل] همه‌ی نمازها و [به خصوص] نماز وسطى (نماز ظهر) کوشا باشید و از روى خضوع و اطاعت، براى خدا به پاخیزید.» حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) در تفسیر آیه فوق می‌فرمایند: [حقیقت] نماز، رسول‌خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، فاطمه (سلام‌الله‌علیها)، حسن (علیه‌السلام) و حسین (علیه‌السلام) می‌باشند. و مراد از [حقیقت] صلاة الوسطی، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌باشد. و مقصود از قُومُوا لِلهِ قانِتِینَ، [یعنی] در راه اطاعت ائمّه (علیهم السلام) به پا خیزید[8]. پانوشت‌ها: [1] الفضائل، ابوالفضل شاذان قمى، ص۸۴. [2] بقره:۴۵ [3] بحار الانوار، علامه مجلسی،‌ ج۲۶، ص۱. [4] مدّثر:۴۲و۴۳ [5] بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج۵۱، ص۶۱. [6] الکافی، ثقة الاسلام كلینی، ج۱، ص۴۱۹. [7] بقره:۲۳۸ [8] تفسیر العیاشی، ج۱، ص۱۲۸. ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
🔴 یادداشت‌های معلمی من (قسمت یکصد و بیست و پنجم: آنچه می‌دانی غلط است، انجام نده❌) 🖋 دکتر اسماعیل کلانتری ⭕️ چند روز پیش یکی از دوستان درباره‌ی آقایی که برای خواستگاری دخترش آمده بود، از من سؤالی پرسید و نظرم را خواست. سؤالش این بود که آقای خواستگار به رغم اینکه فردی ظاهرا متدین و مقید است، اما در بین صحبت‌هایش گفته من در عروسی‌ام در بین آقایان حتما باید برقصم‼️ دوستِ ما می‌گفت، مادرِ دخترم اصلا این موضوع را برنتافته و گفته ما اینچنین رسم‌هایی در خانواده نداریم، اما من گفته‌ام حالا خیلی سخت نگیریم؛ نظر شما در این باره چیست⁉️ 💢 من ابتدا به لطایف‌الحیَل از پاسخ طفره رفتم. اما وقتی گفت کلا ماجرا منتفی شده و پاسخ منفی دادیم و مجددا اصرار کرد، گفتم: خودتان استفتائات را ببینید. اگر این عمل، حرام است، دیگر کوچک و بزرگ یا یک بار و چند بار ندارد. کسی که آشکارا می‌گوید من یک بار و یک معصیتِ ظاهرا کوچک را انجام می‌دهم؛ تضمینی نیست که بار دوم و معصیتِ دیگری را هم انجام ندهد‼️ البته ما معصوم نیستیم. اما فرق است بین اینکه بلند بگوییم من می‌خواهم و باید فلان معصیت را انجام دهم؛ با اینکه از روی غفلت یا غلبه‌ی نفس و با شرم و سرافکندگی، معصیتی از انسان سر بزند. ✅ در تربیت هم دقیقا همین گونه است😶. کسی که عمدا، آگاهانه، آشکارا و بدون دلیل کاری می‌کند که می‌داند نادرست است، پیامد تربیتی آن را باید بدون تردید بپذیرد. عزیزان ما نمی‌توانیم برای انجام کار غلط، استثنا قائل شویم. مثلا اگر معتقدیم فرزندمان نباید شب در مکانی جز محل حضور پدر و مادر بخوابد، دیگر حتی یک استثنا هم پذیرفتنی نیست⛔️. با اصرارِ او یا دیگری و توجیه‌هایی شبیهِ👈 حالا یک بار، همیشه نمیشه👉 هم نباید کار غلط را توجیه کرد❌. همین طور تنها غذا خوردن، زیاد تلویزیون دیدن، تنها در اینترنت بودن و ...👌 🍃 سنت خداوند هم همین است❤️. اگر به آنچه می‌دانیم عمل کنیم، خدا درب‌های دانستن را برای‌مان باز می‌کند🌸؛ اما اگر خلافِ آنچه می‌دانیم درسته رفتار کردیم، به تدریج قدرت فهمیدنِ درست و نادرست را از دست می‌دهیم😐. 🍃 البته آنچه بیان شد، مخالفِ اهم و مهم کردنِ امور و اولویت‌دهی به آنها نیست. آنچه باید از آن پرهیز شود، انجام کار غلط، از سر تنبلی یا بی‌خیالی یا توجیه و ... است🌸. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻ما بر اساس این تفکرات و ایده‌ها، در مدرسه‌ای به نام تأسیس کرده‌ایم. برای آشنایی با و به کانال ذیل بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1762459696C9adcf1df6c 🔻یادداشت‌های معلمی من را روزهای زوجِ هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c 🔻 قسمت‌های اول تا صدم یادداشت‌های معلمی من در گروه جهادی منتشر شده است. برای مطالعه‌ی آنها به این گروه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3636658376Ccb7a74bf36
31.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف غریبه ها تو گوش ما نمیره👋🏻 کاری کنیم اسمش دنیا🌎 رو بگیره راه انقلاب 🇮🇷ما راه غدیره علی عشق بچگی هامونه علی برکت تو زندگی هامونه علی پرچم ظهور آقامونه 😍♥️ من آماده ام برا بیعت با علی 🤚🏻♥️ 🌀 (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی) https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
(قسمت هفتم) حکایتِ تفسیر و شأن نزول کفرِ بعد از اسلام و ایمان در قرآن کریم: آیه اول: يَحْلِفُونَ بِاللهِ‌ ما قالُوا وَ لَقَدْ قالُوا كَلِمَةَ الْكُفْرِ وَ كَفَرُوا بَعْدَ إِسْلامِهِمْ...[1] در روایت است، هنگامی‌که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) از غدیرخم فارغ شد و مردم پراکنده شدند، گروهی از قریش گردهم آمدند و بر آنچه که اتّفاق افتاد، تأسّف خوردند. در آن لحظات که گفتگو می‌کردند، سوسماری از کنارشان رد شد. برخی از آنان گفتند: «کاش که این سوسمار را بر ما گماشته بود و علی را بر ما نگماشته بود». ابوذر (رحمة‌الله‌علیه) این سخن را شنید و آن را با رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در میان گذاشت. حضرت به‌دنبال آنان فرستاد و آنان را احضار کرد. امّا ایشان انکار کردند و قسم خوردند که آن سخن را نگفته‌اند. خدای عزّوجلّ این آیه را نازل کرد: (یَحْلِفُونَ بِاللهِ مَاقَالُواْ قالُوا وَ لَقَدْ قالُوا كَلِمَةَ الْكُفر... به خدا سوگند ياد مى‌كنند كه [در غياب پيامبر، سخنان كفرآميز] نگفته‌اند، درحالى‌كه به يقين سخنان كفرآميز گفته‌اند و پس از اسلام آوردنشان، كافر شده‌اند...) پس پیامبر (صلی‌‌الله‌علیه‌و‌آله) فرمود: «همانا آسمان بر کسی سایه نینداخته و زمین، کسی را بر دوش خویش حمل نکرده است که راستگوتر از ابوذر (رحمة‌الله‌علیه) باشد». و در ادامه فرمود: «امّا جبرئیل، بر من نازل شد و به من خبر داد که در روز قیامت قومی خواهند آمد که پیشوای ایشان یک سوسمار است، پس نیک بنگرید که شما آن قوم نباشید که خدای متعال می­فرماید: «[به یاد آورید] روزی را که هر گروهی را با پیشوایشان می‌خوانیم! (اسراء:۷۷)[2]» آیه دوم: إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ ازْدادُوا كُفْراً لَمْ يَكُنِ اللهُ‌ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَ لا لِيَهْدِيَهُمْ سَبيلاً[3] كسانى كه ايمان آوردند، سپس كافر شدند، و باز هم ايمان آوردند، و ديگر بار كافر شدند، سپس بر كفر خود افزودند، خدا هرگز آن‌ها را نخواهد بخشيد، و آن‌ها را به راه [راست] هدايت نخواهد كرد. حضرت امام جعفر صادق علیه السلام درباره‌ی شأن نزول این آیه فرمودند: این آیه در شأن سران جریان نفاق نازل شده است که در ابتدای امر دعوت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله (در مکه) ایمان آوردند؛ سپس (بعد از حجة‌الاوداع در غدیر) آن هنگام که پیامبر ولایت علی علیه‌السلام را عرضه‌داشت و فرمود: هر کس من مولای اویم، پس این علی مولای اوست، کافر گشتند؛ بعد از آنکه پیامبر امر فرمود به بیعت با امیر مؤمنان علی علیه‌السلام، بعیت کردند و دوباره ایمان آوردند؛ پس از رحلت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله به بیعتی که با علی علیه‌السلام کرده بودند اقرار نکردند و دوباره کافر گشتند؛ و در نهایت هنگامی که از کسانی که با علی علیه‌السلام بیعت گرفته بودند، برای خودشان بیعت گرفتند، بر کفرشان افزودند و با این کار بود که دیگر هیچ چیزی از ایمان برایشان باقی نماند[4]. [1] توبه:۷۴ [2] مناقب، ابن شهر آشوب، ج۳، ص۴۱ [3] نساء:۱۳۷ [4] الکافی، ثقة السلام کلینی، ج۱، ص۴۲۰ ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran @justhadis110
صراط (گفتمانِ جوانان انقلابی💪)
🔴 تربیت جنسی کودکان 👶 🖋 سارا خرّم 📍 مدیر دبستان و پیش‌دبستانی دخترانه شیراز (- ) و فعال حوزه قسمت دوازدهم 👇 ✔️ جنسیت زدگی ✍ به احساسی که در آن فرد از درون نسبت‌ به‌ جنسیت واقعی خود رضایت نداشته باشد❌، جنسیت زدگی می‌گويند. ✍ دختر خانم یا آقا پسری که از جنسیت خود راضی نباشد❌،به سمت رفتارهای جنس مخالف کشیده می‌شود و این رفتار ،پسرنمایی دختران و یا دخترنمایی پسران گفته می‌شود. دختر یا پسری که دچار پسرنمایی یا دخترنمایی می‌شود، در معرض سواستفاده❌ جنسیتی بیشتری قرار خواهند گرفت. ✔️ عوامل جنسیت زدگی پدر و مادر👨‍👩‍👧 رسانه 📱 جامعه‌ 🌆 معلمان🧑‍🏫 ✔️ چه رفتارهای موجب جنسیت زدگی در فرزندان می‌شود؟ 1⃣ توجه بیش از حد مادر به پسر👩‍👦باعث می‌شود که پسر ناخواسته بخش زنانه اش (آنیما) تقویت شود و حالت زنانه بگیرد و همین مساله باعث جنسیت زدگی پنهان🌑 در فرزندان شود و عکس آن صادق است . 2⃣ والدینی که فرزندان ناخواسته دارند .بچه ها ناخواسته بودن خودشان را از طریق حالت های پوستی مادر متوجه می‌شوند. فرزندان تغییرات دمای بدن و ضربان قلب🫀 مادر را تماما حس می‌کنند و نخواستنی بودن خودشان را درک می‌کنند. در حقیقت پوست ،زبان بدن است❗️. 3⃣ والدینی که بین فرزندان 👨‍👩‍👧‍👦تبعیض قائل می‌شوند و عدالت⚖ را رعایت نمی‌کنند. به عبارتی بهتر ،فرزندانی که احساس تبعیض جنسیتی دارند ،در معرض جنسیت زدگی قرار می گیرند .یکی از موارد مهمی 🔴که جنسیت زدگی ایجاد می‌کند، تبعیض بین دختر و پسر است . 4⃣ پدر و مادری که جنسیت یکدیگر را زیر سوال می‌برند. پدر🧔‍♂ هنگام دعوا و در حضور دختر 👧خود ،جنس خانم ها را زیر سوال می‌برد و در نتیجه آن دختر خانم جنسیت زده می‌شود. 5⃣ والدینی که بین فرزندان رقابت جنسیتی ایجاد می‌کنند؛ یعنی پدران و مادرانی که بین دختر👧 و پسر👦 رقابت ایجاد می کنند تا در آن رقابت برتری📈 یک جنس را نسبت به جنس دیگر نشان دهند. ان‌شاالله ادامه دارد... 🔻 پ.ن: این یادداشت برگرفته از دوره آموزشی حجت‌الاسلام دکتر علی صادقی سرشت، عضو هیئت علمی ، تدوین شده و آماده‌سازی مطالب برای انتشار در توسط خانم فاطمه رضایی، دانشجوی روان‌شناسی انجام شده است. 🔻 یادداشت‌های را روزهای فرد هفته (به جز روزهای تعطیل) در کانال (پاتوق گفتمانی جوانان انقلابی)👇 دنبال کنید. https://eitaa.com/joinchat/2094203265C1a91802f6c