eitaa logo
روش تدبر در قرآن و سیره
152 دنبال‌کننده
174 عکس
185 ویدیو
37 فایل
تدبر؛ عرضه خالصانه سرزمین وجودم است بر آسمان بارانی و رشد افزای آیات وحیانی و روایات با درک فقر و ضعفم و طلب و تسلیمم...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ذَكِّر
▪️▪️بعد از حسین هیچ امامی به وقت مرگ مثل تو ای ولیِ خدا تشنه جان نداد... ▪️نامه ای به #امام_جواد علیه السلام اسماعيل بن سهل گويد: خدمت امام جواد عليه السلام نوشتم، چيزى به من تعليم فرما كه اگر آن را بگويم (بخوانم) در دنيا و آخرت با شما باشم. ⬛حضرت به خط خود نوشت: #سـوره_قدر «انا انزلناه» را زيـاد بخـوان و لبهايت به گفتن #استغـفار « تـر » باشـد، (يعنى آنقدر استغفار كُنى كه دائم لبت از گفتن استغفار در حرکت باشد). 📚ثواب الاعـمال، ص ۱۹۷. #یاجوادالائمه #ابن_الرضا_علیه_السلام ▪️▪️اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به💠@qoran114moballge▪️▪️
▪️صلوات خاصه حضرت امام جواد علیه السلام: "اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَلَمِ التُّقَى وَ نُورِ الْهُدَى وَ مَعْدِنِ الْوَفَا وَ فَرْعِ الْأَزْكِيَاءِ وَ خَلِيفَةِ الْأَوْصِيَاءِ وَ أَمِينِكَ عَلَى وَحْيِكَ‏ اللَّهُمَّ فَكَمَا هَدَيْتَ بِهِ مِنَ الضَّلاَلَةِ وَ اسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ الْحَيْرَةِ وَ أَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اهْتَدَى وَ زَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكَّى‏ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ بَقِيَّةِ أَوْصِيَائِكَ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ‏" 🏴سالروز شهادت حضرت جوادالائمه امام محمد تقی علیه السلام را تسلیت می گوییم. @zanjani_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه‌السلام ✳️ مطرح‌کردنِ حق و کوبیدنِ باطل ✍️ استاد علی صفایی حائری 🏴 سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام را تسلیت می‌گوییم. ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از رادیو توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 یاران تو از بهشت نمی آیند 🔸 (ره) هرکی هم باید بداند توی جمعش باید به بچه ها توجه کند به زن ها توجه کند به دخترها توجه کند بحث این نیست که ماهواره آمده بحث این نیست که تهاجم فرهنگی آمده اصلا روابط مشکل سازه برای کسانی که نقطه ضعف دارند حتی اگر تو مقتدر باشی تو در آندلس مسلط باشی فکر کنید به این حرف ها هجوم فرهنگی هجوم فرهنگی این ها همه بحث های عکس العملی است مگر نبوده قبلا مگر شیطان در بهشت همراه آدم نبود تو چه محیطی را می خواهی فراهم کنی تو از بهشت منقح تر می خواهی درست کنی؟ شیطان هست نفس هست یک منع : «به این شجره نزدیک نشید» کافی هست که تو را اخراج کنند این همه ممنوعات این همه گرفتاری ها ... 📻 رادیو توحید @radio_towhid 📱اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله | کست باکس | کانال واتساپ | روی هر اسم بزنید تا به لینک مربوطه وارد شوید👆
هدایت شده از در انتظار رویش🌱
به مناسبت ۲۲ تیر، سالروز درگذشت استاد علی صفایی حائری 👇
هدایت شده از در انتظار رویش🌱
اواخر سال 98 و اوایل ورود کرونا بود...محدودیت های کرونایی شدیدتر ... تشنه شرح هایی بر مناجات خمس عشر بودم ...در اینترنت سرچ کردم و اتفاقا لینکی را باز کردم که در مورد مناجات های خمس عشر مطالبی نوشته بود...منبع را نگاه کردم دیدم کتاب فوز سالک از علی صفایی حائری است...از لینک آمدم بیرون به دنبال کتاب فوز سالک...محدودیت های کرونایی موجب تعطیلی کتابخانه ها، کتابفروشی ها و حتی تعطیلی ادارات پست شده بودو امکان خرید اینترنتی هم نبود...تنها راه ممکن پیدا کردن فایل رایگان کتاب بود...پیدا کردم😍 آن هم نه فقط فوز سالک را، که فایل رایگان همه کتب استاد صفایی را یکجا پیدا کردم😍❤️ با عطشی وصف ناشدنی سراغ کتاب فوز سالک رفتم...30 صفحه ای خوانده بودم که ناگهان یادم افتاد رضایت ناشر در این امور شرط است...دست نگه داشتم برای مطالعه. رفتم دنبال استفتاء از مرجع تقلیدم .گفت رضایت ناشر شرط است. از مرجع تقلید خداحافظی کردم رفتم دنبال ناشر لیله القدر قم...شماره را پیدا کردم و به ناشر پیام دادم...ابراز عدم رضایت کرد😐😔😥 و من پنچرررر شدم 😩 علی رغم بسته بودن همه راه های حلال برای دسترسی به این کتاب، چشمه ای از عطش برای خواندن در من باز شده بود!!!! خواهرم که شدت اشتیاقم را دید و حکم شرعی و عدم رضایت ناشر را، با شیطنتی معنا دار به من گفت: بفرما این تو و این حکم شرعی دست و پاگیر !!!..😉 فکرش را بکنید حاضر بودم پول بدم کتاب بخرم، ولی جایی نبود که از من پول بگیرد و کتاب مدنظرم را بدهد..!! چند روز به این حال سپری کردم...این حال را در ذهنتان تصور کنید: محبوبتان پیش رویتان و نزدیک تان باشد؛ ولی شما را از او منع کنند و عطشتان را فزونتر کنند...!! آه که من با این عطش به استاد علی صفایی رسیدم. روزی بعد با بنده خدایی حرف میزدم ، نمی دانم چه شد ماجرای این اشتیاق و آن منع را پیش کشیدم...دست بر قضا، ایشان راه حلال دسترسی را برایم معرفی کرد😍 و آن خرید اینترنتی نرم افزار آغاز در نهایت بود...😊 10 تومن دادم و از راه درست به همه کتب و حتی بیشتر از کتب، دسترسی پیدا کردم.😍 و اینگونه بود که در نهایت ، به آغاز رسیدم. آغاز رفاقت من با کسی که گویا خودم را در او دیده باشم...!!! استاد علی صفایی حائری
هدایت شده از در انتظار رویش🌱
میخوام برخی از آثار استاد علی صفایی حائری رو براتون معرفی کنم👇👇
هدایت شده از در انتظار رویش🌱
در آستانه « غدیر » می خواهم از کسی سخن بگویم که پیام « عاشورا » را درک کرده بود و خود، یکی از « وارثان عاشورا » بود. کسی که طعم « فقر و انفاق » را چشیده بود ، از « روزهای فاطمه(س) » غصه هایی بر دلش نشسته بود که اینگونه عالی « شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا(س) » را به قلم کشید. نگاهی زیبا به « انسان در دو فصل »، « روابط متکامل زن و مرد » و « تربیت کودک» در زندگی داشت. کسی که به واسطه « تطهیر با جاری قرآن »، قدم در « صراط » گذاشته بود. « روش برداشت از قرآن »، « روش برداشت از نهج البلاغه » و « خط انتقال معارف » را عمیق می دانست. به « حقیقت حج » راه یافته بود. در « ذهنیت و زاویه دید » وی به عنوان یک روحانیِ موفق، کتاب « روحانیت و حوزه » بسیار خواندنی است. با « بررسی » آثار ایشان، مشهود است که « نگاهی به تاریخ معاصر ایران» ، « درس هایی از انقلاب » ، « پاسخ (ی) به پیام نهضت آزادی »، « مشکلات حکومت دینی » و « نقدی بر فلسفه دین » در اندیشه اش به عنوان دغدغه موج می زد. ایشان ، در 22 تیر 1378، در پرتو « اخبات » ، ندای « فوز سالک » را سر داد و در راه سفر به مشهد الرضا علیه السلام، روح والایش راهی « حیات برتر » شد. اینک تو « وقتی که از خودت میسوزی »، می توانی با نوای دلنشینش در « بشنو از نی » بی امان بباری و در « انتظار » « بهار رویش» باشی که تو را به « رشد» و « حرکت » و به « قیام » در راه « مسئولیت و سازندگی » بکشاند. راه او هنوز ادامه دارد... استاد علی صفایی حائری
هدایت شده از چشمه جاری
❌👈 مرده ی زمین، مردار زمان 🔷 ما خواه ناخواه مرده‏ اى مى‏ شويم و گند مى ‏گيريم. مرده‏ ى زمين و مردار زمان، مگر هنگامى كه ريشه‏ هايى را داشته باشيم و ركودها را پشت سر گذاشته باشيم. اين مسأله، قطعى است. 🔷 بخواهيم يا نخواهيم حركت‏ها و گذشت زمانه از ما مى‏ كاهد و زمين ما را به گند مى ‏رساند، مگر اينكه خودمان را قبل از اينكه زمان بگيرد، قبل از اينكه زمين بگنداند، ذبح كنيم. ما قطعاً در اين هستى، مردار هستيم. 🔷 آنهايى كه گوسفندهايى دارند و اين گوسفندها در معرض خطرى قرار مى‏ گيرند، زود كاردها را تيز مى‏ كنند تا آنها را ذبح كنند، تا از مرگ آنها و ضايع شدن و از دست رفتن آنها جلوگيرى كنند. 🔷 ما در اين هستى، خواه ناخواه مرداريم، مگر اينكه كاردى را به گلوها بگذاريم و ذبح كنيم. مهم اين است كه ذبيح چه كسى باشيم و مذبوح در راه چه كسى؟ و با چه چيزى خودمان را ذبح كنيم و رو به چه قبله ‏اى؟ 🔷 مرگ، قطعى است. از دست رفتن، قطعى است. روزها كه مى‏ گذرند، مثل موش‏هايى هستند كه طناب عمر ما را مى‏ جوند. خواه ناخواه سرنگون مى‏ شويم و در چاه‏هايى مى ‏افتيم و مى‏ گنديم. 🔷 گذشت زمانه، ما را به خاك بر مى ‏گرداند، مگر اينكه قبلًا خودمان را بقايى داده باشيم و ذبح كرده باشيم. آنهايى كه ذبيح نيستند، مذبوح نيستند، مردار هستند. مرده هستند. ارزش ندارند. از دست رفته هستند. 🔷 حالا كه بنا شده ذبح كنيم؛ بنا شده قبل از اينكه زمانه ما را بگيرد ما از خودمان بهره بگيريم، به اين بايد فكر كرد كه در راه چه كسى خودمان را ذبح‏ كنيم و با چه حربه ‏اى و با چه نيتى؟ 📚 حقیقت حج، ص ۱۱۶ 🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
❌👈 شرايط ذبح ‏ 🔶 وقتى كه مى‏ خواهند گوسفندى را ذبح كنند، بايد شرايطى فراهم باشد: بايد رو به قبله باشد. وسيله‏ ى بريدن آهن باشد. ذابح بايد مسلم باشد. و به نام حق كشته شود. براى حق و در راه حق كشته شود، نه در راه بت‏ها و هواها و هوس‏ها. 🔶 ما در اين هستى يا صبر مى‏ كنيم تا بميريم و مى‏ گذاريم گذشت زمانه خاكمان كند و يا اگر بنا شد از خودمان بهره بگيريم، قبله ‏اى نداريم. 🔶 جهت‏ هاى ما و قبله‏ هاى ما، ما را مردار مى‏ كنند؛ قبله ‏هايى كه ما خودمان را در آن راه ذبح كرديم و عمرى را از دست داديم، يا ثروت‏ها بوده و يا قدرت‏ها و شهرت‏ها و يا فرزندها. خودمان را براى آنها فدا كرده‏ ايم. 🔶 و خودمان را براى آنها مردار كرده ‏ايم و آنها هم ما را به هيچ هم نگرفته‏ اند. و ما هم جز حسرت چيزى به دل نگرفتيم. و با آن همه ضربه‏ اى كه مى ‏خورديم، بيدار نشديم. 🔶 آنهايى كه بناى ذبح خودشان را دارند و بناست ذبيح شوند، بايد ذبيح اللَّه باشند. اين است كه اسماعيل‏ هايى كه ذبيح حقند، پايدار باقى مى ‏مانند. 🔶 كسى كه ذبيح او نباشد و با دست ابراهيمى كشته نشود و در هنگام كشتنش تمام رگ‏ها را قطع نكند و تمام پيوندها را نبرد، مردار است. ذبيح نيست؛ جيفه است. مرده است. حياتى ندارد. 📚 حقیقت حج، ص ۱۱۷ 🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 حيات انسانى ‏ 🔷 ما بايد در فاصله‏ ى تولد و مرگمان، حياتى را به دست بياوريم. و بعد از اين، نگذاريم كه زندگى در چاله‏ ى مرگ بيفتد و طعمه ‏ى لاشخورها شود. بعد از اينكه به حيات رسيديم، خودمان را ذبح كنيم. 🔷 تمام درس‏ها در همين يك جمله خلاصه مى‏شود. تمام حركت‏هاى پر زير و بم، در همين يك مسأله خوابيده است. يكى از بزرگان كه به او گفته بودند به من درسى بده، گفته بود به تو درسى مى‏ دهم كه اگر تو، همه ‏اش را در كتابى جمع كنى، كتاب‏ها آن را نمى‏ تواند در خود بگيرند و اگر بخواهى خلاصه ‏اش كنى پشت يك ناخن مى ‏توانى بنويسى. 🔷 آنچه كه در همه كتاب‏ها هست اگر در يك خط خلاصه بشود و آن خط در دو كلمه خلاصه شود و آن كلمه را بتوان در پشت ناخن نوشت، چيزى نيست جز «ذبحُ النفس». 🔷 ذبح شرعى يك چيز هنگامى صورت مى‏ گيرد كه از مرده ‏ى چيزى بخواهيم بهره‏ بردارى كنيم. بخواهيم زندگى او را با بهره‏ هاى بعدى مرتبط كنيم. از مردار شدن او جلوگيرى كنيم. 🔷 ذبح نَفس، از بين بردن و هدر كردن نفس نيست. ذبح نفس، معنى ‏اش اين نيست كه انسان خودش را ول كند. تن را رها كند و بهره ‏ها را رها كند. نه، مهم اين است كه بهره ‏ها را تزكيه كند، پاك كند. 🔷 و اين پاكى و تزكيه، هنگامى تحقق پيدا مى‏ كند كه ذبيح رو به قبله باشد و حربه ‏ى ذبح آهن باشد و تمام رگ‏ها قطع شده باشد. ذابح مسلم باشد و اين قطع شدن‏ها با ياد حق باشد. 📚 حقیقت حج، ص ۱۱۸ 🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
🔶 بخش زيبايى از حيات طيبه استاد صفایی رحمة الله علیه به سفرهاى مشهد تعلق دارد. چرا كه پايان ماه و اول ماه بعد خود را به مشهد مى‌رساند. 🔶 مى‌گفت: اگر جسم با دو روز حمام نرفتن بو مى‌گيرد، روح با يك نيت بد سياه و كدر مى‌شود. به همين خاطر به امام رضا علیه السلام پناه مى‌برد. مى‌گفت: زيارت امام رضا علیه السلام مثل حمام است. و با اين نياز به درگاه امام مى‌شتافت. 🔶 در نهايت هم در همين راه و زيارت حضرتش با وقوع سانحه ‏اى در سحرگاه ۲۲ تيرماه 1378 جام حق را سركشيد و به لقاء و ديدار دوست شتافت و روح بلند و آسمانيش از زمين رخت بر بست كه او گمنام در زمين و مشهور در آسمان بود. ♠️ ۲۲ تیر ماه، سالروز رحلت استاد صفایی رضوان الله تعالی علیه گرامی باد. 🆔👉 @cheshmeyejarie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❇️ بیست و دومین سالروز ارتحال استاد گرامی باد. https://www.ettelaat.com/?p=569089 آموزگار روزگار مقاله ای به مناسبت بیست و دومین سالگرد عروج ملکوتی مرحوم استاد علی صفایی حائری نویسنده: نادر خواجه زاده @shagerd_Quran
هدایت شده از مجتبی وافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 او شروع کرده ، پس چرا من....! 🔸نود درصد جنگ پشت جبهه ست 🔸جبهه از توی خونه شروع میشه 🔸جون واقعا عزیزه لذا وسط جنگ پا به فرار می ذاری 🔸یه کاری کن شهادت بیافته دنبالت 🔸توی جنگ باید عقبه داشته باشی، ⁉️ اون عقبه چیه؟ ⭕️(فرازهایی از کلام شهید مدافع حرم شهیدعبدالله زاده/شهادت۲۳ خرداد۱۴۰۰) 🔹🔹🔹 ◀️ نكته‌ى اوّل در سلوك، همين است كه بفهمى تو شروع نكرده‌اى؛ او تو را صدا زده و تو را مى‌خواهد. ◀️ تو هنگامى كه در ميان تمام دعوت‌ها و دعوت‌كننده‌ها قرار گرفتى و با گوش دلت شنيدى، كه ♦️ نَفس تو را مى‌خواند، ♦️شهوت، غضب و اوهام تو را مى‌خوانند ♦️ دنيا تو را مى‌خواند، ماشين‌ها و موتورها تو را مى‌خوانند ♦️ استخرها و توپ‌ها تو را مى‌خوانند، ♦️غذاها و رنگارنگ‌ها تو را مى‌خوانند ◀️ هنگامى كه تو دعوت شيطان و نَفس و دنيا را شنيدى و دعوت حق را هم در كنار اين‌ها شنيدى كه: «اَللّهُ‌ يَدعُوكُمْ‌ الى‌ مَغفِرَةٍ‌ مِنْهُ‌ وَالشَّيْطانُ‌ يَدْعُوكُمْ‌...»، ١ در اين هنگام كه ازدحام دعوت‌ها را ديدى و اقتدار دعوت حق را، در ميان تمامى دعوت‌ها يافتى، ◀️ كه اوی بى‌نياز، تو را مى‌خواند تا به تو ببخشد و ديگران مى‌خوانند تا از تو بگيرند، ⁉️چگونه مى‌توانى لبّيك نگويى و به سوى او نروى‌؟ ⭕️(برگرفته ازکتاب"نامه های بلوغ مرحوم علی صفایی) ❇️ پس باید از وابستگی ها جدا شد و دعوت حق را شنید ولبیک گفت و این واسطه می خواهد و پیوندی و چه پیوند و واسطه ای بهتر از امام و چه عقبه ای بهتر از امام حسین(ع) 🆔 @m_vafi
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 حيات دل ‏ ✅ مرحله‏ ى ديگرى از حيات، حيات قلب و دل انسان است. اين حيات در برخوردها و ديدارها به وجود مى ‏آيد. «تَزاوَرُوا فَانَّ فی زِيارَتِكُمْ احْياءاً لِقُلُوبِكُمْ وَ ذِكْراً لِأَحادِيثِنا». ✅ در برخوردهاست كه جرقه‏ ها سر مى ‏گيرد و با اين نور است كه دل‏ها راه زندگى خودشان را پيدا مى‏ كنند و به حيات مى‏ رسند. با شناخت‏هاست كه مغزها و فكرها به حيات مى ‏رسند و با يقين است كه عقل براى سنجش، راهى را پيدا مى‏ كند. و با وسعت‏هاست كه روح به حيات مى ‏رسد. ✅ و در قرب اوست كه انسان به مراحل بالاتر و حيات‏هاى متعالى‏ترى دست پيدا مى‏ كند. «أِنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِه». كسانى كه دل‏ها را و مغزها و قلب‏ها و عقل‏ها را و روح‏ها را به مرگ نمى ‏توانند برسانند، بايد بدانند كه؛ زمينى كه بدن انسان را از بين مى ‏برد و تبديل مى‏ كند و تلّى از خاك از آن به جاى مى‏ گذارد، دل او را نمى‏گيرد؛ چون خدا بين انسان و دلش فاصل و حائل است. ✅ و آن حيات دل، چيزى نيست كه حتى با مرگ از بين برود. «وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِى سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»؛ آنهايى كه زنده را انتخاب كرده ‏اند، حتى اگر بميرند، زنده هستند. «أَحْياءٌ» زنده هستند. حيات دارند. «عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ». ✅ چرا حيات دارند؟ چون آنها ذبح شده ‏اند و مردار نيستند. گوسفند وقتى ذبح مى ‏شود درست است كه خونش را از دست مى‏ دهد، ولى حياتى پيدا مى‏ كند و در جزء عالى‏ ترى، در مجموعه‏ ى بدن متعالى‏ ترى راه پيدا مى‏ كند. ✅ انسان با آن گسستن از غير حق، به روح مى‏ رسد و با ديدارها، دل زندگى پيدا مى‏ كند. دل مردگى ‏هايش از بين مى ‏رود و با شناخت و يقين، حيات برترى پيدا مى ‏كند. و اين حيات، حياتى است كه حتى با مرگ از بين نمى ‏رود و دوام دارد. حقیقت حج، ص ۱۲۴ 🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از هادیانه ها
🔰 استاد 🔹 استاد در مورد پدرشان (مرحوم عباس صفایی) چنین مى‌گفت: ♦️هر چه دارم از اوست. تمامى سوز تشیع و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت را از ایشان دارم. ♦️در عظمت نگاه ایشان حقارت دنیا را مى‌دیدم. ♦️هم اوست که برایم درسى بوده تا در تنهایى به تولدى و تولیدى برسم؛ و «نداریم و تکلیفى نیست» را به «نداریم و باید بسازیم و کارى کنیم»، راه بدهم. ♦️و همین اعتقاد، مرا بر آن داشته تا به و فکر کنم و هر آن چه هست را خود به عهده گیرم و به انتقاد نپردازم. ♦️و همین است که کار اساسى خود را یکى دگرگون کردن تلقى توده‌ها از خود و دیگرى به دست آوردن مهره‌هاى کارساز مى‌دانم ♦️و باز در مورد ایشان مى‌گفت: «در یکى از روزها که با هم به سمت شیخان مى‌آمدیم؛ ایستاد و گفت: بابا! کسى که در مقام اطاعت باشد. در همین هم از تهمت‌ها آزاد مى‌شود و همان‌ها که متهمش مى‌کردند «اَلآنَ حَصْحَصَ الْحَقّ» مى‌گویند. ♦️بعد این جمله را گفت که تمام وجودم را گرفت؛ در حالى که چشم‌هایش از اشک پر شده بود. خندید که: بابا! مردم زیادند و پر توقع و یکى است و سریع الرضا. پس تو او را راضى کن، دیگران چیزى نیستند و سپس این آیه را خواند: «ءَ اَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ اَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهّارُ.»(یوسف، 39.) •═══••@Einsad•‌•═══•‌ @hadianeha
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 مراحل حيات انسانى ✅👈 مرحله اول ‏ 🔷 بايد از اين گفت و گو كرد كه چگونه ذبح كنيم. چگونه قبله ‏ها را پيدا كنيم. چگونه جهت‏ گيرى‏ ها را مرتفع كنيم و بالاتر ببريم. 🔷 چگونه از قبله‏ ى قدرت، ثروت، شهرت، رياست، اعتبارها و عنوان‏ها، هواها و هوس‏ها و جلوه‏ ها، هواهاى دل، حرف‏هاى خلق و جلوه ‏هاى دنيا آزاد شويم؟ 🔷 چگونه از قبله ‏هاى زر و زور و تزوير آزاد شويم؟ نباشيم از آنهايى كه مى‏ گويند: «نسائهم قبلتهم»؛ همسرانشان قبله‏ شان هستند. رو به آن جهت دارند. در آن راه ذبح و مردار شده ‏اند و از استفاده مانده ‏اند. 🔷 مرحله‏ ى اول، پيدا كردن قبله‏ ها و جهت‏ گيرى ‏هاست. تا انسان قبله ‏اش را نيابد نمى ‏تواند گوسفند بُكُشد. رو به چه كسى بياوريم؟ زندگى و مرگ ما و حركت و سكون ما براى چه كسى باشد كه كاسته نشويم، افزوده بشويم. 🔷 كسانى كه زندگيشان از زندگى عادى بالاتر آمده و به حياتى كه محمّد و آل محمّد دست يافته بوده ‏اند، دست يافته. و آن حيات را تقاضا كرد كه؛ «اللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيايَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتِی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ».» 🔷 زندگى و مرگشان در اين حد و در اين اوج قرار گرفته باشد؛ كه زندگى آنها در اوج است. جهت‏ گيرى شده و قبله دارد. و قبله‏ اش كعبه است. و قبله‏ اش اللَّه است. «إنَّ صَلاتِى وَ نُسُكِى وَمَحْياىَ وَ مَماتِى للَّهِ رَبِّ الْعالَمين». 📚 حقیقت حج، ص ۱۲۵ 🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 مرحله دوم 🔶 در مرحله ‏ى بعد، مسلم باشد. انسان به حد تسليم رسيده باشد. ابراهيم باشد كه اسماعليش را ذبح مى‏ كند. كسى كه مسلم نيست، هر چند ذبح كند و رو به قبله هم ذبح كند، اثرى ندارد. 🔶 كسى كه رو به قبله هست، ولى تسليم نيست، ابراهيم نيست؛ از ذبحش بهره ‏اى نمى‏گيرد. حتى اگر ابراهيم براى حق نگويد و با علامت او ذبحش را علامت نزند و آن مارك را بر روى آن گوشت نكوبد، خريدار ندارد. 🔶 بسم اللَّه مى ‏خواهد. بسم اللَّه؛ يعنى به آن علامت و به آن اسم خودم را علامت گذارى مى ‏كنم. «اتَوَسَّمُ بِبِسْمِ اللَّهِ»؛ من مارك او را بر خود بزنم. چرا؟ 🔶 چون او رحمان است، مى‏ دهد. ديگران مى‏ گيرند؛ دهنده نيستند، رحمان نيستند، بلكه گيرنده ‏اند. بت‏هاى ديگرى كه من مى‏ خواهم براى آنها باشم و قبله‏ هاى ديگرى كه مى‏ خواهم رو به آنها بياورم، به من نمى‏ دهند. رحمان نيستند. اخّاذ هستند. از من مى‏ گيرند. 🔶 خدا با رحمتش، پرورش دهنده و رب است. دوستى خاله خرسه نيست كه‏ از من كم كند. رحمان و رحيم است. رب است. پرورش مى ‏دهد، آن هم نه در يك محدوده و نه يك نفر را، كه رب العالمين است. همه را پرورش مى‏ دهد و همه را براى مجموعه‏ ى راه پرورش می دهد. 📚 حقیقت حج، ص ۱۲۶ 🆔👉 @cheshmeyejarie
خدا می‌خواهد.... تا تو مغرور توهّمت و تخیّلت و غرورت نشوی. @shagerd_Quran
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 مراحل حيات انسانى ✅👈 مرحله اول ‏ 🔷 بايد از اين گفت و گو كرد كه چگونه ذبح كنيم. چگونه قبله ‏ها را پيدا كنيم. چگونه جهت‏ گيرى‏ ها را مرتفع كنيم و بالاتر ببريم. 🔷 چگونه از قبله‏ ى قدرت، ثروت، شهرت، رياست، اعتبارها و عنوان‏ها، هواها و هوس‏ها و جلوه‏ ها، هواهاى دل، حرف‏هاى خلق و جلوه ‏هاى دنيا آزاد شويم؟ 🔷 چگونه از قبله ‏هاى زر و زور و تزوير آزاد شويم؟ نباشيم از آنهايى كه مى‏ گويند: «نسائهم قبلتهم»؛ همسرانشان قبله‏ شان هستند. رو به آن جهت دارند. در آن راه ذبح و مردار شده ‏اند و از استفاده مانده ‏اند. 🔷 مرحله‏ ى اول، پيدا كردن قبله‏ ها و جهت‏ گيرى ‏هاست. تا انسان قبله ‏اش را نيابد نمى ‏تواند گوسفند بُكُشد. رو به چه كسى بياوريم؟ زندگى و مرگ ما و حركت و سكون ما براى چه كسى باشد كه كاسته نشويم، افزوده بشويم. 🔷 كسانى كه زندگيشان از زندگى عادى بالاتر آمده و به حياتى كه محمّد و آل محمّد دست يافته بوده ‏اند، دست يافته. و آن حيات را تقاضا كرد كه؛ «اللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيايَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتِی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ».» 🔷 زندگى و مرگشان در اين حد و در اين اوج قرار گرفته باشد؛ كه زندگى آنها در اوج است. جهت‏ گيرى شده و قبله دارد. و قبله‏ اش كعبه است. و قبله‏ اش اللَّه است. «إنَّ صَلاتِى وَ نُسُكِى وَمَحْياىَ وَ مَماتِى للَّهِ رَبِّ الْعالَمين». 📚 حقیقت حج، ص ۱۲۵ 🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 مرحله دوم 🔶 در مرحله ‏ى بعد، مسلم باشد. انسان به حد تسليم رسيده باشد. ابراهيم باشد كه اسماعليش را ذبح مى‏ كند. كسى كه مسلم نيست، هر چند ذبح كند و رو به قبله هم ذبح كند، اثرى ندارد. 🔶 كسى كه رو به قبله هست، ولى تسليم نيست، ابراهيم نيست؛ از ذبحش بهره ‏اى نمى‏گيرد. حتى اگر ابراهيم براى حق نگويد و با علامت او ذبحش را علامت نزند و آن مارك را بر روى آن گوشت نكوبد، خريدار ندارد. 🔶 بسم اللَّه مى ‏خواهد. بسم اللَّه؛ يعنى به آن علامت و به آن اسم خودم را علامت گذارى مى ‏كنم. «اتَوَسَّمُ بِبِسْمِ اللَّهِ»؛ من مارك او را بر خود بزنم. چرا؟ 🔶 چون او رحمان است، مى‏ دهد. ديگران مى‏ گيرند؛ دهنده نيستند، رحمان نيستند، بلكه گيرنده ‏اند. بت‏هاى ديگرى كه من مى‏ خواهم براى آنها باشم و قبله‏ هاى ديگرى كه مى‏ خواهم رو به آنها بياورم، به من نمى‏ دهند. رحمان نيستند. اخّاذ هستند. از من مى‏ گيرند. 🔶 خدا با رحمتش، پرورش دهنده و رب است. دوستى خاله خرسه نيست كه‏ از من كم كند. رحمان و رحيم است. رب است. پرورش مى ‏دهد، آن هم نه در يك محدوده و نه يك نفر را، كه رب العالمين است. همه را پرورش مى‏ دهد و همه را براى مجموعه‏ ى راه پرورش می دهد. 📚 حقیقت حج، ص ۱۲۶ 🆔👉 @cheshmeyejarie