eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
إلهی، من از گدایان سمج، درس گدایی آموختم. فراز ۴۹۸ @shakhehtoba
:🌷✨🌹 ✍️ در اهمیت تطهیر نفس : 💠 خداوند در قرآن کریم درباره اهمیت تطهیر نفس، یازده قَسَم خورده تا بدانید که اگر این انسان پاک نشد ، زیانکار است ، چون خداوند متعال بعد از یازده قسم می فرماید: « قد افلحَ مَن زَکّاها » رستگار آن کسی است که تزکیه کرده باشد و زیانکار کسی است که خودش را فراموش نموده باشد. 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نگارنده را رساله‌ای در اصول و امهات مسائل عقلی است که برخی از آنها را به عنوان نمونه در این کلمه می‌آوریم: اصل: انسان در هیچ نشأه بی بدن نیست و بدن هر نشأه به وفق اقتضای آن نشأه است و تفاوت ابدان به کمال و نقص است. اصل: تجافی در کلمات وجودی نظام هستی راه ندارد, لذا اسماء عينی که مظاهر اسماء علمی‌اند توقیفی‌اند. اصل: جزای هر کس در طول عمل او بلكه نفس عمل اوست. اصل: علوم و معارف را هم از طریق برهان نظری تحصیل توان کرد و هم از طریق عرفان عملی. و به عبارت دیگر : در راه کسب معارف هم منطق و برهان می‌باید و هم شهود و عرفان . اصل: هر اثری نمودار دارائی مؤثر خود است 📗، کلمه ۱۶۰، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
إلهی، شکرت که حسنت را سمَت نون وقایه داده ای، که حسن آفرین و حسن، وقایۀ یکدیگرند. «سبحانک اللهم أنت اهل التقوی»، که فرموده ای: (إن تتّقواالله یجعل لکم فرقاناً.) فراز ۴۹۹ @shakhehtoba
:🌷✨🌹 ✍️ در اهمیت تطهیر نفس : (ادامه) 🌱 مرحوم آقای طباطبایی از استادشان جناب آقای قاضی نقل می کردند که می فرمود : حوض را جِرم کِش زده ای ، خزینهٔ حمام جرم کش خورده است و می بینی آب صاف است ، ولکن بو می دهد، و این بو از گوشه و کنارِ حوض و خزینه است . ظاهراً آبِ حوض تمیز است ، ولی بو می دهد . ✨«به وقتش» : 🌱 آدم هم همین طور است.‌ جرم کش میزند: نماز خوانده ، روزه ای گرفته ، تسبیح در دست دارد و خلوتی دارد ، ولی باز می بینی «به وقتش» بو می دهد . این گوشه و کنارها چیزهایی است که این جرم کش آنها را نگرفته است ، پس این آدم خودش را هنوز خوب تطهیر نکرده است . 🌱 لذا شیخ می فرماید که شما علاوه بر «رفض» که ترک کردن است ، باید « نَفْض» هم بکنید ، یعنی مثل آن است که باید دو طرف فرش را بگیرید و بتکانید و تنها با جارو زدن تمیز نمی شود، چون در لابلای فرش اشغال مانده که باید آن را برطرف نمود . 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_671561043452887322.mp3
6.43M
نامه ها برنامه ها ۱۰ نامه ها برنامه ها ۱۰ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۰ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ‌الْعالَمِینَ، ثم الصلاه و السلام علی جمیع الانبیاء و المرسلین و علی سَیِّدِنا ابی‌القاسم مُحَمَّدٍ(ص) و علی آله الطيبين الطاهرین اَلسَّلامُ علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین و رحمه الله و برکاته ان‌شاءالله عزاداری‌های همه‌ی عزیزان، همه‌ی عزاداران اباعبدالله در این ایام به‌خصوص از دیروز و دیشب و امروز، مورد رضایت حضرت سیدالشهدا و فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیهما و انبیا و ائمه قرار بگیرد، ان‌شاءالله. از جنبه‌ی برنامه‌ی جلسه‌ی حالت درس و بحثی که محضر عزیزان داشتیم، دیگر جلسه‌ی امروز ما آخرین برنامه است، تا ان‌شاءالله زودتر به اتمام برسانیم، هم آقایان بزرگوار طایفه‌ی ایرایی باید آماده شوند برای شام غریبان و هم ما به اردوگاه برگردیم که برنامه‌ی شام غریبان داریم. ما تشکر می‌کنیم از همه‌ی آقایان، مهمانان گرامی، عزیزانی که از شهرهای مختلف دور و نزدیکِ کشور، بیش از ۱۸ استان، عزیزانی مشتاقان، برای تحصیل معارف، حقایق دینی که در کتاب‌های شریف حضرت آقا مشغول درس و بحث هستند، مشغول تعلیم و تحقیق‌اند، از راه‌های دور تشریف فرما شدید، که از امروز صبح تا الان هم، یک تعداد زیادی از عزیزان برای شهرهای‌شان عازم شدند، تشریف بردند، از همه تشکر می‌کنیم. خداوند را به دوری راه شما عزیزان که دل داده‌اید به یک ولی خدا، به یک انسان کامل، به یک انسان دل‌داده‌ی به‌حق الهی، که خداوند به شما این توفیق را عطا فرمود که او را بشناسید و در مسیر تکاملی او ان‌شاءالله به حرکت در بیایید، ما به این دل شما و به این زحمات‌تان، به این راه دور شما، در پیشگاه الهی توسل می‌جوییم و ان‌شاءالله به پشت شما ما هم از محضر مبارک آقا بهره‌مند می‌شویم. و ان‌شاءالله همگان، ما و شما در خدمت این انسان الهی عرشی در محضر سیدالشهدا، حضرت بقیة الله، ائمه‌ی اطهار ان‌شاءالله بهره‌مند باشیم و خداوند ما را به توسط این عزیز و این نور چشم، با حضرت بقیة الله محشور بفرماید. از آقایان شریف طایفه‌ی ایرایی هم که زحمت کشیدید، عزیزان! به خصوص آقایان هیأت امنا پارسال خیلی محبت فرمودند عزیزان، که حتما ما جلسه‌ای در خدمت عزیزان حسینیه‌ی ایرایی داشته باشیم، منتها شب‌ها برنامه‌ی ساری بود و عصرها آموزش و پرورش آمل، و صبح‌ها منزل یکی از آقایان بزرگوار، دیگر توفیق تشرف حسینیه را نمی‌توانستم داشته باشم. امسال با این‌که از دو سه ماه برنامه‌ریزی شد که تهران تشرف داشته باشیم ناگهانی دست تقدیر رقم زد و ورق برگشت و باز به سوی آمل آمدیم و چه کار خوبی هم کردیم، و عزیزان و سروران و مهمانان گران‌قدر همه به شهر آقا آمدند و توفیق پیدا کردیم که در حسینیه‌ی منسوب به حضرت قائم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم تشرف داشته باشیم. که الحمدللّه جلسات خوش و یادگاری را این‌جا گذراندیم. من یک مطلبی را به محضر آقایان طایفه‌ی ایرایی عرض کنم؛ به شما عرض می‌کنم که خداوند این وجود مبارکی را که در بین طایفه‌ی شما برانگیخته و آن هم به‌خصوص؛ روستای ایرا، باید بر خودش ببالد و خنده‌اش از هفت آسمانِ هفت اقلیم و هشت اقلیمِ عالم بگذرد که آقا را خداوند در آن‌جا به دنیا آورده است. نامه ها برنامه ها ۱۰ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۰ چون اصلا مسقط الراس هنگام تولد وجود مبارک آقا در روستای ایرای لاریجان بود، حالا آقایان ایرایی‌ها این افتخار را خداوند نصیب آن‌ها کرد، اسم ایرای‌تان می‌ماند نام این روستا در تاریخ، آوازه‌ی شهرها و کشورها می‌شود، همان‌طوری که آقا در دیوان‌شان فرموده‌اند که: خرامان بگذرد از خطه‌ی ایران غزل‌هایم چه‌طور الان حافظ معروف است در غزلیات، سعدی معروف است، باباطاهر عریان در سوخت و سوز معروف است، آقا هم در این بیت فرموده‌اند لطف بفرمایید غزل "آهسته آهسته" را اگر دارید بگیرید صفحه‌ی ۱۳۹ دیوان: خرامان بگذرد از خطه‌ی ایران غزل‌هایم خرامان، از روی ناز و از روی وقار راه رفتن است. چه‌طور علما را می‌بینید وقتی راه می‌روند آهسته آهسته، سلانه سلانه هم‌چین راه رفتن‌شان با وقار است، تن‌شان آرام دارد، هم‌چین تند و تند نیستند تند راه رفتن را نمی‌گویند خرامان هم‌چین باوقار، وقتی راه می‌رود، گام به گام. این را لغت می‌گوید؛ خرامان، راه رفتن از روی ناز از روی وقار. خرامان بگذرد از خطه‌ی ایران غزل‌هایم غزل‌های من از خط‌های ایران، از مرز ایران می‌گذرد اما خیلی با ناز باوقار! به هند و سند کشد محمل ولی آهسته آهسته این غزل را آقا کی فرمودند؟ سال ۱۳۴۳ (سال) ۵۳ ده سال، ۶۳ بیست سال، ۷۳ سی سال، الان حدود ۳۷ سال (می‌گذرد)، کی فرمودند؟ غزل‌های من از مرزهای ایران می‌گذرد اما خرامان، هم‌چین با‌وقار هم‌چین آدمی نیستیم که عجله داشته باشیم تند و تند حرف‌های ما برود پخش بشود! عیبی ندارد، بعضی از کتاب‌های آقا بعد از ۴۰ سال چاپ می‌شود، مثلاً این کتاب ۴۰ سال دست‌شان است! حالا چه عجله‌ای است، امروز چاپ کنیم یا فردا؟ سال بعد، ۱۰ سال بعد، ۲۰ سال بعد. الان این کتاب "گشتی در حرکت" بعد از ۴۰ سال چاپ شده و کتاب‌های دیگر آقا. که می‌گذرد، حالا تا کجاها می‌رود؟ به هند و سند کشد محمل ولی آهسته آهسته الان تا این روزش که ما در خدمت شما هستیم، الان ۲۱ دی سال ۱۳۴۳ از حدود ۳۷ سال از دی تا حالا چند ماه می‌گذرد؟ الان عید هستیم دیگر، حدود ۳ ماه، ۳۷ سال و ۳ ماه تا این‌جا الان گذشته حالا تا ببینی چه غوغا شده! این یک فرمایش. در یک غزل دیگری هم دارند که در دیوان چاپ نشده: جلوه کند نگار من تازه به تازه نو به نو تا می‌رسد به آخر غزل؛ محضر اوستاد من (علامه‌ی شعرانی) رشته به رشته فن به فن علوم من شعار من (هم‌چو تعبیر که علوم من شعار من ) تازه به تازه نو به نو دشمن بی‌خرد بَرَد گونه به گونه پی به پی سنگ‌دلی به کار من تازه به تازه نو به نو (آن دشمن هم دست بردار نیست این غزل آدم را بیچاره می‌کند) دشمن بی‌خرد بَرَد گونه به گونه پی به پی (به انحاء گوناگون دشمنی می‌کند، به انحاء مختلف پی به پی همین‌طور پشت سر هم سنگ‌دلی به کار می‌برد، اما چه بخواهد این دشمن چه نخواهد) حُسن حَسن فروزد از سینه به سینه دل به دل همین‌طور جان به جان می‌رود شهر به شهر می‌رود، استان به استان می‌رود وگرنه چه وجهی دارد؟ من بچه طلبه مثل من هزاران نفر عزیزان هستند بالاتر از بنده هستند ما کی هستیم من سگ در خانه آقا هم نمی‌شوم که مثلاً حالا این عزیزان برای بنده به راه بیفتند بیایند، کی هستیم ما؟ حسن حسن فروزد از سینه به سینه دل به دل این نامه ها برنامه ها ۱۰ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
46.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند نجم الدین قسمت ۳ ( قسمت آخر ) ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، نماینده ات فرمود: «القلبُ حرَمُ الله»؛ حرَمت را حفظ بفرما! فراز ۵۰۰ @shakhehtoba
قرائت‌های طولی قرآن قرائت قرآن مطابق هر عالمی، حالت خاص دارد. از قرائت مادی، مثالی و عقلی و قلبی و فوق آنها که همه در طول هم‌اند و از یکدیگر حکایت می‌کنند. لذا اهل بهشت هم قرائت قرآن دارند و سلام دارند. چه این که اهل جهنم هم در آن جا مثل این جا با هم تخاصم دارند، آنان الفت و سلام را از این جا با خود می‌برند و اینان تخاصم و دشمنی و کینه را از این جا با خود می‌برند. آنان همان گونه که در این جا با هم‌اند آن جا هم دور هم‌اند، و اینان هم چنان که در این جا دسته دسته و گسسته‌اند، آنجا هم چنین‌اند. 📗، ج۱، ص ۵۹، حضرت علامه حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
کانال شاخه طوبی
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۰ #قسمت۲ چون اصلا مسقط الراس هنگام تولد وجود مبارک آقا در روستای ایرای لاریجان
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۰ این هم اگر خیال بکنیم ما داریم پُزش را می‌دهیم مال ما باشد، نه. این‌اش هم؛ ز نور هشت و چهار من تازه با تازه نو به نو هشت و چهار می‌شود چه‌قدر؟ دوازده تا، این هم از نور این دوازده تن امام است به من رسیده، که خودشان در دیوان هم دارند: الهی! ما خواستیم که پنهان باشیم، بالاخره رسوای‌مان کردی! حالا بر این رسوایی‌ات شکرت می‌کنیم (به این مضمون). باشد! ارباب وقتی می‌خواهد آدم رسوا بشود، خب رسوا بشود! ما که دل‌مان نمی‌خواست بیایم معروف بشویم. شاید الان از طایفه بپرسید که مثلا آقاجان باشما خیلی خوش‌رفتاری‌های ظاهری (خیلی) کرده‌اند یا نه؟ شاید یک کسی می‌خواهداین‌قدر نازهایی بکشد، بخواهد طایفه را با خودش داشته باشد، شهر را با خودش داشته باشد، استان‌اش را ، کشورش را جهان را، که مثلا ما هی خوش‌رویی کنیم، بی‌خود به یک نفر هی سلام کنیم: چاکریم مخلص‌ایم، که دنبال ما باشند طرف‌دار، اتفاقا آقا یک حالی دارند؛ وقتی تند بشوند جلال او جلوه بکند عرش خدا می‌لرزد. همیشه هم الآن بنده گه‌گاهی از طایفه‌ام می‌شنوم که دائما آقا با این ها جلال دارد. چرا؟ (یکی از آقایان از طایفه) نه این‌که آقا از شما می‌خواهد ناراحتی کند، آقا می‌خواهد به خداوند بگوید: آقا! ما نمی‌خواهیم خیلی هی سلام سلام (بکنند) که حتما دور من جمع بشوند، من فقط می‌خواهم از من دور شوند، که یک کسی نگوید: آقا! آقای حسن زاده خوب دارد جمع می‌کند! نه خیر! اتفاقا آقا اصلا رودربایستی هم ندارند! نوعا جلالی هستند! اما جلال‌شان آمیخته به جمال است! نوعا به عزیزان به سروران از راه تشر‌ها تندی‌ها از این راه فیض می‌دهند! ای خوشا آن کسانی که بفهمند چرا آقا تندی می‌کند! بنده که چندین باری تشر خوردم و الآن مورد ناز هستم، اوقات‌ام الآن تلخ است. می‌گویم: آدم یک کاری بکند از آقاجان یک تشر بخورد! تشرهای آقا خیلی کار می‌رسد! یکی از چیزهایی که الحمدلله طایفه‌ی آقا بهره دارند، این است که دائما از تشر آقا بهرمندند! این دلیل بر این است که پدر همیشه می‌خواهد بچه‌هایش را تشر بزند، ناز که می‌کند بکند، ناز هم می‌کند، اما نوعا پدر است دیگر! می‌ببینید یک مهمان آمده آدم بچه را تشر می‌زند: پسر خوب بنشین! حواست را جمع کن! این‌طور چرا می‌کنی؟! الآن فعلا برو بیرون مهمان آمده! خوشا به حال آن فرزندانی که از پدرشان تشر می‌شنوند! الحمدلله طایفه‌ی ایرایی از این نعمت آقا بهره‌مند بودند؛ که آقا فقط نازشان نمی‌کند بلکه مثل پدر دل‌سوز گاهی یک دادشان هم می‌زند، و این دادِ آقا برای شما در ملکوت عالم چه کاری می‌رسد؟ شما خبر ندارید! به شما عرض می‌کنم: خبر ندارید نمی‌دانید، که آقا برای شما چه کاری می‌رسد؟! من این را نباید بگویم، ولی می‌دانم که (با آن اصل) فرمودند که؛ (حدیث شریف داریم: آن قضیه‌ی فرزند و کودک در یکی از جنگ‌ها؛ گویا جنگ احد بود مثل این‌که چون مکه در تابستان جنگ شده، مکه این‌جا از بس که هوا گرم می‌شود سنگ‌ها داغ می‌شود. نمی‌شود تابستان، هوا گرم است، در هوای گرم نمی‌شود آن‌جا این کفش‌هایی که من و تو می‌پوشیم، آن‌جا نمی‌‌شود پوشید، پا را می‌پزد! باید مثلا گیوه باشد، از این کتانی‌ها باشد، پارچه‌ای باشد. جناب رسول الله با اصحاب داشتند می‌رفتند جنگ، بعضی از خانم‌ها گفتند: آقاجان! ما‌ می‌آییم آن عقبه‌ی جبهه‌ی شما می‌نشینیم برای شما غذا می‌پزیم (تدارکات شما). بچه را با خودش آورده، بچه را با خودش آورده، ظهر بود، وسط ظهر، بعد از ظهر، کی؟ هوا داغ! مادر بی‌چاره حالا صبح تا ظهر چه‌قدر غذا می‌پخت، دیگ، چه، چه‌کار کنیم رزمنده‌ها غذا بخورند! چه‌قدر سرش گرم بود، خسته شده چه؟! ناخود آگاه از بچه غافل شده، بچه از چادر در رفته، روی سنگ‌ها پایش سوخت و جیغ کشید! تا جیغ کشید جناب رسول الله، اصحاب هم، در چادر مخصوص آقایان بودند، دیدند بچه از دور جیغ می‌کشد، مادر دوید آمد بیرون و روی سنگ‌ها خودش دارد می‌سوزد، بچه را گذاشته روی سینه‌اش دارد ناز می‌کند! جناب رسول الله رو کرد به اصحاب فرمود: ببینید، عاطفه مادر را ببینید! خودش دارد می‌سوزد روی سنگ حواس‌اش نیست اما نمی‌گذارد بچه‌اش بسوزد! بعد فرمود: ببینید این عاطفه‌ را این محبت را این دل‌سوزی را! خداوند رحمت او صد درجه دارد؛ یک درجه‌اش را در دنیا در این کره‌ی طبیعت پهن کرده که از آن یک‌صدم؛ اِی یک چیزکی به این مادر رسیده، این‌قدر دلسوز است! نود و نه تایش را دارد برای قیامت‌اش! نامه ها برنامه ها ۱۰ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در محضر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تعقیبات نماز ظهر حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) را ببینید حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) می‌گویند که بارالها من شکر می‌کنم تو را که در هیچ مرحلۀ قرآن توقف ندارم... حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) 📻 رادیو توحید •┈┈••✾🍀🕊🍀✾••┈┈• 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
اکنون که فهمیدی بقیّه‌‌ی نبوّت و عقیله‌‌ی رسالت و ودیعه‌‌ی مصطفی و زوجه‌ی ولیّ الله و کلمه‌‌ی تامّه‌ی الهی، فاطمه (ع) حائز مقام عصمت است. پس مانعی ندارد که در فصول اذان و اقامه، به عصمت آن حضرت شهادت دهید و مثلاً چنین بگویید: "اَشهَدُ اَنَّ فاطمة بِنتَ رَسولِ الله عِصمَةُ الله الکُبری". شهادت می‌دهم که فاطمه، دختر رسول خدا، عصمتِ کبرای خداست. حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) معصوم، ص ۱۳۳ کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
‌    زيارت حضرت زهراء(سلام الله علیها): اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ نَبِىِّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ حَبيبِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ خَليلِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ صَفىِّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ اَمينِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ اَفْضَلِ اَنْبِياءِ اللهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِكَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ خَيْرِ الْبَرِّيَةِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا سِيِّدَةَ نِساءِ الْعالَمينَ مِنَ الاَْوَّلينَ وَالاْخِرينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللهِ وَخَيْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ سَيِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ اَيَّتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ اَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ اَلسـَّلامُ عـَلَيْكِ اَيَّتـُهَا الْفاضِلـَةُ الزَّكِيـَّةُ اَلسـَّلامُ عـَلَيْكِ اَيَّتـُهَا الْحَوْراءُ الاِْنْسِيَّة.
إلهی، «لک الحمد»، که حسن را با شاهدان آسمانی آشنا کرده ای و اطلس بی نقش نفسش را قبّۀ زرقاء. فراز ۵۰۱ @shakhehtoba
قرآن شرح حال انسان قرآن را که تلاوت می‌کنید توجه داشته باشید که فلان آیه را فلان پیامبر الهی و آن انسان کامل در کدام وقت خاص و حال و فراز و نشیب به کار گرفته است و صدر و ذیل آیه را در نظر بگیرید بعد آن را گسترش دهید، می‌بینید که خداوند این ذکر را گسترش می‌دهد که مربوط به شخص خاص نیست؛ مثلاً در مورد حضرت یونس که عرضه داشت: "لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین" در پایان آیه آمده که "وَكَذَلِكَ نُنْجِى المُؤْمِنِينَ" یعنی هر کسی در فراز و نشیب یونسی قرار گیرد و به ما پناه آورد ما او را نجات می‌بخشیم. درست است که به ندای یونس لبیک گفته شد که "فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الغَمِّ" ولی این حکایت برای ما چه کار می رسد؟ در جواب فرمود: آری فقط مخصوص یونس نیست، شما هم بیایید و یونسی مشرب شوید و ما را همانند دهانش یونس بخوانید و مشابه او سرگذشت داشته باشید همان جواب را می‌دهیم که "وَكَذَلِكَ نُنْجِى المُؤْمِنِينَ". 📗، ج۱، ص ۵۷، حضرت علامه حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
نامه ها بر نامه‌ها ۱۰ من به شما آقایان ایرایی‌ها بگویم: اگر شما بدانید که آقا چه‌طور دل‌سوز شما هست و چگونه شما را قیامت نجات می‌دهد شاید شما اصلا بگویید این آقایی که ما داریم دست به هر گناهی بخواهیم بزنیم، بزنیم؛ ایشان ما را نجات می‌دهد! اما حواس‌تان جمع باشد که هرچه رحمت بیشتر است، شما هم در پیش‌گاه رحمت الهی شرمندگی داشته باشید! و لذا امام سجاد ببینید ما را در کدام مکتب می‌پرورانند؟! آن‌جا پیغمبر می‌گوید که خدا رحمت‌اش صد جزء دارد؛ یک جزءاش این است، نود ونه تای آن مال قیامت نیست؟! برای این‌که مبادا خدای ناکرده ما بگوییم که حالا که این‌طور شده هرچه دل‌تان می‌خواهد گناه بکنید! (آقا) این خدای دل‌سوز کار را درست می‌کند! امام سجاد می‌گوید: نه! یک روی صفحه را می‌خوانید روی دیگر صفحه را هم بخوانید! حالا دعا می‌کند؛ خدایا! اگر من به ازای یک گناهم جزا و عقاب و عذاب تمام گناهان را بکشم، کم است! من در پیشگاه توی خدای به این عظمت چه حقی داشتم گناه بکنم؟! و لذا به نظر من الان روی کره زمین، باری که روی دوش طایفه‌ی ایرایی هست، روی دوش هیچ طایفه‌ای نیست! برای این‌که آقایی که شما دارید هیچ‌کس روی کره زمین ندارد! مسئولیت‌تان زیاد است! تابستان دارد نزدیک می‌شود! الان اصحاب ابی عبدالله را ببینید دیشب شب عاشورا اصحاب نشسته‌اند در خیمه جلسه گرفته‌اند؛ گفتند: آقا! فرمود: بله برای ما بد است که فردا بنی هاشم، اهل بیت پیغمبر، اولاد علی، اولاد عقیل، اولاد مسلم این‌ها فردا بروند شهید بشوند، بعد ما بایستیم آخرسر برویم شهید بشویم! این برای ما ننگ است! فردای تاریخ نمی‌گویند: این‌ها چه اصحابی بودند؟! شما چه طور می‌گویید پیغمبردوست هستید؟ حال این‌که ایستادید حسین و اصحاب‌اش را اولادش را کشته دیدید، بعد خودتان رفتید شهید شدید! این از وجدان ما دور است، ما باید خودمان را فدای بنی‌هاشم کنیم. البته از آن طرف عباس بن علی؛ این قهرمان هم بنی هاشم را جمع کرد گفت: آقایان! علی اکبر! قاسم! عزیزان! سروران! عثمان! (این‌ها فرزندان امیرالمومنین بودند) جناب فضل! و دیگران و دیگران! شما فردا طرح‌تان چیست؟ چه‌کار می‌خواهید بکنید؟ (ظاهراً) الان یک امشب را قول گرفته‌ایم فردا صبح دشمن حمله را شروع می‌کند، شما چه‌کار می‌خواهید بکنید؟ برگشتند گفتند: آقا حسین بن علی آقای ماست، این برای ما بد است که ما فردا زنده باشیم و بچه‌های مردم را ببریم پیش آقای خودمان قربانی کنیم، مردم کشته شوند آقای ما را حفظ کنند؟ این برای ما بد است! عباس تا فرمود که این برای من بد است و من فردا تا خون در بدن دارم نمی‌گذارم غیر بنی هاشم به میدان برود، این برای من بد است که برادر من را دیگران بیایند کشته بشوند که او را حفظ کنند و من این‌جا سالم باشم و ببینم آخر سر اگر وقت شد من شهید بشوم؟! این زشت است! من این کار را نمی‌کنم. تمام (اصحاب همه) بنی هاشم شمشیر بلند کردند؛ اباالفضل! ما همه با تو هم‌دست‌ایم! منتها بالاخره غیر بنی هاشم امروز پیروز شدند؛ صبح که شد حبیب و زهیر و بریر، دیشب آمدند درِ خیمه‌ی آقا: فردا به هیچ وجه نمی‌گذاریم؛ برای ما ننگ است! باید این‌طور بشویم. تابستان در پیش است؛ عزیزانِ آقایانِ ایرایی! یا آقا باید از ایرا برود برود. ما یک راه داریم؛ آقاجان! ما آقای خودمان را می‌خواهیم. آقایان ایرایی‌ها! بنده به عنوان یک سگ، آقای خودم را می‌خواهم. و این‌هایی که از این همه راه‌ها الان آمده‌اند و خیلی‌ها می‌آیند، این‌ها در کشور آقا! آقا! همه دل درد داریم، دنبال طبیب می‌گردیم، برادر! در این نامه‌ها بر نامه‌ها، هی آقا می‌گوید: طبیب، هی می‌فرماید: طبیب، طبیب. آقا! ما تو را طبیب گیر آورده‌ایم. نامه ها برنامه ها ۱۰ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در اذان و اقامه ▪️کانال شاخه طوبی ▪️ 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
◾️ فرا رسیدن سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه و همه منتظران تسلیت باد.
إلهی، اگر مردم لذت علم را بدانند، کجا اهل علم را سر آسوده و وقت فراق خواهد بود. فراز ۵۰۲ @shakhehtoba
بر شاخه طوبایم آن مرغ خوش الحانی هر "صبح" و مسا آید آوازه قرآنم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
سوم جمادی الثانی ، شهادت حضرت زهرا( س) در روز سوم این ماه سرور بانوان جهان وفات یافته‌اند بلکه صحیح این است که این روز، روز شهادت آن حضرت( ع) می‌باشد؛ که مظلوم و در حالی که حق او غصب شده بود از دنیا رفت. بنابراین لازم است که شیعیان وفادار این روز را از روزهای اندوه و مصیبت قرار دهند. زیرا این روز برای بستگان آن حضرت دومین روز مصیبت بعد از مصیبت رحلت رسول اکرم الله (ص) بود و امیر‌المؤمنين ( ع) بعد از وفات رسول خدا هیچ روزی را مصیبت بارتر و ناگوارتر از این روز ندید. از دست دادن او به اندازه‌ای برای امیرالمؤمنین ( ع) سخت بود که بر او نوحه خوانده، گریه کرده و از جدایی او شکایت می‌نمود و می‌فرمود: «جان من در زندان آه اندوهبار من است. کاش جانم با آه‌ها خارج می‌گردید. بعد از تو خیری در زندگی نیست و گریه‌ام از ترس این است که زندگی‌ام طولانی شود. و نیز می‌فرمود: از دست دادن فاطمه بعد از احمد، دلیل بر این است که هیچ دوستی جاویدان نمی‌ماند و چگونه زندگی گوارایت خواهد بود بعد از فقدان آنان. به جانت سوگند، این چیزی است که اصلاً امکان ندارد. انسان می‌خواهد دوستش نمیرد ولی این محال است. برگرفته از: 📗کتاب المراقبات، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی، مراقبات ماه جمادی الاخر 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🌷هیچ مرد صاحب عصمتی را نمی یابی که زن او هم صاحب عصمت باشد مگر جناب وصی امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام را چه اینکه کفو او حضرت دختر رسول الله صلی الله علیه و آله صاحب عصمت بوده است. ▪️کانال شاخه طوبی ▪️ 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
♦️ 🌹کلمه 345 از اثرحضرت علامه حسن زاده آملی حق این است که قبر حضرت فاطمه بنت رسول الله (صلوات الله علیهما )در مدینه در بقعه رسول الله ودر جوار آن حضرت است.وآن قبری که در بقیع به نام فاطمه شهرت دارد قبر فاطمه بنت اسد مادر امام امیرالمومنین علی (علیهما السلام) است. مختار دویست نهج البلاغه این است:ومن کلام له (علیه السلام)عند دفن سیده النساءفاطمه علیهاالسلام: السلام علیک یا رسول الله عنی وعن ابنتک النازله فی جوارک .... به چند سطری که در صحیفه مصادر نهج البلاغه نگاشته ایم التفات بفرمایید:اعلم ان روایه الکلینی فی الکافی والشیخ الطوسی فی الامالی نص صریح علی ان عصمه الله الکبری سیده النساء لیله القدر فاطمه بنت رسول الله (صلوات الله علیهما)مدفونه فی جوارابیها فی بقعته وهذا هو الحق. وقد روی السید الاجل ابن طاوس فی الاقبال ذلک القول الحق عن جامع کتاب المسائل واجوبتها وفیه : ابوالحسن ابراهیم بن محمد الهمدانی قال کتب الیه – یعنی الی الامام علی بن محمد الهادی (علیها السلام )-ان رایت ان تخبرنی عن بیت امک فاطمه (علیها السلام )اهی فی طیبه او کما یقول الناس فی البقیع؟فکتب هی مع جدی(صلوات الله علیه وآله)(الاقبال-من الطبع الاول الرحلی الحجری ص624)واقول کلام الوصی مخاطبا رسول الله بقوله (السلام علیک یا رسول الله )کذلک قوله (النازله فی جوارک )وقوله فی آخرکلامه (السلام علیکماسلام مودع)نص صریح علی ذلک الحکم الحکیم .بعضی از صاحبدلان به طریق خاصی از علم جفر نیز جواب گرفته است که (جای قبر خانه شفیع جمیع امت است)وصورت لوح آن این است:یا علیم قبر فاطمه زهراء-علیها السلام-در چه جای مدینه است؟بیست ودوم ربیع الآخرهزار وسیصد ونود وهفت= 9=45=441=4374=(میزان=7=16=124=42+82) **** برای اطلاعات بیشتر به کتاب شریف هزار ویک کلمه حضرت علامه حسن زاده آملی (جلد سوم )کلمه 345 رجوع کنید. اشهد ان سیدتنا فاطمه الزهراء عصمه الله الکبری حجه الله علی الحجج را از باب تبرک در اذان واقامه بفرمایید ▪️کانال شاخه طوبی ▪️ 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a کپی با ذکر لینک 🙏
💫 💫 ؛●➼‌┅═❧┅┄═❧┅ 💬امام زمان در عصر محمّدى صلّى الله عليه و آله و سلّم انسان كاملى است كه جز در نبوّت تشريعى و ديگر مناصب مستأثره‌ى ختمى، حائز ميراث خاتم به نحو اتمّ است و مشتمل بر علوم و احوال، و مقامات او به طور اكمل است و با بدن عنصرى در عالم طبيعى و سلسله‌ى زمان موجود است چنان كه لقب شريف صاحب الزمان بدان مشعر است، هر چند احكام نفس كليّه ى الهيّه‌ى وى بر احكام بدن طبيعى او قاهر و نشأه‌ى عنصرى او مقهور روح مجرّد كلى وَلوى اوست و از وى به قائم، حجة الله، خليفة‌الله، قطب عالم امكان، واسطه‌ى فيض و به عناوين بسيار ديگر نيز تعبير مى‌شود. اين چنين انسان كه نامش مى‌برم من ز وصفش تا قيامت قاصرم چنين كسى در اين زمان، سرّ آل محمّد صلّى الله عليه و آله و سلّم امام مهدى هادى فاطمى هاشمى ابوالقاسم (م ح م د) نعم الخلف الصالح و دُرّ يكدانه ى امام حسن عسكرى عليه السلام است. (إِنَّ هٰذٰا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ) . (الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِي هَدٰانٰا لِهٰذٰا وَ مٰا كُنّٰا لِنَهْتَدِيَ لَوْ لاٰ أَنْ هَدٰانَا اللّٰهُ) . ؛●➼‌┅═❧┅┄═❧┅ 📚 ؛●➼‌┅═❧┅┄═❧┅ ▪️کانال شاخه طوبی ▪️ 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکوت در شب تاریک خانه معنا بود طلایه دار خدا سر به چاه تنها بود نبود شاهد اشکش به غیر چهره ی ماه به سینه غصه ی زهرا و همدمشم هم آه کسی که وقت نمازش خدا سلامش کرد بگو که بعد پیمبر که احترامش کرد؟ چه کرده اند که حالا نشسته در خانه؟ چه کرده اند که اشکش شده غریبانه؟ کسی که قلعه ی خیبر شکست با یک دست چه کرده اند که در کوچه ها ز پا بنشست چه کرده اند به کوچه؟کسی چه می داند چه کرده اند که زهرا دگر نمی ماند بلای جان علی تیغ ابن ملجم نیست بلای جان علی دل شکستگی هم نیست بلای جان علی داغ بودن میخ است علی غریب ترین مرد طول تاریخ است همان دمی که به خانه هجوم آوردند کسی ندید که با همسرش چه ها کردند همان جماعت پستی که نان او خوردند چقدر همیه و آتش به پشت در بردند به یاد روز غدیر و فدک چو افتادند زدند همسر او را و پز به هم دادند جماعتی که‌ به دنیای خود گرفتارند همیشه از علی و آل او طلب کارند گذشت قصه ی کوچه به کربلا چو رسید کسی صدای حسین غریب را نشنید به دور قتله گهش هی برو بیا کردند به قتل صبر سرش را ز تن جدا کردند شاعر: #روضه_مادر ▪️کانال شاخه طوبی ▪️ 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، سفیر کبیرت فرمود: «المؤمنُ مِرآةُ المؤمن.» اگر من مؤمنم تو هم مؤمنی، چه آخر حشرم گواه است که (هُوَ الله الَّذی لَا إلَه اِلاّ هُوَ المَلِکُ القُدّوسُ السَّلامُ المُؤمِنُ المُهَیمِنُ العَزیزُ الجَبّارُ المُتَکَبّرُ.) فراز ۴۹۷ @shakhehtoba
:🌷✨🌹 ✍️ اگر حقایق عالَم ملکوت در تو وارد شود ، درجات پیدا می‌کنی و جَذبه ها و وَجْدها و خلسه ها پیش می آید و گیرنده و واصل می شوی . اصل این است که چشم ببیند و جان بیابد ، اگر چنین نیست، ببین چه شده و چه ایرادی دارد و چه گرد و غباری است که نمی توانی بیابی ! که : سعدی حجاب نیست تو آیینه پاک دار زنگار خورده چون بنماید جمال دوست 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
عوالم قرآن قرآن را عوالم است یک عالم آن قرآن کتبی است، و آن همین قرآن است که بر روی دست می‌گیریم و می‌گشاییم و با زبان و دهن و صوت و لفظ اینجا، یعنی عالم ماده و نشئه عنصری، قرائت می‌کنیم، و چون صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی، همانطور که هر ذره را عوالم است که " و اِن مِن شيء اِلّا عِندنا خزائنه" آن قرآنی که کتاب مکنون است در لوح محفوظ است. "لا يمسه الا المطهرون". أن قرآنی است که از مقام شامخ اسماء و صفات الهی از خزائن ربوبی، از ملکوت عالم تنزل پیدا کرده تا به صورت کتب در آمده است. امیر المؤمنين ( ع) فرموده است: واعلم ان لكل ظاهر باطناً على مثاله، این قرآن کتبی صورت کتبیه انسان کامل است و آن قرآن عینی صورت عینیه انسان کامل است. 📗، ص ۹۶، ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢