صلی الله علیک یا نقطة تحت باء بسم الله الرحمن الرحيم
انسان کامل نقطه باء بسم الله است که و ظهرت الموجودات عن بسم الله و انا نقطة تحت الباء
چه اینکه فرمود:
جمیع ما في الکتب السماویة في القرآن و جميع ما في القرآن في الفاتحةالكتاب و جميع ما في فاتحةالكتاب في بسم الله الرحمن الرحيم و جميع ما في بسم الله الرحمن الرحيم في باء بسم الله الرحمن الرحيم و جميع ما في باء بسم الله في النقطة تحت الباء و انا النقطة تحت الباء
📗#مآثر_آثار. #علامه_حسن_زاده . ج۱.ص۱۱۷
روحی لک الفداء یا #امیرالمومنین
🆔 @shakhehtoba
علامه حسن زاده آملی :
گويند ابن فارض وقتى اين شعر را گفت:
و بما شاء بى هواك اختبرنى
فاختيارى ما كان فيه رضاكا
يعنى بارالها به هرچه خواهى مرا آزمايش فرما كه هر چه رضاى تو باشد من همان را مى پسندم
به حصر بول مبتلا شد، و فرمود وى را برداشتند و در كوچه ها مى گردانيدند او به در هر مكتب خانه مي رسيد به كودكان مى گفت
عم دروغگوى خود را دعا كنيد.
📗#هزار_و_يك_نكته، ص: 128. نكته 194
🆔 @shakhehtoba
.
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴#کانال_شاخه_طوبی
#رابطه_علم_و_دین
#پست_شمارۂ_۶۵
💠صاحبان علم فکری را هیچ منعی از فراگیری علوم و فنون گوناگون نیست،فقط تنها چیزی که در اینجا مطرح است این است که بعد از تحصیل علوم فكريه باید رابطه ای بین اعمال آن علوم و دستورات شرعیۂ مقدسه پیدا نمود تا در مقام تصرّف در نظام عالَم تخلّفی در نظم طبیعی عالَم حادث نشود،زیرا مقام علم و دانش غیر از میان اعمال و تصرّف است.شرع مقدس در مورد فراگیری هیچ علمی برای بشر محدودیتی قائل نشده است و هر دانشمندی در مورد هر کلمه ای از کلمات وجودی که بخواهد تحقیق کند و پیرامون آن مطالعاتی داشته باشد از جانب شرع مقدس نه تنها منعی برای او نیست،بلکه در بسیاری از موارد از جانب شرع،انسان را تهییج نموده اند که علوم گوناگون را کسب کن و دائما به فهم کلمات نظام هستی مشغول باش.
#ص_۹۵
#استاد_صمدی_آملی
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
AKHLAG02.mp3
18.67M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا #طهارة_الاعراق )
توسط مهذب نفوس #استاد _صمدی_آملی_حفظه_الله
جلسه دوم
@shakhehtoba
✴️ #شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا #طهارة_الاعراق )
#استاد_صمدی_آملی_حفظه_الله
#جلسه_دوم -قسمت_اول
شخصی که تازه به دوران تکلیف رسید نماز از نفس او صادر می شود ولی صدور نماز و فعل نماز از او از روی کلفت است. چون میل طبیعی ظاهری تعلق نفس به بدن اقتضاء ندارد که نفس تن در بدهد در افعالی مثل نماز و رو ضه و ... .فعل کف نفس به راحتی از انسان صادر نمی شود و با زحمتی همراه است. اما اخلاق مربوط به خلق و خوی شخص است و خو طوری است که اگر برای شخص حاصل شود براساس آن ملکه فعل مربوط به آن را انجام می دهد و فعل به راحتی از آن صادر می شود. به همین صورت می بینید تا نماز بخواهد برای شخص به صورت اخلاق در آید طول می کشد.بر همین مبنا شرع مقدس احکامی را برای ما واجب نمود تا با افعال احکام شرعیه ولو که با کلفت و زحمت هم که است خلق و خوی در نفس حاصل شود و ما حصل احکام این شود که در نفس اخلاق حاصل شود.
➖➖➖➖➖➖➖➖
✴️ @Shakhehtoba ✴️
✴️ #شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا #طهارة_الاعراق )
#استاد_صمدی_آملی_حفظه_الله
#جلسه_دوم -قسمت_دوم
بهر حال انسان بخواهد فعلی را انجام دهد براساس آنچه در مبادی تحقق عامل فاعلی فعل در فلسفه بیان شد اول باید فعل را تصور کند،بعد باید تصدیق کند،سپس باید شوق در شخص ایجاد شود،این شوق موکد شود تا این شخص اراده کند،بعد از اینکه اراده کرد تصمیم بگیرد که از آن تعبیر به عزم می کنیم. بعد از آن قوه محرکه عضلات بدن را به حرکت درآورد. حالا می بینیم دست او حرکت کرد،پای او حرکت کرد و ... . آن تصور اولیش یا بر ضرورت شخصی است یا اجتماعی است و ...
➖➖➖➖➖➖➖➖
✴️ @Shakhehtoba ✴️
♦️در قرآن كريم آمده است "وللاخرة اكبر درجات و اكبر تفضيلا"
💠اگر ظاهر را آفتي رسيد جمال و زيبايي ظاهر از انسان مي رود ، اگر خوي هاي ناپسند در باطن نشيند سيرت انسان را كه همان حقيقت انسان است به صورتهاي زشت در مي آورد و با همان صورت ها كه هيئات اعمال اوست محشور ميشود والان هم با آنها محشور است .
💠هميشه انسان با خودش محشور است وخودش اعمال خودش است
💠و اعمال او خود اوست همه جا دوش بدوشند مكافات و عمل .
📚#نامه_ها_برنامه ها
#حضرت_علامه #حسن_زاده آملي روحي فداه
#شاخه_طوبي
@shakhehtoba
آقاجان صمدی نهم آبان سورک.mp3
29.99M
یادواره شهدای شهرستان سورک
نهم آبان ۹۸
# استاد_صمدی_آملی_حفظه_الله
@shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفریدگارا! جسم و جانم داده ای، گوش و زبانم داده ای، نطق و بیانم داده ای، ندانم چی به من نداده ای توفیقم ده تا این همه نعمت ها را کفران نکنم گرچه از شکر آنها عاجزم و کسی از عهده شکرت برنمی آید!!
#نامه_ها_برنامه_ها
@shakhehtoba