هدایت شده از خبرگزاری فارس
🎥 یک جوان ۳۵ ساله در هیئت از دنیا رفت
🔹شب ششم محرم امسال در هیئت عرشالحسین تهرانپارس که این روزها مجلس عزای خود را در فرهنگسرای اشراق برپا کرده، حالوهوای عجیبی برپا شده.
🔹جوان ۳۵ سالهای بهنام نیما دلدار، بعد از اینکه نماز خود را در حسینیه اقامه کرد، در فضای هیئت نشست تا از سخنرانی استفاده کند اما در همین لحظات سکته کرد.
🔹با اورژانس تمام گرفته شد. یکی از هیئتیها که دورۀ اورژانس دیده بود، شروع به احیا کرد. عوامل اورژانس رسیدند و باز احیا ادامه داشت.
🔹اواسط روضه بود و روضهخوان گفت ما کارمان نوکری است و ارباب کارش چیز دیگری است. در این شب استثنائا برقها خاموش نشد.
🔹در ادامه به گوش روضهخوان رساندند که کار تقریباً تمام شده. او گفت چطوری بعضیها پیش خدا میروند.
🔹هنوز پیکر این جوان دفن نشده بود که مجلس روضه، مجلس ختم او شد.
@Farsna
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
💠 تاسوعا در کلام امام صادق علیه السلام
🔹 ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
✍ ۷- و عنه، عن محمد بن الحسين، عن محمد بن سنان، عن أبان، عن عبد الملك قال: سألت أبا عبد الله عليه السلام عن صوم تاسوعا وعاشورا من شهر المحرم فقال: تاسوعا يوم حوصر فيه الحسين عليه السلام وأصحابه رضي الله عنهم بكربلا واجتمع عليه خيل أهل الشام وأناخوا عليه وفرح ابن مرجانة وعمر بن سعد بتوافر الخيل وكثرتها واستضعفوا فيه الحسين صلوات الله عليه وأصحابه رضي الله عنهم وأيقنوا أن لا يأتي الحسين عليه السلام ناصر ولا يمده أهل العراق بابي المستضعف الغريب...
🔸 امام صادق عليه السلام فرمودند: تاسوعا روزی است كه امام حسین علیه السلام و یارانش عليهم السلام در کربلا محاصره شدند و آن روز لشکریان شام گرد هم آمدند و عرصه را به آن حضرت سخت گرفتند. ابن مرجانه و عمر بن سعد به انبوه لشکر خود خوشحال شدند. در آن روز امام حسین عليه السلام و یارانش عليهم السلام را ضعیف شمردند و یقین کردند که هیچ یار و یاوری برای امام حسین عليه السلام نخواهد آمد و مردم عراق آن بزرگوار را یاری نخواهند کرد، پدرم به فدای آن امام غریب...
📚 الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۴، صفحه ۱۴۷، حدیث ۷، چاپ انتشارات دار الکتب الاسلامیة
.
﷽
بیانات استاد احمد عابدی درباره
قمر بنیهاشم علیه السلام مظهر جوانمردی و ادب
ضرورت جوانمردی در جامعه، معجزه و کرامت حضرت ابوالفضل علیه السلام
https://speeches.ahmadabedi.com/video/%d9%82%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85-%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b8%d9%87%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%85%d8%b1%d8%af%db%8c
هدایت شده از زندگي آرام
نظرتان درباره سؤال زیر چیه؟ این روزها خیلی از زوج ها درگیرند
یکی از تعارض های جدی زن و شوهر در دوره فعلی قدرت اقتصادی آنهاست.
وقتی زن و مرد هر دو شاغل اند کدام گزینه با خانواده موفق و متعادل همخوان است:
1- حقوق زن برای خودش است و لازم نیست در منزل هزینه کنه چون نفقه بر مرد واجب است
2- حقوق هر دو باید یک کاسه شود و برای همه امور زندگی از آن استفاده شود.
3- مقداری از حقوق زن برای خودش بماند بقیه را به سرپرست خانواده بدهد.
4- در صورتی که نیمی از کارهای خانه را مرد انجام دهد حقوق یک کاسه شود وگرنه زن حق دارد مقداری از حقوق را برای خودش به شکل توافقی بردارد
نظر تکمیلی دارید؟
الان بسیاری از مردان حقوق زن را می گیرند به طور کلی، و هر ماه یک پول جزیی هم به همسرشان نمی دهند. یارانه و سهام عدالت زن خرج زندگی می شود.معمولا مردان حتی هدایا و عیدی زن را برای زندگی خرج می کنند و اجازه نمی دهند زن طبق خواست خود هزینه کنند. زنان شاغل می گویند دلم میخوام شوهرم که سرپرستم است برایم چیزی بخرد ولی مردان می گویند تو که خودت پول داری.
پاسخ حجت الاسلام دکتر #رحمانی (مفسر و حافظ قرآن و مدیر جامعه القرآن اصفهان) را می شنویم
هدایت شده از سید موسوی (مشاور خانواده)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تاسوعا #شهیدرئیسی
🔶 چرا تاسوعا به اسم حضرت ابوالفضل گره زده شده
🎥 آیت الله شهید رئیسی
کنترل خشم در قرآن
اینکه قرآن میفرماید: وَإِذَا مَا غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ (شوری، ی۳۷): از این آیه شریفه استفاده میشود اگر میخواهید غضب شما، خشم شما فرو بنشیند، راه آن بخشش است. یک کسی به شما فحش داد ببخشید
یک کسی به امام باقر سلام ﷲ علیه گفت: انت بقر (نعوذ بالله)، امام فرمود که: لا، انا باقر… امام هیچ عصبانی نشد.
کسی دیگر آمد به امام باقر علیه السلام عرض کرد که شما مادرت کنیز بوده، آشپز بوده، مادرت سیاه پوست بوده است.
امام فرمود: باشد اینها که طوری نیست. زن باید هم آشپز باشد
او گفت: مادرت فلان است و فلان است.
امام باقر فرمود: اگر واقعا مادر من اینطوری است خدا مادر مرا ببخشد اگر که اینطوری نیست و شما دروغ میگویی، خدا تو را ببخشد.
این بنده خدا گفت: یا ابن رسول ﷲ نه، مادر شما اینطوری نیست من داشتم به مادرت توهین میکردم ببینم شما چکار میکنی؟ دیدم شما اینقدر حلم داری، بردباری داری، پس شما حجت خدایی.
مسیحی بود مسلمان شد.
اذا ما غضبوا هم یغفرون: زن شما به شما توهینی کرد راه فرو نشستن خشم این است که بگویید بخشیدم
یک راهش این است که اگر ایستادهاید بنشینید، اگر نشستهاید، بایستید… عصبانی شدید بروید چایی بخورید، یک وضویی بگیرید، یک بسم ﷲ الرحمن الرحیم بگویید، اعوذ بﷲ من الشیطان الرجیم بگویید، اینها راه فرو نشاندن خشم است.
یکی از بزرگان را میگویند که یک وقت لب دجله بود دید که یک غلام سیاهی با یک زنی نشستهاند و یک جام شراب هم دستشان است میخواهند شراب بخورند.
این آدم بزرگ حالا به جای اینکه بخواهد نهی از منکر کند، ابتدا به ذهنش خطور کرد که آیا من بهترم یا اینها بهتر هستند؟ بعد هم به ذهن خودش آمد که به هر حال من که الحمدلله شراب نمیخورم، با نامحرم نشست و برخواست نمیکنم پس علی القائده من بهتر از او هستم.
در همین حین که داشت این صحنه را نگاه میکرد یک کشتی در دجله غرق شد و هفت نفر در آن کشتی بودند.
غلام سیاه که ظاهرا داشت شراب میخورد فورا در آب پرید و بنا کرد این هفت نفری که در آب غرق شدند را نجات دهد و ۶ نفر را نجات داد اما نفر هفتم را نتوانست نجات دهد
این شخص محترم هم همینطور ایستاده بود نگاه میکرد.
غلام که شش نفر را نجات داده بود آمد به او گفت: آقا تو داشتی فکر میکردی که تو بهتری یا من بهترم! … خوب حالا تو بهتری؟!
من که ۶ نفر را نجات دادم چرا تو نپریدی آن یکی را نجات بدهی؟
این خانم هم مادر من است و نامحرم نیست، شراب هم نمیخوردیم. ظرف، ظرف شراب بود اما در آن آب است داشتیم آب میخوردیم.
غلام سیاه در ادامه به آن بزرگ گفت: دین میگوید هرچه که میبینید حمل بر صحت کنید تو یک گناه بزرگ انجام دادی یک آدم جلوی چشمت غرق شد هیچ عکس العملی نشان ندادی، بعد تازه داری فکر میکنی که تو بهتر از من هستی؟!
این آدم بزرگ فهمید که خیلی اشتباه کرده گفت: آقا تو شش نفر را نجات دادی بیا من یکی را هم نجات بده آن ۶ نفر در دریا داشتند غرق میشدند من هم در دریای افکار باطل خودم دارم غرق میشوم، مرا هم نجات بده.
غلام گفت: اگر میخواهی نجات پیدا کنی راهش این است که هیچ وقت فکر نکن شما از کسی بهتری. هر کسی را هم میبینی کارش را حمل بر صحت کن.
کسی که کار مردم را حمل بر صحت کند، عصبانی نمیشود. هرکس هر چیزی گفت، هرکاری کرد اگرحمل بر صحت کردیم دیگر عصبانیت ندارد. «الکاظمین الغیظ» هم همین است.
✍️بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی درباره غضب یا خشم (جلسه چهارم)، راههای فرونشاندن خشم
ادله سگ نبودن
یکی از ترفندهای مواجهه با متلک ها و توهین ها شوخی و طنزه
مگه به ما چقدر یارانه می دهند که بخواهیم انرژی خود را خرج کنیم؟ 😁😀
به خواجه نصرالدین فحاشی کردند و یکی ببراش نامه فرستاد .
نامه را خوند جلوی شاگردانش: نامه د گفت خودت و بابات سگید ....
شاگردان گفتند: عکس بده جنازه تحویل بگیر بگو کیه پدرشو در بیاریم و دهنشو آسفالت کنیم
خواجه خندید و گفت:
نه من با ادله ای ثابت می کنم نه من نه بابام سگ نیستیم
سگ واق واق می کنه
سگ درنده است
سگ چهار دست و پا راه میره
سگ چنگ داره
سگ نمی تونه درس بده و کتاب بنویسه و...
ولی ما برعکسش هستیم
تازه الان خیلی ها ی سگ تو خونه دارن
یواش یواش به کسی بگی پدرسگ تشکر هم میکنه
.
ختم قرآن
حاجیه خانم ملیحه مقصودی (مادر یکی از سادات محترم)
https://raftegan.com/khatm-quran/3653/
هدایت شده از روانشناسی کاربردی اخص
روانشناسان، دین و سلامت روان .mp3
34.64M
هدایت شده از آیت الله العظمی جوادی آملی
لزوم آشنايی حوزويان با شبهات روز و پاسخ به آنها
آیت الله العظمی جوادی آملی:
شبهه ای كه الآن هست كه ده سال قبل نبود، الآن كتابهايی كه آدم تازه شروع میکند به نوشتن با كتابهایی كه ده سال قبل مینوشتیم فرق میکند. همه ما همين طوريم؛ سخنرانيهای مان همين طور است جزوههای مان اين طور است نوشته های فارسی و عربی ما اين طور است؛ الآن شبهه روز مطرح است و درك اين شبهه مثل #نفس_كشيدن واجب است! اگر ـ خدای ناكرده ـ كسی شبهه شناسی نكرده، خب مردم با فكر زنده اندو اين ويروس شبهه هم كه فرصت نمیدهد، جوان را و دانشگاه را و نوجوان را میبرد.
شناخت عميق ترين شبهه بر حوزه واجب است، به نحو وجوب كفايی.
۷۷/١٢/٧
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مزاح رهبری با آقای پزشکیان در دیدار امروز با نمایندگان مجلس😁
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا نمی توان ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه کرد؟! پشت پرده برخی نمایش های زوجی در استوری های فضای مجازی!
با بیان شیرین استاد محمدحسین فلاح
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
﷽
📣 دوره آموزشی #شناخت_موجهای_کرهای
♨️ ویژه مربیان و معلمان دغدغهمند عرصه تربیت
✳️ این دوره علل گرایش نوجوانان و جوانان به «کیپاپ» و «کی داراما» بررسی میکند و شیوهٔ مواجهه مربیان با دانشآموزان را آموزش میدهد.
⬅️ تهیه دوره از لینک زیر:
🌐 b2n.ir/mjkr
✅ هزاران ساعت آموزش کاربردی با حرفهایها در #عماریار👇
🆔 ble.ir/join/ZTBmOThiOD
👇👇
آشنایی با برخی علل گرایش نوجوانان به گروههای موسیقی کرهای (کی پاپ) چون بی تی اس (BTS)
✅ سلسله مباحث نقد گروه (BTS) موج کره ای
🎙کارشناس: مجید دهبان
👇
🎵جلسه ۱: دورنمایی از فضای موج کره ای
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2811
🎵جلسه ۲: آشنایی با فضای طرفداران کی پاپ
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2812
🎵جلسه ۳: معرفی گروه بی تی اس
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2813
🎵جلسه ۴: معرفی کی دراما و نقد آن
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2814
🎵جلسه ۵: عقاید سازی گروه بی تی اس
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2815
🎵جلسه ۶: استفاده از نمادهای شیطان پرستی
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2816
🎵جلسه ۷: شروع صنعت موسیقی کره ای و...
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2817
🎵جلسه ۸: نحوه مواجهه با دانش آموزان درگیر این گروه موسیقی
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2818
🎵جلسه ۹: بحران هویت نوجوان امروز
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2819
🎵جلسه ۱۰: میزان نفوذ موسیقی کره ای در میان نوجوان
https://eitaa.com/sot_enghelabi/2820
#بی_تی_اس
#کی_پاپ
#BTS
#K_pop
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
از زبان امام سجاد علیه السلام مردم جامعه شش دسته تقسیم می شوند که فقط یک گروه سودمند هستند
گروه اول شیر (أسد) صفتها هستند مثل پادشاهان و ستمگران و حاکمان ظالم هستند.
گروه دوم گرگ (ذئب) صفتها هستند مثل تاجران و کاسبانی که وقتی جنس را می فروشند تعریف می کنند و وقتی جنسی را از کسی می خرند مذمت می کنند.
گروه سوم روباه (ثعلب) صفتها هستند مثل کسانی که دینشان وسیله ی دنیایشان است و با دین فروشی دنیایشان را نگه می دارند.
گروه چهارم سگ (کلب) صفتها هستند مثل آنهایی که با زبانشان مردم را آزار می دهند .
گروه پنجم خوک (خنزیر) صفتها هستند مثل آدمهای شهوانی که به هر شهوتی پاسخ مثبت می دهند و خود را در راه حرام قرار می دهند.
گروه ششم گوسفند (شاة) صفتها هستند مثل مومنین که آزارشان به کسی نمی رسد و جز خوبی از آنان دیده نمی شود. بره یا گوسفند هم همینطور است همه چیزش سود است و آزاری ندارد.
تنها دسته ای که سودمند است همین دسته ی ششم است که مؤمنین در این دسته قرار دارند.
اصول و مهارتهای شادکامی مبتنی بر قرآن و روایات
مؤلفان: فاطمه فیاض، احمدرضا اخوت
ناشر: قرآن و اهل بیت نبوت (ع)
زبان: فارسی
ردهبندی دیویی: 297.159
سال چاپ: 1400
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 1000 نسخه
تعداد صفحات: 256
https://taaghche.com/book/56188/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%88-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطرۀ معاون پیگیریهای ویژۀ دفتر رئیسجمهور از نمازخواندن شهید رئیسی در کاخ کرملین
@Farsna
سیب با برکت
هوا گرم بود.باغبان لب جوی آبی از درون باغ می گذشت نشسته بود. میوه ها هم تازه رسیده بودند.همین طور که به آب نگاه می کرد یک مرتبه سیب قرمزی را دید که در آب افتاده است.آن را از آب گرفت و دید عجب خنک است،با خودش فکر کرد هنوز درختان ما سیبش این طور نرسیده!گازی به آن زد و کمی از آن را خورد.خوشمزه بود.در همین لحظه ناگهان به ذهنش خطور کرد که سیب مال چه کسی بود که ما خوردیم؟بنا نبود مال مردم بخوریم.البته،خوردن سیبی که آب می آورد عیبی ندارد،ولی مثبت موشکافی هایی از این دست هم می کند.
خلاصه،برای پیدا کردن صاحب آن سیب مسیر جوی را دنبال کرد و بالاخره باغی که درخت هایش چنین سیب سرخ و سفیدی داشته باشد را پیدا کرد و در زد و سراغ صاحب باغ را گرفت.گفتند او در بازار مغازه دارد.آدرس را گرفت و پیش صاحب باغ رفت و گفت:آقا،ما باغبانیم و سواد زیادی نداریم.لب جوی نشسته بودیم که دیدیم سیبی از باغ شما در آب افتاده.آن را برداشتیم و کمی از آن خوردیم.حالا یا وجهش را قبول کنید یا راضی باشید.گفت:واللّه،نه پولش را می خواهم و نه راضی می شوم.گفت:پس من چه کنم؟پرسید:زن داری؟گفت:نه!گفت:اگر می خواهی رضایت بدهم،باید دختر مرا بگیری.گفت:برای خوردن یک سیب که دختر به آدم نمی دهند!گفت:این که آمدی از من رضایت بگیری نشان می دهد آدم خداترسی هستی و از قیامت هراس داری.من هم راضی نیستم مگر این که دختر مرا بگیری.گفت:من پول ازدواج و عروسی کردن ندارم.گفت:من پول عروسی را خودم می دهم،جلسه را هم خودم می گیرم،شام عروسی را هم خودم می دهم،مشکل این است که دختر من هم کور است هم کر است و هم شل.باغبان در دلش گفت: خدایا،ما یک سیب که بیشتر نخوردیم این چه حکایتی است؟من از این دختر چگونه نگهداری کنم؟بعد رو به صاحب باغ کرد و گفت: نمی شود این شرط را با من نکنید؟گفت:شرط من همین است که گفتم! خداترسی و تقوا مانع شد شرط را قبول نکند گفت:باشد قبول است.آن زمان هم رسم نبود دختر را به پسر نشان بدهند.شب عروسی وقتی عروس را آوردند،داماد دید حورالعینی که خدا در سوره واقعه به مومنین وعده داده همسر خود اوست.از اتاق بیرون آمد و پدر دختر را صدا کرد و گفت:شما تقلب کردی؟تو گفتی دخترم کور است؟!گفت: منظورم این بود که چشمش خلاف نکرده و از حرام کور است.پاو گوشش هم از حرام شل و کرند. این پاداش خداترسی و تفکر است.اگر او درباره چگونه زیستنش فکر نکرده بود هرگز برای جلب رضایت صاحب باغ نمی رفت و این نعمت نصیبش نمی شد.علاوه بر این،سال بعد خدا فرزندی به این زوج صالح داد که اسمش را احمد گذاشتند و این کودک همان کسی است که امروز معروف به #مقدس_اردبیلی 22 است.انسان والا و باکرامت و باعظمتی که هروقت در مسائل علمی مشکلی پیدا می کرد به بارگاه امیر مومنان می رفت و پاسخ مساله اشرار از ایشان درخواست می کرد.یکی از شاگردان ایشان نقل کرده است که نیمه شبی آهسته دنبال ایشان راه افتادم.دیدم در صحن حضرت امیر المؤمنین که قفل بود باز شد و ایشان وارد حرم مطهر گردید.بهد،خطاب به حضرت عرض کرد:ای دریای علم خدا، من در این مسأله مشکل دارم،می خواهم فتوا بدهم،چه کنم؟ندایی از ضریح آمد که پسرم مهدی در کوفه منتظر است.برو جوابش را بگیر.
حديث عقل و نفس آدمی در آيينه قرآن ، ص230
اصناف انسانها
از نظر امام سجاد (علیه السلام) مردم جامعه به شش طبقه تقسیم می شوند که فقط یک گروه سودمند هستند
1️⃣گروه اول (أسد) شیر صفتها هستند مثل اغلب پادشاهان و ستمگران و حاکمان ظالم هستند.
2️⃣گروه دوم (ذئب) گرگ صفتها هستند مثل تاجران و کاسبانی که وقتی جنس را می فروشند تعریف می کنند و وقتی جنسی را از کسی می خرند مذمت می کنند.
3️⃣گروه سوم (ثعلب) روباه صفتها هستند مثل کسانی که دینشان وسیله ی دنیایشان است و با دین فروشی دنیایشان را نگه می دارند.
4️⃣گروه چهارم (کلب) سگ صفتها هستند مثل آنهایی که با زبانشان مردم را آزار می دهند .
5️⃣گروه پنجم (خنزیر) خوک صفتها هستند مثل آدمهای شهوانی که به هر شهوتی پاسخ مثبت می دهند و خود را در راه حرام قرار می دهند.
6️⃣گروه ششم (شاة) گوسفندصفتها هستند مثل مومنین که آزارشان به کسی نمی رسد و جز خوبی از آنان دیده نمی شود. بره یا گوسفند هم همینطور است همه چیزش سود است و آزاری ندارد.
قَالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ : اَلنَّاسُ فِي زَمَانِنَا عَلَى سِتِّ طَبَقَاتٍ : أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ كَلْبٍ وَ خِنْزِيرٍ وَ شَاةٍ
فَأَمَّا اَلْأَسَدُ فَمُلُوكُ اَلدُّنْيَا يُحِبُّ كُلُّ وَاحِدٍ أَنْ يَغْلِبَ وَ لاَ يُغْلَبَ
وَ أَمَّا اَلذِّئْبُ فَتُجَّارُكُمْ يَذُمُّونَ إِذَا اِشْتَرَوْا وَ يَمْدَحُونَ إِذَا بَاعُوا
وَ أَمَّا اَلثَّعْلَبُ فَهَؤُلاَءِ اَلَّذِينَ يَأْكُلُونَ بِأَدْيَانِهِمْ وَ لاَ يَكُونُ فِي قُلُوبِهِمْ مَا يَصِفُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ
وَ أَمَّا اَلْخِنْزِيرُ فَهَؤُلاَءِ اَلْمُخَنَّثُونَ وَ أَشْبَاهُهُمْ لاَ يُدْعَوْنَ إِلَى فَاحِشَةٍ إِلاَّ أَجَابُوا
وَ أَمَّا اَلْكَلْبُ يَهِرُّ عَلَى اَلنَّاسِ بِلِسَانِهِ وَ يَكْرَهُهُ اَلنَّاسُ مِنْ شَرِّ لِسَانِهِ
وَ أَمَّا اَلشَّاةُ اَلَّذِينَ يُجَزُّ شُعُورُهُمْ وَ يُؤْكَلُ لُحُومُهُمْ وَ يُكْسَرُ عَظْمُهُمْ فَكَيْفَ تَصْنَعُ اَلشَّاةُ بَيْنَ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ كَلْبٍ وَ خِنْزِيرٍ.
روضة الواعظین ج۲ ص۲۹۱ ؛ المواعظ العددیة (نصایح شمارشی)،مشکینی اردبیلی،ج ۲،ص ۳۱۰