هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
اگه تا حالا ندیدین، رایگان ببینید:
🔴http://B2n.ir/safirtamasha_V
@Thirdintifada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 حامیان فلسطین به جهت یادآوری پایبندی به آن ، در بارسلون #سلام_فرمانده پخش کردند
❓یک سوال:
چه موسیقی ها و ترانه هایی الان در این جنگ نمادین شده
جایگاه این موسیقی سلام فرمانده در این بین کجاست؟
🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویری از تفاوت زندگی اشغالگر و اشغال شده در فلسطین .
برشی از اپیزود 362 جدال
⭕️ نمیشه که بگیم اسلام گرا، فلسطین را بدون نمایش این بخش از زندگی مردم فلسطین میتواند بخواند و نیازی نیست که این بخش از واقعیت فلسطین برای ایرانی و مسلمان خوانده شود...!
🆔 @social_theory
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شما هم میتونید یه خونه ویلایی ۱۰۰۰ متری داشته باشید!!
🏡 ششمین دوره رایگان معرفی "زیستشهرهای نوین مولد"
🟠 الگویی همافزا برای حل مشکلات
✔️ مسکن
✔️ اشتغال
✔️ جمعیت
برای دستیابی به سبک زندگیِ خانواده محور، شاداب و سالم ایرانی
🗓 زمان برگزاری: ۲۰ آبان تا ۱۰ آذر
✅ بصورت مجازی (آفلاین)؛ با امکان شرکت از سراسر کشور
✅ بصورت فشرده در ۳ ساعت
✅ همراه با اعطای گواهی پایان دوره از طرف اندیشکده زیستشهر
ثبتنام از طریق👇
https://formafzar.com/form/c6stg
⏳ مهلت ثبتنام: ۱۹ آبان ماه
🔆 در کانال شیپا عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1847066952Cfcb8fc8ce2
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشهورزی
🔹با موضوع: آیا تصویر اقتصاد صلواتی برای عصر ظهور، تصویری معقول و ممکن است؟
🔸با ارائه: حجتالاسلام والمسلمین مهدیزاده
مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی
⏰زمان: یکشنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸
🏢مکان: اندیشکده قصد
📌پخش زنده از طریق کانال اندیشکده قصد در پیامرسان ایتا
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
هدایت شده از فرهنگستان علوم اسلامی
#مقاله_پژوهشی
باعنوان:
تقسیم کار در بازار رقابت کامل رابطهای غیرطبیعی برای ساخت فضای جامعه اسلامی
نویسندگان:
حجت الاسلام حسین مهدی زاده
دکتر علی طوسی
🔻چکیده مقاله:
#جهانهای_معنایی به شرطی قابلیت تحقق اجتماعی دارند که قدرت تغییر و تصرف در روابط اجتماعی را بر اساس مبانی جهان معناییشان داشته باشند. با وجود این، این شرط لازم برای تحقق عینی #جهان_اجتماعی است، نه شرط کافی. بینشها باید بتوانند ساختارها و نهادها - به تعبیر لوفوری، «#فضایی» - را با حداکثر هماهنگی درونی پیشنهاد بدهند تا افراد در متن یک روابط سهلالوصول و هماهنگ یا فضای جامعه طبیعیِ متشکل از روابط، تنظیمات خرد و کلان، نظامات حق و تکلیف و ... قرار بگیرند؛ در غیر این صورت، محکوم به میرایی به نفع دیگر بینشها خواهند بود. فضای اجتماعی #مدرن، به مثابه فراگیرترین فضای اجتماعی زمانه ما، مبتنی بر طرحی است که آدام اسمیت برای نخستینبار آن را در «قالب تقسیم کار در بازار رقابت کامل» مدون نمود.
⬅️در این تحقیق کارکردهای طرح اسمیت را در ساخت #فضای_زیست_اجتماعی با کمک نظریه «#تولید_فضا»ی هانری لوفور در قالب شهر جمعبندی کرده و در گامی دیگر، خصوصیات جامعه اسمیتی با #احکام_اسلامی مقایسه خواهد شد تا روشن گردد چگونه گسترش بازارگونه نظم اجتماعی با ساخت «#انسان_ادیان» قابل هماهنگی نیست و به تعارض ایمان فردی و فضای اجتماعی میانجامد.
📥 دانلود مقاله
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
گفتگوی سجادصفار هرندی با فرهیختگان.mp3
37.46M
🎙صوت کامل گفتگوی روزنامه «فرهیختگان» با سجاد صفارهرندی
«طوفان» در لانه مورچه روشنفکرانمتن کامل | فیلم کامل | فیلم کامل در آپارات| فیلم کامل در یوتیوب ❖ کانال #ایران_آینده👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
به لطف و همت دوستان خوبم در حسینیه هنر شیراز، مجموعه پادکست هایی تولید و به مرور منتشر شده؛ حالا همش رو میتونید با #پادکست_انتفاضه ببینید.
و انشالله ادامه دار هم خواهد بود. سعی شده مطالبی پرداخته بشه که موضوعشان تاریخ انقضا نداشته باشه؛ در انتشار و دیده شدن کارها کمک کنید؛ مثل وداع با اسلحه❤️❤️
1️⃣به سوی آزادی
روایت تاریخی از رشد جریان مقاومت در غزه...
https://eitaa.com/Thirdintifada/1952
2️⃣اسیر فلسطینی، رویای آزادی
چرا آزادی اسرای فلسطینی یکی از دلایل طوفانالاقصی است؟
https://eitaa.com/Thirdintifada/2255
3️⃣ماجرای زمین، یکبار برای همیشه
آیا فلسطینیها، خودشان زمینها را به صهیونیستها فروختهاند؟
https://eitaa.com/Thirdintifada/2281
4️⃣پول ما را چرا میدهید عربها خونه بسازند
داستانی متفاوت از کمکهای ایران به گروههای مقاومت
https://eitaa.com/Thirdintifada/2358
5️⃣حماس و تونلهایی که در سوریه تمام نمیشود
بررسی نگاه حماس به بحران سوریه یکبار برای همیشه
https://eitaa.com/Thirdintifada/2690
6️⃣میارزید؟
چرایی شکلگیری طوفانالاقصی از نگاه انسان فلسطینی
https://eitaa.com/Thirdintifada/2683
#طوفان_الاقصی
@Thirdintifada
یکشنبه 16مهر بلافاصله بعد از اینکه جنگ شروع شد، شروع به خواندن کتاب فوق العاده #حقیقت_سمیر (اثر عالی و شگفت انگیز استاد یعقوب توکلی عزیز و خوش فکر) کرد و جمعه نشده کتاب را تمام کرد.
پول نداشتم که کتابهای دیگری درباره فلسطین برایش بخرم اما نشستیم و مستند #وداع_با_اسلحه را هم با هم دیدیم.
محسن_فائضی عزیز پژوهش خوب و زاویه دید مهمی را در این مستند خلق کرده. دست بچه های #سفیر_فیلم درد نکند با این همه کار های جریان ساز و مفیدشان. سفیر فیلم هم واقعا از رویشهای نسل جدید انقلاب اسلامی است که خدا زیادشان کند!
@social_theory
هدایت شده از حسین مهدیزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ یووال نوح هراری: استفاده از بمب هستهای برای نابودی ایران حق اسرائیل است!
واقعا اون همه خیال پردازی یوال نوح هراری درباره اینکه انسان جدید موفق میشه که #انسان_خداگونه بشه و از این به بعد ما هم امکانات سایبروگ را به خودمون اضافه می کنیم و هم می خواهیم جهش ژنتیکی آینده نوع بشر را خودمون طراحی کنیم و دیگر منتظر طبیعت نباشیم... رسید به اینجا که بمب اتم بزنیم؟!!
بیچاره #بچه_های_ما که کتابهای تو را می خوانند برای آنکه از #آینده خبر دار شوند و بدانند در شرکت هایشان باید چه چیزهایی را #استارتاپ کنند!!
@social_theory
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
امروز ۱۱ نوامبر
۱۱/۱۱/۲۰۰۴
روزی که عرفات کشته شد
"وداع با اسلحه"
جهت دانلود مستند به صورت رایگان از طریق این لینک اقدام کنید 👇
https://tamasha.safirfilm.ir/product/%d9%88%d8%af%d8%a7%d8%b9-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%ad%d9%87/
@Thirdintifada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عملیات رسانهای روایت طوفان
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
⚠️در استقبال از این سخن دوست عزیزم محسن آقای دنیوی!
1- بخش زیادی از #مسئولیت هایی که اکنون در دست دولت است، بی دلیل است و #مردم هم می توانستند آن را انجام دهند، اما #دولت_مدرن برای رسیدن به این سطح از قدرت و اقتدار نیاز داشت تا #سرمایه ای از مسئولیت ها برای خود فراهم کند که عادتا از عهده آن هم بر نمی آمد!
2- بعد از انقلاب، نیروهایی انقلابی، برای رفع فقر و استضعاف برآمده از نظام خانی و استعماری، می خواستند نهادهای متمایزی مثل جهاد سازندگی درست کنند اما نهاد مدرن دولت ایران، این جنبش را سرکوب کرد و پرداخت مطالبات آن را خود بر عهده گرفت.
3- دانش حکمرانی مدرن می گوید ما چیز مبهمی به اسم #مردم اساسا نداریم! نهاد قدرت فقط #مردم_نهادینه_شده را شناسایی می کند! شما راجع به کدام نهادی که مردم را به خودش جذب می کند صحبت می کنید؟
4- مردم نهادینه شده در شرکت های بازاری؟ یا مردم نهادینه شده در شبکه های غیر منفعت خواهانه؟ اگر درباره اولی صحبت کنید، که منطق آن از اساس سوداگرانه است و شبکه ای سرمایه سالار آن را به کنترل خود در آورده است و با واگذاری مسئولیت های دولتی، این نهادها به ابزار حکمرانی بازار بر جامعه بدل خواهد شد.
اما اگر می خواهید شبکه های غیرمنفعت خواهانه را فعال کنید، بگویید کدام یک؟ نهادهای بومی مثل وقف؟ آنها هم امروز خودشان را جزئی از بازار سوداگری ایران می دانند! نهاد فیء یا انفال مثل ستاد اجرایی و برکت و علوی و... آنها هم خودشان را جزء یا خادم بازار می دانند!! کدام مردم؟ نکند به اسم مردم و به کام بازار شود؟!
🆔 @social_theory
مسأله محاصره وقتی مهم میشه که ارتباط و اتصالِ دشمن رو با منابعش قطع کنند. یا راه فرار را ببندند.
مگر قسمت جنوبی برای قسمت شمالی غزه، اهمیت استراتژیکی داشت؟ مگر سربازان میخواهند فرار کنند؟ یا مگر قرار بود از رفح یا ساحل کمکی به غزه برسه که قطع شدن راهش ضربه ای به حماس بزنه؟ یا مثلا انبار مهمات یا کارخونه اسلحه سازی حماس مگه در جنوبه که عدم اتصال بهش ضربه بزنه؟ اصلا اسرائیل میدونه پاشنه اشیل غزه کجاست؟ این پاشنه اشیل ها چیزی نیست که نگه. وقتی دعوا میره سر بیمارستان یعنی اسرائیل نمیدونه کجا رو باید تصرف کنه تا حماس فلج بشه.
اسرائیل سر هیچ و پوچ داره تلفات سنگین میده. حماس هم به خوبی سر نقاط غیر استراتژیک ازشون تلفات میگیره.
قبلا گفتم، دوباره میگم: اسرائیل در غزه هیچ نقطه استراتژیکی رو تعریف نکرده. به همین خاطر حمله به غزه فقط هدر دادن خون و تسلیحاته.
این تیپ خبرها کاملا بازیه.
به عنوان مثال این خیابون رو ببینید.
تصرفش چه نکته ای داره؟ چه برتری به اسرائیل میده؟ یه خیابون صاف بی پناهگاه. همه این ادوات رو تبدیل به سیبل میکنه.
تنها اهمیت این خیابون الرشید اتصال با دریاس که دریا برای غزه اهمیتی نداره.
گفتار استاد ژئوپولتیکمون☺️
🆔 @social_theory
دیروز جلسه کاری با #استاد_میرباقری داشتم. گفتگو به سخنرانی دیشب شان در جمع #نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان کشیده شد و این که چه گفته شود، بهتر است!
استاد خودشان تمایل داشتند که از #میدان_عظیمی که برای ساختن آینده باز شده است و سهم مهمی که #جبهه_مقاومت در این آینده باید داشته باشد و جهان را برای اقامه حق و ظهور ولایت آماده کند، بیشتر بگویند و این مساله را در ذهن نومعلمان عزیزمان برجسته تر کنند و از آنان بخواهند که در این افق فکر کنند و عمل خود را در این افق قرار دهند.
در میانه گفتگو یادی از احوالات و مسائل دوران جوانی خودم کردم. آن روزهایی که وقتی اتفاقات بزرگی در جهان رخ می داد، چنان به هیجان می آمدیم که انگیزه کارهای روزرمره و آموختن مهارتها و علم را از دست می دادیم و دیگر نمی خواستیم سر درس های روزمره بنشینیم و کتاب و درس برایمان عذاب می شد. گفتم این روزها گاهی و در برخی جوانان مومن و انقلابی چنین حالی می بینم.
ایشان به نکته ای اشاره کردند درباره اینکه درک ایشان از حالت #انتظار که مومن باید همیشه داشته باشد چیست و در این نوع لحظات، چطور باید بین این حالات تعادل ایجاد کرد. ایشان بارها گفته اند که مومن در عصر حاضر همیشه و همه اعمالش را در ضمن #رویکرد_انتظار انجام می دهد و نباید انگیزه و برانگیختگی اش برای اینکه عالم از دوران غیبت خارج شود، تمام شود! اما انتظار سه فعل توامان است:
1- #احتراز و جدایی گزینی از زندگی در دنیای اهل باطل
2- #اعتراض و صف بندی فعال در مقابل جبهه باطل
3- #سازندگی و ساختن درونی جامعه ایمانی بر اساس آن حد از ظرفیت که احتراز و اعتراض برای مومنین مهیا کرده است.
بعد فرمودند که اگر فقط احتراز کنیم، انفعال رخ می دهد، اما اگر اعتراض هم داشته باشیم اما چیزی نسازیم، این هم خطرناک است و جامعه جداشده از باطل را به شک می اندازد.
لذا توصیه شان این بود که حتما جوانان عزیز اهل این باشند که کار علمی کنند و برای نوآوری ذیل جبهه انقلاب اسلامی و آفرینش تغییراتی که انقلاب اسلامی باید رقم بزند تلاش کنند.
⚠️نکته دقیقی بود که در ایام شباب، کسی نتوانسته بود آتش آن را در وجود ما برافروزد که در تلاطم اتفاقات ایام، از تلف شدن وقت ها جلوگیری کنیم. امیدوارم این نسل با هر سه این ماموریت ها و با دقت و ظرافت و پرکاری، عقب ماندگی نسل های قبل را جبران کنند.
🆔 @Social_theory
هدایت شده از مُنحطّ
زنان طلاهای پنهانی هستند که اگر در کارخانهها و کارگاهها و فروشگاهها و شرکتها اجیر شوند میتوانند اقتصاد ایران را شکوفا کنند. هرچند ممکن است فرهنگ و جامعه را نابود کنند که البته خیلی اهمیتی ندارد.
زنان ویژگیهای منحصر به فردی دارند که اگر وارد بازار کار شوند و خانه و خانواده را رها کنند میتوانند به افرایش چند برابری سود سرمایهداران منجر شوند.
آنها جاذبه جنسیتی دارند و برای فروش مناسبند و مشتری می آورند و باعث رونق میشوند.
آنها قانعترند و دستمزد پایینتری می گیرند و هزینه تولید را پایین میآورند. هرچند پایین آمدن هزینه تولید به تورم ارتباطی ندارد و تورم فقط یک پدیده پولی است اما اگر زنان اجیر سرمایهداران شوند تورم هم کاهش پیدا میکند.
زنانی که در خانه کار میکنند باعث رکود میشوند. از طرفی خودشان تولید میکنند و مثلا نان رستورانها و هتلها را آجر میکنند که امری غیراخلاقی است و نباید غیراخلاقی رفتار بکنند.
از طرفی وقتی پول ندارند نمیتوانند خرید زیاد بکنند و فقط پدرشان و شوهرشان طلا میخرند و گردنشان میاندازند.
زنان نمیدانند که خودشان کالا...ببخشید طلا هستند و باید به اقتصاد خدمت کنند.
ما به عنوان یک #رسانه_منحط اصیل از دولتمردان میخواهیم که تا میتوانند نقش زنان را از مادر بودن و همسر بودن به اجیر بودن و منشی بودن و فروشنده بودن و مصرفکننده بودن تغییر دهند.
باتشکر
مُنحطّ|ترجمان رسانههای لیبرال
💢 @monhaTT
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
1.86M
🔹صوت بالا، توضیحی است از دوست عزیزم جناب آقای دکتر حمید ابدی، در خصوص دغدغهها و موضوع کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانی وابسته به کنگره علوم انسانی اسلامی.
🔹پیشنهاد میکنم که دوستانی که علاقه مند به مسئله «مدیریت دانش» هستند، گوش کنند.
🔹آقای حمید ابدی در جایی نوشته بود:
«گفتگو در باب علوم انسانی اسلامی طی دهه های اخیر عمدتا به مباحث بنیادین معرفت شناختی و روش شناختی سپری شده است. در باب اداره امور عمومی، شاید هیچ مسئله ای به اندازه خود علوم انسانی با زندگی اصحاب علوم انسانی اسلامی گره خورده نباشد.
بحث از "مدیریت تحول علوم انسانی" دعوتی است از اساتید و نخبگان علوم انسانی اسلامی که به این پرسش فکر کنند:
"عرصه ای که خود در آن زندگی می کنیم را چگونه اداره می کنیم و پیش می بریم؟»
#عقلانیت_انقلابی
#علوم_انسانی_اسلامی
#مدیریت_تحول_دانش
جلسه اول آینده مدرسه و شغل معلمی گفتگو با حجه الاسلام رفیعی طباطبایی.MP3
7.21M
✅گفتگو با حجه الاسلام رفیعی طباطبایی درباره آینده مدرسه و شغل معلمی
1️⃣ از 2️⃣
در طول سالهای اخیر و بخصوص از هنگامه کرونا، یکی از موضوعات مورد علاقه ام، مساله #آینده بود. اصلا توجه به همین موضوع بود که مساله #تصویر و #رویای_اجتماعی را برایم پررنگ کرد.
پژوهش های من درباره آینده، تکیه به یافته هایم در #نظریه_اجتماعی دارد. یعنی به دنبال این هستم که تحولات دنیای مدرن را رصد کنم و در این #پیچ_تاریخی از فرصت استفاده کنم و تنور نظریه اجتماعی #امت_اسلامی را گرم تر کنم.
#حجه_الاسلام_سید_حمید_رفیعی_طباطبایی دوست دیرین و از همکاران پژوهشی من در این سالها بوده است. موضوع او #نهاد_تربیت است و به #آینده_تربیت می اندیشد.
در این دو جلسه کوتاه یک مرور اجمالی بر پروژه او از زاویه تحولات مربوط به #مدرسه و schooling داشتیم. گفتگوی بسیار خوبی بود و به وجد آمدم!
بحث را در نقطه اوج آن خاتمه دادم تا خودتان با او و همکارانش قرار گفتگو بگذارید و با پروژه شان آشنا شوید.
👇👇
🆔 https://eitaa.com/s_h_taba
⚠️نمی دانم که چرا میکروفن من پس از آغاز قسمت اول گفتگو قطع شد و باقی مشارکت های بنده در گفتگو از میکروفن جلوی آقای طباطبایی ضبط شده و من اصلا متوجه این موضوع نشده بودم، لذا متاسفانه این گفتگوی خوب، با کیفیت مناسبی ضبط نشده است. حیف و صد حیف. تلاش کردم که کیفیت فایل را ارتقاء دهم و حاصل این شده است که می بینید!
لینک جلسه دوم گفتگو
🆔 @social_theory
جلسه دوم آینده مدرسه و شغل معلمی حجه الاسلام طباطبایی.MP3
7.93M
✅گفتگو با حجه الاسلام رفیعی طباطبایی درباره آینده مدرسه و شغل معلمی
2️⃣ از 2️⃣
در طول سالهای اخیر و بخصوص از هنگامه کرونا، یکی از موضوعات مورد علاقه ام، مساله #آینده بود. اصلا توجه به همین موضوع بود که مساله #تصویر و #رویای_اجتماعی را برایم پررنگ کرد.
پژوهش های من درباره آینده، تکیه به یافته هایم در #نظریه_اجتماعی دارد. یعنی به دنبال این هستم که تحولات دنیای مدرن را رصد کنم و در این #پیچ_تاریخی از فرصت استفاده کنم و تنور نظریه اجتماعی #امت_اسلامی را گرم تر کنم.
#حجه_الاسلام_سید_حمید_رفیعی_طباطبایی دوست دیرین و از همکاران پژوهشی من در این سالها بوده است. موضوع او #نهاد_تربیت است و به #آینده_تربیت می اندیشد.
در این دو جلسه کوتاه یک مرور اجمالی بر پروژه او از زاویه تحولات مربوط به #مدرسه و schooling داشتیم. گفتگوی بسیار خوبی بود و به وجد آمدم!
بحث را در نقطه اوج آن خاتمه دادم تا خودتان با او و همکارانش قرار گفتگو بگذارید و با پروژه شان آشنا شوید.
👇👇
🆔 https://eitaa.com/s_h_taba
⚠️نمی دانم که چرا میکروفن من پس از آغاز قسمت اول گفتگو قطع شد و باقی مشارکت های بنده در گفتگو از میکروفن جلوی آقای طباطبایی ضبط شده و من اصلا متوجه این موضوع نشده بودم، لذا متاسفانه این گفتگوی خوب، با کیفیت مناسبی ضبط نشده است. حیف و صد حیف. تلاش کردم که کیفیت فایل را ارتقاء دهم و حاصل این شده است که می بینید!
لینک جلسه اول گفتگو
🆔 @social_theory
هدایت شده از مجله خردورزی
❓آیا آشفتگی نظام تعایش ایران حل ناشدنی است؟
🔻انسان و نهاد اجتماعی ایران، بازارنیست
📝 حجتالاسلام حسین مهدیزاده، پژوهشگر فرهنگستان علوم اسلامی قم
▫️شرایط امروز که همه ایستادهاند تا اقتصاد خواندهها این مشکل را حل کنند، بسیار عجیب مینماید! مگر مسئلهای با این مختصات، فقط اقتصادی است؟! اقتصاد به معنای متعارف و امروزین آن چه مختصاتی دارد که فکر میکنیم، میتواند مشکلی با این عرض و طول را حل کند؟!
▫️عدم قدرت خرید، تورم کالای واسط (پول)، ناکارآمدی کارمند نظام دیوان دولتی و... فقط یک مشکل اقتصادی به معنای متعارف آن است؟ آیا این امور علامتهای بالینی بیماری هستند یا علت بیماری؟!
▫️جامعۀ ایران تصمیم نگرفته که انسان و نهاد اجتماعیاش بازار باشد. مردم ایران حدود نیمقرن قبل، درحالیکه تمدن مدرن دروازههای تمدن خود را به روی ایرانیان باز کرده بود، تصمیم گرفت که به آن پشت کند و باز هم مسیر مکتب اهلبیت(ع) را دنبال کند.
▫️حتی اگر آخوندها و مذهبیها هم از متمایز بودن از دنیای مدرن دست بردارند و تصمیم بگیرند که جامعه را بازار کنند و سوداگری را عمومی، معلوم نیست که جامعه با آن همراهی کند!
➕ جهت خرید شماره سوم خردورزی با ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
هدایت شده از کانال معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم
🔰 بسیج دانشجویی و انجمن علمی اقتصاد اسلامی برگزار می کنند:
💠همایش «توسعه و نظام اجتماعی»
نگرشی به مفهوم توسعه با هدف شناسایی ابعاد پنهان آن
🔻با حضور
حجت الاسلام حسین مهدی زاده (مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی)
دکتر وحید امیدی (عضو هیئت علمی دانشگاه قم)
🔹 سه شنبه ۳٠ آبان ماه، ساعت ۱٠
🔸دانشگاه قم، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، سالن شهید صدر
◽معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم
@moavenat_farhangi_qom