🔉 درسگفتار
#اختصاصی
🔶 موضوع |روشنفکری انقلاب، آری یا خیر؟!
🎙استاد رحیمپور ازغدی
بخش نخست
همایش "روشنفکر مطهر، سه روز با روشنفکری انقلاب اسلامی"
بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران
⏰ 14 اردیبهشت 98
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
روشنفکری مطهر 1.mp3
35.18M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#روشنفکری_انقلاب ، آری یا خیر؟!
🎙استاد #رحیمپور_ازغدی
بخش نخست
🔹مدعیان نوعی روشنفکری دینی در عرصه فرهنگ سرهنگ وار عمل کردند و مطهری را آنگونه به شهادت رساندند. مطهری با انواع التقاط مبارزه کرد از تحجر و نفی اجتهاد تا روشنفکریهای سکولار و هر کدام از این جریانها اتهامهایی را به او وارد کردند.
🔹شهید مطهری با اصل ضرورت روشنفکری دینی کاملاً موافق است و تعریف میکند که قشری به وجود آمد که به طور حرفهای درس حوزه نخوانده است اما علایق اسلامی و مطالعات اسلامی دارد، اطلاعات عمومی و خارجی به روزی دارد، با مکاتب رقیب آشناست اما از طرفی هم تحت تأثیر آنها قرار گرفته است، نگاه عمیق ندارد و افکارشان متناقض است ضمن آنکه زبانشان مؤثر است و بهتر میتوانند با جامعه ارتباط برقرار کنند.
⚜️ @Taammolat74
🎉 #روز_دانشجو را به تو تبریک نمیگویم
تو را به این روز تبریک میگویم
که این روز بی تو، و بی حس “آرمان خواهی”
و “ایمانت به حق طلبی”، وجودی بی معناست...
روز دانشجو مبارک🌸🌸🌸
❇️امام صادق عليهالسلام:
لَستُ اُحِبُّ أن أرَى الشّابَّ مِنكُم إلاّ غادِيا في حالَينِ : إمّا عالِما أومُتَعَلِّما
دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم:
دانشمند يا دانشجو.
📚 الأمالى، طوسى، ص ۳۰۴
🔻پ.ن:
پوستر (راه علم)، طراح: مهدی زارع-میبد
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @nasra_yazd
🔰 ساختار آموزشی شکست خورده است!
✍️ محمدحسین بادامچی
🔸به نظر من ساختار آموزش عالی ما بی سر و صدا شکست خورده و این شکست را حدود سالهای 1390 عده2ای درک کرده بودند. مهمترین نماد این شکست، بی معنایی رشتههای مهندسی است. ما بیشترین تعداد مهندس را در جهان داریم و این وحشتناک است. از طرفی به هیچ وجه کشوری صنعتی نیستیم.
🔹دانشجویان علوم انسانی عمدتا خیلی نظری و بیرون از مرکز به مسائل نگاه میکنند و در حاشیه هستند. هم در حاشیه قرار داده شده اند و هم خودشان به این عادت کرده اند و با امور انتزاعی بیشتر مشغولند. بچههای علوم انسانی از همان دوره مدارس، این حس بیرون از گود بودن و جدی گرفته نشدن، به آنها القا شده.
🔸به وضوح مشخص است که ساختار آموزش عالی (وقتی میگویم آموزش عالی منظورم کلا آموزش است) شکست خورده. در حالی که هنوز ساختار سابق ما در بخش عمده ای از آموزش عالی و آموزش و پرورش ما کارش را ادامه میدهد و مهمترین شاخصش، مفهوم «پیشرفت علم» است. پیشرفت علمی، یعنی تعداد مقالات، ثمره کل این نوع آموزش است.
💢الان مثل ما مثل یک کشتی است که در حال غرق است اما بالای آن هنوز عده ای مشغول کنکور و صرف انرژی هستند. این جریان خیلی آگاهانه به سمت فضای کسب و کار هم هدایت میشود. این هم حاصل توهم تکنوکراتهاست. الان شرکتها وارد دانشگاهها شده اند و حریمها را رد کردهاند . استاد دانشگاه رسما در اتاقش شرکتداری میکند!
🔸 این نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی اوایل دهه 90 شکست خورد و این صدای شکستن را عده ای شنیدند و این شنیدن به #جنبش_ناراضیان مربوط است.
⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰 سیدجواد میری و نقد آموزش عالی 📍سیدجواد میری تحصیلکرده رشته جامعهشناسی در دانشگاه بریستول انگلی
🔉 مصاحبه صوتی
🔶 موضوع |معضلات آموزش عالی
🎙دکتر سیدجواد میری
گفتگو با "روزنامه رسالت"
⏰ ۵ تیر ۱۳۹۹
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
وضعیت آشفته مقالات علمی.m4a
12.04M
🔉 مصاحبه صوتی
🔶 موضوع |معضلات #آموزش_عالی
🎙دکتر #سیدجواد_میری
گفتگو با "روزنامه رسالت"
🔹مقصر اصلی در تولید پایان نامه و "رساله های کیلویی" و مقالات آی اس آی و مصوبات ارتقاء چه کسی هست؟ آیا قانون، دانشگاه، یا استاد و دانشجو مقصر هستند؟ چه رهیافتی برای صورتبندی این معضلات باید داشت؟
⚜️ @Taammolat74
🔰در نقد چپستیزی نشریه اندیشه پویا
✍️محمد زارع شیرین کندی
🔸اگر کسانی در این گماناند که چپهایی نظیر #آل_احمد و #براهنی مانع توسعه و تجدد و پیشرفت و آزادی در ایران شدهاند بزرگترین اهانت را به تاریخ و شعور ملت ایران میکنند. همچنانکه یکی از دشمنان خونی آل احمد و #شریعتی، طرفداران آن دو را «ساده دل» پنداشته است.
🔹تاریخ پنجاه سال اخیر با خواست و آرزو و میل آل احمد و شریعتی و براهنی به پیش نیامده است. #تاریخ فرایندی بسیار پیچیده و غامض دارد و با تمنیات و مشتهیات و هوی و هوسها حرکت نمیکند.
🔸 این هوس و آرزو که کاش آل احمد و براهنی و شریعتی و دیگر چپها نمیبودند تا ما زودتر متجدد (مدرن) میشدیم، هوس و خیالی است خام، و توهم و پنداری است تهی و عوامانه.
🔹باید تاریخ را درک کرد و فهمید. چرا آل احمد گل میکند و آن همه خواننده و طرفدار مییابد؟ چرا شخصی به اسم شریعتی پیدا میشود و آن همه مخاطب و شنونده و حامی و طرفدار دوآتشه بر گردش حلقه میزند؟ چرا براهنی با رمانها، مقالات و اشعارش دلها و ذهنهای کثیری را فتح میکند؟
🔸نخست باید اینها را فهمید و تبیین یا توصیف کرد و سپس از سیلی خوردنشان خوشحال و شادمان شد. مارکوزه در جایی گفته است که تاریخ شرکت بیمه نیست. تاریخ را هیچ گروهی نمیتواند بیمه کند و روند و حرکت آن را تضمین نماید.
🔹کاش تاریخ اخیر ما مطابق میل لیبرالهای عزیز حرکت میکرد تا ما زودتر به سعادت دنیوی و خوشبختی و بهروزی و رفاه و آسایش و آزادیهای مدرن فردی و اجتماعی میرسیدیم!!
⚜️ @Taammolat74
تاملات
🎉 #روز_دانشجو را به تو تبریک نمیگویم تو را به این روز تبریک میگویم که این روز بی تو، و بی حس “آرما
📮جوانان عزیز دانشگاهى هر چه بیشتر در کسب علوم و فنون در اعتلاى کشور معظم خود کوشش نمایند و از نفوذ عناصر منحرف و وابسته به چپ و راست قاطعانه جلوگیرى کنند و نگذارند محیط مقدس دانشگاه آلوده به اغراض منحرفان و وابستگان به اجانب گردد.
✍️ امام خمینی (ره)
📚صحیفه نور جلد 18، ص 86
⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا رسانه های ما رسانه #بحران نیستند؟؟
🎙نصراللهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاهآزاد
🔹پوشش خبری غیرحرفهای و غیربازدارنده توسط رسانههای داخلی محدود به ترور #شهید_فخریزاده نیست، بلکه در مسائل و بحرانهای امنیتی و غیرامنیتی نیز شاهد چنین پوششهای غیرجامع، غیرمسئولانه و با تأخیر هستیم، این وضعیت نتیجه عدم نظم در #رسانهها و عدم هماهنگی بین رسانهها و #دستگاههای_امنیتی است.
🔹خبر این حادثه در #خبرگزاری_جمهوری_اسلامی در ساعت ۱۸:۲۵ منتشر شد؛ آن هم بیانیه وزارت دفاع بود که باز دیرتر از دیگر رسانهها منتشر کرد.
🔹#شبکه_خبر نیز ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه این خبر را زیرنویس کرد؛ پوشش تصویری خبر نیز حدود ۸ ساعت پس از وقوع حادثه انجام گرفت؛ البته خبرنگار #صدا_و_سیما پیشتر از آن گزارشی منتشر کرد که دارای تناقضاتی بود.
🔻منبع: خبرگزاری تسنیم
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @savad_rasaneh
🔉 درسگفتار
#اختصاصی
🔶 موضوع |روشنفکری انقلاب، آری یا خیر؟!
🎙استاد رحیمپور ازغدی
بخش دوم
همایش "روشنفکر مطهر، سه روز با روشنفکری انقلاب اسلامی"
بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران
⏰ 14 اردیبهشت 98
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
روشنفکری مطهر 2.mp3
34.89M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#روشنفکری_انقلاب ، آری یا خیر؟!
🎙استاد #رحیمپور_ازغدی
بخش دوم
🔹شهید مطهری خطاب به روشنفکران میگفت نباید به دام التقاط و تفسیر به رای و منابع غلط بیفتید، اینکه میخواهید بگویید اسلام زبان روز دارد و دچار عقبماندگی و ارتجاع نمیشوند این مسئله مقدس است اما مواظب باشید که دچار نو پرستی و حرف نو زدن به هر قیمتی نشوید. ایشان تاکید میکردند که معیار درست و غلط بودن است نه قدیم و جدید بودن.
🔹جریان اصیل دینی و اجتهادی است که به معنای واقعی و صحیح عقل گرا است و میتواند پرچم عقل را بالا ببرد، نه فلاسفه غرب که حجیت عقل را به هر نحوی زیر سوال بردند. جریان اصیل دینی حتی اگر نقل میخواند این نقل خواندنش هم عقلی است و مبنای عقلی دارد.
⚜️ @Taammolat74
🔰نقش تاکتیکها و تکنیکهای صنعت تبلیغات در جنگ فرهنگی
🔸فرانسیس ساندرز نویسنده کتاب «جنگ سرد فرهنگی» و تاریخدان CIA و MA6، معتقد است در جنگ فرهنگی ایده اصلی این است که افراد را بدون آنکه متوجه شوند طوری هدایت کنید که یک موقعیت روشنفکری و ایدئولژیک به دست آورند.
🔹ساندرز معتقد است این راهبرد غیر مستقیم در جنگ فرهنگی از صنعت تبلیغات گرفته شده است. بسیاری از مؤسسات بزرگ تبلیغاتی در آمریکا، در جریان جنگ سرد به دولت این کشور مشاوره میدادند و البته هنوز هم چنین کاری را ادامه میدهند.
🔸در صنعت تبلیغات برای خرید یک کالا توسط مردم برنامهریزی میشود و یک فرکانس را لابهلای موسیقی خاص میفرستند و یا عکسهایی را در سکانسهای #فیلمها قرار میدهند. در جنگ فرهنگی نیز برای تهیسازی هویت شخص یا جامعه از این راهبردها استفاده میکنند.
🔹جالب است بدانیم همانطور که در صنعت تبلیغات بسیاری از سلبریتیها برای بدست آوردن سود و پول بیشتر حاضر به انجام کارهای مختلف میشوند فرانسیس ساندرز میگوید «در بستر جنگ سرد فرهنگی #پول حرف اول را میزند»
#صنعت_تبلیغات
#جنگ_فرهنگی
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @economy_and_media
تاملات
🎉 #روز_دانشجو را به تو تبریک نمیگویم تو را به این روز تبریک میگویم که این روز بی تو، و بی حس “آرما
🔰ایده دانش و دانشگاه
توقفی کوتاه در معنا، جایگاه و نقش دانشگاه و دانشجو
✍️ علی ربیع زاده
📍از انتهای دهه هشتاد که دوران دانشجویی من شروع شد، تا مدت ها یک سؤال مهم ذهن من را درگیر خود کرده بود: نهاد دانشگاه و هویت دانشجویی چه نقش، کارکرد و کاربردی در نظام اجتماعی دارد؟!
پاسخ های زیادی وجود دارد. مثلاً کارل یاسپرس فیلسوف اگزیستانسیالیست آلمانی ، پس از جنگ جهانی دوم در سال 1946، کتاب «ایده دانشگاه» را با همین هدف نوشته که با هم مورد بررسی قرار می دهیم...
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @tahekmat👇👇👇
تاملات
🔰ایده دانش و دانشگاه توقفی کوتاه در معنا، جایگاه و نقش دانشگاه و دانشجو ✍️ علی ربیع زاده 📍از انته
✔️ [ادامه...]
1️⃣ اول:
دانشگاه اجتماعی گسترده از پژوهشگران و دانشجویان است که به کار جستجوی حقیقت می پردازند؛ اجتماعی که امور خود را باید مستقلاً اداره کند، فارغ از اینکه امکانات و منابع مالی خود را از اوقاف، اموال خصوصی یا بودجه های دولتی دریافت می کند.
ایده استقلال دانشگاه بازتاب نیت بنیانگذاران آن برای دست یابی به حقیقت بدون هیچ گونه وابستگی فکری و اجتماعی و سیاسی است.
2️⃣دوم:
پس دانشگاه همانند کلیسا خود آیینیِ خود را که حتی مورد احترام دولت است، از یک ایده جاودان جهانی و فراملی به دست می آورد: آزادی فکری آکادمیک!
آزادی آکادمیک اولویتی است که مستلزم تعهد به آموزش و کشف حقیقت است؛ حتی اگر دیگران قصد داشته باشند داخل یا خارج از دانشگاه این امر را محدود نمایند.
3️⃣سوم:
دانشگاه صرفاً مکانی برای آموزش نیست، بلکه دانشجو باید فعالانه در پژوهش و کشف حقیقت مشارکت فعال داشته باشد.
به واسطه چنین تجربه ای، باید تربیت و انضباط فکری به دست آورد که طبیعتاً در تمام زندگی اش باقی خواهد ماند.
مطلوب این است که دانشجو به طور مستقل بیاندیشد، نقادانه گوش دهد و در عین حال که در یادگیری آزاد است، در قبال آینده و اهداف خود مسئول باشد.
4️⃣چهارم:
دانشگاه تحقق عزم بنیادین انسان برای دانستن است. از آن جا که کشف حقیقت از طریق پژوهش نظام مند میسر می شود، پژوهش نخستین دغدغه و مرکز توجه دانشگاه است.
دغدغه دوم آموزش است، زیرا حقیقت باید به شیوه های گوناگون منتقل شود.
پس دانشگاه نهادی است که افرادی را که به طور حرفه ای به جستجوی حقیقت و انتقال آن در چارچوب ضوابط علمی می پردازند، متحد می کند.
📚منبع برای مطالعه بیشتر: ایده دانشگاه، کارل یاسپرس، ترجمه مهدی پارسا، نشر ققنوس
⚜️ @Taammolat74
🔰 اضمحلال مفهوم دانشجو
✍️ محمدرضا پویافر
📍طی سالهای گذشته حجم تأثیر سیاستهای نادرست در مورد توسعه کمّی و مدیریت آموزش عالی آن قدر زیاد بوده که یکی از اثرات آن، فرو ریختن مرز دانشجو و غیر دانشجو- مانند فرو ریختن تدریجی مرز دانشگاه از حوزه های دیگری همچون بازار، سیاست، دین و مانند آن – بوده است. در حال حاضر ایران سومین جمعیت فارغ التحصیلان رشته های مهندسی، یکی از بالاترین نسبت های دانشجو به جمعیت دیپلمه و در عین حال یکی از بالاترین شاخص های تقلب علمی را بین کشورهای مختلف داراست.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 اضمحلال مفهوم دانشجو ✍️ محمدرضا پویافر 📍طی سالهای گذشته حجم تأثیر سیاستهای نادرست در مورد توسعه
✔️ [ادامه...]
🔘 بخش 1 از 2
🔸توسعه کمّی آموزش عالی در مقاطع مختلف تحصیلی، همراه با تأسیس دانشگاه های جدید و ظرفیت های خالی زیاد در مناطق مختلف موجب شده تا هر آنکس که تا دیروز قصد یا شایستگی دانشجو شدن نداشته، برای مزایای مختلف مالی، مدیریتی و حتی پرستیژ اجتماعی وارد دانشگاه شود.
🔹امروز ایران جمعیت زیادی دارد که نام دانشجو را حمل می کنند. آنها کاسبان، کارمندان، ورزشکاران، نظامیان، هنرمندانی هستند که با وجود داشتن پیشه و اشتغال خاص، دوست دارند دانشجو بشوند، مدرک دانشگاهی بگیرند، پستی به دست بیاورند، کمی به حقوقشان اضافه شود، یا این که فقط بتوانند با مدرک دانشگاهی برای خود جایگاه اجتماعی ظاهریِ بهتری دست و پا کنند.
🔸 آنها شغل های ارزشمندی برای نیازهای اجتماعی گوناگون دارند، اما با این وجود در پی تصاحبِ نام «دانشجو» هستند. اشتباهی که با اصالت دادن به تحصیل دانشگاهی در همه رده های اجرایی، در نگاه مدیران و سیاسیون سطح اول کشور وجود دارد و در سطح جامعه هم رسوخ کرده است.
🔹بنابراین دیگر ما با یک گروه متمایز با یک فرهنگ خاص – فرهنگ دانشجویی- مواجه نیستیم؛ چرا که این روزها تقریباً همه دانشجو هستند یا می توانند دانشجو باشند. پس دانشجو بودن هیچ وجه تمایز بارزی در منشِ رفتاری، مشیِ فکری و تقیدات اخلاقی با دیگرانِ بیرون از دیوارهای دانشگاه ندارد.
🔸چنین انسانی به دست ساختارِ سیاستگذاریهای بیماری اجتماعی، از درون تهی شده و تنها پوستهای با برچسب دانشجو را بر تن خود حمل می کند. این پوستهی تهی تاب تحمل فشارها و نهیب های درون و بیرون دانشگاهی برای بیان و مطالبه حق را ندارد. اصلا نه حوصله و نه میل و نه توانِ این بیان و مطالبه را ندارد.
⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...]
🔘 بخش 2 از 2
🔸او درگیر تمام شدن دوره تحصیلی و گرفتن مدرک دانشگاهیاش برای رسیدن به چند هزار تومان اضافه حقوق، ارتقای پست سازمانی یا ژشتی جلوِ دیگران است. هیچ کدام از اینها با عمیق شدن در رشته تخصصی، کنجکاوی و ماجراجویی برای دانش و فریاد زدن در راه آنچه درست می داند تطابق ندارد. پس منطقی است که دانشجوی امروز «یکی از دیگران» باشد.
🔹یکی از دیگران بودن، به خودیِ خود بد نیست، شاید در بسیاری از موارد نشانه همدلی و یکرنگی با جامعه ای است که فرد در آن زندگی می کند. اما در مسیرِ به ابتذال کشیده شدن و اضمحلال مفهوم «دانشجو»، آنچه رخ می دهد، تن دادن دانشگاه – یعنی نهادِ علم و پایگاهِ تفکرِ انتقادی در جامعه- به قواعدِ تعامل و بلکه معامله در بیرون از دانشگاه است.
💢بنابراین همزمان با اضمحلال مفهوم دانشجو، مفهوم دانشگاه است که از درون تهی می شود. در این مسیر دانشگاه به هنجارها و ارزشهای بازار، سیاست یا سایر حوزه های دیگرِ غیر دانشگاهی آلوده شده و وجوه تمایز فرهنگ دانشگاهی در مسیر اضمحلال قرار می گیرد.
🔸 16 آذر روز دانشجو بود. روز دانشجویانی که وقایع محیط شان برایشان مهم بود. اما سیاستهای سالهای گذشته در مورد توسعه کمّی آموزش عالی موجب شده تا همزمان با تکثیرِ پوسته و عنوان دانشجو، دانش-جو بودن و فریادگری اون در نتیجه این دانش-جویی کمیاب و کمیابتر شود. آنها امروز یکی از دیگران هستند، همان دیگرانی که از فاجعه جوک می سازند و برای منافع خود به هر سرقت، زد و بند و دروغی رضایت می دهند.
#دانشگاه
#روز_دانشجو
#نقد_آموزش_عالی
⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |گستره دین
🎙آیت الله مصباح یزدی
جلسه دوم
⏰ 8 مهر 1380
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
002_80-07-10.mp3
8.76M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#گستره_دین
🎙آیت الله #مصباح_یزدی
جلسه دوم
🔹زندگی اخروی انسان، دقیقاً محصول و نتیجه رفتار و اعمال دنیوی او است. انسان حقیقتی پویا و در حال شدن است که ساختار وجودی و شیوه زندگی آن جهاتیاش را خود و با اعمال و رفتار خویش رقم میزند و در مقام گزینش شیوههای رفتار، باید احکام الزامی دین را رعایت کند. این نگرش که همان تفکر اسلامی ناب است، نه دیدگاه افراطی «اکثری» را بر میتابد و نه نگرش تفریطی «اقلی» را میپذیرد. تمام اموری که اصل و یا کیفیّت انجام آنها مورد الزام دین نیست، در دایره برنامهریزی و تحقیق و مطالعهی انسان قرار میگیرد.
🔹تصمیمگیری درباره اصل و چگونگی انجام آنها، به عقل و نیروی فکر و اندیشهی انسانها وانهاده شده است، تا با کاوشهای خود و بهرهگیری از دستآوردهای علمی و تحقیقی دیگران، زمینه را برای هر چه بیشتر و بهتر به کمال رسیدن و تأمین مصالح خویش فراهم آورند.
🔗 برای شنیدن جلسه قبل اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
📣 خاطرات دانشگاه غربزده
🔴بسیاری از دانشجویان، نخبگان و اساتید انقلابی که دغدغه علم و پیشرفت واقعی کشور را دارند، خاطرات ناشنیده بسیاری از چالش با جریان غربزده دارند که نشاندهنده کمسوادی، بیمایگی و کمظرفیتی غربزدگان است. گردآوری این سنخ خاطرات از یک سو به دانشجویان جوان حزباللهی اعتمادبنفس و قوت قلب می دهد که در مقابل این جریان منفعل و منزوی نگردند، و از سوی دیگر بنمایه تولیدات هنری و رسانهای در هجو غربزدگی را فراهم خواهد ساخت.
↙️ شما هم می توانید خاطرات خود از مواجهه با طیف های مختلف جریان غربزده را برای ما ارسال کنید.
آیدی بله،تلگرام و ایتا: @gharbzadegy_admin
☎️ شماره تماس: 09215123962
⚜️ @Taammolat74
📸عکس نگاشت تاریخی
✍️ محمدرضا کائینی
💠 این قلم در روزی که تصاویر گریه مرحوم علی اصغر زارعی پس از تصویب برجام در مجلس نشر یافت، اساسا برایش مهم نبود که او به حق چنین کرده یا نه؟ و یا حتی صورت مساله را درست دریافته یا نه؟ (هر چند که با او هم داستان بود و در پس این معرکه، برای کشور جز درِ بسته نمی دید!) برای من اما، مهم نفس بیم و دلشوره او، برای آینده ایران بود. زارعی می توانست به سان برخی همگنانش، برای سلفی گرفتن با موگرینی، لباس خود و بغل دستی هایش را پاره کند! اما تاریخ، همواره او را با گریه اش برای فرجامِ برجام، به یاد خواهد آورد!
نگارنده همواره آنان که دغدغه، دلشوره و بیدار خوابی های آینده را داشته اند، بزرگ دیده و بر این باور است که نهایتا، صاحبان این دلواپسی ها و اشک ها، تاریخ را رقم زده اند. روحش شاد.
#علی_اصغر_زارعی
#برجام
⚜️ @Taammolat74
📑 ماهنامه مجازی دیدهبان اندیشه
✴️ شماره دوازدهم/ ویژه محرم
ویژهنامه نقد وبررسی جریانشناسی رسانهای درباره محرم و عاشورا (شماره دو)
موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
🔸رصد روشنفکران، اندیشمندان و ژورنالیستهای علمی در فضای مجازی
🔹دیدهبان اندیشه عرصهای است تا بازتاب و پژواک اندیشههای اصحاب علوم انسانی باشد. بازتاب اندیشههایی که در فضای مجازی به صورت پراکنده وجود دارد. اینجا فرصتی است تا بیشتر با اندیشمندان و روشنفکران و ژورنالیستهای اندیشه، آشنا شده و پای گفتارها و یادداشتهای تحلیلیشان باشیم و عالمانه و منصفانه برخی نکات آنها را تحلیل و ارزیابی علمی کنیم.
🖇 دوازدهمین شماره این نشریه الکترونیکی را در پست ذیل دانلود کنید👇👇👇
⚜️ @fekrat_net
⚜️ @taammolat74
دیدهبان شماره 12.pdf
12.01M
📑 دوهفته نامه مجازی #دیدهبان_اندیشه
✴️ شماره دوازدهم / ویژه #محرم 1399
ویژهنامه نقد وبررسی #جریانشناسی_رسانهای درباره محرم و عاشورا (شماره دو)
🔹دیدهبان اندیشه، رسالت خود را رصد میدان ژورنالیسم اندیشه در فضای مجازی میداند و سعی دارد تا با نگاه انتقادی به دیدگاهها و نظرات مطرح شده بپردازد تا علاوه بر آگاهیبخشی، زمینهساز ایجاد فضای انتقادی و گفتگو بین نخبگان و اهالی سخن و علم باشد. در این شماره که بخش دوم ویژه محرم امسال است، مباحث مطرح شده را در قالب پنج فصل «عاشورا و سیاست»، «روایتهای مختلف عاشورا»، «عاشورا، جامعه و تاریخ»، «عاشورا و مناسک» و «عاشورا و شریعتی» صورتبندی کردیم.
🔗 برای مطالعه شماره قبلی اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
🔉 درسگفتار
#اختصاصی
🔶 موضوع |جریان روشنفکری در ایران
🎙دکتر شهریار زرشناس
همایش "روشنفکر مطهر، سه روز با روشنفکری انقلاب اسلامی"
بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران
⏰ 15 اردیبهشت 98
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
روشنفکری مطهر 3.mp3
38.57M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |جریان #روشنفکری در ایران
🎙دکتر #شهریار_زرشناس
🔹بدنه اصلی جریان روشنفکری بعد از انقلاب در ایران نئولیبرال است. روشنفکری به معنای تخصصی اولاً متعلق به عالم مدرن است دوماً از نظر طبقاتی یک کاست است و سوم اینکه این جریان جهتگیری مدرن دارد.
🔹جامعه ایران نسبت به این شبه مدرنیته انقلاب کرد و انقلاب اسلامی رستاخیز عالم ایران اسلامی با تکیه بر ظرفیتهایش علیه این شبه مدرنیته بود. بعد از این انقلاب چه شد؟ ساخت سیاسی شبه مدرنیته یعنی پهلوی متلاشی شد، اما ساخت فرهنگی و اقتصادی باقی ماند و روشنفکری ایران نقش در این زمینه بر عهده دارد که بازسازی شبه مدرنیته در ایران را آغاز کند.
🔹 نقش روشنفکران بعد از انقلاب این بود که یک مانعی بشود که اقتصاد ایران آسیب ببیند و از طرفی مانع تحولات فرهنگی شوند و سه سعی کنند در ساختار سیاسی هم قدرت را به شبه مدرنیته برگردانند. روشنفکری بعد از انقلاب میشود مأمور معماری یک ارتجاع شبه مدرنیته در ایران پس از انقلاب و اینها هم غالباً نئولیبرال هستند.
🔗 برای شنیدن سخنرانی قبلی این نشست اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74