eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
591 عکس
77 ویدیو
496 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ شاید حدود ۲ سالی میشه که به همت برخی اساتید و فضلای جوون حوزه علمیه قم شنبه ها ظهر در حسینیه‌ی منزل یکی از بزرگواران، جلسه بحث علمی مفیدی با عنوان «شنبه‌های فقهی» برگزار میشه؛ موضوعات جالب و ارائه‌های خوبی در این جلسات مطرح شده که به فضل الهی صوت و مستندات جلسات جمع آوری و عرضه شده است؛ علاقه‌مندان می‌تونن به این کانال سر بزنن: 🔖 شنبه‌های فقهی https://eitaa.com/joinchat/1116209178C86239c6fa5 زمان: شنبه هر هفته از اذان ظهر به مدت ۲ ساعت مکان: خیابان معلم کوچه بیت امام رحمه الله فرعی شماره ۵ پ ۸۳ راه ارتباطی جهت تبادلِ نظرات، انتقادات و پیشنهادات: محمد مهدی مقیسه @mmmoghiseh @tafaqqoh
هدایت شده از شنبه های فقهی
✔️ تدریس اصول الفقه مرحوم مظفر (پایه 6) 🔊 استاد توسلی دام عزه http://tt-ej.ir/post/243 🔊 استاد علی شورگشتی دام عزه http://tt-ej.ir/post/496 🔊 استاد علی محمدی خراسانی دام عزه 1️⃣ http://www.shiadars.ir/fa/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%8A-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%8A?page=8 2️⃣ http://www.shiadars.ir/fa/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%8A-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%8A-0 🔊 استاد عبایی خراسانی دام عزه 1️⃣ http://www.shiadars.ir/fa/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%A6%D9%8A-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%8A-1?page=8 2️⃣ http://www.shiadars.ir/fa/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%A6%D9%8A-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%8A-2 🔊 استاد صالحی دام عزه 1️⃣ http://www.shiadars.ir/fa/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%8A-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84?page=8 2️⃣ http://www.shiadars.ir/fa/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%8A-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A7%D8%B5-0 🔊 استاد جواد مروی دام عزه http://ostadmarvi.ir/index.php/2019-04-05-17-00-19 🔊 استاد محمد عابدی دام عزه http://tt-ej.ir/post/633 🔊 استاد سید حسین هاشمیان دام عزه http://soda96.ir/wp-content/uploads/music/06/osui2-ostadhashemian-h/ 🔊 استاد علی فرحانی دام عزه http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/osulefiqh-mozafar/osul3-haghani-88-89/ 🔊 استاد سید فرید موالی زاده دام عزه http://soda96.ir/wp-content/uploads/music/06/osul3-ostadmavalizadeh/ 🔊 استاد حسین بغدادی دام عزه https://eitaa.com/osolfeghbaghdadi 🔊 استاد مهدی رهنما دام عزه http://almaktab.ir/thread-1224.html @tafaqqoh
✔️ یک انتساب: آیا شیخ مفید روز نهم ربیع را عید دانسته است؟ 🔸 در بین طرفداران جشن مشهور است که شیخ مفید (رحمه الله) این روز را عید دانسته است. این شهرت بر پایه ی برخی نسخ متأخّر کتاب «مسارّ الشیعة» شکل گرفته است. شیخ عبّاس قمی (رحمه الله) درباره روز نهم ربیع می نویسد: «از کتاب مسارّ الشیعة نقل شده که فرموده این روز، عید بزرگ و روز یعنی شکافتن است و از برای آن شرح بزرگی است که در غیر این موضع ذکر شده و حضرت رسول صلّی الله علیه و آله این روز را عید فرموده و امر کرده که مردم نیز این روز را عید قرار دهند و درست کنند.» (وقائع الایام، ص315) از سخن ایشان روشن است که خود، این مطلب را در مسارّ الشیعة ندیده است. مصحح کتاب نیز در پاورقی نوشته است: «در چاپ کنگره شیخ مفید و چاپ آیة الله مرعشی نجفی این مطلب نبود.» پیش از مرحوم شیخ عبّاس، استادش میرزا حسین نوری (رحمه الله) نوشته است: «قَالَ الشَّیْخُ الْمُفِیدُ فِی کِتَابِ مَسَارِّ الشِّیعَةِ وَ فِی الْیَوْمِ التَّاسِعِ‏ مِنْهُ یَعْنِی الرَّبِیعَ‏ الْأَوَّلَ یَوْمَ الْعِیدِ الْکَبِیرِ وَ لَهُ شَرْحٌ کَبِیرٌ فِی غَیْرِ هَذَا الْمَوْضِعِ وَ عَیَّدَ فِیهِ النَّبِیُّ ص وَ أَمَرَ النَّاسَ أَنْ یُعَیِّدُوا فِیهِ وَ یُتَّخَذَ فِیهِ الْمَرِیسُ‏ انْتَهَی.» (مستدرک الوسائل؛ ج ‏2 ؛ ص 522) در نقل ایشان عبارت «عید البقر» وجود ندارد. در کتابخانه مجلس، نسخه ای از مسارّ الشیعة وجود دارد که تاریخ کتابت آن 1305 ه.ق است. در این نسخه آن چه مرحوم شیخ عبّاس آورده، عیناً یافت می شود: 🖼 تصاویر نسخ خطی بارگذاری خواهد شد. (تصویر شماره 1) ابوالحسین خوئینی نیز گفته است این مطلب در نسخه ای از مسارّ الشیعة که با شماره 7940 در کتابخانه آستان قدس نگهداری می شود، وجود دارد. (فصل الخطاب فی تاریخ قتل ابن الخطّاب، هیئة خدام المهدی، پاورقی ص61) امّا به چند دلیل این نسخ تحریف شده و نامعتبر می باشند: 1. در نسخه چاپ کنگره چنین مطلبی وجود ندارد. (مسار الشیعة، ص49، المؤتمر العالمی لألفیة الشیخ المفید رحمه الله) این نسخه چاپی بر اساس نسخ خطّی متعدّد تهیّه شده و از جمله آن ها، نسخه ای است که در سال 391 به خطّ کوفی کتابت شده است؛ یعنی دقیقاً سه سال پس از تألیف کتاب توسّط شیخ مفید و در حالی که ایشان هنوز زنده بوده است. (البته برخی در این نسخه تردید کرده‌اند.) 2. علاوه بر این نسخه بسیار کهن، نسخه های چاپی و خطّی دیگر نیز فاقد این مطلب است. مثلاً رجوع کنید به نسخه ای از مسارّ الشیعة که ضمن مجموعه ای با نام «مجموعة نفیسة فی تاریخ الائمة» چاپ شده است. (مجموعة نفیسة فی تاریخ الأئمة علیهم السلام؛ دار القارئ؛ بیروت ؛ ص46) تصاویر زیر که از سایت کتابخانه مجلس دریافت شده است، نسخه هایی از مسارّ الشیعة را نشان می دهد که در آن ذکری از نهم ربیع نیست: 🖼 تصاویر نسخ خطی بارگذاری خواهد شد. (تصاویر شماره 2 تا 7) 3. شیخ مفید در مسارّ الشیعة روز ضربت خوردن را 26 و درگذشت او را 29 ذی الحجة دانسته است. همچنین وفات امام حسن عسکری علیه السلام و انتقال خلافت به حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را در روز 4 ربیع دانسته است. (به نسخ مختلف مسارّ الشیعة رجوع شود.) بنابراین وجهی نداشته که نهم ربیع را عید بداند؛ زیرا در نظر ایشان نه روز است و نه روز امام مهدی عجل الله فرجه!!! 🔹 بنابر آن چه شیخ عباس با از مسارّ الشیعة نقل کرده و عیناً در نسخه خطی مسارّ الشیعة به تاریخ 1305 ه.ق آمده است، نهم ربیع «عید البقر» نامیده شده است. این تعبیر اشاره دارد به نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها: «... فقالت بقر الله‏ بطنک‏ کما بقرت صحیفتی ...» (شرح نهج البلاغة لابن أبی الحدید؛ ج ‏16؛ ص 235) «... فأخذ الکتاب منها لینظر فیه، فمزّقه و بقره، فقالت له: لم فعلت ذلک؟! بقر اللّه‏ تعالى بطنک؛ فقال ابن عبّاس: فاستجاب اللّه دعاءها و رأیناه کما دعت.» (غرر الأخبار؛ ص 91) 4. بسیاری از محدّثان در جوامع و مؤلفات خود (مانند بحار الانوار، وسائل الشیعة و ...) از مسارّ الشیعة روایت کرده اند، امّا هیچ یک چنین مطلب مهمّی را متذکّر نشده اند. حتّی سید بن طاوس رحمه الله وقتی به ذکر نهم ربیع می رسد، هیچ حرفی از مسارّ الشیعة نمی زند؛ بلکه تصریح می کند: «... و لم أجد فیما تصفّحت من الکتب إلى الآن موافقة أعتمد علیها للروایة الّتی رویناها عن ابن بابویه تغمده اللَّه بالرضوان ...» (الإقبال؛ ج ‏3؛ ص 113؛ مکتب الاعلام الاسلامی) در حالی که ایشان از کتاب یا همان مسارّ الشیعة بسیار نقل کرده است. (الاقبال؛ ج ‏1؛ صص 264 و 282 و ج ‏3؛ صص 50 و 106 و 270) حتّی در همین باب مربوط به ربیع الاوّل به این کتاب استناد کرده است. (الاقبال؛ ج 3، ص 122)
🔸 نسخه ای که مرحوم سیّد بن طاوس در اختیار داشته، به گفته خودش، در زمان حیات مرحوم شیخ مفید نوشته شده است: «و ممّا رویناه فی تعظیم صوم هذا الیوم بإسنادنا إلى شیخنا المفید رحمه اللّه فیما ذکره فی التواریخ‏ الشرعیّة من نسخة قد کتبت فی حیاته عند ذکر رجب فقال ما هذا لفظه ...» (الإقبال؛ ج ‏3؛ ص 270) همچنین در موارد متعدّد و از جمله پنج بار در باب از کتاب نقل کرده و آن را به شیخ مفید نسبت داده است؛ با این حال هیچ اشاره ای به سخن شیخ مفید درباره نهم ربیع نکرده است. 🔹 بررسی سخن شیخ کفعمی رحمه الله مرحوم کفعمی در اعمال نوشته است: «وَ فِی تَاسِعِهِ رَوَى فِیهِ صَاحِبُ کِتَابِ مَسَارِّ الشِّیعَةِ أَنَّهُ مَنْ أَنْفَقَ فِیهِ شَیْئاً غُفِرَ لَهُ‏ و یستحب فیه إطعام الإخوان و تطیبهم و التوسعة فی النفقة و لبس الجدید و الشکر و العیادة و هو یوم نفی الهموم و روی أنه لیس فیه صوم و جمهور الشیعة یزعمون أن فیه قتل عمر بن الخطاب و لیس بصحیح قال محمد بن‏ إدریس ره فی سرائره من زعم أن عمر قتل فیه فقد أخطأ بإجماع أهل التواریخ و السیر و کذلک قال المفید ره فی کتاب التواریخ و إنما قتل عمر یوم الإثنین لأربع لیال بقین من ذی الحجة سنة ثلاث و عشرین من الهجرة نص على ذلک صاحب الغرة و صاحب المعجم و صاحب الطبقات و صاحب کتاب مسار الشیعة و ابن طاوس بل الإجماع حاصل من الشیعة و السنة على ذلک‏.» (جنّة الامان الواقیة؛ صص 510 و 511؛ دار الرضیّ؛ قم؛ چاپ دوم) 1. اگر مراد مرحوم کفعمی از «مسارّ الشیعة» همان کتاب شیخ مفید است در نسخ معتبر آن چنین مطلبی وجود ندارد. ضمنا نقل ایشان با اضافاتی که در نسخه نامعتبرِ مورد استنادِ محدث نوری و محدث قمی رحمهما الله آمده، نیز متفاوت است. میرزا عبد الله افندی رحمه الله درباره سخن مرحوم کفعمی می نویسد: «... ثم ما قاله من أن یوم السادس و العشرین من ذی الحجة هو یوم قتل عمر ابن الخطاب هو الذی قاله جماعة من علماء الامامیة، منهم الشیخ المفید فی رسالة مسار الشیعة ... و من جملة ما نقلناه أنه قد قال الکفعمی فی مصباحه: و تاسع ربیع الاول روى فیه صاحب کتاب مسار الشیعة أنه من أنفق فیه شیئا غفر له ... و أقول: و ما نقله الکفعمی أولا فی فضل الانفاق فی هذا الیوم من مسار الشیعة مما لم نجده فی النسخ التی رأیناها و هو أعرف به.» (ریاض العلماء و حیاض الفضلاء؛ ج ‏4؛ ص 381؛ ذیل عنوان ابولؤلؤة فیروز) بنابراین مرحوم افندی نیز در نسخ مسارّ الشیعة مطلبی درباره نهم ربیع نیافته است. ۲. مرحوم کفعمی تصریح کرده که در مسار الشیعه قتل خلیفه بنا بر ثبت شده است؛ نه نهم ربیع. ۳. مرحوم کفعمی کلام ابن ادریس رحمه الله را نقل به مضمون کرده و اصلش چنین است: «فی الیوم السادس و العشرین منه، سنة ثلاث و عشرین من الهجرة، طعن عمر بن الخطاب. و فی التاسع‏ و العشرین منه، قبض عمر بن الخطاب ... و قد یلتبس على بعض أصحابنا یوم قبض عمر بن الخطاب، فیظن أنّه یوم التاسع من ربیع‏ الأول، و هذا خطأ من قائله، بإجماع أهل التاریخ و السیر، و قد حقق ذلک شیخنا المفید، فی کتابه کتاب التواریخ، و ذهب إلى ما قلناه.» (السرائر؛ ج‏ 1؛ ص 418) ✔️ نتیجه حاصل بحث آن که مرحوم شیخ مفید در مسارّ الشیعة هیچ مطلبی درباره نهم ربیع نگفته و هم تاریخ و قتل و هم تاریخ آغاز امام مهدی علیه السّلام را غیر نهم ربیع دانسته است. 🌐 http://alasar.blog.ir/1396/09/03/noherabi%27 @tafaqqoh
🖼 تصویر شماره 1: در کتابخانه مجلس، نسخه ای از مسارّ الشیعة وجود دارد که تاریخ کتابت آن 1305 ه.ق است. در این نسخه آن چه مرحوم شیخ عبّاس آورده، عیناً یافت می شود. @tafaqqoh
🖼 تصوير شماره 2: از نسخ خطی مسار الشیعة در کتابخانه مجلس که فاقد عبارت مربوط به نهم ربیع است! تاریخ کتابت 978 ه.ق (شخصی در حاشیه نسخه مطلبی به این مضمون نوشته است: نهم ربیع روزی است که سر را نزد اهل البیت علیهم السلام آوردند. اتّحاد نام عمر بن سعد و موجب شده مردم اشتباهاً گمان برند که روز ، نهم ربیع است! البته ادّعای حاشیه نویس سند تاریخی است.) @tafaqqoh
🖼 تصویر شماره 3: نسخه خطی مسار الشیعة به تاریخ 1071 ه.ق در کتابخانه مجلس که عبارتی پیرامون نهم ربیع ندارد! @tafaqqoh
🖼 تصویر شماره 4: نسخه مربوط به سال 1280 ه.ق از کتاب مسار الشیعة مرحوم مفید که عبارت نهم ربیع را ندارد! @tafaqqoh
🖼 تصویر شماره 5: در نسخه سال 1308 ه.ق هم عبارت نهم ربیع نیست! @tafaqqoh
🖼 تصویر شماره 6: این نسخه هم عبارت نهم ربیع را ندارد! @tafaqqoh
🖼 تصویر شماره 7: چاپ قدیمی مسار الشیعة بدون ذکری از نهم ربیع! @tafaqqoh
📚 مسارّ الشیعة شیخ مفید رضوان الله علیه ✔️ چاپ کنگره بزرگداشت مرحوم شیخ مفید / تحقیق شیخ مهدی نجف 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlamhQMzVDYlhwT2M ✔️ چاپ دار المفید / مجلد هفتم از موسوعة الشیخ المفید رحمه الله / به همت محققین ارجمند: سید حسن امین، سید عبدالعزیز طباطبایی، شیخ محمدرضا جعفری رضوان الله علیهم و سید محمدرضا حسینی جلالی حفظه الله و دیگران 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOla0lqdWM0YWM3UEk ✅ این 2 چاپ تفاوتی با هم ندارند؛ زمان برگزاری کنگره، آثار مرحوم شیخ مفید تک تک منتشر شد و پس از آن به صورت موسوعه در آمد. در مقدمه، محقق محترم نسخه های مختلف کتاب را معرفی کردند و نسخه 391 ه.ق که به خط کوفی کتابت شده است را اصل قرار دادند. @tafaqqoh
📚 توحید؛ اساسِ جامعه‌ی قرآنی ✔️ در آخرین سال‌های منتهی به کتابی به نام (مجموعه‌ای از مقالاتِ صاحبانِ اندیشه) وارد بازار نشر شد. هدفِ نویسندگان بیانِ بنیان‌های فکریِ و مقدمه چینی برای برقراریِ بود. ✅ یکی از مقالاتِ کتاب «روحِ توحید نفیِ عبودیتِ غیرِ خدا» نام داشت؛ به قلم استاد سید علی خامنه‌ای حفظه الله. در این مقاله با استناد به ۷۸ آیه از قرآن کریم، امتدادِ اندیشه‌ی توحیدی در جای جای جامعه، راه کارِ اسلامی سازیِ آن دانسته شده است. همان چیزی که دغدغه‌ی چند ده ساله‌ی امام خامنه‌ای حفظه الله از جوانی تا کنون است؛ عینیتِ مفاهیمِ انتزاعی و امتدادِ اندیشه‌های مبنایی. ✔️ مطالعه‌ی این مقاله‌ی کوتاه که ظاهراً در پاسخ به جوانی دانش‌جو نگاشته شده است برای آشنایی با نظامِ فکریِ قرآنیِ حضرت آیة الله خامنه‌ای رهبرِ حکیمِ انقلاب بسیار مفید و راه گشاست. ✅ توجه به این مطلب ضروریست: فصلی از کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» (جلساتِ دهم و یازدهم) هم نامِ این مقاله است امّا با محتوایی قدری متفاوت که خواندنِ هیچ کدام جوینده‌ی حقیقت را از دیگری بی‌نیاز نمی‌کند. @tafaqqoh
📚 روح توحید نفی عبودیت غیر خدا به فضلِ پروردگار و همّتِ جمعی از اساتید حوزه علمیه قم، اخیراً جلسات درس و بحثی با محوریت مقاله «روحِ توحید نفیِ عبودیتِ غیرِ خدا» با رویکردهای مختلف برگزار شد که برای آشنایی با نظامِ فکری امام خامنه‌ای حفظه الله گامِ مناسبی به حساب می‌آید. (pdf) 🌐 https://b2n.ir/roohetohid تدریس اساتید محترم وطن فدا، خانجانی، خواجوی، اسدپور، سید مهدی موسوی و قاسمی دام عزهم 🌐 https://b2n.ir/tadriserooh 🔖 eitaa.com/roohetohid 🌐 http://roohetohid.ir/ @tafaqqoh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir
تفقه
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامب
🏷 عزیزان فعال در فضای رسانه‌ای و مجازی این‌جور پیام‌ها را به زبان‌های مختلف و شیوه‌های متفاوت منتشر کنند تا به مردمِ نقاط مختلفِ جهان برسد؛ در این صورت است که شاهد تاثیر حداکثری خواهیم بود و الّا و کردن برای خودی‌ها ثمره چندانی ندارد! @tafaqqoh
Vol2.pdf
2.31M
📚 شرح کفایة الاصول 🖊 برگرفته از دروس خارج اصول استاد قائنی حفظه الله به همت برخی شاگردان 🏷 از ابتدای مفاهیم تا انتهای انسداد @tafaqqoh
Vol3.pdf
3.4M
📚 شرح کفایة الاصول 🖊 برگرفته از دروس خارج اصول استاد قائنی حفظه الله به همت برخی شاگردان 🏷 اصول عملیه و تعارض ادله @tafaqqoh
شرح کفایه جلد سوم.docx
626.2K
📚 شرح کفایة الاصول 🖊 برگرفته از دروس خارج اصول استاد قائنی حفظه الله به همت برخی شاگردان 🏷 اصول عملیه و تعارض ادله @tafaqqoh
شرح کفایه جلد دوم.docx
444.2K
📚 شرح کفایة الاصول 🖊 برگرفته از دروس خارج اصول استاد قائنی حفظه الله به همت برخی شاگردان 🏷 از ابتدای مفاهیم تا انتهای انسداد @tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیانات مرحوم امام خمینی رضوان الله علیه درباره رسول اکرم، حضرت امام صادق و امام عصر علیهم الصلاة و السلام @maktabeEMAMdarSAHIFE @tafaqqoh
هدایت شده از  معراج اندیشه
اهمیت طرح شهید مطهری آبان ۱۳۹۹.mp3
8.61M
۱۳۹۹ بسیار شنیدنی و مهم. اهمیت و ضرورت مطالعه کتب استاد شهید مطهری (ره). حجت الاسلام و المسلمین استاد سوزنچی (زیدعزه). آبان ماه ۱۳۹۹.
💻معرفی_منبع درباره 🔉 💎ضرورت ادبیات خوانی در حوزه های علمیه و آسیب شناسی آن 👨‍🏫استاد مهدی رضایی 🏫«قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» 🆔 @arabicliteraturehozehkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚪️ آغاز طرح جدید جهادی «طبیب دوار» ⚪️ جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به آدرس زیر در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنید. @valehhh
🔊 تدریس مجازی نهایة الدرایة مرحوم اصفهانی 🎙 استاد محمد متقیان دام عزه 🏷 https://eitaa.com/joinchat/2496790604Cab8a1ec92f @alfigh_alosul @tafaqqoh
📚 نهایة الدرایة فی شرح الکفایة (طبع آل البیت علیهم‌السلام) 🖊 مرحوم محقق شیخ محمد حسین اصفهانی اعلی الله مقامه 🔖 ج ۱ 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlQVlNS3FZZHZIOEU 🔖 ج ۲ 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlRjFyaVhkNWZhTTQ 🔖 ج ۳ 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlMzJaSGVUa2luZU0 🔖 ج ۴ 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOldEl1NnNCZHkxRVU 🔖 ج ۵ و ۶ 🌐 https://drive.google.com/open?id=0B5UvkM76IiOlcmE3b3EtU0g1ZG8 @tafaqqoh
✔️ اولین نشست شبکه نوآوری‌های فقهی صراط 🏷 یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۹ 📽 پخش زنده از طریق آپارات 🌐 https://www.aparat.com/alserat.ir 🔖 کانال ایتا 🌐 eitaa.com/alserat_ir 🔹 پایگاه اطلاع رسانی 🌐 http://www.alserat.ir/ @alserat_ir @tafaqqoh