eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
767 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شجر مدیا
🔰 شبکه جهادی رشد(شجر) برگزار میکند: 📍انرژی هسته ای 🎙با حضور آقای مهدی ذوالفقاری با محوریت: 🔹انرژی هسته ای را برای چه می‌خواستیم؟ 🔸آیا فقط برای انرژی هسته ای تحریم شدیم؟ 🔹چرا جمهوری اسلامی از خواستن و داشتن انرژی هسته‌ای کوتاه نیامد؟ 🔸در حال حاضر به چه دستاوردهایی در انرژی هسته‌ای رسیده ایم؟ 🗓زمان: چهارشنبه ۶ تیر ماه، ساعت ۱۰ 🌐به صورت مجازی در بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/daneshgahian_57/shajar 🆔 @shajar_media 🆔 @tahlil_shjr
اخلاق مداری؛ مرز بین مردم سالاری دینی و دموکراسی‌های دروغین.pdf
81.7K
✅ اخلاق مداری؛ مرز بین مردم سالاری دینی و دموکراسی‌های دروغین 🔶 مرز بین مردم سالاری دینی و دموکراسی‌های دروغین، اخلاق مداری هست. مرز بین اینکه میگوییم سیاست ما عین دیانت ما است و نظریه جدایی دین از سیاست در همین محور هست. آن سیاستی که سیاست بداخلاقی باشد، سیاست فریب باشد، سیاست دروغ و نیرنگ باشد هرگز دین آن را تأیید نمیکند. آنجایی که سیاست، سیاست اخلاق مدار باشد، سیاست درست باشد، بر پایه‌ی عدالت باشد، بر پایه‌ی دفاع از محرومین باشد بر پایه‌ی سعادت، تنظیم سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت باشد اینجا بحث وحدت و اتحاد سیاست و دیانت مطرح می‌شود. مرز بین همه‌ی اینها خلاصه همین بحث اخلاق مداری هست. 🔸 : حجّت‌الاسلام میرهاشم حسینی؛ متولی مدرسه‌ علمیه‌ آیت‌الله مجتهدی تهرانی 🆔 @tahlil_shjr
گونه ای غریب از عدم مشارکت/ چه باید کرد؟ 🔶 بیاید این روزهای آخر کمی هم لابه لای تبلیغات نامزدها به رشد مشارکت فکر کنیم. به دورو برتان نگاه نکنید. محدود به تایم لاین و گروه های اجتماعی تان نشوید. نرخ مشارکت به نقل از برخی نظرسنجی ها همچنان حوالی 50 درصد است. آنها که هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارند دو دسته اند. با دسته اول آشنائید و اما دسته دوم احتمالا غریبه اند. تا انتها همراه باشید تا برسیم. 🔶 نسل اول مرددها چه کسانی اند؟ آنها که از رای دادن پشیمانند. یا می گویند "رای دادیم چی شد" یا می گویند "رای نمی دهیم تا اصلاح شوید." پاسخ به "رای دادیم چی شد" خیلی سخت نیست. کافیست مختصری از کارنامه شهید جمهور را فهرست کنیم. کاهش تورم یا رشد اقتصادی یا نرخ بیکاری و غیره. برای اثرگذاری بیشتر بهترست همین آمار را در مقایسه با دهه 90 ارائه کنید. حرف اینست که رای دادید و چنین شد. از این بخش عبور کنیم. 🔶 پاسخ به شبهه دوم اینست که منطقا رای ندادن نمی تواند منجر به اصلاح شود. فرض کنیم فردای انتخابات نظام تصمیم بگیرد بخاطر قهر یک جماعتی خودش را اصلاح کند. حالا اولین سوال ساده اینست که چه باید کند؟ فردای قهر وقتی نماینده معترضین در حاکمیت وجود ندارد، چه چیز را وچه کسی باید اصلاح کند؟ خلاصه اینکه رای ندادن خودش رای است؛ آنهم سه رای. رای به اینکه دیگری جای من رای دهد. رای به اینکه نامزدناصالح بر ما مسلط شود و در نهایت رای و رضایت به شرایطی که پیش می آید. تا اینجا برای دسته اول است. 🔶 اما ما چند سالی است که با گونه جدید و غریبی از عدم مشارکت مواجهیم. چرا جدید؟ چون مشارکت منفی ندارند. بلکه نفیا و اثباتا به مشارکت فکر نمی کنند. گوئی انتخابات و صندوق رای را نمی بینند. اینها چه ویژگی دارند؟ مهمترین ویژگی شان اینست که در دنیای متفاوتی زندگی می کنند. دنیایی بدور از رسانه های مرجع و آمار رسمی و واقعیت های جامعه. دنیایی که عمدتا حول سرگرمی و تفنن شکل می گیرد. دنیایی مخدری و به غایت در فربگی خیال. رها از واقعیت. دنیایی که پایداری مختصات آن پای در واقعیت های پیرامونی ما ندارد. دنیایی غرق در رسانه های اجتماعی و بلکه دقیقتر آن تودرتو در شبکه های توده ای و سایبری. 🔶 با این گروه چه باید کرد؟ راه حل اولیه مواجهه آگاهانه است. تصمیم بگیریم شانه های این جامعه را گرفته و تکان دهیم و بیدار کنیم. تا ببینند. ببینند و تصمیم بگیرند. یا می آیند و یا می روند. اما راه حل موثرتر در مواجهه فیزیکی است. مواجهه فیزیکی یعنی قرارگرفتن ناخواسته در زیست سیاسی و انتخاباتی. چیزی فراتر از برنامه های تلویزیونی و میزگردها و مناظره ها و غیره. کمپین های اجتماعی از ایندست است. 🔶 در این مسیر لازم نیست برای رای دادن و انتخابات استدلال کنیم. کافی است انتخابات را نشان دهیم. بدون پیچیدگی های ذهنی. کافیست هرکس نامزد مورد علاقه خودش را به طور گسترده تبلیغ کند؛ تبلیغ فردی و البته گروهی و شبکه ای. تبلیغ برای نسل جدید مخاطب؛ مخاطبی که اصل انتخابات را نمی بیند. باید وارد شبکه این افراد شد و مانور کمپینی داد.مهم اینست که صندوق رای را ببیند. 🔶 وقتی در آماج تبلیغات شبکه ای قرار گرفت، پایش به زمین می رسد و تصمیم خواهد گرفت. رای هم ندهد از دسته دوم به دسته اول مرددین منتقل می شود و تازه مقدمه گفت وگو فراهم می شود. درباره این گروه بیشتر باید فکر کرد و نوشت. مراقبت نکنیم بزودی و در دوره های بعدی عدم مشارکت را این گونه جدید پر می کنند نه آرای مردد و یا آرای منفی به نظام. 🔸 : آقای محسن مهدیان؛ تحلیلگر 🆔 @tahlil_shjr
تجلی غدیر در جمهوری اسلامی 🔶 تمدن‌های بشری هیچ گاه بدون حکومت نبوده‌اند. در طول تاریخ، در هر سرزمینی که تمدن و حکومتی شکل گرفته است، حاکمانی در آن اعمال قدرت و حاکمیت کرده‌اند. در این میان، یک سؤال همزاد دولت‌ها شکل گرفته است که «چه کسانی باید حکومت کنند؟» این سؤال همواره ذهن بخشی از حکیمان و فیلسوفان را به خود مشغول کرده و پاسخ‌های متفاوتی به آن ارائه شده است. در یونان باستان، متفکرانی چون افلاطون معتقد بودند، حکومت را باید به فیلسوفان سپرد تا با علمی که به حقیقت اشیاء و امور دارند، بهترین‌ها را برای جوامع تدبیر کنند! 🔶 برخی دیگر از حکومت اعیان و اشراف و ثروتمندان سخن گفته و نظام‌های آریستوکراسی و الیگارشی را پیشنهاد داده‌اند. برخی دیگر معتقد بودند حکومت باید در اختیار جنگ‌آوران و صاحبان قدرت و زور قرار گیرد تا امنیت را برای مردم تضمین کنند. آخرین تدبیر انسان سکولار غربی مبتنی بر عقلانیت ابزاری، سپردن امور کشورداری به نمایندگان مردم است که از آن با عنوان «دموکراسی» یاد می‌کنند. به زبان ساده، در این الگو هر فردی که «اکثریت مردم» وی را برگزینند، می‌تواند در جایگاه حکومت بنشیند. الگویی که عملاً به حاکمیت الیگارشی سرمایه‌داری تبدیل شده و افکار عمومی از طریق ابزار رسانه فریفته شده و...، اما آنچه در این میان ذبح شده، شایسته‌سالاری، اخلاق و عدالت بوده است! 🔶 نگاه اسلام به حکومت با مکاتب غربی تفاوت دارد و بر انسانیت و اخلاق و عدالت استوار است و به این سؤال که «چه کسی حق حاکمیت دارد؟» پاسخ منحصر به‌فردی ارائه می‌دهد. پاسخ این پرسش را می‌توان در ماجرای غدیر دنبال کرد. به فرموده رهبر حکیم انقلاب: «ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه است، تعیین قاعده است. یک قاعده‌ای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده امامت؛ قاعده ولایت (۱۳۹۵/۶/۳۰)». 🔶 حکومت اسلامی را در یک کلام می‌توان حکومت رهبری الهی دانست که به سبب دارا بودن ویژگی‌ها و معیارهایی در این جایگاه قرار گرفته است. این ویژگی‌ها عبارتند از: «فقاهت، عدالت و درایت.» در زمان حضور امام معصوم (ع) مطلق این صفات در امام جمع بوده و رهبری و زمام امور جامعه اسلامی در اختیار اوست؛ اما در زمان غیبت، رهبری در نظام اسلامی در اختیار اسلام‌شناسان عادلِ مدیر است. همان که از او با عنوان «ولی فقیه» یا «رهبری انقلاب اسلامی» در قانون اساسی یاد شده است. 🔶 قرار گرفتن رهبری الهی در رأس نظام مردم‌سالاری دینی و پیوند ناگسستنی آن با مردم در طول این سال‌ها توانسته است کشتی انقلاب را از طوفان‌های گوناگون عبور داده و همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده و در دهه پنجم عمر انقلاب، جمهوری اسلامی را به نماد تحقق عینی «غدیر» در قرن پانزدهم هجری قمری مبدل کند! 🆔 @tahlil_shjr
وظیفه جریان دانشجویی در انتخابات پیش‌رو و قرار گرفتن در دوراهی هواداری و آرمان‌خواهی 🔶 جنبش دانشجویی متعلق به هسته‌ی سخت جمهوری اسلامی است که این هسته سخت، فرادولتی و فراجناحی می‌باشد. هسته سخت در جمهوری اسلامی، نظام ولایت و نظام اجتماعی که جامعه‌ای از مردم و خواص و عوام در هم تنیده هستند، می‌باشد که حول محوریت ولی فقیه قرار دارند. کنشگری سیاسی برای این نظام ولایی، به منزله واجب شرعی و واجب رکنی می‌باشد. 🔶 در این دوگانه، جنبش دانشجویی و جریان‌های فعال سیاسی در مقام آرمان‌خواهی و صیانت از کنشگری سیاسی فعالانه قرار دارند. افرادی که از شورای نگهبان برای حضور و رقابت در انتخابات مجوز می‌گیرند، به معنای این است که همگی در قدم اول، صلاحیت رئیس جمهور شدن را دارند. کنشگری ما باید به معطوف به این باشد که اولا سیاست، ترویج شود و جلب مشارکت برای همراهی صورت گیرد که این خود یک محور فعالیت است. 🔶 سطح دوم اما کیفیت تصمیم می‌باشد و جریان دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی نباید هواداری کند چرا که به منزله نقص غرض و نفی فلسفه خود می‌باشد. این جریان با طرح مسئله می‌تواند در کیفیت آرا اثر بگذارد و تعیین جهت‌گیری کند. 🔶 برای نمونه، امروز مهمترین مسئله در نظام ما کماکان نسبت با غرب می‌باشد. آیا جریان دانشجویی درباره نسبت دولت با غرب و نظام سلطه فاقد موضع می‌باشد و این موضع قابل بیان است؟ آیا بیان مواضع، منجر به رد یا تایید گزینه‌ها می‌شود و مخاطب تصور می‌کند که منظور ما یک نفر خاص است؟ 🔸این‌ها مواردی است که باید شفاف و بی‌تعارف توسط جریان دانشجویی بیان گردد؛ هرچند تلقی از جهت‌گیری و یا حمایت از شخص یا جریان خاصی در اذهان به وجود آید. لذا اصالت مسئله، مهم می‌باشد. 🔸 : آقای دکتر محمد فدایی؛ معاون علمی اسبق بسیج‌دانشجویی 🆔 @tahlil_shjr
هدایت شده از شجر مدیا
🔰 شبکه جهادی رشد(شجر) برگزار میکند: 📍برنامه هفتم پیشرفت 🎙با حضور آقای حسین عرب اسدی با محوریت: 🔹سیاست های کلی نظام چیست و چرا لازم الاجراست؟ 🔸برنامه های توسعه را چه کسی می نویسد؟ 🔹مفاد برنامه هفتم توسعه چیست؟ 🗓زمان: چهارشنبه ۶ تیر ماه، ساعت ۲۲ 🌐به صورت مجازی در بستر اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/daneshgahian_57/shajar 🆔 @shajar_media 🆔 @tahlil_shjr
شجر
🔰 شبکه جهادی رشد(شجر) برگزار میکند: 📍انرژی هسته ای 🎙با حضور آقای مهدی ذوالفقاری با محوریت: 🔹انرژی
♨️مخاطبین و سروران گرامی 🔴توجه بفرمایید نشست انرژی هسته ای با حضور آقای دکتر ذوالفقاری فردا، چهارشنبه ۱۰ صبح و نشست برنامه هفتم پیشرفت با حضور آقای دکتر عرب اسدی فردا، چهارشنبه ساعت ۲۲ خواهد بود.
مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید غدیر خم ۱۴۰۳/۵/۴ 🔶 درباره واقعه‌ غدیر ♦️در روز اعلام غدیر و جانشینی امیرالمؤمنین علیّ‌بن‌ابی‌طالب(ع): کفار مأیوس شدند از اینکه بتوانند دین مبین اسلام را قلع و قمع کنند. چرا؟ به خاطر «تداوم حاکمیت سیاسی اسلام» 🔆من کنت مولاه فهذا علی مولاه. ♦️ حدیث غدیر متواتر است بین شیعه و سنی ⏪تلاش و مبارزه‌ ائمه‌ ما (ع) در طول زندگی ۲۵۰‌ساله برای حاکمیت اسلام ⏪کار بعضی از بزرگان شیعه ⏪کار امام راحل و ملت ایران در این برهه‌ از زمان برای ایجاد انقلاب اسلامی ☝️همه برای همین است که ❇️امامت متکی بشود به حاکمیت سیاسی ❇️و این منتهی بشود به اینکه زیست اسلامی در جامعه گسترش پیدا کند 🔺این را در قرآن و در نهج‌البلاغه و در روایات میشود پیدا کرد. 🔻در این الگو لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط ⏪ عدالت اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار ⏪ مرزبندی با دشمن رُحَماءُ بَینَهُم ⏪ مهربانی مؤمنین و مردم با یکدیگر عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم ⏪ حاکم جامعه رنج مردم را با وجود خود درک میکند اَطیعُوا اللهَ وَ اَطیعُوا الرَّسولَ وَ اُولِی الاَمرِ مِنکُم ⏪ مردم هم همراهی میکنند، اطاعت میکنند، کمک میکنند، دنباله‌روی میکنند ☝️اینها وجود دارند 🔶 غدیر در واقع برای ادامه‌ تاریخ اسلام سوغاتی زیست اسلامی ارائه میدهد. همه‌ فِرَق اسلامی از این بهره میبرند. ما غدیر را با این چشم نگاه کنیم که مایه‌ «وحدت» است. غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنّی قرار ندهیم 🔶 درباره‌ امیرالمؤمنین (ع) 📌معنای آن حقیقت روشنی را که امیرالمؤمنین مظهر آن است، بشر معمولی نمیتواند درک کند. ⁉️پس ما چه جور از امیرالمؤمنین درس بگیریم؟ ⏪از نهج‌البلاغه و آیات قرآن میتوانیم ابعاد شخصیت امیرالمؤمنین را برای درس گرفتن به دست بیاوریم 🔶 در همه‌ اینها امیرالمؤمنین در اوج است: ❇️یقین ❇️احساس دلسوزی نسبت به آحاد مردم ❇️عدالت ❇️هوشیاری در مقابل دشمن ❇️مردمی بودن حکومت ❇️احترام به نظر مردم ❇️توجه به حضور مردم و تأثیر مردم در سرنوشت کشور 👈من به جوانها مخصوصاً تأکید میکنم؛ نهج‌البلاغه را یاد بگیرید. 🔶 درباره انتخابات پیش رو ✅ان‌شاءالله خدا ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند. سرافرازی به چیست؟ 1️⃣مشارکت حداکثری 2️⃣انتخاب اصلح 🏷مشارکت بالا ✅وقتی مشارکت بالا است، ⭕️زبان بدگویان کوتاه میشود؛ ⭕️نمیتوانند ملامت کنند، ⭕️دشمن‌شاد نمیشویم 📌بنابراین عنصر اوّل، مشارکت عموم مردم است. تنبلی نکنند، بی‌اعتنائی نکنند، دست‌کم نگیرند؛ در همه‌ گوشه‌های کشور شرکت کنند 🔶 انتخاب اصلح 👌اصلح آن کسی است که ♦️در درجه‌ اول به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد ♦️کارآمد باشد، شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی داشته باشد برای کار کردن ♦️از عناصر و همکاران خوب استفاده کند 👌آدمی با این خصوصیات میتواند از همه‌ ظرفیتهای کشور استفاده کند 🔻فهرستی از ظرفیتهای کشور🔻 🔸جمعیت جوان تحصیلکرده 🔹هوش و استعداد ذاتی ایرانی 🔸معادن عظیم کشور 🔹موقعیت جغرافیایی 🔸مرز طولانی آبی با دریاهای آزاد 🔹دریای جنوب و شمال 🔸تعداد همسایگان 🔹بازار بزرگ منطقه 🔸بازار هشتاد میلیونی خود کشور 🔹تنوع اقلیمی کشور 🔸شبکه‌ راه‌آهن و جاده در سرتاسر کشور 🔹توانمندی‌های فنی مردان و جوانان ما در مراکز گوناگون 🔸توانمندی‌های صنعتی کشور 🔹مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه‌ اقتصادی، در صورت استفاده درست 🔸مواریث فرهنگی و تمدنی کشور 🔹امکانات گسترش گردشگری 🔸ایمان دینی قریب به کل مردم کشور ♦️آن کسی که توانایی استفاده‌ از این فرصتها را داشته باشد، او اصل است، فرد اصلح آن است. ❌کسانی که چشمشان به خارج از مرزهای کشور است، این ظرفیتها را نمی‌بینند ⭕️طبعاً برای استفاده‌ از آنها برنامه‌ریزی هم نمیکنند 🔻اینکه میگوییم بایستی چشممان به بیگانگان نباشد، به معنای قطع رابطه نیست، ✅به معنای شجاعت ملّی است، به معنای استقلال ملّی است. 🔶 توصیه به مردم ❇️هر کسی که علاقه‌مند به ایران قوی است، بایستی در این انتخابات شرکت کند ❇️هر کسی معتقد به لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، بایستی به صورت مضاعف به این اهتمام داشته باشد 🔶 توصیه به نامزدهای انتخابات ❇️با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید، کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند. ❇️اگر چنین عهدی ببندید، کارهای انتخاباتی میشود یک کار حسنه 🍀امیدواریم خدای متعال توفیقات خودش را بر همه‌ی آنها، بر همه‌ی ما نازل کند. خداوند ان‌شاءالله همه‌ی شما را حفظ کند. 🆔 @tahlil_shjr
کنشگری سیاسی خدا 🔶 بررسی چرتکه‌ای نظرسنجی‌ها که بر اساس رشد خطی یا توهمی نتیجه گیری میکند، پر از خطا است. نظرسنجی، خروجی کنش مردم است، رفتار مردم ایران چه قواعدی دارد، نقشه تغییر رفتار مردم را باید دانست تا بشود نتیجه گرفت. غافلگیری سال ۸۴ و ۹۲ و رای آوردن احمدی‌نژاد و روحانی را یادتان هست لابد، رای آوری آنها بر اساس محاسبات قبل انتخابات خیلی ها پیش بینی نمیشد. 🔶 اگر این نکته را متوجه باشیم، بیشتر از توجه به نظرسنجی‌ها به قواعد تغییر اراده و کنش مردم توجه خواهیم کرد. خوب، غربگرایان اینجا هم به سبک غربی‌ها میروند به سمت روش‌های مختلف هیجان‌سازی و تصمیم‌سازی و جنگ روانی، اما انقلابیون طبیعتا باید به سمت روش‌های خودشان حرکت کنند. 🔶 یکی از سخنان دین در آیات مرتبط با تاخیر پیروزی و فتح مسلمانان در دوران پیامبراکرم‌ (ص) آمده است. بعد جنگ احد، خدا میگوید. قرار بود زودتر پیروز شوید اما سه اشکال در کارتان بود که کارتان عقب افتاد. اولا اینکه تنازعتم، با هم تقابل کردید، دو قطبی ساختید. بروید ببینید در نمودارها و نظرسنجی‌ها و کف میدان، رای منفی طرفداران کدام کاندیدای جبهه انقلاب به دیگر کاندیدا بیشتر است، یعنی می‌گویند به فلانی در هر صورت رای نمی‌دهم. این یعنی آن جریان درش عدم عقلانیت و معنویت، بیشتر نفوذ کرده. اصل اجماع صمیمانه و همدلانه و ید واحده شدن کاندیداهای انقلابی، مثل نان شب برای امروز انقلابی‌ها ضروری است. این احساس آرامش معنوی، احساس عقلانیت و اخلاق، باعث جنب و جوش و فعال شدن آنها در صحنه میشود، تعلل های کاندیداها در ایجاد این وحدت، با ملاحظات چرتکه‌ای نظرسنجی ها خطا است. قواعد اصلی و الهی تغییر رفتار مردم را باید ببینند و تصمیم بگیرند. این وحدت بسیاری از مرددین را به سمت انتخاب اصلح سوق می‌دهد. این حال سستی و تعلل و جدال‌های بیهوده در جبهه انقلاب را کم می‌کند. این رای مردم در انتخابات را بالا می‌برد. زود باشید فقط. 🔶 اشکال دوم فشلتم، یعنی سستی کردید. کار نکردید. تلاش نکردید، به نشانه‌های اولیه پیروزی دل‌خوش کردید، به هزار استدلال، تنبلیتان را توجیه کردید، از زیر لحاف توییت زدید و کف میدان را خالی کردید. این هم پیروزی‌تان را به تاخیر انداخت. حال کاندیداها و طرفدارانشان اگر کسب قدرت و محبوبیت نباشد، اساس فشالت را زده اند. 🔶 اشکال سوم هم اینکه عصیتم، یعنی حرف رهبرتان را گوش ندادید، گفت لجن پراکنی نکنید شما لجن پراکن‌ترین نزدیکانتان را مسئول فلان بخش از ستادتان کردید یا به عنوان نماینده خود در جلوی ویترین صدا و سیما قرارش دادید. گفت شاخص ها اینها است، به عشق کاندیدای خود از کنار برخی سخنان و شاخصهایی که گفت سر خوردید و سوت زدید و عبور کردید. برادری که خاله زنکها در ستاد انتخابی تو مسئولیت دارند، ادای اخلاق در نیاور، اخلاق این است که سخن روشن رهبر را گوش کنیم و با اختلاف و لجن پراکنی، "دشمن را شاد نکنیم". 🔶 دو قطبی ساختن نسبت به حتی پزشکیان به ضرر همه ما تمام می‌شود. زاکانی درست‌ترین سخنش در مناظرات همین یک جمله بود که دلهای مردم دست خدا است، و اگر این است، پس کنشگری سیاسی خدا در چند روز مانده با انتخابات مهم است و صد البته کنشگری خدا قواعدی دارد، بر اساس همان قواعد عمل کنیم. 🔸 : آقای علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
رئیسی عزیز.pdf
16.88M
رئیسی عزیز 🔶 ویژه نامه واکاوی تحلیلی_ روایی ابعاد مختلف شخصیت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی. 🔶 محتوای جمع شده از روایت شهید رئیسی و قابل استفاده در تبلیغات تلفنی و چهره به چهره. 🆔 @tahlil_shjr
تفاوت دولت سوم روحانی و دولت دوم رئیسی 🔶 دولت سوم روحانی یا دولت سوم خاتمی یا ادامه دولت مرحوم هاشمی؛ این ها همه عناوین یک نماد است. دولت دوم شهید رئیسی نیز یک نماد است. قبل از هرچیز ذکر این تذکر ضروری است که سخن از مقایسه دو راهبرد برای اداره کشور است. به سخن دیگر دولت سوم روحانی تعریض یا گوشه و کنایه نیست. آنانکه قائل به ادامه دولت مرحوم هاشمی و خاتمی و روحانی هستند نیز تلاش می کنند از این مسیر خدمت کنند. 🔶 اما اینکه آیا این راه موثر است یا نه سخن دیگری است که غرض این متن نیست.این متن صرفا توجه دادن به مقایسه برخی اختلافات راهبردی این دو نماد است؛ دولت سوم روحانی یا دولت دوم رئیسی؟ 1️⃣ نگاه به جمهوریت دو نگاه در موضوع جمهوریت حاکم است. یکی توده گرایی و دوم مردم سالاری. تفاوت ایندو چیست؟ در توده گرایی صرفا انتخاب مردم اهمیت دارد. در مردم سالاری رشد انتخاب مردم. یعنی انتخاب از سر آگاهی و نه هر انتخابی. ثمره نگاه اول در انتخابات، جلب نظر مردم به هر قیمتی است و دومی رشد آگاهی مردم برای انتخاب احسن. 2️⃣ نگاه به نقش مردم نگاه اول به نقش مردم صرفا در انتخابات است و نگاه دوم مشارکت و نقش پذیری. ثمره نگاه اول اینست که مردم انتخاب می کنند و لازم نیست در همه جزئیات تصمیم گیری ها ورود کنند اما در نگاه دوم مردم بعد از انتخابات نقش دارند و باید کنار منتخب شان مشارکت کنند. 3️⃣ نگاه به دنیا در نگاه اول باید قواعد نظم نوین جهانی را پذیرفت و در نگاه دوم می گوید نظم نوین جهانی اصالت ندارد. اصالت هویت ملی ماست. مقایسه ثمره هر دو نگاه در موضوعی شبیه مذاکره اینست که اولی می گوید راهی غیر از مذاکره نیست و دومی می گوید مذاکره موضوعیت ندارد و طریقیت دارد. مذاکره بدون انتفاع بی ثمر است. 4️⃣ نگاه به آزادی در نگاه اول آزادی ضروری است چون انسان آزاد است و خط قرمز جایی است که به دیگران صدمه بزند. در نگاه دوم آزادی ضروری است چون اختیار مقدمه انتخاب و رشد انسان است. لذا ازادی محدود می شود به عقلانیت انسانی نه صرفا صدمه به دیگران. ثمره ایندو نگاه را باید در محدودیت های عقلانی دید. مثل قانون حجاب و فیلترینگ و غیره 5️⃣ نگاه به اقتصاد در نگاه اول اقتصادی رقابت همه چیز را حل و فصل می کند و نگاه دوم معتقد است رقابت به تنهایی منجر به کارامدی و کارایی نیست و نیاز به دولت تنظیم گر و هوشمند و موثر داریم. ثمره نگاه اول در واردات اینست که منطقا وقتی جنسی ارزان تر و باکیفیت تر است راهی جز واردات نیست و در نگاه دوم می گوید تقویت تولید داخلی به جهات راهبردی مهمتر از جنس ارزان و باکیفیت است. 6️⃣ نگاه به عدالت یک نگاه اینست که باید پیشرفت کنیم و هرجا نقصی ایجاد شد با حمایت های اجتماعی انرا اصلاح کنیم و نگاه دوم اینست که عدالت تنها در نتیجه نیست و باید در مبدا و مسیر هم عدالت ایجاد کرد. ثمره ایندو نگاه در اقتصاد اینست که یکی در یارانه ها و اعانه ها متوقف می شود و دومی به رشد و توانمند سازی بیش از یارانه ها توجه می کند. 7️⃣ نگاه به مصلحت نگاه اول به مصلحت اینست که ما در زمانه ای بسر می بریم که نباید بلندپروازی کنیم. نگاه دوم اینست که ما محکومیم به حق گرایی و مصلحت تنها زمانی بکار می آید که در نهایت منجر به حق گرایی شود. ثمره نگاه اول مصلحت سنجی به سبک مرحوم آیت الله هاشمی است و در دومی مصلحتی شبیه نرمش قهرمانانه. 8️⃣ مدیریت برو یا مدیریت بیا در نگاه اول صرفا ساختار سلسله مراتبی است که اداره کشور را بر عهده دارد اما در نگاه دوم مدیرت ارشد خودش جلوتر از دیگران میرود و ساختار را با خود می کشد. ثمره نگاه اول ساختار بروکراتیک است و از نگاه دوم سفر استانی و اقدام جهادی و مهمتر اینکه تربیت خود و نیروی انسانی در سطوح مختلف نتیجه می شود. 9️⃣ ولایت پذیری نگاه اول ولایت پذیر است و می گوید در چارچوب قانون تلاش می کنیم نظر رهبری را پیش ببریم. نگاه دوم می گوید نگاه راهبردی رهبری را می فهمیم و تلاش می کنیم آن نگاه را پیش ببریم. ثمره نگاه اولی اینست که ولایت فقیه مثل خط قرمز عمل می کند که نباید از آن تخطی کرد و نگاه دوم اینست که ولایت فقیه نقش پیش برنده دارد. اولی حداقلی و دومی حداکثری است. 🔟 ارزش های انقلاب نگاه اول در بهترین حالت این است ک ما باید تلاش کنیم ارزش های انقلاب را در کنار دنیا و رفاه مردم محقق کنیم. دومی می گوید دنیا و رفاه را باید از درون ارزش های انقلاب سامان بخشید. ثمره نگاه اول میشود نگاه ضمیمه ای ارزش ها به پروژه ها و ثمره نگاه دوم می شود نگاه ضمیمه ای پروژه ها به ارزش ها. 🔸 : آقای محسن مهدیان؛ تحلیلگر 🆔 @tahlil_shjr
قاضی میدانی 🔶 رئیس قوه قضائیه بود ولی به اقصی نقاط کشور سفر میکرد. میخواست بداند چه کارهایی را میتواند دنبال کند. قبل از او هم، روسای قوه سفر استانی میرفتند. اما او چند برابر بقیه میرفت. این حجم از تحرک و سفر استانی آقای رئیسی شبیه آقای شهیدبهشتی بود. تحرک بالای آقای رئیسی، کل قوه قضائیه را به تحرک واداشت. میگفت: «باید به صورت جدی‌ از بقیه بخش‌ها در کشور مطالبه بکنیم که آیا کارهایشان را درست انجام می‌دهند یا نه.» 🔶 میخواست با ابزاری که قوه قضائیه دارد با ورود دادستان‌ها بقیه بخش‌های کشور را به تحرک وادار کند. دستورالعمل‌ها و ضوابط تعیین شد برای پیگیری ترک فعل‌ها. تحولی بود در قوه قضائیه. قبل از او نگاه به قوه قضائیه این بود که می‌نشینیم در اتاق اگر کسی پرونده‌ای داشت، رسیدگی می‌کنیم. آقای رئیسی گفت: «علاوه بر رسیدگی به پرونده‌ها، خودمان هم باید برویم وسط میدان و کار را دنبال بکنیم و پیگیر باشیم.» 🔸 : آقای سید محمد صاحبکار 🆔 @tahlil_shjr
(ع) کارگزار علی (ع) 🔸 : استاد رحیم‌پور ازغدی 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#امام_علی(ع) #حکومت_اسلامی #اسلام_ناب ✅ کارگزار علی (ع) 🔸 #گفتار_اساتید: استاد رحیم‌پور ازغدی 🆔
کارگزار علی ع.pdf
2.12M
(ع) کارگزار علی (ع) 🔰 گفتاری پیرامون دولت و دولتمردی در مقیاس امیرالمؤمنین (ع) 🔶 جــزوه پیــش رو برآمده از سخنرانی اسـتاد رحیم پور ازغدی به مناسبت میلاد امیرالمؤمنین (ع) و آغاز دهه فجر در جمع دانشجویان کرمانشاه در سال 1397 است. ایشــان در ایــن سخنرانی با استفاده از کلام امیرالمؤمنین (ع) و برخی روایات باید و نبایدهایی را در خصوص نحوه رفتار دولتمردان با مردم تبیین میکنند و در پایان فاصله بین هنجارهای انقلابی و قوانین رسـمی را در شرایط امروز جمهـوری اسامی متذکر میشوند. 🔸 : استاد رحیم‌پور ازغدی 🆔 @tahlil_shjr
دوباره انتخابات مهمی که رئیس جمهورمان را تعیین می کند در پیش داریم 🔰 قسمت اول 🔶 واقعیت این است که از بعد از شهادت شهید رئیسی، انتظار و توقعمان از رئیس جمهور بعدی خیلی بالاتر رفته و دوست داریم که نفر بعدی هم همانقدر فعال و پویا و دلسوز باشد. اما خیلی‌هایمان بین انتخاب کاندیداها، سردرگم و مردد هستیم. حتی دلمان شور میزند که نکنه انتخاب اشتباهی را انجام بدهیم. 🔶 ما این نگرانی رو درک کردیم و سراغ شاخص هایی که مقام معظم رهبری طی ۲۸ سال گذشته برای انتخاب یک رئیس جمهور اصلح بیان فرمودند رفتیم. تطبیق این شاخص ها باعث میشود که بتوانیم بهترین انتخاب را انجام بدهیم. ان شاءالله. 1️⃣ اولین و مهمترین ویژگی فردی نامزد، پایبندی به مبانی و ارزش های اسلام، انقلاب و اهداف ملت است. 2️⃣ استکبارستیزی، شجاعت و مقاومت در برابر فشارهای دشمن، شاخص بعدی نامزد ریاست جمهوری است. 3️⃣ صمیمیت با مردم و خود را خدمتگزار واقعی مردم دانستن شاخص بعدی است. این شاخص رو با ارزیابی کارنامه عملکردی نامزدها به دست آورد. روح رئیس جمهور شهیدمان غریق رحمت الهی. 4️⃣ مومن، با تقوا، متوکل، صادق و رو راست با مردم باشه. تشخیص این شاخص ها در نامزدها خیلی دشوار به نظر میرسد. 5️⃣ یک شاخص مهم دیگر دوری از اشرافیگری هست. رئیس جمهور باید ساده زیست باشد. باید درد مردم محروم رو کشیده باشد و در نتیجه خودش را متصل به مراکز ثروت و قدرت نکرده باشد و از فساد دور باشد. 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#سبک_زندگی #انتخابات #انتخاب_اصلح #شهید_جمهور ✅ دوباره انتخابات مهمی که رئیس جمهورمان را تعیین می
دوباره انتخابات مهمی که رئیس جمهورمان را تعیین می کند در پیش داریم 🔰 قسمت دوم 6️⃣ نامزد باید خودش را امانتدار مردم بداند و برای حفظ امانت رای مردم نهایت تلاشش را بکند. اینجور نباشد که وقتی رئیس جمهور شد، ارتباطش را با مردم به حداقل برساند، بلکه باید به توانایی و نظرات مردم ایمان داشته باشد. 7️⃣ شناخت صحیح و جامع و کامل از مشکلات جامعه و مردم شاخص بعدی است. رئیس جمهور باید از درد مردم احساس درد کند و به همین دلیل اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی باشد. 8️⃣ نامزد باید برای مدیریت اجرایی کشور، قوی و کارآمد باشد. کارنامه مدیریت اجرائی او باید درخشان باشد. علاوه بر این باید برای انجام مدیریت خستگی ناپذیر و دارای روحیه جهادی باشد. 9️⃣ پایبندی به اقتصاد مقاومتی، رشد تولید داخلی و تلاش برای پیشرفت کشور با تکیه بر توان داخلی، شاخص بعدی است. نگاه نامزد برای پیشرفت کشور نباید به بیرون از مرزها باشد. 🔟 رئیس جمهور باید مو به مو ملتزم به قانون اساسی باشد. همچنین باید بصیر و هوشمند و با تدبیر و با برنامه باشد. 1️⃣1️⃣ شاخص آخر و مهم اینه که در مناظرات انتخاباتی، از بد اخلاقی و توهین و افترا پرهیز کند و از شیوه های صحیح تبلیغاتی استفاده کند. امیدوارم همه ما با استمداد از روح ملکوتی امام و شهدا، بالاخص روح شهید جمهورمان، بهترین انتخاب را برای کشور عزیزمان ایران داشته باشیم. 🆔 @tahlil_shjr
افطاری در کنار رئیس‌جمهور 🔶 یاد یک خاطره افتادم. حیفم می‌آید نگویم. اردیبهشت ۱۴۰۱ بود و من آن وقت‌ها یکی از کارگرهای شرکت فیروز بودم. خیلی‌ها می‌دانند که شرکت فیروز هم مدیرش معلول است و هم پرسنل معلول هستند. از من نابینا گرفته تا آن کسی که ویلچری هست؛ مثل میوه‌های روی چرخ تبافی در همیم، کج و راست، ریز و درشت، بزرگ و کوچک، کال و رسیده، همه در همیم. روزهای آخر ماه رمضان بود. و من برای شب‌های احیا رفته بودم حرم امام رضا (ع). شب بیست و یکم هنوز توی راه بودیم و نرسیدم و تنها به احیای شب بیست و سوم حرم رسیدم. فردای آن روز هم برگشتم. حدود یک روز توی راه بودم، تا اینکه بالاخره دم‌دم‌های سحر رسیده بودم خانه. فردا قرار بود رئیس‌جمهور بیاید شرکتمان و به کارگرهای معلول سر بزند. 🔶 خیلی‌ها را تعطیل کردند. سرشیفت که آدم شوخی بود، از وسط سالن داد زد: «سمیه چون تازه نفسی و از مشهدم برگشتی، برو تو لیست اضافه‌کار اجباری. اون لبخند ژکندتم از رو لبت جمع کن». خنده‌ام گرفت. آخر من اصلاً لبخند نزدم. البته از این توفیق اجباری بدم نیامد. دوست داشتم ببینم رئیس‌جمهور با معلول‌ها رفتارش چجوری است. رئیس‌جمهور زیاد دیده بودم، اما توی مصلی و مشغول داد و بیداد. فردا از راه رسید. مادرم یک نامه‌ی طویل گذاشت توی کیفم که به رئیس‌جمهور بدهم. راستش را بخواهید من زیاد با نامه کنار نمی‌آیم. نامه را ندادم. خیلی هم گرفتار بودم، ولی بی‌خیالش شدم‌. توی این وضع بد مالی همه‌اش مسکن ملی ۴۰ تومن می‌خواست، با ماهی ۷ تومان. چطور باید ۴۰ می‌دادم؟ گفته بودند هر ۴، ۵ ماه ۴۰ تومان. ولی مسکن ملی قزوین هر ماه پول می‌خواست. 🔸آن روز سید آمد و علی‌رغم مشکلاتم نامه را ندادم. سید وارد شرکت شد. ما کلی معلول بودیم و مشغول تولید. برایش جالب بود که معلول‌ها صاحب شغل هستند. نزدیک افطار بود. توی دلم گفتم: «الان براش میز جدا چیدن». نزدیک اذان انتخاب کردند چند نفر با آقای رئیسی نماز بخوانند. من هم جزئشان بودم. نماز اول وقت را خواندیم و بعدش هم افطار. هرچیزی که جلوی دست من کارگر بود، جلوی ایشان هم بود؛ از سوپ جو سرد بگیر تا قیمه‌نثار قزوین. هرچند آن سال من را بی‌دلیل اخراج کردند و الان من بی‌کارم، با کلی سابقه کار، و دارم نانم را از دل مجازی درمی‌آورم. اما فقط خواستم بگویم تنها رئیس‌جمهوری بود که من باهاش سر یک سفره نشستم. 🔸 : نوشته های یک روشندل، سرکار خانم سمیه شریفی‌خواه 🆔 @tahlil_shjr
✅ مناظرات صدا و سیما 🔶 متاسفانه صداوسیما مدت زمان مناظره‌ای که مهم‌ترین و چالشی‌ترین بحث (سیاست خارجی) را دارد کمتر کرده که قابل قبول نیست. علی‌ ایهاحال چند مسئله عملیاتی مهم وجود دارد که لازم است دقت شده و کاندیداها بر اساس آن سنجیده شوند: 1⃣ مسئله طوفان‌الاقصی، کیفیت حمایت دولت از جبهه مقاومت از یمن تا لبنان و غزه علی‌الخصوص با توجه به شرایط حساس فعلی منطقه و برنامه استفاده از فرصت‌های سیاسی و اقتصادی مطرح شده پساطوفان‌الاقصی در سطح منطقه و جهان. 2⃣ نوع مواجهه با آمریکا و تعیین تکلیف مذاکرات مخصوصاً با روی کار آمدن ترامپ (برجام، مکانیسم ماشه، سال دهم و...). 3⃣ سبد کشورهای مختلف در خنثی‌سازی و دور زدن تحریم‌ها علی‌الخصوص نقش امارات و چین 4⃣ جانمایی عملی در کریدورهای شمال - جنوب و شرق به غرب (کریدور به معنای واقعی و اعم آن شامل ابعاد گسترده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و نه صرفاً به معنای جاده و راه). 5⃣ پرونده قفقاز جنوبی و جمهوری آذربایجان. 6⃣ پرونده افغانستان و مهاجران غیرقانونی. 7⃣ مسئله تراز و نظام‌مند کردن و تداوم سیاست همسایگی شهید رئیسی علی‌الخصوص در حوزه کشورهای عربستان، بحرین، اردن و مصر. 8⃣ پیوست اقتصادی استفاده از روابط بین‌المللی برای کشور. 🔶 لازم به ذکر است ماهیت بسیاری از این موارد امنیتی و نظامی بوده و از دل صحبت‌های نامزدها می‌توان نسبتاً رویکرد آنها را سنجید‌. 🔸 : محلل 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#ولایت_فقیه #نشریه #خط_حزب_الله #انتخابات #حکومت_اسلامی #غدیر #مشارکت_حداکثری #ولایت #انتخاب_اصلح
شماره ۴۵۰ نشریه خط حزب‌الله.pdf
2.13M
مراقب لالایی دشمن باشید! 🔶 انتخابات برای تعیین رئیس دولت در هر کشوری هم است؛ چرا که امور اجرایی مردم آن کشور را برای چند سال به دست یک نگرش و جریان متخصص می‌سپارد. این رویداد سیاسی اما برای کشوری چون ایران؛ از این هم مهمتر است. چون جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون درگیر یک جنگ تحمیلی است؛ یک جنگ ناجوانمردانه چهل و پنج ساله که از کودتا و جاسوسی تا تهاجم نظامی و تحریم اقتصادی را شامل شده و در یکی دو دهه اخیر بیشتری شدت و حدت و پیچیدگی بسیار بیشتری نیز گرفته شده است. از این رو نمی‌توان و نباید با موضوع انتخابات، سرسری و ساده برخورد کرد. 🔸 خط حزب‌الله؛ شماره ۴۵۰ 🆔 @tahlil_shjr
سفر به وزارت‌خانه 🔶 آقای رئیسی علاوه بر سفرهای گسترده استانی، سفرها یا برنامه‌های نظارت ستادی در وزارتخانه‌ها را تعریف کرد. گفت: «می‌خواهم بروم به ستاد وزارت‌های مختلف مثل نفت و انتظاراتم را از منظر رئیس قوه مجریه از وزیر نفت بخواهم.» این تدبیر مدیریتی ویژه بود. بعضی موقع‌ها به استان‌ها می‌رویم. متوجه مشکل استان میشویم ولی کی باید این مشکل استان را حل کند؟ باید ستاد وزارتخانه در تهران حل کند، نه در همان استان. فرق میکند رئیس‌جمهوری برود در ستاد وزارت‌خانه صحبت بکند انتظاراتش را بگوید گزارش ببیند کارها را مطالبه‌ بکند یا نکند. 🔶 آقای احمدی‌نژاد سفر استانی زیاد داشت ولی دو تا کمبود داشت: ۱) برنامه ۲) نظارت وزارتخانه‌ای. آقای رئیسی هر دو را جبران کرد. هم برنامه داشت که سند تحول بود، هم سفرهای نظارت وزارتخانه‌ای و ستادی که معاونت‌ها و ادارات دولت را به خط بکند. این کار در گذشته سابقه نداشت. سنت‌ حسنه‌ای بود که آقای رئیسی در قوه مجریه پایه گذاشت. 🔸 : آقای سیدمحمد صاحبکار 🆔 @tahlil_shjr