#هیئت_تراز؛ آداب مدح اهل بیت (ع) از نگاه رهبر معظم انقلاب
مسئلهی بعد، مضمون است. بهترین مجموعهی شعری که می شود در یک #منبر_مداحی انسان فکر کند، چیزی است که در آن، اولاً #منقبت اهلبیت (علیهمالسّلام) باشد... بخش دیگر، #نصایح است، که این نصایح هم میتواند از زندگی خود این بزرگواران گرفته شود. امروز ما محتاج نصیحتیم... یک بخش هم آگاهیها و #بصیرت_بخشی های نسبت به مسائل زندگی است.
البته من با این که در منبرهای مداحی، هی تعرض به این، بدگوئی به آن بشود، موافق نیستم و اینها را دوست نمی دارم؛ اما بصیرتبخشی خوب است، آگاهی پیدا کنند.
(بیانات در دیدار جمع کثیری از شاعران و ذاکرین اهل بیت ع/ 03/03/1390)
من بارها توصیه کردهام، باز هم توصیه می کنم؛ منبرتان را، مجلس تان را تقسیم کنید به دو قسم: قسم اول، #معارف و اخلاقیات.... یک قسم منبر هم مربوط به #مدایح و مراثی اهلبیت (علیهمالسّلام) است.
(بیانات در دیدار جمعی از مداحان 13/03/1389)
#مقام_معظم_رهبری
رسالت مداحان؛ بخش های لازم مداحی
یک شاخصه از #هیئت_ایده_آل
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مناظره دو کارشناس در مورد فیلتر شدن یا نشدن شبکه های اجتماعی با طرح جدید مجلس
▪️ جعفری پور، کارشناس: شرکتهای غربی دفاترشان را در ایران افتتاح نخواهند کرد
🔹آل داوود، کارشناس: اگر همین فردا امریکا تمام اقتصاد ما را در اینستا مسدود کرد چه می کنید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 حواستون هست والت دیزنی داره چه خوراکی به بچهها میده!
🔸بیزار شدن از پدر، معرفی مادری که بچهشو میکشه و قهرمانسازی از شیطان!
42.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱
شنود و روشهای کسب اطلاعات توسط سازمان منافقین ! به همین سادگی!
علت چیست ؟
چرا اکثر مردم ازسوادرسانه ای و همچنین الگوهای گفتمانی و رازداری برخوردار نیستند ؟!
🌱
حجه الاسلام وافی .mp3
6.43M
#پادکست_تربیت
📻 حجه الاسلام مجتبی وافی :
🔆مواظب باشید شخصیت بچه ها را خورد نکنید ... بچها هرچی بزرگتر میشوند احساس نیازشان به محبت پدر و مادر بیشتر است ... اگه بچه را گذاشتید مهد کودک، انتظار نداشته باشید شما را خانه سالمندان نگذارد ... 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 بازی در نیارید
🔸#استاد_مؤیدی
بازی درنیار بازیگری در درگاه خدا؟
خدا رحمت کند، بارها عرض کردم مرحوم آیت الله بها الدینی در درس اخلاق هایش به ما طلبهها خطاب میکردند و میفرمودند با دم و دستگاه الهی تئاتر بازی در نیارید
تئاتر چیه؟ واقعیت ندارد دیگر، میخواهد بازی کند،
بگیرد،
منبرم بگیرد، مقالهم بگیرد
اسم و رسمم بگیرد
گاهی انسان دنبال مکاشفات و کرامات است با همین
اگر به محاسبه بشینی میبینی همین است دغدغه اصلی همین است عزیزم .
هول میده، تشنه است
بذار اون چراغ فطرت اللهت روشن بشود اون تشنگی اصیل رخ بده
عاشق سرچشمه بشوید سرچشمه، همۀ عوالم وجود ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 گرایش به غیب
🔸#استاد_صفایی_حائری
مسئله این نیست که خدا را اثبات کنی
مسئله باور دینی، ایمان مذهبی یا تجربه دینی
مسئله از دست رفته ای است
گرچه امروز مطرح شده است
و خیلی هم روش تاکید می کنند
نکته اساسی این است که آدمی بیش از شهادت را می خواهد
آن جا که آدمی از غیب بی نیاز شد طبیعتا عصر الحاد آدمی فرا رسیده است
حتی اگر ادعای ایمان داشته باشد
ایمان در لحظه ای شکل می گیرد
که تو به شهادت عالم قانع نباشی
یؤمنون بالغیب
گرایش به غیب است
بیشتر از مشهور خواستن است که آدمی را
با نماز با انفاق با خدا
با وحی و با معاد گره می زند
و گرنه بدون این گرایش به غیب
الحاد حاکم است حتی اگر
ادعای ایمان داشته باشی
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (3)
🔰صفحه سیاه و سفید عاشورا
🔺حادثه ی عاشورا و تاریخچه ی كربلا دو صفحه دارد: یك صفحه ی سفید و نورانی، و یك صفحه ی تاریك، سیاه و ظلمانی كه هر دو صفحه اش یا بی نظیر است و یا كم نظیر. اما صفحه ی سیاه و تاریكش از آن نظر سیاه و تاریك است كه در آن فقط جنایت بی نظیر و یا كم نظیر می بینیم. یك وقت حساب كردم و ظاهراً در حدود #بیست_و_یك نوع پستی و لئامت در این جنایت دیدم، و خیال هم نمی كنم در دنیا چنین جنایتی پیدا بشود كه تا این اندازه تنوّع داشته باشد.
🔺از این نظر حادثه ی كربلا یك جنایت و یك تراژدی است، یك #مصیبت است، یك رثاء است. این صفحه را كه نگاه می كنیم، در آن كشتن بی گناه می بینیم، كشتن جوان می بینیم، كشتن شیرخوار می بینیم، اسب بر بدن مرده تاختن می بینیم، آب ندادن به یك انسان می بینیم، زن و بچه را شلاّق زدن می بینیم، اسیر را بر شتر بی جهاز سوار كردن می بینیم. از این نظر قهرمان حادثه كیست؟ واضح است، وقتی كه حادثه را از جنبه ی جنایی نگاه كنیم، آن كه می خورد قهرمان نیست، آن #بیچاره_مظلوم است. #قهرمان_حادثه در این نگاه یزید بن معاویه است، عبید الله بن زیاد است، عمر سعد است، شمر بن ذی الجوشن است، خولی است و یك عده ی دیگر.
لذا وقتی كه صفحه ی سیاه این تاریخ را مطالعه می كنیم، فقط جنایت و رثاء بشریت را می بینیم.
🔺اما آیا تاریخچه ی عاشورا فقط همین یك صفحه است؟ آیا فقط رثاء است؟ فقط مصیبت است و چیز دیگری نیست؟ #اشتباه ما همین است. این تاریخچه یك صفحه ی دیگر هم دارد كه قهرمان آن صفحه، دیگر پسر معاویه نیست، پسر زیاد نیست، پسر سعد نیست، شمر نیست. در آنجا #قهرمان_حسین است. در آن صفحه، دیگر جنایت نیست، تراژدی نیست، بلكه #حماسه است، افتخار و نورانیت است، تجلی حقیقت و انسانیت است، تجلی حق پرستی است. آن صفحه را كه نگاه كنیم، می گوییم بشریت حق دارد به خودش ببالد. اما وقتی صفحه ی سیاهش را مطالعه می كنیم می بینیم كه بشریت سرافكنده است.
#کتاب_حماسه_حسینی ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 20-18.
#شهید_مرتضی_مطهری
#مصیبت_و_حماسه_عاشورا
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
📖کتاب آفات الطلاب (5) 🔰دو: گناه سلب توفیق میکند؛ قسمت دوم 🔺پس با وجود این دو دشمن قوی،(شیطان و نف
📖کتاب آفات الطلاب (6)
🔰دو: گناه سلب توفیق میکند؛ قسمت سوم
این همان شخصی است که در اول کار، #احساس_شرمندگی و ناراحتی میکرد؛ ولی بعد از مدتی این حالت شرمندگی به لذت بردن تبدیل میشود. علت آن را خداوند در قرآن کریم میفرماید:
"وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُم" «و هنگامیکه شیطان اعمال زشت آنها را در نظرشان زینت داد» .
از این آیه استفاده میشود که #استمرار_بر_گناه، علاوهبر اینکه قبح و زشتی آن را از بین میبرد، بلکه از سوی شیطان #زینت و زیور داده میشود. بهنحویکه انسان زشتی گناه را زیبایی میبیند و حتی از بعضی روایات و آیات قرآن استفاده میشود که انسان معصیتکار، احساس میکند که کار خوب و نیکویی انجام میدهد.
خداوند در این زمینه در قرآن میفرماید:
« قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرينَ أَعْمالا الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعا» (سوره کهف آیه 103-104)
«ای پیامبر! بگو آیا به شما خبر بدهیم که زیانکارترین مردم کیاناند؛ آنها که سعی و تلاشهایشان در زندگی دنیا گم و نابود شده، با اینحال گمان میکنند کار نیکانجام میدهند» و مسلم است که معنای آیه فقط اشاره به منافع نیست؛ بلکه اصل سرمایه را هم دربر میگیرد و چه سرمایهای بالاتر از ایمان و عمل صالح است؟
لذا باید توجه داشت که حتی یک گناه، گرچه بهظاهر کوچک باشد، ممکن است که آدمی را به بدبختی و شقاوت بکشاند. امیر مؤمنان علی ع در حدیثی میفرماید:
« فَلَا تَسْتَصْغِرَنَّ شَيْئاً مِنْ مَعْصِيَتِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ سَخَطُهُ مَعْصِيَتَهُ وَ أَنْتَ لَا تَعْلَم ». «پس هیچیک از معصیتها و گناهان را کوچک مشمار؛ چهبسا موافق خشم و غضب خداوند باشد و تو نمیدانی» .
پس گناه، گرچه کوچک باشد، علاوهبر اینکه میتواند برای همیشه طلبه را از تحصیل علم و بودن در حوزههای علمی #محروم کند؛ بلکه ممکن است رفتار و گفتار او به اسلام و روحانیت سبب به #صدمه بزند.
#کتاب_آفات_الطلاب ؛ صفحه 18-17.
#طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی
.
🔺از برکات وجود این مرد، همه – به خصوص جوانان - استفاده کنند. همه در #فضای_فکری_جامعه این مشعل را در اختیار بگیرند.
🔺 اسم مرحوم مطهّری را آوردن و از او #تجلیل_زبانی کردن هم چندان مفید نیست؛ اگر دنبال آن، #غور_در_آثار او نباشد. بروند کتابهای او را بخوانند، آثار او را #طبقه_بندی کنند و در میدان فکر و اندیشه، همچون یک #مشعل از آن استفاده نمایند.
۱۳۷۸/۰۲/۱۵
بیانات در دیدار جمعی از کارگران و معلمان
#مطهری_خوانی 7
🔰براساس آمار دقیق اگر با همین روند پیش برویم، در سال ۱۴۳۰ کشور ما دچار انفجار سالمندی می شود و بیش از ۳۰ میلیون سالمند بالای ۶۰ سال خواهیم داشت ! آن روز تعداد قابل توجهی از جمعیت جامعه از سن کار خارج شده اند و دولت باید به آن ها خدمات ارائه دهد، در حالی که نیروی کار نیست.
❌حتی یک نمونه در دنیا سراغ ندارید که؛ کشوری به انفجار سالمندی رسیده باشد و بعد از آن مجددا جوان شده باشد. چنین اتفاقی در حد یک معجزه است.
👈 با این وصف!!!
آیا همه ما وظیفه نداریم جامعه را آگاه کنیم؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان #فاجعه_جمعیتی کشور را در ۴ دقیقه ببینید!
#رکورددار شدن #شاخصهای_جمعیت در #ایران
چرا باید #روحانی و #نوبخت محاکمه شوند؟
.
#صالح_قاسمی
🖊 #آیت_الله_کشمیری ره:
اگر میخواهید طعم و شیرینی عبادت را بچشید، دروغ را باید ترک کنید؛ جدی و شوخی آن را.
آیت الله #بهجت(ره):
به هر عملی که به واسطه آن و از راه آن، حال ما مساعدتر و توجه ما به خدا بیشتر می شود، باید بیشتر بپردازیم و خود را با آن، به ذکر و مراقبه و توجه به حضرت حق مشغول سازیم.
در محضر بهجت/ج1/ص223