eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
107 عکس
123 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۶.mp3
1.36M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۷) ✨ گریز بحث صور لاحقه به حرکت جوهری صدرا ❓ آیا میتوان گفت شخص صورة لاحقه میرود ولی نوعش باقی میماند؟ 📌 بقای صورة به وحدت نوعی یا وحدت جنسی 📌 بی معنا بودن تغییر از نگاه صدرا در موضوع بحث https://eitaa.com/taraef110
روش تعامل علامه طباطبای با روایات معارفی و شیوه نقل آنها و مزایای این روش.رساله الانسان بعدالدنیا.ج۶.mp3
300.4K
⭕️استاد وکیلی ✔️روش تعامل علامه طباطبایی با روایات معارفی و شیوه نقل آنها و مزایای این روش... 📚رساله الانسان بعدالدنیا علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman07_1.mp3
1.53M
💠استاد وکیلی؛(39) ❓دامنه علم خدا کجاست؟ آیا خدا از همه چیز آگاه است؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_2.mp3
998.9K
💠استاد وکیلی؛(40) ❓اطلاع از علم نامتناهی خدا چه تاثیری در زندگی ما دارد؟ https://eitaa.com/taraef110
✔️قال النبی صل الله علیه و آله: مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الگوی_تربیتی_محبت_ورز_استاد_وکیلی.mp3
5.13M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (34) 🔶الگوی تربیتی بر پایه محبت ورزی 🔹مربی با محبت کردن در متربی خود محبت ایجاد می‌کند و سپس متربی چون مربی خود رو دوست دارد اوامر او را اطاعت می‌کند که رضایت آن را بدست آورد 🔹تربیت محبتی اصطکاک روحی ندارد 🔹در محیط خانواده شوهر باید نسبت به همسر خود وفق و محبت فراوان داشته باشد.. https://eitaa.com/taraef110
🪜سَبَبُ المُتَّصِلُ بَیْنَ الاَرضِ و السَّماء https://eitaa.com/taraef110
⭕️حواله بخشش گناهان برای زائر اباعبدالله‼️ https://eitaa.com/taraef110
توضیح یا عابدَ کلِ معبود و این کلام عرفا که همه دارند خدا را میپرستند.الانسان بعدالدنیا.ج۹.mp3
1.66M
⭕️استاد وکیلی 💠توضیح فقره {یا معبودَ کل عابد} در ادعیه...❓ 🔸معنای این کلام عرفا که همه دارند خدا را میپرستند. بدانند یا ندانند‼️ 🔹تفسیر آیه وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ 📚رساله الانسان بعدالدنیا علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(17) 🌷 الگوی شکر منعم 💠الگــوی دیگــری در برخــی کتب کلامی بــا عنوان الگــوی {وجوب شکر منعم}مطرح شده اســت. بدین بیان که عقل میگوید همیشه بایــد شــکرگذار منعم حقیقی باشــیم. بدون شــناخت و معرفت هم، شــکرگذاری ممکن نیســت؛ پس باید با تحصیل اصول عقاید،منعم حقیقی را بشناسیم. نقد ایــن الگــو از دو جهــت الگــوی موفقــی بــرای آمــوزش در زمــان مــا نیست. جهت اول 🔸معمــولا انسان ها نســبت بــه قضایای حســن و قبح عقلــی (مثل وجــوب شــکر منعــم و امثــال آن) به راحتی تصدیــق پیــدا نمیکنند. یعنــی ایــن قضایــا، آنچنــان واضــح وآشــکار نیســتند که هر انســانی نسبت به آن تصدیق یقینی پیدا کند. البته انسانها نسبت به حسن عدل و قبح ظلم و امثال آن تصدیق یقینی پیدا میکنند و با قاطعیت حکم میکنند که ظلم قبیح و عدل، حَسن است؛ اما نسبت به صغریات عدل و ظلم،تصدیق یقینی پیدانمیکنند و اینگونه نیست که به راحتی حکم کنند که {شکر المنعمٌ عدل أو لیس بعدل} پس وقتی به نوجوان یا جوان گفته میشــود که شــکر منعم لازم اســت، فوری میگوید که چه کسی گفته است شکر منعم واجب است اصلا میخواســت انعام نکنــد. به خصوص در مســئلۀ خلقت که قبل از آن تقاضایی از جانب انســان نبوده اســت، نوجــوان بعد از طرح ایــن بحث فورا میگوید: {خود خداوند خواســته و ما را خلق کرده اســت، ما تقاضا نکرده بودیم! اصلا چرا خدا مارا خلق کرده اســت تا ما با این همه مشــقت دین مدار باشــیم و شــکر او را بــه جــای بیاوریــم؟ مگــر او نیازمند شــکر ما بــود که مــا را آفرید؟} 🔹این سؤالات و اشکالات، واکنشی طبیعی است که طرح الگوی {شــکر منعــم} به دنبــال دارد. منشــأ این ســؤالات نیز میشــود کــه اولا تصدیق به اینکه شکر منعم لازم است، سخت بوده و ثانیا تطبیق آنبر خداوند متعال هم، دشوار است. زیرا خداوند متعال منعمی است ِ که ایجاد کرده است، نه اینکه منعم بعد از ایجاد باشد. به تعبیری اگر انسانی خلق شده باشد و هنگامی که درد دارد، طبیبی او را معالجه کند، در اینجا نفس انســان میپذیرد که تشــکر از طبیب لازم اســت؛ اما وقتی انسان هنوز خلق نشده و در نتیجه درد و رنج و مشکلی هم نداشــته اســت و بعد خداوند او را خلق میکند؛ در چنین جایگاهی تصدیق به اینکه شکر منعم لازم است، سخت و دشوار خواهد بود. جهت دوم 🔸میگوید که انسان این الگو نفعی به حال انسان ندارد بلکه نهایتابایــد بــه دیگری خدمت رســانی کند؛ یعنی باید دیندارباشــد تا حق خداونــد را بــه جــای آورد و پذیــرش دیــن، نفعی بــرای خود انســان در پــی نــدارد.طبیعتاً این فضا کششــی بــرای پیگیری مباحــث ِ نظریِ اعتقادی ایجاد نمیکند. 📚معرفت شناسی ص ۴۷ و ۴۸ https://eitaa.com/taraef110
❤️مَن اَحَبَّ شیئا اَحَبّ ما یتعلّق به❤️ https://eitaa.com/taraef110
27Safar1395-128k.mp3
47.7M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/taraef110
28Safar1395-128k.mp3
47.59M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام ✔️ https://eitaa.com/taraef110
29Safar1395-128k.mp3
47.7M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام ✔️ https://eitaa.com/taraef110
30Safar1395-01-128k.mp3
46.12M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام ✔️ https://eitaa.com/taraef110
30Safar1395-02-128k.mp3
44.31M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام ✔️ https://eitaa.com/taraef110