eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
107 عکس
124 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
TaAseman07_6.mp3
588.6K
💠استاد وکیلی؛(44) ❓اگر خداوند همه چیز را میداند پس دیگر چه نیازی به دعا کردن و حاجت خواستن ماست؟ https://eitaa.com/taraef110
هوالعلیم 📚دروس خارج حضرت استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی 📕تفسیر 📗حدیث 📘خارج فقه 📒 خارج اصول 🔴مشهد مقدس،مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام ☑️ https://eitaa.com/taraef110
تامل در جزئیات بحث معاد و ترویج آن در جامعه چه ثمراتی دارد.الانسان ج۱۰.mp3
750.3K
⭕️استاد وکیلی 💠تامل در جزئیاتِ بحث معاد‼️ 🔸ترویج معاد در جامعه چه ثمراتی دارد❓ 🔹سیره اهل بیت ع در بحث معاد چگونه است❓ 🔸نتیجه درک غیر صحیح از معاد چیست❓ 📚رساله الانسان بعدالدنیا علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۵. الفصل الرابع۱ -0.mp3
1.49M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۹) ✨ روایت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السّلام) در التوحید 💎 أحد لا بتأویل عدد ظاهر لا بتأویل المباشرة ❓«ظاهر فلاشی فوقه» اشاره به مقام احدیت دارد؟ ❓«باطن» اشاره به مقام حضور خداوند در ذات اشیاء است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالة الوضع(19) ✨ قول مختار در مسألة وضع الفاظ برای معانی عامة 💠 نذکره فی ضمن امور سیأتی واحدا واحدا: 🖋 الاول: قد اتضح من البحث فی حقیقة الدلالة الوضعیة أن اللغة تابعة للعادات الذهنیة. و من تلک العادات تسویغ ابداع اللغات الجدیدة و المعانی الجدیدة للغات. و جعل المعانی الجدیدة - و بتعبیر افضل التوسعة فی معنی الفاظ اللغة - اخف مؤونة و اسهل. و قلنا أن هذا النحو من الاستعمال لیس بحقیقة و لا مجاز و لذا لا یری المتکلم علی نفسه أن ینصب قرینة صارفة. 🖋الثانی: قال کثیر من اهل العرفان أن الانسان اذا وصل الی عالم المجردات یشاهد حقائق لا یجد لها الفاظا یعبر عنها بها عن تلک الموجودات المجردة فان الوضع تابع للحاجة و لذا لا یعم الا المعانی الحسیة. فلایجد طریقا للاخبار عن تلک الحقائق الا بالالفاظ الموضوعة للمادیات علی طریق التمثیل. و اهل اللغة یرون هذا النحو من الاستعمال جائزا لانفسهم من دون أن یکون هناک اصطلاح خاص. 🖋الثالث: إن من شاهد تلک الحقائق المجردة یجد کلا منها مسانخا لشئ من الموجودات المادیة. و من ذلک تمثل الحقائق بصور حسیة فی الاحلام لما بین هذه الصورة و تلک الحقیقة من المسانخة و علیه مدار تفسیر الرؤی. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۵ (مع تصرف و تلخیص) ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظر مختار و شواهد آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان اشاره شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.رابع.۱.mp3
1.76M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۹) ✨ الفصل الثانی فی وجود النفس 📌 تعریف «نفس» با کمک از مباحث مذکور برای صورة https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman07_7.mp3
752.2K
💠استاد وکیلی؛(45) ❓اگر خداوند از همه چیز آگاه است پس چرا ما را امتحان میکند؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_8.mp3
676.9K
💠استاد وکیلی؛(46) ❓چرا ثواب و عقاب را خداوند به آینده موکول میکند و همینجا جزای کار ما را نمیدهد؟ https://eitaa.com/taraef110