eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
108 عکس
126 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۶. الفصل الرابع۹.MP3
1.18M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۲۷) ✨ بررسی مفاد اخبار نفی صفات 📌 المراد من الصفات المنفیة لیست هی الصفات المحدثة بل أصل الوصف المفید للتحدید ❓معنای ریشه ی «ملأ» در اخبار باب چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالةالوضع (27) ✨ چرا وضع تعیینی بشری پذیرفتنی نیست؟ 💠 « دراسة الاقوال فی واضع اللغة العربیة » (۱) 🔰 استدلوا علی عدم الوضع البشری التعیینی بأن ذلک لو کان لنقل فی التواریخ فإنه من اهم الوقائع و الداعی لنقله متوفر.(۱) علی أن ذلک یستدعی أن یکون الواضع ذا حکمة و منزلة رفیعة فی المجتمع ، فلایمکن القول بوقوع ذلک من دون نقل واصل- و لو اسطوریا- لاسیما فی العرب الملتزمین لنقل وقائع ایامهم. 🔹 أما ما ورد من اللغة العربیة کانت من اسماعیل النبی(علی نبینا و آله و علیه السلام) فلایجوز أن یکون بمعنی الانشاء و التأسیس ، فإن تعلیم اللغة أمر دقیق یحتاج إلی مقدمات کثیرة و مجال واسع کما نشاهد الیوم فی من یرید تعلم لغة حدیثة من الاستعانة بالکتب الدراسیة و مناهج تعلمیة منوعة فی المدارس و المعاهد. و لاسیما مع ما علیه ظاهر بعض تلک الاخبار الآتیة من أن ما نطق به اسماعیل(علی نبینا و آله و علیه السلام) کان اللغة العربیة الفصیحة... 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۷۹ (مع تصرف یسیر) https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.خامس.۲.mp3
1.88M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۲۷) ✨ نفس از جواهر است یا اعراض؟ (۲) 📌بیان دوم طریق جدلی با وحدت نوعی 📌بیان سوم آثار حیات قابل ارجاع به عرض نیست. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛توحید قرآنی(7) 💠تعارض میان آیات با نگاه غیر عمیق 🌀از سوئی می دانیم که از دید قرآن کریم: 🔷مخلوقاتی هم وجود دارد و این مخلوقات هم کمالاتی دارتد و خداوند در آیات بسیاری از قرآن علم و حیات و قدرت و مِلک و مُلک و عزّت و...را بارها به آنها نسبت داده است و برخی از مخلوقات خود را نیز (چون کتب آسمانی و وعده آخرت و روز جزاء و...)حق شمرده است. ⁉️سوالی که همیشه فراروی مسلمانان بوده آن است که اگر مخلوقات خداوند هم واقعا هستند و حق و حی و عالم و قادر و مالک می باشند پس چگونه می توان درباره خداوند گفت که فقط او حق است و فقط او عالم و حیّ و قدیر است و همه جا هم هست و به همه چیز محیط است و در عین حال مثل هیچ چیز نیست و از صفات اجسام و خصوصیات آنان مبراست❓ ⁉️سوال دیگر آنکه می دانیم خداوند از جسمانیت مبراست؛ولی آیا می شود که موجودی جسم نباشد ولی همه جا باشد و با همه چیز همراه گردد و از ما به خودمان نزدیکتر باشد و به همه چیز احاطه داشته باشد و در هیچ صفتی از صفات کمال شریک نداشته باشد❓ 🔶برای پاسخ دادن به این سوالات در طول تاریخ دانشمندان مسلمان راه های مختلفی را طی نموده اند که در این میان دو راه اصلی وجود دارد: راه متکلمان و حکما ،راه عرفا 📚کتاب عیار نقدها ص ۵۷۶ (درس نامه توحید قرآنی و وحدت وجود) https://eitaa.com/taraef110
شهید صدر در کتاب منطق استقراء در صدد انجام چه چیزی هستند..mp3
7.63M
⭕️استاد وکیلی 💠شهید صدر رحمة الله علیه در کتاب منطق استقراء در صدد انجام چه کاری است⁉️ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
eksir mohabat hoseiny 7_1.mp3
2.95M
⭕️استاد وکیلی؛ 💠تشبّه به محبوب 💠داستان فتحعلی شاه و یاد مصیبت تشنگی و عطش اباعبدالله الحسین علیه السلام https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا