eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
107 عکس
125 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه دهم امام‌شناسی استاد وکیلی .mp3
30.51M
✨هو العلیم 🔰"امام‌شناسی" جلد اول ، جلسه دهم ♦️درس چهاردهم: لزوم تبعیت از اعلم 📝 عناوین مطالب: ◽️ تحقيق در معناى كلمه لا اله الا الله‏ ◽️امام بايد از تمام امت عالم‏تر باشد ◽️لزوم پيروى جاهل از عالم در سه مرحله فطرى و عقلى و شرعى‏ ◽️استنتاج لزوم پيروى افراد امّت از اعلم با توجه به آیه «: يَا أبَتِ انِّى قَدْ جَائَنِى مِنَ الْعِلْمِ مَا لَمْ يَأتِكَ فَاتَّبِعْنِى اهْدِكَ صِرَاطا سَوِيّاً» ◽️ امیرالمومنین اعلم امت بوده‌اند ◽️اعتراف عمر به أعلميّت امير المؤمنين‏ https://eitaa.com/taraef110
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فلسفه آب نخوردن حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام در فرات چه بود؟ 💠 استاد وکیلی: این لقب(سقا) در عالم معنا هم برایشان صادق است و به قول اهل معرفت، خداوند لقب ساقی و سقّا را برای آن حضرت قرار داد که ایشان تا ابدالدهر ساقی و آبرسان اهل معنا و اهل دل باشند و از نفوس تشنه دستگیری فرمایند. 📚شهیدان عشق /ص ۱۷۱ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفان در بیان امام سجاد علیه السلام . بخش چهارم.mp3
1.44M
عرفان در بیان امام سجاد علیه السلام (۴) 📌 اشکال: حداکثر چیزی که از این روایات استفاده میشود اینکه خدا همه جا هست ولی چرا باید دست از خودیت و استقلال خود بشوریم؟ 📌 پاسخ از خود تعابیر روایی« ملأت کل شئ» «یا نور کل شئ» 📌تعبیر به «یا حیاة کل شئ» چگونه موجودات بی جان را شامل میشود؟ چه تفاوتی با (بک حیاة کل شئ) دارد؟ 📌 مثال بیماری که از روی تخت به جنگلی زیبا مینگرد برای درک بهتر مسأله https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(30) 💠اقسام یقینیات و تقریر صحیح آن 🌐منطق دانان ما زحمت کشیده و یقینیات را استقراء کرده اند. آن ها با تتبع و استقراء به ســه دســته از قضایای یقینی پایدار رســیده اند که مادر و پایۀ تفکر بشــری هســتند. آن ســه دســته عبارتند از : بدیهیات اولی، قضایای حسی، قضایای حساب احتمالات. البته مرسوم است که بدیهیات را شــش قســمت میکننــد؛ ولی تقریــر صحیح آن، همان تقریر شــیخ اشــراق اســت که آن را به همین سه قسم تقسیم نموده است: اولیات (شــامل اولیات و فطریات)، حسیات، حدسیات (قضایای حساب احتمــالات) و البتــه صحیح تــر ایــن اســت کــه حدســیات، نظــری هســتند. 📚معرفت شناسی ص ۹۰ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نسبت بدا و دعا با علم و حکمت الهی ✨ آیا در علم خداوند تغییری رخ می‌دهد؟ 🔍 در این کلیپ، حجت‌الاسلام والمسلمین وکیلی به یکی از شبهات مهم درباره بدا و دعا پاسخ می‌دهند؛ اینکه چرا برخی حکما به دلیل ثبات علم الهی، بدا را نمی‌پذیرند؟ 💡 پاسخی دقیق و عمیق به این مسئله بنیادین در حکمت و الهیات را از دست ندهید! https://eitaa.com/taraef110