eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
108 عکس
126 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
عنوان بصری (۲).MP3
20.81M
✔️استاد وکیلی: 🔸شرح حدیث شریف عنوان بصری ✅شرح وصایای نه‌گانۀ امام صادق(ع) ❓ریاضت یعنی تربیت و ادب کردن نفس و مقابله با قوۀ شهویه و غضبیه ❓نحوۀ صحیح بردباری و صبر برای مقابله با قوۀ غضبیه که اساس آن أنانیت و خودیّت است. ❓ نسخه‌پیچی برای دیگران ممنوع. ❓انسان باید مراقب باشد تا کسی، چیزی از آخرت او را نبرد. https://eitaa.com/taraef110
عنوان بصری (۳).MP3
18.59M
✔️استاد وکیلی: 🔸شرح حدیث شریف عنوان بصری ❓مسیر عبودیت=پا گذاشتن روی هوای نفس. ❓انسان باید تلاش کند تا بفهمد که خودش، هیچ چیزی از خودش ندارد. ❓هجرت کبری یعنی حرکت از عالم نفس به سمت مقام عبودیت و بندگی. ❓تفاوت اموری که در آنها به دنبال خدا هستیم با کارهایی که دنبال خود می گردیم. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۲.mp3
2.4M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۳) ✨ نسبت صور لاحقه به سابقه در حکمت متعالیه 📌در خارج هم باید تکثری لحاظ کرد که منشا حمل برخی محمولات بشود و برخی نشود 📌 تعبیر آیت الله جوادی(حفظه الله تعالی) به نوعی از وجود رابط https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی (13) 💠منظور از دین،در مبحث علم دینی چیست❓❓❓ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الگوی تربیت توحیدی. استاد وکیلی.mp3
7.29M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (30) 🔶الگوی تربیتی توحیدی 🔹برخی عقاید هستند که مستقیما بر اعمال و رفتار ما اثر می‌گذارند 🔹عقاید توحیدی موضوع رذائل را ریشه کن می‌کند، موضوع رفتار را تغییر می‌دهد 🔹روش اسلام توحید درمانی است که در آن موضوع رذائل اخلاقی با نفی استقلال و ملکیت و شأنیت مرتفع می‌شود از باب سالبه به انتفا موضوع 🔹از زمان کودکی باید این عقاید توحیدی و توجه به توحید را آغاز کرد 🔹روش اهل بیت آموزش توکل و استخاره به کودکان و توصیه به آموزش لا اله الا الله در کودکی... https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(12) ✅اصل استخدام مرحوم علامه طباطبایی بر اساس همین اصل، اصل دیگری را در مباحث اجتماعی به نام {نظریۀ اســتخدام} تأسیس فرموده اند. ایشــان معتقدند انســانها ذاتــا با یکدیگــر همگرا نیســتند، بلکه ذاتاِ مســتخدم هستند. فطرت هر انســانی اینگونه است که میخواهد از منافع دیگران به نفع خود استفاده کند. انسان اگر زور و قدرت داشته باشــد، دوســت دارد بر همۀ افراد غلبه داشته و آنها را خادم خود قرار دهد و چون این اقتدار را ندارد به حســب ضرورت مجبور به تعاون با دیگران میشود؛ چراکه میبیندنفع وی، در نفع دیگران است. ایشــان میفرمایند: {الانســان مدنــی باالضطرار و الطبع}اســت؛ یعنــی چنین نیســت کــه مدنیــت مقتضای اولیــۀ طبع انســان بوده و اقتضای مدنیت در سرشــت وی، به دور از هر محرک دیگری، وجود داشــته باشــد؛ بلکــه انســان، مســتخدم بالطبع اســت و تنهــا از روی اضطــرار و ناچــاری بــه مدنيت و اجتمــاع روي می آورد. آدمــی، اگر باهمــکاری و همگرایــی دیگــران، شــهر و اجتماع تشــکیل میدهد، از روی ناچاری ست و ا گر قدرت داشته باشد تلاش خواهد کرد تا همه را در خدمت خود قرار دهد. 📚معرفت شناسی/ص ۳۷و۳۸ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا