بخش سوم:
# شاه به خواستۀ آنها ترتیب اثر نداد، اما #زنان کوتاه نیامدند و اینگونه بود که #شورش_نان، حتی به شهرهایی چون #تبریز هم سرایت کرد.
زنان در اواخر سلطنت #مظفرالدینشاه با اهدای جواهرات خود، کمک فراوانی به #تأسیس_بانک_ملی در ایران کردند و زمانی که مبارزان #مشروطه برای تأمین هزینههای مبارزه و خرید سلاح با مشکل مالی مواجه شدند، نیز، بار دیگر زنان به میدان آمدند و جواهرات خود را صرف مجاهدان کردند.
گفتهاند که #ستارخان تحت تأثیر نامۀ یکی از زنان شجاع تبریزی قرار گرفت و در پی آن، فرمان حمله به مقر مستبدان شهر را صادر کرد و در این حمله، دست کم بیست زن مجاهد به شهادت رسیدند. این موضوع را #پاولویچ تأیید کرده و نوشته است: «یکی از سنگرهای تبریز را زنان چادر به سر تبریزی، اداره میکردند.»
زمانی که خبر سرّی مجلس مبنی بر تسلیم در مقابل #اولتیماتوم_روسیه افشا شد، زنان به اقدامی شجاعانه دست زدند و در جلوی مجلس گرد آمدند. تنی از آنان به پارلمان راه یافتند و به رئیس مجلس اخطار کردند که اگر نمایندگان اولتیماتوم را بپذیرند، نخست شوهران و پسران خویش و سپس خود را از بین خواهند برد.
آنچه از مبارزات زنان در #دورۀ_قاجار برشمردیم، اولاً بخش بسیار اندکی از این مبارزات است و فقط برای نمونه از آنها یاد شد؛ ثانیاً مشابه این گونه مبارزات در دورۀ #رضاخان و #محمدرضا نیز ادامه یافت.
ادامه دارد....
نویسنده: دکتر مرتضی شیرودی
@tarikh_j
بخش سوم:
#یمن يكي از حاصلخيزترين مناطق شبه جزيره عربي به شمار رفته و به علـت
دارا بودن موقعيت خاص جغرافيايي و بنادر و جزايـر مهـم موقعيـت ويـژه اي در
#شبه_جزيره دارد. چند عامل اهميت استراتژيك يمن را در نيمه دوم قرن بيـست
دو چندان كرده است :
🔺نزديكي اين كشور به #شاخ_آفريقا، كه در نيمه دوم قـرن حاضـر بـه علـت
كشمكش هاي ابرقدرت ها در اين منطقه بر حساسيت موقعيت آن افزوده است.
🔺تسلط بر #باب_المندب كه با محاصره باب المندب از سوي نيروهاي #مـصر در
جنگ پنج روزه سال 1967 يـك تجربـه تـاريخي بـراي #رژيـم_اشـغالگر_قـدس و
قدرتهاي #فرامنطقه اي بود، لذا #امنيـت يمـن بـراي ايـن رژيمهـا داراي اهميتـي حياتي است.
🔺يمن كه از قسمت شمال با عربستان داراي مرزهاي مشترك است، امنيت آن
براي #عربستان_سعودي از نظر توليد و صدور نفت داراي اهميت ويژه مي باشد.
به علت دارا بودن سواحل طولاني در درياي سرخ و دريـاي عـرب، و نيـز بـه
علت وجود بنادر مهمي مانند: عدن، حديـده و فحـاء اهميـت اسـتراتژيكي يمـن
دوچندان مي شود.
#نشست «بررسي تحولات اخير كشور يمن»
تهيه و تنظيم: سيد سعيد هاشمي نسب
@tarikh_j
بخش چهارم :
ستارخان تحت تأثیر نامۀ یکی از #زنان شجاع تبریزی قرار گرفت و در پی آن، فرمان حمله به مقر مستبدان شهر را صادر کرد و در این حمله، دست کم بیست زن مجاهد به شهادت رسیدند. این موضوع را #پاولویچ تأیید کرده و نوشته است: «یکی از سنگرهای #تبریز را زنان چادر به سر تبریزی، اداره میکردند.»
زمانی که خبر سرّی مجلس مبنی بر تسلیم در مقابل #اولتیماتوم_روسیه افشا شد، #زنان به اقدامی شجاعانه دست زدند و در جلوی #مجلس گرد آمدند. تنی از آنان به #پارلمان راه یافتند و به #رئیس_مجلس اخطار کردند که اگر نمایندگان اولتیماتوم را بپذیرند، نخست شوهران و پسران خویش و سپس خود را از بین خواهند برد.
آنچه از مبارزات #زنان در دورۀ #قاجار برشمردیم، اولاً بخش بسیار اندکی از این مبارزات است و فقط برای نمونه از آنها یاد شد؛ ثانیاً مشابه این گونه مبارزات در دورۀ #رضاخان و #محمدرضا نیز ادامه یافت. نمونههای زیر مشتی است از خروار. است
در مهر 1304، کمیّ آذوقه و به ویژه کمبود نان، زنان را وادار کرد علیه سردار سپه اعتراض کنند. چندین هزار زن از محلات جنوب تهران با فریاد «ما نان میخواهیم» در جلوی مجلس و خیابانهای اطراف اجتماع کردند. این اجتماع روزهای بعد هم، ادامه یافت، اما اعتراض به سرعت سیاسی شد به گونهای که شعار آنان به «ما سردار سپه نمیخواهیم» تغییر پیدا کرد.
نویسنده: دکتر مرتضی شیرودی
#زنان
#انقلاب
@tarikh_j
#بخش پنجم:
زمانی که خبر سرّی #مجلس مبنی بر تسلیم در مقابل اولتیماتوم #روسیه افشا شد، #زنان به اقدامی شجاعانه دست زدند و در جلوی #مجلس گرد آمدند. تنی از آنان به پارلمان راه یافتند و به رئیس مجلس اخطار کردند که اگر #نمایندگان اولتیماتوم را بپذیرند، نخست شوهران و پسران خویش و سپس خود را از بین خواهند برد.
آنچه از مبارزات #زنان در دورۀ #قاجار برشمردیم، اولاً بخش بسیار اندکی از این مبارزات است و فقط برای نمونه از آنها یاد شد؛ ثانیاً مشابه این گونه مبارزات در دورۀ #رضاخان و #محمدرضا نیز ادامه یافت. نمونههای زیر مشتی است از خروار. است
در مهر 1304، کمیّ آذوقه و به ویژه #کمبود_نان، زنان را وادار کرد علیه #سردارسپه اعتراض کنند. چندین هزار زن از محلات #جنوب_تهران با فریاد «ما نان میخواهیم» در جلوی #مجلس و خیابانهای اطراف اجتماع کردند. این اجتماع روزهای بعد هم، ادامه یافت، اما اعتراض به سرعت سیاسی شد به گونهای که شعار آنان به «ما سردار سپه نمیخواهیم» تغییر پیدا کرد.
در رویداد 30 تیر 1331 #زنان مسلمان ایرانی فعالانه حضور یافتند؛ زیرا به دعوت کمیتۀ تمرکز، که #آیتالله_کاشانی عضو آن بود، در ظهر 28 تیر، زنان و کودکان سراسر کشور به پشت بامها رفتند و برای سعادت و استقلال کشور اذان گفتند و دعا کردند. در 29 تیر، رهبری نهضت از #زنان خواست در صحنۀ مبارزه با دولت به حضور خود ادامه دهند.
ادامه دارد...
نویسنده:دکتر مرتضی شیرودی
@tarikh_j
#علامه_محمد_تقی_جعفری: « با توجه به آثار قلمی كه از این خانم#بانو_امين_نصرت_اصفهاني در دسترس ما قرار گرفته، به طور قطع می توان ایشان را از #علمای_برجسته_عالم_تشیع معرفی نمود، و روش علمی ایشان هم كاملاً قابل مقایسه با سایر دانشمندان بوده ، بلكه با نظر به مقام عالی روحی، باید ایشان را در گروه نخبه ای از دانشمندان به شمار آورد كه به اضافه فراگرفتن دانش به تولد جدید در زندگی نائل می شوند.»
@tarikh_j
#بانو_امین:
#سیده_نصرت_بیگم_امین (م ۱۴۰۳ ق = ۱۳۶۲ ش ) فقیه، عارف، حکیم و مفسر قرآن مشهور اصفهانی می باشد که با تأیید علماء و مراجع تقلید وقت به دریافت درجه #اجتهاد و #روایت نائل می گردد. او به #بانو_امین شهرت دارد و غالبا آثار خویش را با نام #بانوی_ایرانی یا #بانوی_اصفهانی منتشر می نمود. از جمله آثار ایشان عبارتند از:
۱-الاربعین الهاشمیة فی شرح جملة من الاحادیث الواردة فی العلوم الدینیة (به زبان عربی)
۲_ مخزن اللئالی در فضیلت مولی الموالی حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام)
۳_سیر و سلوک در روش اولیاء طریق سیر سعداء
۴_معاد یا آخرین سیر بشر
۵_روش خوشبختی و توصیه به خواهران ایمانی
۶_مخزن العرفان در تفسیر قرآن مجید (پانزده جلد)
۷_اخلاق و راه سعادت
۸_النفحات الرحمانیه فی الواردات القلبیة (به زبان عربی) : این کتاب از برجسته ترین کتب بانو (ره) می باشد.
۹_جامع الشتّات (به زبان عربی) : وقتی که آوازه علمی و عرفانی بانو (ره) داخل و خارج کشور را فرا گرفت از اطراف و اکناف سؤالات مختلف در موضوعات متعدد فقهی، اصولی، عرفانی و ... به سمت ایشان سرازیر شد و بسیاری از سؤال کنندگان با القابی زیبا در مدح ایشان و حتی بعضی از آنها با اشعاری بسیاری متین و پر محتوا در عظمت وی، با طرح سوالات از ایشان توضیح می خواستند و ایشان تمامی آن سوالات را بسیار عالمانه و فقیهانه پاسخ دادند. این پرسش ها و پاسخ ها بوسیله آیت الله حاج شیخ مرتضی مظاهری (ره) که از اساتید بانو (ره) بودند جمع آوری و مرتب شد و تحت عنوان جامع الشتات (جامع مطالب پراکنده و سوالات مختلف) به زبان عربی منتشر گردید.
#معرفی_شخصیتهای_تاثیرگذار
@tarikh_j
📚📚📚📚📚📚
#معرفی_کتاب:زندگانی #بانوی_ایرانی
همراه با مقالات برخی از شاگردان #بانو_امین
نویسنده: ناهید طیبی
#معرفی_کتاب
@tarikh_j
#بخش ششم:
#امام_خمینی(ره) همزمان با آغاز فعالیتهای سیاسی ــ اجتماعی خود در #دهۀ 1340 نگرش جدیدی دربارۀ #زنان مطرح کرد. بر پایۀ این نگرش نوین، #زن تحققبخش آمال بشر است.
از دامن زن، مرد به معراج میرود.
زن، انسانساز است و اگر زنان انسانساز از جامعه گرفته شوند، جامعه به شکست و انحطاط دچار میشود.
سعادت و شقاوت کشورها بسته به زن است.
خانه و خانواده، مدرسهاند و دامن مادر، بزرگترین مدرسهای است که انسان در آن تربیت میشود.
#زنان باید در صحنههای سیاسی ــ اجتماعی حاضر باشند.
نگرش الهی #امام_خمینی به بانوان، زنان مسلمان را که پیش از این، فعالتر از زنان درباری و غرب و شرقزده بودند به اوج تربیت و سیاست کشاند؛ ازاینرو، به سرعت مرزبندی بین اینان و زنان دیگر جامعه پررنگتر شد. این دسته از زنان نه تابع الگوی زن مدرن غرب و شرقگرا بودند و نه مقلّد زنان درباری یا حتی زنان سنتی بیتفاوت در کنج خانهها، بلکه برآیند تجربۀ تاریخی #زن _مسلمان و #تربیت_سیاسی_امام(ره) به شمار میآمدند.
ویژگی اصلی این گروه آن بود که در همان حال که غربگرایی و شرقگرایی برنمیتافت، با وفاداری به ارزشهای مذهبی و الگوبرداری از #حضرت_فاطمه(س) و #حضرت_زینب(س)، خود را از اجتماع کنار نمیکشید.
این #زنان، سیاسی بودند و با استعماری قلمدادکردن فرآیند نوگرایی شاه، احساسات ضدغربی خود را ابراز میکردند.
ادامه دارد....
نویسنده: دکترمرتضی شیرودی
@tarikh_j
پایان بخش #یمن:
✅ علمای شیعی یمن:
🗺 کشور #یمن، از جمله مناطقی است که در خود #شیعیان بسیاری را جای داده است.
🔸 علمای پیشکسوت این منطقه که در زمان حضور #معصومین (علیهم السلام) زندگی می کردند بسیار بودند. افرادی چون #حجر_بن_عدی، چند تن از یاران #امام_حسین (علیه السلام)، #ام_سعید_برزخیه (اولین شیعه از این منطقه) و... می باشند.
⚪️ اما ازعلمای متأخر این منطقه می توان شخصیتهای برجسته زیر را نام برد:
➖ شیخ احمد عبدالله الزایدی:
بنیانگذار رابطة الشیعة الجعفریة فی الیمن.
وی پیش از تأسیس این تشکل، سازمانی را با نام اتحاد القوی الإسلامیة الثوریة در سال ۱۹۹۱ میلادی ایجاد کرده بود که بعداً به دلایلی منحل شد.
➖ شیخ احمد علی المرقب
➖ شیخ علی احمد الاکوع
➖ شیخ عبد الولی یحیی العکیمی
➖ استاد عبد الله علی الجبلی
➖ استاد عارف محمد أنیس
➖ استاد عدنان یحیی الجنید
➖ استاد محمد عبد الرحمن السقاف
➖ شیخ محمد أحمد الردمانی
📌 این نه نفر از علما و اعضای هیئت امنای رابطة الشیعة الجعفریة فی الیمن هستند.
➖ علی بن علی فارع: وی ریاست رابطه الشیعه الجعفریه را بر عهده داشت که در سال ۲۰۱۳ توسط نیروهای القاعده به شهادت رسید.
➖ مبخوت هادی کرشان:
رئیس شیعه جعفریه در منطقه جوف. وی هم اکنون مفقود شده است. برخی منابع غیر رسمی ادعا کردهاند که حکومت یمن در سال ۲۰۱۰ وی را در فرودگاه یمن دستگیر کرده است.
➖ یحیی طالب الشریف:
وی اصالتاً اهل جوف یمن است و در قم سکونت دارد و در سال ۲۰۱۰ توسط دولت یمن دستگیر شده است. مواضع وی علیه حسین حوثی اعتراضاتی را از سوی اتحادیه طلاب یمنی ساکن قم در پی داشته است.
@tarikh_j
📚📚📚📚📚📚📚📚📚
معرفی #کتب مفید برای شناخت #جامعه_ایرانی_قبل_از_اسلام،
از زبان #استاد_شهید_مرتضی_مطهری (ره):👇👇👇
*📗تاریخ ادبیات ادوارد براون ج ۱ ترجمه علی پاشاصالح
*📗تمدن ایرانی تالیف جمعی از خاورشناسان ترجمه دکتر بهنام
*📗تاریخ اجتماعی ایران، ج ۲،سعید نفیسی
*📗ایران در زمان ساسانیان،تالیف کریستن سن دانمارکی،ترجمه رشید یاسمی
#کتاب: خدمات متقابل اسلام و ایران
@tarikh_j
20120328144042-2015-16.pdf
272K
#مقاله
عنوان :مدخل#امام_حسن_عسکری (ع) دائره المعارف اسلام
نویسندگان: عباس احمدوند، سعید طاووسی مسرور
در این #مقاله ضمن آشنایی با ژوزف الیاش و آثار او، به بررسی و نقد مدخل [امام] حسن عسکری ع، تنها مقاله وی در دائره المعارف اسلام، پرداخته می شود.
#مدخل
# امام_حسن_عسکری
@tarikh_j
✅امام #عسکری یا عسگری❓
1️⃣عسکر به معنای لشکر است و «عسکری» یعنی کسی که منسوب به عسکر و لشکر است.
2️⃣به امام دهم و یازدهم، به این علت «#عسکری» گفته می شود که آنان به اجبار حاکم ظالم، در یک پایگاه و منطقه نظامی در #سامرا تحت نظر بودند و همانند یک تبعیدی و زندانی، هر هفته دوشنبه و پنجشنبه باید حضور و غیاب شده و امضا می دادند.
3️⃣به همین جهت #امام_حسن_عسکری علیه السلام تنها امامی است که ظاهرا به حج نرفتند.
4️⃣اما «#عسگری» نوعی انگور بی دانه است.
5️⃣ دشمنان اهل بیت به این علت به امام یازدهم لقب «عسگری» دادند که بگویند امام یازدهم، عقیم و بدون فرزند بوده، پس امام دوازدهم به دنیا نیامده است.
6️⃣البته در بین مردم عادی هم بدون توجه به این معنا، از عبارت «عسگری» استفاده میشود.
7️⃣پس سعی کنیم از عبارت صحیح «#عسکری» استفاده کنیم تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.
8️⃣شاهد بر غلط بودن عسگری برای امام یازدهم، این است که به امام دهم نیز با داشتن پنج فرزند، عسکری گفته میشود و برای آن دو امام از عبارت «#عسکریین» استفاده می شود.
✍️احمد سعیدی
@tarikh_j
بخش پایانی:
نگرش جدید #امام_خمینی(ره) به بانوان، #زنانی با نگرشهای تازه به میدان آورد که بیش از هر چیز، به وظیفۀ الهی حضور سیاسی خویش در اجتماعات ایمان داشتند و خود را پیرو رهنمودهای امام(ره) و مرجع تقلیدشان میدیدند؛ بنابراین به شکلهای مختلف همچون #پخش_اخبار، #توزیع_اطلاعیهها، #کمک_به_مجروحان، #پناه_دادن_به_فعالان_سیاسی، #شرکت_در_جلسههای_سیاسی،#برپاکردن_جلسههای_سخنرانی و مهمتر از همه با #تربیت_جوانان فداکار و شهادتطلب و... به مدد #نهضت_امام آمدند و در این راه، چنان کوشیدند که #امام(ره) سهم آنان در پیروزی #انقلاب_اسلامی را بیش از مردان دانست و به همین دلیل، بر آنان درود فرستاد و پیروزی نهضت را مرهون شجاعت آنان شمرد.
آن دسته از زنانی را که #امام_خمینی(ره) پروراند، با پیروزی انقلاب اسلامی، بهرغم تلاشهای بعضی از متجددین و متحجرین به خانهها برنگشتند بلکه همدوش مردان و گاه جلوتر از آنان به حضور خود در فعالیتهای سیاسی، جنگ تحمیلی و تلاشهای علمی پس از #دفاع_مقدس ادامه دادند. علت این همه رشادت و حضور، بهرهمندی از تجربۀ تاریخی حضور تودۀ زنان مسلمان در اغلب قیامها و حرکتهای ضددولتی تاریخ ایران معاصر، درسگیری از بازدۀ منفی فعالیت و حضور زنان درباری، غرب و شرقزده و زنان سنتی خانهنشین و نیز، احیای مقام و شخصیت زن از سوی امام(ره) و بازتعریف زن مسلمان از طرف معظم له و بازتولید آن به وسیله مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی بوده است.
نویسنده: دکتر مرتضی شیرودی
@tarikh_j
20140518150843-9849-118.pdf
815.1K
#مقاله:
نقش #امام_حسن_عسکری(ع)و اصحاب ایشان در حدیث امامیه
نویسندگان:جمال فرزند وحی،فرشته دارابی
#اهل_بیت_رسول_اکرم (ص)طبق سفارش آن حضرت،در کنار #قرآن کریم بالاترین مرجع علمی اند که خداوند ایشان را برای هدایت ورهبری مسلمانان پس ازرسول اکرم (ص) برگزیده است.امام حسن عسکری (ع)#یازدهمین امامی است که سکان کشتی هدایت را به دست گرفت.این پژوهش در پی آن است که با ترسیم شرایط سیاسی و اجتماعی حیات ایشان به عنوان عوامل مهم واثر گذار در مضمون #احادیث و چگونگی نشر آنها ، شیوه های حفظ ونقل حدیث را وانماید ومدارس حدیثی را که در زمان ایشان رونق گرفت،معرفی کند و آثاری را که به این #حضرت (ع)نسبت داده اند بررسی نماید.
#مقاله
#امام_حسن_عسکری ع
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j
گزارش #نشست_علمی_تخصصی «بررسی وضعیت گروهها و جریانهای شیعی در منطقه»
در این #نشست مطرح شد:
"برنامهریزی راهبردهای تقابلی با نظام دینی تشیع از سوی دشمن"
حجتالاسلاموالمسلمین طباطبایی با بیان اینکه دشمن راهبردهای تقابلی با نظام دینی تشیع را برنامهریزی کرده است، این سه راهبرد را «استفاده از شخصیتهای دینی»، «تلاش برای ایجاد حکومتهای سکولار در منطقه» و «تشدید فرقه گرایی در منطقه» برشمرد.
به گزارش روابط عمومی و بینالملل، نشست علمی تخصصی «بررسی وضعیت گروهها و جریانهای شیعی در منطقه» به همت #انجمن_علمی_پژوهشی_تاریخ و با حضور جناب حجتالاسلاموالمسلمین دکتر سید مهدی طباطبایی برگزار شد.
حجتالاسلاموالمسلمین طباطبایی پیش از طرح بحث، عنوان کرد: موضوع این نشست ذیل جغرافیای تشیع قرارمیگیرد و در ادامه منابع مرتبط با موضوع را معرفی نمود.
وی به عنوان مقدمه آغازین بحث به تبیین الفاظ «#منطقه»، «#گروهها» و «#جریانهای_شیعی» پرداخت و تقسیمبندی کشورهای جهان به لحاظ جغرافیای منطقه را به «#آسیای_میانه،#آسیای_جنوبی، #خاور_نزدیک و#خاور_میانه (غرب_آسیا) و #خاور دور» همراه با اراِئه تصاویر مرتبط بیان کرد.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به معرفی اجمالی کشورهای این مناطق و موقعیت جغرافیایی آنها پرداخت و نکاتی در مورد آنها مطرح کرد، به عنوان نمونه به کشورهای حوزه قفقاز، آذربایجان، ارمنستان و چچن اشاره و یکی از دلایل اهمیت این منطقه را جذب برخی جریانهای فکری این منطقه به داعش برشمرد.
حجتالاسلاموالمسلمین طباطبایی به تعبیر خاص «غرب آسیا» از سوی #مقام_معظم_رهبری حفظه الله تعالی به جای واژه «#خاور_میانه» اشاره کرد و دلایل اهمیت #غرب_آسیا را به ترتیب، حفرکانال سوئز، وجود نفت و گاز، وجود کشورهای قدرتمند مانند #عربستان، وجود ایران، شامات و عراق، منابع غنی انرژی، وجود نخستین دانشگاههای اسلامی از جمله #الازهر_مصر (تأسیس فاطمیان) و دیوبند هند و واقع بودن در مرکز جهان اسلام (قلب تپنده جهان تشیع)، دانست.
وی اضافه کرد: از جمله شخصیتهای تأثیرگذار الازهر، #سید_جمال_الدین_اسدآبادی (تدریس فقه شیعه)، #محمد_عبده (شاگرد سید جمال)، #شیخ_محمد_شلتوت (در اثر تعامل با #آیت_الله_بروجردی، اجازه تدریس #فقه_جعفری را در دانشگاه الازهر داد)، #یوسف_قضاوی و غیره بودند.
استاد حوزه و دانشگاه با ارائه تصاویر، نقشه ذخایر نفتی و گازی منطقه غرب آسیا را به نمایش گذاشت و آماری از آنها و همچنین آماری از رشد جمعیت مسلمانان در #ایران و سایر مناطق ارائه کرد.
حجتالاسلاموالمسلمین دکتر سید مهدی طباطبایی در ادامه، به نظریه #هلال_شیعه و اظهار نظر ملک عبدالله پادشاه اردن و حسنی مبارک پادشاه مصر اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان اسلام درصدد برآمده اند که راه پیشرفت تشیع را مسدود کنند، بنابراین راهبردهای تقابلی با نظام دینی تشیع از جانب دشمنان برنامه ریزی شد.
وی با بیان اینکه دشمنان سه راهبرد مهم و اصلی را در تقابل با نظام دینی تشیع به کار بستند، گفت: اولین مورد، «استفاده از شخصیتهای دینی(روحانیون)» مانند #یاسرالحبیب، #سیدمحمودالصرخی، #حسن_اللهیاری، #محمدعلی_الحسینی، #سیدحسن_حمامی، #احمدالحسن است.
استاد حوزه و دانشگاه، توضیحات مبسوطی همراه با کلیپهای مرتبط درباره این شخصیتها نمایش داد و افزود: دومین راهبرد دشمن، «تلاش برای ایجاد حکومتهای سکولار در منطقه» بوده و سومین راهبرد، «تشدید فرقه گرایی در منطقه» است.
#نشست_علمی_تخصصی
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@tarikh_j