eitaa logo
تزکیه عملی
1.6هزار دنبال‌کننده
214 عکس
25 ویدیو
8 فایل
نشربیانات،تألیفات،ودروس اخلاق ازعالم فرزانه،عارف واصل،حضرت آیت الله العظمی محمدشجاعی(ره) این کانال ارتباطی با بیت معظم له ندارد. آرشیوصوتی تزکیه عملی @tazkiyehamaly_arshiv کانال تزکیه عملی درسروش http://sapp.ir/tazkiyehamaly
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹متن ارسالی یکی از طلاب سابق نجف آباد ، در مورد اهمیت ، برخی از اثار ، عارف فرزانه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد شجاعی زنجانی رحمه الله علیه : 🔻در ابتدا نقل قولی از استاد امجد می اورم که بسیار معتبر است : ایت الله محمود امجد از مقامات عرفانی ایت الله شجاعی ره از ایت الله بهجت سوال می پرسد. مرحوم ایت الله بهجت ره میفرمایند جای ایشان در سدره المنتهی ست توضیح در مورد ، مجموعه ی سه جلدی مقالات ، اثر عارف واصل حضرت آیت الله حاج شیخ محمدشجاعی زنجانی : حضرت استاد شجاعی ، دراین سه جلد به بیان تک تک مسائل سلوکی می پردازند. درجلد اوّل به مبانی نظری عرفان بر طبق ایات و روایات و در جلد دوّم و سوّم به بیان طریق عملی سیروسلوک می پردازند. حضراستاد دراین مجموعه تاکید بیش ازحد براین مسئله دارند که سلوک الی الله باید برگرفته از آیات قران و روایات معصومین ع باشد و هیچ کس حق ندارد از روی خود روشها ابداع کند و... و خود نیز این مجموعه را دقیقا برطبق آیات و روایات می نویسند این مجموعه مورد تایید بسیاری از علماء و عرفا می باشد. یه چیزی که کتاب مقالات رو ممتاز کرده جامع بودن این کتاب هست و همچنین منظم بودن مطالب ایشون از یک نقطه ی مشخص بحث عرفان رو شروع می کنند و به نقطه ی پایان می رسونند. مطالب و دستورات هم منظم و طبقه بندی شده هستند. 🔻حقیر زمانیکه در نجف اباد ، خدمت استاد ایوبی(از شاگردان استاد سعادت پرور ، که ازشون اجازه ی تربیتی دارند ) بودم ،از ایشون سوال کردم که فلان عالم می گوید اقای شجاعی عارف نیست و نمی تواند الگو باشد.ایشان اندکی ناراحت شدند و فرمودند خیر خیر آقای شجاعی بسیار بالاست.(یک همچین مضمونی) حقیر زمانیکه نجف اباد بودم یکی از طلاب کتابی درباره ی بندگی نوشته بودند و ظاهرا قصد چاپ داشتند. خدمت استاد ایوبی اوردند تا بازبینی شود و استاد مستقیما ایشان را به بنده ارجاع دادند و فرمودند شما بخوانید هرجا که مورد تاییدتان نبود حذف کنید و هرجا که نیاز به اضافات داشت اضافه کنید و... علت ارجاع دادن این طلبه به بنده ، بالا بودن سطح علمی و معنوی بنده نبود ، بلکه تنها علتش این بود که ، استاد ایوبی اطلاع داشتند که حقیر ، سه جلد مقالات استاد شجاعی رو مطالعه کرده ام ، این کتاب خیلی به کسانی که میخوان وارد وادی سیر و سلوک شوند کمک میکنه... همچنین زمانیکه شخصی از استادمجاهدی(از شاگردان استاد سعادت پرور ، که ازشون اجازه ی تربیتی دارند ) درخواست برنامه ایی برای سیروسلوک کرد ، ایشان فرمودند به کتاب مقالات ایت الله شجاعی ره مراجعه کنید. در قم نیز ، وصف اثار ایت الله شجاعی ره را از استادناصرفقیه شنیدم. ایشان فرمودند اثار اقای شجاعی بسیار علمی و معتبر است. استاد شجاعی با اینکه مجتهد هم بودند ولی کل عمرشون رو صرف عرفان کردند ، ان شاء الله وقتی 3جلد مقالات استاد شجاعی رو مطالعه کردید ، متوجه میشوید چرا بعضی از اساتید صاحب اجازه ، اینقدر براین کتاب تاکید دارند... تمامی اثار حضرت استادمحمدشجاعی ره برای سلوک الی الله بسیار کاربردی و راه گشا می باشند خصوصا مجموعه ی مقالات و کتاب کیمیای وصال ایشان که بسیار برجسته تر از سایر اثار این عالم شریف می باشد. همچنین ایشان ، بیش از200جلسه سخنرانی درباب سیروسلوک دارند ، که به بیان نکات دقیق سلوکی می پردازند ، این سخنرانی ها را میتوانید به صورت رایگان ، از سایت راسخون دانلود کنید. نکته ی اخر اینکه ، یکی از شاگردان بسیار مورد اعتماد و نزدیک ایت الله شجاعی فرموده اند که من از ایت الله شجاعی ره شنیدم هرکس به مقالات عمل کند بهشتی شدنش تضمین است خداوند مولف عارفش را جزای خیر دهد و مارا توفیق دهد عمل کردن به دستورات حاضر دراین آثار گرانسنگ. نظر برخی از بزرگان در مورد ایت الله شجاعی زنجانی : 🔻آیت‌الله سیدجعفر شبیری زنجانی : انگیزه اصلی آیت‌الله شجاعی، تربیت صحیحِ انسان ها بود. ایت الله شجاعی زنجانی ، بسیار به آیت‌الله سیدمحمدحسین طباطبایی (ره) نزدیک بود؛ به طوری که کارِ کتابتِ رساله های دست نویسِ علامه را برعهده داشت. 🔻آیت الله صدیقی: از توفیقات خداوند به آیت الله شجاعی طرح اخلاق در چارچوب سیر وسلوک ، عرفان و معرفت طبقه بندی شده هم عرفان نظری و هم عرفان عملی است. در میان کتاب های عرفانی که به زبان فارسی نوشته شده باشد و بهره های قرآنی لازم را در آن مجموعه گنجانده و در مسیر اهل بیت(ع) و مستند با عقل و شهود باشد پخته تر از کتاب های آیت الله شجاعی سراغ ندارم. با ارتحال آیت الله مرحوم محمد شجاعی، همچون عروج فقیه عالیقدر آیت الله محمد تقی بهجت، دری از درهای رحمت الهی بسته شد. منابع : ایرنا ، ایقنا ، شبستان 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در پاسخ به درخواستهای دوستان مجموعه ای از تالیفات حضرت آیت الله شجاعی (ره) را خدمت همه شما بزرگواران معرفی می نماییم. ✨✨✨✨ 📚 انتشارات سروش : 👇👇👇 📔 کتاب بقیةالله"صلوات الله علیه" 📔 کتاب مقالات در سه جلد 📔 کتاب رساله محبت 📔 کتاب چراغ هدایت 📔 کتاب اسماء حسنی 📔 کتاب کیمیای وصال 📔 کتاب ضیافت حقیقی 📚 انتشارات کانون اندیشه جوان : 👇👇👇 📔 کتاب خواب و نشان‌های آن 📔 کتاب بازگشت به هستی 📔 کتاب عروج روح 📔 کتاب قیام قیامت 📔 کتاب مواقف حشر 📔 کتاب تجسم عمل و شفاعت 📔 کتاب پنج رساله از انتشارات مركز مطالعات بنیادین خاورمیانه 📔 کتاب معاددر دو جلد از انتشارات چاپ شرکت انتشار 📔 کتاب ملائکه ازانتشارات وثوق ✨✨✨✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
#عکس_نوشته آقا جانم صاحب الزمانم ...! امروز هم خدا در دفتر عشق، غیبتت را موجّه کرد ... وای بر من اگر دلیل موجّه بودن غیبتت باشم ... #اللهم_عجل_لولیک_الفرج  @tazkiyehamaly ❀🍂✿🍂❀🍁❀🍂✿🍂❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۵ * 🍁 پنجم از راه‌های معالجه‌ برای ، کسانی که گرفتار هستند معالجه غضب این است به آن‌ها که گرفتار این صفت هستند از معاشرت با آن‌ها اجتناب بکند. یک کسی که گرفتار غضب است مخصوصاً حالا غیر گرفتارها هم همین‌طور هستند کلاً خلاصه راه جلوگیری از غضب یک راه آن، راه پنجم این است که انسان از مجالست، مصاحبت، حشر و نشر با صاحبان غضب مبتلایان به غضب اجتناب بکند. 🍁 برای این‌که این انسان را تشویق می‌کند مخصوصاً مبتلایان به غضب معمولاً غضب خود را توجیه می‌کنند. منطق‌های غلط‌انداز دارند. ممکن است در وجود انسان اثر بگذارد و انسان منطق آن‌ها را حق بداند در توجیه غضب خود و به غضب خود هم راه بدهد. خیلی‌ها هستند مثلاً غضبناک می‌شود شما هم با آن‌ها محشور هستید آن وقت به این مرض گرفتار است بعد برای این‌که این مرض خود را بپوشاند مدام توجیه می‌کند. من حق نداشتم این‌طور بگویم شما خود قضاوت بکنید، آخر این حرف که این زد باطل بود، این کار باطل بود باید این‌جا این‌طور می‌کرد. مثلاً برمی‌گردد می‌گوید که بد بود اگر این‌جا من عکس العمل نشان نمی‌دانم این ضعف من بود. 🍁 آن دفعه گفتم آن کسانی که غضب را شجاعت حساب می‌کنند که در این‌ها ضعف است. با حشر و نشر از این‌ها اجتناب بکند که خود این به انحاء مختلف انسان را تشویق بر... و در مقابل با ارباب و معمولاً سعی بکند که معاشرت بکند. این هم خیلی سازنده است هر چه می‌توانید با حلیم‌ها معاشرت بکنید اگر گرفتار غضب هستید، اگر نیستید هم بالاخره به انسان دست می‌دهد حلم که بعداً مقداری در مورد آن صحبت خواهیم کرد کمال بالاتر برای انسان است. 🍁 انسان مانند دریا وسیع بشود هیچ چیز او را تکان ندهد. البته آن غضب حق را نمی‌گویم آن‌جا که مانند حسین بن علی (سلام الله علیه) وقتی می‌بیند که حق پایمال می‌شود غضبناک می‌شود مانند رسول اکرم (صلوات الله علیه) مانند همه‌ی خوبان این یک چیز دیگر است غضب باطل را صحبت می‌کنیم. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_3.mp3
6.15M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : قسمت سوم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
خجسته میلاد با سعادت رحمة للعالمين، رسول اکرم،حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفرصادق(ع) رابه همه شیعیان جهان و شماهمراهان گرامی تبریک عرض می نماییم. التماس دعا 🌷💫🌷💫🌷💫 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت اول بخشى از بيانات حضرت استاد آيت الله محمد شجاعى (قدس سره) در خصوص حضرت رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم هفده ربيع الاول ١٣٦٧ هـ ش ✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت دوم بخشى از بيانات حضرت استاد آيت الله محمد شجاعى (قدس سره) در خصوص حضرت رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم هفده ربيع الاول ١٣٦٧ هـ ش ✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۶ * 🍂 راه ششم که برای جلوگیری از است، یعنی راه معالجه‌ی غضب است این زیاد برای ما مفید نیست امّا خوب باید بگوییم چون گفتن آن خوب است، دانستن آن خوب است. این‌که کسی که غضبناک می‌شود گرفتار غضب است اگر دید داشته باشد هیچ باید غضبناک نشود. انسان سعی بکند با نگرش توحیدی به جریانات و حوادث و آنچه که در این نظام وجود پیش می‌آید نگاه بکند که همه‌ی این‌ها خواست او است و همه‌ی آن‌ها حساب شده است و همه‌ی این‌ها باید باشد و در همه‌ی این‌ها مصلحت است ولو به ظاهر به ضرر من است. 🍂 این نگرش و دید هر کسی، هر اندازه درباره‌ی آنچه می‌شود داشته باشد این یکی از راه‌های معالجه‌ی غضب است. شما از آن طرف آمدید واقعاً هم مثلاً می‌گویم شروع کردید به انحاء مختلف به من ظلم کردید، فحش دادید، ظلم کردید، زدید، به حقوق من تجاوز کردید، اموال من را بردید اصلاً به من مسلّط شدید دست هم برنداشتید خوب این بالاخره به لحاظ توحیدی خواست خدا است یا خواست خدا نیست؟ در این نظام می‌بایست این می‌شد یا نمی‌شد؟ می‌شد. هر چه می‌شود او می‌خواهد و هر چه می‌شود مصلحت است. این به ضرر من است، این به سراغ من آمده است ولی من نمی‌فهمم. بالاخره خواست او است هر چه خواست خوب است مصلحت است. 🍂 او جمال و کمال مطلق است من متوجّه نیستم ولو این طرف می‌آید من را می‌کشت، اصلاً من را مجروح می‌کند به ضرر من است امّا در نظام وجود خوب است، خواست خوب است، خود این کار خوب است، چون خواست خوب مطلق است من نمی‌فهمم. کسی که این‌طور نگرش داشته باشد هر چه در این دید توحیدی هر کسی قوی باشد در غضب به روی او بسته می‌شود برای این‌که غضب برای چه؟ @tazkiyehamaly 🍂 غضب آن‌جا است که من معترض هستم. غضب لحن چه دارد؟ لحن اعتراض دارد. من می‌گویم چرا این‌طور شد؟ موحّد چرا ندارد. وقتی چرا رفت غضب اصلاً مفهوم ندارد. چرا این‌طور شد؟ چرا این‌طور کردی؟ چرا این‌طور گفتی؟ چرا این‌طور کاستی؟ در مقام توحید چرا نداریم همه‌ی این‌ها خوب است. این چرا از شرک برمی‌خیزد و مادامی که چرا است غضب می‌آید اگر شرک رفت و چرا می‌رود توحید می‌آید و غضب می‌رود این هم یکی از راه‌های معالجه است که علمای اخلاق گفته‌اند. 🍂 موحّد باید در هیچ چیز چرا نداشته باشد چرا نداشت غضبناک نیست چون هر چه است او می‌خواهد و باید بشود. این گفتم برای ما خیلی مفید نیست امّا هر چه است چیز خوبی است. اگر انسان به آن مرحله برسد که چرا در نظام وجود نداشته باشد دیگر چه غضبی به یک عارفی گفتند که حال شما چطور است؟ این را مثنوی نقل می‌کند ولی هر چه است داستان خوب است. می‌گوید که آمدند از او سؤال کردند که حال چطور است؟ کَیفَ أصبَحَ چگونه است حال، در چه وضعی هستی؟ گفت خیلی خوب، حال من خیلی خوب است. هیچ حالی به حال من نمی‌رسد. گفتند چطور؟ گفت این چه حالی بهتر از این آنچه را که من دوست دارم همه چیز همان‌طور است. 🍂 مقام است واقعاً در مقام توحید انسان دوست دارد آن را که او می‌خواهد و آنچه می‌شود آن است که او می‌خواهد پس آنچه می‌شود همان است که انسان دوست دارد. همه چیز (به جهان خرّم از آنم که جهان خرّم از اوست) گفت که چه حالی بالاتر آنچه می‌شود همان است که من دوست دارم در بعضی از نقل‌ها این را این‌طور نقل می‌کند این چیز را که مثنوی نقل کرده است، البته مثنوی در شعر خود این‌طور هم می‌آید، مردم می‌آید گفت که چه حالی بهتر از این‌که هر چه من می‌خواهم همان تحقّق پیدا می‌کند، همان می‌شود در مقام توحید است. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_4.mp3
5.73M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : قسمت چهارم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۷ * 🍂 توجّه می‌کنید شما از حسین بن علی (سلام الله علیه) که در دعای عرفه‌ی خود می‌فرماید که «أَخْرِجْنِي مِنْ ذُلِّ نَفْسِي وَ طَهِّرْنِي مِنْ شَكِّي وَ شِرْكِي» می‌فرماید خدایا من را از ذلّ نفس خود پاک است در دعای عرفه‌ی خود می‌فرماید به خدا عرض می‌کند. می‌گوید که خدایا من را از ذلّ نفس خود پاک بکن. «مِنْ شَكِّي» از شکّ خود به یاد شما است گفتم شک برای سیّد الشّهداء به آن معنا که من و شما می‌فهمیم معنا ندارد این یک معنی دارد که فهم آن برای ما مشکل است می‌شود یک مقدار فهمید امّا هر چه است مشکل است. 🍂 خدایا من را از شکّ خود پاک کن، از شرک هم من را پاک کن. شرک یعنی چه؟ می‌گوید نخواه مگر آنچه را که تو می‌خواهی اصلاً من مطرح نباشم. «أَغْنِنِي بِتَدْبِيرِكَ لِي عَنْ تَدْبِيرِي» همان‌جا در آن دعای عرفه می‌گوید که خدایا با تدبیر خود من را از تدبیر خود غنی بکن، تو من را تدبیر بکن دیگر من خود را تدبیر نکنم این دید توحید است آن جان مسئله خود ایشان می‌دانند ما فقط یک مفاهیم ناقصی را تصوّر می‌کنیم این همه چیز برای او خوب است. 🍂 نوشتند در آن لحظات آخر ایشان آن وقتی که همان شخص پست، ملعون آن شمر روی سینه‌ی ایشان بود در حالات ایشان است که یک نگاهی به در آن‌جا که می‌خواست سر او را ببرد آن‌جا نگاهی کرد و خندید. این مفهوم دارد دیگر این معنی خنده چیست؟ خندید، تبسّم یعنی کرد نگاه به قیافه‌ی شمر کرد گفت که من را می‌شناسی؟ با تبسّم گفت. جالب بود و بیان دیگر که گاهی امام خود ما هم در حرف‌های خود آوردند این‌که معروف است که در ذکر مصیبت‌ها می‌گویند که روز عاشورا هر چه گرفتاری زیادتر می‌شد رنگ او افروخته بود. با همه چیز خوش بود چون خواستی نداشت، همه چیز خواست او بود همان چیزها که ما می‌گوییم مصیبت البته به لحاظ ولایت ما باید بگوییم که مصیبت است و باید گریه بکنیم درست امّا همان مصیبت‌ها برای او همه‌ی آن‌ها خوش بود، رنگ او افروخته‌تر می‌شد، توحید است.این چه عصبانیّتی اصلاً مفهوم ندارد. ما نیستیم دیگر هر چه که او می‌خواهد همان می‌شود ما هم همان را می‌خواستیم. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_5.mp3
6.29M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : قسمت پنجم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۸ * 🌾 هفتم این است که از اوّل که به مقام قدم می‌گذارد یکی از مسائل کلی که باید متوجّه باشد این است که باید با امراض قلبی کلاً در هر شکلی و در هر جلوه‌ای است باید معالجه بکند. سالک متذکّر باید باشد، راه هفتم در مقام معالجه‌ی غضب این است که سالک از اوّل باید متذکّر باشد یکی از مرض‌های در قلب چیست؟ مسئله‌ی غضب است. 🌾 اصلاً این در مرض است. با توجّه غضب خود را معالجه بکند. یعنی از اوّل اصلاً دید او در این مسئله این باشد که این مرض است، فرق می‌کند. از اوّل دید او این باشد که این مرض در قلب است و اصولاً هم سروکار سالک فقط با قلب است، راهرو قلب است، آن کسی که به خدا خواهد رسید قلب است. 🌾 آنچه افاضه‌گاه خدا است قلب است. آنچه تجلّی‌گاه اسماء و صفات و در نهایت وجه الله است قلب است. خلاصه سرمایه‌ی سالک قلب است و سالک از اوّل باید به هر چیز در قلب به عنوان مرض مطرح است با دید مرض نگاه بکند و از آن اجتناب بکند از اوّل باید به این دید به مسئله، مسئله‌ی غضب نگاه بکند این مرض در قلب است در قلب که سرمایه‌ی اصلی سالک است. این هم یکی از راه‌های معالجه است. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا