eitaa logo
ثقلین (قرآن و اهلبیت ع)
144 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
823 ویدیو
11 فایل
قران و تفسیر آیات، چهارده معصوم(ع) (داستان و احادیث)، اخلاق و سبک زندگی، شهدا، احکام شرعی، اخبار و مناسبت روز و عناوین متنوع دیگر. . . . . ارتباط با مدیر:. @jtmyaali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️لطفا بدعت نیارید⛔️ 🚫جشن تاجگذاری🚫 یا عیدالزهرا🌸 🔵 آیت الله وحید خراسانی دام ظله به نقل از کتاب میرمهر, ص 243 فرمودند: اين روش فرزندان پادشاهان و سلاطين ظلم و جور است كه به دنبال مرگ پدر بودند تا خود به فرمانروايي برسند. 🔸در كجاي تاريخ ديده ايد فرزندان ائمه از شهادت پدر بزرگوارشان خوشحالي كنند؟ يا صحابي آنها به آنان شادباش بگويند ؟؟ 🔸آیا صحابی امام حسن(عليه السلام) از اينكه با شهادت اميرالمؤمنين(عليه السلام) به امامت رسيدند به ايشان تبريك گفتند!؟ آیا به امام حسين (عليه السلام) از اينكه پس از مسموميت برادر به امامت رسيدند تبريك گفتند!؟ پس از عاشورا به امام سجاد(عليه السلام) تبريك و شادباش گفتند!؟ 🔸به كدام يك از ائمه روز بعد از شهادت پدرشان ، به امامت رسيدن شان را تبريك گفته اند!؟ 🔸آيا ما بايد به امام زمان صلوات الله عليه از اينكه پدرشان به شهادت رسيده اند و ايشان به مقام امامت واصل شده اند تبريك و شادباش بگوييم!؟ مگر نه اينكه با غم اهل بيت، غمگين و با شادی اهل بيت شاد باشيم. 💠💠💠💠💠💠💠💠 ♻️ آغاز امامت امام زمان روحی فداه نیست بلکه دومین روز امامت حضرت می‌باشد ولذا نهم ربیع الاول براساس روایات به مناسبت دیگر عید است و باید از این باب تبریک گفت. @thaghlain 🌹
✅آیات6_15 «٦» ﻳَﺂ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﺈِﻧﺴَﺎﻥُ ﺇِﻧَّﻚَ ﻛَﺎﺩِﺡٌ ﺇِﻟَﻲ ﺭَﺑِّﻚَ ﻛَﺪْﺣﺎً ﻓَﻤُﻠﺎَﻗِﻴﻪِ «٧» ﻓَﺄَﻣَّﺎ ﻣَﻦْ ﺃُﻭﺗِﻲَ ﻛِﺘَﺎﺑَﻪُ ﺑِﻴَﻤِﻴﻨِﻪِ «٨» ﻓَﺴَﻮْﻑَ ﻳُﺤَﺎﺳَﺐُ ﺣِﺴَﺎﺑﺎً ﻳَﺴِﻴﺮﺍً «٩» ﻭَ ﻳَﻨﻘَﻠِﺐُ ﺇِﻟَﻲ ﺃَﻫْﻠِﻪِ ﻣَﺴْﺮُﻭﺭﺍً «١٠» ﻭَﺃَﻣَّﺎ ﻣَﻦْ ﺃُﻭﺗِﻲَ ﻛِﺘَﺎﺑَﻪُ ﻭَﺭَﺁءَ ﻇَﻬْﺮِﻩِ «١١» ﻓَﺴَﻮْﻑَ ﻳَﺪْﻋُﻮﺍْ ﺛُﺒُﻮﺭﺍً «١٢» ﻭَﻳَﺼْﻠَﻲ ﺳَﻌِﻴﺮﺍً «١٣» ﺇِﻧَّﻪُ ﻛَﺎﻥَ ﻓِﻲ ﺃَﻫْﻠِﻪِ ﻣَﺴْﺮُﻭﺭﺍً «١٤» ﺇِﻧَّﻪُ ﻇَﻦَّ ﺃَﻥ ﻟَّﻦ ﻳَﺤُﻮﺭَ «١٥» ﺑَﻠَﻲ ﺇِﻥَّ ﺭَﺑَّﻪُ ﻛَﺎﻥَ ﺑِﻪِ ﺑَﺼِﻴﺮﺍً ﻫﺎﻥ ﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ! ﺗﻮ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺗﻠﺎﺵ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺩﺍﺭﻱ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺑﻪ ﻟﻘﺎﻱ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﺭﺳﻴﺪ. ﭘﺲ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﺍﺵ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ، ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﻭ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻭ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﻭ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ (ﻳﺎ ﻫﻤﻔﻜﺮﺍﻧﺶ) ﺑﺎﺯ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺵ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ (ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﭼﭗ) ﺍﻭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ، ﭘﺲ ﺯﻭﺩ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻓﻐﺎﻥ ﺑﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻭﺭﺩ، ﻭ ﺩﺍﺧﻞ ﺩﻭﺯﺥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺍﻭ (ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ) ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩ. ﺍﻭ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﺑﺎﺯﻧﻤﻲ ﮔﺮﺩﺩ. ﭼﺮﺍ (ﺑﺎﺯ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺸﺖ) ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ. 🔰ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: 🌟ﻛﻠﻤﻪ «ﻛَﺪﺡ» ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺗﻠﺎﺵ ﻭ ﻛﻮﺷﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺁﺳﻴﺐ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﺮﺩﻥ، ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﭘﻴﺶ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﻭﻟﻲ ﺭﻓﺘﻨﻲ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺭﻧﺞ ﻭ ﺗﻌﺐ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﺧﺪﺷﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. 🌟ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﻫﺮ ﻛﺲ ﺳﻪ ﺧﺼﻠﺖ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺁﺳﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﻮﺩ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻲ ﺳﺎﺯﺩ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﻣﺤﺮﻭﻣﺶ ﻛﺮﺩﻩ، ﻋﻄﺎ ﻛﻨﺪ؛ ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﻗﻄﻊ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻛﺮﺩﻩ، ﺻﻠﻪ ﺭﺣﻢ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻇﻠﻢ ﻛﺮﺩﻩ، ﺩﺭﻣﻲ ﮔﺬﺭﺩ. «ﺗﻌﻄﻲ ﻣﻦ ﺣﺮﻣﻚ ﺗﺼﻞ ﻣﻦ ﻗﻄﻌﻚ ﻭ ﺗﻌﻔﻮ ﻋﻤﻦ ﻇﻠﻤﻚ»(٧٦٨) 🌟ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻧﻬﻢ ﻭ ﺳﻴﺰﺩﻫﻢ، ﺳﺨﻦ ﺍﺯ ﺷﺎﺩﻱ ﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻳﻜﻲ ﻣﻨﻔﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻳﻜﻲ ﻣﺜﺒﺖ ﻛﻪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ﺁﺭﻱ، ﺛﻤﺮﻩ ﺳﺮﻭﺭ ﻣﺴﺘﺎﻧﻪ ﻭ ﻏﺎﻓﻠﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ، ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺛﻤﺮﻩ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺗﻘﻮﻱ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ، ﺳﺮﻭﺭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺴﺘﮕﺎﻥ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ. 🌟ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻳﻪ ﻱ «ﻳﻨﻘﻠﺐ ﺍﻟﻲ ﺍﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍ» ﺳﺆﺍﻝ ﺷﺪ. ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﻫﻞ ﻭ ﻋﻴﺎﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻬﺸﺘﻲ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﮔﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻧﻴﺰ ﺍﻫﻞ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. 🌟«ﻳَﺤﻮﺭ» ﺍﺯ «ﺣﻮﺭ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺭﺟﻮﻉ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﺍﺧﺮﻭﻱ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. 🔰ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﻳﺎ ﺍﻳّﻬﺎ ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ ﺍﻧّﻚ ﻛﺎﺩﺡ ﺍﻟﻲ ﺭﺑّﻚ» (ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﺍﻧّﺎ ﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍﻧّﺎ ﺍﻟﻴﻪ ﺭﺍﺟﻌﻮﻥ»(٧٦٩)) ٢- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ، ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺑﻲ ﺷﻤﺎﺭﻱ ﺭﻭﺑﺮﻭﺳﺖ. «ﺍﻧّﻚ ﻛﺎﺩﺡ ﺍﻟﻲ ﺭﺑّﻚ» ٣- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻗﻮﺍﻧﻴﻨﻲ ﺛﺎﺑﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﺒﻌﻴّﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻧﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﻮﻗﻒ ﻛﻨﻨﺪ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻘﺐ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﻳﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﻭﻧﺪ. «ﻛﺎﺩﺡ ﺍﻟﻲ ﺭﺑّﻚ ﻛﺪﺣﺎ» ٤- ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺣﺮﻛﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻓﻤﻠﺎﻗﻴﻪ» ٥ - ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺛﺒﺖ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻣﻜﺘﻮﺏ ﻭ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﺍﻭﺗﻲ ﻛﺘﺎﺑﻪ» ٦- ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺣﺴﺎﺏ ﻣﺮﺩم ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺑﺎﻥ ﺣﺴﺎﺑﻲ ﺁﺳﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ. «ﺣﺴﺎﺑﺎً ﻳﺴﻴﺮﺍً» (ﻭ ﺗﺒﻪ ﻛﺎﺭﺍﻥ ﺣﺴﺎﺑﻲ ﺳﺨﺖ. «ﺣﺴﺎﺑﺎً ﺷﺪﻳﺪﺍً»(٧٧٠)) ٧- ﺑﻪ ﺷﺎﺩﻱ ﻫﺎﻱ ﺩﻧﻴﻮﻱ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﺬﺭﺩ، ﺑﻪ ﺷﺎﺩﻱ ﻫﺎﻱ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻴﺪ. (ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺯ ﺑﻌﻀﻲ ﻟﺬّﺕ ﻫﺎﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻲ ﺻﺮﻑ ﻧﻈﺮ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻬﺎﺩ ﻳﺎ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻋﻠﻢ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﻭﺭ ﺷﺪﻳﻢ، ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.) «ﻳﻨﻘﻠﺐ ﺍﻟﻲ ﺍﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍ» ٨ - ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ: «ﻳﻮم ﻳﻔﺮّ ﺍﻟﻤﺮء ﻣﻦ ﺍﺧﻴﻪ...»(٧٧١) ﺁﻥ ﻛﻪ ﺣﺴﺎﺑﺶ ﺁﺳﺎﻥ ﻭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺶ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﺑﺎﺯﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. «ﻳﻨﻘﻠﺐ ﺍﻟﻲ ﺍﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍً» (ﺷﺎﻳﺪ ﻓﺮﺍﺭﻳﺎﻥ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ، ﻣﺮﺍﺩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﺎﺷﻨﺪ) ٩- ﻣﻨﺸﺄ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﺩ ﻳﺎ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻦَّ ﺍﻥ ﻟﻦ ﻳﺤﻮﺭ» ١٠- ﻣﻨﻜﺮﺍﻥ ﻣﻌﺎﺩ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﮔﻤﺎﻥ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻧﻪ ﻋﻠﻢ. «ﻇﻦّ ﺍﻥ ﻟﻦ ﻳﺤﻮﺭ» ١١- ﺭﻳﺸﻪ ﺧﻮﺷﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﺴﺘﺎﻧﻪ، ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺎﻥ ﻓﻲ ﺍﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍ... ﻇﻦّ ﺍﻥ ﻟﻦ ﻳﺤﻮﺭ» ١٢- ﻋﻘﻞ ﻭ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﺣﻜﻢ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻳﻘﻴﻦ ﺑﻪ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ، ﻟﺎﺍﻗﻞ ﺑﻪ ﻭﻗﻮﻉ ﺁﻥ ﮔﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ، «ﻳﻈﻨّﻮﻥ ﺍﻧﻬﻢ ﻣﻠﺎﻗﻮﺍ ﺭﺑّﻬﻢ»(٧٧٢) ﻧﻪ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﻋﺪم ﻭﻗﻮﻉ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﮔﻤﺎﻥ ﺑﺮﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻨﺸﺄ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻦّ ﺍﻥ ﻟﻦ ﻳﺤﻮﺭ» ٧٦٨) ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ. ٧٦٩) ﺑﻘﺮﻩ، ١٥٦. ٧٧٠) ﻃﻠﺎﻕ، ٨. ٧٧١) ﻋﺒﺲ، ٣٤ - ٣٦. ٧٧٢) ﺑﻘﺮﻩ، ٤٦. ۳۰ @thaghlain 🌹
❣ بوی‌نرگس می‌دهد هرصبح انگارے ڪه‌یار هر سحر از ڪوچه‌ے دلتنگی‌ام رد می‌شود هرڪه می‌خواند "فرج" را تا سرآید‌انتظار شامل الطاف بی‌پایان ایزد می‌شود. @thaghlain 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅1⃣1⃣ ❓اینکه میگویند علنی نکنید شیعیان را می‌کشند،پس قضیه و چیست؟ پس مرگ هم نگوییم تا امریکا دشمنی‌اش با ما برطرف شود. ✅پاسخ: ♦️ امروزه ، نوعی توهین محسوب میشود و ماهیت اصلی آن که اعلام بیزاری از یک فرد یا مکتب است کمتر مورد توجه قرار میگیرد. ♦️ با توجه به اینکه در قرآن کریم از توهین به مقدسات سایر ادیان و مذاهب (حتی بُت) منع شده است (👈 انعام/ 108)، لازم است از توهین به مقدسات اهل سنت که حتی طبق روایات متعدد مسلمان محسوب میشوند خودداری کرد. (📚 بحار الانوار/65 /247) 👈 البته مرزبندی اعتقادی و فکری در زمینه های مختلف، یک اصل دائمی است. لذا توهین نکردن با بیزاری و دوری جستن از آنچه در باور شیعه خلاف است، متفاوت است. اما در زمینه رفتار حتی در روایات توصیه شده است که در نماز جماعت حاضر شویم ( هر کس در صف اول نماز جماعت اهل سنت حاضر شود، مانند آن است که پشت سر رسول الله و در صف اول نماز خوانده است: 📚 وسائل الشيعة/ ‏8 / 299) ♦️ با این توضیح معلوم میشود که امریکا یا رژیم صهیونیستی جزو مقدسات محسوب نمیشوند که مورد نهی آیه قرآن واقع شده باشد. ♦️ علاوه بر اینکه، دشمنی امریکا و اسرائیل با ما منوط به این چند کلمه نیست که با ترک آن مشکل حل شود، بلکه با آرمان‌های اسلامی و انقلابی ما مخالفند. تا زمانی که ما در این مسیر قرار داریم، دشمنی آنها هم پابرجاست. ❇️ به تعبیر قرآن کریم: وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ (بقره/ 120) و نصارا هرگز از شما راضی نخواهند شد مگر اینکه از آنان تبعیت کنید! @thaghlain 🌹
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔺 منتظر و فرمانبردار 🔅 : 🔸 «طُوبى لِشِيعَةِ قائمِنا المُنتَظِرِينَ لِظُهورِهِ في غَيبَتِهِ، وَالمُطيعينَ لَهُ في ظُهورِهِ، اُولئكَ أولِياءُ اللّهِ الَّذينَ لا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ.» . 🔹 «خوشا به حال پيروان قائم ما كه در زمان غيبت او منتظر ظهورش هستند و در زمان ظهورش فرمانبردار اويند. آنان، دوستان خدايند كه نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى شوند» . 📚 غرر الحکم: ج۳ ص۳۱۶ ح۴۵۷۲ علیه السلام @thaghlain 🌹
✅1⃣ 🔰آنچه در زیر می‌آید، مجموعه درس‌های احکام نماز (دروس ۲۷ تا ۵۷) از جلد اول «رساله‌ی آموزشی» احکام و مسائل شرعی است که مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی تهیه، تنظیم و منتشر شده است. در این مجموعه‌ی آموزشی، علاوه بر موارد موجود در رساله‌ی «اجوبة الإستفتائات»، استفتائات جدید نیز اضافه و از جزوه‌های دروس خارج فقه معظم‌له نیز بهره گرفته شده است، تا بر غنای آموزشی مجموعه،‌ بر طبق اسلوب و بیان معظم‌له اضافه شود. دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای این رساله‌ی آموزشی را تأیید و عمل به آن را مجزی اعلام کرده است. اقسام نمازها  نمازهای واجب و مستحب 💠نمازهای واجب: 🔻نمازهای یومیه 🔻نماز طواف خانه‌ی خدا که پس از طواف خانه‌ی کعبه گزارده می‌شود. 🔻نماز آیات که در هنگام پدید آمدن خورشید و ماه گرفتگی و زلزله و امثال آنها خوانده می‌شود. 🔻نماز میت که بر مرده خوانده می‌شود. 🔻نماز قضای پدر و مادر که بر پسر بزرگتر واجب است. 🔻نمازی که به واسطه‌ی نذر و عهد و قسم یا به واسطه‌ی اجاره واجب شده است. 💠نمازهای مستحب، مثل نافله‌های شبانه روزی. 🔸توجه: نماز‌های مستحبی بسیار است و آنها را «نافله» گویند و از میان نمازهای نافله، نافله‌های شبانه‌روزی بیشتر سفارش شده است. https://farsi.khamenei.ir/print-content?id=28288 @thaghlain 🌹
🌼 زنی که به دیدنش آمد ⚡️    💠 مرحوم سید محمدباقر سیستانی می‌گوید: تصمیم گرفتم به گونه‌ای خدمت امام زمان(عج) برسم، چهل هفته در مسجد محله‌مان مراسم زیارت عاشورا رفتم، تا آقا را زیارت کنم. یکی از جمعه‌ها احساس کردم حال خوشی دارم، بعد از زیارت عاشورا از مسجد بیرون آمدم، بوی خوشی از خانه نزدیک مسجد حس کردم و نوری از آن بیرون آمد. مردم در حال عبور بودند ولی نگاه نمی‌کردند، این نور مرا به خودش جلب کرد. جلوتر رفتم، دیدم در باز است، پیش خود گفتم: اجازه دارم وارد شوم؟ وقتی وارد شدم دیدم جنازه‌ای روی زمین است روی آن هم پارچه‌ای کشیده‌اند! آقایی نورانی کنار این بدن نشسته بود، هنگامي که وارد شدم اشک می‌ريختم سلام کردم... 💠 فرمود: «چرا اينگونه به دنبال من می‌گردی و اين رنجها را متحمّل می‌شوی؟! مثل اين باشيد (و اشاره به آن جنازه کردند) تا من به دنبال شما بيايم!» بعد فرمودند: «اين بانويی است که در دوره کشف حجاب (در زمان رضا خان پهلوي) هفت سال از خانه بيرون نيامد تا (مجبور نشود حجابش را کنار بگذارد) و چشم نامحرم به او نيفتد.»  📙 محمدرضا باقي، عنايت امام مهدي(عج) به علما و طلاب،ص ۳۶۷ @thaghlain 🌹
✅آیات16_21 «١٦» ﻓَﻠَﺎ ﺃُﻗْﺴِﻢُ ﺑَﺎﻟﺸَّﻔَﻖِ «١٧» ﻭَﺍﻟَّﻴْﻞِ ﻭَﻣَﺎ ﻭَﺳَﻖَ «١٨» ﻭَﺍﻟْﻘَﻤَﺮِ ﺇِﺫَﺍ ﺍﺗَّﺴَﻖَ «١٩» ﻟَﺘَﺮْﻛَﺒُﻦَّ ﻃَﺒَﻘﺎً ﻋَﻦ ﻃَﺒَﻖٍ «٢٠» ﻓَﻤَﺎ ﻟَﻬُﻢْ ﻟَﺎ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ «٢١» ﻭَ ﺇِﺫَﺍ ﻗُﺮِﺉَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢُ ﺍﻟْﻘُﺮْﺁﻥُ ﻟَﺎ ﻳَﺴْﺠُﺪُﻭﻥَ ﺑﻪ ﺷﻔﻖ، (ﺳﺮﺧﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺮﻭﺏ) ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻣﻲ ﺧﻮﺭم، ﻭ ﺑﻪ ﺷﺐ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ (ﺯﻳﺮ ﭘﺮﺩﻩ ﺳﻴﺎﻫﻲ ﺧﻮﺩ) ﺟﻤﻊ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﺳﻮﮔﻨﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﻣﺎﻩ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﻞ ﮔﺮﺩﺩ ﺳﻮﮔﻨﺪ. ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭﺁﻳﻴﺪ. ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭼﻪ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺁﻭﺭﻧﺪ؟ ﻭ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﻮﺩ، ﺳﺠﺪﻩ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ؟ 🔰ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: 🌟«ﻃَﺒَﻖ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺗﻄﺒﻴﻖ ﻭ ﺍﻧﻄﺒﺎﻕ ﺍﺳﺖ، ﻳﻌﻨﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺩﻭ ﭼﻴﺰ ﺭﻭﻱ ﻫﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻧﻴﺰ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﭼﻮﻥ ﺭﻭﺡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ «ﻟﺘﺮﻛﺒﻦ ﻃﺒﻘﺎً ﻋﻦ ﻃﺒﻖ» ﻳﻌﻨﻲ ﺷﻤﺎ ﺑﺮ ﺣﺎﻟﺘﻲ ﻭﺧﺼﻠﺘﻲ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﺜﻞ ﻣَﺮﻛﺒﻲ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﻘﺼﺪ ﻣﻲ ﺑﺮﺩ.(٧٧٣) 🌟ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﻏﺮﻭﺏ، ﺳﺮﺧﻲ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﺳﭙﺲ ﺳﻴﺎﻫﻲ ﺷﺐ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻲ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻧﻮﺭ ﻣﻬﺘﺎﺏ ﺑﺮ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﺷﺐ ﭘﺮﺗﻮ ﻣﻲ ﺍﻓﻜﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻟﺎﺕ ﻳﻜﻲ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ، ﺷﻤﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﻳﻜﻲ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺣﺎﻟﺎﺗﻲ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﻴﺪ. 🌟ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﻟﺘﺮﻛﺒﻦّ ﻃﺒﻘﺎً ﻋﻦ ﻃﺒﻖ»، ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺣﺮﻛﺘﺶ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻃﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. ﺣﻴﺎﺕ ﺩﻧﻴﻮﻱ، ﺣﻴﺎﺕ ﺑﺮﺯﺧﻲ ﻭ ﺣﻴﺎﺕ ﺍﺧﺮﻭﻱ.(٧٧٤) 🌟ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﻟﺘﺮﻛﺒﻦّ ﻃﺒﻘﺎً ﻋﻦ ﻃﺒﻖ» ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺷﻤﺎ، ﻃﺒﻖ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺍﻗﻮﺍم ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻣﺜﻞ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪ، ﻫﻠﺎﻙ ﻣﻲ ﺷﻮﻳﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺜﻞ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻳﺪ، ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﻴﺪ. ﺣﺪﻳﺜﻲ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﺭﺍ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. 🌟ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺳﺠﺪﻩ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ «ﺍﺫﺍ ﻗﺮﻱ ء ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﻟﺎ ﻳﺴﺠﺪﻭﻥ»، ﺧﻀﻮﻉ ﻭ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﺮ ﺁﻳﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﺷﻮﺩ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺳﺠﺪﻩ ﺍﻓﺘﻨﺪ. 🔰ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻗﺮﺍﺋﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﻋﺒﻮﺩﻳّﺖ ﻭ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺍﺫﺍ ﻗﺮﻱ ء... ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﻟﺎ ﻳﺴﺠﺪﻭﻥ» ٧٧٣) ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ. ٧٧٤) ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ. ۳۰ @thaghlain 🌹