eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
557 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
749 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مديران و مسئولين محترم مركز مديريت و مدارس مشهد با اهداء سلام و تحيات الهي و آرزوي توفيقات روزافزون انا لله و انا اليه راجعون إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثلمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ رحلت عالم وارسته و معلم اخلاق ، مدير محترم مدرسه علميه الحجه حجه الاسلام و المسلمين حاج سيد محمد حسن آقا طباطبايي رحمه الله عليه را به محضر ولي عصر ارواحنا له الفداء ، مقام عظماي ولايت و همه عزيزان و دوستدارانش تسليت عرض نموده و براي آن مرحوم كه قريب به نيم قرن در راه تربيت شاگردان امام صادق عليه السلام و اعتلاي حوزه هاي علميه از جهت علمي و اخلاقي تلاش بي وقفه داشت طلب رحمت و مغفرت مي نمائيم. به همين مناسبت مجلس بزرگداشتي براي آن عالم وارسته تدارك ديده شده كه از عموم شما عزيزان دعوت بعمل مي آيد (با رعايت مسائل بهداشتي) در اين مجلس شرف حضور داشته باشيد. زمان : پنجشنبه 1399/5/2 بعد از نماز مغرب و عشاء مكان: مهديه مشهد (خيابان امام رضا عليه السلام ) شادي ارواح مطهر شهداء ، علما (خاصه حضرت امام ره) و همه خدمتگزاران به مكتب جعفري بالاخص حجه الاسلام و المسلمين سيد محمد حسن آقا طباطبايي ، الفاتحه مع الصلوات. با تشكر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودکار در نرم افزار Word برای •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
📌متدلوژی یا روش‌شناسی تحقیق 🔹وقتی موضوع و ایده مقاله را پیدا کردیم و فهمیدیم که ما می‌خواهیم به چه چیز جدید و نوآورانه‌ای در این تحقیق بپردازیم؛ باید یک روش هم برای تحقیق خود مشخص کنیم. این روش باید: کاملا علمی باشد که منجر به یافته‌های صحیح شود (روایی) و قابل اتکا علمی باشد (پایایی) ❗️اصل در مقالات علمی این است که هیچ حرفی بدون استدلال و پشتوانه علمی پذیرفته نیست. روش علمی، به صورت کلی یعنی گردآوری سیستماتیک شواهد و استدلالاتی که به صورت منطقی تحلیل شده باشند به شکلی به صورتی صحیح و قابل اتکا یافته تحقیق را پشتیبانی کنند. 🔶تعیین متد یا روش تحقیق یعنی این که شما مشخص کنید برای حرکت از فرض و مقدمه و رسیدن به موضوعی که می‌خواهید آن را اثبات کنید؛ از چه روش و راهکارهایی استفاده می‌کنید. تحقیق آماری انجام می‌دهید؟ این تحقیق به چه اصولی استوار است که بقیه را مطمئن کند که کار شما علمی و قابل اتکا است؟ پرسش‌نامه منتشر می‌کنید؟ سوالات چطوری طراحی شده‌اند که به جواب‌های انحرافی نرسد؟ استدلال منطقی و ریاضی دارید؟ شرحش دهید. 🔹روش‌ تحقیق در یک کلام خودرویی است که شما سوار آن می‌شوید ومی‌خواهید مسیر تحقیق را با آن طی کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
97.11.03 Tanasob Vojoodi b Masabeh Meyar Bonyadin Bar Arzesh Akhlaghi[1].mp3
25.59M
💠 تناسب وجودی به مثابه معیار بنیادین برای ارزش های اخلاقی اراِئه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد علی مبینی ✳️ناقد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجتبی مصباح یزدی 🌐دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی آزادیان 🔵زمان: چهارشنبه 1397/11/3 ♦️مکان: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 می‌توانیم فقیهی را تربیت کنیم که طی چهار سال بتواند در تمام ابواب فقه نظر بدهد ✔️ بررسی شیوه‌ی استنباط فقهی آیت‌الله بروجردی در گفتگو با استاد سید احمد مددی: 🔹 آقای بروجردی اجمالاً مطرح کردند که باید روی کل فقه اسلامی اشراف داشته باشیم. یعنی باید از همه‌ی معارف دینی در مجموعه‌ی فرق اسلامی اطلاع داشته باشیم، نه اطلاع به معنای اینکه مثلاً حنفی‌ها عقیده‌شان این است، بلکه باید با زیر بناهایش عقاید آن‌ها را بشناسیم. 🔹 کاری که آقای بروجردی در حدیث و رجال کردند قبل از ایشان کسی نکرده بود نه در میان اهل سنت و نه در شیعه، البته من منابع اخیر اهل سنت را نمی‌دانم، شاید الان چنین کاری کرده باشند ولی آن زمان نبوده است. 🔹 ما اگر متد را یاد دادیم. روش را یاد دادیم و در ثانی وسیله را هم در اختیار گذاشتیم، متد و روش را که طلبه یاد گرفت، از اول کتاب طهارت تا آخر کتاب دیات می‌تواند کارایی داشته باشد. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/660241 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 چالش‌ها‌ی فقهی توسعه شهری با موقوفات شرعی ✔️ در قالب پایان‌نامه سطح سه حوزه علمیه خراسان بررسی و دفاع شد: 🔹 بیست و سومین جلسه دفاع پایان‌نامه مرکز تخصصی آخوند خراسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با موضوع «بررسی چالش‌های فقهی توسعه شهری با موقوفات شرعی» در رشته فقه مقارن، توسط حجت‌الاسلام وحید خراسانی دارابی، با راهنمایی حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی، مشاوره دکتر بلال شاکری و با داوری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ربانی بیرجندی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری برگزار شد. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/096777 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
👤 توصیه هایی برای انتخاب استاد راهنما پایان نامه محصول مشترک دانشجو و استاد راهنماست. استاد راهنما سهم بسزایی در موفقیت دانشجو جهت تکمیل و دفاع از پایان نامه دارد لذا، لازم است دانشجو در انتخاب استاد راهنما دقت لازم را بعمل آورد. برخی از نکات قابل توجه در این خصوص عبارتند از: 1- فردی را بعنوان استاد راهنما انتخاب کنید که بتوانید با خلق و خوی و منش وی کنار بیایید و با وی راحت بتوانید کار کنید. اما به خاطر داشته باشید همانگونه که دانشجو، استاد راهنمای خود را انتخاب می کند استاد راهنما نیز حق انتخاب دانشجو را دارد. این انتخاب دوطرفه است. 2- موضوع پایان نامه شما در تخصص وی باشد یعنی وی قبلا" تجارب مشابهی در این حوزه داشته باشد یا جزء موضوعات مورد تدریس وی باشد و یا مطالعاتی در این خصوص داشته باشد. 3- برای کار شما وقت بگذارد، در دسترس باشد و واقعا" راهنمایی کند. این امر را می توانید از دانشجویان قبلی وی جویا شوید. 👌 تجربه پایان نامه می تواند بسیار لذت بخش باشد. همیشه سعی کنید بنای آنرا از اول صحیح بگذارید! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
📕 خصوصیات بیان مسأله •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
🔶️خلاف در الخلاف 🔹️درباره اعدام شارب الخمر شیخ طوسی در الخلاف، برای شارب الخمری که سه‌بار به دلیل شرب خمر حد خورده و برای بار چهارم شراب نوشیده، حکم به اعدام می دهد. او مستند فتوای خویش را «اجماع الفرقه و اخبارهم» بیان می کند (الخلاف، ج۵، ص۴۷۳). به نظر می‌رسد شاهد یک خلاف فقهی از سوی شیخ هستیم. اخبار امامیه به اتفاق حکم به اعدام در مرتبه سوم را بیانگر هستند (حدود پانزده روایت که اکثر آن در وسایل الشیعه به نقل از کافی و تهذیب و استبصار و الفقیه و تعدادی در مستدرک و بصائرالدرجات است). خود شیخ در تهذیب و استبصار کثیری از این روایات را ذکر کرده است. حال مشخص نیست مراد شیخ از «اخبارهم» کدام اخبار است که اعدام در مرتبه چهارم را بیان می کنند. آری؛ جمیل بن دراج پس از اینکه روایت مرتبه سوم را نقل کرده، گفته است که بعض اصحاب ما روایت کرده اند اعدام پس از بار چهارم است. ابن ابی عمیر توضیح داده که مراد جمیل، شارب الخمری است که دوبار حد خورده اما در مرتبه سوم شرب دستگیر نشده و حد نخورده و در مرتبه چهارم شرب دستگیر شده که در نتیجه همان بار سومِ دستگیری محسوب می شود(کافی و علل). در فقه الرضا نیز روایت‌نمایی وجود دارد. صدوق نیز در من لایحضره الفقیه با «رُوِیَ» گزارش بار چهارم را بیان می کند. وقتی شیخ به این چند نقل متزلزل بگوید «اخبارهم» و آن پانزده روایت که حدود نیمی از آن ها صحیح السند نیز هست را وانهد، جای شگفتی دارد. احتیاط در دماء نیز که برخی در تقویت بارچهارم ذکر کرده اند، دلیل شیخ نیست که اگر بود مانند سایر احکام احتیاطی، تصریح می کرد(برای نمونه: الخلاف، ج۱، ص۱۲۴). عامه نیز اعدام در مرتبه چهارم را روایت کرده اند و به دلیلی ضعیف، آن روایات کثیره را منسوخه می دانند و حکم اعدام را نسخ شده می پندارند. شیخ در همینجا برای بی دلیل جلوه دادن حکم به نسخ، روایاتی از عامه دال بر اعدام (البته در مرتبه چهارم) می آورد تا اثبات کند نظر فرقه محقه پایه و اساس دارد. در روایات امامیه نیز حکم به اعدام در قضاوت های رسول خدا صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام و نیز به عنوان حکم الهی ثابت توسط صادقین علیهم السلام نقل شده است و نسخی در میان نیست. به هر شکل بی اعتنایی شیخ به روایات «مرتبه سوم» در کتاب خلاف عجیب است. وقتی خود در تهذیب و استبصار آن روایات را ذکر می کند و در نهایه (ص۷۱۲) نیز بر اساس همین روایات فتوی می دهد و قبل خویش، مفید و مرتضی و صدوق را قائل به آن یافته است(نزهه الناظر، ص۱۲۳)، اجماع الفرقه نیز بر فتوای وی وجود ندارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
1576391669-10194-97-89.pdf
714.5K
در فرآیند ، شیخ عبدالحمید (زید عزه) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
🔶️ چالشِ «امامِ کودک» 🔹️ جلسه فقیهان شیعه پس از شهادت امام رضا علیه‌السلام را اثبات الوصیه (قرن۴) و پس از آن عیون المعجزات (قرن۵) نقل کرده‌اند. اتفاق مهم جلسه، این بود که یونس بن عبدالرحمن گریه و عزاداری اهل مجلس را بر هم زد و گفت: دست از گریه و زاری بردارید! این امر (امامت) اینک در اختیار کیست؟ تا آن زمان که این کودک (امام جواد علیه‌السلام) بزرگ شود، سوالات از چه کسی پرسیده شود؟ ناگهان ریان بن صلت آن دیگر فقیه و یار نزدیک امام هشتم برآشفت و برخواست و دست بر گلوی یونس گذاشت و در حالی که به صورت آن پیرمرد سیلی می‌زد می‌گفت: «يا ابن الفاعلة! أنت تظهر الايمان لنا و تبطن الشك و الشرك‏». یونس به امامت امام جواد علیه السلام معتقد بود؛ اما گویا باور داشت که تا بزرگ شدن ایشان، امر امامت باید در اختیار کسی دیگر باشد؛ شخصی که سن کودکی را گذرانده باشد. همچنین ممکن است قائل به نوعی فترت در امامت بوده و تا بزرگ شدن امام جواد علیه‌السلام، شخصی را نه در کسوت امام که به سان نایب امام لازم الاطاعه می دانسته؛ شخصی که امورات شیعه را تا رسیدن امام نهم به سن بالاتر بر عهده داشته باشد. این ذهنیت یونس، به شکلی تلطیف شده‌تر از زبان صفوان بن یحیی نیز در زمان حیات امام رضا علیه‌السلام شنیده شده است؛ پنج سال قبل از جلسه یادشده وقتی امام جواد دوساله بودند: عن صفوان بن يحيى قال: قلت للرضا قد كنا نسألك عن الامام بعدك قبل ان يهب اللّه لك ابا جعفر و كنت تقول: يهب اللّه لي غلاما و قد وهب اللّه لك و أقر عيوننا و لا ارانا اللّه يومك، فان كانت الحادثة فالى من نفزع؟ فاشار بيده الى ابي جعفر و هو قائم بين يديه فقلت: جعلت فداك و هو ابن ثلاث سنين: فقال و ما يضره ذلك؟ قد قام عيسى بالحجة و هو ابن سنتين. استبعاد صفوان و یونس و برخی دیگر از اصحاب در اینکه یک کودک در همان حال کودکی «بالفعل» امام باشد، گرچه عجیب است اما نشان می‌دهد یک مساله ساده در این سوی تاریخ، برای آن بزرگانِ امام‌دیده به سختی قابل پذیرش بوده‌است. این دو وجه یاد شده برای اتفاق مجلس فقیهان، حمل بر صحت ماجراست؛ اگر نگوییم که غرور علمی و برتری سِنّی، بزرگان را به طمع زعامت انداخته است. اعاذنا الله من الزلل. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
🗒 ساختار چکیده: چکیده مقالات علمی، چه فارسی، چه انگلیسی، تابع ساختار IMRAD است. و شامل بخشهای زیر است: ⭕️1. Introduction مقدمه: در این بخش باید اهداف، فرضیه ها وعلت انجام تحقیق و به نوعی مسئله و اهمیت تحقیق بیان شود. چرا این تحقیق انجام شده و چه سؤالات، اهداف و فرضیه هایی وجود داشته؟ ⭕️2. Methods روش شناسی تحقیق: در این بخش به توضیح روش تحقیق، افراد شرکت کننده در تحقیق(جامعه و نمونه) ، و ابزار تحقیق پرداخته می شود. چه وقت، کجا و چطور این تحقیق انجام شده و چه مواد و لوازمی برای انجام آن استفاده شده و چه کسانی در گروههای مورد توجه تحقیق حضور داشتند؟ ⭕️3. Results نتایج: نتیجه آزمون فرضیه ها در اینجا ارائه می شود یعنی چه پاسخی به سؤال تحقیق به دست آوردید و نتیجه تحقیق چه بود؟ ⭕️4. Discussion بحث: پاسخ به دست آمده بیانگر چه واقعیتی است و چرا مهم است؟ از چه جهت این یافته با یافته های سایر محققان سازگاری دارد؟ و چه دیدگاهی برای تحقیقات آتی وجود دارد؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
حسنی مسیول پژوهش امام حسن عسکری علیه السلام: در کل،وجود ویژگی های زیر در یک منبع سبب مطلوبیت و اولویت آن می‌شود: 1⃣اثر دست اول باشد؛ 2⃣شخصیت نویسنده اعتبار و شهرت بیشتری داشته است؛ 3⃣نویسنده اهل تعصب یا مسامحه نبوده و کم دقت نیز نباشد؛ 4⃣آخرین ویرایش اثر باشد؛ 5⃣اثر اتقان بیشتر و استدلال بهتری داشته باشد؛ 6⃣اثر جامعیت داشته باشد؛ 7⃣محققان بعدی در تحقیقات خود بدان ارجاع داده باشند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
1_188046493.docx
20.1K
🔆🔆برنامه ریزی سه سطحی یکی از عوامل موفقیت 👈چطور در علوم مختلف بین 🔆تمرکز ذهنی 🔆تتبع و تفکر ♻️تعادل برقرار بکنم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
📔 - بخش سوم لزوم نيز بر دو قسم است: الف. لزوم حكمى‌ در لزوم حكمى شارع مقدس تشريع كرده است كه فلان معامله لازم است؛ بنابراين، حكم شرعى قائم بر اين است كه «لا يجوز تكليفا لاحد فسخ عقده». از اين قبيل است شكستن بيعت با رسول اللّه (ص) يا امام (ع) كه از گناهان كبيره خواهد بود. بنابراين، اگر حكم شرعى قائم شود اين قيام به اعتبار حكم تكليفى است نه به اعتبار حكم وضعى. مسلّما بسيارى از احكام شرعيه حاكى از لزوم معامله است و اين قسم از احكام شرعى ناظر به حكم وضعى است؛ يعنى شرع مقدس وضعا از متعاملين در خصوص فسخ عقد و نقض معامله سلب قدرت كرده است. شيخنا الاعظم انصارى (ره) معتقد است كه احكام وضعيه از احكام تكليفيه منتزعند و هر جا كه حكم وضعى قدم مى‌گذارد بايد سابق بر آن حكم تكليفى باشد؛ يعنى مجعول‌ اولا و با بالذات، حكم تكليفى است كه وجوب است و احكام وضعيه از آن منتزع مى‌شود و لذا مى‌فرمايد كه هم تكليفا اعتبار لزوم شده و هم وضعا جعل لزوم شده است. البته ما اين مبنا را قبول نداريم. در اصول اين معنى مبرهن و مدلل است كه احكام وضعيه مجعول به جعل استقلالى‌اند و بين اين دو حكم ملازمه نيست و حكم تابع اعتبار معتبر است و اصولا بسيارى از احكام وضعيه را شرع مقدس جعل نكرده بلكه مجعول عقلا بما هم عقلاست؛ علاوه بر اين احكام تابع مصالح و مفاسدند. در احكام وضعيه نظرى به مصلحت و مفسدۀ تكليفيه نيست؛ بلكه مصلحت و مفسدۀ عقليه است. در مواردى مثل بيع ربوى شرع مقدس تصرف مى‌كند و اين قسم از بيع را از اعتبار مى‌اندازد يعنى حليت و حرمت را شرع اعتبار مى‌كند. مى‌دانيم كه قسمتى از احكام تأسيسى است اما اكثر احكام وضعيه امضايى‌اند و شارع مقدس به عنوان خالق العقلاء آنها را امضا كرده است. خلاصه آنكه اصولا مبادى حكم تكليفى غير از مبادى حكم وضعى است و مصلحت و مفسدۀ هر كدام با ديگرى فرق دارد. ب. لزوم حقى‌ از جمله آثار حق آن است كه قابل اسقاط است، به خلاف حكم كه قابل‌ اسقاط نيست. حكم حتى با تراضى طرفين قابل اسقاط نيست، مثل عقد زوجين. لزوم حقى بدين معنى است كه هر يك از متعاقدين مالك بر التزام ديگرى است و يا احد المتعاقدين مالك التزام ديگرى مى‌شود بدون اينكه ديگرى داراى اين مالكيت باشد و معناى اينكه شخص مالك بر التزام خود نباشد آن است كه نمى‌تواند عقد را بر هم بزند و عقد همچنان مستحكم است و قابليت حل و فسخ را ندارد؛ زيرا التزام او مملوك غير است و «الممتنع شرعا كالممتنع عقلا» نتيجه امتناع شرعى نيز همانند امتناع تكوينى است و بنابراين هر كارى كه بكند اثرى بر آن بار نمى‌شود. به طور خلاصه لزوم حكمى و لزوم حقى دال بر لزوم مستحكم بودن عقد است و تنها فرق ميان اين دو آن است كه لزوم حكمى قابل اسقاط نيست، مثل طلاق و در لزوم حقى شخص مالك التزام ديگرى است و اين مالك بودن گاهى از يك طرف و گاهى از دو طرف است و قابل اسقاط خواهد بود (مثل خيار حيوان). جواز نيز بر دو قسم است: ... منبع؛ قواعد فقهيه، سيد محمد بجنوردی، جلد1، صفحه63 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
📔 - بخش چهارم جواز نيز بر دو قسم است: جواز حقى و جواز حكمى در شرع برخى از عقود مانند وكالت جزء عقود جائزه است و اين جواز از حكم است. جواز حقى عبارت است از مالك بودن بر التزام خود. بدين معنى كه شخص هر وقت بخواهد مى‌تواند فسخ عقد بكند؛ يعنى مالك بر التزام خود و ديگرى است. به تعبير فنى، در باب انشائات دو مدلول وجود دارد كه يكى مدلول مطابقى و ديگرى مدلول التزامى است. جملۀ «بعتك هذا الكتاب به خمسين تومان» مبين‌ مدلول مطابقى است و با آن مؤداى انشاء در عالم اعتبار موجود مى‌شود. مدلول التزامى اين انشاء پاى‌بند بودن به معامله و عدم توانايى در برهم زدن معامله است. در عقودى كه با لفظ انشاء مى‌شوند، هم پاى‌بند بودن به مدلول مطابقى و هم پاى‌بند بودن به مدلول التزامى وجود دارد و بناى عقلا بر همين است؛ يعنى عقلا مى‌گويند كه طرفين ملتزم به تبادل انشايى خود هستند و اين لزوم و پاى‌بند بودن به هر دو مدلول در عرض هم از انشاء متعاقدين استفاده مى‌شود. بر اين اساس، در بحث از بيع معاطات مى‌گويند كه لازم نيست زيرا بيع معاطاتى را عقد نمى‌دانند و صرف دادوستد خارجى مى‌شمارند؛ در معاطات مدلول مطابقى كه همان تبادل ثمن و مثمن باشد، موجود است؛ ولى مدلول التزامى كه از لفظ استفاده مى‌شود در اينجا موجود نيست، مگر در جايى كه معنايى كنايه از بيع باشد، مثل دست در دست گذاشتن در بيعت كه خود كنايه‌اى از لفظ است يا دست به دست زدن در بعض بلاد و يا امضاى پيمان‌نامه‌ها و قراردادهاى بين كشورها كه كنايه از لفظند. اما سيدنا الاستاد امام خمينى (ره) مى‌فرمايند كه تمام بيوع معاطاتى لزوم دارند چون اكثر بيعهاى امروزى به طور معاطات انجام مى‌گيرد و اين خلاف روش عقلاست كه بگوييم اگر انشاء با لفظ بود لزوم دارد و الا نه و مى‌فرمايند معاطات، هم مدلول مطابقى دارد و هم مدلول التزامى كه پاى‌بند بودن به عقد خود باشد. مرحوم والد[میرزا حسن موسوی بجنوردی] -قدس سرّه- قائل به تفصيلند و مى‌فرمايند اگر فعل نزد عقلا حاكى از عقد بود بيع و لازم است و الا نه. لكن تحقيق آن است كه هويت عقد به قصد‌ موجب است و الفاظ و افعال در ماهيت عقد دخالتى ندارند و جنبۀ اثباتى عقد محسوب مى‌شوند. بنابراين فرقى بين معاطات و بيع با الفاظ نيست و هر دوى آنها حقيقتا بيع هستند. منبع؛ قواعد فقهيه، سيد محمد بجنوردی، جلد1، صفحه64 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
❓ آیا گریه حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از ازدواج با حضرت علی علیه السلام، نشان از نا رضایتی ایشان بود؟ 🔻 گریه حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) نشان از نارضاینی ایشان از این ازدواج نیست زیرا ▪️ اولا: مطابق روایات فراوان شیعه و اهل سنت، این ازدواج به دستور خداوند بوده، و هرگز حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در قبال دستور الهی ابراز نارضایتی نمی‌کند. ▪️ ثانیا: اگر هم دستور الهی نبود، این امر به پیشنهاد رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم بود و از آنجایی که بر اساس قرآن تمامی حرکات و سکنات رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم بر اساس وحی الهی است و از طرفی در تصمیم‌گیری برای مسلمانان بر آنان مقدم است و اولویت دارد، هرگز حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها از پیشنهاد ایشان تخطی نمی‌کند. ▪️ ثالثا: بر اساس پاره‌ای از روایات که در ادامه می‌آید، حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) از این ازدواج اعلام رضایت می‌کنند. ▫️ از این‌رو معتقدیم که حکمت گریه ایشان چه بسا جدایی از خانه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم بوده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
آیات الاحکام - جلسه 1.mp3
14.27M
💠 آیات الاحکام 2 - جلسه اول 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - آیات الاحکام دو - گزارشی از مباحث آیات الاحکام یک - فلسفه آیات الاحکام - گفتگو از آیه حرمت تغییر خلقت - اشکال بر این نظر تاریخ جلسه: 98/08/15 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
آیات الاحکام - جلسه 2.mp3
11.5M
💠 آیات الاحکام 2 - جلسه دوم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - تفسیر سوم - اندیشه چهارم تاریخ جلسه: 98/08/15 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
آیات الاحکام - جلسه 3.mp3
13.14M
💠 آیات الاحکام 2 - جلسه سوم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - چند نکته در بحث - یک بحث دیگر - پاسخ به یک سوال - گفتگو از آیه الرجال قوامون - تفسیر نشوز تاریخ جلسه: 98/08/15 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
شرایط علمی 1- مقاله باید نتیجه کاوش‌ها و پژوهش‌های علمی نویسنده یا نویسندگان باشد. 2- مقاله باید اصیل و مبتکرانه باشد. 3- در نگارش مقاله باید روش تحقیق علمی رعایت و از منابع معتبر و اصیل استفاده شود. 4- مقاله باید تحلیلی، انتقادی و در عین حال اصیل باشد؛ بنابراین، ترجمه و گردآوری در این فصلنامه جایی ندارد. شرایط نگارش مقاله مقاله از نظر نگارش باید ساختاری محکم و استوار داشته باشد و اصول فصاحت و بلاغت در تحریر آن رعایت شود. مقاله باید بدین ترتیب تنظیم شود: الف- عنوان مقاله، کوتاه و گویای محتوای مقاله باشد. ب- مشخصات نویسنده یا نویسندگان (نام و نام­خانوادگی، مرتبه علمی، نشانی و شماره تماس و نشانی پست الکترونیک نویسنده) و مشخصات مسئول مکاتبات، در یک برگ ضمیمه، ارسال شود. ج- هم چکیده فارسی و انگلیسی، حداقل 150 و حداکثر 300 کلمه باشد.چکیده باید دارای 5 بخش مجزا شامل: هدف، روش شناسی پژوهش، یافته ها، نتیجه گیری باشد. د-کلیدواژه فارسی و انگلیسی همانند هم و حداکثر شش کلمه باشد. ه- بیان مساله، شامل بیان کلیات، سوال پژوهش و فرضیه در صورت وجود، پیشینه تحقیق و نوآوری. و- بدنه اصلی مقاله، شامل تحلیل، تفسیر، استدلالها و نتایج تحقیق است. ز- نتیجه‌گیری ح- فهرست منابع کتاب: نام خانوادگی نویسنده، نام، (سال انتشار) ، عنوان کتاب ایتالیک، نام و نام خانوادگی مترجم، محل نشر، ناشر. مجله: نام خانوادگی، نام، (سال انتشار) ، عنوان مقاله، نام نشریه با حروف ایتالیک، دوره، (شماره): شماره صفحات مقاله در مجله. سایت‌های اینترنتی: نام‌خانوادگی نویسنده، نام نویسنده (آخرین تاریخ و زمان)، عنوان موضوع «داخل گیومه»، نام و نشانی اینترنتی به صورت ایتالیک ارجاعات : ارجاعات باید به صورت درون­ متنی و داخل پرانتز باشندو به ­ترتیب: نام­ خانوادگی نویسنده (شهرت)، سال و صفحه ذکر شود؛ مثال (احمدیان، 1380، ج2، ص275) مقاله باید حداکثر در 20 صفحه 23 سطری تنظیم شود. اسامی خاص و اصطلاحات لاتین و ترکیبات خارجی، بلافاصله پس از عبارت فارسی آن در داخل پرانتز در متن مقاله ذکر شود. این فصلنامه در قبول یا رد مقاله و همچنین در ویراستاری آن آزاد است. مقالات ارسالی به هیچ عنوان مسترد نمی‌شود. شرایط پذیرش اولیه 1- مقاله باید دارای ویژگی‌های بند دوم «شرایط علمی» باشد و بر اساس بند چهارم «شرایط نگارش مقاله» تنظیم ‌شود و به صورت تایپ‌شده در برنامه XP 2007Word با قلم B Badr13 ارسال گردد. 2- مقالاتِ برگرفته از پایان‌نامه باید تأیید استاد راهنما را به همراه داشته باشد و نام وی نیز به عنوان نفر اول در مقاله ذکر شود. 3- نویسنده باید متعهد شود که این مقاله را هم‌زمان برای هیچ مجله یا همایش دیگری ارسال نکرده و تا زمانی که تکلیف آن در این همایش مشخص نشده است، آن را برای همایش یا مجله دیگر ارسال نکند. https://eitaa.com/olome20ensani •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💠معرفی برخی از سایت های پژوهشی👇 1️⃣اهم سایت ها و نرم افزارهایی که قابلیت برداشت منبع علمی از نوع کتاب را دارند👇 🌐 سایت کتابخانه ملی ایران Www.nlai.ir 🌐پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران Www.lib.ir 🌐کتابخانه مدرسه فقاهت Wwe.lib.eshia.ir 🌐دایره‌المعارف بزرگ اسلامی Www.cgie.org.ir ————————————————- 2️⃣اهم سایت های که قابلیت برداشت منابع از نوع مقاله را دارند👇 🌐پایگاه مجلات تخصصی نور Www.noormags.com 🌐پرتال جامع علوم انسانی Www.ensani.ir 🌐پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات Www.irandoc.ac.ir 🌐پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی Www.sid.ir 🌐نشریات مجازی دانشگاه تهران Www.ut.ac.ir نشریات تخصصی موسسه امام خمینی Www.nashriyat.ir 🌐بانک اطلاعات نشریات کشور Www.magiran.com ———————————————— 3️⃣اهم سایت هایی که قابلیت برداشت منابع از نوع پایان نامه را دارند👇 🌐پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات Www.irandoc.ac.ir 🌐پایگاه اطلاع رسانی حوزه Www.howzeh.net 🌐سایت های دسترسی و جستجو در دروس خارج مدرسه فقاهت Www.eshia.ir 🌹با تشکر از واحد پژوهش مدرسه فاطمة الزهرا سلام الله علیها آشخانه . ┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐با ما همراه باشید ❣️دوستان‌تان را نیز دعوت کنید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔 @howzehpajohesh