eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
195 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم سرکارخانم زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 ناله واعطشا بر جگرش می افتاد آب میدید بیاد قمرش می افتاد گوسفندی جلویش ذبح که میشد یاد خنجر کند و گلوی پدرش می افتاد 😭 .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
🖤 زیارت نامه حضرت امام سجاد علیه‌السلام بسم الله الرحمن الرحیم اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْعابِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْمُتَهَجّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الْمُتَّقِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَلِیَّ الْمُسْلِمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قُرَّهَ عَیْنِ النّاظِرِینَ الْعارِفِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَصِیَّ الْوَصِیّـِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خازِنَ وَصایَا الْمُرْسَلِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ضَوْءَ الْمُسْتَوْحِشِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نُورَ الْمُجْتَهِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سِراجَ الْمُرْتاضِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا ذَخِیرَهَ الْمُتَعَبّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مِصْباحَ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفِینَهَ الْعِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَکِینَهَ الْحِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مِیزانَ الْقِصاصِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفِینَهَ الْخَلاصِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَحْرَ النَّدى، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَدْرَالدُّجى،اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الاَوّاهُ الْحَلِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصّابِرُ الْحَکِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا رَئِیسَ الْبَکّائِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یامِصْباحَ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلایَ یا أَبا مُحَمَّد، أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّهُ اللهِ وَابْنُ حُجَّتِهِ وَأَبُو حُجَجِهِ، وَابْنُ أَمِینِهِ وَابْنُ اُمَنائِهِ، وَأَنَّکَ ناصَحْتَ فِی عِبادَهِ رَبِّکَ، وَسارَعْتَ فِی مَرْضاتِهِ، وَخَیَّبْتَ أَعْداءَهُ، وَسَرَرْتَ أَوْلِیاءَهُ، أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ عَبَدْتَ اللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ، وَاتَّقَیْتَهُ حَقَّ تُقاتِهِ، وَأَطَعْتَهُ حَقَّ طاعَتِهِ، حَتّى اَتیکَ الْیَقِینُ، فَعَلَیْکَ یا مَوْلایَ یَاابْنَ رَسُولِ اللهِ أَفْضَلَ التَّحِیَّهِ، وَالسَّلامُ عَلَیْکَ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
انتَ‌الـعـشق‌ُ‌الذی‌لایتکرر وحزن‌علیک‌سرمـد🖤 عشق‌بی‌تکراری، ای‌غم‌بی‌پـایان.. .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن، خانواده و سبک زندگی
4️⃣ فمینیسم سوسیالیستی1️⃣ این گرایش در واقع، تلفیقی از فمینیسم و است که با انتقاد از ارجاع مسائل زنان به نظام اقتصادی طبقاتی و عدم شناسایی همۀ عوامل ستم بر زنان در فمینیسم مارکسیستی از یک­سو و نادیده انگاشتن تأثیر مسائل اقتصادی و نظام سرمایه­داری در سرکوب زنان به­دلیل تحویل همۀ مسائل زنان به پدرسالاری در فمینیسم رادیکال از سوی دیگر، ریشۀ سرکوب زنان را نظام دوگانه­ای متشکل از عناصر اقتصادی (سرمایه­داری) و جنسیتی (پدرسالاری)، موسوم به سرمایه­داریِ پدرسالارانه می­داند. 👈 ایجاد دو حوزۀ عمومی و خصوصی، 👈 تقسیم مشاغل به مردانه و زنانه، 👈 تقدیس ازدواج و مادری، 👈 استفاده از جذابیت­های زنانه در جهت اطفای نیروی جنسی مردان و ایجاد بازار مصرفی برای سرمایه­داران، نمونه­هایی از سرکوب زنان در این نظام دوگانه است که هم منافع سرمایه­دارای و هم منافع مردان را تأمین می­کند. لذا آزادی زنان در گرو نابودی هم­زمان دو نظام# مردسالاری و ­داری است. هایدی هارتمنو جولیت میچلدر آثار خود این نظام را به­خوبی بررسی کرده­اند. 🔰 فمینیست­های سوسیالیست به­منظور تحلیل انواع شیوه­های تسلط بر زنان در نظام سرمایه­داری پدرسالارانه، ماتریالیسم تاریخی در مارکسیسم را از چند جهت گسترش دادند: 👈 الف. تأکید بر تمام انواع تسلط و نابرابری: گسترده­ترین نوع آن یک جنس بر یک جنس دیگر است. 👈 ب. بازتعریف شرایط مادی: شرایط مادی نه به­معنای شیوه­های اقتصادی و تولید کالا در مارکسیسم، بلکه به­معنای شرایط گسترده­ای است که زندگی بشر را ایجاد و حفظ می­کند. و نقش آن در تولیدمثل و فرزندپروری، خانه­داری بدون دستمزد، وظایف خانگی نامرئی، تغذیۀ عاطفی و ... فعالیت­هایی هستند که با خلق تنظیم­های اجتماعی خاص، باعث تسلط یک گروه بر گروه دیگر می­شوند. 👈 ج. اهمیت ایدئولوژی: شرایط مادی خاص باعث پیدایش ایدئولوژی خاص می­شود و ایدئولوژی­های خاص، ساختارهای تسلط را تغذیه می­کنند و بدین ترتیب، سلسله­ای از عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ایدئولوژیکی با تأثیر و تأثر متقابل، به ساختارهای تسلط قوام می­بخشند. 📚 ر.ک به: جورج ريتزر؛ نظرية‌ جامعه‌شناسي در دوران معاصر؛ ترجمة محسن ثلاثی؛ ص 492-494. نقد در ادامه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
4️⃣ فمینیسم سوسیالیستی2️⃣ 🔰 نقد فمینیسم سوسیالیستی اشکال به این نظریه این است که با انضمام دو گرايش كاملاً متفاوت خواسته است نارسايي هر گرايش را در تحليل وضعيت زنان بپوشاند؛ در حالي كه با جمع كردن بين دو ديدگاه، اشکال‌های آن دو در این نظريه جمع مي‌شود. 🔰 پرسش اينجاست كه با ضميمه كردن عناصري كه فرد ‌فرد انسان‌ها را به پیش‌گرفتن رفتاري خاص يعني ستمگریي و ستم‌شوندگي دعوت مي‌‌کند و آنان را در خود غرق كرده، چه كسي و با چه روشي مي‌تواند وضعيت را تغيير دهد: مرداني كه بنابر تحليل ايشان از اين وضعيت سود مي‌برند يا زناني كه از همه سوی در اين ساختارها محصورند⁉️ 📚 حسين بستان (نجفی)؛ نابرابري و ستم جنسي از دیدگاه اسلام و فمینیسم؛ ص 59. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 سلام خدا بر زینب بنت علی فاتح شهر شام🥀 "پرچمت گر سرنگون شد من نگه میدارمش غم مخور بعد از تو پشتیبان پرچم زینب است" .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن، خانواده و سبک زندگی
5️⃣ فمینیسم پسامدرن1️⃣ پست فمینیست به مجموعه نظریاتی گفته می شود که در امتداد فمینیسم موج سوم قرار گرفته و سعی در از به کشاندن زنان دارد. این نگرش، این کار را از طریق بیشتری که برای زنان قایل می شود انجام می دهد. آنها منابع متعددی را برای زنان در نظر می گیرند که آنان از آن طریق با انقیاد مبارزه می کنند. این رویکرد اولین بار در اروپا و آمریکا (دهه هشتاد میلادی) از طریق رسانه های جمعی شکل گرفت و تلاش داشت که نحوه بازنمایی زنان در رسانه ها را مورد تحلیل قرار داده، توانایی آنها را برای بودن، دادن، و فعالانه شریک زندگی را بخشی از مبارزه آنها با انقیاد بداند. تکیه بیش از حدی که آنها بر و بازنمایی زنان در آنها و عوامل قدرت بخشی آنان دارند اگرچه باعث شد که طرفداران زیادی در میان زنان جوان طبقه متوسط پیدا کنند اما مانع از آن شد که این مکتب بتواند مانیفست مشخصی برای خود تعیین کند یا حتی بتواند تعریف دقیقی از اصطلاح پست فمینیسم ارائه کرده و یا انسجام مکتبی میان آنها به وجود آید. 🔰 این رویکرد تنها توانست به بازنگری در ایده های بپردازد زیرا معتقد است که چهره آسیب پذیری که فمینیسم رادیکال از زنان ارائه می کند در نهایت به تضعیف بیش از پیش آنها می انجامد و این شیوه به برای زنان جهت غلبه به این انقیاد نمی انجامد، بنابراین نیاز به اصلاح جدی دارد. البته آنها موج دوم را به طور کلی نفی نمی کنند بلکه پیشنهادهایی جهت کاربردی تر شدن آن دارند. فمینیست­­ها با طرح نظریاتی چون نظام و دانستن زنانگی و جنسیت، زمینه­های مثبتی برای تعامل با آموزه­های پسامدرنیته و پساساختارگرایی داشتند. این دلیل و نیز تقارن برخی آموزه­های این دو مکتب با نظریات فمینیست­ها موجب شد تا فمینیسم­های پست­مدرن با تأثیرپذیری از مکاتب فوق، نظریات فمینیستی را گسترش دهند. 🔰 عمده­ترین نظریات این گروه عبارت است از: 1️⃣ 👈 الف. دانستن دانش: ایشان تحت تأثیر فلاسفۀ پست­مدرن هم­چون ، و معتقدند علوم رایج مجموعه­ای از روایت­ها و فراروایت­­های کلان هستند که عمدتاً توسط دانشمندان و در جهت منافع و علایق مردان تولید شده­اند. لذا باید تمام علومی که زنان را پست جلوه می­دهد، ساختارشکنی و زمینۀ احیای علوم و اندیشه­های زنان فراهم شود. ادامه در پست بعدی👇👇👇 🔰 نقد در پستهای بعدی👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
5️⃣ فمینیسم پسامدرن2️⃣ ادامه ی پست قبلی👆👆👆 🔰 عمده­ترین نظریات این گروه عبارت است از: 2️⃣ 👈 ب. هویت زنانه: فمینیست­ها با توجه به و بودن هویت انسانی در آرای لاکان، دریدا و فوکو، معتقدند جنس و جنسیت نسبی و ساختۀ فرهنگ است و نمی­تواند معیاری برای تفکیک نقش­ها و تعریف وظایف زنانه قرار گیرد. زیرا در نظر گرفتن معنای واحد برای زن و تقسیم انسان­ها به زن و مرد، یکی از تقابل­های دودوییِ نظام مردسالاری است که حقیقت ندارد و باید ساختارشکنی شود. لذا با وجود نقاط مشترک میان زنان، هیچ تعریف ثابتی از خصوصیات زنانه وجود ندارد. ادامه در پست بعدی👇👇👇 🔰 نقد در پستهای بعدی👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
5️⃣ فمینیسم پسامدرن3️⃣ ادامه ی پست قبلی👆👆👆 🔰 عمده­ترین نظریات این گروه عبارت است از: 3️⃣ 👈 ج. توجه به ­های زنان: ایشان با توجه به اصل «تفاوت» در پست­مدرن، از کلی­گویی دربارۀ زنان و مشکلاتشان پرهیز نموده و با رسمیت بخشیدن به تفاوت زنان با یکدیگر، به تحلیل وضعیت همۀ زنان پرداختند. ظهور فمینیسم­های مضاف مانند فمینیسم سیاه، هم­جنس­خواه، خانواده­گرا، صلح­طلب، و اکوفمینیسم از نتایج این تحول است. البته اصالت­بخشیِ افراطی به تفاوت و فقدان تجربه، هدف و ارزش مشترک میان زنان، موجب نابودی فمینیسم در عمل می­شود؛ زیرا بدون هویت و هدف مشترک هیچ جنبشی شکل نمی­گیرد. از این­رو، فمینیسم تا آنجا که دلیلی برای فعالیت نداشته باشد، پست­مدرنی نیست؛ زیرا در این­صورت ناچار به پذیرش همۀ دیدگاه­ها به­منزلۀ یک چشم­انداز است و دیگر راهی برای اثبات حقانیت و برتری زنان در حوزه­های مختلف ندارد. 📚 حميرا مشيرزاده؛ از جنبش تا نظریة اجتماعی: تاریخ دو قرن فمینیسم؛ ص 413ـ421. مگي هام و سارا گمبل؛ فرهنگ نظريه‌هاي فمينيستي؛ ترجمة فیروزه مهاجر و دیگران؛ ص 58. جين فريدمن؛ فمينيسم؛ ترجمة فیروزه مهاجر؛ ص 122ـ128. نقد در ادامه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
زن، خانواده و سبک زندگی
5️⃣ فمینیسم پسامدرن4️⃣ 🔰 نقد فمینیسم پسامدرن به‌طور‌كلي مشكلات فمينيسم پسامدرن از‌آنجا آغاز مي‌شود كه بخواهيم لوازم منطقي آموزه‌هاي را در مورد خود فمينيسم نيز بپذيريم. 👈 دانستيم كه تأكيد پسامدرن‌ها بر سبب شد فمينيست‌ها زن و زنانگي را مقوله‌هاي ساختگي، متغير و نسبي ارزيابي كنند. در اينجا اين مسئله پيش مي‌آيد كه اگر هويت زنانه و اصولاً مفهوم ثابتي به‌عنوان وجود ندارد، فمينيسم اصولاً در‌ پي دفاع از حقوق چه كساني است⁉️ وقتي نتوان زن را تعريف نمود، پس چگونه مي‌توان از مشكلات زنان سخن گفت و از حقوق زنان دفاع نمود⁉️ از سوی دیگر اگر هيچ نظريه‌اي نتواند ادعاي و حقيقت كند، ارزش و اعتبار نظريات فمينيستي نيز كاملاً از بين مي‌رود؛ چرا‌كه فمينيست‌ها هم نمي‌توانند در مورد دعاوي خويش از جمله تحت ستم بودن زنان و ستمگر بودن مردان، ادعاي عينيت و حقيقت نمايند. 👈 خلاصه اينكه چگونه مي‌توان در شرايط ، بي‌اعتباري و عدم وثوق انديشه‌ها و نامشخص بودن طرف ستمگر، عمل اجتماعي را توجيه كرد⁉️ 👈 بنابراين كاربست آموزه‌هاي پسامدرن در مورد فمينيسم، باعث نوعي ، ضعف در فعاليت‌هاي سياسي و نظري مي‌شود و به‌طور‌كلي مباني فمينيسم را چه به‌عنوان جنبش و چه به‌عنوان نظريه، سست مي‌نمايد. علاوه بر آن 👈 به نظر برخي از فمينيست‌های پسامدرنيسم در‌حالي‌كه علوم ديگر را مي‌داند، خود نيز ساخته‌و‌پرداخته مردان است و در‌حالي‌كه كليت‌گرايي و تماميت‌خواهي علوم را زير سؤال مي‌برد، خود نيز موقت بودن و تاريخي بودن خود را فراموش مي‌كند و حاوي دعاوي كلي است؛ از سوي ديگر اگر همة گفتمان‌ها گفتمان قدرتند، خود پسامدرنیته نيز به‌عنوان يك گفتمان، تحت تأثير قدرت است. 📚 سوزان مندوس؛ «فلسفه سياسي فمينيستي»، فمينيسم و دانش‌هاي فمينيستي؛ ترجمة عباس یزدانی؛ ص 328. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
🔰 ادامه ی مبحث در جلسات آتی ان شالله🌹 لطفا رسانه ی کانال خودتون باشید🌹 و الحمدلله رب العالمین🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 نگاهی قابل تامل به الفاظ و 🔰 معنای دقیق کلمات و چیست⁉️ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند؛ و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند‼️ اما❗️ این معنا به دلایل زیر اشتباه است: آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود⁉️ مثلاً، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد⁉️ یا این مفهوم مختص است⁉️ آیا اگر امام حسین علیه السلام مثلاً، در یازدهم محرم شهید می‌شدند، آنگاه، با عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت⁉️ ✅ در قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهدبود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول - ثانی - ثالث - رابع... و یا اولاً - ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا - عاشورا - ثامونا - سابوعا... اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که، و ، هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد، بلکه معنای دیگری دارند. 🌺 عاشورا روز با امام علیه السلام عشر به کسر عین و عشرت، به معنای و است. معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. ✅ خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»(نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. ✅ عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ»(حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. ✅ العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که، معاشرت خصلت او باشد. ✅ پس العاشوراء؛ جائی که میل به و و نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، ✅ و عاشورا مبالغه است از یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام علیه السلام به شدت بالا می‌رود. 🌺 تاسوعا روزی برای . با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی، گروه‌های ۹ نفره شدند. اما به کسر الف یعنی، پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. ، یعنی شدن و شدن و بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین یعنی، رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. ✅ التاسوع یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره، التاسوعا یعنی جائی که بتوان را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ ✅ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند؛ روزی که بالا می‌رود و در سینه‌ها ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم از گفته شده است ،اکثرا ، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است. اما ، در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد علیه السلام لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از و خیلی عاشقانه است... 📚 برگرفته از کتاب سفری از عاشورا تا اربعین تألیف عبدالله مستحسن. .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
Nariman.Panahi-Man.Aslan.Omadam.Barat.Shahid.Besham(320).mp3
6.9M
🖤 یه عالمه گریه به روضه بدهکارم تا خوب نشه زخمات دست بر نمیدارم  تا خوب نشه زخمات دست بر نمیدارم بذار حالا حالا نوکر شما باشم بذار حالا حالا نوکر شما باشم لحظه‌ی مرگم تو خاک کربلا باشم لحظه‌ی مرگم تو خاک کربلا باشم بَده که پیش تو موی سرم سپید نشه بَده که نوکرت بمیره و شهید نشه من اصلا اومدم برات شهید بشم من اصلا اومدم برات شهید بشم تا تو قلب مادرت عزیز بشم سردم نکنی... طردم نکنی سردم نکنی... طردم نکنی عزیزم حسین عزیزم عزیزم عزیزم حسین عزیزم عزیزم عزیزم حسین عزیزم حسین عزیزم عزیزم عزیزم حسین عزیزم عزیزم عزیزم حسین یه عالمه گریه به روضه بدهکارم تا خوب نشه زخمات دست بر نمیدارم تا خوب نشه زخمات دست بر نمیدارم بذار حالا حالا نوکر شما باشم بذار حالا حالا نوکر شما باشم  لحظه‌ی مرگم تو خاک کربلا باشم لحظه‌ی مرگم تو خاک کربلا باشم بَده که پیش تو موی سرم سپید نشه بَده که نوکرت بمیره و شهید نشه من اصلا اومدم برات شهید بشم من اصلا اومدم برات شهید بشم  تا تو قلب مادرت عزیز بشم سردم نکنی... طردم نکنی سردم نکنی... طردم نکنی عزیزم حسین عزیزم عزیزم عزیزم حسین عزیزم عزیزم عزیزم حسین عزیزم حسین عزیزم عزیزم عزیزم حسین عزیزم عزیزم عزیزم حسین حسین حسین حسین حسین 🎙 با نوای مداح محترم نریمان پناهی .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°