۲۸ مرداد ۱۴۰۰
از حالا به بعد...
یک جمله برای روضه و مُردن کافی است...
علیکن بالفرار😭
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
چون چاره نیست میروم و میگذارمت
ای پاره پاره تن به خدا میسپارمت...
#یا_زینبِصبور
#یا_حسینِمظلوم
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
🏴 امشب همه مردان سپاه امام حسین علیه السلام در بهشت آرام گرفته اند...
اما...
#زنان تازه ماجرایشان آغاز شده است😭
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
🏴 ناله واعطشا بر جگرش می افتاد
آب میدید بیاد قمرش می افتاد
گوسفندی جلویش ذبح که میشد یاد
خنجر کند و گلوی پدرش می افتاد
#یا_زینبِصبور
#یا_حسینِمظلوم
#شهادت_امام_سجاد_علیه_السلام_تسلیت😭
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
🖤 زیارت نامه حضرت امام سجاد علیهالسلام
بسم الله الرحمن الرحیم
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْعابِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْمُتَهَجّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الْمُتَّقِینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَلِیَّ الْمُسْلِمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قُرَّهَ عَیْنِ النّاظِرِینَ الْعارِفِینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَصِیَّ الْوَصِیّـِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خازِنَ وَصایَا الْمُرْسَلِینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ضَوْءَ الْمُسْتَوْحِشِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نُورَ الْمُجْتَهِدِینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سِراجَ الْمُرْتاضِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یا ذَخِیرَهَ الْمُتَعَبّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مِصْباحَ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفِینَهَ الْعِلْمِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَکِینَهَ الْحِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مِیزانَ الْقِصاصِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفِینَهَ الْخَلاصِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَحْرَ النَّدى، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَدْرَالدُّجى،اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الاَوّاهُ الْحَلِیمُ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصّابِرُ الْحَکِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا رَئِیسَ الْبَکّائِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یامِصْباحَ الْمُؤْمِنِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلایَ یا أَبا مُحَمَّد،
أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّهُ اللهِ وَابْنُ حُجَّتِهِ وَأَبُو حُجَجِهِ، وَابْنُ أَمِینِهِ وَابْنُ اُمَنائِهِ، وَأَنَّکَ ناصَحْتَ فِی عِبادَهِ رَبِّکَ، وَسارَعْتَ فِی مَرْضاتِهِ، وَخَیَّبْتَ أَعْداءَهُ، وَسَرَرْتَ أَوْلِیاءَهُ،
أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ عَبَدْتَ اللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ، وَاتَّقَیْتَهُ حَقَّ تُقاتِهِ، وَأَطَعْتَهُ حَقَّ طاعَتِهِ، حَتّى اَتیکَ الْیَقِینُ،
فَعَلَیْکَ یا مَوْلایَ یَاابْنَ رَسُولِ اللهِ أَفْضَلَ التَّحِیَّهِ، وَالسَّلامُ عَلَیْکَ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ»
#التماس_دعا
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
انتَالـعـشقُالذیلایتکرر
وحزنعلیکسرمـد🖤
عشقبیتکراری، ایغمبیپـایان..
#حسینمن
#قدیمی_ترین_رفیقم_حسین
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
4️⃣ فمینیسم سوسیالیستی1️⃣
این گرایش در واقع، تلفیقی از فمینیسم #مارکسیستی و #رادیکالی است که با انتقاد از ارجاع مسائل زنان به نظام اقتصادی طبقاتی و عدم شناسایی همۀ عوامل ستم بر زنان در فمینیسم مارکسیستی از یکسو و نادیده انگاشتن تأثیر مسائل اقتصادی و نظام سرمایهداری در سرکوب زنان بهدلیل تحویل همۀ مسائل زنان به پدرسالاری در فمینیسم رادیکال از سوی دیگر، ریشۀ سرکوب زنان را نظام دوگانهای متشکل از عناصر اقتصادی (سرمایهداری) و جنسیتی (پدرسالاری)، موسوم به سرمایهداریِ پدرسالارانه میداند.
👈 ایجاد دو حوزۀ عمومی و خصوصی،
👈 تقسیم مشاغل به مردانه و زنانه،
👈 تقدیس ازدواج و مادری،
👈 استفاده از جذابیتهای زنانه در جهت اطفای نیروی جنسی مردان و ایجاد بازار مصرفی برای سرمایهداران،
نمونههایی از سرکوب زنان در این نظام دوگانه است که هم منافع سرمایهدارای و هم منافع مردان را تأمین میکند.
لذا آزادی زنان در گرو نابودی همزمان دو نظام# مردسالاری و #سرمایهداری است.
هایدی هارتمنو جولیت میچلدر آثار خود این نظام را بهخوبی بررسی کردهاند.
🔰 فمینیستهای سوسیالیست بهمنظور تحلیل انواع شیوههای تسلط بر زنان در نظام سرمایهداری پدرسالارانه، ماتریالیسم تاریخی در مارکسیسم را از چند جهت گسترش دادند:
👈 الف. تأکید بر تمام انواع تسلط و نابرابری: گستردهترین نوع آن #تسلط یک جنس بر یک جنس دیگر است.
👈 ب. بازتعریف شرایط مادی: شرایط مادی نه بهمعنای شیوههای اقتصادی و تولید کالا در مارکسیسم، بلکه بهمعنای شرایط گستردهای است که زندگی بشر را ایجاد و حفظ میکند. #جنسیت و نقش آن در تولیدمثل و فرزندپروری، خانهداری بدون دستمزد، وظایف خانگی نامرئی، تغذیۀ عاطفی و ... فعالیتهایی هستند که با خلق تنظیمهای اجتماعی خاص، باعث تسلط یک گروه بر گروه دیگر میشوند.
👈 ج. اهمیت ایدئولوژی: شرایط مادی خاص باعث پیدایش ایدئولوژی خاص میشود و ایدئولوژیهای خاص، ساختارهای تسلط را تغذیه میکنند و بدین ترتیب، سلسلهای از عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ایدئولوژیکی با تأثیر و تأثر متقابل، به ساختارهای تسلط قوام میبخشند.
📚 ر.ک به: جورج ريتزر؛ نظرية جامعهشناسي در دوران معاصر؛ ترجمة محسن ثلاثی؛ ص 492-494.
نقد در ادامه👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
4️⃣ فمینیسم سوسیالیستی2️⃣
🔰 نقد فمینیسم سوسیالیستی
اشکال به این نظریه این است که با انضمام دو گرايش كاملاً متفاوت خواسته است نارسايي هر گرايش را در تحليل وضعيت زنان بپوشاند؛ در حالي كه با جمع كردن بين دو ديدگاه، اشکالهای آن دو در این نظريه جمع ميشود.
🔰 پرسش اينجاست كه با ضميمه كردن عناصري كه فرد فرد انسانها را به پیشگرفتن رفتاري خاص يعني ستمگریي و ستمشوندگي دعوت ميکند و آنان را در خود غرق كرده، چه كسي و با چه روشي ميتواند وضعيت را تغيير دهد:
مرداني كه بنابر تحليل ايشان از اين وضعيت سود ميبرند يا زناني كه از همه سوی در اين ساختارها محصورند⁉️
📚 حسين بستان (نجفی)؛ نابرابري و ستم جنسي از دیدگاه اسلام و فمینیسم؛ ص 59.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
🏴 سلام خدا بر زینب بنت علی فاتح شهر شام🥀
"پرچمت گر سرنگون شد من نگه میدارمش
غم مخور بعد از تو پشتیبان پرچم زینب است"
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.🏴.•°°•.
🏴 🏴
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
5️⃣ فمینیسم پسامدرن1️⃣
پست فمینیست به مجموعه نظریاتی گفته می شود که در امتداد فمینیسم موج سوم قرار گرفته و سعی در از #حاشیه به #محور کشاندن زنان دارد.
این نگرش، این کار را از طریق #عاملیت بیشتری که برای زنان قایل می شود انجام می دهد. آنها منابع متعددی را برای زنان در نظر می گیرند که آنان از آن طریق با انقیاد مبارزه می کنند.
این رویکرد اولین بار در اروپا و آمریکا (دهه هشتاد میلادی) از طریق رسانه های جمعی شکل گرفت و تلاش داشت که نحوه بازنمایی زنان در رسانه ها را مورد تحلیل قرار داده، توانایی آنها را برای #زیبا بودن، #دستور دادن، و #انتخاب فعالانه شریک زندگی را بخشی از مبارزه آنها با انقیاد بداند.
تکیه بیش از حدی که آنها بر #رسانه_های_جمعی و بازنمایی زنان در آنها و عوامل قدرت بخشی آنان دارند اگرچه باعث شد که طرفداران زیادی در میان زنان جوان طبقه متوسط پیدا کنند اما مانع از آن شد که این مکتب بتواند مانیفست مشخصی برای خود تعیین کند یا حتی بتواند تعریف دقیقی از اصطلاح پست فمینیسم ارائه کرده و یا انسجام مکتبی میان آنها به وجود آید.
🔰 این رویکرد تنها توانست به بازنگری در ایده های #فمینیسم_رادیکال بپردازد زیرا معتقد است که چهره آسیب پذیری که فمینیسم رادیکال از زنان ارائه می کند در نهایت به تضعیف بیش از پیش آنها می انجامد و این شیوه به #راهکار_عملی برای زنان جهت غلبه به این انقیاد نمی انجامد، بنابراین نیاز به اصلاح جدی دارد. البته آنها موج دوم را به طور کلی نفی نمی کنند بلکه پیشنهادهایی جهت کاربردی تر شدن آن دارند.
فمینیستها با طرح نظریاتی چون نظام #مردسالاری و #ساختگی دانستن زنانگی و جنسیت، زمینههای مثبتی برای تعامل با آموزههای پسامدرنیته و پساساختارگرایی داشتند.
این دلیل و نیز تقارن برخی آموزههای این دو مکتب با نظریات فمینیستها موجب شد تا فمینیسمهای پستمدرن با تأثیرپذیری از مکاتب فوق، نظریات فمینیستی را گسترش دهند.
🔰 عمدهترین نظریات این گروه عبارت است از: 1️⃣
👈 الف. #مردانه دانستن دانش:
ایشان تحت تأثیر فلاسفۀ پستمدرن همچون #لیوتار، #دریدا و #فوکو معتقدند علوم رایج مجموعهای از روایتها و فراروایتهای کلان هستند که عمدتاً توسط دانشمندان #مرد و در جهت منافع و علایق مردان تولید شدهاند. لذا باید تمام علومی که زنان را پست جلوه میدهد، ساختارشکنی و زمینۀ احیای علوم و اندیشههای زنان فراهم شود.
ادامه در پست بعدی👇👇👇
🔰 نقد در پستهای بعدی👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
5️⃣ فمینیسم پسامدرن2️⃣
ادامه ی پست قبلی👆👆👆
🔰 عمدهترین نظریات این گروه عبارت است از: 2️⃣
👈 ب. #سیالیت هویت زنانه:
فمینیستها با توجه به #نسبی و #ساختگی بودن هویت انسانی در آرای لاکان، دریدا و فوکو، معتقدند جنس و جنسیت نسبی و ساختۀ فرهنگ است و نمیتواند معیاری برای تفکیک نقشها و تعریف وظایف زنانه قرار گیرد. زیرا در نظر گرفتن معنای واحد برای زن و تقسیم انسانها به زن و مرد، یکی از تقابلهای دودوییِ نظام مردسالاری است که حقیقت ندارد و باید ساختارشکنی شود. لذا با وجود نقاط مشترک میان زنان، هیچ تعریف ثابتی از خصوصیات زنانه وجود ندارد.
ادامه در پست بعدی👇👇👇
🔰 نقد در پستهای بعدی👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
5️⃣ فمینیسم پسامدرن3️⃣
ادامه ی پست قبلی👆👆👆
🔰 عمدهترین نظریات این گروه عبارت است از: 3️⃣
👈 ج. توجه به #تفاوتهای زنان:
ایشان با توجه به اصل «تفاوت» در پستمدرن، از کلیگویی دربارۀ زنان و مشکلاتشان پرهیز نموده و با رسمیت بخشیدن به تفاوت زنان با یکدیگر، به تحلیل وضعیت همۀ زنان پرداختند. ظهور فمینیسمهای مضاف مانند فمینیسم سیاه، همجنسخواه، خانوادهگرا، صلحطلب، #فمینیسم_اسلامی و اکوفمینیسم از نتایج این تحول است.
البته اصالتبخشیِ افراطی به تفاوت و فقدان تجربه، هدف و ارزش مشترک میان زنان، موجب نابودی فمینیسم در عمل میشود؛ زیرا بدون هویت و هدف مشترک هیچ جنبشی شکل نمیگیرد.
از اینرو، فمینیسم تا آنجا که دلیلی برای فعالیت نداشته باشد، پستمدرنی نیست؛ زیرا در اینصورت ناچار به پذیرش همۀ دیدگاهها بهمنزلۀ یک چشمانداز است و دیگر راهی برای اثبات حقانیت و برتری زنان در حوزههای مختلف ندارد.
📚 حميرا مشيرزاده؛ از جنبش تا نظریة اجتماعی: تاریخ دو قرن فمینیسم؛ ص 413ـ421. مگي هام و سارا گمبل؛ فرهنگ نظريههاي فمينيستي؛ ترجمة فیروزه مهاجر و دیگران؛ ص 58. جين فريدمن؛ فمينيسم؛ ترجمة فیروزه مهاجر؛ ص 122ـ128.
نقد در ادامه👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#گرايشهاي_فمينيستی
5️⃣ فمینیسم پسامدرن4️⃣
🔰 نقد فمینیسم پسامدرن
بهطوركلي مشكلات فمينيسم پسامدرن ازآنجا آغاز ميشود كه بخواهيم لوازم منطقي آموزههاي #پسامدرن را در مورد خود فمينيسم نيز بپذيريم.
👈 دانستيم كه تأكيد پسامدرنها بر #نفي_هويت_ثابت سبب شد فمينيستها زن و زنانگي را مقولههاي ساختگي، متغير و نسبي ارزيابي كنند. در اينجا اين مسئله پيش ميآيد كه اگر هويت زنانه و اصولاً مفهوم ثابتي بهعنوان #زن وجود ندارد، فمينيسم اصولاً در پي دفاع از حقوق چه كساني است⁉️ وقتي نتوان زن را تعريف نمود، پس چگونه ميتوان از مشكلات زنان سخن گفت و از حقوق زنان دفاع نمود⁉️
از سوی دیگر اگر هيچ نظريهاي نتواند ادعاي #عينيت و حقيقت كند، ارزش و اعتبار نظريات فمينيستي نيز كاملاً از بين ميرود؛ چراكه فمينيستها هم نميتوانند در مورد دعاوي خويش از جمله تحت ستم بودن زنان و ستمگر بودن مردان، ادعاي عينيت و حقيقت نمايند.
👈 خلاصه اينكه چگونه ميتوان در شرايط #سياليت_هويت، بياعتباري و عدم وثوق انديشهها و نامشخص بودن طرف ستمگر، عمل اجتماعي را توجيه كرد⁉️
👈 بنابراين كاربست آموزههاي پسامدرن در مورد فمينيسم، باعث نوعي #بی_عملي، ضعف در فعاليتهاي سياسي و #تناقضات نظري ميشود و بهطوركلي مباني فمينيسم را چه بهعنوان جنبش و چه بهعنوان نظريه، سست مينمايد.
علاوه بر آن 👈 به نظر برخي از فمينيستهای پسامدرنيسم درحاليكه علوم ديگر را #ساختگي ميداند، خود نيز ساختهوپرداخته مردان است و درحاليكه كليتگرايي و تماميتخواهي علوم را زير سؤال ميبرد، خود نيز موقت بودن و تاريخي بودن خود را فراموش ميكند و حاوي دعاوي كلي است؛ از سوي ديگر اگر همة گفتمانها گفتمان قدرتند، خود پسامدرنیته نيز بهعنوان يك گفتمان، تحت تأثير قدرت است.
📚 سوزان مندوس؛ «فلسفه سياسي فمينيستي»، فمينيسم و دانشهاي فمينيستي؛ ترجمة عباس یزدانی؛ ص 328.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
۳۱ مرداد ۱۴۰۰
🔰 ادامه ی مبحث #نقد_فمینیسم در جلسات آتی ان شالله🌹
لطفا رسانه ی کانال خودتون باشید🌹
و الحمدلله رب العالمین🌹
#روز_خوبی_داشته_باشید
#به_برکت_صلوات_بر_محمد_و_آل_محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
۳۱ مرداد ۱۴۰۰