فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعضی ویژگی های مثبت و منفی زندگی در غرب
👨👩👧👦 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
👨👩👧👦 Mohsenzade.com/zm
👨👩👧👦 Womanfamily.ir
👨👩👧👦 https://www.aparat.com/woman_family
👨👩👧👦 @woman_family
هدایت شده از جـــــوانـه🌱|146
♦️ خشم بی بی سی فارسی از بکارگیری عبارت «امام خامنه ای» از سوی سید ابراهیم رئیسی.
تا کور شود هر آنکه نتواند دید...
@dokhtaranezahraee224🌹
🌺 استاد پناهیان:
به آقای رئیسی تبریک میگویم بخاطر این جمله که امروز در مجلس گفتند:
"انتخابات نقطه آغاز مشارکت مردم است نه پایان آن"
این یعنی: دوران ارباب رعیتی و دیکتاتوری تکنوکراتها و دمکراسیخواهان غربزده، که مردم را فقط برای صندوق رای میخواهند، پایان یافت و دوران "دولت مردمی" آغاز شده است.
@Panahian_ir
#فمینیسم
👤 #نظریه_پردازان برجسته فمینیسم
👩🎤#جودیت_باتلر Judith Butler (زاده 1956 )3️⃣
جودیت باتلر، فیلسوف پساساختارگرا و منتقد فمنیست آمریکایی است و در زمینههای فمینیسم، نظریه فراهنجار، فلسفه سیاسی و علم اخلاق صاحب نظر است. وی از مهمترین نظریهپردازان فمینیست پستمدرن محسوب میشود.
📗 نخستین اثر وی، #آشفتگی_جنسیتی نام دارد که در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسید.
⬅️ یکی از مهمترین نظریات باتلر در خصوص جنسیت طرح مبحثی است با عنوان #ایفای_جنسیت (gender performativity) است. باتلر معتقد است که جنسیت یک اجراء (performance) است، یعنی آن چیزی که فرد در شرایطی خاص به نمایش میگذارد، نه قاعدهای جهانشمول از آنچه تو هستی. در همین راستا باتلر نظریه ایفای جنسیت را مطرح کرده و در قالب این نظریه عنوان میکند که درست همانگونه که میآموزیم زبان را بسته به موقعیت بهکار ببریم، میآموزیم که به گونهای ایفای نقش کنیم که #گویی زن یا مرد هستیم.
📚 JudithButler.Theory.org.uk
@International_club
ادامه دارد👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم
👤 #نظریه_پردازان برجسته فمینیسم
👩🎤#جودیت_باتلر Judith Butler (زاده 1956 )4️⃣
🔰 #نظریه_کوئیر Queer Theory
👈 یکی از مهمترین نظریات #جودیت_باتلر که در کتاب او تحت عنوان آشفتگی جنسیتی بیان شد، #نظریه_کوئیر است.
✅ “#کوییر_چتری" مفهومی است برای اشاره به اقلیت های جنسی و جنسیتی که دگرجنس خواه نباشند. این عبارت که در لغت به معنای “عجیب و غریب” است، در اواخر قرن نوزدهم به عنوان برچسبی تحقیرآمیز در رابطه با گروههایی مطرح گردید که به همجنسان خود متمایل بودند. در اواخر دهه ی ۱۹۸۰، نظریه پردازان و فعالان این حوزه معنایی جدید به عبارت “کوییر” بخشیدند. آنها شروع به تشکیل اجتماعات خودی و بازسازی این مفهوم نموده و هویت سیاسی متمایزی از هویت سیاسی مردان همجنسگرا طلب کردند. #کوییر به آنهایی اشاره دارد که با طرد هویت های جنسی سنتی، در جستجوی مرزهای جنسیتی جایگزین باشند.
👈 نظریه کوییر هم همزمان با طرح این مفهوم و کاربرد آن توسط کنشگرا همجنسگرا در آمریکا و اروپا به عنوان تبیینی مفهومی به کار برده شد که به شدت از تفاسیر جدید در حوزه ی جنسیت و به خصوص مباحثات #میشل_فوکو تاثیر پذیرفته بود. این نظریه ایده هایی را از پساساختارگرایی و روانکاوی #لکانی در رابطه با هویت مرکززدایی شده و بی ثبات، واسازی #ژاک_دریدا از ساختهای مفهومی زبان شناختی و نیز الگوی فوکو از گفتمان و دانش و قدرت را دربر گرفته و باهم ترکیب می شود. در نظریهی کوئیر تمرکز بیشتری بر مسئلهی #سکس، ترجیحهای جنسی افراد، #انتخابهای_جنسی افراد و تمایلات و #گرایشهای_جنسی آنها دارد.
✅ این نظریه، نوعی #ساختارشکنی در چهارچوبهای هویتی محسوب میشود و همه نظریهپردازان این حوزه بر این باور اند که #هویت_جنسی_ثابت وجود ندارد و جهتگیریهای جنسی افراد میتواند همیشه در تغییر باشد.
👤 به بیان اسپارگو (۲۰۱۲)، کوییر چارچوب مفهومی یا روش شناختی نیست که نظام مند باشد، بلکه مجموعه ای است از فعالیت های روشنفکرانه درباره ی رابطه بین سکس و جنسیت و میل جنسی…. این اصطلاح گسترهی متنوعی از کنش ها و اولویت های انتقادی را دربر میگیرد.
📚 اسپارگو، تمسین، (۲۰۱۴). فوکو و نظریه ی کوییر. ترجمه حمید پرنیان، تورنتو: نشر گیلگمشان.
👈 جودیت باتلر صراحتا آثار فوکو در رابطه با جنسیت را توسعه داده تا #الگوی_طبیعی_شده و بهنجار جنسیت و دگرجنس گرایی را فاش سازد (باتلر، ۱۹۹۰).
او می گوید که “جنسیت ادامه ی مفهوم فرهنگی جنس کروموزومی/ زیست شناختی نیست، بلکه کنش مداوم گفتمانی است که حول مفهوم دگرجنسگرایی ساخته شده است. او معتقد است که #دگرجنس_گرایی اجباری از طریق تولید تابوهایی علیه همجنسگرایی در جنسیت سوار شده و منجر به آن شده که هر یک از دو جنس زن و مرد با زیست شناسی پیوند بخورند و اتحاد دروغینی را میان یک جنس بیولوژیک و جنسیت فرهنگی به وجود آورند.” (اسپارگو، ۲۰۱۴). به عبارت دیگر باتلر، #جنسیت را #متغیر، #سیال و #نامتمرکز می داند.
📚 Butler, J. (1998). Gender trouble: Feminism and subversive of identity, Routledge, London.
✍️ شیوا علی نقیان
@International_club
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم 👤 #نظریه_پردازان برجسته فمینیسم 👩🎤#جودیت_باتلر Judith Butler (زاده 1956 )4️⃣ 🔰 #نظریه_ک
در رصد صفحات فمینیستی به این تابوشکنی در مورد نظریه ی #کوییر، خیلی برمیخوریم؛ لذا امروزه بیان می شود فمینیسم دیگر برابری زن و مرد نیست بلکه دیگر برابری خواهی نیست و پا را فراتر گذاشته و به حذف مباحث جنسیتی در تمام شئونات مخصوصا مباحث جنسی پرداخته است.
قبلا کلیپی در اینباره در کانال قرار دادم، باز هم اونو بازنشر میکنم تا دوستان به عمق تفکر فمینیستی پی ببرند.👇
👈 نقدهای بسیاری در اینباره وجود دارد هم درون دینی و هم برون دینی و با مباحث روانشناختی وجامعه شناختی...
🌺 با ما همراه باشید و کانال خودتون رو به کسانیکه دوستشون دارید معرفی کنید تا ان شالله به زودی نقد این نظریه را هم با هم دنبال کنیم👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فمینیسم فقط برابری خواهی نیست.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
😝 متاسفانه چند ساعت پیش
اولین قربانی واکسن برکت کرونا مردی حدود چهل و هشت ساله بود که پس از دریافت مرحله دوم واکسن کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد.
او ساعتی بعد از دریافت و تزریق واکسن دوز دوم
هنگام مراجعه به منزل با مواجهه با همسرش با خوشحالی گفته بود:
*من دومی رو هم گرفتم*
و ناگهان
با ضربهی سهمگین ماهی تابه چدنی به سر مواجه شد و در جا درگذشت.
آقایون لطفاً
توجه داشته باشید که جمله کامل
*من مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت نمودم* را بدون اشتباه بگویید☠️
😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 قبل از بردن #فرزندان به مراسم عزاداری #محرم حتما به این👆 توصیه های مهم تربیتی توجه کنید.
🌹🍃 همه پدر و ماورها #حتما ببینند و نشر دهند...
🌼 محسن پوراحمد خمینی|روانشناس
#محرم #صفر #امام_حسین #روضه
🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب
http://eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
🖤 هوامو داشته باش آقا منو به تو سپردهاند... 😭
#محرم #امام_حسین #روضه
🌸🍃 کانال تربیتی همسران خوب 👇
http://eitaa.com/joinchat/3451518976C471922bdf6
هدایت شده از مجاز بانو
#موج_چهارم_فمینیسم
#فمینیسم_آنلاین
#همراه_با_اساتید
#پرسش_و_پاسخ (۱)
#دکتر_اسلامی_تنها
♨️امواج فمنیستی
1️⃣ موج اول فمنیسم بیشتر از نوع #جنبش_اجتماعی بود.
2️⃣ در موج دوم فعالان فمنیسم با شکل دهی به رشته مطالعات زنان وارد فضای آکادمیک شدند و به #نظریه_پردازی روی آوردند.
3️⃣ موج سوم با نگرش #پست_مدرنی در صدد واسازی نظریه های کلان و به رسمیت شناختن قرائت های مختلف برآمد.
4️⃣ هرچند برخی هنوز وجود موج چهارم را انکار میکنند ولی آنهایی که قائل به آن هستند از ورود فعالان فمنیستی به فضای #کنشگری خبر میدهند، یعنی کنشگری میدانی -مبنتی بر #فضای_مجازی و شبکه های اجتماعی- یک ویژگی برجسته این موج است. فعالان این عرصه مانند فعالان موج های قبلی شخصیت های علمی و آکادمیک نیستند.
✅در ادامه گفتگوی کوتاهی داشتیم با استاد علی اصغر اسلامی تنها، استادیار گروه ارتباطات دانشگاه باقر العلوم ع در مورد ماهیت موج چهارم که شما را دعوت میکنیم به مطالعه آن...
🔴 سوال:
از نظر شما ویژگی اصلی موج چهارم فمینیسم چیست؟
🔻پاسخ:
شاید بتوان ویژگی متمایز موج چهارم را حرکت از #ابژگی_جنسی به #سوژگی_جنسی دانست.
فمینیستهای نسل چهارم، حیث التفاتی به جنبه سیاسی بدن زنانه پیدا کرده اند و فهمیده اند که بدنشان ابزاری کارآمد برای به چالش کشیدن قدرت مرد سالاری و بسط گفتمان فمینیستی در جهان است و اینترنت و شبکه های اجتماعی امکان مناسبی برای بسط گفتمانی آن فراهم اورده است. از این رو در این موج استفاده و توجه ویژه ای به رسانه ها وجود دارد.
ادامه دارد...
〰️〰️〰️〰️
🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)
هدایت شده از مجاز بانو
#موج_چهارم_فمینیسم
#فمینیسم_آنلاین
#همراه_با_اساتید
#پرسش_و_پاسخ (2)
#دکتر_اسلامی_تنها
🔴سوال:
با این فرض، معنای گزارش آزارهای جنسی فمینیستهای موج چهارم چیست؟ در حالی که گزارش از آزار جنسی بیان یک ضعف است.
پاسخ:
🔻به نظر می رسد که معنا و دلالت ضمنی این #افشاگری آن است که ” زنان مدیریت بدن و مالکیت تن خود را دارند” پس مجاز به استفاده از آن به هر سبک و سیاقی در شبکه های مجازی و فضای عمومی هستند و کسی حق مقابله با آنها را ندارد.
چرا که از نظر #فمینیستهای_افشاگر ، در صورت مواجهه زنان با آزار، باید روشنگری صورت گیرد تا قربانی مقصر جلوه نکند و بدین طریق با جریان های مرد سالاری مبارزه شود.
پس برای فمینیستهای موج چهارم، #بدن به عنوان یک ابراز سیاسی برای #شکستن_هژمونی های گفتمانی است. البته با نقد جامعه شناختی مبتنی بر نظریه درهمتنیدگی و و عمل اجتماعی بر اساس دادخواستهای اینترنتی که این روزها در دنیا به یکی از ابزار قدرمتند دموکراسی تبدیل شده است.
آنان در #فضای_مجازی و شبکه های اجتماعی #افشاگری می کنند و دادخواستها و طومارهای مجازی جمع می کنند تا مطالبات جنسی و فمینیستی به عنوان مطالبات عامه مردم معرفی کرده و در نتیجه امکان بسط گفتمان عمومی فمینسیم در کل نظام اجتماعی و درسطح نظام جهانی فراهم شود. چارچوبی تحلیلی آنان رویکرد #درهمتنیدگی(Intersectionality) است.
ادامه دارد...
〰️〰️〰️〰️
🌱 مجازبانو (جستارهایی در باب بانوان، خانواده و فضای مجازی)