🔆 سخنان مهم علامه مصباح در جمع اعضای شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان (2)
🔰 یکی از علل روانی بدحجابی در جامعه، مطرح شدن است // امروز در رعایت حقوق زنان دچار افراط و تفریط هستیم // همین متدینین، حقوق زن ها را آن گونه که باید، ادا نکردند// حقوق زن و مرد در جامعه ما، متعادل نیست.
🔻🔻 یکی از علل روانی بی حجابی ها نیز همین انگیزه مطرح کردن خود در جامعه است؛ در واقع با این ذهنیت که به زن ظلم شده و باید انتقام گرفته شود، می خواهد با چنین کارهایی خود را مطرح کند.
🔻🔻به عبارت بهتر این یک امر طبیعی است که وقتی انسان سرمایه ای دارد و کسی قدرش را نمی داند، می خواهد با مطرح کردن خود، سرمایه اش را به دیگران نشان دهد و عده ای گمان می کنند بی حجابی، نوعی مطرح شدن در جامعه است.
🔻🔻 امروز بین افراط و تفریط قرار داریم و باید اعتراف کنیم که متدینین هم در این زمینه به وظیفه شان عمل نکرده اند،
🔻🔻 سالهای طولانی همین متدینین، حقوق زن ها را آن گونه که باید، ادا نکردند و همین سبب شد تا نوعی احساس شکست، افسردگی و عقب ماندگی به وجود بیاید و عکس العمل طبیعی هم انتقام از مردهاست که نمودهای آن در جوامع مختلف، وجود دارد.
🔻امروز عده ای از غرب زده ها و روشنفکران نیز با تمسک به همین ظلم هایی که به زن ها شده، وضعیت کشورهای پیشرفته – بخوانید کشور های ستکبر و زورگو – که حجاب را کنار گذاشته اند را الگو قرار می دهند و می گویدن در آن کشور ها، به زنان همان حقوقی داده شده است که به مردان داده شده است و لذا ما هم باید چنین کنیم.
🔻 یکی از کمبودهای جامعه اسلامی ما به هم خوردن تعادل در حقوق زن و مرد در جامعه است، وقتی انقلاب اسلامی در جامعه ما رخ داد، از جمله مسائل مهمی که باید به آن توجه کنیم، همین مسأله است؛ انقلاب اسلامی برای این نبود که یک خانواده سلطنتی جای خود را به دیگری بدهد؛ هم و غم امام (ره) به عنوان بنیانگذار این نظام، اسلام بود
🔻 مرز این افراط و تفریط کجاست؟ حتی در فهم این مسأله هم نقص ها و کمبودهایی داریم؛ چرا که حتی برخی منابع، پیش فرض ها و پیش داوری هایی وجود دارد که اجازه فهم درست را از ما می گیرد.
🔻 تحصیل علم، مربوط به انسانیت انسان است و لذا اختصاصی به مردان ندارد؛ مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی هم وظیفه همگان است؛ همانطوری که وقتی پیامبر(ص) از مکه به مدینه آمد، زنانی از خانه هایشان فرار کرده و نزد پیامبر (ص) می آمدند و مسلمان می شدند که حتی آیه نازل شد که بیعت خانم ها را بپذیر.
🔻بسیاری از سئوالات هست که بر اساس علم، تجربه و تفکر پاسخ آن را می فهمیم و برخی دیگر را وحی برای ما بیان کرده است
🔻خیلی از مسائلی را که وحی بیان کرده است، ابتدائا ما نمی فهمیم؛ مثل این که چرا نماز صبح باید قبل از طلوع خوانده شود؟ خب، این مسائل را ما نمی فهمیم؛ چه بسا کلیاتی را هم بفهمیم، اما مرز دقیق را مشخص کردن و فهمیدن برای بسیاری از امور، بدون راهنمایی وحی، ممکن نیست.
🔻🔻 باید به فهم خدا و معصومین (ع) اعتماد کنیم و باور داشته باشیم آن ها بهتر از ما می فهمند و راه سعادت بشر را بهتر از ما می شناسند.
🔻🔻 باید اعتراف کنیم که در جامعه، هنوز در همان حقوق انسانی انسان ها که برخی از آنها ویژه زنان یا مردان هستند، خوب عمل نکرده ایم،
🔻🔻از همان آغاز نهضت روحانیت، مسأله آموزش زن ها نیز مطرح شد و از همان ابتدا مدرسه توحید در قم تأسیس شد و مرحوم قدوسی مسئولیت آن را بر عهده داشتند و برای خانم ها کلاس گذاشتند. در این راه قدم های خوبی برداشته شد که یکی از برکات آن جامعه الزهرا (س) است؛ افرادی با فداکاری و زحمت ها و به جان خریدن تهمت ها، این بنیان را گذاشتند و امروز به این مراحل رسیده است؛ هر چند هنوز هم به خوبی حق آن ادا نشده است.
🔻🔻 تألیف کتاب، تدریس، شرکت در کنفرانس های علمی و ارائه نظریه توسط بانوان عالم با رعایت حدود شرعی، لازم است؛ البته این کارها نباید به حقوق و تکالیف اختصاصی آن ها ضرری بزند، اما وقتی زنانی عالم شدند، باید جامعه نیز از علم شان استفاده کند.
🔻🔻 متأسفانه کمتر شرایط حضور زنان در مجامع علمی با رعایت حدود شرعی فراهم شده است و گاهی عده ای با ورود خود و عدم رعایت ارزش های اسلامی و افراز و تفریط ها، زمینه را از بین می برند،
🔻 اقدام شایسته شما برای همایش کتاب سال بانوان، قابل تحسین بوده و قدمی برای استفاده از علم و استعدادهای خدادادی بانوان است.
🔻 گاهی عدم توجه دقیق به ارزش های دینی، زمینه ایجاد دام شیاطین انس و جن می شود و بهانه ای به دست نااهلان می دهد تا سوء استفاده کنند؛ چرا که گاهی یک زاویه گرفتن کوچک از ارزش های الهی به انحرافات بزرگ می انجامد.
👈 27 بهمن 97
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
❇️ خانواده محوری، سنت الهی تکوینی و نقطه آغاز تحول است
◻️ #خانواده_و_خانواده_محوری
حجتالاسلاموالمسلمین سید منذر حکیم استاد درس خارج حوزه علمیه قم و مدیر گروه فقه خانواده جامعه المصطفی:🔻
◻️ در نظام تکوینی، شما اگر بخواهید خلاف این حرکت کنید، موفق نخواهید بود.
به تعبیر شهید صدر، این سنت موضوعی و جریانی است و ممکن است جامعهای خلاف این سنت حرکت کند، اما خیلی زود شکست میخورد. سنت تشکیل #خانواده و #خانواده_محوری و سنت #قوامیت مرد بر زن یک سنت موضوعی و جریانی است که حرکت برخلاف آن به سوی شکست است.
◻️ در سورههای فرقان و نور، در خصوص خانواده و اعضای آن سفارشهای جدی شده است. در این رابطه ما به یک کار علمی و پژوهشی جامع نیاز داشتیم و حدود بیست سال است که روی آن کار میکنیم و هنوز در این زمینه نیاز به کار فراوان داریم.
◻️ اگر نظام جامع خانواده را از قرآن و حدیث و کتب فقهی استخراج کنیم، میتوانیم حدود یکصد جلد کتاب برای ده گرایش تهیه کنیم.
◻️ ما امیدواریم که انشاءالله بتوانیم یک دانشگاه خانواده اسلامی با ده گرایش تأسیس کنیم.
◻️ مجمع تشخیص مصلحت نظام از ما خواست برای قوانین خانواده اسلامی سیاستگذاری کنیم و ما نیز خطوط کلی را نوشتیم و به آنها تحویل دادیم و یک گزارش کامل با مشخص کردن همه جوانب نوشتیم و به رهبر معظم انقلاب تقدیم کردیم.
بعد از مدتی #سیاستهای۱۶گانه رهبری اعلام شد که برای ما بسیار نویدبخش بود و کار ما هم در یک مسیر روشن قرار گرفت.
◻️ اگر #مدیریت_صحیح در خانواده باشد، اعضا به سمت #خودکفایی و #خلاقیت خواهند رفت. این را در مقیاس جامعه نیز میتوان تسری داد.
در خانوادهای که خودکفایی و حسن مدیریت و خلاقیت وجود دارد، یک جوان پانزدهساله میتواند تشکیل زندگی دهد؛ زیرا مهارتهای لازم را از کودکی فرا گرفته است.
◻️ سیاستهای ابلاغی رهبری باید عملیاتی شوند.
این نگاه خانواده محوری را اگر به همه دست اندر کاران نظام قرار بدهیم این افراد یک فکر مشترک پیدا میکنند و همآهنگ میشوند.
◻️ در راستای تحقق خانواده محوری باید از اکنون روی #بچهها کار شود. شاید دیگر نتوانسته باشیم روی پدرها و مادرها اثرگذار باشیم، اما پدرها و مادرها هستند که بوسیله بچهها تربیت میشوند.
💠 بیشتر بخوانید:
https://hawzahnews.com/xbdv3
@HawzahNews
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#موجها_و_گرایش_و_نظریه_پردازانِ_فمینیسم
#تاریخ_غرب
👩🎤 #وضعيت_زنان در قرن هفدهم و هجدهم6️⃣
👈 روشنگري4️⃣
ب) ليبراليسم
ليبراليسم بهعنوان جرياني #مولود_مدرنيته، به تغيير و تحولات در مسائل زنان شتاب بيشتري داد.
ليبراليسم آموزهاي است که شعار اصلي آن #فردگرايي است. آنچه ملاک برخورداري از حقوق شهروندي ميشود، فرد بودن (انسان بودن) است و بس.
آزادي فرد، استقلال فرد، حقوق فرد و... مباحث مهم گفتمان فمينيستي را تشكيل ميدهد.
مسئلة #اصالت_فرد جايگزين اصالت جامعه ميشود و انسان بهمثابة فرد، داراي احترام و منزلت و حقوقي ميشود كه پيش از آن برخوردار نبود؛ حتي فرد ملاك و معيار ارزشهاي اخلاقي ميشود و «خوب» چيزي ميشود كه انسان بهمثابة فرد آن را دوست دارد.
👈 بارزترين نتيجة فردگرايي ليبراليستي، #آزادي است.
اصل آزادي بيانگر آن است كه انسان ميتواند براي زندگي خود تصميم بگيرد و نبايد هيچ نهادي اعم از دولت يا كليسا اراده خود را بر او تحميل كند. آزادي انديشه و بيان و آزادي انجمن نيز از ديگر اركان ليبراليسم است.
👈 پذيرش حق مالکيت فرد بر خود به اين معنا كه فرد، مالكِ جسم، مهارتها و كار و پيشة خويش و درآمد ناشي از آن است و اين زندگي، دارايي خود اوست و به خدا، جامعه يا دولت تعلق ندارد نيز از ديگر آموزههاي ليبراليسم است.
#اصل_برابري در ليبراليسم بر برابري همة انسانها در برابر قانون و لزوم ايجاد فرصتهاي برابر براي آحاد جامعه بهمنظور شكوفاسازي استعدادهاي افراد تأكيد ميكند.
در همين راستا آموزش عمومي به جهت پرورش ذهني مردم مورد توجه قرار ميگيرد.
ادامه دارد به همراه نقد در پست های بعدی👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#تاریخ_غرب
#لیبرالیسم
🔰 اعلامیه حقوق بشر و شهروند یکی از اسناد بنیادین انقلاب فرانسه و تاریخ حقوق بشر است. اولین بند این منشور میگوید:
«انسانها آزاد به دنیا آمدهاند و آزاد با حقوق برابر باقی خواهند ماند. تفاوتهای اجتماعی تنها در صورتی که صلاح همگانی در میان باشد، میتوانند وضع شوند.»
#نقد در پست های بعدی👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#موجها_و_گرایش_و_نظریه_پردازانِ_فمینیسم
#تاریخ_غرب
👩🎤 #وضعيت_زنان در قرن هفدهم و هجدهم7️⃣
👈 روشنگري5️⃣
ب) ليبراليسم
🔰 تأثير ليبراليسم در ظهور فمينيسم
آموزههاي ليبراليسم و فضاي بازي كه در نتيجة آزاديهاي ليبرالي به وجود آمد، زمينه را براي شكلگيري اعتراضات، شورشها و جنبشهاي متفاوتي از جمله #جنبش_زنان مهيا نمود.
#ليبراليسم بر حقوق طبيعي انسانها (آزادي، برابري و...) تأكيد ميكرد و تمام اين امتيازات را درخور و شايستة تكتك انسانها ميديد؛ اما زنان میديدند اين شعارها تغييري در موقعيت آنان به وجود نياورد و تنها امتيازاتي #مردانه محسوب شد؛ بنابراين تأكيد ليبراليسم بر عموميت و فراگيري اين حقوق و امتيازات، بر آحاد بشر، افزايش توقع و در نتيجه نارضايتي گروههاي محروم را درپيداشت.
تا پيش از اين زنان از اين حقوق محروم بودند؛ درحاليكه اين محروميت امري طبيعي تلقي ميشد؛ اما با ظهور ليبراليسم، اين محروميتها در مقام نظر، #ظالمانه و دور از #عدالت محسوب شد و موجبات نارضايتي زنان را فراهم آورد؛ در نتيجه آموزههاي ليبراليسم اسلحهاي شد كه زنان با آن به مبارزه براي رسيدن به منافع خويش پرداختند.
👈 اصل #انسانمداري و #خردورزي، اين مطلب را به ذهن متبادر ميكند كه زن نيز در جايگاه انسان، موجودي خردورز و داراي حيثيت و كرامت فردي است. اصل آزادي و نفي اقتدار بر فرد، و تفسير ليبرالي از آزادي و اقتدار سبب شد زنان نيز آرزو كنند موجوداتي آزاد باشند و از زير ساية اقتدار مردان بيرون بيايند.
👈 اصل #مالكيت نيز كه حق طبيعي فرد دانسته ميشد، زنان را به اين فكر واداشت كه چرا پس از ازدواج، تمام اموال زن حتي ارثية پدري او بايد تحت مالكيت مرد قرار بگيرد و زن حق تصرف در اموال خود را نداشته باشد؟
چرا شوهر ميتواند دستمزد نقدي همسر يا دختر كارگرش را قانوناً تصاحب كند؟
تملك بر خويشتن بر اين تفكر دامن زد كه زن مالك جسم خويش است؛ لذا حق دارد با كنترل #باروري بر جسم خود مسلط باشد.
بعدها درخواست قانوني شدن #سقط_جنين نيز از اين فكر نشأت گرفت كه زن ميتواند در مورد بدن خود، تصميم بگيرد.
👈 همچنين اصل #برابري افراد در برابر قانون سبب شد زنان هم خواستار فرصتها و امتيازات قانوني برابر با مردان از جمله آموزش عمومي رايگان شوند كه از طرفي بر عموميت آن تأكيد ميشد، اما در عمل، زنان از آن كنار گذاشته ميشدند.
نكته حائز اهميت ديگر آنكه اصطلاحِ «#فرد» كه نقشي محوري در آموزة ليبراليسم دارد و معادل انگليسي آن man است، ظاهراً خنثي و مشترك بين زن و مرد و به معناي كلي انسان است؛ اما مطالعه نشان ميدهد بهكارگيري واژة man به جاي انسان و فرد، فراتر از يك عادت كلامي است؛ چراكه اكثر سردمدارانِ اين تفكر در عمل نشان دادند منظورشان از فرد همان مرد است؛
حتي در مورد مسئلة مالكيت تصريح ميشود كه مالكيت، حقي مردانه است و زندگي مرد به خود او تعلق دارد. بهجز معدودي از افراطيون و راديكالها كسي چنين حقوقي را بر زنان تسرّي نداده است.
📚 ر.ك: جان سالوين شاپيرو؛ ليبراليسم، معنا و تاريخ آن؛ ترجمة محمدسعید حنایی کاشانی.
ادامه دارد👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#معرفی_مقالات
#نقد_لیبرالیسم
📜 نقد و بررسی مبانی آزادی در لیبرالیسم از منظر اسلام
نویسندگان: محمدرضا باقرزاده و علیجان حیدری
منبع: اندیشه های حقوق عمومی سال پنجم بهار و تابستان 1395 شماره 2 (پیاپی 9)
💠 برای دانلود کلیک کنید:
http://ensani.ir/file/download/article/1572951115-9714-9-4.pdf
📃 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
📃 Mohsenzade.com/zm
📃 Womanfamily.ir
📃 https://www.aparat.com/woman_family
📃 @woman_family
👨⚖ حکم متفاوت و قابل تحسین یک دادیار برای خانمی که پلاک ماشینشو رو بدلیل مسافرکشی دستکاری کرده بود.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
.•°°•.👨⚖.•°°•.
🌸 🌸
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
°•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هویت زدایی از نمادهای مقاومت 😔
خیالِ رویِ تو در هر طریق همره ماست
نسیمِ موی تو پیوندِ جانِ آگه ماست
اگر به زلفِ درازِ تو دست ما نرسد
گناهِ بختِ پریشان و دستِ کوته ماست...
حافظ
#روز_خوبی_داشته_باشید
#به_برکت_صلوات_بر_محمد_و_آل_محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#موجها_و_گرایش_و_نظریه_پردازانِ_فمینیسم
#تاریخ_غرب
👩🎤 #وضعيت_زنان در قرن هفدهم و هجدهم8️⃣
👈 روشنگري6️⃣
ب) ليبراليسم
🔰 نقد برابري ليبرالي (برابري حقوقي)
تعريف #برابري بهعنوان #تشابه و يکي دانستن آن با عدالت (برابري = تشابه = عدالت) و بهتبع آن، ناديده گرفتن و يا #انکار_تفاوتهاي_حقيقي دو جنس، از مسائلي است که انتقادات زيادي را ميتوان برآن وارد كرد.
در وهلة اول به نظر ميرسد اين نظريه که #عدالت در گرو #برابري_مطلق است، هيچ دليل و مبنايي ندارد و پيشفرضي است که بدون آنکه اثبات شود، مبناي ساير نظريهپردازيهاي ليبرالي، از جمله فمينيسم ليبرال قرار گفته است؛
بهعلاوه، مشکل ديگر برابري ليبرالي، #ناديده_گرفتن_تفاوتهاي افراد و شرايط خاص، در برخورد با قانون است؛ درحاليکه اين نگاه، از آن جهت غيرواقعبينانه به نظر ميرسد که بالاخره شرايط خاص و تفاوتها و ويژگيها، خواهناخواه، تأثيرات خاص خود را دارند و ناديده گرفتن آنها مشکلي را حل نميکند، بلکه قانون صحيح و مورد قبول آن است که متناسب با تمام واقعيتها باشد.
👈 ميتوان نظامي از تفاوتهاي حقوقي مبتنيبر جنسيت، اما عادلانه را تصوير كرد كه تفاوتها و استحقاقها در تعيين حقوق، نقش اصلي و کليدي را بر عهده دارند؛ بهطوریکه #حقوق_مساوي براساس استحقاق مساوي و حقوق متفاوت بر پاية #تفاوت استحقاق، بر افراد تعلق ميگيرد؛
برايناساس، تنظيم قانون بدون در نظر گرفتن تفاوتها، بهمنزلة عدم رعايت تناسب و واقعگرايي در برنامههاست و عواقب ناخوشايندي را بهدنبال دارد.
📚 محمدرضا زيبايينژاد؛ «ملاحظات»، فمينيسم و دانشهاي فمينيستي؛ ص 118.
👈 از نظر شهيد مطهري، اعمال #اصل_تشابه، عليرغم وجود تفاوتهاي تکويني اصيل و اجتنابناپذير، نهتنها تساوي را برقرار نميکند، بلکه در عمل بهدليل دخالت تفاوتهاي حقيقي مذکور، به #تساوي_و_برابري_زن_و_مرد لطمه ميزند.
وی در اين باره ميگوید:
«زن اگر بخواهد حقوقي مساوي حقوق مرد و سعادتي مساوي سعادت مرد پيدا کند، راه منحصرش آن است که #مشابهت_حقوقي را از ميان بردارد:
براي مرد، حقوقي متناسب با مرد و براي خودش حقوقي متناسب با خودش قائل شود؛ تنها از اين راه است که وحدت و صميميت واقعي ميان زن و مرد برقرار ميشود و زن، از #سعادتي مساوي با مرد، بلکه بالاتر از آن برخوردار خواهد شد».
📚 مرتضي مطهري؛ نظام حقوق زن در اسلام؛ ص 123.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
#موجها_و_گرایش_و_نظریه_پردازانِ_فمینیسم
#تاریخ_غرب
👩🎤 #وضعيت_زنان در قرن هفدهم و هجدهم9️⃣
👈 روشنگري7️⃣
ب) ليبراليسم
🔰 نقد برابري تكويني (برابري طبيعي)
آيا زن و مرد، ذاتاً و طبيعتاً انسانهايي متفاوتند؟
آيا تفاوتهاي مشهودِ دو جنس در بخش اخلاق، رفتار، گرايشها، نقشها و... اصيل و طبيعي است و يا ساختگي و مصنوعي؟
چنانچه پيشتر آمد، مسئلة #تفاوتهاي_دو_جنس از همان آغاز نظريهپردازيهاي فمينيستي، بهعنوان مسئلهاي محوري و مبنايي مورد توجه و نقد فمينيستها قرار گرفت؛ به شكلي كه فمينيستهاي ليبرال از جمله ولستون كرافت و جان استوارت ميل با تأكيد بر #برابري_زن_و_مرد در استعدادها و تواناييها، تفاوتها را ساختگي دانستند.
👈 چندي بعد سيمون دوبوار با تفكيك بين زن و زنانگي، دريچهاي جديد در اين بحث گشود و مقدمات لازم را براي تفكيك بين #جنس (تفاوتهاي زيستشناختي و طبيعي) و #جنسيت (تفاوتهاي ساختة فرهنگ و اجتماع) در موج دوم فمينيسم فراهم آورد.
👈 نظرية تفكيك جنس و جنسيت، بسان ابزاري تحليلي در جهت انكار و نفي تفاوتهاي دو جنس، مورد استفادة فمينيستها قرار گرفت.
👈 فمينيستها با انكار تفاوتهاي طبيعي بين دو جنس و بهتبع آن، اثبات برابري ذاتي زن و مرد، ميكوشند لزوم #برابري_حقوقي_زن_و_مرد را ثابت كنند.
📚 براي توضيح بيشتر ر.ك: جين فريدمن؛ فمينيسم؛ ترجمة فیروزه مهاجر؛ ص 28.
🔰 اين تلاش فمينيستها از دو جنبه قابل نقد و بررسي است: *
اول اينكه، دو جنس در چه زمينههايي و به چه ميزاني متفاوت يا مشابهند؟
دوم اينكه، در صورت تفاوت، آيا ميتوان تفاوتهاي طبيعي و ذاتي را مبنايي براي تفاوت حقوقي قرار داد و بهعبارتديگر، چه رابطهاي بين برابري يا تفاوت طبيعي با برابري يا تفاوت حقوقي، ميتوان برقرار نمود؟
------------------------------------------------------
* در مورد تفاوتهاي دو جنس رجوع شود به بحث روانشناسی اختلافی زن و مرد که در بالا سنجاق شده است.
لینک جلسه ی اول:
💠 https://eitaa.com/woman_family/522
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
در مورد "رابطة تفاوتهاي طبيعي با برابري يا تفاوتهاي حقوقي" بعدا بیشتر صحبت میکینم.
فعلا تاریخ غرب رو تموم کنیم تا برسیم به موج سوم فمینیسم و بررسی بیشتر تفکرات فمینیستی و نقد اون و پیامدهایی که به جا گذاشته.
با ما همراه باشید و کانال خودتون رو به کسانیکه دوستشون دارید معرفی کنید.