eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.7هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
هر شهیدی در جیب هایش در موهایش و لای دکمه های یونیفرمش زنی را با خود به میدان جنگ می‌برد آمار کشته های جنگ همیشه غلط بوده است هر گلوله دو نفر و‌ گاهی چند نفر را از پای در می‌آورد شهید و مادر یا همسر یا دختری که در سینه اش می‌تپد. 🇮🇷@zandahlm1357
49.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 فیلم سینمایی جاسم به جبهه می رود 🇮🇷 کمدی ، طنز ، اکشن ، جنگی 🇮🇷 قسمت دوم @zandahlm1357
راحتی یقین داران در دنیا « و العارف بهذا [۳]، أعظم الناس راحة فی منفعة » [۴]، یعنی: عارف و عالم به این مقام از یقین نیست الا بهترین مردم از حیث راحت در انتفاعات تعیّش خود، به واسطه آن که آن علم او را مانع می‌شود از کوشش بی فائده و تعب ناشی شونده از حرص ؛ زیرا که از نتیجه یقین است قناعت و توکّل و رضای به آنچه قسمت شده از برای او در ازل. و صاحب «ینفق مما رزقه اللّه بالسهولة فیکون فی رفاهیة من عیشه ». چنان که « من أعرض عن العلم استولی علیه الحرص، فیعیش ضنکاً » [۵] . یعنی: جاهل چون خود را و تدبیر و کوشش خود را مؤثّر در تحصیل معاش دانسته، و چنان گمان نماید که آنچه بیشتر سعی و طلب کند بیشتر تهیه مایحتاج می‌نماید و نفهمیده که « الرزق مقسوم و الحریص محروم » [۶]، لهذا دائم در رنج بی فائده است، از این است که بعد می‌فرماید: « والتارک له الشاکّ فیه أعظم الناس شغلاً فی مضرّته » یعنی: تمام کوشش و تعبی که به خود دهد در مضرّت خود است، و ذره[ای] نتواند اضافه بر ما « قدر له » نماید. [برخورداری از نعمات و استدراج بنده] و مع ذلک: « فربّ منعم علیه مستدرج بالنعمی [۱] و رب مبتلا مصنوع له بالبلوی » [۲] ؛ یعنی: چه بسیار انعام کرده شده ای است که آن نعمت اسباب استدراج او است، یعنی که خدای او را به آن نعمت اخذ نموده به عذاب متدرّجاً من حیث لایشعرون، کما قال تعالی: « سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَیْثُ لاَیَعْلَمُونَ [۳] »، لذا قال خطاباً للنبی صلی الله علیه و آله وسلم: « فَلاَ تُعْجِبْکَ أَمْوَالُهُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُهُمْ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُم بِهَا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا [۴] »، و نیز بسا مبتلا به عقوبات و صدماتی است که احسان کرده شده است به سبب آن بلا و عقوبات یعنی: همان بلا، اسباب تنبّه و ارشاد و موجب انابه و رجوع او شده به حق تعالی، کما قال تعالی: « وَ إِذَا أَنْعَمْنَا عَلَی الاْءِنسَانِ أَعْرَضَ وَ نَأی بِجَانِبِهِ [۵] » و اذا مسّه الشرّ، فذو دعاء عریض، لذا قال: شکر کی روید زاملاک و نعم شکر می‌روید ز بلوی و سقم [۶] ---------- [۳]: ۳ - نهج البلاغه: العارف لهذا العامل به. [۴]: ۴ - نهج البلاغه، ص ۵۲۳ ؛ غررالحکم، ص ۱۰۲ ؛ الأمالی، طوسی، ص ۱۶۳. [۵]: ۵ - در تفسیر غریب القرآن (طریحی، ص ۴۳۹) آمده است: « من أعرض عن الدین استولی علیه الحرص والجشع... فیعیش ضنکاً ». [۶]: ۶ - أعلام الدین، ص ۱۲۲. [۱]: ۷ - اصل: بالنعماء. [۲]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۵۲۳ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۳۷. [۳]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۲. [۴]: ۳ - سوره مبارکه توبه، آیه ۵۵. [۵]: ۴ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۸۳. [۶]: ۵ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۶۹۴، « بیان آن که حق تعالی صورت ملوک را... ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
خواست قلب نیز گفته اند قلبها خواسته‌ها و اقبال و ادبار دارند، خواسته هایشان را برآورید و بر دل از طریق خواسته اش وارد شوید چه اینکه دل اگر مجبور شود کور می‌شود. راضی به گناه و گفته اند هرکه بر کار زشتی داخل شود، دو گناه دارد؛ گناه عمل بدان و گناه رضای به آن. راز داری نیز گفته اند هرکه راز خود را کتمان کند، خیر در اوست. پند و گفته اند: آن مقدار از مال که تو را موعظه کند، از دست نرفته است. معمای ریاضی هر مجذوری بر حاصل ضرب یک طرف با طرف دیگر، یکی از عدد اصلی کمتر است. مثلاً جذر شانزده، چهار است، یک طرف آن سه و طرف دیگر ۵ است، سه در عدد پنج ضرب شود پانزده می‌شود، که یکی از عدد اصلی کمتر است. و مثلاً جذر سی و شش، ۶ است، که از ضرب پنج با ۷، عدد ۳۵ بدست می‌آید که یکی از عدد اصلی کمتر است پس اگر عددی را در خود ضرب کنند، حاصل آن یکی بیشتر از حاصل ضرب دو عدد اطراف آن است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357