eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
26.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹 🌺🎬 انیمیشن خاکریز های نمکی 🎥خاطرت طنز دوران دفاع مقدس به صورت انیمیشن زیبا 🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹 @zandahlm1357
عبادت و رسوم آن العبادة: کمامرّ سابقاً هی غایة الخضوع و التذلّل، و هذا الحال لایلیق الی غیر اللّه، بل منحصرة فیه، کما استفاد من تقدیم ما هو حقّه التأخیر، أعنی ضمیر « إِیَّاکَ نَعْبُدُ [۱] » که مفعول، و حقّ او تأخیر از فعل است، و تقدیم او افاده حصر می‌نماید. و رسوم العبادة من العبد للّه ثلاثة أنواع: الأول: [۲] ما یجب علی الأبدان، کالصلاة و الصیام والسعی فی المواقف الشریفة لمناجاته تعالی، کالمعابد والکعبة و المشاهد المتبرّکة. و عبادت واقعی که نتیجه عبادات صوری است آن ذکر قلبی او است، چه اگر صورت اعمال مفروضه و مناسک واجبه باشد بدون تذکّر قلب، شَبح بی روح و شجر لا ثمر است، کما قال تعالی: « أَقِمِ الصَّلاَةَ لِذِکْرِی [۳] »، یعنی: علت غائی او ذکر است، لذا ورد « لا صلاة الاّ بالحضور » [۴]، أی حضور القلب که توجه و ذکر قلب است. السلا: بمعنی الکشف و الإزالة، یقال: سلانی من همّی، أی کشفه عنّی. والسلوی: النعمة و الرفاهیة، یقال: هو فی سلوة من العیش، أی فی رفاهیة و نعمة. و أیضاً سلوت: بمعنی صبرت ؛ ولی در ما نحن فیه معنی اخیر مناسب است. پس مفاد فقره دعا آن که: انصراف بده و کفایت و دفع نما مرا از توجّه به هر شی ء به اشتغال به عبادت خود از اهتمام به غیر، برای جلب نفع و دفع ضرر و تسلیه ؛ و صبوری بده نفس مرا از دنیا و حبّ شهوات به سبب ایجاد خوف خود در قلب من، یعنی خوف خود را حاجز و مانع من قرار بده از توجهات در طلب تمتّعات دنیا که داثر و زائل است ؛ چه طالب مولی و مُعرض از ما سوی، دنیا من غیر رامٍ بدّ لازم و ظلّ لاینفکّ او است، کما فی الحدیث القدسی: « یا دنیا اخدمی [۱] من خدمنی و اتعبی [۲] من خدمک » [۳] . به خلاف طالب دنیا و معرض از مولی که خاسر از هر دو، و « له معیشة ضنکاً » [۴] است. ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۵. [۲]: ۳ - کذا / در متن دو قسیم آن نیامده است. [۳]: ۴ - سوره مبارکه طه، آیه ۱۴. [۴]: ۱ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۸۱، ص ۲۴۳: « لا صلاة الا باسباغ الوضوء و احضار النیة... و إفراغ القلب و ترک الأشغال ». [۱]: ۲ - اصل: اخدم. [۲]: ۳ - اصل: اخذل. [۳]: ۴ - بسنجید: عدّة الداعی، ص ۱۱۱: «هو تعالی یقول للدنیا: اخدمی... » ؛ و الفقیه، ج ۴، ص ۳۶۲: « یا علی أوحی اللّه تبارک و تعالی الی الدنیا اخدمی... ». [۴]: ۵ - اقتباس از کریمه: طه، آیه ۱۲۴: «فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
آیه وضو در کشاف ذیل آیه وضو آمده است: اگر بگویی آنان که أَرْجُلَکُمْ را به جر قرائت کرده اند و در حکم مسح قرار داده اند، با مطالب قبلی سازگار نیست، می‌گویم: در بین اعضای سه گانه که شستن آن لازم است، اگر بر پا آب بریزند در مظنه اسراف مذموم است پس باید بر چهارمی که رؤسکم باشد عطف گردد، و میانه روی در مصرف آب هم رعایت شود. مؤلف کشف گوید: اگر مراد خدا مسح پا بود، باید می‌گفت الی الکعاب، نه الی الکعبین یا می‌گفت الی الکعب، چون کعب مفصل قدم است و در هر پا بیش از یک کعب نیست. اگر مراد کل واحد بود، باید مفرد (کعب) می‌آمد و در غیر این صورت جمع (کعاب) می‌آمد. اگر مراد خدا شستن بود، مراد از کعبین، ناشزان است. که در هر پا دو عدد است. و تثنیه به اعتبار، هر یکی از دو پا است. حال چون مقابله به اعتبار غایت و صاحب غایت است. اراده قول اول نشده است. فخر رازی نیز می‌گوید: جمهور فقهاء معتقدند که کعبین عبارت است از دو استخوانی که دو طرف ساق پا است. امامیه و هرکس مسح پا را واجب دانسته می‌گوید: کعب دایره مانندی است، مانند کعب گوسفند و گاو که در زیر استخوان ساق قرار گرفته است و مفصل ساق و قدم است. محمد بن حسن شیبانی و اصمعی این قول را پذیرفته اند. ایشان می‌افزاید: دلیل امامیه این است که کعب همان استخوان مخصوصی است که در انسان و همه ی حیوانات وجود دارد، و مفصل همان کعب است و کعب نیزه نیز به خاطر مفصلهایش کعب گویند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محفلی‌ها پا به توپ شدند 🔺پنالتی زدن در ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام توسط محمد انصاری و عوامل برنامه محفل @zandahlm1357
۸۱- چرا سوره سباء را سباء گويند؟ سباء نام قومي است كه همزمان با سليمان زندگي مي‌كردندو حاكمشان يك زن به نام بلقيس است كه در اين سوره به آن اشاره شده است و لذا اين سوره را سباء ناميده اند. ۸۲- محتواي سوره سباء چيست؟ جريان حضرت سليمان و بلقيس، داستان حضرت داود ورسالت جهاني پيامبر اسلام از موضوعاتي است كه در سوره سباء به آن اشاره شده است. ۸۳- چرا سوره فاطر را فاطر گويند؟ فاطر به معناي شكافنده و پديدآورنده است و در اولين آيه اين سوره به آن اشاره شده است و لذا اين سوره را فاطر ناميده اند. ۸۴- نام ديگر سوره فاطر چيست؟ نام ديگر سوره فاطر، ملائکه است ۸۵- محتواي سوره فاطر چيست؟ ذكر موارد مربوط به فرشتگان، قدرت و نعمتهاي خداوند، خلقت انسان، شب و روز و ساير نعمتها از موضوعاتي است كه در سوره فاطر به آن اشاره شده است. ۸۶- چرا سوره يس را يس گويند؟ يس از حروف رمز قرآن و خطاب به پيامبر است و در آغاز اين سوره به آن اشاره شده است و لذا اين سوره را يس ناميده اند. ۸۷- نامهاي ديگر سوره يس چيست؟ اين سوره به قلب قرآن و ريحانه القرآن معروف است صفحه تدبر در قرآن @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از جشن بزرگ محفلی‌ها🎉 🔺منافسه قرآنی حامد شاکرنژاد و حسنین الحلو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣 قرآن از نگاه یک پروفسور آتئیست که به دین اسلام مشرف شد!! 🎓پروفسور لانگ که از آئین آتئیسم خارج و به دین اسلام مشرف شده @zandahlm1357
ناراحتی حضرت فاطمه علیها السلام روزی رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم به خانه دخترش آمد ودید او غمگین است. علت را پرسید. حضرت فاطمه علیها السلام فرمود از روز قیامت می‌ترسم. رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمود دخترم! آن روز، روز بزرگی است. اول کسی که با من وارد محشر می‌شود، امیرالمؤمنین علی علیه السلاماست. آنگاه جدم ابراهیم علیه السلامآنگاه تو محشور می‌شوی وفرشتگان اطراف تورامی گیرند وزنان بهشتی باستقبال تو می‌آیند. تو در محشر وارد می‌شوی وعرض می‌کنی خدایا! شیعیان را به من ببخش. ندا می‌رسد ای فاطمه! ازهرکه دوستدار تو وفرزندان تو است، شفاعت نما. آنوقت تو از شیعیان شفاعت می‌کنی. «رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم: نخستین چیزی که درقیامت از زن می‌پرسند، نمازاست و سپس درباره شوهرش (اگر ازدواج کرده بوده) که چگونه باشوهرش رفتار می‌نموده است. » «منافق و دورو در قیامت با دو زبان محشور می‌شوند. یکی از پشت سر ودیگری از جلوو آویخته! چنان آتش از آنها می‌بارد که بدنهایشان رامی گدازد. سپس آنان را چنین معرفی می‌کنند: اینان کسانی هستند که دردنیا دوزبان داشته اندو دوروبوده اند. » پیامبر: «سه دسته بی حساب به جهنّم برده می‌شوند: پیر زناکار، عاق والدین وشرابخوار. » پیامبر: «هر چشمی در قیامت گریان است مگر سه چشم: آنکه ازخوف خدا به گرید. چشمی که بر حرام بسته شود. چشمی که در راه خدانگهبانی دهد. »، امام سجادعلیه السلام: «هرکه در باره ما اشگی بریزد در قیامت باعث آبرووروشنی چشم او می‌شود. » رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم: «آیا می‌دانید که مفلس کیست؟ گفتند: مفلس کسیست که درهم ودینار ندارد! فرمود: مفلس ِ امّت من، شخصی است که نماز وروزه دارد ولی روز قیامت در حالی محشور می‌شود که در دنیا به کَسی دشنام داده ویا حق ّ دیگری را ضایع نموده ویابه مال دیگری تجاوز نموده است! برای جبران از حسناتش بر می‌دارندوبه این وآن می‌دهند وچنانچه حسناتش کم باشد، از گناهان صاحبان حق، به حساب او می‌گذارند، سپس اورا در آتش می‌اندازند. » «امام صادق علیه السلام: سه دسته هستند که خدا در قیامت با آنان حرف نمی زند وآنان را پاک نمی کند وبرای آنان عذابی دردناک است ازجمله آنها زنی است که در بستر شویش زنا می‌کند» «رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم: کسیکه با زن شوهردار زنا کند، در قیامت از عورت هردو، چرکی به مسیر پانصدسال خارج می‌شود که تمام اهل جهنم ازبوی بد آن اذیت می‌شوند وعذابشان از همه بیشتر است. » « در روز قیامت منادی ندا می‌کند: کجاست فاطمه دخترمحمّد!؟ کجاست خدیجه دختر خویلد! کجاست مریم دختر عمران! کجاست آسیه دختر مزاحم! کجاست‌ام ّ کلثوم مادر یحیی!... سپس حضرت خدیجه و حوا و آسیه با گروهی از فرشتگان، فاطمه زهراء علیها السلام را همراهی می‌کنند تا در عرصه محشر بایستد. امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: وقتی پیامبر از دنیا رفت از همه امّتش ناراحت بود بغیر از شما شیعیان! آگاه باشید که برای هر چیزی شرافتی است وشرافت دین به شیعیان است. بدانید برای هر چیزی دستگیره ای است ودستگیره دین شیعه است. بدانید برای هر چیزی امامی است و امام زمین، آن زمینی است که شیعه در آن ساکن است. بدانید که برای هرچیزی آقائی است و آقای مجالس، مجالس شیعه است... روز قیامت بعد از ما نزدیکترین افراد به عرش الهی شیعیانند. آنها در حالی از قبرهابیرون می‌آیند که صورتشان روشن و خوشحال می‌باشند. آنهاخوشحالند ولی بقیه مردم ناراحتند. بقیه در هراسند ولی شیعیان درامان هستند... علی علیه السلام فرمود: شیعیان ما در قیامت، در حالیکه صورتهای نورانی وبدنی پوشیده بوده واز هر ترسی ایمن می‌باشند.، از قبرها بیرون می‌آیندوسختی‌ها ومواقف قیامت، برای آنان آسان است. مردم درهراسند ولی آنان نمی ترسند. مردم ناراحتند ولی آنها اندوهی ندارند. برای آنان ناقه‌هایی سفید که دارای بالهایی باشند، می‌آورندوآنان سوار شده ودرسایه عرش الهی فرود آمده وبر منبرهایی از نورمی نشینند وتا پایان قیامت وحساب مردم، به خوردن غذاهایی که مقابلشان است، مشغول می‌باشند. «بحارج ٦٨» مائده ٣٦: (اِن َّ الذین َ کَفَروا لَوْ اَن َّ لَهُم ْ مافِی الاّرْض ِ جَمیعاً وَمِثْلَه ُ مَعَه ُلِیَفْتَدوا بِه ِ مِن ْ عَذاب ِ یَوْم ِ الْقِیامه ِ ماتُقُبِّل َ مِنْهُم ْوَلَهُم عَذاب ٌ اَلیم ٌ) یعنی: اگرکافران آنچه در کُره زمین است مال آنها باشد وبخواهند آنرابدهند تا از عذاب قیامت، خلاصی یابند، ازآنها قبول نمی شود وبرای آنها عذابی دردناک است. صفحه -برزخ...... @zandahlm1357