#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 17 🔰 جلسه 7️⃣1️⃣ ✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 18.MP3
7.55M
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 18
🔰 جلسه 8️⃣1️⃣
✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظریه_سیاسی_اسلام ( جلسه هجدهم)
🎤 #استاد_احسان_عبادی
👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉
@zandahlm1357
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علم
#استعمار_نوین
🔻ماجرای رئیس قبیله سیاه پوستی که موهای خود را زرد می کرد...
⬅️ ماجرای تلخی که بر سر ما هم آمد و هنوز در عرصه علمی در جریان است❗️
استاد رحیمپور
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#حکایت_سر 🎥داستان ششم ؛ درخواست عجیب اهالی یک روستا از فرمانده سپاه! 💢توانش در اردوی جهادی ده بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکایت_سر
🎥داستان هفتم ؛ شهادتی مانند شهادت #امام_حسین علیه السلام!
💢عشق و ارادت شهید حججی به امام رضا علیه السلام...
📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر»
برشهایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم ما «حسین حسین» کردنشون از اعماق جانشونه. فقط سر زبونشون نیست...
🆔️ @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اختیار عبد در جلب مکروهات قوله علیه السلام: وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیَّ. القدرة: عبارة عم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلطنت الهی در نزول مکروهات
قوله علیه السلام: وَ بِسُلْطَانِکَ وَجَّهْتَهُ إِلَیَّ.
یعنی آن وارده مکروه را به سلطنت و حکم و استیلای خودت متوجّه نموده ای
به جانب من، کما قال فی محکم کتابه الکریم: « وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ ءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِّنَ الاْءَمْوَالِ وَ الاْءَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ [۱] »، یعنی ما به اراده خود، شما را مبتلا مینمائیم به چیزی از خوف و هراس مدّعی و عدوّ.
والجوع: یعنی جزئی به قحط و غلا و تسعیر ارزاق، و به نقص بعضی از اموال، و فساد پاره ای از زراعات و قلّت ثمرات. والأنفس: یعنی به موت اولاد و اقارب ما مبتلا مینمائیم، یعنی به اراده ما هر یک از اینها بر حسب مکافات و مجازات اعمال اختباراً و انتباهاً بر شما وارد میشود.
و از متمّم آیه شریفه استنباط میشود که این نوع از اختبار و ابتلای به وجه حسن مخصوص به فرقه اسلام است، دون فرق دیگر، کما قال تعالی: « وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ * الَّذِینَ إِذَآ أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ »، [۲] که موصوفین به صبر که بشارت الهی خاصّ آنها است کسانی اند که هر گاه رسیده آنها را نازله مکروهی گفته اند: « ما از خدائیم »، یعنی مربوب و در تحت تربیت ربّ حکیمی هستیم که از روی حکمت و مصلحت خود گاهی به وصول منافع و
خیرات و گاهی به ایصال شرور و آفات بدنی و مالی را تکمیل و تربیت مینماید، کما قیل:
پوست از دارو بلا کُش میشود چون ادیم طایفی خوش میشود [... ]
تلخ و تند [۱] و مالشِ بسیار ده تا شود خوب و لطیف و با فره [۲]
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۱۵۵.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیات ۱۵۵ و ۱۵۶.
[۱]: ۳ - مصدر: تیز.
[۲]: ۴ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۲۰، « حکایت آن واعظ که در آغاز... ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
زبان خدا رحمت کند کسی که بین دو فک خود را کنترل کند و بین دو دستش را رهاکند (سخاوت داشته باشد). سخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مردی حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و عرضه داشت مرا موعظه کن. پیامبر فرمود: زبانت را نگه دار. باز گفت: مرا موعظه کن. فرمود: زبانت را نگه دار. باز تکرار کرد و پیامبر فرمود: زبانت را نگه دار. وای بر تو مگر چیزی موجب افتادن مردم در آتش میشود جز زبانشان.
دنیا و آخرت
در حدیث آمده است: خدا دنیا را در برابر عمل اخروی به آدمی میدهد و آخرت را در برابر عمل دنیوی به آدمی نمی دهد.
دنیا
خلیل بن احمد میگوید: دنیا اجزای پراکنده ای است که الفت گرفته و اجزای جمع شده ای است که پراکنده شده است.
عارفی میگوید: به خدا تعریف خلیل جامع افراد و مانع اغیار است.
ضرر اندک
بقراط میگوید: ضرر کم از سود بسیار بهتر است.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357