eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۲- علّت عدم تغییر و تحوّل در قوّه ی قضائیه علیرغم آشفتگی آن قوّه چرا با تمام مشکلات و مسائلی که قوّه ی قضائیّه برای کشور و مردم درست کرده است، سعی در تغییر و تحوّل در مدیریّت این قوّه نکرده و به آشفتگی پایان نمیدهید؟ قوّه ی قضائیّه برای کشور و مردم مشکل درست نمیکند؛ بلکه در صدد رفع مشکلات است. این بدان معنی نیست که در درون آن قوّه هیچ ایرادی وجود ندارد؛ ولی تلاش صادقانه ی مسؤولان آن قوّه برای اصلاح امور را نباید ندیده گرفت. توقّع آن است که انشاءالله قوّه ی قضائیّه بتواند به طور کامل در جایگاه رفیع قضاوت اسلامی قرار گیرد. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 20.mp3
2.57M
20 ❣علت اصلی اغلب ناآرامی ها، و افسردگی های ما، شرایط محیطی نیست. 💓اگر بتوانيم قلب قدرتمندی بسازیم؛ شرایط محیطی، قادرنیستند، بر قلب ما مسلط شوند
🕌در محضر امام روح الله (۱۱۷) 📌امام خمینی (ره): هر چه در راه اسلام بدهیم و هر چه در راه_خدا بدهیم و هر چه در راه قرآن بدهیم فخر ماست،افتخار ماست، راه حق است. بگذار باطل ها هر چه می خواهند بگويند. 📚صحیفه نور، جلد ١١،صفحه ١۶٣ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
امام رضا عليه السلام وارد شدم و مقدارى نشستم، خواستم كه خداحافظى كنم، گريه‌ام گرفت. و از شدّت ناراحتى براى فراق و جدائى از حضرت، همه چيز را فراموش كردم و پس از خداحافظى برخاستم كه از مجلس حضرت بيرون بروم، هنوز چند قدم برنداشته بودم كه ناگهان حضرت مرا صدا زد و فرمود: اى ريّان! بازگرد. وقتى بازگشتم، حضرت فرمود: آيا دوست دارى كه يكى از پيراهن هاى خودم را به تو هديه كنم تا اگر وفات يافتى، آن را كفن خود قرار دهى؟ و آيا ميل ندارى تا مقدارى دينار و درهم از من بگيرى تا براى بچّه‌ها و خانواده ات هدايا و سوغات تهيّه نمائى؟ من با حالت تعجّب عرض كردم: اى سرور و مولايم! چنين چيزى را من در ذهن خود گفته بودم و تصميم داشتم از شما تقاضا كنم، ولى فراموشم شد. بعد از آن، حضرت يكى از پيراهن هاى خود را به من هديه كرد و سپس گوشه جانماز خود را بلند نمود و مقدارى درهم برداشت و تحويل من داد و من با امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| برای امامِ غریب(ع) / مسیرِ دلدادگی، پُر از عاشقانِ رضا علیه‌السلام است 🔹 تصاویری از آغاز پیاده‌روی زائرانِ ثامن‌الائمه(ع) به سمتِ مشهدالرضا در دهه پایانی ماه صفر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات 10 👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانمان به کتاب و مطالعه 🔶 جلسه 🔟 🎤 با توضیحات 👈 مطالعه هدفمند و اصولی، آینده ای خوش عاقبت به همراه دارد 👉 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ع) ▪️بعضیا فقط بلدن شخصیت های زمان امام حسین(ع) رو تحلیل کنن! میگن لعنت بر همون یزید فقط❗️ ⬅️اگه جرئت داری با جریانات ضد امام حسین الان مثل اسرائیل و آمریکا، درگیر شو❗️ ⬅️ زمان شاه هم بودن آخوندهایی که پول می گرفتن از شاه تا علیه امام خمینی موضع بگیرن❗️ ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان بیست و یکم ؛ استقامت در انقلابی گری! 💢 هیچوقت از اصولش پایین نمی‌آمد! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
3.mp3
6.64M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 3⃣
ارباب انواع چنان که حکماء الهی از متقدّسین و متأخّرین در کلمات خود عقلاً و نقلاً ثابت نموده اند که از برای هر نوعی از انواع طبیعت فرد مجرّد عقلانی است در عالم ابداع، که تمام افراد طبیعیه هر نوع چنان که صریح روایت بود در تحت تربیت آن ربّ النوع است. و آن ربّ النوع آناً فآناً از خدا طلب رزق و فیوضات معنویه و صوریه می‌نماید برای افراد خود، یعنی چه حقّ تعالی که مبدأ المبادی و ربّ الأرباب و علّة العلل است در غایت تجرّد و علوّ، و مخلوقات و مرزوقات در نهایت تجرّم و دنوّ. و مسلّم است که عالی را بالذات التفاتی بلا واسطه به سافل و دانی نیست ؛ لذا در وصول فیض از مبدأ اعلی، واسطه و رابطه لازم است ؛ صاحب دو جنبه عالی و دانی، که به جنبه عالی اخذ فیوضات و انوار از مبدأ نموده، و به جنبه دانی بما دون رساند تا تمام ذرّات موجودات به واسطه و لا واسطه از رحمت واسعه خدا که به « رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ ءٍ [۱] » مستفیض شوند، و آن وسایط و روابط نیست إلاّ ارباب انواع. کلام حکماء است: « لکلّ نوع مادی فرد مجرّد عقلانی فی عالم الإبداع، یسمّی برب النوع ». ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۵۶. و در کلمات مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام نیز کراراً اشاره به آن موجودات ابداعی عقلانی شده، من جمله در اوصاف آنها فرموده: « صور عاریة عن الموادّ، خالیة [۲] عن القوّة و الاستعداد، تجلّی لها فأشرقت، و طالعها فتلألأت، ألقی فی هویتها مثاله و أظهر عنها أفعاله» [۳] . «تجلّی لها» یعنی: حق تعالی به تمام اسماء و صفات تنزیهیه و تشبیهیه بر آنها تجلّی نمود، و آنها هم چون مرآت تمام نما و آیات کبری اند، لهذا « فأشرقت » یعنی: بتمامها قبول آن اشراقات و انوار حقّ را نموده، و « طالعها »، یعنی: نورِ نورُالانوار بر آنها طلوع و بروز کرده، آنها هم « فتلألأت »، یعنی: لامع و متلألؤ شدند ؛ زیرا که هر چند تمام موجودات آفاقی و انفسی، دانی و عالی، از صدر تا ساقه مظهر آیات حق و مضیئه و مستضیئه به نور الهی اند به مقتضای: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ [۴] »، أی منوّر السماوات و الارض، یعنی: در طلوع آن نور حقیقی از افق اعلی هر ذرّه به قدر وسعت و گنجایش ذات و استعداد خود قبول ضوء نماید، کما قیل: بر هیچ ذره نیست که خورشید نتافت امّا که گوید که ذرّه خورشید را یافت چندین هزار ذره سراسیمه می‌دوند در آفتاب و غافل از آن کآفتاب چیست و آن که در کلام امیرالمؤمنین نسبت قبول ضوء و لمعان و اشراق به آنها داده اند که « طالعها فتلألأت » به واسطه این است که آنها فی الحقیقه مظهر اتمّ و مرآت اعظم[اند]، و چون قمراند که در نزد مقابله و محاذاتش با شمس تمام جرم از او نورانی می‌شود، و باقی افراد طبیعیه آنها به منزله کواکب اند از شمس و مَظهریت قمر، قال المغربی: اگر چه آینه روی جان فزای تو اند همه عقول و نفوس و عناصر و افلاک ولی تو را ننماید کسی چنان که توئی بجز دل من مسکین بیدل غمناک [۱] از این است که علی علیه السلام بعد فرماید: « ألقی فی هویتها مثاله و أظهر عنها أفعاله »، یعنی: حق تعالی القا فرموده در وجود و هویات آنها مثال خود را، و ظاهر نموده از وجودات آنها افعال و آثار خود را ؛ زیرا که اگر چه برای حق تعالی مثل نیست به مقتضای: « لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ ءٌ [۲] » ولی از برای او مثال هست، به مفاد: « وَ لِلّهِ الْمَثَلُ الاْءَعْلی [۳] »، و مَثَل اعلای خدا ارباب انواع اند که در تربیت افراد خود مظهر ربوبیت حق اند. پس آنها ارباب اند و حقّ تعالی رب الارباب، از این حیث است که افلاطون حکیم آن طبقه از عقول متکافئه را که قواهر ادنین اند « مُثل نوریه » نامیده، لأ نّهم مثل الأعلی للّه تعالی. و نیز از جمله کلمات علی علیه السلام که اشاره به آن ارباب انواع است این حدیث است: « خلق الانسان ذانفس ناطقة، إن زکّاها بالعلم و العمل فقد شابهت جواهر أوایل عللها، و ان اعتدلت مزاجها و فارقت الأضداد فقد شارک بها السبع الشداد » [۱]، یعنی: انسان اگر آن نفس ناطقه را که خدا در او خلق فرموده که نوری است ربّانی و سرّی است سبحانی، به علم و عمل تزکیه و تطهیر نمود، هر آینه شباهت پیدا می‌نماید بعد از تزکیه اخلاقی به جواهر اوایل علل نفس که همان ارباب انواع باشند، چه نفس ناطقه از تجلّی و پرتو آنها پیدا شده، چنان که آنها چون اول ما صدراند از تجلّی حق تعالی، کما قال صدر المتألهین قدس سره فی المنظومة: إذا العنایة اقتضت وجوداً ففاض منه بالنظام جودا قاهر أعلی مثل ذی شاقرة فنفس کلّ مثل معلّقة [۲] ---------- [۲]: ۳ - مصدر: عالیة. [۳]: ۴ - غررالحکم، ص ۲۳۱ ؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۰، ص ۱۶۵. [۴]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۱]: ۲ - دیوان مغربی، ص ۸۰. [۲]: ۱ - سوره مبارکه شوری، آیه ۱۱. [۳]: ۲ - سوره مبارکه نحل، آیه ۶۰.
[۱]: ۳ - مناقب ابن شهر آشوب، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۰، ص ۱۶۵. [۲]: ۴ - شرح المنظومة، ج ۳، ص ۶۶۴: غرر فی أن ما صدر عنه تعالی انما صدر بالترتیب. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
نصب مفعول از شرایطی که موجب می‌شود مفعول، نصب دهد این است که با عامل خود در وجود مقارن باشد. کاتب این کلمات می‌گوید: ظاهر سخن نحویان این است که نصب مفعول در صورتی صحیح است که قصد مقارنت مفعول با عامل در خارج وجود داشته باشد. مثلاً در مثال ضربته تأدیباً درست نیست چون ضرب و تأدیب در یک حال محقق نمی شود. امید رابعه به رابعه گفتند: چرا اینقدر زیاد امیدواری؟ پاسخ داد: به خاطر مأیوس بودن از همه ی اعمالم. نعم و بئس برخی تصور کرده اند که نعم و بئس برای میانه روی در مدح و ذم می‌آیند، ولی چنین نیست، این دو واژه برای مبالغه در مدح و ذم است؛ چنانکه خداوند در تمجید ذات و صفات خود می‌فرماید: وَ اعْتَصِمُوا بِاللّٰهِ هُوَ مَوْلاٰکُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلیٰ وَ نِعْمَ النَّصِیرُ [۱] یا در نکوهش آتش می‌فرماید: مَأْوٰاهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ [۲] ---------- [۱]: ۱) - حج، ۷۸. [۲]: ۲) - توبه، ۷۳. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357