هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فیلم | حضور خادمان حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک رضوی در ۲۰ کیلومتری کربلای معلی 🔺 ویژه برنامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا عليه السلام وارد شدم و مقدارى نشستم، خواستم كه خداحافظى كنم، گريهام گرفت.
و از شدّت ناراحتى براى فراق و جدائى از حضرت، همه چيز را فراموش كردم و پس از خداحافظى برخاستم كه از مجلس حضرت بيرون بروم، هنوز چند قدم برنداشته بودم كه ناگهان حضرت مرا صدا زد و فرمود: اى ريّان! بازگرد.
وقتى بازگشتم، حضرت فرمود: آيا دوست دارى كه يكى از پيراهن هاى خودم را به تو هديه كنم تا اگر وفات يافتى، آن را كفن خود قرار دهى؟
و آيا ميل ندارى تا مقدارى دينار و درهم از من بگيرى تا براى بچّهها و خانواده ات هدايا و سوغات تهيّه نمائى؟
من با حالت تعجّب عرض كردم: اى سرور و مولايم! چنين چيزى را من در ذهن خود گفته بودم و تصميم داشتم از شما تقاضا كنم، ولى فراموشم شد.
بعد از آن، حضرت يكى از پيراهن هاى خود را به من هديه كرد و سپس گوشه جانماز خود را بلند نمود و مقدارى درهم برداشت و تحويل من داد و من با
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | برای امامِ غریب(ع) / مسیرِ دلدادگی، پُر از عاشقانِ رضا علیهالسلام است
🔹 تصاویری از آغاز پیادهروی زائرانِ ثامنالائمه(ع) به سمتِ مشهدالرضا در دهه پایانی ماه صفر
#آرام_جان_ها
#انیس_النفوس
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #نحوه_ترغیب_فرزند_به_مطالعه 9 👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات #نحوه_ترغیب_فرزند_به_مطالعه 10
👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانمان به کتاب و مطالعه
🔶 جلسه 🔟
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
👈 مطالعه هدفمند و اصولی، آینده ای خوش عاقبت به همراه دارد 👉
#کشکول
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کربلا
#امام_حسین (ع)
▪️بعضیا فقط بلدن شخصیت های زمان امام حسین(ع) رو تحلیل کنن! میگن لعنت بر همون یزید فقط❗️
⬅️اگه جرئت داری با جریانات ضد امام حسین الان مثل اسرائیل و آمریکا، درگیر شو❗️
⬅️ زمان شاه هم بودن آخوندهایی که پول می گرفتن از شاه تا علیه امام خمینی موضع بگیرن❗️
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#حکایت_سر 🎥داستان بیستم ؛ آخرین دیدار! 💢من دیگه برنمیگردم! 📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر» برشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکایت_سر
🎥داستان بیست و یکم ؛ استقامت در انقلابی گری!
💢 هیچوقت از اصولش پایین نمیآمد!
📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر»
برشهایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی
@zandahlm1357
3.mp3
6.64M
📗کتاب صوتی
#من_محمدعلی_رجایی
"زندگینامه داستانی شهید رجایی"
قسمت 3⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حاملان عرش الهی بعد بدان که، حاملین عرش خدا چنان که در اخبار ائمّه هدی علیهم السلام رسیده چهاراند ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارباب انواع
چنان که حکماء الهی از متقدّسین و متأخّرین در کلمات خود عقلاً و نقلاً ثابت نموده اند که از برای هر نوعی از انواع طبیعت فرد مجرّد عقلانی است در عالم ابداع، که تمام افراد طبیعیه هر نوع چنان که صریح روایت بود در تحت تربیت آن ربّ النوع است.
و آن ربّ النوع آناً فآناً از خدا طلب رزق و فیوضات معنویه و صوریه مینماید برای افراد خود، یعنی چه حقّ تعالی که مبدأ المبادی و ربّ الأرباب و علّة العلل است در غایت تجرّد و علوّ، و مخلوقات و مرزوقات در نهایت تجرّم و دنوّ.
و مسلّم است که عالی را بالذات التفاتی بلا واسطه به سافل و دانی نیست ؛ لذا
در وصول فیض از مبدأ اعلی، واسطه و رابطه لازم است ؛ صاحب دو جنبه عالی و دانی، که به جنبه عالی اخذ فیوضات و انوار از مبدأ نموده، و به جنبه دانی بما دون رساند تا تمام ذرّات موجودات به واسطه و لا واسطه از رحمت واسعه خدا که به « رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ ءٍ [۱] » مستفیض شوند، و آن وسایط و روابط نیست إلاّ ارباب انواع. کلام حکماء است: « لکلّ نوع مادی فرد مجرّد عقلانی فی عالم الإبداع، یسمّی برب النوع ».
----------
[۱]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۵۶.
و در کلمات مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام نیز کراراً اشاره به آن موجودات ابداعی عقلانی شده، من جمله در اوصاف آنها فرموده: « صور عاریة عن الموادّ، خالیة [۲] عن القوّة و الاستعداد، تجلّی لها فأشرقت، و طالعها فتلألأت، ألقی فی هویتها مثاله و أظهر عنها أفعاله» [۳] .
«تجلّی لها» یعنی: حق تعالی به تمام اسماء و صفات تنزیهیه و تشبیهیه بر آنها تجلّی نمود، و آنها هم چون مرآت تمام نما و آیات کبری اند، لهذا « فأشرقت » یعنی: بتمامها قبول آن اشراقات و انوار حقّ را نموده، و « طالعها »، یعنی: نورِ نورُالانوار بر آنها طلوع و بروز کرده، آنها هم « فتلألأت »، یعنی: لامع و متلألؤ شدند ؛ زیرا که هر چند تمام موجودات آفاقی و انفسی، دانی و عالی، از صدر تا ساقه مظهر آیات حق و مضیئه و مستضیئه به نور الهی اند به مقتضای: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ [۴] »، أی منوّر السماوات و الارض، یعنی: در طلوع آن نور حقیقی از افق اعلی هر ذرّه به قدر وسعت و گنجایش ذات و استعداد خود قبول ضوء نماید، کما قیل:
بر هیچ ذره نیست که خورشید نتافت امّا که گوید که ذرّه خورشید را یافت
چندین هزار ذره سراسیمه میدوند در آفتاب و غافل از آن کآفتاب چیست
و آن که در کلام امیرالمؤمنین نسبت قبول ضوء و لمعان و اشراق به آنها داده اند که « طالعها فتلألأت » به واسطه این است که آنها فی الحقیقه مظهر اتمّ و مرآت اعظم[اند]، و چون قمراند که در نزد مقابله و محاذاتش با شمس تمام جرم از او نورانی میشود، و باقی افراد طبیعیه آنها به منزله کواکب اند از شمس و مَظهریت قمر، قال المغربی:
اگر چه آینه روی جان فزای تو اند همه عقول و نفوس و عناصر و افلاک
ولی تو را ننماید کسی چنان که توئی بجز دل من مسکین بیدل غمناک [۱]
از این است که علی علیه السلام بعد فرماید: « ألقی فی هویتها مثاله و أظهر عنها أفعاله »، یعنی: حق تعالی القا فرموده در وجود و هویات آنها مثال خود را، و ظاهر نموده از وجودات آنها افعال و آثار خود را ؛ زیرا که اگر چه برای حق تعالی
مثل نیست به مقتضای: « لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ ءٌ [۲] » ولی از برای او مثال هست، به مفاد: « وَ لِلّهِ الْمَثَلُ الاْءَعْلی [۳] »، و مَثَل اعلای خدا ارباب انواع اند که در تربیت افراد خود مظهر ربوبیت حق اند.
پس آنها ارباب اند و حقّ تعالی رب الارباب، از این حیث است که افلاطون حکیم آن طبقه از عقول متکافئه را که قواهر ادنین اند « مُثل نوریه » نامیده، لأ نّهم
مثل الأعلی للّه تعالی.
و نیز از جمله کلمات علی علیه السلام که اشاره به آن ارباب انواع است این حدیث است: « خلق الانسان ذانفس ناطقة، إن زکّاها بالعلم و العمل فقد شابهت جواهر أوایل عللها، و ان اعتدلت مزاجها و فارقت الأضداد فقد شارک بها السبع الشداد » [۱]، یعنی: انسان اگر آن نفس ناطقه را که خدا در او خلق فرموده که نوری است ربّانی و سرّی است سبحانی، به علم و عمل تزکیه و تطهیر نمود، هر آینه شباهت پیدا مینماید بعد از تزکیه اخلاقی به جواهر اوایل علل نفس که همان ارباب انواع باشند، چه نفس ناطقه از تجلّی و پرتو آنها پیدا شده، چنان که آنها چون اول ما صدراند از تجلّی حق تعالی، کما قال صدر المتألهین قدس سره فی المنظومة:
إذا العنایة اقتضت وجوداً ففاض منه بالنظام جودا
قاهر أعلی مثل ذی شاقرة فنفس کلّ مثل معلّقة [۲]
----------
[۲]: ۳ - مصدر: عالیة.
[۳]: ۴ - غررالحکم، ص ۲۳۱ ؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۰، ص ۱۶۵.
[۴]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵.
[۱]: ۲ - دیوان مغربی، ص ۸۰.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه شوری، آیه ۱۱.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه نحل، آیه ۶۰.
[۱]: ۳ - مناقب ابن شهر آشوب، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۰، ص ۱۶۵.
[۲]: ۴ - شرح المنظومة، ج ۳، ص ۶۶۴: غرر فی أن ما صدر عنه تعالی انما صدر بالترتیب.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قعود و جلوس قعود و جلوس با اینکه هر دو به معنای نشستن هستند ولی در فرق آن دو گفته اند: قعود یعنی ان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نصب مفعول
از شرایطی که موجب میشود مفعول، نصب دهد این است که با عامل خود در وجود
مقارن باشد. کاتب این کلمات میگوید: ظاهر سخن نحویان این است که نصب مفعول در صورتی صحیح است که قصد مقارنت مفعول با عامل در خارج وجود داشته باشد. مثلاً در مثال ضربته تأدیباً درست نیست چون ضرب و تأدیب در یک حال محقق نمی شود.
امید رابعه
به رابعه گفتند: چرا اینقدر زیاد امیدواری؟ پاسخ داد: به خاطر مأیوس بودن از همه ی اعمالم.
نعم و بئس
برخی تصور کرده اند که نعم و بئس برای میانه روی در مدح و ذم میآیند، ولی چنین نیست، این دو واژه برای مبالغه در مدح و ذم است؛ چنانکه خداوند در تمجید ذات و صفات خود میفرماید: وَ اعْتَصِمُوا بِاللّٰهِ هُوَ مَوْلاٰکُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلیٰ وَ نِعْمَ النَّصِیرُ [۱] یا در نکوهش آتش میفرماید: مَأْوٰاهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ [۲]
----------
[۱]: ۱) - حج، ۷۸.
[۲]: ۲) - توبه، ۷۳.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شفای بیمار ضربه مغزی با پخش کردن آوای قرآن از زبان دکتر مهدی دوایی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۰۱- محتواي سوره فصلت چيست؟ قرآن، رسالت، خدا، آخرت، وحي، توحيد، هلاکت ظالمين و حسابرسي در آخرت از م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا