eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام به مراسم تشییع و تدفین شهدا در دانشگاه الزهرا سلام الله علیها بسمه تعالی زنده نگهداشتن یاد گرامی شهیدان، زنده نگهداشتن آزادگی و فداکاری است، و برای ملتی که چشم به افقهای بلند دوخته است، این از برترین نیازها و ضرورتها است. از مدیران و دانشجویان آن دانشگاه بخاطر تکریم پیکر شهیدان عزیز، تشکر میکنم. سیدعلی خامنه ای ۱۳۹۳/۳/۱۲ پیام به همایش بزرگداشت مادران شهدای گمنام بسمه تعالی سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دلهای صبور و پرظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگر گوشه گان دلبندشان به نشانه ئی از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند؛ و با این همه، با شکیبائی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنائی از خود بر جای نهادند. پاداش این صبر بزرگ، روشنی چشم آنان به مژده ی رحمت الهی خواهد بود ان شاءالله. ۹۳/۰۳/۱۷ ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۷- نظر مقام معظّم رهبری درباره ی بیشتر بودن سعه ی صدر در دوران ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چند شب پیش مباحث مجلس خبرگان در زمان شهید بهشتی را از تلویزیون میدیدم. در مجموع و در مقایسه با وضع حاضر، احساس میشد که در اوایل انقلاب، سعه ی صدر بیشتری برای شنیدن نظرات مختلف وجود داشت و تحمّلها بیشتر بود؛ نظر شما در این مورد چیست؟ سعه ی صدر همیشه خوب است؛ آن روز و امروز بعضیها بیشتر از آن برخوردار بوده اند، و بعضی کمتر. امروز هم در مجالس شورای اسلامی و خبرگان و تشخیص مصلحت، بسیاری از اهل نظر، با تحمّل و سعه ی صدر، به بررسی موضوعات مهم میپردازند. البتّه به یاد داشته باشید که سکوت و بی تفاوتی در مقابل تحریف و دروغ و تبلیغ فریب گرانه بر ضدّ انقلاب و اسلام، با سعه ی صدر اشتباه نشود. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 40.mp3
8.29M
40 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣قلب های بزرگ؛ برای همه مخلوقات خدا جادارند؛ برای همه آدم ها، برای همه گیاهان،برای همه حیوانات... 💓قلبهای بزرگ؛ مهربانند...مثل خدا
🕌در محضر امام روح الله (۱۳۹) 📌 امام خمینی (ره ): بازماندگان شهیدان و عزیز ولی نعمت همۀ ما هستند. باید پیشگامان جهاد و شهادت در فراز و نشیب زندگی به وادی فراموشی سپرده نشوند. 📚صحیفه نور، جلد ١٧،صفحه ١٨٩ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
زمان وفات پيغمبر از امام رضا امام هشتم شيعيان نقل است که از زمان وفات پيغمبر ايرانيان در ميان مسلمانان جايگاه خاصي يافته اند. اگر عمر طرفدار عربها بود در عوض امام رضا محبت خاصي به ايرانيان داشت و اينان نيز در مقابل به او عشق مي‌ورزيدند و از عمر تنفرمي داشتند. حال اين حکايات رنگارنگ درباره روز‌هاي نخستين هر چه باشند حکم اسناد تاريخي آنست که مذهب شيعه تا قرن شانزدهم ميلادي و روي کار آمدن سلسله صفوي مذهب مسلط در ايران نبود. صفويان نام خويش را از جدشان شيخ صفي الدين اردبيلي مي‌گيرند که پير و مراد صوفيان صفويه بود و نسبش را به امام موسي کاظم هفتمين امام شيعيان مي‌رسانيد. در آغاز قرن پانزدهم ميلادي رهبري سياسي شمال شرق ايران به دست نوادگان شيخ صفي افتاد. در ۱۵۰۱ ميلادي شاه اسماعيل آخرين حاکمان مغول را شکست داد و سلسله صفوي را بنيان گذاشت. شاه اسماعيل هم شاعر بود و هم جنگجو و اصول عقايد مذهبيش مخلوطي بود از احکام شيعه و تصوف فرقه صفويه و جنگجويانش که قزلباش ناميده مي‌شدند او را مانند نيمه خدايي مي‌پرستيدند. صفويان به حکومت برمنطقه اي که مردمش سني باشند راضي نبودند و به خاطر تعصبي که نسبت به تشيع داشتند قلباً مي‌خواستند که ايرانيان را شيعه کنند. البته در اين ميان رقابتشان با ترکان عثماني سني مذهب در غرب و مغولهاي سني در شرق هم نقش مهمي بازي مي‌کرد. از اين دو نيز رقابت با ترکان عثماني براي سلطه بر کانون جهان اسلام اهميت بيشتري مي‌داشت. به اين ترتيب صفويه به امپراتوري شيعه تبديل شد و امپراتوري عثماني که تمامي سرزمينهاي عرب را به سلطه خويش در آورده بود و خلافت را به ارث برده و پايگاهش را در ۱۵۱۷ ميلادي به استامبول منتقل کرده بود نيز پرچم تسنن را برافراشت و رقابت دو امپراتوري رنگ فرقه اي و مذهبي يافت. البته در اين دوران چيز زيادي از خلافت به معني مذهبي آن باقي نمانده بود که شيعيان و سني‌ها بر سرش نزاع کنند. آنچه به عثمانيان به عنوان خلافت به ارث رسيد نيز چيزي بجز رهبري صرفا نمادين جهان سني نبود. مسئله اصلي رقابت سياسي شيعيان و سني‌ها بر سر تسلط بر کل منطقه بود و صفويان نقش نمايندگي شيعيان را در اين رقابت بازي مي‌کردند. مدل صفويان نه حکومت به واسطه امامان، که به واسطه شاهان بود و به اين لحاظ شيوه جديدي در اعمال حاکميت شيعيان ارائه مي‌داد. صفويان و عثمانيان بارها با هم جنگيدند. کنترل عراق که جناح شرقي جهان عرب محسوب مي‌شود براي مدت کوتاهي بدست صفويان افتاد اما سرانجام خط مرزي ميان دو امپراتوري کم و بيش همان جايي قرار گرفت که امروز ايران را در شرق از عراق و ترکيه در غرب جدا مي‌کند. همچنان که صفوي‌ها ايرانيان را با تشويق و به زور شيعه کردند عثمانيان شيعيان آناتولي را از دم تيغ گذراندند. تنها چيزي که از تشيع در سرزمين عثماني باقي مانده فرقه علوي در جنوب ترکيه است. در چنين جو خصمانه اي تشيع به يکي از عوامل هويت بخش ايرانيان تبديل شد وايرانيان از ترکها و عربها نه تنها از طريق زبان و فرهنگ که از طريق مذهب هم جدا شدند. به اين ترتيب مرز ميان شيعيان و سني‌ها با مرز ميان دو امپراتوري منطبق شد، به استثناي جنوب عراق که مانند دشنه اي در گرده سني‌ها فرو رفته است. دوره صفوي دوره شکوفايي مذهب شيعه و هنر بود. صفويان اصفهان را پايتخت قرار دادند و معماري زيبا و شکوهمند آن شهر يادگار صفوي‌ها است. صفويان علامه شيعه را از کوه‌هاي جبل عامل در لبنان و منطقه قطيف در عربستان و جزيره بحرين به ايران آوردند و مراکز تدريس مذهب شيعه ايران را بنا کردند. براي گسترش و تعميق مذهب در ميان مردم نيز ارتشي از درويشان را به شهرهاي دور و نزديک و روستاها فرستادند و با اين روش روايات مذهب شيعه را به گوش مردم رساندند. درويشان به جاي فقه و احکام به اسطوره و شور مذهبي تکيه مي‌کردند و به همين دليل شيعه ايراني ريشه عميقي در روايت و اسطوره دارد. وظيفه ديگر درويشان دوره گرد ايجاد تنفر نسبت به سني‌ها بود که طبعا در راستاي منافع سياسي حاکمان صفوي عمل مي‌کرد. علما، فقها و فيلسوفاني که باحمايت دربار صفوي رشد يافتند کتاب‌ها و رساله‌هاي بسيار از خود به جا گذاشتند و مذهب شيعه را به لحاظ علمي پايه گذاري کردند . مساجد، مدارس علميه و کتابخانه‌هايي که در اين دوران ساخته شدند تشيع را در ايران ماندگار و ريشه دارکردند و به آن عمق و وسعت نظري بخشيدند. سنت تشيع در تفسير باطني زمينه ساز مکتب فلسفي شيعه شد که با فلسفه مشائي ارسطويي و ابن سينا به رقابت برخاست. در ضمن علما و فقهاي شيعه نيز بعنوان نمايندگان امامان به انجام وظايف عملي پرداختند. اين خبرگان و فقها که در واقع پيش کسوتان آيت الله‌هاي امروزي هستند هم نياز‌هاي معنوي و مذهبي امت را برآورده مي‌کردند و هم راهبر آنان در مسائل اجتماعي و سياسي شان بودند. به اين ترتيب از زمان صفويان دستگاه مذهبي شيعه ارتباط تنگاتنگي با ايران داشته است.
البته اين ارتباط در دوران عثماني ظرايف و پيچيدگي‌هاي خاص خود را يافت. همواره علمايي که در عراق امروز مستقر بوده اند در زندگي سياسي و مذهبي ايران نقش بازي کرده اند و در مقابل فقهاي درجه اول و با نفوذ عراق از ايران آمده اند. دو مرجع بزرگ تقليد اخير در عراق، ابوالقاسم خويي و علي سيستاني هر دو ايراني هستند. سيستاني معمولا از طريق نوشتار و يا گفتارهايي که توسط زيردستانش بازگو مي‌شوند با مقلدينش ارتباط برقرار مي‌کند و عربي را بالهجه محسوس فارسي صحبت مي‌کند. علماي شيعه نقش عملي امامان را در پيشبرد امور به عهده گرفتند و از آن بيشتر نقش حافظان شريعت ونيابت امام دوازدهم را نيز در دوران غيبت وي از آن خود کردند. شيعيان معتقدند که امام دوازدهم به خواست خدا غيب شده واز دسترس انساني به دور است و ظهور مجدد او آغازگر دوره آخرالزمان و جاري شدن عدل مطلق خواهد بود. در دوران غيبت امامت به طور دائم متعلق به امام دوازدهم يا امام زمان (مهدي) است. با ظهور مجدد او دوراني از حکومت عدل آغاز مي‌شود و تا بازگشت مجدد مسيح ادامه مي‌يابد که با پايان جهان همراه است. آنچه که قرار است در حاشيه بازگشت امام دوازدهم اتفاق بيفتد بسيار به پيش گويي‌هاي مسيحيان و يهودي‌ها در باره آخرالزمان و جنگ واپسين شباهت دارد. تاريخ نگاران بر اين اعتقادند که مهدي باوري شيعيان ريشه در باور‌هاي زرتشتي و يهودي- مسيحي دارد اما شيعيان بازگشت مهدي را حقيقتي معين از سوي خدا مي‌دانند و هر گونه شباهتي را با پيش گويي‌هاي مذاهب ديگر دال بر حقانيت مهدي مي‌پندارند. در ميان مسلمانان در مجموع تنها شيعيان هستند که چنين باوري به مهدي دارند. سني‌ها به بازگشت شخص خاصي که آغازگر دوره آخرالزمان باشد باور ندارند. به باور سني‌ها مهدي صرفا يکي از نوادگان پيغمبر است که دين اسلام را احيا خواهد کرد. از جمله اين احيا گران مهدي سودان است که جنگجويانش در ۱۸۸۵ ميلادي ارتش انگليس را در خارطوم شکست دادند و فرمانده آن ژنرال چارلز گوردون را به قتل رساندند. هر چند شيعيان از ابتداي کار مانند مسيحيان و يهودي‌ها ظهور مهدي را به آخر زمان حواله کرده اند و به اين ترتيب نقشي براي اين ظهور در زندگي روزمره شان قائل نبوده اند اما در عين حال انتظارظهور او همواره با آنهاست و در زمانهاي بحراني به جستجوي نشانه‌هاي ظهور مي‌پردازند. جهاد براي شيعيان بيش از هر چيز در بافتار ظهور مهدي معنا مي‌يابد: پيش انداختن ظهور مهدي و شمشير زدن در رکاب او. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 آهو و آقای مهربان 🌸 🔆خسته و غمگین بودم و صیاد هم دست از سرم برنمیداشت به بره کوچکم که فکر میکردم با سرعت بیشتری میدویدم ........ ▫️ خب بچه های قشنگ ما این هفته هم براتون داستانما داریم و هر بار یک داستان جدید و تازه ای رو روایت میکنیم ، برای دوستاتون بفرستید و هر هفته همراه ما باشید ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرزبانی از حق به ويژه امامت و مهدويت ▪️يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون؛[آل عمران ۲۰۰] ▪️اي كسانی كه ايمان آورده‏ ايد! (در برابر مشكلات و هوس‌ها) استقامت كنيد! و در برابر دشمنان (نيز) پايدار باشيد و از مرزهای خود مراقبت كنيد و از خدا بپرهيزيد، شايد رستگار شويد!. ◽️امام صادق(ع) هم چنين می فرمايد: ««يَصْبِرُوا» يعني بر آنچه در ماست (ولايت)، پايدار باشيد، «يُصَابِرُوا» با يکديگر در رويارويی عليه دشمن با وليّتان پايدار بمانيد، « يُرَابِطُوا» بر ثبات قدم و ماندنتان با امام محافظت نماييد». [نورالثقلين ج۱ ص۴۲۶] ▪️آیه های مهدوی ▪️شماره ۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هیچ نقطه ای در جهان امروز مثل فلسطین نیست... ⬅️ اگر فلسطین آزاد شود تمام جهان اسلام از دست استکبار آزاد می‌شود❗️ ارسالی_مخاطبین @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آهنگ جدید آقای آهنگران که ماشاءالله سنگ تموم گذاشتهجاده و اسب مهیاست بیا تا برویم حاج_قاسم دلش اینجاست، بیا تا برویم ♨️طوفان_الاقصی مقدمه ای است برای انتقام_ِ‌سخت 💢وای به روزی که بخواهیم انتقام حاج قاسم رو از اسرائیلی ها بگیریم...
ملائکه موکّل بر اوامر الهی قوله علیه السلام: وَ الَّذِینَ عَلَی أَرْجَائِهَا إِذَا نَزَلَ الاْءَمْرُ بِتَمَامِ وَعْدِکَ. آن قسم از ملائکه که سابقاً ذکر شد ساکن اطباق و اجواف سماوات اند یدور بدورانها، کما قال تعالی فی حقّهم: « حَآفِّینَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ [۴] »، چه، « حفّاً » [۵] به معنی طواف و دوران است، و « حولهم » به معنی حرکت است، کما ورد « لا حول و لا قوة إلاّ باللّه » [۶] أی لا حرکة و لا استطاعة إلاّ بمشیة اللّه. یا آن که « حول » از تحوّل و انتقال است از موضعی به موضعی، و هر دو معنی مناسب است. و عرش اشاره به فلک اعظم است. فقره دعا از قولِ معصوم اقتباس از آیه شریفه شده: « وَ الْمَلَکُ عَلی أَرْجآئِهَا [۷] »، یعنی از ملائکه که بر جوانب و اطراف عرش طواف می‌نمایند، منتظر امر الهی اند برای مخلوق به تمام وعد و وعید، لأنّ أوامره تعالی ینزل من السماء الی الأرض، کما قال تعالی: « خَلَقَ سَبْعَ سَماوَاتٍ وَ مِنَ الاْءَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الاْءَمْرُ بَیْنَهُنَّ [۱] »، أی یجری أمر اللّه و حکمه بینهنّ و یدبّر تدبیر فیهنّ، ثمّ ینزّل الی الأرض بتقدیر العزیز العلیم. چنان که فرموده: « وَ فِی السَّمَآءِ رِزْقُکُمْ وَ مَا تُوعَدُونَ [۲] »، یعنی همان طور که تمام ارزاق، و ما یحتاج شما از اطعمه و اشربه و فواکه و حبوب حتی ملبوس و مرکوب شما از سماء است، چه حصول تمام در ارض به تأثیر حرکات سمائیه ؛ نیز و « مَا تُوعَدُونَ »شما هم از خیر و شر از سماء نازل است. ---------- [۴]: ۲ - سوره مبارکه زمر، آیه ۷۵. [۵]: ۳ - هکذا در اصل. [۶]: ۴ - الکافی، ج ۱، ص ۲۳۰. [۷]: ۵ - سوره مبارکه حاقه، آیه ۱۷. [۱]: ۶ - سوره مبارکه طلاق، آیه ۱۲. [۲]: ۱ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۲۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بزرگمهر کسری بر بزرگمهر خشم گرفت و او را در اتاقی تاریک زندانی کرد و فرمان داد او را غل و زنجیر کنند. پس از چندی کسی را فرستاد که از حال او جویا شود، دید آرام و مطمئن است. به او گفتند: تو با این وضعیت، آسوده ای؟ گفت: شش چیز در هم آمیخته و معجونی ساخته‌ام و از آن بهره گرفته‌ام این معجون مرا به این حال نگه داشته است. گفتند چه معجونی است شاید در بلاها از آن بهره بریم؟ بوزرجمهر گفت: بلی، بخش اول اطمینان به خداست، بخش دوم این است که هرچه مقدر شده می‌شود، سوم صبر است که بهترین مایه گرفتار است، چهارم اگر صبر نکنم چه کنم، پنجم ممکن است از این بدتر هم باشد و ششم از این لحظه تا آن لحظه امکان گشایش هست. وقتی کسری آن را شنید، رهایش کرد و تکریمش نمود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357