eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به لطف امام، همه دنیا پس از ظهور یکتاپرست خواهند شد 📖 أَفَغَيْرَ دِينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَلَهُ أَسْلَمَ وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا وَإِلَيْهِ يُرْجَعُونَ[آل عمران ۸۳] 📖 آیا [اهل کتاب پس از این همه دلایل روشن]، دینی غیر دین خدا را می‌طلبند؟ و حال آنکه هر که در آسمانها و زمین است خواه ناخواه مطیع امر خداست و همه به سوی او رجوع خواهند کرد. ▫️ از امام صادق (ع) است، كه معنى آيه اين است كه خداوند گروهى را به اكراه و جبر به اسلام آورد، و گروهى خودشان اسلام آوردند. و فرمود كه: آنان كه با اكراه آمدند فرقه‏‌اى بودند كه با شمشير اسلام آوردند. [نور الثقلین ج۱ ص۲۹۹] ▫️و نيز از امام صادق (ع) است كه اين آيه را خواند و فرمود: آن گاه كه قائم قيام كند زمينى نمی‌ماند مگر اينكه در آن، شهادت لا اله الا اللّه و محمّد رسول اللّه ندا داده می‌شود. [نورالثقلین ج۱ ص۳۰۱] 🔹شماره ۲۱
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻 راز بزرگ "صبوری"❗️ ⬅️ اینه یکی از دلایلی که باعث میشه خیلیهامون نتونیم صبور باشیم و مشکلات رو تحمل کنیم❗️ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 6.mp3
6.52M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 6⃣ 🇵🇸🇵🇸 * جنگ چهارم اعراب با اسرائیل (جنگ اکتبر) در سال ۱۹۷۳ * تحلیل و بررسی و نتایج جنگ اکتبر * تجاوز اسرائیل به لبنان در عملیات لیتانی ۱۹۷۸ * امضای پیمان صلح " کمپ دیوید ۱ " توسط مصر و اسرائیل در ۱۹۷۸ * بررسی و نتایج پیمان کمپ دیوید * پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۹۷۹ * تشکیل سفارت فلسطین در ایران و سفر "یاسر عرفات "به ایران ۱۹۷۹ * ترور " انور سادات" رئیس جمهور مصر توسط " خالد اسلامبولی" در ۱۹۸۱
سَافِلِینَ [۱] ». چه، اوّل در وجود عقل بروز نموده، و بعد در مراتب تنزّلات عقلانی منتهی به نفس شده، و بعد از نفوس کلّیه سماویه به نفوس منطبعه جزئیه، و بعد در صور طبایع بسیطه، و از او منتقل به هیولای عالم مواد که ظلمت بحت و قوّه صرف است. و باطن لیلة القدر... [۲]، و از آن مرتبه درجه به درجه در توجّه به یوم القیامة صاعد الی اللّه است. لذا حقّ تعالی بر آن نفوس صاعده کاملاً در علم و عمل « سفره » اطلاق نموده، کما قال: « بَأَیْدِی سَفَرَةٍ [۳] »، چنان که نیز معصوم علیه السلام در فقره دعا اقتباساً اشاره نموده. و ایضا فی حدیث: « [فلا تغرنّکم الحیاة] الدنیا [فإنّما] أنتم فیها سفر » [۴] . یقال: سفر الرجل أی خرج للارتحال، فهو سافر. و الجمع سُفر، کما ورد فی الحدیث: « فإنّما مثلکم و مثلها کسفر سلکوا سبیلاً، فکأ نّهم قد قطعوا و أمّوا عَلَماً، فکأ نّهم قد بلغوه، و کم عسی المجری الی الغایة أن یجری إلیها حتی یبلغها، و ما عسی أن یکون بقاء من له یوم لایعدوه، و طالب حثیث فی الدنیا یحدوه ». [۵] لذا قیل: سوی مرگ است خلق را آهنگ دم زدن گام و روز و شب فرسنگ [۶] ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه تین، آیات ۴ و ۵. [۲]: ۳ - کذا در اصل: جمله ناقص است. [۳]: ۴ - سوره مبارکه عبس، آیه ۱۵. [۴]: ۵ - الکافی، ج ۸، ص ۱۷۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۳۴۹. [۵]: ۶ - نهج البلاغه، ص ۱۴۴ (خطبه ۹۹) ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۷، ص ۸۰. [۶]: ۱ - سنایی غزنوی، حدیقة الحقیقة « فی صفة الموت ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
اگر دنیا به اندازه بال مگسی ارزش داشت، هیچ کافری، شربتی از آب آن نمی آشامید. قیامت غزالی در احیاءالعلوم می‌گوید: قیامت بر دو قسم است. کبری و صغری. مراد از قیامت کبری روز حشر و جزا است. قیامت صغری نیز حالت مرگ است. چنانکه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است کسی که بمیرد قیامت او آشکار می‌شود. در این قیامت آدمی تنها است، لذا خدا می‌فرماید: وَ لَقَدْ جِئْتُمُونٰا فُرٰادیٰ کَمٰا خَلَقْنٰاکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ. ولی در قیامت کبری که دستجات مردم گرد می‌آیند آدمی تنها نیست. ترس و وحشت قیامت صغری حکایت از قیامت کبری می‌نماید با این اختلاف که ترس در قیامت صغری ویژه هر فرد است و ترس در قیامت کبری عمومی است. تو می‌دانی که از زمین خلق شده ای و بهره تو از خاک، همان بدن توست نه چیز دیگر، پس بدن، زمین اختصاصی توست و آنچه از زلزله زمین مربوط به تو است، همان زلزله در بدن توست. استخوانهای بدن تو، کوههای زمین و سر تو، آسمان زمین و دل تو، خورشید زمین و گوش و چشم و سایر اجزاء تو ستارگان آسمان تو هستند. خونی که در رگهای تو جاری است، دریاهای جاری سرزمین تو هستند. اگر کوههای وجود تو از هم بپاشد، کوههای زمین از هم می‌پاشد، و اگر دل تو خاموش شود، خورشید تاریک شود و همین طور سایر اجزاء. البته اضطراب و وحشت در قیامت کبری بسیار بیشتر از قیامت صغری می‌باشد و این مثالها نمونه آن ترسها بود. وقتی این اضطراب با مرگ تو حاصل شود، هرچه بر تو وارد شده بر سایر خلایق هم وارد می‌شود و نمونه ای از قیامت کبری خواهد بود. وقتی حواس تو از کار افتد مانند این است که ستارگان پراکنده شوند. چرا که روز و شب برای شخص کور، یکسان است. و وقتی کسی سر از دست دهد، مانند این است که آسمان انشقاق یافته باشد. چون آنکه سر ندارد، آسمان ندارد. نسبت قیامت صغری به کبری، نسبت ولادت صغری یعنی خروج از پشت پدر به رحم مادر، به ولادت کبری، یعنی متولد شدن است و نسبت وسعت عالمی که آدمی با مرگ به سوی آن می‌رود به دنیا، مثل نسبت دنیا به رحم بلکه وسیع تر و غیر قابل شمارش تر است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357