#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🇵🇸#مستند_تاریخ_فلسطین🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 6⃣ 🇵🇸🇵🇸 * جنگ چهارم اعراب با اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 7.mp3
6.69M
🇵🇸#مستند_تاریخ_فلسطین🇵🇸
"تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون"
قسمت 7⃣
🇵🇸🇵🇸
* جنگ ۱۹۸۲ اسرائیل با لبنان
* جنایت " صبرا و شتیلا" با ۴۰۰۰ کشته و مفقود بدستور" آریل شارون" در ۱۹۸۲
* عقب نشینی اسرائیل از لبنان در ۱۹۸۵
* " انتفاضه اول فلسطین" (انقلاب سنگ) در ۱۹۸۷ میلادی
* بررسی و عوامل انتفاضه اول
* ترور " خلیل الوزیر" (ابوجهاد) بدست اسرائیل در ۱۹۸۸
* تشکیل دولت فلسطین بصورت رسمی در ۱۹۸۸
* ترور * سید عباس موسوی* دبیرکل حزب الله لبنان در ۱۹۹۲
* زندگینامه و اقدامات "سید عباس موسوی"
* انتخاب "سید حسن نصرالله" بعنوان دبیرکل حزب الله در ۱۹۹۲ میلادی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سَافِلِینَ [۱] ». چه، اوّل در وجود عقل بروز نموده، و بعد در مراتب تنزّلات عقلانی منتهی به نفس شده، و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملائکه نویسنده اعمال انسان
قوله علیه السلام: وَ الْحَفَظَةِ الْکِرَامِ الْکَاتِبِینَ [۱] .
قول معصوم علیه السلام اشاره به آیه مبارکه است: « وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحَافِظِینَ * کِرَامًا کَاتِبِینَ * یَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ [۲] »، و الملکان یکتبان علی العبد کلّ شی ء حتی النفخ فی الرماد.
کتابت آنها اعمال بنی آدم را بر صحایف قلوب که کتاب تکوینی نفسی است، معنایش آن است که هر یک از اعمال حسنه و طاعات و معاصی و سیّئات مندوبات و مکروهات که از انسان صادر میشود، متدرّجاً اثر آن به تکرار در لوح قلب به توسّط آن دو ملک ثبت و ضبط میشود، تا آن که آن عمل به سر حدّ ملکه راسخه رسد، تا از اثر طاعات قلب و تصفیه مجلی و مرآت ظهور و بروز حقایق علمیه و الهامات غیبیه گردد، و از طریق مستقیم عدالت که اقصر طرق الی اللّه است به رضوان و جنان رسد، و اگر نعوذ باللّه کفه سیئات غلبه نمود، و ملکات رذیله شدّت کرد، و قلب، کتاب فجّار شد که: « لَفِی سِجِّینٍ [۳] » است، و « فَأُمُّهُ هَاوِیَةٌ ». [۴]
علی الجمله، اگر چه قرائت و مطالعه نقوش این کتاب انفسی در دنیا هم برای معدودی از اولواالالباب، مرتاضین و صاحبان کشف و بصیرت مبرا است، کما قال تعالی: « اقْرَأْ کِتَابَکَ کَفَی بِنَفْسِکَ الْیَوْمَ عَلَیْکَ حَسِیبًا [۵] »، أی محاسباً، ولی مشاهده ناس کما هو حقّه موقوف به کشف عظای طبیعت و حدّت بصر است به موت، کما أخبر اللّه تعالی: « لَقَدْ کُنتَ فِی غَفْلَةٍ مِّنْ هَذَا فَکَشَفْنَا عَنکَ غِطَآءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ
حَدِیدٌ ». [۶]
----------
[۱]: ۲ - اصل: البررة.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه انفطار، آیات ۱۰ و ۱۲.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه مطففین، آیه ۷.
[۴]: ۵ - سوره مبارکه قارعه، آیه ۹.
[۵]: ۶ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۱۴.
[۶]: ۱ - سوره مبارکه ق، آیه ۲۲.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اگر دنیا به اندازه بال مگسی ارزش داشت، هیچ کافری، شربتی از آب آن نمی آشامید. قیامت غزالی در احیاءا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ریا
دو صاحبدل در حال گفتگو با هم بودند. میگفتند و میشنیدند و میگریستند چون گاه ملاقات به پایان رسید، یکی به دیگری گفت: گمان میکنم بهتر از این مجلس نداشته ایم.
دیگری گفت: میترسم بدتر از این مجلس نداشته باشیم. گفت: چرا؟ پاسخ داد: تو سعی میکردی که بهترین سخنان را بیان کنی و مرا تحت تأثیر قرار دهی و من نیز تلاش میکردم بهترین چیزهارا بیان کنم. بنابراین ما هر دو خود را برای یکدیگر میآراستیم.
فراموشی نیکی
لقمان به فرزندش گفت: فرزندم، تا از دنیا میروی خطاهایت را در جلو چشمانت مجسم کن، ولی نیکیها را فراموش نما چرا که کسی که فراموشش نمی کند، آنها را میشمارد.
کهانت
چه بسا کسی که مالیخولیا و سوداء و دیوانگی بر او چیره شده است، بر علوم غیب چیره
می شود و خبرهای واقعی از آینده میدهد. علت آن این است که وقتی سوداء بر مغز کسی چیره شود، خیالات پیش از جنون از کار افتاده و قسمت مربوط به خیال در مغز اندک اندک تحلیل مییابد و نفس از وجود آن خاطر جمع میشود. تا پیش از این نفس از خیال کمک میگرفت و سایر حواس را به کار میگرفت، در این حالت نفس میتواند با آسانی بیشتری با عوالم قدسی مرتبط شود و چون حجابی ندارد، از حالات خود و خانواده و...، صورتهایی بر نفس او نقش بندد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_264
و قال عليهالسلام
أَحْسِنُوا في عَقِبِ غَيْرِكُمْ تُحْفَظُوا فِي عَقِبِكُم.
امام عليه السلام فرمود:
با بازماندگان ديگران خوشرفتارى كنيد تا با بازماندگان شما
همينگونه رفتار کنند.