eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام تبریک به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جهان بسم الله الرحمن الرحیم کسب مقام قهرمانی جام جهانی را به کشتی گیران و دست اندرکاران تیم ملی کشتی آزاد کشور عزیزمان ایران تبریک میگویم و از اینکه فرزندانمان توانستند بار دیگر در عرصه بین المللی برای این ملت شریف افتخار آفرینی کنند خدا را شکر میکنم. سیّد علی خامنه ای ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ پیام به یادواره ی آیت الله سیّدهاشم میردامادی نجف آبادی بسم الله الرّحمن الرّحیم (۱) الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الاکرمین تجلیل و تکریم نام و یاد عالم ربّانی، فقیه و مفسّر پارسا و پرهیزگار، مرحوم آیت الله آقای حاج سیّدهاشم نجف آبادی (رضوان الله علیه) کار شایسته ئی است که به توفیق و هدایت الهی، دفتر تبلیغات بدان همّت گماشته است. این روحانی عالی مقام که مراتب علمی را در نجف و در محضر اساتید بنام آن روزگار طی کرده و مفتخر به اجازه و شهادت علمی از آنان بود، در مدّت نزدیک به چهل سال اقامت در مشهد مقدّس، بیشترین تلاش خود را به تفسیر قرآن منعطف ساخته و محفل گرم و بی وقفه ی تفسیریِ جذّابی در مسجد گوهرشاد (شبستان شمال غربی) برپا نموده بود. هر شب پس از اقامه ی نماز جماعت، جمعی از ارادتمندان مشتاق، گِرد منبر بی پیرایه ی این عالمِ عامل، مجتمع گشته و از بیان شیرین و نفس گرم او سخن خدا را می‌شنیدند، و این سفره ی گسترده ی معرفت و حکمت، ده‌ها سال، مائده ی الهی و قرآنی را نصیب دوستداران میکرد. ثبت و نگارش همین درسهای شبانه، تلاش دیگر این عالم قرآنیِ بااخلاص بود که اکنون بحمدالله در اختیار همگان قرار گرفته است. (۲) در کنار این تلاش ارزشمند قرآنی که در محیط عمومی آن روزِ مشهد، نظیری برای آن دیده نمیشد، توغّل (۳) و تبحّر در کلمات اهل بیت (علیهم السّلام) نیز خصوصیّت برجسته ی دیگر این عالم متّقی و متعبّد بود. تسلّط او بر حدیث چنان بود که در هر مجلس و محفل، حتّی در جمع خانوادگی که این حقیر در دوران کودکی و نوجوانی تا اوائل جوانی از اقبال حضور در آن برخوردار بودم رشحه ئی از آن کلمات نورانی را به کام حاضران میریخت و مجلس را با ذکر کلمات امامان هدایت (سلام الله علیهم) منوّر میساخت. رفتار و منش عملی ایشان در زندگی شخصی به گونه ئی بود که گفتارش را نافذ و اثرگذار میکرد. حضور و استفاضه ی او از محضر علمای بزرگ اخلاق و سلوک توحیدی در نجف از قبیل عالمِ سالکِ واصلِ الی الله مرحوم سیّداحمد کربلائی، از او متعبّدی مراقب و اهل تضرّع و بکاء و خشوع، پدید آورده بود؛ تمتّعات متعارف زندگی از قبیل خوراک و پوشاک و شئون اجتماعی و امثال آن، در زندگی او نمودی نداشت. درعین حال اهتمام به امر دین در میدانهای دشوار و پر خطر، از قبیل حضور در مجاهدت علمای مشهد در مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ شمسی، از نقاط برجسته ی زندگی او بود که تحمّل زندان و تبعید شش ساله از سوی دستگاه رضاخانی در سمنان و شهر ری نتیجه ی قهری آن به شمار میرفت. مرحوم آیت الله نجف آبادی، عالِمی جامع و عامل و مراقب بود، و در مشهدِ آن روز ارادتمندان و مخلصان فراوان داشت، و هنگامی که خبر وفات ایشان در سال ۱۳۸۰ قمری به قم رسید و اینجانب در آن سالها در قم اقامت داشتم مرحوم آیت الله العظمی بروجردی مجلس ترحیم مجلّلی در مدرسه ی فیضیّه اقامه فرمود و این حقیر و برادر بزرگ و مکرّم مرا مورد تفقّد قرار داد. شایسته میدانم که در این مناسبت از فرزند فاضل ایشان مرحوم حجّت الاسلام والمسلمین آقای حاج سیّدحسن میردامادی یاد کنم که پس از پدر، رشته ی تفسیر را به شیوه ی آن مرحوم ادامه داد و سالها محفل گرم تفسیری پدر را حفظ کرد. رحمت خدا بر همه ی آنان و بر ما. سیّدعلی خامنه ای ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ۱) این یادواره روز بیست وهفتم فروردین سال جاری در مشهد برگزار میشود. ۲) خلاصة البیان فی تفسیر القرآن ۳) ورود عمیق، تعمّق .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
حكومت هدف است يا وسيله؟ مسأله پنجم اين است كه آيا حكومت كردن براى فرد يا جمع حاكم، يك هدف است يا يك وسيله؟ و اگر وسيله است، براى چه هدفى است؟ حاكم به وسيله حكومت، مى خواهد به چه مقصدى برسد و جامعه را برساند؟ حاكم و رعيت مسأله ششم، مسأله شورانگيز روابط حاكم و رعيّت است. اين روابط، مبتنى بر چه مبنا و چه اساسى است؟ آيا حقى يكجانبه است كه حاكم را بر گرده مردم سوار مى كند؟ يا يك حق متقابل است؟ از جمله اساسى ترين و پر معناترين و پر نتيجه ترين مباحث حكومت در نهج البلاغه، همين مسأله است. مردم و حكومت مسأله هفتم، مسأله مردم در حكومت است. بايد ببينيم كه در فرهنگ نهج البلاغه، مردم در برابر حكومت چه كاره اند؟ تعيين كننده اند؟ آغازگراند؟ اختياردار تامّ اند؟ هيچ كاره اند؟ چه هستند؟ اينها ظريفترين مسائلى است كه در نهج البلاغه عنوان شده است. فرهنگهايى كه امروزه بر ذهنيّت مردم در بخشها و تقسيم بنديهاى مختلف سياسى حاكم است، هيچكدام منطبق با فرهنگ نهج البلاغه نيست. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 55.mp3
5.39M
55 🎧آنچه خواهیدشنید؛ ❣به بهشت میگن؛دارالسلام یعنی،خانه سلامتی برای ورود به بهشت بایدساختار روح،با ساختار بهشت، مطابقت پیدا کنه! 💓بایدروح سالم ببریم.
🕌در محضر امام روح الله (۱۵۴) 💠 جوشش خون سیدالشهدا(ع) 📌 امام خمینی (ره ): این خون سیدالشهداست که خون‌های همه ملت‌های اسلامی را به جوش می‌آورد و این دسته ها عزیز عاشوراست که مردم را به هیجان می‌آورد و برای اسلام و برای حفظ مقاصد اسلامی مهیا می‌کند. در این امر، سستی نباید کرد. البته باید مسائل روز گفته بشود. 📚 صحیفه امام؛ جلد ۱۵؛ صفحه ۳۳۱ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
قيامت و پرسش از مهم ترين نعمت‌ها مرحوم شيخ صدوق به نقل از حاكم بيهقى حكايت كند: روزى حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام در جمع عدّه اى نشسته بود، ضمن فرمايشاتى فرمود: در دنيا هيچ نعمت واقعى و حقيقى وجود ندارد. بعضى از دانشمندان حاضر در مجلس گفتند: ياابن رسول اللّه! پس اين آيه شريفه قرآن ( (لتسئلنّ يومئذٍ عن النّعيم) ) (۱۴) كه مقصود آب سرد و گوارا مى باشد، را چه مى گوئى؟ حضرت با آواى بلند اظهار نمود: شما اين چنين تفسير كرده ايد ؛ و عدّه اى ديگرتان گفته اند: منظور طعام لذيذ است ؛ و نيز عدّه اى ديگر، خواب راحت و آرام بخش تعبير كرده اند. و سپس افزود: به درستى كه پدرم از پدرش، امام جعفر صادق عليه السلام روايت فرموده است كه: خداوند متعال نعمت هائى را كه در اختيار بندگانش قرار داده است، همه به عنوان تفضّل و لطف بوده است تا مورد استفاده و بهره قرار دهند. و خداى رحمان اصل آن نعمت‌ها را مورد سؤ ال و بازجوئى قرار نمى دهد و منّت هم برايشان نمى گذارد، چون منّت نهادن در مقابل لطف و محبّت، زشت و ناپسند است. بنابر اين، منظور از آيه شريفه قرآن، محبّت و ولايت ما اهل بيت رسول اللّه صلوات اللّه عليهم است كه خداوند متعال در روز محشر، پس از سؤ ال پيرامون توحيد و يكتاپرستى ؛ و پس از سؤ ال از نبوّت پيغمبر اسلام، از ولايت ما ائمّه، نيز سؤ ال خواهد كرد. و چنانچه انسان از عهده پاسخ آن برآيد و درمانده نگردد، وارد بهشت گشته و از نعمت هاى جاويد آن بهره مى برد، كه زايل و فاسدشدنى نخواهد بود. سپس امام رضا عليه السلام افزود: پدرم از پدران بزرگوارش عليهم السلام حكايت فرمود، كه رسول خدا صلى الله عليه و آله خطاب به علىّ بن ابى طالب عليه السلام فرمود: اى علىّ! اوّلين چيزى كه پس از مرگ از انسان سؤ ال مى شود ، يگانگى خداوند سبحان، سپس نبوّت و رسالت من ؛ و آن گاه از ولايت و امامت تو و ديگر ائمّه خواهد بود، با كيفيّتى كه خداوند متعال مقرّر و تعيين نموده است. پس اگر انسان، صحيح و كامل اقرار كند و پاسخ دهد، وارد بهشت جاويد گشته و از نعمت هاى بى منتهايش بهره مند مى گردد. کاتب امام رضا (ع) مي‌گويد امام رضا (ع) فرزند خود امام محمد تقي (ع) را در حالي که کودکي بيش در مدينه نبودند، جز با کنيه شان ياد نمي کردند و مي‌فرمودند: « پسرم ابوجعفر (ع) به من اين چنين نوشته » و ايشان را با تعظيم، مخاطب قرار داده و در نهايت بلاغت و زيبايي، جواب نامه هايشان را مي‌دادن امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جمع شدن یاران حضرت مهدی(عج) 📖 وَ لِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَميعاً إِنَّ اللَّهَ عَلي‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير؛ [بقره ۱۴۸] 📖 هر طايفه‏‌ای قبله‏ای دارد كه خداوند آن را تعيين كرده است. در نيكی‏ها و اعمال خير، بر يكديگر سبقت جوييد! هر جا باشيد، خداوند همة شما را حاضر می كند زيرا او بر هركاری تواناست. ▫️ امام سجاد(ع) می‌فرمايد: «کسانی که از بسترشان ناپديد می شوند، ۳۱۳ مرد به تعداد اهل (جنگ) بدر هستند. پس در مکه حاضر خواهند شد و اين قول خداوند است که می‌فرمايد: «أَيْنَ ما تَكُونُوا...» و آنان اصحاب حضرت قائم هستند» [کمال‌الدين ج۲ ص۶۵۴] ▫️امام صادق(ع) نيز در اين‌باره می‌فرمايد: «قطعاً اين آيه درباره ناپدپدشدگان از اصحاب قائم نازل شده است که می‌فرمايد: «أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ...» همانا آن‌ها شبانه از بسترهايشان ناپديد می‌شوند و صبح در مکه خواهند بود و بعضی از آنان در ابرها حرکت می‌کنند و با اسمش و اسم پدرش و ويژگی و نسبش شناخته می‌شوند. [کمال‌الدين ص۶۷۳ باب۵۸ ح۲۴] 🔹شماره ۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 آیا من اختلاسگر هستم؟ رشوه گیر هستم؟ و ... 👈 بله شاید باشی❗️ ⬅️ میزان تقوا در شرایط خاصی مشخص میشه... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 8.mp3
11.11M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 8⃣ 🇵🇸🇵🇸 * عقد توافق نامه " اسلو ۱ " در ۱۹۹۳ * بررسی و نتایج توافق اسلو ۱ و ۲ * قتل عام "مسجد الخلیل" در ۱۹۹۴ * افزایش محبوبیت حماس در فلسطین * ترور " فتحی شقاقی" دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در ۱۹۹۵ * ترور " اسحاق رابین" نخست وزیر اسرائیل در ۱۹۹۵ * " کشتار قانا" بدست اسرائیل و ۸۰۰ شهید و زخمی در ۱۹۹۶ * "شیمون پرز" مسبب فاجعه قانا * امضای قرارداد " وای ریور" در ۱۹۹۸ و آثار آن * تعطیلی "زندان خیام" در سال ۲۰۰۰ میلادی
عقل یا ملک الهی و عقل نظری و عقل عملی در انسان که ملکین مقرّبین عن الیمین و عن الشمال قعیداند. العقل الفعال الذی هو حقیقة روح القدس ألقا الیهما، کما فی الحدیث: « روح القدس یسدّدنا الی الصواب » [۱] . چنان که گفته اند بعضی از قدماء حکماء که از برای هر یک از این ارواح سفلیه، روح سماوی علوی است، « هو لها کالأب المشفق یعینها علی مهمّاتها فی یقظتها و منامها علی سبیل الرؤیا تارةً، و علی وجه الإلهامات، أخری » [۲] . و این مبادی عالیه در اصطلاح ایشان نامیده شده به « طبایع تامّ » و « ارباب انواع ». و هذا الارواح السفلیة المتولّد منها أضعف منها آثاراً، لأنّ کلّ معلول أضعف من علّته. باری، از جمله ملائکه موکّله بر انسان بمقتضی قوله علیه السلام: « و یرسل علیکم حفظة، هم عشرة املاک علی کل فرد یحفظه عن المهالک و المعاطب بأمراللّه مادام کونه فی الدنیا » [۳] . و به اعتباری چنان که گفته اند حکما، ملائکه حفظه، هی النفوس الجزئیة و القوی الجسمانیة التی تحفظ الأرکان مع طبایعها المتضادة علی امتزاجها مدّة معتدّ بها. و اشاره به همین قول حکماء است کلام الهی که: « مُعَقِّبَاتٌ مِّن بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ [۴] ». چه « معقّبات » ملائکه اند، که بعضها عقیب بعض. « مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ » اشاره به قوی و مدارک خمسه ظاهره است، که آنها « بین یدیه » یعنی در ظاهر نفس الامرند. و « مِنْ خَلْفِهِ » ایماء به خمسه باطنه اند که در خلف حجاب اند، نه در ظاهر بشره، « یَحْفَظُونَهُ » اعنی آنها حفظ می‌نمایند انسان را به امر خدا از وقوع در مهالک، چنان که اخسّ آن مدارک عشره که ملائکه ارضیه اند قوّه لامسه است، که اگر در انسان قرار داده نشده بود که سردی مفرط و گرمی مفرط را درک کرده خود را حفظ نماید، لابدّ به سرعت هلاک شده بود، بر این قیاس نما باقی را. ملک الموت و نکیر و منکر ---------- [۱]: ۲ - بسنجید: تفسیر المیزان، ج ۶، ص ۲۶۱. [۲]: ۳ - ریاض السالکین، ج ۲، ص ۶۲ ؛ تفسیر الرازی، ج ۱۳، ص ۱۵. [۳]: ۴ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۱۵۵: « عن علی علیه السلام: قیل هم عشرة أملاک علی کلّ آدمی یحفظونه من بین یدیه و من خلفه... و قیل یحفظونه من وجوه الممالک و المعاطب ». [۴]: ۵ - سوره مبارکه رعد، آیه ۱۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
امید حجاج حجاج لحظات آخر حیاتش می‌گفت: خدایا مردم می‌گویند تو مرا نمی بخشی، تو مرا ببخش. عمربن عبدالعزیز از این کلمه او متعجب بود و بر حال او غبطه می‌خورد، وقتی این مطلب برای حسن بصری حکایت شد، وی گفت: آیا براستی این حرف را زد؟ گفتند: آری. گفت: امید می‌رود نجات یابد. دست بالاتر از دست شبلی به یکی از صوفیان رسید که سر می‌تراشید. شبلی گفت: به خاطر خدا سر مرا بتراش، سرتراش پذیرفت، شبلی برای تقدیر از کار وی چهل دینار به او داد. سرتراش نپذیرفت و گفت من برای خدا چنین کرده‌ام و اجرت نمی خواهم. شبلی دست بر سر کوفت و به خود گفت: همه ی مردم، حتی سرتراش از تو بهتر است. دهان و بینی همه ی حیوانات که نفس می‌کشند، از بینی نفس می‌کشند. مگر آدمی که هم از بینی و هم از دهان نفس می‌کشد. علت آن این است که آدمی در حال گفتگو الزاماً حروف را از مخرج قطع می‌کند و برخی از این حروف از بینی تلفظ می‌شوند و لذا به ناچار باید هوا در بینی جریان داشته باشد. دامپزشکی که می‌خواست دهان اسبی باز کند وسیله کارش در دماغ اسب فرو رفت و در جا او را کشت. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357