eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
روانشناسی قلب 59.mp3
3.65M
59 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣باید یاد بگیری؛ روحت رو سبک کنی... روح سنگین، محاله پرواز رو تجربه کنه! 💓ياد بگير از شرایط مختلف زندگیت، برای روحت، بال بسازی.
🕌در محضر امام روح الله (۱۵۸) 📌 امام خمینی (ره ): ما سازش را از هر کس و به هر شکلی باشد نخواهیم پذیرفت چون ملت نخواهد پذیرفت. در مذاکرات خود با این اشخاص مطالب خود را قاطعانه بیان کرده ایم، هر کس قبول کند، با ماست، والا از ما جداست. 📚صحیفه نور، جلد ٢،صفحه ٢۶۵ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
کوري و فقر شخصي بود به نام محمدرضا كه بواسطه كوري شغلي نداشت و به فقر گرفتار بود دختري داشت كه روزها دست پدر را ميگرفت و راه ميبرد و بعضي اشخاص از روي ترحم به او پول ميدادند او مي‌گفت: يك روز در بست بالا خيابان، مردي به من رسيد و گفت هرگاه اين دختر را به عنوان خدمتكار به من بدهي ميپذيرم. جوابش را نگفتم ولي سخن او در دل من اثر كرد و محزون شدم به امام رضا (ع) عرض كردم يا مرگ يا شفا و با دل شكسته به صحن عتيق وارد شدم ناگاه متوجه شدم كه اندكي صحن مطهر را ميبينم تعجب كردم در گوشهاي نشستم و گريه كردم پس از دقايقي متوجه شدم كه همه چيز و همه جا را ميبينم پس برخاستم و به دخترم گفتم كه همه جا را ميبينم دخترم باور نكرد لذا شروع كردم به دويدن آنگاه با دخترم از صحن خارج شديم. (كرامات رضويه ج ۱ ص ۱۹۱) امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
مقدمه: دوران امامت امام رضا (علیه السلام) (۲۰۳ ۱۸۳ ق) یکی از طلایی ترین دوره‌های امامت شیعی است. این دوران سبب گسترش اسلام ناب، شناساندن و ارتقای جایگاه امامت در میان مسلمانان شد. این دوران با انگیزه کم حکومت هارون برای مبارزه با امام و جنگ‌های داخلی خاندان عباسی مصادف بوده است. حضور امام (علیه السلام) در مرو از آغاز حکومت مامون (۲۱۸ ۱۹۸ ق) طلایی ترین فرصت را برای تبیین اهداف امام (علیه السلام) در اختیار ایشان قرار داد. امام (علیه السلام) با استفاده حداکثری از این دوران نام خود را با عنوان «الرضا» در سلسله امامت جاویدان ساخت. فرزندان و نوادگان حضرت تا زمان امام حسن عسکری (علیه السلام) به عنوان ابناء الرضا شناخته می‌شدند. بیشتر دوره ی امامت، آن حضرت با مشکلاتی مواجه بودند که نقش خود را به عنوان بازدارنده‌های قوی در مقابل امام ایفا می‌کردند. این مشکلات به دو دسته ی عوامل درون مذهبی و برون مذهبی تقسیم می‌شود. این فرایند اگر فشار حکومت عباسی را برون مذهبی به حساب آوریم، بیشترین نقش بازدارنده را عوامل درون مذهبی ایفا کرده اند. گروه‌ها و جریان‌های شیعه ی زمان امام (علیه السلام) مانند فطحیه، زیدیه، واقفیه و برخی جریان‌های انحرافی منتسب به شیعه مانند غالیان بودند. در این جریان‌ها به ویژه غالیان مسیری غیر از مسیر امام را طی می‌کردند ایستادگی آنها در برابر امام موجبات دغدغه امام را فراهم می‌آورد. در بررسی این جریانات در می‌یابیم که بیشترین موضع گیری در برابر امام از جانب واقفیه و غالیان بوده است. در تحقیقات امام شناسی جریان واقفیه به عنوان یک موضوع، عبرت‌ها و درس آموزی‌های فراوانی دارد. ویژگی گروه واقفیه این بود که سران آن از نزدیک ترین افراد به امام موسی کاظم (علیه السلام) شمرده می‌شوند. این افراد به شدت مورد اطمینان حضرت بوده و می‌توان آنها را خاص الخواص امام نامید. همچنین به جایی رسیده بودند که در راس سازمانی با عنوان وکالت از سوی امام (علیه السلام) قرار داشتند. آنها در این سازمان علاوه بر آگاهی از عمده اسرار امامت، بسیار از اموال آن را در اختیار داشتند. سران واقفیه در زمان زندانی شدن امام (علیه السلام) خود را همه کاره شیعه می‌دانستند چرا که علاوه بر جایگاه اجرایی از جایگاه علمی متناسبی نیز برخوردار بودند. جایگاه اجتماعی این گروه نیز قابل انکار نیست و با استفاده از همین جایگاه توانستند در انحراف بخش عمده ای از شیعیان از امامت امام رضا (علیه السلام) تأثیرگذار باشند. بررسی علل انحراف این گروه از مقام ولایت و امامت، بسیاری از نقاط مبهم این دوره را رمزگشایی می‌کند. در این بررسی روشن می‌شود که مال طلبی، جاه طلبی، راحت طلبی و در یک کلام دنیا طلبی سهم مهمی در انحراف این گروه ایفا کرده است. این گروه و رهبران منحرف و تیزهوش، از تمامی ابزارها در مقابله با امام رضا (علیه السلام) و خط او بهره بردند این ابزارها عمدتاً در مسیر تطمیع یاران خاص امام (علیه السلام) تا تحمیق توده‌های شیعی کم معرفت بوده است. توده‌هایی که به علل مختلف همچون بعد جغرافیایی، عدم تعمیق معرفتی آنها نسبت به امام (علیه السلام) و جایگاه ولایت و نیز ترجیح شخصیت محوری بر حق محوری به ورطه ی هولناک فریب آنها می‌افتادند. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بزرگترین نعمت پنهان خداوند متعال 📖 أَ لَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ باطِنَةً وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يُجادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَ لا هُدي وَ لا كِتابٍ مُنير؛ [لقمان ۲۰] 📖 آيا نديديد خداوند آنچه را در آسمان‌ها و زمين است مسخّر شما كرده، و نعمتهای آشكار و پنهان خود را به طور فراوان بر شما ارزانی داشته است؟! ولی بعضی از مردم بدون هيچ دانش و هدايت و كتاب روشنگری درباره خدا مجادله می‌كنند! ▫️ راوی از امام کاظم(ع) درباره اين آيه پرسيد، حضرت فرمود: نعمت آشکار، امام آشکار است و نعمت پنهان، امام غايب است. راوی در ادامه پرسيد: مگر کسي از ائمه غايب خواهد شد؟ حضرت فرمود: بله، شخص او از چشمان مردم غايب مي‌شود؛ ولی ياد او از دل‌های مؤمنان غايب نمی‌شود. او دوازدهمين از ماست و خداوند هر سختی را براي او آسان و هر دشواری را برايش رام و گنج‌های زمين را برايش آشکار و هر دوری را نزديک و هر گردنکشی را به دستش نابود مي‌گرداند. او فرزند سرور کنيزان است که ولادتش بر مردم مخفی می‌ماند و ذکر نام او(م¬ح¬م¬د) برايشان جايز نيست تا اينکه خداوند او را آشکار کند و زمين را پر از عدل و داد نمايد آنگونه که از ظلم و ستم پر شده است. [ کمال‌الدين و تمام‌النعمة ج۲ ص ۳۶۸] 🔹شماره ۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 کشور‌های شیطان پرست❗️ ⬅️ تمام کشورهایی که تن به سلطه استکبار و غرب می‌دهند، درحقیقت مشغول عبادت شیطان هستند به جای خدا، هرچند نام خود را مسلمان بگذارند❗️ ⬅️ در قرآن و روایات ما بیان شده... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 قطعه ای گران بها از مستند به یاد ماندنی «روایت فتح» که در این دنیای سخت، بهترین درس های زندگی را به ما می دهد. 🎙 با صدای آسمانی شهید آوینی 🌴 سلام خدا و شهیدان بر مجاهدان راه حق در این دنیای پر از ظلم. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید؛ 🌹منزلگه قرب 🌹 دیدار پرشور رزمندگان اسلام با امام شهیدان 🌱 رزمندگان ما در ظلمتكده‌ی این سیاره‌ی خاكی، مبشران نوری هستند كه از شمس ولایت در آیینه‌ی صافی وجودشان تابیده است. امروز آنان در مدار كهكشانی خویش به منزلگه قرب رسیده‌اند، یعنی توفیق دیدار یافته‌اند و منتظرند تا چشمشان به جمال نایب ولایت كلیه روشن شود. تا لحظه‌ای دیگر، انتظارها پایان مي‌یابد و سپیده‌ی نیابت كه بشارت طلوع با خود دارد، در مشرق ظاهر مي‌گردد. باش تا صبح دولتت بدمد كاین هنوز از نتایج سحر است... ✍️ شهید سید مرتضی آوینی 🌹عشق و محبت شدید رزمندگان دفاع مقدس به خمینی (ره) یکی از بارزترین انگیزه‌های تحمل سختی و شوق به پیروزی در میان آن‌ها به شمار می‌رفت... https://eitaa.com/zandahlm1357
بیت المعمور و ملائکه آن قوله علیه السلام: وَ الطَّائِفِینَ بِالْبَیْتِ الْمَعْمُورِ. یعنی از جمله ملائکه حقّ طواف کنندگان به بیت معمورند. و فی الخبر: إنّ البیت المعمور فی السماء بإزاء الکعبة [۱] إنّ طواف الملائکة به کطواف الإنس بهذا البیت. روی « أ نّه یدخلون فیه کلّ یوم سبعون الف ملک لایعودون أبداً فوضع البیت المعمور توبة لأهل السماء و وضع الکعبة توبة لأهل الأرض » [۲] . و آن در سماء رابع و فلک شمس است محاذی کعبه معظّمه، و معموری او از کثرت عبادات ملائکه موکّله بر شمس است، که سراج دار طبیعت و معمار عالم شهادت باشد. و عبادات آنها تکوینی است نه تشریعی. بلکه عموم اجزاء عالم به اعتبار امر و نهی تکوینی مؤتمره و منتهیه اند، و عالم به این نظر معبدی است، فیه أصناف العباد و الزهاد و [ال-]نسّاک، هر یک مشغول اند به نوع عبادتی را، فعیّن أصواتهم ذاکرین أسماء اللّه کلّ واحد ؛ الإسم الّذی یربیه [۳] و هو مظهره، و واقع تحته، لا سیّما السماویون الذین هم فی عباداتهم قائمون و « یُسَبِّحُونَ اللَّیْلَ وَ النَّهَارَ لاَ یَفْتُرُونَ [۴] ». ---------- [۱]: ۲ - بسنجید وسائل الشیعة، ج ۱۳، ص ۳۳۱. [۲]: ۳ - بسنجید: تفسیر القمی، ج ۱، ص ۳۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۱۱، ص ۱۰۳. [۳]: ۴ - اصل: یربه. [۴]: ۵ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۲۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
مرگ، کمال یکی از فیلسوفان می‌گوید: انسان جز به سبب مرگ، به کمال انسانی نمی رسد. پاداش مرگ شاعری گفته است: خداوند مرگ را پاداش نیک عطا کند، چه اینکه مرگ از هر مهربانی به ما مهربان تر است. انسان را از آزارها راحت می‌سازد و به خانه شریفتر نزدیک تر می‌نماید. جزی اللّٰه عنا الموت خیر جزائه ابرّبنا من کل برٍّ وأرأف یجعل التخلیص النفوس من الاذی و یدنی من الدار التی هی اشرف خطر ریاست علامه حلی در کتاب خلاصة الرجال ذیل نام صفوان بن یحیی از امام کاظم علیه السلام روایت کرده است که: دو گرگ گرسنه بر گله بی چوپان زیانشان کمتر از ریاست بر دین مؤمن است. علت عناد ابلیس شیطان تلاش عابدان را زشت و صفای حالشان را بهم می‌زند، چرا که آنان را در حالی و در لباسی می‌بیند که خودش قبلاً همان را به تن داشته است. و آنان به چیزی فخر می‌ورزند که وی قبلاً به همان افتخار می‌کرده است. معلوم است هرکه از موقعیت قبلی خود بیفتد و عزل گردد، با هرکه آن را تصاحب کند، دشمنی می‌ورزد، چرا که وی نسبت به آن ولایت، غیرت دارد. اجابت دعا یکی از عارفان گوید: تأخیر اجابت دعا با اصرار دعا موجب نامیدی تو نشود. خداوند همان چیزی که واقعاً به صلاح تو باشد به اجابت می‌رساند نه آنچه که تو خود صلاح خویش می‌دانی، نیز خدا هر وقت که صلاح تو باشد حاجت تو را روا می‌دارد نه آن گاه که تو می‌خواهی. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه من نهج البلاغه میخوانم https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام إِنَّ‌ كَلاَمَ‌ الْحُكَمَاءِ إِذَا كَانَ‌ صَوَاباً كَانَ‌ دَوَاءً، وَ إِذَا كَانَ‌ خَطَأً كَانَ‌ دَاءً. امام عليه السلام فرمود: گفتار دانشمندان اگر صحيح و درست باشد دوا (داروى شفابخش) و اگر نادرست و خطا باشد درد و بيمارى است.
شرح و تفسير گفتار دانشمندان، درد يا دارو؟ امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به آثار مثبت و منفى گفتار دانشمندان اشاره كرده، مى‌فرمايد:«گفتار دانشمندان اگر صحيح و درست باشد دوا (داروى شفابخش) و اگر نادرست و خطا باشد درد و بيمارى است»؛ (إِنَّ‌ كَلاَمَ‌ الْحُكَمَاءِ إِذَا كَانَ‌ صَوَاباً كَانَ‌ دَوَاءً، وَ إِذَا كَانَ‌ خَطَأً كَانَ‌ دَاءً) . اين سخن از آن‌جا سرچشمه مى‌گيرد كه مردم چشم به سخنان دانشمندان مى‌دوزند و گوش جان به گفتار آن‌ها مى‌سپارند به خصوص حكيم و دانشمندى كه آزمايش خود را در ميان مردم پس داده و سابقۀ تقوا و وارستگى او در ميان آنان مشهور باشد. چنين كسى هرچه بگويد بسيارى از مردم آن را به‌كار مى‌برند به همين دليل اگر گفتار درستى باشد داروى دردهاى فردى و اجتماعى مادّى و معنوى مردم خواهد بود و اگر به راه خطا برود باز ناآگاهانه مردم از آن پيروى مى‌كنند و موجب دردهاى مادى و معنوى جامعه مى‌شود. اين سخن هشدارى است به دانشمندان و علما و حكماى جامعه كه دربارۀ سخنان خود درست بينديشند و دقت كنند و بدانند يك گفتار نابجا از سوى آن‌ها ممكن است جامعه‌اى را بيمار كند و عواقب سوء آن دامن خود آن‌ها را نيز بگيرد، ازاين‌رو گفته‌اند: لغزش عالِم به منزلۀ لغزش عالَم است. در حديث ديگرى از اميرمؤمنان عليه السلام مى‌خوانيم: «زَلَّةُ‌ الْعَالِمِ‌ كَانْكِسَارِ السَّفِينَةِ‌ تَغْرِقُ‌ وَ يُغْرِقُ‌ مَعَها خَلْقٌ‌؛ لغزش عالِم مانند شكستن كشتى است كه هم آن كشتى غرق مى‌شود و هم تمام سرنشينانش». ١ چه تعبير شگفتى! امام عليه السلام جامعۀ انسانى را به سرنشينان كشتى تشبيه كرده كه سرنوشت آن‌ها با هم گره خورده و لغزش عالم را به منزلۀ سوراخ كردن يا درهم شكستن كشتى دانسته است كه سبب غرق شدن گروه بسيارى مى‌شود. در حديث ديگرى از همان بزرگوار آمده است: «زَلَّةُ‌ الْعالِمِ‌ تُفْسِدُ عَوالِمَ‌؛ لغزش عالم، جهانى را فاسد مى‌كند». ٢ اين گفتار حكيمانه در عصر و زمان ما كه وسايل ارتباط‍‌ جمعى به‌قدرى گسترده شده كه گفته‌اى ممكن است به فاصلۀ بسيار كوتاهى در تمام دنيا پخش شود، ظهور و بروز بيشترى دارد. قرآن مجيد مى‌گويد:«حتى در قيامت هنگامى كه گروهى از مردم به جرم گناهانشان در دادگاه عدل الهى حاضر مى‌شوند مى‌گويند: «رَبَّنا إِنّا أَطَعْنا سادَتَنا وَ كُبَراءَنا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلاَ» ؛خداوندا ما از رؤسا و بزرگانمان پيروى كرديم و آن‌ها ما را از راه راست منحرف ساخته و گمراه كردند». ٣ گرچه واژه‌هاى «سادَتَنا» و «كُبَراءَنا» مفهوم وسيعى دارند؛ ولى دانشمندانِ‌ مقبول جامعه يكى از مصاديق آن محسوب مى‌شوند.
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357