eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: سخنان تابناک امام رضا (ع) آيا بدون شناخت امام رضا عليه السلام و بهره گيري از نور و دانش و معارف او مي‌توان ادعاي پيروي از حضرتش را داشت؟ و چگونه کسي که از سنن معصومان عليه السلام تبعيت نکرده و از نورهدايت آنان بهره مند نشده در روز قيامت اميد شفاعت پيامبر صلي الله عليه و آله و اهل بيت او را دارد؟! بر ماست که در گفتارها و وصاياي آنان که به مثابه گنجينه‌هاي تمام ناشدني و نعمتهاي بي نظيرند، بخوبي کاوش کنيم. امام هشتم ميراثي عظيم از معارف و علوم، بويژه در حکمت الهي و بيان فلسفه و علل احکام و رد بر مذاهب باطله، از خويش بر جاي نهاده است. در اين مطلب قصد داريم تعدادي از سخنان اين امام بزرگوار را بيان نماييم تا از آنها بهره مند شويم. علي بن شعيب گويد: " بر ابوالحسن الرضا عليه السلام وارد شدم. از من پرسيد: اي علي! زندگي کدام يک از مردم بهتر است؟ عرض کردم: سرورم! شما از من بدان آگاه تريد. فرمود: اي علي! هر کس که زندگي ديگري در زندگي او نکو شود. اي علي! زندگي کدام يک از مردم بدتر و ناگوارتر است؟ عرض کردم: شما داناتريد؟ فرمود: کسي که ديگري در زندگي او زندگي نکند. اي علي! با نعمتها، همسايه خوبي باشيد که آنها رام نشده هستند و اگر از قومي گرفته شدند به آنها باز نخواهند گشت. اي علي! بدترين مردمان کسي است که ميهمانش را باز دارد و به تنهايي بخورد و بنده اش را بزند. به خداوند خوش گمان باش. هر کس که گمان خود را به خداوند نکو کند، خداوند نيز او را نااميد نخواهد کرد. و هر که به روزي کم راضي شد، به عمل کم از او راضي خواهد شد و هر که به اندک از حلال خرسند شود، هزينه اش سبک گردد و خانواده اش از نعمت برخوردار خواهد شد و خداوند او را به درد و درمان دنيا بينا سازد و او را به سلامت از دنيا به دارالسلام بيرون برد. بخيل را آرامش، حسود را لذت، ملول را وفا و دروغگو را مروت نيست. " (۱) و نيز از آن حضرت نقل شده است که فرمود: " وحشتناک ترين (صحنه ها) براي انسان سه جاست: روزي که زاده مي‌شود و دنيا را مي‌بيند، و روزي که مي‌ميرد و آخرت و اهل آن را مشاهده مي‌کند، و روزي که برانگيخته مي‌شود و احکامي را مي‌بيند که در سراي دنيا نديده است. خداوند در اين سه جا بر يحيي و عيسي عليه السلام درود فرستاده است. درباره يحيي فرمود: وَ سَلامٌ عَليهِ يَومَ وُلِدَ وَ يَومَ يَمُوتُ وَ يَومَ يُبعَثُ حَيّاً. (۲) " و درود بر او روزي که زاده شد و روزي که مي‌ميرد که زنده برانگيخته مي شود. " و درباره عيسي فرمود: وَالسَّلامُ عَلَيَّ يَومَ وُلِدتُّ وَ يَومَ أَمُوتُ وَ يَومَ أُبعَثُ حَيّاً (۳) " و درود بر من روزي که زاده شدم و روزي که مي‌ميرم و روزي که زنده برانگيخته مي‌شوم. " خرد انسان مسلمان تمام نگردد مگر آنکه در او ده ويژگي باشد: از او اميد خير باشد، از بدي او در امان باشند، خيراندک از سوي ديگران را بسيار شمارد، خير بسيار خود را کم انگارد، هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود، در طول عمر خود از دانش جويي خسته نشود، فقر در راه خدا برايش محبوب تر از توانگري باشد، خواري در راه خداوند برايش محبوب تر از سرفرازي در راه دشمن خدا باشد، گمنامي برايش شيرين تر از شهرت و بلندآوازگي باشد. سپس فرمود: دهم، و دهمي چيست؟ گفته شد: چيست؟ فرمود: کسي را نبيند جز آنکه مي‌گويد او بهتر و پرهيزکارتر از من است. همانا مردم دو دسته اند: يکي بهتر و باتقواتر از او و ديگر بدتر و پست تر از او. پس چون با بدتر و پست تر از خود ديدار کند، گويد: شايد خوبي اين مرد پنهان باشد اين براي او بهتر باشد و خوبي من نمايان است و اين براي من بدتر است و چون به کسي که بهتر و با تقواتر از اوست برخورد کند براي او فروتني کند تا بدو ملحق شود پس چون چنين کند ، بزرگي اش فزوني گيرد و خوبي اش بهتر شود و يادش نکو گردد و بر اهل زمانه سروري يابد. (۴) ۱- في رحاب ائمة اهل البيت- سيره حضرت امام رضا عليه السلام، ص ۱۴۸. ۲- سوره مريم، آيه ۱۵. ۳- سوره مريم، آيه ۳۲. ۴- في رحاب ائمة اهل البيت- سيرة حضرت امام رضا عليه السلام، ص ۱۴۷. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیست دینار دیگر، مال خودت! بعد از نماز صبح به در خانه ی امام رضا علیه السلام رفتم. امام از خانه بیرون آمدند، نگاهم که به چهره ی امام افتاد خجالت کشیدم چیزی بگویم، سلام کردم، امام ایستادند، نگاه مهربان و پرسش گر حضرت زبانم را باز کرد و گفتم: «قربانت گردم! فلانی از من طلبکار است، دست از سرم بر نمی دارد، آبرویم را برده است... » امام علیه السلام فرمودند: «همین جا بنشین تا من برگردم! » غروب شده بود، ماه رمضان بود، نماز خواندم و با خودم گفتم بروم؛ نشستن فایده ای ندارد. برخاستم. امام از در وارد شدند. عده ی زیادی دور آقا را گرفته بودند و ایشان به همه کمک می‌کردند. همراه حضرت به داخل خانه شان رفتم. امام علیه السلام فرمودند: «فکر نمی کنم افطار کرده باشی؟ » گفتم: «نه». دستور دادند برایم غذا آوردند. پس از افطار فرمودند: «متکا را بردار! هر چه پول بود، مال توست». مقداری پول زیر متکا بود، برداشتم. به یکی از غلامان خود فرمودند که مرا به خانه‌ام برساند. چراغ را روشن کردم و دینارها را شمردم؛ ۴۸ دینار بود، من ۲۸ دینار بدهکار بودم. نوشته ای کوچک در میان پول‌ها بود که: «بیست دینار دیگر مال خودت! » [۱] ---------- [۱]: . بحار الانوار، ج ۱۲، ص ۲۸ یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد اسلامی سازی دانش درست است یا نادرست؟ اسلامی سازی دانش با آیات و روایات باعث محدود کردن پیشرفت علوم نیست؟ این که رهبری میگویند علوم انسانی غربی است و باید اسلامی شود یعنی چه؟ آیا علوم تجربی هم شامل این اسلامی سازی میشود؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸این سوالی که شما پرسیدید یک سوال خیلی مفصلی هست و با چند دقیقه جواب دادن ... ☝️🏻اسلامی سازی به این معنا نیست که ما از علوم غربی استفاده نکنیم. خود رهبری هم فرمودند غربی ها چیزهای خوب هم دارند، پس این به این معنا نیست که کلا بخواهیم علوم غربی را کنار بگذاریم. 📚اما یکسری موارد مثلا مثل فلسفه، شما وقتی بخواهی فلسفه رو نگاه بکنی، مثلا فلسفه افلاطون رو مطالب الحادی و کفر رو هم داره، شما اون مطالب رو کنار بگذارید برمبنای دین نگاه بکنید. یا حرفهای دانشمندان خارجی حرف های غلطشان رو کنار بگذارید اگر برمبنای دین اسلام جور در نمیاد و بقیه حرفهای خوب رو استفاده بکنید. اسلامی سازی به این معنا نیست که شما کلا علوم غربی رو کنار بگذارید، این اصلا به این معنا نیست! 👈🏻بلکه اساس و بنیان کار بر این است، بسیاری از علوم‌ غربی برمبنای امانیسم هست، برمبنای انسان خداییه. بعضیاشون جدیدا اقتصادشون بر مبنای لیبراله یعنی برمبنای تک محوری و سود فردی، نه سود اجتماعی! خُب این علوم با این نوع مبنا به درد ما نمیخورد، از این نظر باید بیاییم اقتصادمون رو اسلامی کنیم. البته اقتصاد اسلامی به این معنا نیست که از نظریه های غربی استفاده نکنیم، اساسش رو برمبنای اسلام بگذار و از نظرات اونها هم تا جایی که مخالف اسلام نیست میتونیم استفاده کنیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
13.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| ⭕️ تاثیر مال حلال بر مردم آخرالزمان 🎙حجت الاسلام کفیل
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواب عجیب یک نفر که از شهید سلیمانی پرسیده بود لحظه شهادت چگونه بود؟ این شبها و روزها سلام ما را به امیرالمومنین برسان... فدای غربتت که اسم و رسمت عالم را فراگرفته اما نمی توانیم در اینجا اسمت را بیاوریم.... راستی آن طرفها فاطمیه را چطور برگزار می کنند؟ 🎙 ‌ ‌ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
hafez 01.mp3
4.14M
اَلا یا اَیُّهَا السّاقی اَدِرْ کَأسَاً و ناوِلْها
.......: معرفت یکی از حکماء گوید: اگر می‌خواهی پروردگارت را بشناسی، بین خود و معاصی دیواری از آهن بساز. خسرو ما بی خبر از نظاره بودیم جان رفت و خبر نکرد ما را ضمیری عشق آمد و صبر از دل دیوانه برون رفت صد شکر که بیگانه از این خانه برون رفت بابا نصیبی وای به روزگار من در تو اگر اثر کند ناله و آه نیمه شب گریه صبحگاهیم شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام إِنَّ‌ لِلْقُلُوبِ‌ شَهْوَةً‌ وَ إِقْبَالاً وَ إِدْبَاراً، فَأْتُوهَا مِنْ‌ قِبَلِ‌ شَهْوَتِهَا وَ إِقْبَالِهَا فَإِنَّ‌ الْقَلْبَ‌ إِذَا أُكْرِهَ‌ عَمِيَ‌. امام عليه السلام فرمود: براى دل‌هاى (آدميان) علاقه و اقبال و (گاه) تنفر و ادبار است. هنگامى كه مى‌خواهيد كارى انجام دهيد از سوى علاقه و اشتياق وارد شويد، زيرا اگر قلب را مجبور به كارى كنند نابينا مى‌شود
شرح و تفسير با نشاط‍‌ كارها را آغاز كنيد امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يك نكتۀ اساسى روانشناسى اشاره كرده مى‌فرمايد:«براى دل‌هاى (آدميان) علاقه و اقبال و (گاه) تنفر و ادبار است هنگامى كه مى‌خواهيد كارى انجام دهيد از سوى علاقه و اشتياق وارد شويد، زيرا اگر قلب را مجبور به كارى كنند نابينا مى‌شود»؛ (إِنَّ‌ لِلْقُلُوبِ‌ شَهْوَةً‌ وَ إِقْبَالاً وَ إِدْبَاراً، فَأْتُوهَا مِنْ‌ قِبَلِ‌ شَهْوَتِهَا وَ إِقْبَالِهَا، فَإِنَّ‌ الْقَلْبَ‌ إِذَا أُكْرِهَ‌ عَمِيَ‌). منظور از «قلب» و «قلوب» در اين عبارت، عقل و فكر انسان است كه حالات مختلفى دارد؛ گاهى در حال نشاط‍‌ و علاقه به انجام دادن كارى و زمانى در حال تنفر و بى‌ميلى و بى‌علاقگى است. هر گاه در حال نشاط‍‌؛ مثلاً نشاط‍‌ بر عبادات، به سراغ عبادت مى‌رويم و مى‌توانيم با حضور قلب عبادت را به نحو كامل احسن به پايان ببريم؛ اما در حالى كه تمايلات درونى موافق نيست كار به زحمت انجام مى‌شود و ايجاد خستگى و ناراحتى مى‌كند. ازاين‌رو در حكمت ٣١٢ اين جمله آمده است كه مى‌فرمايد: «إنّ‌ لِلْقُلُوبِ‌ إقْبالاً وَ إدْباراً؛ فَإذا أقْبَلَتْ‌ فَاحْمِلُوها عَلَى النَّوافِلِ‌، وَ إذا أدْبَرَتْ‌ فَاقْتَصِرُوا بِها عَلَى الْفَرائِضِ‌ ؛دل‌ها گاهى پرنشاط‍‌ و زمانى بى‌نشاط‍‌ است؛ آن‌گاه كه نشاط‍‌ دارند آنها را بر انجام دادن مستحبات (علاوه بر واجبات) بگماريد و هنگامى كه بى‌نشاط‌اند تنها به انجام دادن واجبات قناعت نماييد». همين مضمون در كتاب شريف كافى از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله نقل شده ١ و با تعبير مشروح‌ترى در كلام امام على بن موسى الرضا عليه السلام ديده مى‌شود؛ آنجا كه فرمود: «إِنَّ‌ لِلْقُلُوبِ‌ إقْبالاً وَ إدْباراً وَ نِشاطاً وَ فُتُوراً فَإذا أقْبَلَتْ‌ بَصُرَتْ‌ وَ فَهِمَتْ‌ وَ إذا أدْبَرَتْ‌ كَلَّتْ‌ وَ مَلَّتْ‌ فَخُذُوها عِنْدَ إقْبالِها وَ نِشاطِها وَ اتْرُكُوها عِنْدَ إدْبارِها وَ فُتُورِها ؛دل‌ها اقبال و ادبار و نشاط‍‌ و سستى دارند. هنگامى كه اقبال كند (و پرنشاط‍‌ باشد) حقايق را به خوبى مى‌بيند و مى‌فهمد و هنگامى كه ادبار كند، ناتوان و ملول مى‌گردد، بنابراين در هنگام ادبار و نشاط‍‌ به سراغ آن برويد و در هنگام ادبار و فتور آن را رها سازيد». ٢ حقيقت اين است كه روح آدمى نيز مانند جسم او حالات مختلف دارد؛ گاه انسان از نظر جسمى خسته و ناتوان است؛ در اين هنگام اگر كارى به او واگذارند به يقين به صورت كامل انجام نخواهد گرفت؛ يا خطا و اشتباه مى‌كند يا ناقص به جا مى‌آورد؛ اما هنگامى كه جسم انسان داراى نشاط‍‌ و قدرت و نيرو است، هر كارى را به خوبى انجام مى‌دهد. روح انسان نيز همين‌گونه است و به تعبير بعضى از عرفا گاه در حالت قبض است و گاه بسط‍‌؛ در حالت قبض بايد فشارى به خود نياورد؛ اما در حالت بسط‍‌ انسان بايد با شتاب به سراغ اهداف سازنده برود. مطالعه در حال نشاط‍‌ لذت‌بخش و عميق و پرفايده و در حال ملالت و ادبار خستگى‌آور و بسيار سطحى و گاه آميخته با انواع اشتباهات است. به همين دليل در همه جاى دنيا براى بهره‌ورى بيشتر از كار كارگران و كارمندان، سعى مى‌كنند عوامل نشاط‍‌ را براى آنها فراهم آورند و مرخصى‌ها، جايزه‌ها و تزيين محل كار و اطراف آن و استفاده از درختان سرسبز و باغچه‌هاى پرگل همه براى ايجاد نشاط‍‌ است. البته آنها از وسايل نامشروعى مانند انواع موسيقى نيز براى اين كار استفاده مى‌كنند. در شريعت اسلامى نيز براى ايجاد نشاط‍‌، مخصوصاً در مورد عبادات، عوامل مختلفى ديده مى‌شود. وضو گرفتن پيش از نماز به يقين نشاط‌آور است. مضمضه و استنشاق آب در دهان و بينى افزون بر نظافت، ايجاد نشاط‍‌ مى‌كند. دستور داده شده قرآن و اذان با صداى زيبا و صوت حسن خوانده شود تا نشاط‌آور باشد. جمعه و جماعت ايجاد نشاط‍‌ در عبادت مى‌كند و از همه مهم‌تر فصاحت و بلاغت قرآن خود عامل مهمى براى نشاط‍‌ در قرائت قرآن است كه تا اعماق قلب انسان نفوذ مى‌كند. همچنين وعده‌هاى حقيقى براى مطيعان و نيكوكاران و مجاهدان و شهيدان به نعمت‌هاى بسيار لذت‌بخش بهشتى نشاط‌آور است. بسيارى از غذاها كه در قرآن مجيد به آنها اشاره شده نيز غذاهاى نشاط‌آور است. خواب شب كه به آن توصيه شده رفع ملال مى‌كند و نشاط‍‌ مى‌آورد. اين موضوع از آيات و روايات به كتب فقهى ما نيز نفوذ كرده و بعضى از فقها تصريح كرده‌اند كه نوافل را به هنگام عذر مى‌توان ترك كرد و يكى از عذرها را غم و اندوه شمردند. مرحوم نراقى در كتاب مستند مى‌گويد: منظورشان اين نيست كه در اين حال استحباب ندارد، چرا كه اگر در آن حال نيز به جا آورده شود اجماع بر صحت و ثواب آن است بلكه منظور اين است كه در مورد چنين اشخاصى تأكيد بر نافله نمى‌شود سپس به روايت بالا كه از كتاب كافى نقل كرديم اشاره مى‌كند.
کود گیاهان آپارتمانی کود گلها و گیاهان خانگی - در هنگام خرید گیاهان آپارتمانی، از باغبان درباره نحوه آبیاری و کود دهی گیاه سوال نمایید. - گیاهان علاوه بر آب احتیاج به غذا دارند. برای این منظور هر شش بار که به گلدان آب دادید یکبار باید به آن غذا بدهید . - در حالت کلی چهار نوع کود برای گلها و گیاهان خانگی در بازار موجود است.. 1.- نوع مایع: که به سادگی مخلوط با آب به گیاه داده می شود. 2- کودهایی به صورت پودر: قبل از آبیاری روی سطح گلدان می پاشیم و سپس گیاه را آبیاری می کنیم. 3- کود به صورت قرص: کمی در سطح گلدان خاک را جابجا می کنیم و قرص را در آن قرار می دهیم و رویش را با خاک می پوشانیم. 4- کودهای میله ای شکل: که به سادگی در خاک گلدان فرو می کنیم. - بهترین زمان برای کود دادن به گیاهان ماههای فروردین و مهر است چون در این زمان رشد گیاه سریعتر انجام می شود. - پوست تخم مرغ را کوبیده و به صورت گرد در بیاورید و با خاک گلدان مخلوط نموده به عنوان عالیترین کود گیاهان آپارتمانی از آن استفاده نمایید. - تجربه نشان داده است که اگر هر چند وقت یکبار برای هر گلدان یک عدد قرص LD در آب حل نموده و به گلدانها بدهید در رشد آنها تأثیر بسزایی دارد. مراقبت از گیاهان خانگی https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فصل هفتم: آداب خریدن و نگاه داشتن حیوانات در حدیث معتبر از حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام منقول است: هرکه چهار پایی بخرد، بر جانب چپ آن بایستد و موی پیشانی اش را به دست راست بگیرد و بر سرش بخواند سوره حمد و "قل هو اللَّه احد" و "قل اعوذ برب الناس" و "قل اعوذ برب الفلق" و آخر سوره حشر، «لَو اَنْزَلْنا هذا القُرآنَ عَلی جَبَلٍ»، تا آخر سوره، و آخر سوره بنی اسرائیل «قُلِ ادْعُوا اللَّهَ او ادْعُوا الرَّحْمنَ» تا آخر سوره، و آیةالکرسی، پس چون چنین کند آن چهارپا امان یابد از جمیع آفت ها. در حدیث موثّق از امام جعفر صادق علیه السلام منقول است: چون کنیزی خواهی بخری، بگو: «اَللَّهُمَّ اَسْتَشِیرُکَ وَاَسْتَجیرُکَ»، و چون حیوانی خواهی بخری، بگو: «اَللَّهُمَّ قَدِّرْلی اَطْوَلَهُنَّ حَیوةً وَاَکْثَرَ هُنَّ مَنْفَعَةً وَخَیْرَ هُنَّ عاقِبَةً». و در حدیث صحیح منقول است: علی بن جعفر از امام موسی علیه السلام سؤال کرد که آیا دابّه را بر رویش می‌توان زد و رویش را داغ می‌توان کرد؟ فرمود: باکی نیست، یعنی حرام نیست اما مکروه است. چنانچه در حدیث موثّق منقول است: از حضرت صادق علیه السلام پرسیدند از داغ کردن حیوانات، فرمود: در غیر رویش داغ می‌باید کرد. و در حدیث دیگر فرمود: حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم نهی فرمود از آن که حیوانات را در رویش داغ بکنند یا چیزی بر رویشان بزنند، زیرا که تسبیح پروردگار می‌گویند. در حدیث دیگر از آن حضرت پرسیدند از داغ کردن روی گوسفندان، فرمود: داغ را در گوش ایشان بزنید. از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: در وقت دوشیدن شیر حیوانات، اندک شیری در پستان بگذارید تا زود جمع شود در پستان که اگر تمام را بدوشید شیر دیرتر می‌آید. در حدیث دیگر فرمود: خوابگاه گوسفندان را پاک کنید و آنچه از بینی آن‌ها بیرون می‌آید پاک کنید و نماز در طویله آن‌ها بکنید که گوسفندان از حیوانات بهشت است. از امام موسی علیه السلام منقول است: صفیر مکنید برای گوسفندان در وقت رفتن، و صدا بزنید ایشان را برای برگشتن. در حدیث معتبر منقول است: از آن حضرت پرسیدند از خصی کردن حیوانات، فرمود: باکی نیست. از امام محمّد باقرعلیه السلام منقول است: کراهت دارد خصی کردن حیوانات و به جنگ انداختن آن‌ها با یکدیگر. در حدیث دیگر فرمود: روزی امیر المؤمنین علیه السلام در راهی گذشتند که حیوان نری را بر ماده می‌کشیدند در میان راه، حضرت رو گردانیدند و فرمودند: سزاوار نیست که چنین کنید که این منکر و قبیح است، بلکه باید این را در جایی واقع سازند که مردی و زنی نبینند. در حدیث معتبر منقول است: از حضرت صادق علیه السلام پرسیدند که دنبه گوسفند زنده را می‌توان برید؟ فرمود: اگر غرض تو این باشد که مال خود را به اصلاح آوری باکی نیست، آن دنبه میته است و از آن منتفع نمی توان شد. و بدان که مشهور میان علما و موافق احادیث معتبره آن است که اگر بره یا بزغاله، شیر خوک را بخورد آن قدر که گوشت و استخوانش از آن بسته شود گوشت آن حرام است، و هرچه از گوسفندان معلوم باشد که نسل آن است حرام است و هرچه معلوم نباشد حلال است، و اگر چند شیری خورده باشد و به این حد نرسیده باشد، گوشت و شیر آن مکروه باشد، و کراهتش به این برطرف می‌شود که اگر هنوز شیر خورَد، هفت روز شیر گوسفندی را بخورد، و اگر از شیر باز کرده باشند آن را، هفت روز علف و دانه حلال به آن بخورانند. در حدیث صحیح منقول است که شخصی عریضه ای به امام علی نقی علیه السلام نوشت که زنی بزغاله ای ماده، شیر داده است تا به حدی که از شیر باز گرفته است آن را، والحال از آن بزغاله فرزندی به هم رسیده است و شیر می‌دهد، شیرش را می‌توان خورد؟ در جواب نوشتند که فعل مکروهی است و باکی نیست به خوردن شیر آن. #https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام وقت بخیر پیشاپیش ماه میهمانی خدا را تبریک میگویم من در دوران عقد هستم همسرم خیلی مرد مهربان و مومنی هست اما در طول این چند ماه هیچوقت برنامه ای نریختن که باهم به مسافرت دونفره ای بریم هر بار هم میگن و برنامه ریزی میکنن ولی کنسل میکنن ولی از اون طرف هر بار که مادرشوهرم میخوان به شهرستان برن برای دیدن خانوادشون باید همسر من برن و ایشون رو ببرن و تنها سفرهای ما همین سفرهای خانوادگی هست حتی توی ماه مبارک هم برنامه ریزی کردن تا به شهرستان برن و همسرم بدون مشورت با من قول میدنو بعد بمن اطلاع میدن که در اون صورت مجبورم قبول کنم و وقتی کنار خانوادشون هستیم بیشتر تمایل دارن در کنار بقیه بشینن و تعامل کنن با بقیه تا من البته وقتی خودمون هستیم خیلی بمن اهمیت میدن ولی در مقابل خانوادشون منو تنها میذارن که خیلی ناراحتم میکنه. در مورد این مسائل من چطور باید عمل کنم و همسرم چطور؟ اگر لازمه نکته ای رو همسرم بدونن لطفا در ویس بفرمائید تا با همسرم هردو گوش کنیم 🌸 پاسخ استاد پوراحمد