eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب خطاب به حجاج: به جای صرف وقت در آن بازارها و آن دکان‌گردی‌ها و مغازه‌گردی‌ها برای آن کسی که میخواهید سوغاتی بخرید، بروید دو رکعت نماز در مسجدالحرام بخوانید اگر میخواهید سوغات و هدیه تهیه کنید، خوب است اما چرا آنجا تهیه میکنید؟ این کمک کردن به چه کسی و به چه قیمتی است؟
♻️کسی که در آیات الهی تفکر می‌کند، باید به یک نتیجه برسد؛ آن هم نتیجه‌ای که در قرآن بیان شده است؛ «رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هٰذَا بَاطِلاً» بارالها! این را بیهوده نیافریده‌ای! (آل‌عمران: 191)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقطع رائع تتجلى فيه انواع القراءات للشيخ محمد محمود الطبلاوي حفظه الله تعالى من سورة الحشر المباركة
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
۱- عياشي از حسن بن علي بن فضال روايت كرده است كه گفت: حضرت ابوالحسن علي الرضا (ع) به حسن بن احمد فرمود: به نظر شما (سكينه) ۱ چيست؟ عرض كرد: نمي دانم، فدايت شوم. شما بفرماييد چيست؟ حضرت فرمود: نسيم خوشي است كه از سوي خداوند مي‌آيد و چهره اي چون چهره انسان دارد و با انبيا مي‌باشد، و همان است كه وقتي ابراهيم خليل الرحمن كعبه را مي‌ساخت بر او فرود آمد، و چنين و چنان كرد و پايه كعبه بر آن بنا شد۲. ۲- عياشي از عبدالله بن محمد حجال روايت كرده است كه گفت: در خدمت ابوالحسن ثاني (ع) بودم و حسن بن جهم هم با من بود، حسن به حضرت عرض كرد: آنها به اين سخن خداي تبارك و تعالي كه (دومين دو نفر زماني كه در غار بودند) ۳ در برابر ما دليل مي‌آورند، آيا اين سخن آنها درست است؟ امام فرمود: به خدا قسم خداوند فرموده است (خداوند آرامش را بر رسولش فرستاد) ۴ و در اين جا از او (ابوبكر) به نيكي ياد نكرده است، عرض كردم: من فدايت شوم، آيا آيه را اين چنين قرائت مي‌كنيد؟ فرمود: اينچنين قرائت مي‌كنم، زراره گفته است: ابو جعفر (باقر) (ع) فرمود: پس خداوند سكينه و آرامش خود را بر رسولش نازل فرمود، مگر نمي بيني كه سكينه و آرامش فقط بر پيامبر او نازل شده است (و كلمه كساني كه كفر ورزيدند پايين قرار داد) ۵ حضرت (باقر) فرمود: اين كلمه، سخني است كه عتيق (ابوبكر) به زبان آورد۶. ۳- عياشي از احمد بن محمد بن ابي نصر روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن (ع) سؤال كردم: مردي يك سهم از مال خود را وصيت كرده است و معلوم نيست اين سهم چه مقدار است، تكليف چيست؟ فرمود: سهام هشت قسمت هستند، و رسول خدا (ص) آن را اين گونه تقسيم فرموده است، سپس اين آيه را تلاوت فرمود (براستي صدقات از فقرا و مساكين است) ۷ تا آخر آيه، آن گاه فرمود: هر سهم يك هشتم است ۸. ۴- صدوق از محمد بن محمد بن عصام، از محمد بن يعقوب كليني، از علي بن محمد معروف به علان، از ابو حامد عمران بن موسي بن ابراهيم، از حسين بن قاسم رقام، از قاسم بن مسلم، از برادرش عبدالعزيز بن مسلم روايت كرده است كه گفت: از حضرت علي بن موسي الرضا (ع) درباره آيه (خدا را فراموش كردند پس خدا هم آنان را فراموش كرد) ۹ سؤال كردم، فرمود: خداوند تبارك و تعالي دچار سهو و نسيان نمي شود، بلكه اين مخلوق حادث است كه گرفتار سهو و نسيان مي‌گردد، نشنيده اي كه خداي عزّوجلّ مي‌فرمايد (و پروردگار تو فراموش كار نيست) ۱۰ بلكه معناي (خدا هم آنان را فراموش كرد) اين است كه كساني كه خدا را فراموش كنند و ملاقات روز جزا را از ياد ببرند، خداوند به جزاي اين كار آنان را از ياد خودشان مي‌برد، چنان كه فرموده است (و از كساني نباشيد كه خدا را فراموش كردند پس خدا هم آنان را بر خودشان فراموشاند كه آنها فاسق هستند) ۱۱ و نيز فرموده است (پس امروز فراموش مي‌كنيم آنها را همان طور كه ملاقات امروز ما را فراموش كردند) ۱۲ يعني همان گونه كه آنان آماده شدن براي ملاقات چنين روزي (روز جزا) را رها كردند ما نيز آنان را به حال خود رها مي‌كنيم ۱۳. ۵- عياشي از عباس بن هلال از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: خداي تعالي به محمد (ص) فرمود (اگر هفتاد بار هم براي آنان طلب مغفرت كني با خداوند آنها را نمي بخشد) ۱۴ پيامبر خدا (ص) صد مرتبه براي آنان طلب آمرزش كرد تا (بلكه) خداوند ايشان را بيامرزد، اما خداوند اين آيه را فرو فرستاد (براي آنها طلب آمرزش كني يا نكني فرقي نمي كند خداوند هرگز آنها را نمي بخشد) ۱۵ و نيز فرمود (و هرگز بر احدي از
آنان كه مرده است نماز نگذار و بر قبرش توقف نكن) ۱۶ از آن پس رسول خدا نه براي ايشان طلب آمرزش كرد، و نه بر سر قبر يكي از آنها (براي طلب آمرزش) ايستاد۱۷. ۶- عياشي از محمد بن فضيل روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن (ع) درباره آيه شريفه (عمل شما را خداوند و رسولش و مومنان خواهند ديد) ۱۸ سؤال كردم، فرمود: در هر بامداد اعمال امت پيامبر، چه نيكان آنها و چه بدانشان، به آن حضرت عرضه مي‌شود، پس مواظب (اعمال خود) باشيد۱۹. ۷- كليني از علي، از پدرش، از قاسم بن محمد، از زيات، از عبدالله بن ابان زيات كه نزد حضرت رضا (ع) منزلتي داشت، روايت كرده است كه گفت: به حضرت رضا (ع) عرض كردم: براي من و خانواده‌ام به درگاه خداوند دعا بفرماييد، حضرت فرمود: مگر دعا نمي كنم؟! به خدا قسم كه اعمال شما در هر روز و شب به من نشان داده مي‌شود، عبدالله گويد: اين مطلب بر من گران آمد، حضرت فرمود: مگر تو كتاب خداي عزّوجلّ را نمي خواني كه مي‌فرمايد (عمل شما را خداوند و رسولش و مومنان خواهند ديد) ۲۰؟! فرمود: به خدا قسم آن مؤمن علي بن ابي طالب است ۲۱. ۸- محمد بن يعقوب از محمد بن يحيي، از احمد بن محمد، از ابن ابي نصر روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) درباره آيه شريفه (اي كساني كه ايمان آورده ايد تقوا پيشه كنيد و با راستگويان باشيد) ۲۲ سؤال كردم، فرمود: صادقين همان ائمه (ع) هستند و كساني كه در پيروي از آنان صادقند۲۳. منبع حديث ۱- اشاره به آيه ۲۶ سوره توبه. ۲- تفسير عيّاشى ۲/ ۸۴-۸۵. ۳- توبه / ۴۰. ۴- توبه / ۴۰. ۵- توبه / ۴۰. ۶- تفسير عيّاشى ۲/ ۸۸-۸۹. ۷- توبه / ۶۰. ۸- تفسير عيّاشى ۲/ ۹۰. ۹- توبه / ۶۷. ۱۰- مريم / ۶۴. ۱۱- حشر / ۱۹. ۱۲- أعراف / ۵۱. ۱۳- عيون اخبار الرضا ۱/ ۱۲۵. ۱۴- توبه / ۸۰. ۱۵- منافقون / ۶. ۱۶- توبه / ۸۴. ۱۷- تفسير عيّاشى ۲/ ۱۰۰-۱۰۱. ۱۸- توبه / ۱۰۵. ۱۹- تفسير عيّاشى ۲/ ۱۰۹. ۲۰- توبه / ۱۰۵. ۲۱- اصول كافى ۱/ ۲۱۹-۲۲۰. ۲۲- توبه / ۱۱۹. ۲۳- اصول كافى ۱/ ۲۰۸. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت ۲۱ مِنْ عَلَامَاتِ الْفَقِيهِ الحُكم [ (الْحِلْمُ) ] وَ الْعِلْمُ وَ الصَّمْتُ بصير باش به احكام دين حق كه خداي از آن فقيه كه دانا به حكم اوست رضاست نشانه‌هاي فقاهت به نزد پير خرد قضاوت بحق و دانش و سكوت بجاست https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام زمان(عج) با مخالفین دین مبارزه می کنند نه اینکه علمای دین دشمن امام زمان هستند 🔶🔹🔶
دانه خال اشکم ز غم هجر تو آرام ندارد چشمم ز تماشای رخت کام ندارد بر سوز دل سوخته‌ام گاه نگاهی ای دوست دلم جز تو دلارام ندارد مرغ دل وحشی من ای ماه دل آرا جز دانه خال تو دگر دام ندارد [صفحه ۷۶] دیوانه عشق تو به پیغام بسازد افسوس که این دل ز تو پیغام ندارد صد دانه فشاندند و دلم رام نگردید غیر از سر کوی تو دلم بام ندارد هر شب بپزم در سر، سودای غمت را افسوس که جز آرزوی خام ندارد گفتار ز دل خویش سخن خاشمی زار عبد سیه از خوان تو انعام ندارد دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
نفسها دوباره حبس می‌شود. اشک در چشمان تو حلقه می‌زند. باید از دوست خوب خود جدا شوی. آن هم این گونه. او را بگذاری و بروی. راه دیگری باقی نمانده. یک بار دیگر به سراغ او می‌روی. زیر کتف او را گرفته و بلند می‌کنی. ولی مقدار زیادی خون به همراه تکه‌های مغز از آن خارج می‌شود. خود حمید هم از حال می‌رود. دیگر فرصت نیست. صدای عراقی‌ها شنیده می‌شود. همه بلند می‌شوید و راه می‌افتید. در یک ستون و پشت سر هم. می‌دوید. از وسط میدان مین. راهی برای پیدا کردن معبر وجود ندارد. شما می‌روید و عراقی‌ها شلیک می‌کنند. اما موفق نمی شوند. بچه‌ها در حالی که از بدنشان خون می‌چکد از دید عراقی‌ها پنهان می‌شوند و کمی پایین تر به یک گروه دیگر از نیروهای خودی می‌رسند. حمید آن بالا ماند. روح پاکش نیز بالا رفت. عراقی‌ها به جسم او رسیدند ولی روح او در عالم ملکوت جای گرفت. او سالها آرزوی شهادت داشت و اینک جنازه ی مطهرش در میان عراقی‌ها باقی ماند. عقب نشینی اجرا شد. به طور حتم در این حرکت نظامی اتفاقهای جالبی [صفحه ۹۵] می افتد ولی نباید آن را به عنوان یک شکست تلقی کرد، بلکه این حرکت نظامی می‌تواند منشأ یک حرکت جدید نظامی باشد. خط دوم در نزدیکی قرارگاه فرماندهی سابق تشکیل شده و نیروهای زیادی در آنجا مستقرند. آمبولانسها تا پشت آنجا می‌آید و مجروحان را که موفق شده اند خود را برسانند به عقب منتقل می‌کنند. آخرین گروههای پراکنده از بالا به پایین می‌رسند، اما هنوز انتظار برای ورود سایر گروهها وجود دارد. عراقی‌ها هم می‌رسند. از خط دفاعی تشکیل شده اطلاعی ندارند و مستانه به پایین می‌آیند. حتی می‌خندند. ناگهان آتش مرگبار رزمندگان اسلام راه را بر آنان سد می‌کند. متوجه اوضاع می‌شوند و در مدت کمی آنها هم یک خط در بالا تشکیل می‌دهند. جای حساسی است. عراقی‌ها بالا و ما پایین، اما جبهه ی درگیری به گونه ای انتخاب شده است که عراقی‌ها نتوانند محل دقیق نیروها را تشخیص دهند. به همین دلیل حدود یک ساعت بی هدف به سمت پایین تیراندازی می‌کنند و بعد منطقه آرام می‌شود. نیروهایی که باید در خط بمانند مشخص است، بقیه به عقب می‌روند. قرار است بقیه ی نیروها فردا شب به عقب منتقل شوند، به این علت خط چندان مستحکمی چیده نمی شود و هدف این است که طی امشب و فردا تجهیزات و امکانات لجستیک را از منطقه به راحتی خارج کنند. یک عقب نشینی انتخابی از پیش طراحی شده و مفید به حال نیروهای اسلام اما هنوز فرماندهان سپاه اسلام از ضربه زدن به سپاه کفر غافل نیستند. دو گردان که در هیچ مرحله از عملیات شرکت نداشته اند برای یک ضربه مهلک به عراق انتخاب می‌شوند. عراق پس از به دست آوردن مجدد ارتفاع، غافل شده و متوجه پهلوی سمت راست خود نیست. نیروهای زیادی را نیز وارد منطقه کرده و بدون تشکیل یک خط منسجم و آماده در جشن پیروزی ساده و موقت خود غرق شده. پس امشب هم عملیات است. دو گردان از مناطقی که عراق هیچ توجهی به آنها ندارد بالا می‌روند و خود را به زیر قله می‌رسانند. عراقیها را غافلگیر می‌کنند. [صفحه ۹۶] یک شبیخون بزرگ. ایجاد قتلگاهی برای مزدوران عراقی. دهها کشته و صدها مجروح بر جا می‌ماند. دو گردان بر می‌گردند با کمترین تلفات چند شهید و مجروح. عراق دیوانه شده، خطوط پایین ارتفاع را رها می‌کند و به بالا می‌رود. می‌رود تا قله را نجات بدهد؛ اما دیر شده. بسیجیان آمدند و زدند و رفتند. خیلی سریع. از تعداد کشته‌ها معلوم است. عراقی‌ها حتی یکدیگر را اشتباه گرفته و با هم درگیر می‌شوند. از سایه خودشان هم می‌ترسند. نیروهایی که از پایین به کمک بالا می‌روند مورد حمله قرار می‌گیرند. فکر می‌کنند. بسیجیان آمدند. با اینکه یک ساعتی است که نیروهای دو گردان به پایین برگشته اند، اما هنوز درگیری در آن بالا ادامه دارد. عراقی‌ها شاید بی خودی به همه طرف شلیک می‌کنند. منور می‌زنند و وحشت زده تمام دشت را گلوله باران می‌کنند. بازگشت به اردوگاه باز هم مجموعه ای از خاطره‌های ناگفتنی و جای خالی شهدا و دوستان است. اردوگاه منتظر رزمندگان خسته است و از صمیم قلب به آنها خوش آمد می‌گوید. اردوگاه در شب اول گریه می‌کند. باران آرامی هم می‌بارد. اردوگاه ساکت است. فانوسها از این سو به آن سو می‌روند. بچه ها می خوابند. حاضرین نماز می‌خوانند و برای غایبان دعا می‌کنند. صبح می‌شود. یک روز بعد نوبت مرخصی است؛ اما این یک روز بدون حضور شهیدان خیلی طولانی است. خدایا شب را چگونه تحمل کنیم. نیم ساعت به غروب مانده، تبلیغات قرآن می‌گذارد. سوره ی «واقعه» توسط منشاوی: اذا وقعت الواقعه...، عجب واقعه ی عظیمی در پیش است! خدایا خودت کمک کن. چه واقعه ای را پشت سر گذاشتیم؟ خدایا خودت صبر بده. هیچ کس از ته قلب نمی خندد. اگر بهانه ای به دست آید همه گریه می‌کنند. تعدادی از دوستان شهید شدند و ما باقی ماندیم. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پناه میبرم بر خدا از روزی که گناه، فرهنگ و عادت مردم شود😔 شهید حمید سیاهکالی مرادی
Part09_گلستان سعدی.mp3
13.76M
📗کتاب صوتی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 9⃣
.......: چشم بصیرت همچنین می‌افزاید: چون مردمک چشم گاه درد و بیماری از دیدن نور خورشید محروم است، نیز چشم بصیرت چون از پیروی خواسته‌ها و آمیزش آدمیزادگان ناراحت شود، از ادراک انوار قدسی و چشیدن لذات انسانی محروم و محجوب است. اسیر لذت تن مانده یی و گرنه ترا چه عیشهاست که در ملک جان مهیا نیست ابوسعید مردان رهش میل به هستی نکنند خودبینی و خویشتن پرستی نکنند آنجا که مجردان حق می‌نوشند خمخانه تهی کنند و مستی نکنند به ربیع بن خیثم گفتند: چگونه ندیده و نشنیده ایم که از کسی غیبت کنی؟ گفت: از خودم خشنود نیستم چه رسد به نکوهش دیگری بپردازم. لنفسی ابکی لست ابکی لغیرها لنفسی عن نفسی عن الناس شاغل نجوا با امام رضا علیه السلام سروده ای در محرم سال ۱۰۰۸ هنگام بازگشت از مشهد مقدس. نگشود مرا زیارتت کار دست از دلم ای رفیق بردار گرد رخ من ز خاک آن کوست ناشسته مرا به خاک بسپار رندیست ره سلامت ای دل من کرده‌ام استخاره صد بار سجاده ی زهد من که آمد خالی از عیب و عاری از عار پودش همگی ز تار چنگست تارش همگی ز پود زنّار خالی شده کوی دوست از دوست از بام و درش چه پرسی اخبار کز غیر صدا جواب ناید هر چند کنی سؤال تکرار گر می‌گویی کجااست دلدار آید ز صدا کجاست دلدار افسوس که تقوی بهایی شد شهره برندی آخر کار شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام وقت بخیر یه سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید . اگر یه خانم با داشتن یه دختر ۱۳ ساله با یه اقا با داشتن ۳ فرزند که دو تا از اونها پسر ۹و ۱۱ ساله هست بخوان ازدواج کنند چه راه حلی برای محرمیت فرزندان هست ?! پاسخ👇 سلام علیکم درباره محرمیت فرزندان مرد بر همسر پدر به محض خواندن صیغه عقد اتفاق می افتد و محرمیت دختر زن بر همسر مادر پس از رابطه زناشویی اتفاق می افتد. اما درباره محرمیت فرزندان با همدیگر باید گفت: راهی وجود ندارد مگر اینکه عقد ازدواج اتفاق بیافتد.