CQACAgQAAx0CSmRjDAACOyJhZ_WD81-l7yoI2bWO9zZY618cWwACXggAAvaCoFC9YM29cSsyHyEE.mp3
7.71M
🔳 #شهادت_امام_حسن_عسکری(ع)
🌴هوای سامره دارد دل هوایی من
🌴بده برات سفر جان مادرت زهرا
🎤 #میثم_مطیعی
⏯ #روضه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بچه محل امام رضا: عدم رؤیت خداوند قوله علیه السلام: الَّذِی قَصُرَتْ عَنْ رُوءْیَتِهِ أَبْصَارُ الن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بررسی آیات مُشعر بر رؤیت
قال تعالی: « أَلاَ إِنَّهُمْ فِی مِرْیَةٍ مِنْ لِقَاءِ رَبِّهِمْ أَلا إِنَّهُ بِکُلِّ شَیْ ءٍ مُحِیطٌ ». [۴]
و أمّا کلام کلیم که عرض مینماید « رَبِّ أَرِنِی أَنظُرْ إِلَیْکَ [۵] » ایراد شده که چگونه جایز است این که کلیم اللّه موسی بن عمران جاهل باشد که خدای تعالی « لایری » است حتی یسأله عنه.
جواب داده اند که: وقتی که موسی خبر به نجوی و تکلّم خود را با خدا به بنی اسرائیل داد، گفتند: دلیل صدق کلام تو آن است که سؤال نمایی از خدا که ارائه بدهد به تو سؤال تو را. اجابت مینماید، بعد از رؤیت خبر بده ما را که « کیف هو؟ حتی نعرفه حقّ معرفته. فقال موسی: یا قوم إنّ اللّه لایری بالأبصار و لا کیفیة له،
إنّما یعرف بآیاته، و یعلم بأعلامه، فقالوا: لن نؤمن لک حتی تسأله. فقال موسی: ربّ إنّک قد سمعت مقالة بنی اسرائیل و أنت أعلم بمصالحهم. فأوحی اللّه الیه یا
موسی سَلنی [۱] ما سألوک فلن أؤاخذک [۲] بجهلهم، فعند ذلک قال موسی: « رَبِّ أَرِنِی أَنظُرْ إِلَیْکَ قَالَ لَن تَرَانِی وَ لَکِنِ انظُرْ إِلَی الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِی [۳] » »، [۴] که رؤیت ذات بسیط محیط خود را از باب امتناع او به انظار حسیه و مشاعر جزئیه تعلیق به محال فرموده که: استقرار جبل انّیت باشد در نزد تجلّی اعظم که مندکّ و مضمحلّ است، کما قال: « فَلَمَّا تَجَلَّی رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکًّا وَ خَرَّ مُوسَی صَعِقًا [۵] » أی مبهوتاً، کما قیل:
تجلّی گر رسد بر کوه هستی شود چون خاک ره هستی ز پستی [۶]
قال تعالی: « لاَّ تُدْرِکُهُ الاْءَبْصَارُ وَ هُوَ یُدْرِکُ الاْءَبْصَارَ وَ هُوَ اللَّطیفُ الْخَبیرُ [۷] ».
----------
[۴]: ۴ - سوره مبارکه فصلت، آیه ۵۴.
[۵]: ۵ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۴۳.
[۱]: ۱ - الکافی: اسألنی.
[۲]: ۲ - اصل: آخذک.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۴۳.
[۴]: ۴ - التوحید، ص ۱۲۱ ؛ الاحتجاج، ج ۲، ص ۴۲۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۴۷.
[۵]: ۵ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۴۳.
[۶]: ۶ - گلشن راز، شبستری، «قاعده در شناخت عوالم پنهان... ».
[۷]: ۷ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۰۳.
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بچه محل امام رضا: پر خوری، انفاق، قناعت، صبر و توکل در کلام جالینوس در جیب جالینوس حکیم کاغذی پیدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سقراط حکیم
سقراط کم غذا بود، لباس زبر میپوشید، یکی از فیلسوفان زمانش برای وی نوشت: تو که گمان میکنی هر صاحب روحی باید به او ترحم شود چرا به خود ترحم نمی کنی؟ چرا لباس خشن میپوشی و غذا کم میخوری؟ سقراط در پاسخ نوشت: مرا به لباس زبر ملامت کردی، انسان چه بسا فریفته زشتی شود و از زیبایی دست بردارد، نیز به کم خوری ملامت کردی در حالی که من غذا را برای زندگی میخواهم و تو زندگی را برای غذا.
فلیسوف نوشت: علت کم سخن گفتنت چیست حال که در غذا خوردن بخل میورزی چرا در سخن گفتن نیز این چنینی؟ سقراط نوشت: برهانی ندارم که آن را ترک کنم، بهتر است از آنچه به تو مربوط نیست، نپرسی؛ با این حال خدا دو گوش به تو داده و یک زبان، تا دو برابر آنچه میگویی بشنوی و هر آنچه میشنوی نگویی والسلام.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: آثار ازدواج با زنان كم خِرَد چيست؟ از ازدواج با زن احمق و كم خرد بپرهيزيد ؛ چرا كه همنشيني
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عشق چيست؟
از گذشتههاي دور « عشق » از جذاب ترين واژههاي ادبيات و فرهنگ انساني است!
به قول « ويل دورانت » در كتاب « لذات فلسفه » هر كتابي يا مجله اي را كه ميگشاييد، و در عصر بعد از ويل دورانت يعني در موج فن آوري اطلاعات (IT ) هر صفحه ي اينترنتي را كه باز ميكنيد از عشق سخني
به ميان ميآيد!
به راستي عشق چيست؟
شايد عشق همان محبت مديريت نشده است!
مرحوم دكتر علي شريعتي محبت را شنا كردن و عشق را غرق شدن ميداند!
وقتي شنا ميكنيد خود را وسط دريا مديريت ميكنيد، اما وقتي غرق شديد، اين درياست كه شما را مديريت ميكند!
عشق چونان دريا خيره كننده است، كشش دارد و فريباست!
دكتر محمدرضا سرگلزايي از روانپزشكان معاصر ميگويد: كم تر شنيده ايد كسي در استخر غرق شود اما آمار غرق شدگان در دريا بالا است!
استخر به دليل محدوديتش چندان جذاب و فريبا نيست، افزون بر آن در استخر طنابي كشيده اند تا آنان كه شنا نمي دانند نزديك نشوند، اما دريا چون در نگاه ما بي انتها است جذابيت، كشش و فريبايي ويژه اي دارد. از اين رو روح انسان مطلق خواه و كمال خواه را گام به گام به سوي خود ميكشد. انتهاي ناپيدايش چشم انسان افزون خواه را خيره و از ژرفا و عمقش غافل كرده است!
كتاب « ديروز من، امروز ما » عشق را يك پروسه و فرآيند شش مرحله اي ميداند كه از يك ميل ساده آغاز شده و گام گام عاشق را به سوي خويش فرا ميخواند!
عشق را ميتوان جاذبه و كشش قلبي انسان به سوي كمال و جمال دانست؟! زيبايي يكي از كمالات است و زيبايي مطلق خداست!
عشق را جز با عشق نمي توان شناخت.
عشق را جز عاشق نمي تواند درك كند. عارفان از مثال جذب پروانه به سوي شمع بسيار استفاده كرده اند:
بلبل به چمن ز آن گل رخسار نشان ديد
پروانه در آتش شد و اسرار عيان ديد
اين بيت اشاره به جذبه عاشق به سوي معشوق دارد. كشش شاخ و برگ درختان به سوي نور، و يا كشش انسان وقتي كه در تاريكي قرار ميگيرد و هر نقطه ي نوراني او را به سمت خود ميكشد، حيواناتي مانند: سوسك كه به طرف تاريكي كشش دارند، حيواناتي كه به طرف جريانها و ميدانهاي مغناطيسي كشش پيدا ميكنند مانند: ماهيهايي كه به كمك ايجاد حوزههاي مغناطيسي در دريا به دام صيادان ميافتند، كوچ پرندگان كه به سمت و سوي خاصي كشش دارند، و كششي كه شناخت و ادراك ذهن در آن نقشي ندارد همه از اين دست ميتواند باشد!
عشق قلب انسان را به سوي كمال و زيبايي مطلق سوق ميدهد. انسان با تمام وجود به سمت نور و مطلق كشيده ميشود. عشق كشش قلب انسان به سوي خداوند است!
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔶 صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده "بخش بیست و ششم" 💢 چطور به فرزندانمون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
027.mp3
1.57M
🔶 صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده
"بخش بیست و هفتم"
❇️ لطافت زنانه و جسارت مردانه دو بال یک زندگی عاااالی
💥 دکتر حمید #حبشی