eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
آمد و شدها خانة او مركز آمد و شد بود و باب اميد افرادي كه به دلايل مختلف به خدمت او ميآمدند. اين آمد و شدها در فصل حج طبيعتاًَ زيادتر ميشد. در مواردي دردمندان، فقيران و افراد محتاج و آنها كه از همه جا رانده ميشدند به درب خانة او چشم ميدوختند و به غير از اين دسته بايد از خواستاران علم و از دوستداران خالص فرهنگ و دانش ياد كنيم كه با امام و درس و بحث و جلسات خصوصي داشتند و گرههاي دشوار علميشان در حضور امام و در خانة او گشوده ميشد. احتجاجات او اجتجاجات او با گروه ثنويه، با علماي يهود و در رأس آن رأس الجالوت، با مسيحيت و جا ثليق، با گروه زنادقه كه خود را صاحب فكر ميدانستند با رؤساي فرقة صائبين، با هبريد رئيس و دانشمند زردشتيها، با تسطاس رومي كه پزشك بود مهم و فوقالعاده است همچنين او با علماي مختلف احتجاجاتي داشت در زمينة توحيد، بطلان اعتقاد به خداوندي مسيح، اثبات مبدأ و معاد، رد ماديت، رد تناسخ، اثبات اين كه تورات و انجيل موجود ساختة علماي يهود و مسيحيت است. در بيان مباحث و اثبات حقانيت دين اسلام امام احاطة علمي و شايستگي خود را نشان داد و در بين دوست ودشمن به عالم آل محمد (ص) معروف شده بود. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| همراه مادرم... 🔹به مناسبت بزرگداشت هفته برگزار شد: همایش بزرگ مادران و دختران در حرم مطهر رضوی
طرح مطالعاتی شهید مطهری 23.mp3
4.24M
❇️ تدریس کتاب 23 ❇️ جلسه 23( جلسه 23 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
😊 شوخ طبعی رزمنده ها !!! 🌷عید غدیر که می شد خیلی ها عزا می گرفتند. لابد می پرسید چرا...؟ به همین سادگی که چند تا از بچه ها با هم قرار می گذاشتند، به یکی بگویند؛ سید ...البته کار که به همین جا ختم نمی شد. 🌷ایستاده بودیم بیرون چادر، یک دفعه دیدیدم چند نفر دارند دنبال یکی از برادر ها می دوند. می گفتند: وایسا سید علی کاریت نداریم! و او مرتب قسم می خورد که من سید نیستم ولم کنید. تا بالاخره می گرفتندش و می پریدند به سر و کله اش و به بهانه بوسیدنش آش و لاشش می کردند. 🌷بعد هم هر چی داشت، از انگشتر، تسبیح، پول، مهر نماز تا چفیه و گاهی هم لباس، همه را می گرفتند و از تنش به بهانه متبرک بودن در می آوردند ... 🌷جالب اینجاست که به قدری جدی می گفتند؛ سید که خود طرف هم بعد که ولش می کردند، شک می کرد و می گفت: راستی راستی نکند ما هم سید هستیم و خودمان خبر نداریم، گاهی اوقات کسی هم پا پیش می گذاشت و ضمانتش را می کرد: قول می دهد وقتی آمد تو چادر، عیدی بچه ها یادش نرود؛ حتی اگر سکه ٢٠ ریالی باشد و او هم سکه را می داد و غر می زد که: عجب گیری افتادیم، بابا ما به کی بگیم ما سید نیستیم ...؟ 😂😂 دوران @zandahlm1357
توکّل بر جود و کرم الهی « و علی جودک و کرمک أتکّل » در فقره دعا به جود و کرم عمیم تو اتّکال دارم، یعنی اعتماد دارم. یقال: فلان وکلّ إلیه الأمر، أی فوّضه إلیه. یعنی: چون تو ولی و اولی به تصرّف در امور منی، لهذا من به مقتضای عبودیت محضه که « کلّ ما فی یده کان لمولاه » تفویض امور خود را در حرکات و سکنات عموماً به تو می‌نمایم، لأ نّک لاترید بعبادک إلاّ خیراً، و ما یصلح بحالهم، کما قال تعالی: « أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ [۱] »، و کما أخبر اللّه تعالی عن لسان یوسف الصدیق علیه السلام: « قَدْ آتَیْتَنِی مِنَ الْمُلْکِ وَ عَلَّمْتَنِی مِنْ تَأْوِیلِ الاْءَحَادِیثِ، فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَ الاْءَرْضِ أَنْتَ وَلِیِّی فِی الدُّنْیَا وَ الاْءَخِرَةِ، تَوَفَّنِی مُسْلِمًا وَ أَلْحِقْنِی بِالصّالِحِینَ [۲] ». یعنی: چون تو ولی و سیّد و مولی و مالک و أولی به تصرّف در امور دنیوی و اخروی منی به این که در دنیا « آتَیْتَنِی مِنَ الْمُلْکِ » یعنی: عطا کرده ای به من بعضی از ملک و سلطنت و استیلای بر ملک مصر را، و تو تعلیم نموده[ای] به من بعض از تأویل احادیث، را که پاره ای از معانی و تأویلات اخبار کتب سماویه که بر انبیاء سلف نازل شده، یا این که تعلیم کرده[ای] به من از تأویل احادیث، که مراد تعبیر رؤیا باشد، چه رؤیای صادقه حدیث و اِلهام ملک است، کما أخبر به پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه و آله: « إنّ فی امتی مکلّمین و [۳] محدّثین » [۴] که هر دو به صیغه مفعول است، یعنی اولیاء عرفاء از امت من تکلّم کرده شدگان و حدیث شدگان اند به کلام و حدیث ملک، به نحو خواطر ربانی و الهامات. ---------- [۱]: ۵ - سوره مبارکه غافر، آیه ۴۴. [۲]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۱۰۱. [۳]: ۲ - مصادر: - و. [۴]: ۳ - بسنجید: مفاتیح الغیب، ص ۴۲. « فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالاْءَرْضِ »، یعنی: ای فاطر و مبدع سماوات و ارض و موجد و مُنشئها مِنْ غیرِ مثالٍ، که من به تدابیر و تصرفات تو در دنیا به این رتبه و مقام فایض و نائل شده ام. پس به اعتبار آخر هم بعد از انقضای اجل مسمّی « توفّنی مسلماً »، یعنی: بمیران مرا در حال تسلیم و انقیاد و ملحق نما به صالحین از آباء کرام خود. بالجمله، از اینجا است که در آیه شریفه فرماید: « مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللّه ِ أَوْلِیَآءَ کَمَثَلِ العَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ [۱] »، یعنی: آنهائی که از باب نقصان معرفت و عدم توکّل و علم به نفوذ تأثیر و عموم قدرت حقّ سبحانه و تعالی در ذرّات موجودات عالم کون و فساد به مشیت ازلیه به عقاید فاسده خود غیر خدا را مؤثّر در جلب نفع و دفع ضرّ خود دانسته، مثل و حال آنها شبیه به حال عنکبوت است که اخذ نماید برای منافع و محافظت خود خانه[ای]، و حال آن که سست ترین بیوت بیت عنکبوت است، که به بادی متلاشی شود. لذا قال تعالی: « قُلْ مَن رَّبُّ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ قُلِ اللَّهُ قُلْ أَ فَاتَّخَذْتُم مِّن دُونِهِ أَوْلِیَآءَ لاَ یَمْلِکُونَ لاِءَنفُسِهِمْ نَفْعًا وَ لاَ ضَرًّا [۲] »، یعنی: در صورتی که اولیاء شما برای نفس خودشان مالک و متصرّف نفع و ضرّ و موت و حیاة نیستند، و بدون میل و اراده نفسی آنها به اقتضای مشیت ازلیه هر یک از این واردات در موعد مقرره به آنها می‌رسد، پس چگونه شما از آنها جلب منفعت و دفع مضرّت خود را متوقّعید، کما قیل: ذات نایافته از هستی بخش کی تواند که شود هستی بخش [۳] لذا قال الداعی علیه السلام: « و علی جودک و کرمک أتّکل » أی اعتمد. و أیضاً یقال: وکّله إلی نفسه أی خلاه و نفسه. و رجل وکلّه اللّه الی نفسه، أی خلا بینه و بین شیطانه، و هو مقصود بالضلال. لذا ورد فی الدعاء: « اللّهمّ فاطر السموات والأرض، عالم الغیب والشهادة، [الرحمن الرحیم] إنّی أعهد الیک فی هذه الحیوة الدنیا بأ نّی أشهد بأن لا اِله إلاّ انت، وحدک لا شریک لک، و أنّ محمداً عبدک و رسولک» [۱] . « [... ] فلا تکلنی إلی نفسی تقرّبنی إلی الشّر، و تباعدنی من الخیر، و إنّی لا أثق إلاّ برحمتک، فاجعل عندک عهداً توفیته و یوم القیمة، إنّک لایخلف المیعاد » [۲] . « فلا تکلنی إلی نفسی »، چه اگر تحمیل کنی مرا بر نفس خودم به آن که واگذاری بین من و بین نفس أمارة بالسوء، المعبّر عنها بالطاغوت، لأ نّها کثیر التجاوز عن حدود اللّه. « تقرّبنی الی الشّر » یعنی: در آن وقت نزدیک کرده ای مرا به سوی شروری که لازمه متابعت شهوات و پیروی هوای نفس است، و دور نموده ای مرا از هر چیزی، لأنّ النفس والشیطان لا یمیل بطبعهما أبداً الی خیر ؛ چه اگر نفس بطبعه مایل و راغب به صدور طاعات و اعمال حسنه بود ابداً محتاج به ارسال رسل و انزال کتب نبود. ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۴۱. [۲]: ۱ - سوره مبارکه رعد، آیه ۱۶.
[۳]: ۲ - هفت اورنگ، عبدالرحمن جامی، « عقد چهارم در استدلال به ظهور آثار وجود ». [۱]: ۳ - بسنجید: مصباح المتهجد، ص ۲۱۳ ؛ الکافی، ج ۷، ص ۲ ؛ الفقیه، ج ۴، ص ۱۸۷ ؛ إقبال الاعمال، ص ۴۲۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۱۵۲، دعای نقل شده ترکیبی از چند دعا با تصرّف است. [۲]: ۴ - مسند احمد، ج ۱، ص ۴۱۲ ؛ کنزالعمال، ج ۲، ص ۲۲۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
اسکندر گویند اسکندر شبی دوستانش را خواست که ستارگان را به آنها بیاموزد. مشغول معرفی ستارگان بود که بر سر راهش در چاهی افتاد، اسکندر گفت: هرکس اظهار دانش در باره بالاتر از خود نماید، به جهل ماتحت دچار شود. دنیا از حسن بصری پرسیدند دنیا را چگونه می‌بینی؟ گفت: انتظار گرفتاریهایش مرا از سرگرمی به آسایشهایش باز داشته است. حسن بصری نیز گفته است: ای آدمیزاد، تو گرفتار دنیا هستی، به خوشیهای در گذر آن خشنود شده ای، از روزیهای نابود شده اش خوشحال، از حکومت فانی شده اش شادمانی، دائماً برای خود وزر و وبال حمع می‌کنی، و برای خانواده ات ثروت می‌اندوزی، وقتی مردی، وبال را با خود به قبر می‌بری و اموال را برای آنها باقی می‌گذاری. وحشت، انسان از دِعبل شاعر پرسیدند وحشت چیست؟ گفت: چه زیادند مردم، نه چه کم هستند. خدا می‌داند دروغ نگفتم، چون چشم باز می‌کنم و مردم را می‌بینم، یک تن موافق طبع خود نمی بینم. ما اکثرالناس لا بل ما اقلهم اللّٰه یعلم انی لم اقل فنداً انی افتتح عینی حین افتحها علی کثیر و لکن لا اری احداً شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۸۸- محتواي سوره يس چيست؟ اشاره به پايه‌هاي دين (توحيد، نبوت، معاد)، سرانجام مجرمين و متقين در قيامت، رويش گياهان و سايرنشانه‌هاي خدا در سوره يس آمده است. ۸۹- چرا سوره صافات را صافات گويند؟ صافات به معناي به صف كشيده‌ها كه در آغاز سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را صافات ناميده اند. ۹۰- محتواي سوره صافات چيست؟ فرشتگان به صف كشيده، بيان توحيد و رد عقايد مشركين، مواردمربوط به جن، مسئله معاد، پاداش‌هاي بهشت و كيفر جهنم و داستان پيامبران از موضوعاتي است كه در سوره صافات به آن اشاره شده است. ۹۱- چرا سوره ص را ص گويند؟ ص از حروف رمز است كه در اول سوره به ان اشاره شده و لذا اين سوره را ص ناميده اند. ۹۲- محتواي سوره ص چيست؟ دعوت پيامبر به توحيد و اخلاص، موضع منافقين و مخالفين، قيامت، خلقت انسان و سجده بر آدم و دشمني ابليس از مواردي است كه در سوره ص به آن اشاره شده است. ۹۳- چرا سوره زمر را زمر گويند؟ زمر جمع زمره به معناي گروه‌ها و دسته‌ها است كه از آيه ۷۰تا آخر سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را زمر ناميده اند. ۹۴- نامهاي ديگر سوره زمر چيست؟ نام ديگر سوره زمر، غرف به معناي غرفه‌ها است. ۹۵- محتواي سوره زمر چيست؟ بيان روز قيامت، كيفر و پاداش كافران و متقين، ذكر غرفه‌هاي بهشت، اخلاص و مقايسه سرنوشت مومنين و مشركين از موضوعاتياست كه در سوره زمر بيان شده است. در_ قرآن @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌تلاوت زیبای قاری نوجوان 💌در برنامه 💢سوره غاشیه ✳تقلیدی از استاد صفحه تدبر در قرآن @zandahlm1357