eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
نحوه برخورد با مردم مسأله هشتم كه از لحاظ اصولى يك مسأله ثانوى، اما از لحاظ عملى مسأله بسيار پرشور و پر اهميتى است، نحوه برخورد دستگاه ادارى با مردم است. اجزاء و اعضاى حكومتى چگونه بايد با مردم برخورد كنند؟ آيا طلبكار از مردمند؟ آيا بدهكار به مردمند؟ اخلاق دستگاه حكومت با مردم چگونه است؟ رفتار حاكم با خود مسأله نهم كه باز از آن مسائل بسيار جالب است، رفتار حاكم نسبت به خويشتن است. آيا براى رفتار حاكم در جامعه، محدوديتى وجود دارد؟ آيا مى توان به حسن رفتار او با مردم بسنده كرد؟ يا نه، ما وراى نحوه ارتباط حاكم با مردم، چيز ديگرى وجود دارد كه آن، نحوه ارتباط حاكم با خود است؟ زندگى شخصى حاكم چگونه بايد بگذرد و نهج البلاغه در اين مورد چه نظرى دارد؟ شرايط حاكم مسأله دهم، شرايط حاكم است. چگونه انسانى بر طبق فتواى نهج البلاغه مى تواند بر جامعه بشرى حكومت كند؟ اينها عناوين مسائلى است كه در نهج البلاغه آمده است و ما مى توانيم آنها را مطرح كنيم و مورد بحث قرار دهيم. محققان، نهج البلاغه را براى اين زمان بسيار قدر بدانند. حقيقت اين است كه اگر ما امروز « هزاره نهج البلاغه » را مى گيريم، بايد بدانيم كه اين كتاب عزيز از اين هزار سال اقلا نهصد و پنجاه سال را در انزوا و سكوت بوده است. جز دانشوران و خواص، كسى از نهج البلاغه جز نامى نمى دانست. اولين ترجمه اى كه از آن شده از مترجم روحانى محترمى است كه اول بار نهج البلاغه را همه فهم كرد و به دست مردم داد: آقاى سيد على نقى فيض الاسلام بود. من از ايشان قدردانى مى كنم و كار ايشان كار مهمى بود كه من به آن ارج مى گذارم. به تدريج، نهج البلاغه به صحنه زندگى آمد و به دست مردم افتاد. مردم نمى دانستند نهج البلاغه اى هم هست. تنها جملاتى از نهج البلاغه شنيده بودند، كه آنهم بيشتر در مذمّت دنيا و بخشهاى كمى از اخلاق بود و ديگر هيچ. بعد از آن، قدرى نهج البلاغه دست به دست گشته است. كسانى بر آن شرح نوشته اند و كسانى برداشتهاى خود را به نام شرح نوشته اند. همه اين زحمات ارجمند است، همه قابل تقدير است، اما در برابر عظمت نهج البلاغه و كارهايى كه بايد انجام گيرد ناچيز است. نهج البلاغه ترجمه كامل ندارد، شرح و تفسير كامل ندارد. فصل بندى و باب بندى ندارد. بجز كتاب بسيار ارجمندى كه استاد عاليقدر آقاى مصطفوى به عنوان كاشف الفاظ نهج البلاغه تنظيم كرده اند، كارى در اين حد و در اين مايه براى نهج البلاغه انجام نگرفته است. امروز ما بايد به نهج البلاغه برگرديم. فضلا و انديشمندان كار خود را بكنند، اما جوانها نبايد منتظر اساتيد، فضلا و پيشروان انديشه و علم و ادب بمانند. نهج البلاغه را بايد از ابعاد گوناگون مورد نظر قرار دهيم و براى اين كار، جمعها و جلسه‌ها تشكيل دهيم، البته « بنياد نهج البلاغه »، كه رحمت و توفيق خدا يار آن باد، مى تواند محورى باشد، از خدا مى خواهيم كه ما را در اين كوشش موفق بدارد. و السلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته پي نوشتها (۱) ديوان كميت بن زيد اسدى به نام الهاشميات، ص ۲۶ (۲) نهج البلاغه، نامه ۵۳، فيض ۹۹۱ (۳) نهج البلاغه ، خطبه ۴۰، فيض ۱۲۵ (۴) پيشين. (۵) پيشين. (۶) سوره انعام آيه ۵۷. (۷) نهج البلاغه، خطبه ۴۰، فيض ۱۲۵ https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 56.mp3
6.79M
56 🎧آنچه خواهید شنید؛ هیچ عشقی... در قلب انسان، تولید نميشه؛ مگر اینکه کمالات معشوقش رو شناخته باشه. 💓اگه میخوای عاشق خدا بشی... باید بیشتر بشناسیش...
🕌در محضر امام روح الله (۱۵۵) 💠 سرلوحه تعليمات اسلام تا آخر دهر 📌 امام خمینی (ره ): محرّم چه ماه مصيبت‌زا و چه ماه سازنده و كوبنده‏اى است، محرّم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سروَر اولياى خداست كه با قيام خود در مقابل طاغوت، تعليم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكست ستمكار را به فدايى دادن و فداشدن دانست؛ و اين خود سرلوحه تعليمات اسلام است براى ملت‌ها تا آخر دهر. 📚 صحیفه امام؛ جلد ۳؛ صفحه ۳۱۴ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
كار و اشتغال دركتابهاي تاريخي موضوع كار و اشتغال امام رضا (ع) كمتر پرداخته شده است و اين امر به خاطر دو مسئله مهم است: ۱- زندگي ويژة امام رضا (ع) نسبت به ديگر امامان از نظر ظهور در جامعه و علني شدن فعاليت او و بيرون آمدن امام از حالت تقيه بويژه در سالهاي آخر عمر واز طرف ديگر مسئله ولايت عهدي او كه تقريباً همة مسائل ديگر را تحت شعاع قرار دادباعث شده است كه بيشتر تاريخ نگاران مبارزات سياسي او را مطرح كرده و همة تلاشها و فعاليتهاي ديگر او را تقريباً ناديده بگيرند و ادعا كرد بخش اعظم وقايعي كه درتاريخ زندگي امام رضا (ع) ثبت و ضبط شده مربوط به ۵ سال آخر عمر اوست. ۲- با بيانات و توضيحاتي كه اكثر مورخان در رابطه با كار و فعاليت حضرات معصومين از زمان امام اميرالمؤمنين (ع) و بعدها حتي از زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) داشتند شايد زياد ضروري نميديدند كه مجدداً همان مباحث را تكرار نمايند. اصولاً كار حضرات معصومين (ع) و حتي انبياي پيشين اغلب شناخته شده و در حول و محور كشاورزي و گاهي هم حشمداري است و كم هستند عدة معصومان و يا انبيايي كه به اشتغالات ديگر سرگرم باشند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 يارانی بی نظير 📖 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْكافِرينَ يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم؛[مائده ۵۴] 📖 ای كساني كه ايمان آورده‏‌ايد! هر كس از شما، از آيين خود بازگردد، (به خدا زيانی نمی‌رساند) خداوند جمعيّتی را مي‏آورد كه آن‌ها را دوست دارد و آنان (نيز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند. آن‌ها در راه خدا جهاد مي‏كنند، و از سرزنش هيچ ملامت‌گري هراسي ندارند. اين، فضل خداست كه به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) می‌دهد و (فضل) خدا وسيع، و خداوند داناست. ▫️ در تفسير علی بن ابراهيم آمده است که اين آيه درباره حضرت قائم و اصحابش نازل شده است. [ نور الثقلين ج۱ ص۶۴۱] ▫️امام صادق(ع) در اين‌باره فرمود: همانا صاحب اين امر، يارانش ‌برايش حفظ شده‌اند اگر همه مردم (از دين خدا) بروند، خداوند يارانش را برايش خواهد آورد و آن‌ها همان کسانی هستند که خداوند در وصفشان مي‌فرمايد: «خداوند جمعيّتی را مي‏آورد كه آن‌ها را دوست دارد و آنان (نيز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند. [البرهان فی تفسير القرآن ج‏۲ ص۳۱۴] 🔹شماره ۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔹 آقا این چه وضعشه؟ تا کی رنج و مشکلات؟ یک نفس راحت نکشیدیم تو این زندگی⁉️ ⬅️ جواب: اتفاقا باید احساس خطر کنی هروقت دیدی همه چیز روبه راهه❗️ (دلیل: قانون استدراج 👈 کلیپ بعدی) https://eitaa.com/zandahlm1357
تاریخ فلسطین 9.mp3
5.97M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 9⃣ 🇵🇸🇵🇸 * عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ * " انتفاضه دوم فلسطین" ( انتفاضه اقصی) در سال ۲۰۰۰ * تحلیل و بررسی انتفاضه دوم * مذاکرات " کمپ دیوید ۲" در سال ۲۰۰۰ * شکست کامل کمپ دیوید ۲ * عملیات "دیوار دفاعی" اسرائیل در ۲۰۰۲ * ترور " شیخ احمد یاسین" و "عبدالعزیز رنتیسی" در سال ۲۰۰۴ * خروج اسرائیل از غزه در سال ۲۰۰۴ * ماجرای مبادله اسرای اسرائیل و لبنان * ماجرای تبادل "سمیر قنطار" * عملیات وعده صادق توسط حزب الله در سال ۲۰۰۶ * جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) میان اسرائیل و لبنان و آثار آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙رفیق شهیدم سرود رفیق شهیدم با تصاویری از شهدای دانش‌آموز (محصلان مدرسه عشق) •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈• با ما همراه باشید @zandahlm1357
ملک الموت و نکیر و منکر قوله علیه السلام: وَ مَلَکِ الْمَوْتِ وَ أَعْوَانِهِ، وَ مُنْکَرٍ وَ نَکِیرٍ. بدان که: منکر و نکیر اسماء ملکین مشهورین اند فی القبر و قد أنکر بعض أهل الاسلام تسمیتها بذلک. و قالوا: المنکر ما یصدر من الکافر و من المتلجّج عند سؤالها. و النکیر: ما یصدر عنهما من التضریع لهما، فلیس للمؤمن منکر و نکیر. ولی احادیث صحیحه بر خلاف عقیده آنها است، چه « منکر »: الشی ء القبیح، و هو ضدّ المعروف. و « النکیر » الإنکار، یقال: انکرت علیه فعله أی ردّ علیه. و اثبات آن دو ملک به این معنی برای هر نفسی از نفوس از این باب است که نفس انسان به واسطه مؤانست و معاشرت ایام طویله با بدن که قبر حقیقی او است، اگر چه از حیث آن که أین الظلمة من النور و الزنجی من الحور بیّن اند، و به حسب حقیقت بودن بعید است. ولی روح از باب الفت و مجاورت تن کمال کراهت را از موت که قطع علاقه او از این قبر مظلم است دارد، کما فی القدسی: « ما ترددت فی شی ء أنا فاعله، کتردّدی فی قبض روح عبدی المؤمن، یکره الموت، و أنا اکره مسائته » [۱]، یعنی از سوء گرفتاری او به تن. لهذا، او را حین الموت و انقضای اجلّ مسمّی حکیم علی الاطلاق به واسطه آن که محبوب مجازی او را در نظرش مکروه نماید، آن دو ملک را بر او می‌گمارد، که یکی که منکر است، غیّر البدن الذی هو قبر الروح عن حاله و شکله و قبّحه فی عینه ؛ و دیگری که نکیر است وا دارد، حتّی تقرعه بالدواهی و الأسقام، و غاب البدن فی نظره، حتی طرحه طوعاً أو کرها، کما قیل: خلق را با تو بدو، بد خو کند تا تو را ناچار وان سو کند کما قال تعالی: « الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلاَئِکَةُ طَیِّبِینَ [۱] » أی طاهرین عن دنس الکفر و رجس المعاصی و أنجاس حبّ الدنیا، الذی هو « رأس کل خطیئة » [۲] مطلقاً. و برائت از علایق جسمانیه، فلا یکون لصاحب هذه [۳] الحالة تأ لّم من الموت، یقولون: «سَلاَمٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ [۴] »، چنان که قول معصوم که بعد از ذکر منکر و نکیر فرماید: ---------- [۱]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۷ ؛ اعلام الدین، ص ۴۳۸ ؛ الدعوات، ص ۱۳۴. [۱]: ۱ - سوره مبارکه نحل، آیه ۳۲. [۲]: ۲ - مصادر آن پیش از این گذشت. [۳]: ۳ - اصل: هذا. [۴]: ۴ - سوره مبارکه نحل، آیه ۳۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
درخواست مرگ مهبلی وزیر بود. وقتی اقبالش افول کرد شعری سرود و گفت: مرگ مرا می‌فروشند تا بخرم، من این زندگی را نخواهم، خدا به کسی جزا دهد که برای مرگ دوستش صدقه می‌دهد، هر وقت نگاهم به قبری می‌افتد می‌گویم کاش من در آن بودم. الا موت یباع فاشتریه فهذاالعیش ما لا اشتهیه جزی اللّٰه المهیمن نفس حر تصدق بالوفاة علی الاخیه اذا ابصرت قبراً قلت شوقاً الا یا لیتنی امسیت فیه اقبال و ادبار دنیا گفته شده: روزگار به یک حال نیست هرگاه به تو پشت کرد، صبر کن که او صبر ندارد. الدهر لا یبقی علی حاله لکنه یقبل او یدبر فان تلقاک بمکروهه فاصبر فان الدهر لا یصبر آغاز آرامش گویم: هرکه بر زمین راه می‌رود از مرگ اکراه دارد، با اینکه اگر به چشم عقل به مرگ می‌نگریست، می‌دانست که مرگ بزرگترین آسایش است. ان هذا الموت یکرهه کل من مشی (یمشی) علی الغبراء و بعین العقل لو نظروا لرءاه راحة الکبری شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357